کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 9 نخستنخست 1 2 3 4 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 85

موضوع: تمرین ِ نوشتن ِ ملودی برای آکورد های هفتم .

  1. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,275
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13563
    9,385
    سپاس از شما 18,970 بار در 5,309 پست
    Follows
    2
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام و دورد خدمت روشن عزيزم .
    تمرين دوم در عين هارمونيك بودن شديدا ملوديك بود و اين كارو يخورده سخت تر ميكرد براي اينكه ملودي بنده شنيده بشه و گم نشه !
    و همچينن ملودي رو از درجه اول گام شروع كردم كه اين روش هم سختي هاي خاص خودشو داره !
    تمامه سعي ام اين بود كه مشكلات تمرين قبلي رو تكرار نكنم .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: flp 7-Mehregan-2.flp‏ (57.4 کیلو بایت, 73 بار این فایل دانلود شده است)


    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan
    #11 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ در ساعت 06:46

  2. 7 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,195 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام خدمت دوست عزیزم / سعی کردم اشتباهات قبل تکرار نکنم/برای ویولن خط ملودی نوشتم
    خدمت شما: تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #12 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ در ساعت 07:08

  5. 2 کاربر زیر از laminor برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام و دورد خدمت روشن عزيزم .
    تمرين دوم در عين هارمونيك بودن شديدا ملوديك بود و اين كارو يخورده سخت تر ميكرد براي اينكه ملودي بنده شنيده بشه و گم نشه !
    و همچينن ملودي رو از درجه اول گام شروع كردم كه اين روش هم سختي هاي خاص خودشو داره !
    تمامه سعي ام اين بود كه مشكلات تمرين قبلي رو تكرار نكنم .
    خیلی هم عالی بود برادر .
    من جمله تغییرِ میزان ِ چهارم ِ تمرین با اضافه کردن ِ فاصله ی سوم به بخش ِ سوپرانو !
    و هم چنین تغییرِ میزان ِ پنجم و اضافه شدن ِ میزان ِ ششم با فاصله ی دوم ِ بزرگ ! ( دو / ر ! )
    خب می بینم که علاقه ی خاصی به تغییر ِ تمرین داری ! خوب است برادر جان خوب است .

    این که اجازه دادی ملودی در ضرب ِ ضعیف ِ میزان شروع شود خیلی خوب است
    چون هارمونی ِ شروع کننده بسیار غنی بود اگر چیزی اضافه می شد ممکن بود و شاید گوش آزار می شد .
    انتخاب ِ صدای ترومپت آن را بسیار شبیه ِ کار های جز و بلوز می کند به خصوص ِ با آن حرکات ِ کروماتیک ات .

    در میزان ِ دوم ضرب ِ آخر نت ِ دو لا چنگ ِ آخر که آن را لا بکار نوشته ای خوب نیست چون در تضاد با آکورد و
    فضای هارمونیک ِ آن لحظه است . به خصوص که از یک طرف سی بمل و از طرف ِ دیگر سل نیز وجود دارد
    که ترکیب ِ این ها با لا بکار بد صدا می دهد که با توجه به عدم ِ تکرار ِ این حرکت آن را باید اشتباه ِ ملودی نویسی دانست .
    در نیمه ی دوم ِ ضرب ِ دوم ِ میزان ِ سوم بهتر است به جای دو / ر از نت های سی بمل / دو استفاده می کردی .
    چون فاصله ی نت هایی که در ملودی نوشته ای گسترده تر از فاصله ی مورد ِ نیاز در هارمونی است .
    و از ( کادر ِ هارمونیک ) خارج می شود که خوب صدا نمی دهد .
    در میزان ِ چهارم که یک باره خود ات را راحت کرده ای و همه ی آن را سکوئنس نوشته ای !
    یعنی در یک میزان ، 4 سکوئنس !
    فکر می کنی خوب است ؟
    این که با فضای آهنگ در تضاد نباشد دلیل نمی شود تو همان را بنویسی !
    ذهن و قدرت ِ ملودی نویسی ات را به کار بگیر و چیزی به جز سکوئنس بنویس .
    تضاد ِ ریتمیکی که بین بخش ِ ملودی و تمرین ِ نوشته شده ایجاد کرده ای خیلی خوب است .
    خیلی خیلی خوب است که وقتی ریتم پر تنش است ملودی آرام است و وقتی ریتم آرام است ملودی پر نش .
    این کار را از یک نواختی نجات می دهد . آفرین برادر خیلی خوب بود .
    این که پرش در ملودی ات زیاد است توجیهی از نظر ِ ارکستراسیون دارد که باید آن را بگویم
    اصولن ساز ِ ترومپت و ساز های بادی برنجی از گروه سازه های هارمونیکی هستند که در یک وضعیت ِ مشخص
    می توانند به غیر از نت ِ اصلی ، هارمونیک های آن به فاصله ی سوم پنجم و اکتاو را نیز اجرا کنند .
    با تغییر در شدت ِ نفسی که به ساز وارد می کنند . یعنی اگر وضعیت ِ نت ِ دو را داشته باشند می توانند
    نت های می سل و دو ی اکتاو و همین طور تا بالا را نیز اجرا کنند .
    در نتیجه ذات ِ این ساز ها با پرش راحت تر است تا با پیوستگی .
    اگر دلیل ِ این که ملودی را با پرش نوشته ای این باشد خوب دلیل ات قانع کننده است .
    اما اگر دلیل ِ دیگری دارد باید آن را توضیح بدهی چون پرش زیاد در ملودی خوب نیست
    فرض کن این ملودی را ارکستر ِ زهی اجرا کند . تکلیف چیست دقیقن با این همه پرش ؟!
    در ضرب ِ دوم ِ میزان ِ پنجم حرکت کروماتیک ِ فا / فا دیز / سل خیلی خوب و است و خوش صدا و مورد نیاز ِ آن فضا .
    اما اگر از لحاظ ارکستراسیون آن را بررسی کنیم اشتباهی عظیم رخ داده
    که ترومپت نمی تواند این حرکت را اجرا کند آن هم با آن سرعت .
    چون باید دست ِ کم چهار وضعیت ِ هارمونیک عوض کند تا به اجرای فا به فا دیز برسد
    و بعد از آن دو وضعیت نیز تا نت ِ سل دارد .
    این خیلی زمان ِ زیادی می خواهد . البته شاید سینت سایزر و نرم افزار مشکلی نداشته باشند
    ولی نوازنده آن را به سختی اجرا می کند !

    خب نتیجه این شد که
    شروع ات در قسمت ِ ضعیف ِ میزان خیلی خوب بود .
    تضاد ِ ریتمیک ات بین ِ ملودی و تمرین خیلی خیلی خوب است .
    دوباره سکوئنس داری برادر خوب نیست !
    لا بکار که در میزان ِ دوم دو لا چنگ ِ آخر است خوب صدا نمی دهد .
    نه اینکه دیسونانسی بر ملودی باشد ، بلکه بیشتر حالت ِ اشتباه ِ ملودی نویسی را دارد تا یک دیسونانس ِ عمدی .
    انتخاب ِ ساز ات برای اجرای آن ملودی خیلی خوب بود
    اما متاسفانه محدودیت های اجرایی برای ان ملودی دارد البته در حالت ِ واقعی و زنده نه با نرم افزار !
    پایانی که برای بخش ِ تمرین نوشته ای خیلی خوب است ! آفرین .
    پس برای تمرین ِ بعد باید به این ها توجه کنیم تا بهتر از این باشیم .
    سپاس از مهر ات برادر
    همواره شاد باش
    ارادتمند ات .


    #13 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ در ساعت 07:34

  7. 5 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,195 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دوست عزیز خدمت شما/ فایل پیوست شد.
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #14 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ در ساعت 08:01

  9. 2 کاربر زیر از laminor برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط laminor تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    دوست عزیز خدمت شما/ فایل پیوست شد.
    برادر جان سپاس از لطف ات و ببخشید که نتوانستم لینک ِ قبلی را دانلود کنم .

    برادر این ملودی خیلی خیلی متفاوت از هارمونی ست . یعنی شنونده به هیچ روی نمی تواند همز مان بر روی هر دو تمرکز کند .
    میزان ِ اول ات و آن فا دیزی که آوردی واقعن شاهکار است اما بعد از آن به واسطه ی همین حرکات ِ کروماتیک
    خط و سیر ِ طبیعی ِ ملودی را از دست داده ای و ملودی مسیر اش کلن عوض می شود .
    به خودی ِ خود ملودی و ایده ی خوبی ست . اما راه اش از هارمونی حداست و معلوم است که آهنگساز به زور خواسته است
    یک ملودی بر روی آن بگذارد .
    حرکت ِ کروماتیک ات درانتهای میزان ِ اول و میانه ی میزان ِ سوم خیلی خوب است .
    در میزان ِ دوم با اینکه هارمونی می بمل اجرا می کند ولی تو می بکار نوشته ای .
    دل و جرات ِ تو مرا هم شرمنده کرد برادر ! نکته اش آنجاست که صدای خوبی هم از آن گرفته ای !
    اما نمی توانم این حرکت را خوب بدانم چون آن قدر حرکت ِ مطمئن و قدرتمندی نیست که همیشه بتوان از آن نتیجه ی قابل ِ قبول گرفت .
    پس بهتر است از نوشتن ِ نت های با اختلاف ِ نیم پرده ای خود داری کنید .
    مثلن دوست ِ عزیز ِ ما ویولونیست نیز هم زمان با سی بمل ، لا نوشته بود که آن هم نتیجه ی خوبی در بر نداشت .
    پس مراقب باشید در ملودی نسبت به هارمونی فاصله ی دوم ِ کوچک ایجاد نشود چون خیلی خیلی بد صدا می دهد .
    از میانه ی میزان ِ دوم و میزان سوم با هم و میزان ِ چهارم تنها به شکل ِ کلی سکوئنس هستند .
    و من گفتم که از نوشتن ِ سکودنس جدّن خودداری کنید باز اگر 20 میزان بود یک چیزی
    اما این فقط پنج میزان است که شما دو میزان و نصفی را سکوئنس نوشته اید !
    پس ملودی و ایده اش کجا قرار می گیرند ؟
    پرش ِ اکتاو در میزان ِ اخر خوب بود . و هم چنین حرکت ِ پایان دهنده ی ملودی ات .
    اما چرا یک نت ِ سی بکار که روی نت ِ دو حل شود در ملودی ننوشته ای که تنالیته را تثبیت کنی ؟
    پس من و شنونده با این همه حرکات ِ کروماتیک در ملودی ات از کجا بفهمیم این چه گامی ست ؟
    با آن فا دیز که آورده ای من اگر پارتیتور را نبینم احساس می کنم میخواهی بر روی سل مینور تثبیت بشوی .
    اما روند ِ طبیعی اش را نیز طی نکرده ای و به لا بمل رفته ای !
    خب حرکات ِ کروماتیک ات با زیاده روی همراه شده که من در تمرین ِ قبل گفته بودم
    آن را به کار ببر و لی اغراق نکن تا مسیر ِ ملودی عوض نشود .
    اما این جا دیدیم که با اغراق ملودی راه اش را عوض کرد .

    در کل این ایده ، ایده ی خوبی ست اما به این فضا نمی خورد .
    حرکات ِ کروماتیک ات زیاد است .اما با این وجود چند مورد اش خیلی خوب بودند .
    پرش ِ اکتاو ات خوب بود در پایان ِ ملودی .
    سکوئنس ات بسیار بسیار زیاد است برای فقط 5 میزان .

    خب بهتر است به این نکات توجه کنیم تا نتیجه ی بهتری بگیریم .

    اما . . . .
    نکته ی آموزشی و مهم درباره این تمرین . . .

    سکوت !!!

    اصلن نیازی نبود برای این هارمونی ملودی بنویسید !
    سکوت می کردید بهتر بود چون این هارمونی به شکل ِ ذاتی و پنهان دارای ملودی است
    و اگر قرار بود چیزی بنویسید باید با قوانین ِ کنترپوان به آن رجوع می کردید .
    که باز هم نیازی نیست .
    در این تمرین هدف ام این بود که شما با سکوت نیز در ملودی نویسی آشنا شوید .
    وقتی یک آکورد خیلی دیسوناننس است و این فضا را خود اش رفته رفته حل می کند
    نیازی به اضافه کردن ِ چیزی نیست . باز هم تمرین را به تنهایی گوش کنید .
    ایا نیازی به اضافه شدن ِ ملودی هست ؟
    اگر خوب بررسی شود می بینم خیر نیازی نیست !
    ملودی نوشتن برای اکورد های سه صدایی بسیار راحت تر از آکورد های چهار صدایی با فاصله ی هفتم است
    در نتیجه شما باید سکوت در ملودی را نیز فرا بگیرید تا کار را از آن چه هست بد تر اش نکنید !
    قرار نیست همیشه ملودی نوشته شود .
    گاهی باید ( سکوت نیز شنیده شود )

    سپاس از مهرات برادر .
    همواره شاد باشی .
    ارادتمند ات .

    پی نوشت : در تمرین ِ بعد سعی می کنم فضایی متفاوت تر را به کار بگیرم
    تا همه چیز در آن به چالش کشیده شود .
    از جمله توانایی ِ شما در نوشتن ِ حرکات ِ کروماتیک .


    #15 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ در ساعت 10:09

  11. 6 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,195 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    اما . . . .
    نکته ی آموزشی و مهم درباره این تمرین . . .

    سکوت !!!

    اصلن نیازی نبود برای این هارمونی ملودی بنویسید !
    سکوت می کردید بهتر بود چون این هارمونی به شکل ِ ذاتی و پنهان دارای ملودی است
    و اگر قرار بود چیزی بنویسید باید با قوانین ِ کنترپوان به آن رجوع می کردید .
    که باز هم نیازی نیست .
    در این تمرین هدف ام این بود که شما با سکوت نیز در ملودی نویسی آشنا شوید .
    وقتی یک آکورد خیلی دیسوناننس است و این فضا را خود اش رفته رفته حل می کند
    نیازی به اضافه کردن ِ چیزی نیست . باز هم تمرین را به تنهایی گوش کنید .
    ایا نیازی به اضافه شدن ِ ملودی هست ؟
    اگر خوب بررسی شود می بینم خیر نیازی نیست !
    ملودی نوشتن برای اکورد های سه صدایی بسیار راحت تر از آکورد های چهار صدایی با فاصله ی هفتم است
    در نتیجه شما باید سکوت در ملودی را نیز فرا بگیرید تا کار را از آن چه هست بد تر اش نکنید !
    قرار نیست همیشه ملودی نوشته شود .
    گاهی باید ( سکوت نیز شنیده شود )

    سپاس از مهرات برادر .
    همواره شاد باشی .
    ارادتمند ات .

    پی نوشت : در تمرین ِ بعد سعی می کنم فضایی متفاوت تر را به کار بگیرم
    تا همه چیز در آن به چالش کشیده شود .
    از جمله توانایی ِ شما در نوشتن ِ حرکات ِ کروماتیک .
    سپاس از لطفت دوست عزیز/حرفتون کاملا صحیح. پیانو تنها داره ملودی میزنه و فضای کار مشخص میکنه اتفاقا متوجه این قضیه بودم.ملودی استرینگ روند خودشو تا اخر داره(چندین بار گوش کردم به روند ملودی ولی در روند ملودی مشکلی ندیدم. لطفا بیشتر در این باره راهنماییم کنید) اما همینطور که فرمودید از یه قسمت به بعد از هارمونی و فضاش جدا میشه. نت فا دیز و ساخت فضا واسه شروع از قصد بوده یه طور که خواستم فضارو با حالتی جز مانند بزنم بعد تغییر بدم که همین کارو انجام دادم. به نظرم با تغییر چندتا اکورد میشه هارمونی سمت ملودی برد! نظرتون چیه؟/هشت نیم پرده در دو میزان اجرا کردم اما نهایت سعیم این بود که ملودی با این حرکات کروماتیک از هم نپاشه همینطور که گفتید زیاده روی بود/ نکاتی که گفتید در تمرین بعد حتما مد نظر قرار میدم
    از این لطف بزرگی که در حق من و دیگر دوستان انجام میدهید سپاسگزارم


    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #16 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ در ساعت 11:11

  13. 3 کاربر زیر از laminor برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. mohsen_f_206 آواتار ها
    mohsen_f_206
    شماره کاربری
    16019
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    Fars - Darab
    1,861
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1943
    2,238
    سپاس از شما 3,109 بار در 1,107 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    چندی پیش با دوستان ِ بسیاری در مورد ِ آکورد ها صحبت می کردم
    که همگی به نوعی میلی برای به کار بردن اش نداشتند .
    که هر کدام هم دلیلی داشته اند حتمن .
    بد صدا بودن این آکورد به علت ِ فاصله ی هفتم .
    نا آشنا بودن با آکورد ها و تئوری ِ آن ها و نحوه ی حل ِ آکورد های هفت .
    و شاید هم ترس از فضای دیسونانس در قطعه .
    و فی الواقع دلایلی بیشتر از این نیز بود که نیازی به گفتن ِ آن ها نیست .
    تصمیم گرفتم یک ( تاپیک ) ایجاد کنم و در هر فرصت ِ مناسبی که توانستم
    یک تمرین بر مبنای آکورد های هفتم بنویسم تا دوستان برای اش ملودی بنویسند .
    رفته رفته به این تمرین ها اضافه شده و گام های بیشتری را مرور خواهیم کرد .
    و همین طور آکورد های نهم و یازدهم
    و اگر نفسی ماند به سیزدهم و پانزدهم نیز نگاهی خواهیم داشت .
    تاکید کنم که در این تمارین به هیچ وجه قصد آموزش ِ هارمونی و آکورد ها را نداریم
    چون نه فرصت اش هست و نه در توان ِ ما برای شکافتن ِ این مبحث ِ عظیم .
    و پیشنهاد ام بر این است دوستانی که با علم ِ تئوری و هارمونی آشنا هستند
    این تمارین را حل کنند .
    دوستانی که با هارمونی آشنا نیستند نیز می توانند با آن برخوردی سلیقه ای
    و کاملن شخصی داشته باشند اما دقت کنند که کمتر کسی به خود اش اجازه می دهد
    وقتی شنا بلد نیست به قسمت ِ هشت متری ِ استخر برود !
    پس مراقب باشید این تمرین ها ذهن اتان را منحرف نکند
    به فکر ِ کپی کردن از این آکورد ها در آهنگ ِ خود اتان نباشید
    چون این ها جنبه ی تمرین دارند و در یک قطعه نمی توان
    آن ها را بدون ِ تغییر به کار برد .
    قطع ِ یقین دوستان می توانند بعد از حل ِ هر تمرین
    فایل اش را در این تاپیک به اشتراک گذاشته تا دوستان نیز بررسی کنند
    و اگر نکته ای بود در مورد اش توضیح دهند .
    توضیحی نیز ضروری به نظر می رسد
    ان هم این که این آکورد ها در نرم افزار ِ اف ال استودیو
    و برای صدای پیانو در وی اس تی ِ نکسـِـز ( نکسوز ) نوشته شده اند .
    چون هم خوش صدا تر است هم نرم تر و هم تاثیر اش در گوش ِ شنونده
    بیشتر است که باعث می شود ذوق و قریحه ی او تحریک شده
    و بتواند زیبا تر بنویسد .
    نکته ای دیگر نیز این که ریتم و ترتیبی که در این تمرین
    برای آکورد ها نوشته شده فقط یک پیشنهاد و یک پیش فرض است
    دوستان می توانند هر ریتم و هر نوع چیدمانی را برای آکورد ها انتخاب کنند
    و آن را تغییر دهند . و اگر خواستند آکوردی هم به قطعه اضافه کنند
    حتمن به آکورد های قبل و بعد دقت کنند تا روند ِ کار تغییر نکند .
    تاکید ِ ما در این تمارین ، نوشتن ِ ملودی های خوب
    برای آکورد های بیش از سه صدا است .
    پس قوانین را فراموش نکنید و با تفکر ِ زیاد اقدام به
    ملودی نویسی کنید .

    اگر سوالی پیش امد هم در توان ام باشد قطعن جواب گو خواهم بود .
    همواره شاد باشید
    ارادتمند .
    سلام خدمت آقای روشن عزیز
    خیلی خوشحالم که همچین بحثی رو شروع کردید، چون واقعا نیازه که از آکوردای غیر ماژور و مینور هم استفاده کنیم تا موسیقیمون از تکرار و یکنواختی در بیاد.
    تا حالا توی پروژه هام از آکوردای 7 استفاده نکرده بودم و شناختی هم از این آکوردا نداشتم، این اولین باره که استفاده میکنم نمیدونم تا چه حد موفق بودم، انشالله در کنار شما و دیگر اساتید سایت بتونم از دانش و تجربتون استفاده کنم
    این تمرین اول هست و چون نکسوز نصب ندارم از صدای FL Keys استفاده کردم

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #17 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ در ساعت 18:48

  15. 2 کاربر زیر از mohsen_f_206 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. MOHSEN AKBARI آواتار ها
    MOHSEN AKBARI
    شماره کاربری
    6045
    کاربر نیمه فعال
    مهر /۱۳۹۰
    54
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی32
    169
    سپاس از شما 55 بار در 25 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    با سلام خدمت دوستان عزیز و با تشکر از آقای روشن به خاطر زحمتی که می کشند و با عرض پوزش نمی دونم چرا فایل من حجمش زیاد هست با FlStudio تا حالا کار نکردم این اولین بارم هست متوجه نشدم
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    #18 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ در ساعت 20:26

  17. 2 کاربر زیر از MOHSEN AKBARI برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsen_f_206 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام خدمت آقای روشن عزیز
    خیلی خوشحالم که همچین بحثی رو شروع کردید، چون واقعا نیازه که از آکوردای غیر ماژور و مینور هم استفاده کنیم تا موسیقیمون از تکرار و یکنواختی در بیاد.
    تا حالا توی پروژه هام از آکوردای 7 استفاده نکرده بودم و شناختی هم از این آکوردا نداشتم، این اولین باره که استفاده میکنم نمیدونم تا چه حد موفق بودم، انشالله در کنار شما و دیگر اساتید سایت بتونم از دانش و تجربتون استفاده کنم
    این تمرین اول هست و چون نکسوز نصب ندارم از صدای FL Keys استفاده کردم

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عرض ِ ادب عزیز ِ دل ام .
    و سپاس از لطف ات .
    باید بگویم متاسفانه تمرین ِ شما قابل ِ قبول نیست .
    بنده عرض کردم نوشتن ِ ملودی برای آکوردهای هفتم .
    شما تمام ِ آکوردها را عوض کرده ای و تریاد نوشته و سه صدایی .
    و هیچ آکورد ِ هفتی وجود ندارد .
    اما ملودی ات را بررسی کرده ام .
    مشکلات ِ زیادی دارد .
    در سه میزان
    دو میزان
    چهار میزان
    سه میزان
    شما پشت ِ سر ِ هم سکوئنس نوشته ای و هیچ ملودی ای در کار نیست .
    تکرار و تکرار و باز هم تکرار .
    برادر ملودی تعریف ِ مشخصی دارد . نقطه ی اوج ات در ملودی را 2 بار تکرار کرده ای
    و پنج بار تا نزدیکی اش رفته ای .
    خیلی خیلی اشتباه ِ مهلکی ست در ملودی نویسی .

    برادر می دانی آکورد ِ هفت چیست ؟ اگر ما آکوردی به شکل ِ دو / می / سل داشته باشیم
    و یک نت ِ ( سی ) به این آکورد اضافه کنیم می شود آکورد هفت ( که شکل های مختلف دارد و
    توضیحات ِ مختلف )
    اما شما در این تمرین تمام ِ آکورد های هفت را برداشته ای به شکل ِ تریاد نوشته ای .
    خب این تمرین را به هم زده و از مسیر اش دور شده .
    دوباره تمرین را بنویس و تمام ِ پست هایی که از اول در این تاپیک نوشته شده را بخوان
    تا هم نکات ِ آموزشی را فرا بگیری هم بدانی چه اشتباهاتی را انجام ندهی .

    شاد باش همواره .


    #19 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ در ساعت 23:27

  19. 5 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rmx_mohsen تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    با سلام خدمت دوستان عزیز و با تشکر از آقای روشن به خاطر زحمتی که می کشند و با عرض پوزش نمی دونم چرا فایل من حجمش زیاد هست با FlStudio تا حالا کار نکردم این اولین بارم هست متوجه نشدم
    عرض ِ ادب و احترام عزیز ِ دل ام .
    برای ام خیلی جالب است که تمرین ِ اول را نا نوشته به سوی تمرین ِ دوم یورش برده ای !!!
    عزیز ِ دل ام قدم ِ آول تمرین ِ اول است . آن را حل کن تا مشکلات ات معلوم و برطرف شوند بعد
    بتوانی برای تمرین ِ دوم جوابی بنویسی .
    به دو دوست ِ عزیز ِ امان نگاه کن ، ویولونیست و لا مینور منظور ام است .
    ببین با یک تمرین چه پیشرفتی در کار کرده اند ؟
    خود ام هم باور ام نمی شد این دوستان این چنین ( هولناک ! ) پیشرفت کنند .
    اما ملودی ات را هم بررسی کرده ام .

    این که در ابتدای کار سکوت نوشته ای خوب است .
    چون هارمونی در آغاز غنی بود و نیازی به شلوغ کاری نبود .
    پرش ِ هفتم ِ مینور ات در انتهای میزان ِ اول به ابتدای میزان ِ دوم یک فاجعه ی ملودی نویسی ست ( می بمل به فا )
    اصلن خوب نیست و اشتباهی مهلک است .
    اما . . .
    ضرب های سوم و چهارم از میزان ِ دوم و میزان ِ سوم با تنها نت ِ نوشته شده اش یعنی لا بمل ،
    این همه ی چیزی بود که من نیاز داشتم و می خواستم !
    یک نت ِ کشیده برای خیل ِ عظیمی از آکرود هایی که در ان میزان عوض می شوند و فقط یک نت ِ پدال می خواهند .
    که تو با تنها نت ِ ممکن یعنی لا بمل بهترین کار را انجام دادی . الحق و الانصاف آفرین و تقدیر دارد برادر .
    و اینکه برای اش سکوت در نظر گرفته ای و لا بمل را ادامه نداده ای تا آخر ِ میزان خیلی خیلی خوب است .
    میزان ِ چهارم و پنجم ات خوب نیستند چون حالت را از ملودی نویسی به آکورد نویسی به شکل ِ آرپژ تبدیل کرده اند .
    نه به خاطر ِ ملودی ات ، بلکه به خاطر ِ آکوردی که همه ی این نت ها به شکل ِ هارمونیک و ملودیک درون اش بود
    و تو آن را باز نویسی کردی .
    اما نت ِ فا که در ضرب ِ اول ِ میزان پنجم نوشته ای عالی ست و بهترین صدا برای آن فضا .
    اما بقیه اش چه در میزان ِ چهارم و چه در میزان ِ پنجم اضافه است و نیازی به نوشتن اش نبود .
    همان نت ِ فا می توانست قضیه را تمام کند .

    پس نتیجه این شد که
    پرش زیاد داری .
    به خصوص پرش ِ هفتم ِ مینور که اصلن قابل ِ قبول نیست .
    سکوت های خوبی داری .
    دو نت ِ اصلی و کاربردی را یافته ای و نوشته ای .( که عالی ست این کار )
    میزان ِ چهارم و ضرب ِ سوم ِ آن اصلن حرکت ِ خوبی نیست برای این بخش .
    نیازی به نوشتن ِ نت های تند و سریع و چابک برای این ریتم هارمونی که خود اش
    بسیار تنوع دارد نیست .
    این که سکوئنس نداری واقعن خوب است آفرین .
    اما میزان های یکم چهارم و پنجم نیاز به باز نگری دارند .
    و یک نکته ی مهم . . . .

    از تمام ِ دوستانی که علاقه مند به این تمرین ها هستند
    لطفن سورس ِ این دوست ِ عزیز ِ ما را دانلود کنند
    و بررسی اش کنند .
    میزان ِ دوم و سوم دقیقن همان چیزی ست که باید باشد .
    به نت ها و سکوت ها دقت کنید .
    این یکی از بهترین جواب هاست .
    ( میزان ِ دوم و سوم )

    میزان ِ سوم با نت ِ لا بمل که تا میانه ی ِ میزان ادامه دارد و بعد به واسطه ی تغییر ِ آکورد سکوت می کند ( چون ادامه ی ملودی در آکورد شنیده می شود ) یک شاهکار ِ فضا گذاری و کنتراست ِ صوتی ِ عالی بین ِ ملودی و هارمونی است .

    سپاس از لطف و مهربانی ات برادر .
    اما تمرین ها را از اول شروع کن . تا بهتر شوی .
    همواره شاد باش .
    ارادتمند ات .


    #20 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ در ساعت 23:54

  21. 5 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

آکورد هفتم تمرین

آکورد نوشتن برای ملودی

تمرین آکورد

نت های گذر در ملودی چیست؟

نوشتن آکوردها در هامونی

نحوه ی نوشتن سبک ملودی و آرپژ

نوشتن پارتیتور استرینگ

مدگردی

نت اهنگ های رومنس راحت آرپژ 34

روش ملودی نوشتن

دانلود وی اس تی ویولون استرینگ کم حجم cubase.ir

خط ملودی

مدل های نوشتن اسم ملودی

دیمنیش چیست

آرپژ نویسی

ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻫﺎﺭﻣﻮﻧﯽ نوشتن

تا این لحظه 382 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی