کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 4 از 9 نخستنخست ... 2 3 4 5 6 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 85

موضوع: تمرین ِ نوشتن ِ ملودی برای آکورد های هفتم .

  1. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,195 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام دوست عزیز. / خدمت شما / ولی انصافا حرکات هارمونی و تطبیق ملودی با هارمونی با این حال که به نظر ساده زده شده اما واقعا پیچیدست. نمیشه خیلی از تکنیکهارو اجرا کرد. فضای ملودی تغییر هرمونی ضربها اینها همش دقت میخواد. سعی خودمو کردم امیدوارم پیشرفت کرده باشم/ چند میزان اخر فاصله نیم پردهای با هارمونی زدم که به نظرم بد نمیومد در هر صورت تشخیص با شماست
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: flp laminor.flp‏ (433.1 کیلو بایت, 52 بار این فایل دانلود شده است)


    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #31 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 09:25

  2. 4 کاربر زیر از laminor برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط laminor تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام دوست عزیز. / خدمت شما / ولی انصافا حرکات هارمونی و تطبیق ملودی با هارمونی با این حال که به نظر ساده زده شده اما واقعا پیچیدست. نمیشه خیلی از تکنیکهارو اجرا کرد. فضای ملودی تغییر هرمونی ضربها اینها همش دقت میخواد. سعی خودمو کردم امیدوارم پیشرفت کرده باشم/ چند میزان اخر فاصله نیم پردهای با هارمونی زدم که به نظرم بد نمیومد در هر صورت تشخیص با شماست

    عرض ِ ادب و احترام برادر جان .
    شک نکن که پیشرفت ِ خیلی خیلی خوبی داشته ای که در ادامه برای ات توضیح می دهم .
    بله خوش حال ام که یک تمرین به این شکل صدای شما را در آورد که سخت است !! خیلی خیلی خوشحال ام !

    اما بپردازیم به ملودی ات .

    برادر چهار میزان ِ اول ات به اضافه ی نت ِ سل در میزان ِ پنجم ، رمانتیک ترین / عاشقانه ترین و زیبا ترین جوابی بود
    که تا الان برای این تمرین گرفته ام ! واقعن بار عاطفی اش بالاست . که بر خلاف ِ تصور ات به جای اینکه بگویم خوب است
    باید بگویم خوب نیست ! چون انتظار ِ شنونده را به شکل ِ غیر ِ قابل ِ تحملی بالا می برد که در ادامه چه خواهد شنید ؟
    میزان های ششم و هفتم و هشتم اگر جدا بررسی شوند خیلی خوب و منطقی هستند هر چند کمی پرش دارند اما چیز ِ بدی وجود ندارد
    اما یک مشکلی هست !
    به علت ِ بیش از حد زیبا بودن ِ چهار میزان ِ اول ات این بخش کلن جدا و ناخوشایند صدا می دهد .
    ببین همه ی شنونده های این ملودی که قشر ِ تحصیل کرده و نکته سنج نیستند ، انسان های معمولی هم هستتند
    که نمی توانند این دو بخش ِ مختلف را درک کنند . در حالی که بنده ی حقیر به عنوان ِ آنالیزور هیچ مشکلی با آن ندارم
    پس تو باید میزان های شش / هفت / هشت را به همان ِ زیبایی ِ میزان های قبلی بنویسی .
    ( و من این را از تو حتمن و با تاکید ِ بسیار می خواهم )
    حرکت ِ کروماتیک ات در انتهای میزان ِ نهم و ادامه ی آن به شکل ِ فضای کروماتیک در میزان های دهم و ابتدای یازدهم
    واقعن عالی ست . اما در ادامه اش در میزان ِ دوازدهم انگار روند ِ ملودی را گم کرده ای و نمی دانی به کدام سمت
    می خواهی بروی تا زمانی که نت ِ دو را نوشتی و خود ات را نجات دادی .
    سکوت ِ خوبی بین ِ دو بخش ِ ملودی ات قرار داده ای که مقدمه ی خوبی برای آغاز ِ بخش ِ بعد است واقعن آفرین .
    و از میزان ِ چهاردهم دوباره همان فضای دوست داشتنی و رمانتیک و به شکل ِ افراطی عاشقانه ی موسیقی ات شنیده می شود
    همان فضای زیبایی که به واسطه ی یک بخش ِ تکنیکی از دیگر بخش ِ زیبای ملودی ات جدا افتاده بود
    و شنونده نمی تواند آن را درک کند ولی وقتی این بخش ِ آخر را می شنود دوباره آرام می شود . خیلی خوب است برادر آفرین .
    حرکات ِ کروماتیک ات در میزان های چهاردهم الی شانزدهم واقعن خوب است و تکمیل کننده ی ان فضا .
    نه بد صداست و نه از زمینه ی هارمونی بیرون زده است . درست در جای خود اش .
    این که میزان چهاردهم را از ضرب ِ دوم و در جواب ِ هارمونی آغاز کردی واقعن نشان از حرفه ای شدن ات دارد آفرین .
    سکوت های سنکوپ واری که در میزان های اخر به ملودی داده ای یک نکته ی جالبی دارد
    آن هم اینکه هم زمان با آن سکوت ها صدای ملودی در بخش ِ دیگر شنیده می شود ! که شنونده را
    غرق ِ در لذت ِ این سکوت می کند .

    پس نکته این شده که
    بخش ِ اول ات واقعن زیباست و رمانتیک .اما بخش ِ دوم ات که این زیبایی را فدای تکنیک ِ آهنگسازی کرده ای
    برای من طبیعی و لذت بخش است اما برای شنونده ی معمولی خوب نیست . حتمن یک تغییری در ان ایجاد کن در جهت ِ زیبا تر شدن اش .
    حرکات ِ کروماتیک ات خیلی خیلی خیلی بهتر از قبل شده واقعن آفرین .
    اما میزان های یازدهم و دوازدهم انگار روند ِ ملودی را گم کرده اند . یک بازنگری در آن ها داشته باش لطفن .
    شروع ِ میزان ِ چهاردم یک نقطه ی عطف در این ملودی است . خیلی خوب است . آفرین برادر .
    همراهی ِ هارمونی در میزان های هفدهم و هجدهم خیلی خوب است اما این حرکت همیشه ِ مطمئن نیست
    سعی کن تا آنجا که می توانی ( هارمونی های ملودیک ) را با ملودی همراهی نکنی .
    چون باعث ِ ایجاد فضای خالی بین ِ دو بخش می شوی که خوشایند نیست .
    پیشرفت ات خیلی خیلی خیلی خوب بوده و بیش از انتظار برادر . آفرین
    اما به نکاتی که ذکر کردم دقت کن تا تمرین ِ بعد را بهتر بنویسی چون سخت تر از قبلی ست !
    همواره آرام و شاد باش
    سپاس از مهر ات .
    ارادتمند .

    پی نوشت :
    امشب تمرین ها را ادامه می دهیم . تمرین ِ بعد ِ ما
    خیلی خیلی خیلی سخت است . لطفن برای جواب دادن به آن عجله نکنید خوب و با آرامش هارمونی را بررسی کنید .
    ارادتمند .


    #32 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 10:04

  5. 3 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,195 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام دوباره دوست گرامی/ خدمت شما/ قسمتهایی که گفتید درست کردم.فقط میزان پنجم نت فا دیز زدم که خیلی دو دل بودم برش دارم یا نه به هر حال گزاشتم
    سپاس
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: flp laminor2.flp‏ (433.3 کیلو بایت, 24 بار این فایل دانلود شده است)


    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #33 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 12:45

  7. کاربران زیر از شما laminor عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. MOHSEN AKBARI آواتار ها
    MOHSEN AKBARI
    شماره کاربری
    6045
    کاربر نیمه فعال
    مهر /۱۳۹۰
    54
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی32
    169
    سپاس از شما 55 بار در 25 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    با تشکر از آقای روشن عزیز و دیگر دوستان عزیز تمرین شماره 3
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: flp Mohsen Akbari.flp‏ (434.6 کیلو بایت, 17 بار این فایل دانلود شده است)


    #34 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ در ساعت 18:02

  9. 2 کاربر زیر از MOHSEN AKBARI برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. mohsen_f_206 آواتار ها
    mohsen_f_206
    شماره کاربری
    16019
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    Fars - Darab
    1,861
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1943
    2,238
    سپاس از شما 3,109 بار در 1,107 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام خدمت استاد روشن عزیز
    تمرین 1 با ملودی جدید و تمرین 2 و 3

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #35 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 03:27

  11. 2 کاربر زیر از mohsen_f_206 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. mohsen_f_206 آواتار ها
    mohsen_f_206
    شماره کاربری
    16019
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    Fars - Darab
    1,861
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1943
    2,238
    سپاس از شما 3,109 بار در 1,107 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام خدمت استاد روشن عزیز
    تمرین 1 با ملودی جدید و تمرین 2 و 3

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #36 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 03:28

  13. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط laminor تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام دوباره دوست گرامی/ خدمت شما/ قسمتهایی که گفتید درست کردم.فقط میزان پنجم نت فا دیز زدم که خیلی دو دل بودم برش دارم یا نه به هر حال گزاشتم
    سپاس
    عرض ادب و احترام غزیز ِ دل ام .
    سپاس از لطف ات .
    کار را بررسی کردم .
    خب فرم ِ رمانتیک اش خیلی قوی تر شده و با توجه به هارمونی ها
    یک شنونده با این ملودی ارتباط ِ بهتری برقرار می کند .
    اما یک مشکلی وجود دارد هنور
    یه غیر از میزان ِ اول باقی ِ میزان ها و ملودی همه در یک اکتاو از سی بمل تا سی بمل محدود شده اند
    ( به اضافه ی یک لا بمل در اواخر ملودی ) و هیچ
    صعود و سقوطی شکل نگرفته . خب این کار را کمی یک نواخت می کند .
    شاید برای یک بار یا دو بار عالی باشد اما برای بی شمار شنیدن ِ این قطعه خوب نیست .
    پیشنهاد ام بر این است که جست و خیز ملودیک را به کار ات بیاوری .
    اما منطقی و به دور از افراط و تفریط .
    نکته ی جالبی که وجود دارد هم چنان و هم چنان اصرار ِ تو بر سکوئنس نوشتن است !
    برای مثال از میزان ِ چهارم این سکوئنس ها شروع شده و تا میزان دوازدهم ادامه یافته
    و فقط شکل ِ این رفتار ِ آهنگسازی عوض شده است .
    برای اینکه خود ات هم مطمئن شوی پیشنهاد می کنم ریتم ِ ملودی ات را بنویسی تا ببینی
    چه قدر یک سان است . در همین محدوده که عرض کردم اگر نگاه کنی می بینی نیمه ی اول ِ
    میزان نت های کشیده دارد و نیمه ی دوم ِ آن پر از نت های چابک است .
    خب حداقل نکته ی جالب اش آن جاست که تو در این محدوده تمام ِ اقسام ِ سکوئنس را به کار گرفته ای !
    ریتمیک . ملودیک . هارمونیک . معکوس . آینه ای و . . . همه را نشان داده ای . حالا چه خود آگاه چه نا خود آگاه
    با این که خیلی خوب است اما زیاد است به خصوص این که شروع ِ هر میزان نت ِ کشیده است .
    این کمی یک نواخت کننده است .
    ایده ات خیلی خوب است . خیلی رمانتیک و با احساس است .
    اما چون در به جز میزان ِ اول همه ی قطعه در یک محدوده ی اکتاوی مانده کار به سمت ِ یک نواخت شدن می رود .

    پس نتیجه این شد که
    ملودی ات رمانتیک تر شده .هر چند تغییرات ات خیلی خیلی کم بوده ( چون این دو را با هم مقایسه نیز کردم )
    اما تاثیر اش حیرت انگیز بوده . هم چنان تاکید می کنم که استفاده ات از کروماتیک خیلی خیلی بهتر و منطقی تر شده .
    اما باز هم تکرار ِ سکوئنسی داری به شکل های مختلف . درست است که مدل های مختلف را ایجاد کرده ای
    اما هم چنان سکوئنس است برادر !!! به غیر از میزان ِ اول همه ی ملودی را در یک محدوده ی صوتی مانده ای و
    بی هیچ تنو.ع ِ ملودیکی تا انتهای قطعه نیز پیش رفته ای که خوب نیست .

    پس اگر به این نکات توجه کنیم تمرین ِ بعد بهتر از این خواهد شد .
    سپاس از لطف ات برادر
    همواره شاد و آرام باش .


    #37 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 13:36

  14. 3 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  15. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rmx_mohsen تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    با تشکر از آقای روشن عزیز و دیگر دوستان عزیز تمرین شماره 3
    عرض ِ ادب و احترام عزیز ِ دل ام .
    سپاس از لطف ات .
    خب کار ات را بررسی کردم مشکلات ِ زیادی وجود دارد که باعث شده هم چنان از ملودی بودن فاصله داشته باشد .
    می دانی ؟ این کار بیشتر به شکل ِ یک تلاش برای به زور همراه کردن ِ یک ملودی با هارمونی است .
    نه ملودی ای که بر اساس ِ هارمونی نوشته شده باشد .
    از جمله رفتار های ناخوشایند ِ آهنگسازی در آن می توان به سکوئنس های زیاد و اشتباه اشاره کرد .
    به کروماتیک های نا خوشایند که در جای درست ایجاده نشده اند اشاره کرد .
    مثل ِ میزان ِ سوم در حالی که آکورد فا مینور هفت است و هیچ اثری از ر بمل نیست
    ولی تو شروع ِ ملودی ات را ر بمل قرار داده ای که این اختلاف ِ نیم پرده ای بین ِ ملودی
    و هارمونی یک اشتباه ِ ملودی نویسی ست .
    پرش های بسیار زیادی داری که با همراهی ِ سکوت های نا به جا این اشتباه را بیشتر
    نشان می دهند . تو پیوسته نوشتن در ملودی را عملن با اختلاف ِ زیادی از آن چه باید باشد
    به کار می بری . در اطراف ِ یک محدوده ی صوتی مانده ای و آن را به شکل های مختلف تکرار می کنی
    این اصلن خوب نیست . میزان های هفدهم تا بیستم می شود گفت نا مناسب ترین جواب ها را به هارمونی داده ای
    که هم آن را از بین برده هم روند ِ ملودی ِ خود ات را خراب کرده .
    خب نیاز به باز نگری ِ بسیاری در آن دیده می شود .
    و هم چنان تاکید می کنم که این کار فاصله ی بسیار زیادی تا آن دارد که بتوان آن را ملودی نامید .
    پیشنهاد می کنم تمرین ها و مباحث ِ این بحث را از اول بخوانی و انجام دهی .
    و به توضیحاتی که بین ِ من و دوستان رد و بدل شده خوب دقت کنی و آن ها را مطالعه کنی .
    و دوباره این تمرینات را با دقت ِ بیشتری انجام بدهی .
    همواره شاد و آرام باش .


    #38 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 15:33

  16. 3 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  17. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,195 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عرض ادب و احترام غزیز ِ دل ام .
    سپاس از لطف ات .
    کار را بررسی کردم .
    خب فرم ِ رمانتیک اش خیلی قوی تر شده و با توجه به هارمونی ها
    یک شنونده با این ملودی ارتباط ِ بهتری برقرار می کند .
    اما یک مشکلی وجود دارد هنور
    یه غیر از میزان ِ اول باقی ِ میزان ها و ملودی همه در یک اکتاو از سی بمل تا سی بمل محدود شده اند
    ( به اضافه ی یک لا بمل در اواخر ملودی ) و هیچ
    صعود و سقوطی شکل نگرفته . خب این کار را کمی یک نواخت می کند .
    شاید برای یک بار یا دو بار عالی باشد اما برای بی شمار شنیدن ِ این قطعه خوب نیست .
    پیشنهاد ام بر این است که جست و خیز ملودیک را به کار ات بیاوری .
    اما منطقی و به دور از افراط و تفریط .
    نکته ی جالبی که وجود دارد هم چنان و هم چنان اصرار ِ تو بر سکوئنس نوشتن است !
    برای مثال از میزان ِ چهارم این سکوئنس ها شروع شده و تا میزان دوازدهم ادامه یافته
    و فقط شکل ِ این رفتار ِ آهنگسازی عوض شده است .
    برای اینکه خود ات هم مطمئن شوی پیشنهاد می کنم ریتم ِ ملودی ات را بنویسی تا ببینی
    چه قدر یک سان است . در همین محدوده که عرض کردم اگر نگاه کنی می بینی نیمه ی اول ِ
    میزان نت های کشیده دارد و نیمه ی دوم ِ آن پر از نت های چابک است .
    خب حداقل نکته ی جالب اش آن جاست که تو در این محدوده تمام ِ اقسام ِ سکوئنس را به کار گرفته ای !
    ریتمیک . ملودیک . هارمونیک . معکوس . آینه ای و . . . همه را نشان داده ای . حالا چه خود آگاه چه نا خود آگاه
    با این که خیلی خوب است اما زیاد است به خصوص این که شروع ِ هر میزان نت ِ کشیده است .
    این کمی یک نواخت کننده است .
    ایده ات خیلی خوب است . خیلی رمانتیک و با احساس است .
    اما چون در به جز میزان ِ اول همه ی قطعه در یک محدوده ی اکتاوی مانده کار به سمت ِ یک نواخت شدن می رود .

    پس نتیجه این شد که
    ملودی ات رمانتیک تر شده .هر چند تغییرات ات خیلی خیلی کم بوده ( چون این دو را با هم مقایسه نیز کردم )
    اما تاثیر اش حیرت انگیز بوده . هم چنان تاکید می کنم که استفاده ات از کروماتیک خیلی خیلی بهتر و منطقی تر شده .
    اما باز هم تکرار ِ سکوئنسی داری به شکل های مختلف . درست است که مدل های مختلف را ایجاد کرده ای
    اما هم چنان سکوئنس است برادر !!! به غیر از میزان ِ اول همه ی ملودی را در یک محدوده ی صوتی مانده ای و
    بی هیچ تنو.ع ِ ملودیکی تا انتهای قطعه نیز پیش رفته ای که خوب نیست .

    پس اگر به این نکات توجه کنیم تمرین ِ بعد بهتر از این خواهد شد .
    سپاس از لطف ات برادر
    همواره شاد و آرام باش .
    سلام دوست عزیز/ دوباره ذهن منو خوندید!!!!/ تموم نتها و حرکات حساب شده بود! درست گفتید من با به کار گرفتن اقسام مختلف سکونس از ادامه ملودی دست کشیدم( تنبلی کردم وباید با حوصله تر کار میکردم) همونطور که گفتید نت کشیده شروع هر میزان خیلی در این یکنواختی تاثیر گزار بود. هارمونی و تطبیق فضا رعایت شده ولی یکنواخت شده دقیقا همینطور که گفتید!/
    سپاس


    ویرایش توسط laminor : ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 17:26
    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #39 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 16:50

  18. کاربران زیر از شما laminor عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  19. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsen_f_206 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام خدمت استاد روشن عزیز
    تمرین 1 با ملودی جدید و تمرین 2 و 3

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عرض ِ ادب و احترام عزیز ِ دل ام .
    سپاس از لطف و مهربانی ات .
    بنده فقط روشن هستم همین .
    اما چون کار ِ سه بخشی ات را یک جا فرستادی بنده هم مجبور ام یک به یک آن ها را بررسی کنم
    و در یک پست ان را جواب بدهم .

    اما تمرین ِ اول ات .

    در سه میزان ِ اول سکوئنس و تکرار نوشته ای که خوب نیست .
    شروع ِ ملودی ات را با تاکید ِ زیاد بر روی نت ِ سی بکار قرار داده ای که
    با توجه به دو مینور بودن ِ آکورد زیاد خوب نیست ( برای شروع ِ ملودی منظور ام است )
    اگر بد صدا نمی دهد به این علت است که تو شدت ِ صدای ملودی را بلند تر از هارمونی تنظیم کرده ای .
    اگر هر دو را یک اندازه تنظیم کنی می بینی که چقدر بد صداست .
    جواب هایی که در اکتاو ِ پایین به ملودی داده ای کاملن اضافه و خارج از نیاز است .
    چون آخر ملودی ات در هر میزان با سکوت مواجه شده تصمیم به نوشتن ِ این جواب گرفته ای که خوب نیست .
    و البته این کار را شش میزان انجام داده ای که منجر به یکنواختی و خسته شدن ِ شنونده می شود .
    و هنوز همان مشکلِ قبلی را نیز اینجا داری که از میزان ِ چهارم شروع می شود و تا میزان ِ دوازدهم ادامه پیدا می کند .
    یعنی سکوئنس های بسیار زیاد که کمترین میزان ِ تنوع در آن به کار رفته .
    ریتم ِ ملودی ات ثابت است و تو بسیار کم آن را در هر میزان تغییر داده ای .
    در میزان های دهم و یازدهم آن حرکتی که در ملودی و خارج از هارمونی انجام داده ای
    به خودی ِ خود خوب است و قدرتمند اما هیچ ارتباطی به هارمونی ندارد
    و همین طور هیچ ازتباطی به ساختمان ِ ملودی ِ خود ات .
    پیشنهاد ام بر این است که این ملودی را با تغییراتی جدی و به جز این ها که تا الان انجام داده ای دوباره بنویسی
    . حتمن به نداشتن ِ تکرار و همین طور مشخص بودن ِ نقطه ی اوج در ملودی و هم چنین روند ِ همراهی ات با هارمونی دقت کنی .
    نیاز به باز نگری در کل ِ ملودی احساس می شود .

    تمرین دوم ات .

    این تمرین مشکل ِ تکرار ِ نقطه ی اوج را دارد .
    در این ملودی نگاه کن ببین نقطه ی اوج کجاست و چند بار آن را تکرار یا تا نزدیکی ِ آن رفته ای ؟
    خب این تکرار اصلن مناسب نیست .
    نت ِ سل در ملودی ات که نقطه ی اصلی ست اصلن مناسب نیست ( چه جای اجرای اش و چه شکل ِ اجرای اش )
    و ما اگر می بمل را نقطه ی اوج در نظر بگیریم
    سه بار آن را تکرار کرده ای و پنج بار هم تا نزدیکی اش رفته ای . ( یعنی نت ِ ر )
    این که سکوئنس نداری خیلی خوب است . ولی تکرار ِ نقطه ی اوج این احساس را به شنونده می دهد
    که همه اش دارد یک ایده را می شنود .
    جنس ِ صدایی که برای این ملودی انتخاب کرده ای به تنهایی شاید جالب باشد و لی برای این فضا مناسب نیست .
    شاید ارکستر ِ زهی بیشتر تو را کمک کند .
    پس بهتر است نقطه ی اوج را مناسب تر بیان کنی
    جنس ِ ساز ات را خوش صدا تر و هماهنگ تر .
    در ملودی نیز سکوت را همواره در نظر داشته باشی .
    ( نه فقط در میزان ِ اول و در شروع )

    تمرین ِ سوم .

    سه میزان ِ اول ات با اینکه به نوعی هارمونی را تکرار کرده ای اما نتیجه ی خوبی گرفته ای آفرین .
    سکوت در شروع خوب بود . اما میزان ِ چهار و پنج ات ارتباطی به ملودی ندارد .
    باید بیشتر تغییر دهی و بیشتر تمرکز کنی روی آن .
    فاصله ای که بین ِ بخش ها و جمله های ملودی ات با سکوت ایجاد شده عملن آن را از دایره ی تاثیر گذاری خارج کرده
    و نمی توان اسم ِ ملودی بر روی اش گذاشت . به نوعی می شود گفت سکوت های بین ِ جملات نا مناسب است .
    میزان های شش و هفت با هشتم و نهم تکرار های سکوئنسی هستند که هیچ نکته و جوابی هم در ملودی ندارند و
    مناسب ِ هارمونی ها در آن لحظه نیستند . باید آن ها را باز نگری کنی .
    میزان های دهم و یازدهم و دوازدهم به نوعی افراط در رفتار های آهنگسازی دیده می شود که مناسب ِ این فضا نیست
    و همین ملودی از محدوده ی صوتی ِ ممکن و درست اش خارج شده که باعث شده اگر ملودی زیبایی ای هم داشته باشد به واسطه ی
    این خارج شدن ِ صوتی تاثیر اش را از دست بدهد .
    میزان های دوازده / سیزده و چهارده نیز تکرار ِ یک الگوی ملودیک هستند
    که چندان هم در تعریف ِ ملودی برای آن هارمونی نمی گنجند .
    در میزان های شانزده و هفده و هجده عملن نیازی به تکرار ِ ملودی ِ هارمونی نبود چون هم تکرار است و
    هم زیبایی ِ ملودی را با صدایی دیگر که ایجاد ِ فضای خالی کرده است از بین برده ای .
    میزان های هجده / نوزده و بیست با این که به شکل ِ عادی پایان های نرمال و طبیعی به نظر می رسند
    اما مناسب ِ این فضا و این قطعه نیستند . و نیازمند ِ تغییری بسیار .

    اما نکات ِ مهمی که تو در مجموع باید در نظر بگیری و روی آن تمرکز و تمرین ِ کافی داشته باشی
    نقطه ی اوج در ملودی را گم نکن / تکرار نکن / پیوسته نیز نزدیک اش نرو.
    به جواب های ملودیکی که به هارمونی های ملودیکی می دهی دقت کن
    سعی کن هارمونی را در ملودی تکرار نکنی .
    تکرار های ملودیک و ریتمیک نداشته باش .
    ساز های ملودی را درست انتخاب کن و از محدوده ی صوتی ِ مناسب ِ آن ها نیز خارج نشو
    که این کار نیاز به دانش ِ ارکستراسیون دارد .
    در سکوت افراط و تفریط نداشته باش .
    و مهم ترین نکته این است که
    همیشه وقتی یک ملودی برای یک هارمونی می نویسید
    چند بار هم آن ملودی را بدون ِ همراهی ِ هارمونی و به سکل ِ تک صدایی بشنوید
    و ببینید آیا هنوز نام اش ملودی است ؟ آیا همان تاثیر را دارد ؟
    چیزی اضافه و یا کم نیست ؟
    سکوت ها و کشش های ملودی درست انتخاب شده اند ؟
    این اشتباه ِ بزرگی ست که عیب و ایراد های ملودی را پشتِ زیبایی های هارمونی پنهان کنید .
    این ضعف ِ شما را در آهنگسازی و ملودی نویسی مشخص خواهد کرد .
    چه با هارمونی چه بی هارمونی و چه با ارکستری عظیم و یا بدون آن
    ملودی باید همواره ملودی بماند .

    پس در تمرین های بعد به این نکات اگر دقت کنیم نتایجی بهتر خواهیم گرفت .
    همواره شاد و آرام باش
    و سپاس از لطف ات .


    #40 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 19:00

  20. کاربران زیر از شما Roshan.J عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

آکورد هفتم تمرین

آکورد نوشتن برای ملودی

تمرین آکورد

نت های گذر در ملودی چیست؟

نوشتن آکوردها در هامونی

نحوه ی نوشتن سبک ملودی و آرپژ

نوشتن پارتیتور استرینگ

مدگردی

نت اهنگ های رومنس راحت آرپژ 34

روش ملودی نوشتن

دانلود وی اس تی ویولون استرینگ کم حجم cubase.ir

خط ملودی

مدل های نوشتن اسم ملودی

دیمنیش چیست

آرپژ نویسی

ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻫﺎﺭﻣﻮﻧﯽ نوشتن

تا این لحظه 382 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی