کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 3 از 9 نخستنخست 1 2 3 4 5 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 85

موضوع: تمرین ِ نوشتن ِ ملودی برای آکورد های هفتم .

  1. mohsen_f_206 آواتار ها
    mohsen_f_206
    شماره کاربری
    16019
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    Fars - Darab
    1,864
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1949
    2,257
    سپاس از شما 3,122 بار در 1,110 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلامی دوباره خدمت استاد عزیز
    من واقعا ممنونم که اینقد موشکافانه پروژه هارو بررسی میکنید
    کلا ملودی رو تغییر دادم و سعی کردم تکرار خیلی کم باشه و در مورد آکوردها هم همونطور که گفته بودم شناختی از آکوردای 7 نداشتم و کار هم نکرده بودم و توی پروژه قبلی اشتباه کرده بودم و توی این پروژه به آکوردا دست نزدم
    ممنون میشم اگه بازم مشکلی هست بگید تا تصحیحش کنم
    به هرحال انسان تا چند بار اشتباه نکنه به موفقیت نمیرسه
    ممنون

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #21 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 01:47

  2. 2 کاربر زیر از mohsen_f_206 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsen_f_206 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلامی دوباره خدمت استاد عزیز
    من واقعا ممنونم که اینقد موشکافانه پروژه هارو بررسی میکنید
    کلا ملودی رو تغییر دادم و سعی کردم تکرار خیلی کم باشه و در مورد آکوردها هم همونطور که گفته بودم شناختی از آکوردای 7 نداشتم و کار هم نکرده بودم و توی پروژه قبلی اشتباه کرده بودم و توی این پروژه به آکوردا دست نزدم
    ممنون میشم اگه بازم مشکلی هست بگید تا تصحیحش کنم
    به هرحال انسان تا چند بار اشتباه نکنه به موفقیت نمیرسه
    ممنون

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عرض ِ ادب و احترام .
    خواهش می کنم عزیز ِ دل ام .
    با این کار خود ام هم یاد می گیرم و خیلی از مطالب برای ام مرور می شود .
    و شکی نیست که بنده ترجیح می دهم شما با اشتباهاتی زیاد رفته رفته مسیری را طی کنید و
    به کمترین میزان ِ اشتباه در ملودی نویسی برسید .
    این آرزو و خواسته همه ی ماست .
    و هر کاری که در توان باشد باید انجام بدهیم . فقط نکته ای که مهم است
    دوستان باید درک کنند که من نمی توانم کاملن سبک و چاپلوسانه از آن ها تعریف کنم و به به چه چه راه اندازم
    مجبور ام همه چیز را بگویم چه خوب چه بد .
    پیشرفت و بهتر شدن هیچ وقت تعارف و قربان صدقه رفتن سر اش نمی شود .
    پس از حرف ها و نکاتی که این حقیر بیان می کنم دلخور نشوید .
    فقط به پیشرفت ِ خود اتان فکر کنید .

    اما بپردازیم به ملودی ات .
    خب این خیلی خیلی بهتر از قبل شد اما هنوز مشکلاتی وحشتناک گریبانگیر اش است .
    بررسی ِ ملودی چندین حالت دارد که یکی روند اش در نت های گام است
    و دیگری روند ِ ریتمیک اش . در قدم ِ اول بیا ریتم ِ ملودی ات را بررسی کنیم :
    الگوی ریتمیک ِ ملودی ات در میزان ِ اول این است :
    چنگ / چنگ / چنگ / چنگ / سیاه / سکوت
    یعنی چهار نت ِ چنگ یک سیاه و یک سکوت ِ سیاه .
    خب این روند ِ ریتمیک را تو در 12 میزان تکرار کرده ای
    و فقط در میزان های دوم / سوم / چهارم / هفتم با کمترین تغییر که چنگ ِ دوم به سوم وصل شده است
    آن را نوشته ای .
    این باز هم بسیار بسیار سکوئنسی و تکراری ست . که اصلن در ملودی نویسی خوب نیست .
    به جز یک میزان همه ی میزان های ات با سکوت تمام شده اند .
    برادر انقدر محافظه کار و با ترس ملودی ننویس . ملودی باید شناور باشد و در بین ِ میزان ها در جریان .
    اصلن به این فکر نکن که در هر میزان یک ملودی و جمله ی ملودیک را بنویسی و در همان میزان هم تمام کنی . . .
    اجازه بده ملودی در گردش باشد و برای خود اش هر کجا دوست دارد برود و تمام ِ ارزش های ریتمیک را زیر ِ سوال ببرد .
    نترس ، اتفاقی نخواهد افتاد .
    در میزان ِ دوم پرش ات خیلی خیلی عالی ست اما تکرار ِ دوباره وسه باره اش به شکل ِ پرش چهارم بی مورد است .
    و سکوئنسی ناخوشایند در بلند مدت . ان حرکت را حتمن نا دیده بگیر . قبلن هم نوشته بودم که تا می توانید از سکوئنس خود داری کنید .
    در میزان ِ دوازدهم نیازی به حرکت ِ دوباره ی میزان ِیازدهم و طبعن حرکت ِ کروماتیک از نت ِ سی بکار به سی بمل نبود .
    چون سی بمل گرایش به حل دارد بر روی نت ِ لا بکار .
    ولی سی بکار باید روی دو حل شود .
    پس در روند ِ گام ها و علامت های تغییر دهنده هم دقت کن .
    همه ی دیز ها علاقه دارند که به نتِ بعد از خود حل شوند . مانند ِ فا دیز بر روی سل
    و همه ی بمل ها علاقه دارند که بر روی نت ِ قبل از خود حل شوند مانند ِ سی بمل بر روی لا .
    پس این نکته را هم دقت کن .
    این که پله پله تا میزان چهارم به نقطه ی اوج ِ ملودی رسیدی و از ان دوباره آرام آرام برگشته ای خوب است
    اما نزدیک شدن ِ دوباره به همان نقطه ی اوج در انتهای میزان ِ هفت کاری خطرناک و بی مورد است .
    به آن خوب فکر کن .
    نت ِ سی بکار که در میزان ِ هشتم نوشته ای عالی ست که تثبیت کننده ی گام در ملودی ست . آفرین .

    پس نتیجه این شد که
    در الگوی ریتمیک ِ ملودی ات دقت کنی و از تکرار بپرهیزی
    نسبت به پرش ها در ملودی و حرکت ِ های بعد و قبل از آن دقت کنی که پرش هر چه کمتر باشد بهتر است
    و اگر پرشی هم بود بعد از آن در جهت ِ مخالف پیوسته برگشتن مناسب است .
    به شناور بودن ِ ملودی ات در بین ِ میزان ها فکر کنی
    و برای خود ات و ملودی ات محدودیت ِ یک میزان یک میزان در نظر نگیری .
    نقطه ی اوج را در یک جمله ی ملودیک تکرار نکنی .
    و همیشه روند های علامت های تغییر دهنده را تا جای ممکن رعات کنی .
    مگر در ماوردی خاص با دلایلی خاص که خود ات باید برای اش توجیهی قانع کننده داشته باشی .

    پس بر روی این نکات فکر کن و باز هم برای این تمرین ملودی بنویس تا نتیجه ی مطلوب حاصل شود .

    همواره شاد باش عزیز ِ دل ام
    ارادتمند .


    #22 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 02:36

  5. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    اما تمرین ِ بعد .
    در این تمرین هارمونی ها باز تر نوشته شده اند در گام ِ فا مینور و هم چنان پر از آکورد های دیسونانس .
    درست است که در این تمرین آکورد ها باز تر نوشته شده و دست ِ شما برای نوشتن ِ ملودی باز تر است ،
    اما در جایی دیگر از شما اختیاراتی بیشتر گرفته شده و شما محدود تر گشته اید .
    در این تمرین در قسمت ِ دوم ِ میزان و در جواب ِهارمونی جوابی ملودیک در خود ِ هارمونی داده شده .
    شما باید از جهتی هارمونی را در نظر بگیرید و از یک جهت نیز جواب های هارمونی که به شکل ِملودیک همراهی اش می کند .
    همان طور که قبلن اشاره کردم در این تمرین توانانیی های کروماتیک نویسی ِ شما نیز سنجیده می شود .
    با توجه به نکاتی که قبلن فرا گرفته اید و ذکر شده به این تمرین می توانید پاسخ دهید .
    اما دقت کنید که هیچ تغییری در تمرین ایجاد نکنید حتی یک نت .
    ( قابل ِ توجه ِ دوستانی که علاقه ای خاص به این کار دارند ! )

    بگذارید با مثالی توضیح دهم این تمرین دقیقن چگونه است .
    فرض کنید دو تیم ِ فوتبال با 22 نفر در یک زمین ِ 100 متری راحت تر هستند و فضای بیشتری در اختیار دارند
    تا یک زمین ِ 25 متری !
    این تمرین همان زمین ِ 25 متری ست .
    شما یاد می گیرید که در محدودیت چه بنویسید
    و چه سوالی را برای چه جوابی که قبلن داده شده طرح کنید .
    برای نوشتن ِ ملودی دیگر نمی توانید به خود اتان فکر کنید بلکه باید به
    جواب و نت های قبل و بعد از چیزی که می خواهید بنویسید نیز فکر کنید .
    نحوه ی کروماتیک نوشتن و حل های منطقی ِ ان را نیز فرا خواهید گرفت .
    و مسائلی دیگر که به شکل ِ عملی فرا خواهید گرفت .
    نکته ی مهم این که در اف ال استودیو و با کیبورد ِ خود اش نوشته شده است .
    ( از دوستان خواهش می کنم اگر ممکن است فایل ها را در خود ِ پست پیوست کنند و نام ِ خود اشان
    را روی فایل بنویسند تا هنگام ِ دانلود در هم نریزند )
    مرا ببخشید برای این درخواست .
    همواره شاد باشید.
    ارادتمند.
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    #23 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 03:18

  7. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Arminmousavi20 آواتار ها
    Arminmousavi20
    شماره کاربری
    10036
    کاربر بسیار فعال
    بهمن /۱۳۹۰
    تهران
    216
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی69
    417
    سپاس از شما 144 بار در 80 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام به دوستان هنرمندم , خسته نباشيد . اول از همه جا داره تشكر ويژه بكنم از روشن عزيز بابت تاپيك ارزشمندی كه زدن و باعث پيشرفت ميشن , واقعا دستتون درد نكنه .. دوم اينكه همه سورس هارو دانلود كردم و دارم روشون كار ميكنم , همه ملودی ها خوب بوده مخصوصا ملودی مهرزاد عزيز كه از نظر من گل كاشته ... روشن عزيز 3سورس برای دانلود قرار دادن من هر 3سورس رو دانلود كردم , با اينكه زياد از هارمونی و آهنگسازی چيزی نميدونم در توان خودم يه ملودی برای سورس اول زدم , ممنون ميشم نظرتون رو بدونم . خدمت شما
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #24 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 06:30

  9. 3 کاربر زیر از Arminmousavi20 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Arminmousavi20 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام به دوستان هنرمندم , خسته نباشيد . اول از همه جا داره تشكر ويژه بكنم از روشن عزيز بابت تاپيك ارزشمندی كه زدن و باعث پيشرفت ميشن , واقعا دستتون درد نكنه .. دوم اينكه همه سورس هارو دانلود كردم و دارم روشون كار ميكنم , همه ملودی ها خوب بوده مخصوصا ملودی مهرزاد عزيز كه از نظر من گل كاشته ... روشن عزيز 3سورس برای دانلود قرار دادن من هر 3سورس رو دانلود كردم , با اينكه زياد از هارمونی و آهنگسازی چيزی نميدونم در توان خودم يه ملودی برای سورس اول زدم , ممنون ميشم نظرتون رو بدونم . خدمت شما
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عرض ِ ادب و احترام برادر جان و سپاس از لطف ات که به درخواست ام توجه کردی
    و این سورس را در تاپیک قرار دادی تا دوستان هم نکته ای را فرا بگیرند .
    بنده نیز فقط کاری را انجام می دهم که باید انجام دهم همین . . .

    اما بپردازیم به ملودی ات .
    به علت ِ گسترده بودن ِ ملودی ات باید آن را در چند بخش بررسی کنیم تا واضح و به دور از ابهام باشد .
    بخش ِ اول میزان های یکم تا ششم هستند
    این بخش واقعن عالی در نظر گرفته . و از لحاظ ِ فضا گذاری ِ ملودیک همگام با هارمونی قدم برداشته شده
    درست است که با حرکات ِ پیوسته سعی شده تعادل ایجاد شود اما پرش در آن کمی بیش از حد ِ مورد ِ نیاز است .
    به خصوص پرش های ششم ِ کوچک . که با اینکه بد صدا نیست اما منطقی هم نیست .
    در آن ها تغییری ایجاد کن تا به تعادلی منطقی برسند .
    این شش میزان در خود اشان تکرار ِ نا منظم دارند که درست است شبیه به حرکت ِ قبلی ِ خود اشان نیستند
    اما تکرار ِ تغییر ِ شکل یافته محسوب می شوند . که نمی توان از آن ایرادی گرفت ( متاسفانه ! )
    اما در میزان ِ ششم عمیقن تاکید کرده بودم که از هر گونه نوشتن ِ آرپژ در ملودی خود داری کنید
    و شما کاملن آن را آرپژ نوشته اید و آن را برنامه ای برای بخش ِ اول ِ ملودی ِ خود در نظر گرفته اید .
    بهتر است آن را تغییر داده و به نوشتن ِ ملودی فکر کنید .
    اما بخش ِ بعد از میزان های هفتم تا پانزدهم .
    که ملودی را به محدوده ای بین ِ دو تا سه اکتاو بالاتر انتقال داده ای که اصلن درست نیست
    به این دلیل که شما سازی را تغییر ندادید . مثلن از ویلنسل با آن صدای بم ملودی را به فلوت با آن صدای زیر انتقال نداده اید
    بلکه در همان پیانو این اتفاق افتاده که این حرکت در ملودی ( پرش خارج از محدوده ی منطقی ) اصلن خوب نیست .
    عملن این بخش کاملن در توضیح ِ آرپژ می گنجد ، نه ملودی .
    پر از پرش و حرکت های خارج از روند ِ ملودیک باعث شده این بخش شباهتی به ملودی نداشته باشد.
    به خصوص از میزان ِ نهم به بعد که دیگر کاملن آرپژ است .
    و هیچ پیوستگی ای که معرفی کننده ی ملودی باشد در آن یافت نمی شود .
    با نوشتن ِ چهار پرش ِ ششم ِ بزرگ اشتباهی مهلک در ملودی نویسی انجام داده ای که
    منطقی ترین پرش در ملودی و هارمونی همواره کمتر از ششم ِ کوچک بوده .
    این که پایان ات را پایانی بر هارمونی نوشته و قرار داده ای حرکت جدید و خلاقانه و متنوع بود آفرین .
    اما مراقب باش که از این حرکت همیشه نتیجه ای درست بگیری و در آن افراط و تفریط نکنی .

    پس نتیجه این شد که
    پنج میزان ِ اول ات به اضافه ی چنگ ِ اول از میزان ِ ششم واقعن عالی هستند و خوب .
    اما از آن به بعد دقیقن برعکس ِ بخش ِ قبل می شوند و آن را خراب می کنند .
    پرش های زیادی داری که اصلن خوب نیست به خصوص پرش های ششم ِ بزرگ که اشتباه است .
    بسیار زیاد از آرپژ استفاده می کنی که این کار به هیچ روی در ملودی نویسی پسندیده نیست .
    پایان ِ خوبی برای ملودی در نظر گرفته ای که آن را پایانی بر هارمونی قرار داده خیلی خوب است آفرین .

    پس برای تمرینِ بعد بهتر است به این نکات توجه کنیم تا نتیجه ی بهتری بگیریم .
    همواره شاد و آرام باش عزیز ِ دل ام .


    #25 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 07:08

  11. 6 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام روشن !
    تمرين سوم ديگه واقعا يه ديسونانس به تمام معنا بود و تقريبا تمام ميزان ها آكوردها ديسونانس بودن .
    البته خيلي هم خوبه، هنرمند واقعي در محدوديت ها خودش رو نشون ميده .
    واقعا مشكل ترين ملودي اي بود در طول عمر آهنگسازيم داشتم براي يه هارموني از پيش تعيين شده مينوشتم !
    نميدونم چرا هارموني هايي كه در اين سه تمرين نوشتي، ملودي نويس رو به سمت جز ، بلوز و پنتاتونيك مي بره .
    البته شايد من بخاطر علاقه ي زيادم به اين سبك هاست كه اينگونه فكر ميكنم !
    در هر صورت اين هم از درس سوم :
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #26 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 07:14

  13. 5 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    تاپيك به علت محتواي بالا مهم شد .


    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #27 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 07:30

  15. 2 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام روشن !
    تمرين سوم ديگه واقعا يه ديسونانس به تمام معنا بود و تقريبا تمام ميزان ها آكوردها ديسونانس بودن .
    البته خيلي هم خوبه، هنرمند واقعي در محدوديت ها خودش رو نشون ميده .
    واقعا مشكل ترين ملودي اي بود در طول عمر آهنگسازيم داشتم براي يه هارموني از پيش تعيين شده مينوشتم !
    نميدونم چرا هارموني هايي كه در اين سه تمرين نوشتي، ملودي نويس رو به سمت جز ، بلوز و پنتاتونيك مي بره .
    البته شايد من بخاطر علاقه ي زيادم به اين سبك هاست كه اينگونه فكر ميكنم !
    در هر صورت اين هم از درس سوم :
    عرض ِ ادب و احترام برادر جان .
    بله دیسونانس ِ خالص بود و به چالش کشیدن ِ شما نیز هدف ِ ما بود !!!
    خوشحال ام که تمرین ِ سختی بود !!! و از این به بعد سخت تر نیز خواهم نوشت ! خواهی دید !!!
    می دانی در نوشتن ِ این آکورد ها ذهنیت ام بیشتر کلاسیک و نهایتن امپرسیون است که این امپرسیون به شکل ِ عجیبی
    علاقه ای خاص به پنتاتونیک دارد ! درست حدس زدی .

    اما بپردازیم به ملودی ات
    هوممممم ! می بینم که شاهکار کرده ای ! گفته بودم که تمرین را تغییر ندهید !
    اما تو باز آن لا یمل را حذف کردی تا به زور ملودی ِ خود ات را از لا بمل آغاز کنی !
    خیالی نیست برادر به موقع اش خدمت ِ این حرکات ِ شما هم خواهیم رسید قطعن !!!
    شروع ِ ملودی ات از درجه ی سوم گام باعث شده از همان ابتدا دست ِ خود ات را برای حرکات ِ نا متعارف باز بگذاری
    من جمله پرش ِ ششم ِ بزرگ ات در میزان ِ چهارم که آن را ختم ِ به آرپژ کرده ای
    این پرش ِ ششم ِ بزرگ را قبلن بررسی کرده بودیم که حرکت ِ اشتباهی ست نه ؟
    می توانی با توجه به اختلاف ِ زمانی ِ زیاد با نت ِ بعد چند نت ِ دیگر نیز به آن اضافه کنی تا
    این پرش ِ ششم ِ بزرگ کمتر شود .
    اما ان آرپژ درست است که در ملودی آرپژ خوب نیست
    اما این یکی آن قدر خوب و به جا هست که ما سکوت کنیم ( بر خلاف ِ میل امان ! )
    اما خواهش می کنم در ملودی ، آرپژ ننویس لطفن !
    پیشنهاد می کنم از ضرب ِ سوم ِ میزان ِ هشتم و همینطور میزان های نهم و دهم را یا حذف کنی و سکوت بگذاری
    یا تغییری سترگ در آن ایجاد کنی . چون خارج از روند ِ هارمونیک است
    و البته خارج از روند ِ ملودی ای که خود ات نوشته ای نیز .
    اما میزان ِ یازدهم . . .
    نمی دانم این حرکت چگونه به ذهن ات رسید اما واقعن خیلی خوب بود .
    اصلن انتظار چنین برخوردی را با چنین آکورد ِ مه آلودی نداشتم آفرین .
    اما دوباره پیشنهاد ام بر این است که از میزان ِ سیزدهم تا ضرب ِ چهارم ِ میزان ِ بعد را حذف کنی یا تغییر بدهی
    به همان دلیل ِ پیش گفته شده . و هم چنین حرکت ِ قبل در میزان ِ قبلی آن قدر خوب است
    که تاثیر اش بر شنونده تا حداقل دو یا سه میزان بماند . پس نیازی به اضافه کاری نیست .
    اما ضرب ِ چهارم ِ میزان ِ سیزدهم و سه ضرب ِ اول ِ میزان ِ بعد خیلی خوب هستند
    به خصوص آن حرکت ِ کروماتیک ات .
    ان دو نتی که به شکل ِ سه لا چنگ در آخرین ضرب ِ میزان ِ پانزدهم نوشته ای حرکت ِ جالبی ست .
    که به هر حال تاثیر اش را بر شنونده می گذارد . اما در تضاد ِ خاصی با ریتم و هارمونی هستند
    که نمی توانم در مورد اش اظهار ِ نظر کنم می دانی چرا ؟
    چون وارد مبحث ِ سلیقه ی شخصی ِ شنونده می شود که هر کسی یک برخوردی با آن دارد .
    و من هم نمی توانم در این جا نظر ِ شخصی ام را بگویم .
    پس از این دو نت ِ ( سه لا چنگ ) می گذرم .
    و اگر این حرکت را با ادامه اش در میزان های پانزدهم و شانزدهم در نظر بگیری ، حرکت ِ بسیار خوب و
    ( در روند ِ ساختمان ِ ملودی ) ات است .
    در پایان ِ میزان ِ شانزدهم و همین طور میزان ِ هفدهم ، ملودی اصلی را به فاصله ی سوم تقویت کرده ای
    که باعث شده ( خالی ) صدا ندهد . آفرین خیلی خوب است اما . . .
    از این بهتر جواب های ات به این دو بخش است . . . که دو جواب ِ عالی به دو سوال ِ ملودی ِ هارمونی داده ای .
    واقعن حیرت انگیز بود این کار ات .
    قبلن در تمرین های قبلی هم دیده بودم که قدرت / تکنیک و استعداد ِ خاصی در استفاده از سوال و جواب های ملودیک داری
    اما این دیگر نقطه ی اوج ِ ان ها بوده تا الان . آفزین برادر .
    در پایان ِ میزان ِهجدهم نیازی به آن نت ِ پیشای می بمل نبود چون خارج از کادر ِ ملودیک است .
    اما در میزان بعد یعنی نوزدهم هم سه نت ِ اول یعنی می بمل و فا و سل کافی بودند بقیه را حذف کن .
    می بینی که ادامه ی ملودی ِ خود ات را در جایی دیگر خواهی شنید . و بعد از آن هم در میزان ِ بیستم
    نت ِ دو شنیده می شود و پایان ِ کار .

    پس نتیجه این شد که
    روند / کادر / ساختمان ِ ملودی ات را مشخص کنی . چون کمتر شنونده ای نقطه ی اوج ِ قطعه ات را یاد اش می ماند .
    حرکات ِ کروماتیک ِ خوبی داری که نه کم است نه زیاد . اندازه را نگاه داشته ای آفرین .
    آن میزان هایی را که اشاره کردیم حتمن باز نگری کن و تغییراتی بهتر در ان ایجاد کن .
    میزان ِ یازدهم ات خیلی خوب بود آفرین .
    جواب هایی که به ملودی می دهی واقعن عالی ست .
    مانند ِ میزان های هفدهم و هجدهم .
    و همین طور خواهش کرده بودیم که تمرینات را عوض نکنید لطفن !!!
    اگر نیازی به این کار بود حتمن در توضیحات ِ تمرین خواهیم گفت !

    خب پیشرفت ات حیرت انگیز است . و قطعن باعث می شود من تمرینات ِ بعد را با نگاهی خاص تر طرح کنم !
    ( یعنی خدا به شما رحم کند ! )
    عرض ِ ادب و احترام ام را بپذیر برادر ام .
    همواره شاد و آرام باش .
    ارادتمند ات .


    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 08:50
    #28 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 08:14

  17. 7 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    روشن ! در حيرتم از اينكه چگونه ذهنم رو ميخوني !
    دقيقا به چيزهايي كه فكر كرده بودم اشاره كردي .
    بنده استادان بسيار زيادي در موسيقي داشتم، و به جرات ميتونم بگم كه هيچكدوم مثل تو اينقدر ريزبين و زيرك نبودن و نميتونستن براحتي ذهنم رو بخونن .
    آفرين ، جدا آفرين !
    موزيك مدرن و الكترونيك و بيشتر از اون بيزينس در موسيقي، اندكي منو از موزيك كلاسيك دور كرده . البته هنوز هم روزي براي چند دقيقه هم كه شده ويلن و گيتار كلاسيك ميزنم و مواردي كه عرض ميكني رو در نت هايي كه ميزنم مشاهده ميكنم .
    البته بيشتر از اينكه در سبك كلاسيك آهنگساز خوبي باشم، نوازنده ي خوبي هستم !
    ولي براي جز ، بلوز ، راك اندرول و كانتري تا دلت بخواد ميتونم ملودي هاي متنوع بنويسم ، دليلش رو هم نميگم، چون خودت بهتر از من دليلش رو ميدوني !
    سپاسگذارم دوست گرانقدرم .


    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #29 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 08:51

  19. 4 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    روشن ! در حيرتم از اينكه چگونه ذهنم رو ميخوني !
    دقيقا به چيزهايي كه فكر كرده بودم اشاره كردي .
    بنده استادان بسيار زيادي در موسيقي داشتم، و به جرات ميتونم بگم كه هيچكدوم مثل تو اينقدر ريزبين و زيرك نبودن و نميتونستن براحتي ذهنم رو بخونن .
    آفرين ، جدا آفرين !
    موزيك مدرن و الكترونيك و بيشتر از اون بيزينس در موسيقي، اندكي منو از موزيك كلاسيك دور كرده . البته هنوز هم روزي براي چند دقيقه هم كه شده ويلن و گيتار كلاسيك ميزنم و مواردي كه عرض ميكني رو در نت هايي كه ميزنم مشاهده ميكنم .
    البته بيشتر از اينكه در سبك كلاسيك آهنگساز خوبي باشم، نوازنده ي خوبي هستم !
    ولي براي جز ، بلوز ، راك اندرول و كانتري تا دلت بخواد ميتونم ملودي هاي متنوع بنويسم ، دليلش رو هم نميگم، چون خودت بهتر از من دليلش رو ميدوني !
    سپاسگذارم دوست گرانقدرم .
    خواهش می کنم برادر . من فقط کاری که می توانم را انجام می دهم همین . . .
    تاره اگر دو تا چشم داشتم چیز های بیشتری می دیدم که در نتیجه بیشتر هم تو را به چالش می کشیدم !
    چون به شکل ِ عجیبی انتظار ام را بالا برده ای به خصوص با این تمرین ِ آخر !
    چون باعث شد برای تمرین بعدی ِ شما یک مسئله ای طرح کنم که خود ام هم دل ام برای شما بسوزد !
    منتظر ام همه ی دوستان این تمرین ها را حل کنند تا نکته ی بعد را مطرح کنم .
    اما پیشنهاد ام بر این است که از موسیقی کلاسیک فاصله نگیر . نیازی نیست حتمن در ان مشغول باشی
    همین که از آن دور نباشی کافی ست . چون خیلی به تو کمک می کند در گسترده شدن ِ نگاه و عمیق تر شدن تفکر ات
    در ملودی نویسی و آهنگسازی .
    واقعن خیلی خوب است که نوازنده ی خوبی هستی و تا می توانی تمرین کن
    چون به شکل ِ انکار نا پذیری با آهنگسازی در ارتباط است .
    و فراموش نکن از این که در همه ی سبک ها می توانی ملودی و موسیقی بنویسی باید خوشحال باشی.
    چون اولین وظیفه ی آهنگساز نیز همین است که در هر فرمی و برای هر آنسامبلی بتواند موسیقی بنویسد .
    ( این که نخواهد با آن که نتواند فرق دارد ) او باید بتواند پاپ / رپ / جز / بلوز / و عیره هم بنویسد اما شاید دل اش نخواهد .
    که این مسئله ای کاملن شخصی ست .
    اما خوشحال ام برای تو برادر ام . . .خیلی خوشحال . . .
    دوست ات می دارم بسیار .
    آرام و شاد باش همواره .


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #30 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 09:02

  21. 3 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

نت اهنگ های رومنس راحت آرپژ 34

ملودی نوشتن برا هارمونی

ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻫﺎﺭﻣﻮﻧﯽ نوشتن

آرپژ نویسی

دیمنیش چیست

مدل های نوشتن اسم ملودی

خط ملودی

دانلود وی اس تی ویولون استرینگ کم حجم cubase.ir

روش ملودی نوشتن

آکورد هفتم تمرین

مدگردی

نوشتن پارتیتور استرینگ

نحوه ی نوشتن سبک ملودی و آرپژ

نوشتن آکوردها در هامونی

نت های گذر در ملودی چیست؟

تمرین آکورد

آکورد نوشتن برای ملودی

تا این لحظه 388 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست