کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 7 از 9 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 61 تا 70 , از مجموع 85

موضوع: تمرین ِ نوشتن ِ ملودی برای آکورد های هفتم .

  1. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    و اما . . . .!

    رسیدیم به مبحث ِ دوست داشتنی ِ آکورد های نهم و یازدهم !
    آکورد هایی جادویی که شما را به دنیایی نا شناخته می برند و
    چنان دست ِ شما را برای نوشتن ِ ملودی های رنگین باز می کنند
    که به خیال هم نمی دیدید .
    یکی از دلایل اش شاید این باشد که شما را مجبور به تفکر می کند
    تا چیزی مناسب ِ این همه صدا پیدا کنید .
    نکات ِ آموزشی .
    در یک آکورد ِ نهم یا یازدهم
    پیدا کردن ِ نتی که بیشتر هماهنگی را با هارمونی داشته باشد بسیار سخت است .
    باید مراقب بود که ملودی در ضرب های اصلی فواصل ِ هفتم / نهم و یازدهم را ایجاد نکند
    تنیک و سوم و پنجم هم زیاد شنیده و تکرار نشوند .
    تمامی ِ حرکات ِ نا خوشایند در قسمت ِ ضعیف ِ ضرب واقع شوند
    و حرکات ِ خوشایند نیز در قسمت ِ قوی ِ ضرب .
    اگر در یک آکورد ِ نهم ، فواصل ِ پنجم و هفتم حدف شده بود می توان از آن ها
    در ضرب ِ قوی نیز استفاده کرد
    و همین اتفاق برای آکورد ِ یازدهم نبز صدق می کند .
    ( در نبود یا تاخیر ِ فواصل ِ پنجم / هفتم و نهم می توان از آن ها در
    قسمت ِ قوی ِ ضرب استفاده کرد )
    به دینامیک ها بسیار دقت کنید . گاهی نتی که با دینامیک ِ بسیار قوی بد صدا است
    با دینامیک ضعیف بسیار خوش صدا و مناسب است .
    جنس ِ ساز را بسته به نوع ِ ملودی اتان درست انتخاب کنید . آن هم بر روی
    خوشایند یا ناخوشایند بودن ِ ملودی و هارمونی ِ شما تاثیر گذار است .
    و مروری بر مباحث ِ قبل .
    از سکوئنس و تکرار و اضافه گویی خود داری کنید .
    به نقطه های اوج ِ بالا و پایین دقت کنید .
    تقارن در جمله بندی ِ ملودیک را رغایت کنید .
    و دست ِ آخر این که برای ملودی نوشتن عجله نکنید فرصت زیاد است .

    یاد آوری ِ این که با امکانات ِ موجود در اف ال استودیو این تمرین آماده شده است .
    همواره شاد و آرام باشید .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    #61 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۳ در ساعت 02:23

  2. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,195 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام روشن عزیز/ تا جایی که میشد مباحث رعایت کردم امیدوارم خوب شده باشه/ملودی برای تنر ساکسیفون نوشته شده/یه جاهایی کم زیاد کردم زمان هامونی اما تغییر ندادم/ اینکه واسه این هارمونی دوتا ملودی بزنم و بزارم تو سایت مشکلی نیست؟

    سپاس دوست عزیز و بزرگوار
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: flp saeed.flp‏ (449.3 کیلو بایت, 23 بار این فایل دانلود شده است)


    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #62 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۳ در ساعت 07:15

  5. 2 کاربر زیر از laminor برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط laminor تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام روشن عزیز/ تا جایی که میشد مباحث رعایت کردم امیدوارم خوب شده باشه/ملودی برای تنر ساکسیفون نوشته شده/یه جاهایی کم زیاد کردم زمان هامونی اما تغییر ندادم/ اینکه واسه این هارمونی دوتا ملودی بزنم و بزارم تو سایت مشکلی نیست؟

    سپاس دوست عزیز و بزرگوار
    عرض ِ ادب و احترام برادر جان .
    امیدواری خوب شده باشد ؟! عالی شده است !
    اما نکات ِ ریز و درشتی هم دارد که باید بگویم . . .
    انتخاب ِ ساز ات بی نظیر بوده برادر ! یک دست خود ات را
    به داخل ِ فرم های جز و بلوز و نیواورلئان انداخته ای !
    می دانی چرا این گونه شده است ؟ در فرم های جز و بلوز
    از آکورد های نهم و یازدهم زیاد استفاده می کنند . اما باور کنید
    این آکورد ها فقط برای آن ها نیست ! می توانی در فرم های کلاسیک
    و کلاسیک / مدرن نیز آن ها را پیدا کنی . نکته ی جالبی هم وجود دارد
    تو با انتخاب ِ این ساز عملن در صدد ِ مقابله با جنس ِ صدای جز و بلوز که
    از این هارمونی شنیده می شود بر نیامدی ! بلکه آن را نیز تشدید کرده ای .
    خیلی خوب است . ایرادی بر آن وارد نیست قطعن .
    در قسمت ِ ارکستراسیون عالی کار کرده ای . نکات ِ ریزی وجود دارد که هم
    به ارکستراسیون مربوط است هم به ملودی نویسی .
    مثلن ساز های بادی به خصوص فلوت و بادی برنجی ها و ساکسوفون ( ساکسیفون )
    بسیار پر نفس و سنگین هستند برای نفس گرفتن و اجرای بخش ِ خود اشان .
    و احتیاج به نفس گرفتن و استراحت ِ دهان ِ نوازنده وجود دارد که معمولن این کار را
    یا با سکوت های مناسب در جاهای مختلف انجام می دهند یا با نت های کشیده ای
    که در ملودی وجود دارد که معمولن انتهای آن نت خود به خود تبدیل به سکوت می شود .
    در این ملودی سکوت کم بوده است اما نت های کشیده ی زیادی وجود دارد که
    آن کار را انجام می دهد . خود آگاه یا نا خود آگاه این حرکت ات بسیار خوب بود آفرین برادر .
    نکات ِ دیگر . . .
    توازنی که بین ِ پرش و پیوسته بودن در خط ِ ملودی ات ایجاد کرده ای خیلی خوب است .
    که با توجه به سبک ِ آن عالی شده است .
    استفاده ات از نت های آلتره یا کروماتیک بسیار عالی و مناسب و هوشمندانه تر از قبل
    شده است . که این حرکت منجر به مد گردی شده است گاهی .
    مانند ِ آوردن ِ فا دیز آن هم دو بار پشت ِ سر ِ هم ، که مدگردی به مینور ِ هم علامت ِ
    گام ِ سی بمل شده است . ( سل مینور )
    نقطه ی اوج در ملودی ات سی بمل بوده که سه بار آن را تکرار کرده ای ، چرا ؟!
    که بار ِ دوم اش تاکیدی سکودنسی بر بار ِ اول بوده . نه . . . واقعن چرا ؟!
    پیوسته و آرام آرام رسیدن به اوج ِ ملودی ات خیلی خوب و زیبا بوده و کاملن جواب گوی این فضا .
    از آن جالب تر تضاد اش است که با پرش به پایین برگشته ای . این دو حرکت
    در کنار ِ هم واقعن خوب و زیبا نتیجه داده است آفرین .
    همراهی ِ ملودی با هارمونی در میزان های پنجم و ششم واقعن عالی بوده است .
    این از آن بخش هایی ست که نباید سکودنسی و با تاخیر جواب اش را داد .
    همین کار را در میزان ِ هشتم نیز انجام داده ای خیلی خوب شده باز .
    پایان ِ تاخیری ات که از می بمل با تاخیر به ر آمده ای خیلی خیلی خیلی خیلی
    خوب بود . آفرین واقعن .
    خیلی حرکت ِ خوبی ست اما در آن افراط نکن . در جای ِ خود اش و مناسب با فضا
    را انجام بده .
    برادر من یک پیشنهادی دارم .
    بدون ِ این که هیچ تغییری در آن ایجاد کنی یک سری از نت ها را حذف کن .
    باور کن هیچ تغییری رخ نمی دهد !
    مثلن اگر همان اول نت ِ ر را حذف کنی یکی از بهترین شروع های
    موسیقی در تاریخ ِ آن رقم خواهد خورد !
    در ضرب ِ ضعیف از فاصله ی دیسونانسی که با پرش به پنجم و حرکتی معکوس
    به تنیک بازگشته ای ! همین حرکت یعنی تقارن و تعادل و بالانس ِ صوتی و تنالیته ای .
    خوب به این حرکت فکر کن . . .
    عملن وجود ِ آن نت ها فقط در پارتیتور حس می شود نه در هنگام ِ شنیدن .
    فایل ِ خود ات را با همین حذف های کوچک دوباره این جا قرار می دهم .
    نگاه کن ببین چه شده است .

    پ ن :
    ببخش فراموش کردم سوال ات را پاسخ بدهم .
    هر چند عدد که دل ات می خواهد ملودی بنویس
    و در این تاپیک قرار بده . هیچ ایرادی ندارد و خیلی هم عالی ست .

    سپاس از لطف ات .
    همواره شاد و آرام باش برادر جان .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: flp saeed 2.flp‏ (449.2 کیلو بایت, 9 بار این فایل دانلود شده است)


    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۴/۲۳ در ساعت 21:29
    #63 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۳ در ساعت 21:14

  7. 3 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط laminor تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام روشن عزیز/ تا جایی که میشد مباحث رعایت کردم امیدوارم خوب شده باشه/ملودی برای تنر ساکسیفون نوشته شده/یه جاهایی کم زیاد کردم زمان هامونی اما تغییر ندادم/ اینکه واسه این هارمونی دوتا ملودی بزنم و بزارم تو سایت مشکلی نیست؟

    سپاس دوست عزیز و بزرگوار
    برادر می دانی کجای این مطلب و این تاپیک برای ام مفرح و طرب انگیز است ؟!
    آن جای اش که سوال و تمرینی که مطرح می کنیم 6 بار دانلود شده اما جواب اش که شما
    یا سایر ِ دوستان به آن می دهید 10 بار !!!!
    این نشان می دهد که هنرجویان ِ ایرانی به شکل ِ عجیبی از سوال متنفر و عاشق ِ جواب هستند !
    یعنی ما نمی خواهیم بدانیم سوال چیست ! اما لطفن جواب ِ آن سوال را بگویید ما برویم !
    به شخصه این دیدگاه و تفکر را بسیار پر خطر می بینم برای آینده ی موسیقی و هنر ِ ایران .
    ذهن ها و افکاری تنبل که هیچ علاقه ای به فکر کردن و کمی فشار بر روی خود را بر نمی تابند .
    به هر روی این راه که آنان می روند بیراهه است . آخر اش هم سر خورده و بی نتیجه باز خواهند گشت .
    در نهایت هم با کپی کردن ِ این تمرین ها در آهنگ های خود اشان شاید یک یا دو موسیقی بنویسند که
    که بعد از یک مدت به تکرار می رسند و آن را رها می کنند .
    چون موسیقی ِ خود اشان نیست و همه اش کپی است .
    به هر حال این که به خود اشان زحمت ِ یاد گرفتن نمی دهند
    برای ما جای گله نمی گذارد .
    خود اشان این طور خواسته اند .

    باز هم سپاس از لطف و توجه ات برادر ام .


    #64 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۳ در ساعت 22:13

  9. 3 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,195 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام روشن عزیز/ حق با شماست حذف نت اول تاثیر به سزایی داشت!/ بنده نظراتی دارم بی ادبی منو ببخشید/ میزان دوم با حذف ر و می بمل ملودی گنگ شده. نظرم اینه که ضربهای هارمونی باید جابه جا بشن یا نتها حذف نشن تا ملودی گنگ نشه (به دلیل فاصله بینشون و ناهماهنگی ضربهای هارمونی چون هارمونی در این میزان جواب فضای خالی بین ملودی نمیده وتناقض داره)/میزان چهارم حذف نت ر هیچ مشکلی به وجود نیاورده ولی نظر شخصیم اینه که باشه بهتره البته نظر شما هم درسته چون فضا برای کشش نت کمه/میزان پنجم حتما باید بعد نت دو سی بمل بیاد. چون دقیقا روند ملودی حساب شده بود و به ملودی پایان میداد.در این میزان میشه که نت سی بمل بلافاصله بعد دو بیاد و دومین باری که سی بمل نوشته شده حذف بشه/تمامی نتهای نتهای کشیده بین ملودی . سکوتهای ملودی و پرشهای ملودی مخصوصا در میزان 4 و5 بر اساس سبک و ساز وفضای مورد نظر بود./ نت سی بمل که در بین دو میزان 4 و5 دوبار تکرار شده برای همون فضاست شاید تکرار باشه اما برای این ساز و این سبک و این فضا نوشته شده/ . در میزان هشت برای سومین بار نت سی بمل زده شده! اما برای شنونده تکراری نیست! در این میزان نتهای دولاچنگ با سکوتهای دولاچنگ زده شده.دلیلشم : تکراری نشدن ملودی

    روشن جان بی ادبی منو ببخش . فقط نظراتم گفتم / جوابتون به این نظرات میتونه کمک زیادی بهم کنه تا اشتباهاتمو برطرف کنم.ممنون میشم اشتباهاتی که در حرفهام هستو بهم بگین
    دوست دار شما
    سپاس


    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #65 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۳ در ساعت 22:52

  11. کاربران زیر از شما laminor عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام برادر جان .
    این ها که گفتی بی ادبی نیستند و برای اشان عذرخواهی نکن .
    چون من همین ها را می خواستم که بگویی .
    می دانی چرا در میزان ِ دوم اگر نت ِ ر و می را نشنوی احساس ِ گنگ و مبهم بودن به تو دست می دهد ؟
    به این دلیل که خود ات آن را نوشته ای و از قبل با همان ساختمان در ذهن ات شکل گرفته و ذهن ات
    اجازه ی این تغییر را نمی دهد . به هر شکل البته که بودن اشان بد نیست ، بلکه نبودن اشان
    سکوتی سنکوپ وار است که شنونده انتظار اش را ندارد . اما اگر باشد روندی کاملن منطقی و معمولی پیدا می کند .
    می دانی من این همه تغییر ِ ریز و درشت را ایجاد کردم به چه دلیل بود ؟
    فقط می خواستم آن نت ِ سی بمل را که در میزان ِ پنجم حدف کرده بودم پنهان کنم و توجه ات را جلب نکند .
    اما وقتی این را نوشتی و من خواندم خیال ام راحت شد :

    نقل قول نوشته اصلی توسط laminor تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    میزان پنجم حتما باید بعد نت دو سی بمل بیاد. چون دقیقا روند ملودی حساب شده بود و به ملودی پایان میداد.
    این جمله ات نشان می دهد که همه ی درس ها و نکات ِ ریز و درشت در ملودی نویسی را فرا گرفته ای .
    همه ی صحبت های ات را در نظر دارم و قبول دارم .
    اما این بخش از نوشته ات به من آرامش داد و خیال ام راحت شد که همه ی مطالب را درست و مو به مو فرا گرفته ای .
    برادر تو دیگر نیازی به فرا گرفتن نداری . این ما هستیم که باید از تو درس بگیریم .
    اگر قابل بدانی خاک پای شما می شویم .
    ارادتمند ات .
    همواره شاد و آرام باش .
    دوست ات می دارم .


    #66 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۳ در ساعت 23:35

  13. 2 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,195 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    روشن عزیز من واقعا نمیدونم در برابر سخاوت و بزرگی شما چی بگم! / شما استاد بنده هستید چون از شما قانون نوشتن ملودی اموختم و این برای من افتخاره / واقعا در برابر بزرگی شما باید سر تعظیم فرود اورد./ منتظر ادامه بحث هستم و دیگر دوستان هم تشویق به این امر میکنم./ نکاتی که اینجا و توسط شما اموختم خیلی با ارزش هست هیچوقت و هیچوقت لطفت از ذهنم بیرون نمیره / سپاس فراوان دوست عزیز روشن


    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #67 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۴ در ساعت 00:34

  15. 2 کاربر زیر از laminor برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,276
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13563
    9,382
    سپاس از شما 18,973 بار در 5,310 پست
    Follows
    2
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام و درود بي پايان خدمت برادر دلسوز و زحمتكشم روشن .
    اين هم از تمرين بنده .
    سپاسگذارم .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan
    #68 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۴ در ساعت 08:26

  17. 2 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. rekas آواتار ها
    rekas
    شماره کاربری
    25656
    کاربر بسیار فعال
    آذر /۱۳۹۱
    mashhad
    263
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی100
    654
    سپاس از شما 322 بار در 136 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام خدمت دوست عزیز و گرامی

    خسته نباشید
    .
    این جواب من به این سوال است.امیدوارم تجربه مرا یاری کرده باشد
    و البته نکاتی از نوع نگاه من به موسیقی را داراست....
    تقربا آهنگی کامل است.. شامل خروجی و فایل سورس....
    نمیدانم خوب است یا نه هرچه هست احساسات من است.
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #69 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۴ در ساعت 12:02

  19. 2 کاربر زیر از rekas برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام و درود بي پايان خدمت برادر دلسوز و زحمتكشم روشن .
    اين هم از تمرين بنده .
    سپاسگذارم .
    عرض ِ ادب و احترام برادر جان .
    سپاس از لطف و مهربانی ات .

    شروع ِ ملودی ات یعنی دو میزان ِ اول حرف ِ حساب ِ کل ِ ملودی ات است !
    عجب بار ِ عاطفی و رمانتیکی دارند ، واقعن خیلی غلیظ است لحن ِ رمانتیک اش .
    با این که یکی از قوانین ِ این فرم ملودی نوشتن ، پرهیز از دیسونانس در ضرب ِ قوی است
    اما چنان حرکت ِ جسورانه ای انجام داده ای که خود ام هم در تعجب ام از تاثیر ِ خوب اش !
    نت های سل و لا در آکورد ِ سی بمل ماژور ؟! یعنی عملن خود ات تصمیم گرفته ای که با
    در یک آکورد ِ تنال ، فضای آ تنال و مبهم را ایجاد کنی ؟! خیلی خوب است خیلی . . . آفرین برادر .
    می دانی چرا این همه نت های دیسوناننسی که نوشته ای بد صدا نمی دهند ؟
    به این خاطر که همه ی آن ها را در میزان ِ دوم بر روی نت ِ ر حل کرده ای .
    این حرکت را حل ِ تاخیری ِ دیسونانس می نامند . و یکی از خطرناک ترین روش های ملودی نویسی است .
    که اگر افراط و تفریط در آن صورت بگیرد عملن باید ملودی را بی خیال شد !
    این حرکت در هارمونی مشکلی ندارد و بسیار هم انجام می شود اما در ملودی نویسی به ندرت با این وسعت ِ
    گسترده اش صورت می گیرد .
    کاری که انجام داده ای جسورانه و خلاقانه است برادر . نمی دانم چطور چنین چیز هایی به ذهن ات می رسد ؟!
    اما اگر 10 نفر آهنگساز همانند ِ تو و لا مینور ِ عزیز که جسور و خلاق هستند داشته باشیم و این 10 نفر
    به علم و فن ِ معلمی آشنا باشند قطعن شاگردانی بزرگ تحویل ِ جامعه ی هنری خواهند داد .
    10 نفر شبیه به شما دو نفر که بتوانند معلم هم باشند . . . همین !
    بگذریم . . .
    پیوسته بودن ِ ملودی در دو میزان ِ اول با پرش ِ چهارم ات از نت ِ سل به ر آن را بسیار ایرانی
    شکل داده است که این پرش را می توان با فرود ِ بال ِ کبوتر در چهارگاه مقایسه کرد تا حدودی .
    خیلی خوشانید است این توازنی که بین ِ پیوسته گی و پرش ایجاده کرده ای . آفرین برادر .
    حرکتی که در میزان ِ سوم و چهارم انجام داده ای تا حدودی حالتی سکودنسی به آن بخشیده که به هر حال
    نه به خاطر ِ روند اش ، بلکه به خاطر ِ سکوتی که در انتهای میزان ِ چهارم در آن ایجاد کرده ای باعث شده
    زیاد به چشم و گوش نزدیک نشود . این یک بار بد نیست ! می توان از کنار اش عبور کرد !
    حرکتی که در ضرب های اول و دوم ات در میزان ِ پینجم انجام داده ای عملن ملودی نیست .
    یک مقدمه یا یک عنصر ِ جلب ِ توجه کننده است برای ادامه ی ملودی از یک جای دیگر که با
    روند ِ قبل از آن هم آهنگ نیست !
    می توانی آن دو ضرب را حذف کنی تا به عمق ِ این اختلاف پی ببری . . .
    می دانی اسم ِ این کار چیست ؟
    باهوشی ِ آهنگساز ! اما امید وار ام در آن افراط نکنی برادر .
    اندازه نگه دار که اندازه نکو ست .
    در این بخش خوب نتیجه ای از آن گرفته ای اما قرار نیست همیشه این حرکت را برای
    پوشاندن ِ این اختلاف انجام بدهی .
    پیوسته بودن ِ ملودی را در این بخش هم چون دو میزان ِ اول رعایت کنی خطر اش کمتر از
    این حرکت است . ولو به نت های کشیده . . .
    می دانی بزرگ ترین مشکل ِ حرکت های دوبل ِ گام وار در یک ملودی از بالا به پایین
    چیست ؟
    وجود و ایجاد ِ فاصله ی چهارم ِ افزوده بین ِ دو بخش سوپرانوی اول و باس ِ دوم .
    که در میزان ِ ششم این اتفاق در چنگ های دوم و سوم بین نت ِ لا در سوپرانو و
    می بمل در باس به وقوع پیوسته است .
    فکر می کنی این حرکت مطلوب است ؟
    متاسفانه خیر .
    فاصله ی چهارم ِ اقزوده یا همان نسبت ِ ترایتون که در ملودی و هارمونی ایجاد می شود
    طبیعتن باید به پنجم ِ درست حل شود . یا معکوس ِ اول ِ تنیک ِ ماژور با حذف ِ پنجم که در
    این جا یعنی به نت های ر در پایین و سی بمل در بالا باید منتهی شود .اما آن را به درجه ی سوم
    با حذف ِ پنجم رسانده ای .
    خب عملن الان ملودی ناقص است و روندی نا درست را پیموده از لحاظ ِ منطق ِ ملودی نویسی البته .
    نت های آلتره ی دو دیز و فا دیز در ملودی خیلی خوب هستند و تنوعی دیسونانس بر فضایی کاملن رمانتیک
    و کنسونانس . . .کم بودن و اغراق نکردن در آن ها نیز خوشایند تر .
    می دانی ؟ پایان ِ ملودی به شنونده واقعن احساس ِ پایان ِ ملودی را نمی دهد . چون آن را بر روی درجه ی سوم ِ گام
    تمام کرده ای . در حالی که محسوس را هم نشنیده ایم . باید آن را بشنویم تا این پایان تکمیل شود .
    این ها نکاتی هستند که یا خوب بوده اند یا می توانسته اند بهتر شوند . در تمرین ِ بعد سوال را طوری طرح می کنم که
    روی این موضوع بیشتر کار شود . به هر شکل ِ میزان ِ چهارم و آن برخورد ِ ساده ات را نیز دوست می دارم !!!
    چهار میزان ِ اول ات خوب و عالی هستند و چهار میزان ِ دوم ات نیاز به بررسی دارند . البته ایرادی ندارند اما باید بهتر شوند .
    سپاس از لطف و مهربانی ات برادر ام .
    دوست ات می دارم .
    ارادتمند .


    #70 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۴ در ساعت 18:56

  21. 3 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

آکورد هفتم تمرین

آکورد نوشتن برای ملودی

تمرین آکورد

نت های گذر در ملودی چیست؟

نوشتن آکوردها در هامونی

نحوه ی نوشتن سبک ملودی و آرپژ

نوشتن پارتیتور استرینگ

مدگردی

نت اهنگ های رومنس راحت آرپژ 34

روش ملودی نوشتن

دانلود وی اس تی ویولون استرینگ کم حجم cubase.ir

خط ملودی

مدل های نوشتن اسم ملودی

دیمنیش چیست

آرپژ نویسی

ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻫﺎﺭﻣﻮﻧﯽ نوشتن

تا این لحظه 382 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی