کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 5 از 9 نخستنخست ... 3 4 5 6 7 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 85

موضوع: تمرین ِ نوشتن ِ ملودی برای آکورد های هفتم .

  1. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    اول از همه عذرخواهی مرا بپذیرید برای این تاخیر .
    مشکلاتی با مهمان های ناخوانده پیش می آید !!!
    اما بپردازیم به تمرینی که قرار بود دیشب با آن اشک ِ ملودی نویسان را در بیاورم و این کار
    با تاخیر الان انجام می شود !
    این تمرین در گام ِ سی بمل مینور نوشته شده است با مد گردی های واقعن پیچیده .
    هارمونی اش در حالی که باز و فراخ نوشته شده اما به سختی اجازه ی نفوذ ِ ملودی را می دهد .
    فاصله های بیش از هفتم نیز در آن بسیار زیاد است . حدف ها و تغییرات ِ بسیاری زبادی در هارمونی اتفاق افتاده .
    اما برای اینکه روند ِ ملودی نویسی را از دست ندهید من در بخش هایی نا منظم نت هایی به شکل ِ راهنمای ملودی نویسی
    قرار داده ام که شما متوجه ِ فضای مورد ِ نیاز و روند ِ ملودی باشید .
    به قدری هارمونی اش پیچیده است و سخت برای درک کردن که بنده مجبور شدم این راهنمای ملودیک را در نظر بگیرم .
    اما نکته ای که مهم است را باید ذکر کنم که اگر این تمرین خوب انجام شود عملن یعنی ما مشکلی برای
    نوشتن ِ ملودی برای آکورد های هفتم نداریم و بعد از آن وارد ِ آکورد های نهم و یازدهم می شویم .
    اما به علت ِ سخت بودن ِ این هارمونی من از دوستانی که این تمرین را انجام می دهند درخواستی هم دارم .
    این تمرین در هشت میزان به اضافه ی یک میزان کشش ِ پایانی نوشته شده
    به شکل ِ سه ضربی .
    خواهش می کنم دوستانی که این تمرین را انجام می دهند تمام ِ آکورد ها را در تمرین برای ام نام ببرند
    تا من مطمئن شوم که در این تمرین بسیار تحقیق کرده اید .
    تاکید می کنم که همراه با سورس ِ کار اتان در پستی که قرار می دهید نام ِ آکورد ها را در هر ضرب بنویسید .
    تا من خیال ام راحت شود . چون آخرین تمرین وسخت ترین تمرین برای این مبحث است
    هم در آکورد شناسی هم در ملودی نویسی .
    لطفن عجله نکنید
    تحقبق ، تفکر و تمرکز کنید
    تمام ِ مباحث و نکات ِ پیشین را ذهن اتان مرور کنید
    مراقب ِ خطاهای پیش گفته شده باشید .
    آکورد ها را هم نام ببرید .
    همواره شاد باشید و آرام
    ارادتمند .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    #41 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 19:22

  2. 5 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. MOHSEN AKBARI آواتار ها
    MOHSEN AKBARI
    شماره کاربری
    6045
    کاربر نیمه فعال
    مهر /۱۳۹۰
    54
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی32
    169
    سپاس از شما 55 بار در 25 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام تمرین شماره 3 خدمت عزیز دل آقای روشن امیدوارم این دفعه مشکلات قبلی را نداشته باشه ویا کمتر داشته باشم و اگر ممکن است نام آکوردهایی که استفاده کردید را بفرمایید سپاسگذار میشم 2 یا 3 تا از اکورد ها را توی شناسایی شک وتردید داشتم که چه آکوردی می شود .
    با سپاس فراوان
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    #42 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 20:53

  5. کاربران زیر از شما MOHSEN AKBARI عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rmx_mohsen تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام تمرین شماره 3 خدمت عزیز دل آقای روشن امیدوارم این دفعه مشکلات قبلی را نداشته باشه ویا کمتر داشته باشم و اگر ممکن است نام آکوردهایی که استفاده کردید را بفرمایید سپاسگذار میشم 2 یا 3 تا از اکورد ها را توی شناسایی شک وتردید داشتم که چه آکوردی می شود .
    با سپاس فراوان
    عزیز ِ دل ام ترتیب ِ آکورد ها در آن تمرینی که شما نوشته اید چنین است :
    فا مینور
    دو مینور هفت
    فا مینور هفت
    فا مینور
    دو مینور
    سی بمل ماژور
    سی بمل ماژور
    دو ماژور با هفتم ِ مینور
    فا مینور
    سی بمل مینور با هفتم مینور
    دو بمل ماژور با هفتم ِ ماژور و نهم ِ ماژور
    می بمل مینور با هفتم ِ مینور
    سی بمل مینور با هفتم ِ مینور و نهم ماژور
    سل مینور
    دو ماژور
    فا مینور ( با هفتم ِ تاخیری در ملودی )
    سی بمل مینور
    لا بمل ماژور با هفتم ِ ماژور
    سل مینور
    و فا مینور در پایان .

    عزیز ِ دل ام کار ات را بررسی کردم
    متاسفانه مشکلات اش عمیق تر از قبل شده اند .
    چون خواسته ای به شکل ِ شخصی و خارج از برنامه و با نوازندگی ات برای اش ملودی بنویسی
    که این هم ریتم و هم دینامیک را به هم ریخته . و هیچ چیز در جای خود اش قرار ندارد.
    عملن ملودی ننوشته ای .
    فضایی که در میزان های 12 و 13 ایجاد کرده ای خوب است و مناسب با آن لحظه ی هارمونیک .
    حتمن نت ها را در برنامه بنویس و اجرا نکن چون مشخص است
    که در نوازندگی آن چنان قدرتمند نیستی که به دینامیک و ریتم توجه کنی .
    در نتیجه به نت ها و ارزش های واقعی آن توجه نمی کنی .
    و به همین دلیل در میزان ِ هفتم ات در تکرار ِ اکتاوی ِ ملودی ، می بمل را با می بکار اجرا کرده ای .
    ( پرش به فاصله ی پنجم ات در ابتدای میزان ِ دوم خوب است اما در اشتباهات ِ ملودی نویسی ات پنهان شده اند. )
    پس باید به این نکات توجه کنی تا مشکلات ات کمتر شوند .
    به دینامیک توجه کن
    به روند ِ ملودی ات دقت کن
    تا زمانی که نوازنده ی خوبی نشدی اجرای نت ها را به نرم افزار بسپار .
    نقطه ی اوج و فرود را مشخص کن .
    به جواب هایی که به ملودی می دهی دقت کن .
    و همانطور که خواهش کرده بودم اگر به هارمونی و آکورد شناسی آشنا هستید
    اقدام به نوشتن ِ ملودی کنید وگرنه نمی توانید کاری مفید برای خود اتان انجام بدهید.
    همواره شاد و آرام باش.


    #43 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 21:31

  7. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. mohsen_f_206 آواتار ها
    mohsen_f_206
    شماره کاربری
    16019
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    Fars - Darab
    1,861
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1943
    2,238
    سپاس از شما 3,109 بار در 1,107 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    به نوعی می شود گفت سکوت های بین ِ جملات نا مناسب است .
    سلام جناب روشن عزیز
    در مورد سکوتها
    بین بعضی میزان ها که سکوت قرار دادم به خاطر این بود که میخواستم ملودی که توی هارمونی هست به خوبی شنیده بشه
    موفق باشی


    #44 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 21:43

  9. کاربران زیر از شما mohsen_f_206 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. dolatkhah آواتار ها
    dolatkhah
    شماره کاربری
    38614
    همیار سایت
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    IRAN - Sari
    394
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی341
    422
    سپاس از شما 491 بار در 215 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    خدمت دوستان :

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #45 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 22:03

  11. کاربران زیر از شما dolatkhah عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط dolatkhah تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    خدمت دوستان :

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عرض ِ ادب و احترام .
    و من هیچ وقت درک نمی کنم که چرا دوستان این چنین هر ملودی و یا تمرینی که به ذهن اشان برسد
    مستقیمن به گام ِ لا مینور می روند ؟!
    مثلن همین تمرینی که شما نوشته اید ! واقعن دو مینور مشکل اش چه بود ؟
    در برخورد با تمرین به ویژه تمرین ِ هارمونی به هیچ وجه اجازه ی برخورد ِ ( سلیقه ای ) ندارید .
    ( چه در دانشگاه چه در کتاب ِ تمرینی و چه در دور افتاده ترین آموزشگاه ِ موسیقی در ایران )
    پس قدم ِ اول ، تغییر ندادن ِ صورت ِ مسئله است .
    در ابتدای ملودی تاکیدی که بر نت ِ دو صورت پذیرفته بی مورد است . چون حالت ِ مقدمه و دلیلی بر
    شکل گیری یک ملودی شده ، نه ملودی ای که ساختمان و برنامه ی مشخصی داشته باشد .
    ( یعنی شما این نت را با تاکید نوشته اید تا بتوانید بقیه ی ملودی اتان را بنویسید )
    در میزان ششم به هفتم با توجه به روند ملودی ، پرش ِ اکتاوی که بین ِ دو نت ِ می انجام داده اید ناخوشایند است
    اگر روند ِ ملودی را از اول درست در نظر می گرفتید نیازی به این پرش نبود .
    از میزان ِ اول تا ششم الگوی همه ی میزان ها یک سفید ِ نقطه دار و یک سیاه است .
    این یعنی سکوئنس و تکرار ، نه ملودی . که خوب نیست قطعن .
    و از میزان ِ هفت تا سیزده آن الگو جای خود اش را به یک سفید و دو سیاه در هر میزان می دهد .
    یعنی عملن باز هم تکرار ِ بی وقفه در سیزده میزان با یک پرش ِ اکتاوی .
    شش میزان ِ اول پرش کم دارد .
    اما بعد از آن عملن دیگر آرپژ نویسی صورت گرفته نه ملودی نویسی .
    که این رفتار ِ آهنگسازی نیز در محدوده ی ملودی نویسی قرار نمی گیرد .
    در میزان ِ هفتم در حالی که آکورد می مینور هفت است شما فا را به کار گرفته اید
    که قبلن ذکر کردم از نوشتن نت هایی با اختلاف ِ نیم پرده بین ِ ملودی و هارمونی خود داری کنید .
    چون به قدر ِ کافی در ملودی نویسی قدرتمند نیستید تا آن را در جای درست ِ خود اش و با حل های
    هارمونیک ِ درست اش به کار بگیرید .
    تمرین ِ شما چون ملودی ِ مشخصی ندارد و در واقع بیشتر شبیه به همراهی هارمونی است
    در نتیجه نقطه ی اوج ِ مشخصی نیز ندارد . و عملن این ملودی به هیچ وجه در ذهن ِ شنونده باقی نمی ماند .
    پس برای بهتر شدن هم به این نکات توجه کنید هم به صحبت هایی که از قبل بین دوستان صورت گرفته .
    شاد باشید همواره .


    #46 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 22:29

  13. 3 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    می پرسند که آیا آکورد های هفت کاریردی هم دارند ؟!
    وقتی انقدر بد صداست چرا باید به کار ببریم این ها را ؟!
    خب من نمی دانم شما چه کرده اید با این آکورد ِ هفت ولی می ترسم از برخورد ِ شما با آکورد های نهم و یازدهم . . . !
    هر چقدر آکورد های شما رنگی تر و گسترده تر و عمیق تر باشند ، دست ِ شما برای ملودی نویسی باز تر است .
    نمونه و بخشی کوتاه را برای شما قرار می دهم که مربوط به یکی از قطعات ِ پیانویی ام است بر مبنای
    آکورد های هفتم / نهم / یازدهم / سیزدهم و در اشاره ای ضعیف نیز پانزدهم .
    دیگر تصمیم با خود اتان که علاقه مند به کاربرد ِ این آکورد ها باشید یا خیر .
    شاد باشید همواره .

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #47 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 22:38

  15. 3 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. mohsen_f_206 آواتار ها
    mohsen_f_206
    شماره کاربری
    16019
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    Fars - Darab
    1,861
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1943
    2,238
    سپاس از شما 3,109 بار در 1,107 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    استاد یه سوال
    توی این تمرین آخر که آکوردای 9 قرار دادین اکثر آکوردها شامل 7 نت یا 8 نت هستند، اینارو چجوری روی پیانو باید بگیریم؟ با دست چپ که بخوایم بگبریم انگشت کم میاد!!


    #48 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۳ در ساعت 22:51

  17. 2 کاربر زیر از mohsen_f_206 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsen_f_206 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    استاد یه سوال
    توی این تمرین آخر که آکوردای 9 قرار دادین اکثر آکوردها شامل 7 نت یا 8 نت هستند، اینارو چجوری روی پیانو باید بگیریم؟ با دست چپ که بخوایم بگبریم انگشت کم میاد!!
    عزیز ِ دل ام بنده نام ام روشن است !
    دقت کن که این تمرین برای ملودی نویسی و آهنگسازی ست نه نوازندگی !
    شما آن را مطالعه می کنید و می شنوید . روی آن ملودی می نویسید همین .
    شاد باش .


    #49 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۴ در ساعت 01:39

  19. کاربران زیر از شما Roshan.J عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. Savan II آواتار ها
    Savan II
    شماره کاربری
    16488
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۱
    شیراز
    2,683
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3070
    5,622
    سپاس از شما 4,664 بار در 1,959 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دوستان لطفا تاپیک رو به حاشیه نبرید!
    تاپیک پاکسازی شد....
    موفق باشید




    حتی مرگم را
    شکست به حساب نمی آورم ،
    به جای آن،
    تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
    با خود به گور خواهم برد...
    #50 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۴ در ساعت 18:30

  21. 4 کاربر زیر از Savan II برای این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

آکورد هفتم تمرین

آکورد نوشتن برای ملودی

تمرین آکورد

نت های گذر در ملودی چیست؟

نوشتن آکوردها در هامونی

نحوه ی نوشتن سبک ملودی و آرپژ

نوشتن پارتیتور استرینگ

مدگردی

نت اهنگ های رومنس راحت آرپژ 34

روش ملودی نوشتن

دانلود وی اس تی ویولون استرینگ کم حجم cubase.ir

خط ملودی

مدل های نوشتن اسم ملودی

دیمنیش چیست

آرپژ نویسی

ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻫﺎﺭﻣﻮﻧﯽ نوشتن

تا این لحظه 382 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی