کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 6 از 9 نخستنخست ... 4 5 6 7 8 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 60 , از مجموع 85

موضوع: تمرین ِ نوشتن ِ ملودی برای آکورد های هفتم .

  1. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,195 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام روشن عزیز. ببخشید بابت تاخیر./ خدمت شما/ انصافا ملودی نوشتن برای این هارمونی خیلی پیچیده و سخت بود/ تشکر بابت لطفت دوست عزیز
    اکوردهارو هم در نوت بوک اف ال نوشتم
    سپاس
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: flp saeed.flp‏ (435.8 کیلو بایت, 39 بار این فایل دانلود شده است)


    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #51 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۴ در ساعت 22:37

  2. 3 کاربر زیر از laminor برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط laminor تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام روشن عزیز. ببخشید بابت تاخیر./ خدمت شما/ انصافا ملودی نوشتن برای این هارمونی خیلی پیچیده و سخت بود/ تشکر بابت لطفت دوست عزیز
    اکوردهارو هم در نوت بوک اف ال نوشتم
    سپاس


    این وضعیت ِ من بود وقتی کار ات را دیدم !
    راستی عرض ِ ادب و احترام برادر جان ! اصلن ادب و احترام را فراموش کردم !
    با اینکه تغییراتی در صورت ِ مسئله ایجاد کرده بودی اما چون ساختمان اش را به هم نزدی خیلی خوب شده بود .
    باور ات نمی شود من به عنوان ِ آنالیزور نمی دانم از کجای اش شروع کنم !!!
    حالا با یک حالت ِ زار و مفلوکی به بررسی کار ات بپردازیم ! :
    که چون چند قسمت است باید در چند بخش بررسی کنیم
    بخش ِ اول ملودی ِ اصلی ای است که برای پیانو ی دوم نوشته ای
    ایده ات در درخشان بودن گوی سبقت از خورشید ربوده .
    نمی دانم چطور چنین چیزی به ذهن ات رسیده چون
    هارمونی را آن قدر زیبا ننوشته بودم که چنین چیزی به ذهن ات برسد .
    نقطه ی اوج ات که فا باشد فقط یک بار شنیده می شود این عالی ست
    با این که چند ین بار تا می بمل و نزدیکی ِ نت ِ فا می روی
    اما چون در هارمونی پنهان شده و ( در آن تنیده شده ) به گوش نمی رسد .
    در میزان ِ دوم چون فضای دیسونانس و برای تثبیت ِ گام نیاز به این فضا بود
    تو با تغییری در هارمونی از شدت ِ آن کم کردی که واقعن خوب است این کار
    چون هم قوانین را رعایت کردی هم به گوش ِ شنونده احترام گذاشته ای .
    حرکتی که در ضرب ِ آخر ِ میزان ِ ششم یعنی گروپتو ایجاد کرده ای خیلی خوب است و زیبا
    و نیاز ِ چنین فضایی .
    با این که باز هم در محدوده ی یک اکتاو مانده ای اما چون هیچ تکرار و یک نواختی ای نداری
    عملن نه تنها هیچ ایرادی وارد نیست بلکه یک نقطه ی قوت در کار ات به حساب می آید .
    تقریبن هیچ خبری از آرپژ نیست
    همه ی ملودی با خطوط ِ پیوسته در امتداد ِ هم . . .
    نزدیک به سه دهه از عمر ام گذشته که 22 سال بیشتر اش در موسیقی بود
    از نوازندگی گرفته تا آنالیزور بودن . این چنین ملودی ای ندیده بودم
    که در یک اکتاو محدود باشد
    تکرار نداشته باشد سکوئنس نداشته باشد پرش ِ زیاد نداشت باشد
    خب عملن ما از ملودی نویس چه انتظاری باید داشته باشیم ؟!
    این که ملودی را با سازهای زهی همراهی کرده ای نکته ی جالبی ست
    به علت ِ ریتمیک بودن و خلاقیت ِ زیاد و هم چنین درخشان بودن ِ ایده ات بعد از مدتی
    یک نواخت خواهد شد که چون با ساز های زهی همراه شده این صدا نرم تر شده و
    قابلیت ِ ماندگاری بیشتری را در ذهن و گوش ِ شنونده دارد .
    چند باری که لا را بکار نوشته ای باعث شده تثبیت ِ گام به شکلی درست و منطقی شکل بگیرد .
    تغییری که در میزان های دوم / سوم / چهارم / پنجم ِ هارمونی و صورت ِ مسئله ایجاد کرده ای باعث شده
    کار روان تر و مسیری منطقی تر را طی کند . خب این هوشمندی ِ تو را می رساند آفرین .
    کاری که در انتهای میزان ِ سوم انجام داده ای تمام ِ آن چیزی ست که ما در کل ِ دوران ِ آهنگسازی امان باید یاد بگیریم !
    مخالف حرکت کردن ِ بخش ها از هم دیگر .
    و دوباره برگشتن به سوی هم دیگر .
    یا تقارن .
    در حالی که دو بخش ِ باس به پایین می روند تو با ملودی و همراهی هارمونی ات به سمت ِ بالا رفته ای
    خب این حرکت تاثیر اش بر زیبایی ِ موسیقی و گوش ِ شنونده غیر ِ قابل ِ انکار است .
    با اینکه حرکتی که در انتهای میزان ِ چهارم انجانم داده ای در دسته ی آرپژ و هم چنین پنجم های موازی قرار می گیرد
    اما ترجیح می دهم آن را جواب منطقی به ملودی ات در نظر بگیرم به چند دلیل
    اول این که به آن فضا مربوط بود و بر زیبایی ِ کار تاثیر ِ مثبت گذاشته بود
    دوم این که این میزان شکل ِ اجرای هارمونی از ضد ِ ضرب به ضرب تغییر یافته بود
    که باعث ِ یک نواختی ِ کار می شد و این کار بهترین جواب برای جلو گیری از این یک نواختی بود .
    برای ام جالب است که از این آکورد ها یک ( تابو ) نساخته ای که تو را محدود کند و نگذارد
    تا تو هر چه دوست داری و می خواهی بنویسی .
    این خیلی مهم است .
    می دانی ؟
    هر آن چه در موسیقی نیاز است تا ماندگار شود را تو در این کار رعایت کرده ای .
    منطق ِ ملودی نویسی
    رعایت ِ قوانین ِ موسیقی و ملودی نویسی
    پارادوکس در بخش های صوتی
    و از همه مهم تر . . . تقارن . . .
    تقارن در موسیقی چیزی ست که من در این تمرین ها تلاش کردم تا به شما انتقال دهم .
    اگر تمام ِ کار های بزرگان را انالیز کنید به این تقارن خواهید رسید .
    این موضوع ساختمان ِ کار ِ شما را شکل می دهد و از بیراهه رفتن اش جلو گیری می کند .

    هیچ ایرادی نمی توانم از این تمرین ات بگیرم و عملن در بهترین وضعیت ِ خود اش است
    قطع ِ یقین کلاس ِ درسی ست که همه باید آن را بررسی کنند .
    و تو با این کار آمادگی ِ خود ات را برای مبحث ِ آکورد های نهم به بالا نشان داده ای
    که به زودی بعد از کمی استراحت و اتمام ِ کار های دیگر دوستان آن را آغاز خواهیم کرد .
    برادر جان این کار ات بهترین هدیه ای بود که می توانستی به تلاش های این بنده ی حقیر بدهی .
    خیلی خیلی خوشحال ام اول از همه برای خود ات که چنین درخشان و با استعدادی .
    سپاس از لطف و مهربانی ات .
    همواره شاد باش و دوست ات می دارم .

    از دوستان خواهش می کنم این سورس را بررسی کنند و کمی با اصول ِ ملودی نویسی ، منطق ِ ملودی نویسی ، تقارن و هم چنین احترام به شعور شنونده آشنا شوند .
    وقتی هارمونی غنی باشد ، ملودی باید این چنین باشد .
    سپاس از لا مینور ِ عزیز .


    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۴/۱۵ در ساعت 02:41
    #52 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۵ در ساعت 02:11

  5. 5 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,195 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    این وضعیت ِ من بود وقتی کار ات را دیدم !
    راستی عرض ِ ادب و احترام برادر جان ! اصلن ادب و احترام را فراموش کردم !
    با اینکه تغییراتی در صورت ِ مسئله ایجاد کرده بودی اما چون ساختمان اش را به هم نزدی خیلی خوب شده بود .
    باور ات نمی شود من به عنوان ِ آنالیزور نمی دانم از کجای اش شروع کنم !!!

    [/SIZE]
    نمیدونید چقدر خوشحالم که کارمو تایید کردید! این تاپیک این بحث منو از اول به وجد اورد! / انقدر خوشحالم که نمیشه بیان کرد!/سپاس فراوان بابت تمام راهنمایی ها و کمکهایی که کردید تا به اینجا برسم.


    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #53 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۵ در ساعت 02:28

  7. 3 کاربر زیر از laminor برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط laminor تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    نمیدونید چقدر خوشحالم که کارمو تایید کردید! این تاپیک این بحث منو از اول به وجد اورد! / انقدر خوشحالم که نمیشه بیان کرد!/سپاس فراوان بابت تمام راهنمایی ها و کمکهایی که کردید تا به اینجا برسم.
    خواهش می کنم برادر من خود ام هم از تو خوشحال تر ام !
    اما نکته ای را هم فراموش کردم در ادامه بنویسم.
    چند مشکل در آکورد شناسی ات وجود دارد که آن هم علت اش مشخص نیست
    مثلن تو بعضی ازآن ها را در یک فضای دیز دار مشخص کرده ای که درست نیست
    مثل ِ لا دیز مینور که در واقع گفته بودم سی بمل مینور است . ( آن هارمونیک نوشته ای )
    در آکورد یکی مانده به آخر هم آن را لا مینور نوشته ای در حالی که فا مینور هفت است
    و تو حواس ات به نت ِ فا که در اکتاو ِ پایین نوشته شده نبود !
    یا میزان ِ دوم ضرب ِ اول / لا بمل ماژور با هفتم ِ مینور و نهم ِ ماژور است ، نه می بمل مینور شش ( لا بمل را در پایین ندیده ای )
    میزان ِ ششم ضرب ِ دوم سی بمل مینور هفت است نه ر بمل هفت .
    میزان ِ هفت ضرب اول فا مینور هفت است نه لا بمل هفت ( با این که تو آنهارمونیک سل دیز نوشته ای )
    ضرب ِ دوم دو دیمینیش ( کاسته ) است نه می بمل مینور شش

    نکته ی مهم این است که در یک گام ِ بمل دار بهتر است برای نام بردن ِ آکورد ها از توضیح ِ دیز استفاده نشود
    ( هر چند آن هارمونیک باشد ) یعنی یک نت اما با دو نام ِ مختلف .
    تا زمانی که می توانی آکورد ها را به شکل ِ پایگی مرتب کنی از توضیح ِ یک نت به فاصله ی ششم نسبت به پایه خود داری کن
    چون باعث ِ سر در گمی ِ خود ات می شود .
    مانند ِ دو دیمینیش یا کاسته که تو آن را می بمل شش در نظر گرفته بودی .
    به شکل ِ کلی ایرادی که به تو آسیب برساند وجود ندارد
    فقط روی نام گذاری ها دقت کن همین .
    سپاس از مهر و محبت و تقدیری عظیم از علم و دانش ات .
    همواره شاد و آرام باش برادر .


    #54 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۵ در ساعت 04:11

  9. 2 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,195 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    خواهش می کنم برادر من خود ام هم از تو خوشحال تر ام !
    اما نکته ای را هم فراموش کردم در ادامه بنویسم.
    چند مشکل در آکورد شناسی ات وجود دارد که آن هم علت اش مشخص نیست
    مثلن تو بعضی ازآن ها را در یک فضای دیز دار مشخص کرده ای که درست نیست
    مثل ِ لا دیز مینور که در واقع گفته بودم سی بمل مینور است . ( آن هارمونیک نوشته ای )
    در آکورد یکی مانده به آخر هم آن را لا مینور نوشته ای در حالی که فا مینور هفت است
    و تو حواس ات به نت ِ فا که در اکتاو ِ پایین نوشته شده نبود !
    یا میزان ِ دوم ضرب ِ اول / لا بمل ماژور با هفتم ِ مینور و نهم ِ ماژور است ، نه می بمل مینور شش ( لا بمل را در پایین ندیده ای )
    میزان ِ ششم ضرب ِ دوم سی بمل مینور هفت است نه ر بمل هفت .
    میزان ِ هفت ضرب اول فا مینور هفت است نه لا بمل هفت ( با این که تو آنهارمونیک سل دیز نوشته ای )
    ضرب ِ دوم دو دیمینیش ( کاسته ) است نه می بمل مینور شش

    نکته ی مهم این است که در یک گام ِ بمل دار بهتر است برای نام بردن ِ آکورد ها از توضیح ِ دیز استفاده نشود
    ( هر چند آن هارمونیک باشد ) یعنی یک نت اما با دو نام ِ مختلف .
    تا زمانی که می توانی آکورد ها را به شکل ِ پایگی مرتب کنی از توضیح ِ یک نت به فاصله ی ششم نسبت به پایه خود داری کن
    چون باعث ِ سر در گمی ِ خود ات می شود .
    مانند ِ دو دیمینیش یا کاسته که تو آن را می بمل شش در نظر گرفته بودی .
    به شکل ِ کلی ایرادی که به تو آسیب برساند وجود ندارد
    فقط روی نام گذاری ها دقت کن همین .
    سپاس از مهر و محبت و تقدیری عظیم از علم و دانش ات .
    همواره شاد و آرام باش برادر .
    مرسی از لطفت روشن عزیز/ حق با شماست .اکورد شناسی من ضعیف.دو دیمنیش حدس زدم ولی اشتباه نوشتم.که این از فقر سواد منه./ خیلی خوشحالم که گوشزد کردید/سعی بر این دارم که توری که از یادم رفته دوباره دوره کنم./ این تاپیک باعث شد دوباره به مسیرم برگردم..../خوشحالم
    سپاس از لطفت دوستم


    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #55 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۵ در ساعت 04:29

  11. 2 کاربر زیر از laminor برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. MOHSEN AKBARI آواتار ها
    MOHSEN AKBARI
    شماره کاربری
    6045
    کاربر نیمه فعال
    مهر /۱۳۹۰
    54
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی32
    169
    سپاس از شما 55 بار در 25 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام خدمت آقای روشن ودیگر دوستان تمرین چهارم را آماده کردم در رابطه تمرین قبلی فایل را اشتباهی فرستادم یعنی ادیت نکرده بودم که ضرب و داینامیک مشکل داشتن وقتی نوشتهاتون را خوندم متوجه شدم فایل را اشتباهی فرستادم من بابت این قضیه پوزش می خوام . من تو نوازندگی پیانو زیاد مسلط نیستم فقط قطعه هایی را که تمرین کردم مسلط میزنم و در حال تمرین هستم تا مسلط بشم ساز اصلیم گیتار و ویلن هست ........................... تمرین چهارم آکوردهاش ازاین قرار هست
    میزان اول: ضرب اول Bbm ضرب Ebmadd9 ضرب سوم Db7
    میزان دوم: ضرب اولAb9 ضرب Ebm ضرب سوم Fm7
    میزان سوم : ضرب اول و دوم و سوم Bbm ..........................................
    میزان چهارم: ضرب اول Bbm ضرب دوم Fm7 ضرب سوم DbM7
    میزان پنجم : ضرب اول Bbm7 ضرب دوم Ebmadd9 ضرب سوم Dbadd9
    میزان ششم : ضرب اول Fm7 ضرب دوم Bbm7 ضرب سوم Fm
    میزان هفتم : ضرب اول Fm7 ضرب دوم Cm7b5 ضرب سوم Bbm7
    میزان هشتم : FM7
    میزان نهم : Bbm
    باسپاس فراوان
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    ویرایش توسط MOHSEN AKBARI : ۱۳۹۲/۰۴/۱۵ در ساعت 20:53
    #56 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۵ در ساعت 20:37

  13. 2 کاربر زیر از MOHSEN AKBARI برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rmx_mohsen تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام خدمت آقای روشن ودیگر دوستان تمرین چهارم را آماده کردم در رابطه تمرین قبلی فایل را اشتباهی فرستادم یعنی ادیت نکرده بودم که ضرب و داینامیک مشکل داشتن وقتی نوشتهاتون را خوندم متوجه شدم فایل را اشتباهی فرستادم من بابت این قضیه پوزش می خوام . من تو نوازندگی پیانو زیاد مسلط نیستم فقط قطعه هایی را که تمرین کردم مسلط میزنم و در حال تمرین هستم تا مسلط بشم ساز اصلیم گیتار و ویلن هست ........................... تمرین چهارم آکوردهاش ازاین قرار هست
    میزان اول: ضرب اول Bbm ضرب Ebmadd9 ضرب سوم Db7
    میزان دوم: ضرب اولAb9 ضرب Ebm ضرب سوم Fm7
    میزان سوم : ضرب اول و دوم و سوم Bbm ..........................................
    میزان چهارم: ضرب اول Bbm ضرب دوم Fm7 ضرب سوم DbM7
    میزان پنجم : ضرب اول Bbm7 ضرب دوم Ebmadd9 ضرب سوم Dbadd9
    میزان ششم : ضرب اول Fm7 ضرب دوم Bbm7 ضرب سوم Fm
    میزان هفتم : ضرب اول Fm7 ضرب دوم Cm7b5 ضرب سوم Bbm7
    میزان هشتم : FM7
    میزان نهم : Bbm
    باسپاس فراوان
    عرض ِ ادب و احترام عزیز ِ دل ام .
    نیازی به عذرخواهی نیست عزیز ِ دل ام .
    به هر حال وقتی می خواهی به ثبت ِ اجرای زنده ی خود ات بپردازی
    قطع ِ یقین باید در نوازندگی نظم و قانون را رعایت کنی تا چیزی که در ذهن ات جاری ست
    و چیزی که در حال ِ اجرای اش هستی نزدیک ترین شباهت را به هم داشته باشند .
    اول بپردازیم به آکورد های ات .
    میزان ِ اول ضرب ِ سوم ر بمل ماژور با حذف ِ هفتم و ایجاد فاصله ی نهم است ( دو حذف شده و می نوشته شده )
    در میزان هفتم ضرب ِ دوم آن را دو مینور با پنجم ِ کاسته نمی نویسند !
    بلکه دو دیمینیش یا دو کاسته می نویسند ( با فاصله ی هفتم البته )
    چون دو مینور ، دو مینور است و هیچ ارتباطی به دو کاسته ندارد .
    در کل خیلی خوب است . آفرین . در این مورد مشکل ِ دیگری نیست .
    بلکه در مرتب کردن و نام گذاری ِ نت ها کمی نیاز به دقت داری .
    اما بپردازیم به ملودی ات .
    خب ملودی ات را از درجه ی نمایان و با پرش به تنیک آغاز کرده ای
    که به هر حال این اتفاق در موسیقی ِ باروک ، کلاسیک و رمانتیک زیاد می افتد .
    بعد از پرش نیاز به حرکت ِ پیوسته وجود دارد که تا حدودی این نیاز را بر طرف کرده ای
    خوب است .
    در میزان ِ سوم اتفاقی رخ داده که زیاد خوش آیند نیست چون هیچ نقشی
    به عنوان ِ ملودی ندارد و هیچ چیزی را به همراه ِ هارمونی بیان نمی کند
    عملن این میزان را اگر با دقت بشنوید می بینید که خارج از کادر است .
    در حرکتی گام وار از درجه ی یکم به نمایان رسیده و با پرش ِ چهارم ِ رفت و برگشتی
    به اکتاو ِ تنیک رفته و دوباره به نمایان باز می گردید .
    خب این را نمی توان ملودی دانست . بلکه پاساژی ست که در جای درست بیان نشده است .
    چون همان زمان هارمونی نیز پاسازی را اجرا می کند . که بهتر است یا آن را همراهی کرد
    در همان جهت ، یا سکوت کرد . همیشه که نباید ملودی نوشت . گاهی سکوت هم لازم است .
    بخش ِ دوم ِ ملودی ات که از میزان ِ چهارم شروع می شود نکته ای در خود اش دارد .
    در دو ضرب ِ اول جواب هایی که به هارمونی داده شده به شکل ِ عجیبی درست و زیبا و
    در جای خود اشان و کاملن همانی هستند که باید باشند. واقعن آفرین . خیلی خوب است .
    در میزان های پنجم و ششم یک سر در گمی ِ ملودیک پیش می آید که در میزان ِ هفتم
    به واسطه ی آرپژ نوشتن در ملودی می خواهی آن را مرتب کنی اما بد تر می شود
    چون اساسن آرپژ در ملودی آن را شناور تر می کند نه این که به آن یک خط و سیر ِ مستقیم ببخشد.
    انتهای میزان ِ هفتم حرکت ِ کنترپوانتیک و ایجاد ِ فضای آکورد ِ نمایان و حل ِ آن بر روی تنیک
    حرکت ِ خوبی بود . و باید همین باشد . تا بتوان با آن ایده ای که تو پرورش اش دادی
    بر روی تنیک فرود آمد و ملودی را به پایان برد . خیلی خوب ااست این حرکت .
    سکوت ِ چنگی که که در چنگ ِ اول / ضرب ِ سوم / میزان ِ ششم انجام داده ای خیلی خوب است
    و دلیل ِ قدرتمندی می تواند باشد که نوازنده ی این ملودی به خاطر اش سکته ی قلبی کند !
    ( به خاطر ِ ضد ِ ضرب بودن اش )
    البته همین حرکت را در میزان ِ چهارم / ضرب ِ دوم / چنگ ِ اول هم داری که آن هم خیلی خیلی خوب است
    اما چون در جواب ِ هارمونی است آن سکوت ِ چنگ ، شنیدن و اجرای اش زیاد سخت نیست .
    خیلی خوب است این سکوت ها را در جای خوبی در نظر گرفته ای .
    نشان می دهد که شاید تو با ارزش و کارکرد ِ سکوت آشنا هستی ( چه خود آگاه و چه نا خود آگاه )

    خب نتیجه این شد که این ملودی خیلی نرمال و طبیعی ست . چیزی که انتظار اش می رود و آن چنان
    ایرادی که روند ِ کار را عوض کند وجود ندارد .
    نکات ِ مهمی هم چون آرپژ ننوشتن / نداشتن ِ پرش در ملودی / رعایت ِ ریتم در ملودی / وجود ِ نقطه ی اوج
    بدون تکرار ِ آن و هم چنین تغییر در میزان ِ سوم از نکاتی هستند
    که در کار یا رعایت شده اند یا بهتر است رعایت شوند .
    جنس ِ صدایی که برای اجرای ملودی تعیین کرده بودی زیاد خوشایند نبود . این ملودی را ارکستر ِ زهی
    از سینت سایزر ِ سایتروس در اف ال استودیو بهتر اجرا می کند . یک بار آن را امتحان کن .
    در نتیجه
    شروع ِ خوب
    جواب های عالی در میزان ِ چهارم به هارمونی
    دو سکوت ِ چنگ واقعن عالی و بی نظیر در دو میزان
    حرکت ِ کنترپوانتیک ِ پایانی برای فرود روی تنیک
    از نقاط ِ قوت
    میزان ِ سومی که خارج از کادر ِ هارمونیک و ملودیک است
    کمی پرش ِ زیاد که خب بهتر است کمتر شود
    آرپژ
    و واضح نبودن ِ نقطه ی اوج ِ ملودی
    از نقاط ِ منفی هستند که با رعایت ِ این ها می توانی نتیجه ی بهتری در
    ملودی نویسی ات بگیری .
    در کل خیلی کار ِ خوبی ست .
    ممنون از لطف ات برادر جان .

    همواره شاد و آرام باش .


    #57 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۶ در ساعت 04:15

  15. 2 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,276
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13565
    9,385
    سپاس از شما 18,972 بار در 5,310 پست
    Follows
    2
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام روشن !
    عذر ميخوام بابت تاخير زيادي كه داشتم و دلايلش رو در پيامم خدمتت عرض كردم .
    و اما اين هم تمرين چهار و آخر .
    ممنونم بابت زحماتي كه براي اين تاپيك كشيدي .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan
    #58 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۰ در ساعت 06:43

  17. 2 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام روشن !
    عذر ميخوام بابت تاخير زيادي كه داشتم و دلايلش رو در پيامم خدمتت عرض كردم .
    و اما اين هم تمرين چهار و آخر .
    ممنونم بابت زحماتي كه براي اين تاپيك كشيدي .

    عرض ِ ادب و احترام برادر جان .
    خواهش می کنم همین که ما را قابل دانستید از سر امان هم زیادی ست .
    زحمت ِ این تاپیک هم بر عهده ی مدیرانی که آن را مدیریت کرده اند و عزیزانی بوده که در آن مشارکت کرده اند
    من که کاری نکردم .

    اگر اجازه بدهید در پست ِ بعد در مورد ِ روند این تاپیک و ادامه اش توضیحاتی خواهم داد
    در این پست بپردازیم به ملودی ِ شما . . . .

    اول از نکته ای در مورد ِ ارکستراسیون اش بگویم که ملودی را برای فلوت نوشته ای
    و می دانیم که پایین ترین نت برای فلوت سی بمل است اما تو تا سل بمل هم
    پایین رفته ای . لطفن توضیح بده که این قلوت ِ تراورسیه است یا آلتو و باس ؟
    چون بعضی از توضیحات به ارکستراسیون مربوط می شود .
    اما این موضوع را نا دیده می گیریم و در ادامه به روند ِ آهنگسازی ِ این تمرین می پردازیم .

    می دانید ؟ آخرین مرحله در ملودی نویسی و آهنگسازی یک مرحله ای ست که
    به شکل ِ عجیبی ساده و در عین ِ حال سخت و پیچیده است .
    در این مرحله شما باید کار را از دو جهت مورد ِ بررسی قرار دهید .
    این گونه که یک ملودی چه طور نوشته می شود و چه طور نیز شنیده می شود .
    که کلن از این وضعیت های زیر خارج نیست :
    راحت نوشته می شود / راحت شنیده می شود .
    راحت نوشته می شود / سخت شنیده می شود .
    سخت نوشته می شود / سخت شنیده می شود .
    سخت نوشته می شود / راحت شنیده می شود .
    توضیح می دهم :
    دسته ی اول معمولن جنبه ی آموزشی دارند و بسیار ساده و روان هستند
    و بیشتر مبتدی ها و به قول ِ معروف ترم اولی ها می نویسند !
    دسته ی دوم زمانی به عینیت می رسد که یک اشتباهی در روند ِ ملودی یا
    موسیقی رخ داده باشد و قطعن نیاز به بررسی دارد . . .
    دسته ی سوم نیز برای زمانی ست که یک آهنگساز یا نوازنده بخواهد توانایی ِ خود اش را
    در آهنگسازی یا نوازندگی نشان بدهد و یا کاری حجیم از لحاظ ِ ارکستراسیون باشد
    یا کار های مدرن ِ امروزی .
    که در دسته ی سوم و مورد ِ تکنیک و توانایی آهنگساز می توان به کار و تمرین ِ آخر ِ دوست امان لا مینور اشاره کرد .
    اما دسته ی چهارم اوج ِ خلاقیت / ساده نویسی / هنر / توانایی و تکنیک ِ آهنگساز را نشان می دهند که هر آهنگسازی
    رفته رفته در گذر ِ زمان به آن خواهد رسید . . .
    به کار های چایکوفسکی دقت کنید که در اوج ساده و راحت شنیده شدن بسیار سخت و پیچیده نوشته و اجرا می شوند .
    و در این جا نیز تمرین ِ شما دوست ِ عزیز ( ویولونیست ) این گونه است !
    سخت و پیچیده نوشته ای اما راحت و روان شنیده می شود .
    در ادامه توضیح می دهم . . .

    هم چنان که به علاقه مند به شروع ِ ملودی از درجه ی سوم هستی
    علاقه ای خاص نیز به تغییر ِ هارمونی های تمرین داری که ما دیگر خسته شدیم از بس
    خواهش کردیم این کار را نکنید لطفن ! و از آن جا که این تغییرات در جهت ِ زیبایی بوده
    هیچ اعتراضی نمی توانیم داشته باشیم متاسفانه !
    همه ی دوستان به میزان های اول تا سوم دقت کنند ، این همه ی موسیقی است !
    همه ی آن چیزی ست که در تاریخ ِ موسیقی از اول تا الان و در دانشگاه ها به آن می پردازند .
    تقارن در موسیقی .
    به میزان ِ اول بنگرید که به سمت ِ بالا رفته
    میزان ِ دوم به سمت ِ پایین آمده
    و میزان سوم دوباره در جای خود اش قرار گرفته است !
    اگر دوست ِ ما لا مینور در یک جمله ی بلند ِ ملودیک این رفتار را نشان داد
    در اینجا می توان ِ گونه ی کوتاه تر ِ آن را دید و دیگر بهانه ای برای درک نکردن اش نداشت .
    به پیوسته بودن ِ خطوط ِ ملودی دقت کنید در این سه میزان به غیر از دو پرش ِ سوم
    همه ی آن پیوسته هستند .
    ببینید چگونه بین ِ نت های کشیده و کوتاه تعادل ایجاد شده است که حتی با ترازو هم نمی توان
    این چنین آن را برابر کرد . واقعن حیرت انگیز است .
    نکته ی جالبی در میزان های سوم / ششم و هشتم رخ داده که قبل اش من باید توضیحی بدهم
    خیلی خوب است که آهنگساز وقتی می خواهد برای یک ساز یک ملودی بنویسد
    توانایی ها و تکنیک های آن ساز را نیز در ملودی اش لحاظ کند و در نظر داشته باشد .
    به این میزان ها نگاه کنید که دوست ِ ما چگونه دانش ِ خود اش را در ارکستراسیون به رخ ِ ما کشیده
    و در ملودی ای که نوشته از تکنیک های دو زبانه و سه زبانه در نوازندگی ِ فلوت استفاده کرده است !
    واقعن عالی ست این آهنگساز !
    این کار رنگ و درخشندگی ِ دو چندان به ملودی اش بخشیده و جای تحسین دارد .
    اتفاقی جالب در میزان ِ چهارم رخ داده که آن را بسیار حساس کرده برای توضیح و درک اش .
    از یک طرف کدانسی برای پایان ِ قسمت ِ اول ِ جمله ی ملودی است .
    از طرفی دیگر تنه ی وصلی ست برای بخش ِ دوم ِ ملودی .
    اما این وسط یک جواب قبل از جواب ِ ملودی ای ست که در هارمونی داده شده است !
    به میزان ِ چهارم خوب دقت کنید ، این جمله به شدت نیاز به سکوئنس دارد
    که اگر همان ساز و در همان بخش اجرا کند به شکل ِ عجیبی مبتدیانه و ناشیانه خواهد بود
    و کار را خراب خواهد کرد . خوب نگاه کنید و خوب هم بشنوید .
    یک ایده ای که نوشته می شود و جواب اش در جایی دیگر و سازی دیگر اجرا می شود .
    این رفتار خیلی حرفه ای ست و در کار های قبلی هم از دوست عزیز امان ویولونیست آن را دیده بودم .
    تعادل و روند ِ منطقی ِ پخش ِ یک ایده موسیقی بین بخش های مختلف در تخصص ِ اوست پنداری !
    به میزان پنجم دقت کنید که بعد از یک سکوت آغاز شده
    آن را باید یک پاساژ ملودیک و مقدمه ای بر بخش ِ دوم دانست .
    به پیوسته بودن و گام وار بودن ِ نت ها و پرش ِ چهارم اش به بالا نگاه کنید
    این اول ِ ماجرا ست ، بعد از این عمل ، عکس العمل اش از خود اش واجب تر است .
    او بعد از پرش با حرکت ِ پیوسته در جهت ِ خلاف ِ پرش بازگشته است .
    این یکی از مهم ترین رفتار های آهنگسازی ست که اگر رعایت نشود
    ساختمان ِ موسیقی زیر ِ سوال می رود قطعن !
    به میزان ششم و هفتم خوب نگاه کنید به تعادلی که در دو میزان بین ِ نت های کوتاه
    و کشیده ایجاد شده دقت کنید این دو میزان هم چون میزان ِ دوم فقط یک مشکل ِ ارکستراسیون دارند
    آن هم این که پایین تر از محدوده ی توانایی ِ ساز ِ فلوت ِ تراورسیه ( معمولی ) نوشته شده اند
    که اگر فلوت ِ آلتو یا باس باشند آن هم بر طرف می شود .
    در میانه ی میزان ِ ششم هم چون میزان ِ سوم به تکنیک ِ سه زبانه ی فلوت دقت کنید
    چه قدر خوب و عالمانه است نه ؟!
    همان است که باید باشد !
    اما مشکل ِ ارکستراسیون و نوشتن ِ ملودی خارج از محدوده ی ساز یک تاثیر ِ ناخوشایند گذاشته
    که باعث شده ملودی در این فاصله ( خالی ) صدا بدهد . چون صدای واقعی ِ خود اش نیست
    و سینت سایزر آن را تقلید کرده است زیرا فلوت عملن چنین منطقه ای برای اجرا ندارد .
    تنها نکته ی منفی ِ این ملودی نیز همین است .
    اما جدای ِ از این
    میزان های ششم و هفتم مقدمه ای خوب بر کدانس ِ پایانی هستند .
    نت ها در حالی که کشیده تر می شوند شنونده را برای پایان آماده می کنند
    اما آهنگساز در میزان ِ آخر شیطنت اش گل می کند و به یک باره با نت های کوتاه
    و چابک کار را تمام می کند . رفتاری غیر ِ منتظره و خوشایند است .
    به میزان ِ آخر خوب نگاه کنید و به روند ِ پایان اش که
    کاملن ( باروک ) گونه است توجه کنید و آن را خوب فرا بگیرید .
    گاهی تنها راه ِ شما همین است ! ( قطع ِ یفین اگر روزی بخواهید حرفه ای ملودی بنویسید
    بسیار زیاد آن را به کار خواهید برد )
    پس نتیجه این شده که در این تمرین همه چیز عالی ست
    به جز آن مشکل ِ ارکستراسیون که اگر آن را فلوت ِ آلتو و باس در نظر بگیریم آن هم به چشم نمی آید .


    این تمرین و تمرین ِ آخر ِ دوست ِ عزیز امان لا مینور همه ی آن چیزی بود که ما در این تاپیک
    تلاش کردیم تا به دیگران انتقال بدهیم .
    به معنای وافعی خسته گی را از تن ام به در کردند این دو بزرگوار . . .
    صمیمانه سپاس گزار ام .

    دوستانی که می خواهند ملودی نویسی را برای این آکورد ها فرا بگیرند
    اگر این تاپیک را از اول تا انتها دنبال کنند و همه ی تمرینات و توضیحات را بررسی و مطالعه کنند
    پیشرفتی حیرت انگیز خواهند داشت .
    نمونه اش همین دو تمرین ِ آخر از دو دوست امان لا مینور و ویولونیست است .

    این بخش به پایان رسید و در پست ِ بعد ادامه ی کار را عرض خواهم کرد .
    سپاسی بی پایان از لا مینور و ویولونیست که به من آرامش می دهند و امیدواری ،
    و هم چنین از بقیه ی دوستان که در این بخش زحمت کشیده اند .
    قطع ِ یقین نتیجه و پیشرفت اش برای خود اشان خواهد بود .

    همواره شاد باشید و آرام .
    ارادتمند.


    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۴/۲۰ در ساعت 12:59
    #59 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۰ در ساعت 12:43

  19. 2 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    و اما جمع بندی ِ کلی و صحبتی کوتاه برای ادامه ی کار

    شاید دوستانی که در ابتدا کار را دیدند مرا آدمی بی کار و ( جو گیر ) می دانستند
    کما این که عزیزی آمد و گفت تو از این کار هیچ سودی نخواهی برد و فقط کسانی که
    این تمرین ها را حل می کنند به خواسته های خود می رسند !
    پیش ِ خود ام مدت ها فکر کردم که مگر ما غیر از این می خواستیم ؟!
    از ما گذشته که بخواهیم به دنبال ِ لایک و تایید شدن باشیم
    خیلی پیر تر از این حرف ها هستیم . . . .
    همین که چیزی به نظر امان برسد و آن را با چند نفر بررسی اش کنیم
    برای امان کافی ست . . . .مانند ِ همین تاپیک و روند ِ کار و تمرین در آن .
    قطع ِ یقین دوستانی که این تاپیک را از اول دنبال کرده اند و
    تمرین های اش را انجام داده اند و همه ی مباحث را مطالعه و بررسی کرده اند
    تاثیر اش را در کار ِ عملی ِ خود اشان خواهند دید . نیازی نیست که بخواهند
    به این حقیر و دیگران آن را ثابت کنند . خود اشان آن را درک کرده اند .
    نمونه اش دو تمرین ِ آخر از دو دوست ِ عزیز لا مینور و ویولونیست .
    و البته دوستان ِ دیگری که تلاش های خود را کردند و به نتایج ِ خوبی هم رسیدند قطعن .
    اما اگر سورس ها وتمرین های این دو دوست را از اول تا آخر بررسی کنید
    این تغییرات را به خوبی خواهید دید .
    باور کنید همین برای امان کافی بود . آن دوستی که به فکر ِ سود کردن ِ بنده ی حقیر بود
    لطف اش را نشان می داد اما ما برای اش پیر ایم .
    و . . .
    ای بسا معنی که از نا محرمی های زبان
    با همه شوخی مفیم ِ پرده های راز ماند

    به هر روی تا این جای کار خوب بود و مفید ( برای خود ام ) .
    حق ِ اظهار ِ نظر در مرود ِ دیگران را ندارم .

    اما برای ادامه ی کار
    تا این جا با آکورد های هفت و فضای رنگی و پیچیده ی آن آشنا شدیم
    و در تمرین آخر که مقدمه ای برای ورود به فضای آکورد های نهم بود نیز
    ادامه ی کار را مشخص کردیم .
    نکته ای که دل ام می خواهد آن را نیز تمرین کنیم مربوط به خود ِ دوستان می شود
    که با ملودی هایی که نوشته اند ( ایرانی ) بودن ِ خود اشان و تفکر اشان را نشان دادند .
    در حالی که این حقیر باروک / کلاسیک و امپرسیون می نوشتم دوستان
    به ایرانی ترین روش ِ ممکن آن ها را پاسخ می دادند !
    که واقعن حیرت انگیز بود .
    برای همین دوست دارم در ادامه ی کار بعد از آکورد های نهم / یازدهم / سیزده و پانزده
    سری هم به هارمونی های زوج و ملودی نویسی های ایرانی برای فضا های ایرانی
    بزنیم .
    که برای این کار به غیر از مبحث ِ ملودی باید نیم نگاهی هم به هارمونی ِ زوج و ایرانی
    و ارکستراسیون نیز داشته باشیم . که در هر کجا نیاز باشد آن را توضیح خواهیم داد به همراه ِ دوستان .
    اما در حال ِ حاضر نوبت به آکورد های نهم / یازدهم / سیزدهم و در نهایت پانزدهم است .
    بعد از آن به سراغ ِ ( ایرانی ) نوشتن می رویم .
    طبیعتن در هر تمرینی که خواهیم داشت توضیحات ِ کافی و مفصل نیز هم چون گذشته داده خواهد شد .
    و دوستانی توانایی ِ ورود به این بحث را دارند که این تاپیک را از اول پی گیر بوده باشند .
    دوستان ِ دیگر هم می توانند خود اشان را با این تمرین ها تست کنند .
    و ذهنیتی با این فضا های ( نا آشنا برای خود اشان ) پیدا کنند .
    به هر حال ضرر نخواهند کرد اگر افراط و تفریط در کار نباشد .
    بعد از کمی استراحت و نیز فرصت به دوستان برای آماده شدن
    کار را ادامه خواهیم داد . . .
    عرض ِ ارادت ام پا بر جاست و
    هر آن چه از این حقیر به سوی شما روان است
    به بزرگواری و دیده ی منت بر سر ام بپذیرید .
    همواره شاد و آرام باشید .


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #60 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۰ در ساعت 20:54

  21. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

آکورد هفتم تمرین

آکورد نوشتن برای ملودی

تمرین آکورد

نت های گذر در ملودی چیست؟

نوشتن آکوردها در هامونی

نحوه ی نوشتن سبک ملودی و آرپژ

نوشتن پارتیتور استرینگ

مدگردی

نت اهنگ های رومنس راحت آرپژ 34

روش ملودی نوشتن

دانلود وی اس تی ویولون استرینگ کم حجم cubase.ir

خط ملودی

مدل های نوشتن اسم ملودی

دیمنیش چیست

آرپژ نویسی

ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻫﺎﺭﻣﻮﻧﯽ نوشتن

تا این لحظه 382 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی