کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 8 از 9 نخستنخست ... 6 7 8 9 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 71 تا 80 , از مجموع 85

موضوع: تمرین ِ نوشتن ِ ملودی برای آکورد های هفتم .

  1. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rekas تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام خدمت دوست عزیز و گرامی

    خسته نباشید
    .
    این جواب من به این سوال است.امیدوارم تجربه مرا یاری کرده باشد
    و البته نکاتی از نوع نگاه من به موسیقی را داراست....
    تقربا آهنگی کامل است.. شامل خروجی و فایل سورس....
    نمیدانم خوب است یا نه هرچه هست احساسات من است.
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    عرض ِ ادب و احترام برادر جان .
    سپاس از لطف ات .
    خب به هر حال بله این یک موسیقی ِ کامل است .
    که نه تنها بد نیست بلکه می تواند یک کلاس ِ درس برای دوستانی باشد که می گویند
    نمی شود با این آکورد ها موسیقی ساخت . . .
    ظاهرن که خیلی هم خوب می شود این کار را انجام داد !
    اما همان طور که حدس می زدم و با توجه به ذهنیتی که از کار های تو داشتم
    احتمال دادم نگاهی که داری برای فضا سازی باشد و یا به نوعی همراهی ِ هارمونی
    توسط ِ بخش های دیگر .
    و عملن برخورد و رفتار ِ ملودی نویسی با آن صورت نگرفته . بلکه ( آهنگسازی )
    با این آکورد ها صورت گرفته است .
    اصلن هم بد نیست و من خیلی دوست دارم که باقی ِ دوستان نیز این فایل و سورس را بررسی کنند .
    تا با آهنگسازی ِ کامل برای این آکورد ها آشنا شوند .
    خب ریتم ِ درامز ات خیلی خوب و منطقی است .
    تکنیک ِ گیتار باس ات چه از لحاظ ِ ملودیک و چه از لحاظ ِ ریتمیک بسیار بالاست و قدرتمند . آفرین برادر .
    اما امیدوار ام دوستان ِ فضا سازی های تو را برای این تمرین با ( ملودی نویسی ) اشتباه نگیرند .
    تو تخصصی خاص در ایجاد ِ فضا های مینیمال و همراهی ِ هارمونی با نت های محدود و کم داری .
    این خیلی خوب است و نشان دهنده ی خلاقیت ِ بالا . اما ملودی نویسی نیست .
    این قدرت ِ تو تحسین بر انگیز است اما اگر می خواهی در همه ی جوانب ِ کار بهترین باشی
    سعی کن ( قدرت ِ نوشتن ِ ملودی های عیان را نیز در خود ات افزایش دهی )
    موسیقی فقط فضا سازی و ملودی های پنهان نیست .
    متاسفانه نمی توانم در این تاپیک و این مبحث نظر ِ شخصی ام را ابراز کنم
    وگرنه آن را همین گونه بسیار دوست می دارم چون به سلیقه ام خیلی نزدیک است .
    به هر شکل از لحاظ ِ آهنگسازی و فضا سازی بسیار قدرتمند است اما از لحاظ ملودی نویسی
    نیاز مند ِ بررسی و تلاشی بیشتر .
    امیدوار ام دوستان هم این کار بررسی کنند و لذت ببرند از فضا سازی های اش .
    سپاس از لطف و مهربانی ات برادر . تمرین ها را رها نکن .
    حتی شده شخصی و برای خود ات آن ها را انجام بده .
    همواره شاد و آرام باش برادر جان .


    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۴/۲۴ در ساعت 19:42
    #71 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۴ در ساعت 19:14

  2. 3 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام .

    با توجه به خوب نبودن ِ حال و احساس ام که دوباره در یک عصبانیت و افسرده گی ِ روحی فرو رفته ام
    اقدام به نوشتن ِ یکی از سخت ترین و پیچیده ترین تمرین های ملودی نویسی برای آکورد های نهم و یازدهم کرده ام
    که در این تمرین به شکل ِ خاصی دوستان و توانایی ها و ضعف های ایشان که در مباحث ِ قبلی صحبت اش شد را لحاظ کرده ام .
    هم ویولونیست ِ عزیز ام هم لا مینور ِ دوست داشتنی و مهربان و هم رضا کوهستانی ِ عزیز را که اگر دوست داشت می تواند آن را بررسی کند .
    عزیزانی که این تاپیک را دنبال کرده اند می دانند که روال و روند ِ کار چگونه است
    و چه قوانینی را باید رعایت کنند و چه کار هایی باید انجام دهند یا نباید انجام دهند .
    تاکید ِ بسیار دارم که فریب ِ شش میزان ِ آخر ِ تمرین را نخورید .
    در کشش و زمان می توانید تغییر ایجاد کنید اما لطفن در آکورد ها هیچ تغییری ایجاد نکنید
    چون واقعن برای آن ها بسیار فکر کرده ام . برای همین از دوستان خواهش می کنم
    حتمن نام ِ آکورد ها را بنویسند و نت های اش را نام ببرند ، نه برای من . بلکه برای خود اشان .
    و حتمن دوستان می دانند که درس خواندن ِ این چنینی صداقت می خواهد . این کار فقط برای خود اتان است .
    باور کنید دیر یا زود تاثیر اش را خواهید دید .
    راه ِ ما کوتاه است . . . شما ماندگار باشید . . .
    بنده گی و ارادت ام را بپذیرید .

    پ ن :
    از این همه تمرینی که این حقیر در این تاپیک به رسم ِ شاگردی برای شما قرار داده ام
    این تمرین را از همه بیشتر دوست می دارم .
    بسیار به حال و روز ام نزدیک و وصف ِ حال ام است .
    همواره شاد و آرام باشید .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۴/۲۷ در ساعت 03:06
    #72 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۷ در ساعت 02:46

  5. 2 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. rekas آواتار ها
    rekas
    شماره کاربری
    25656
    کاربر بسیار فعال
    آذر /۱۳۹۱
    mashhad
    264
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی101
    655
    سپاس از شما 323 بار در 137 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    با سلامی گرم خدمت روشن عزیزم...
    امیدوارم این حال و احساس بد هرچه زودتر از شما دور شود و شاد باشید...

    تمرین آخری را انجام دادم.
    طبق عادت پروژه را کامل انجام دادم حتی میکس هم کردم شاید بهتر و شایسته تر باشد.....
    این کار را بسیار و بسیار دوست دارم ....


    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    بسیار علاقمند هستم تا یک پروژه کامل را با کمک شما انجام دهم دلیلش هم برمیگردد به این توانایی بالا و ایده های نابی که در جای جای این تمرینات از شما شاهد هستم...
    اصلا ای کاش مسابقاتی از جانب شما طراحی گردد که تمام دوستان بتوانند پروژه ای کامل را کار کنند با اصول آهنگسازی آشنا میشویم ایده ها تکنیک ها و تمام موارد حتی میکس و مستر را هم میآموزیم. در این حالت به تعداد تمام افرادی که شرکت میکنند سورس داریم و هرکدام تکنیکهایی متفاوت و برداشتی متفاوت از مسئله دارند و در پایان کلاس درس بزرگی برای تمام دوستان میشود.(چیزی که در مدارس معماری رایج است. هنرآموز بعضی از نکات را از ترم بالاتریها میآموزد-اینجاست که ایده ها فوران میکند هرکس برای بهتر شدن از زیر سنگ هم میآموزد تا در پایان تمام تکنیکها نکات خلاصه موارد مورد توجه خویش را به رخ همردیفان خود بکشد و برتری خود را اثبات کند. که همین ها آموزه هایی برای دیگر دانشجویان است و اساسا نمره هر .. به میزان آموخته ها و نحوه ی استفاده از آنها برمیگردد )

    با تشکر
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    اینستا: Reza_k_asu
    #73 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۷ در ساعت 13:48

  7. کاربران زیر از شما rekas عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rekas تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    با سلامی گرم خدمت روشن عزیزم...
    امیدوارم این حال و احساس بد هرچه زودتر از شما دور شود و شاد باشید...

    تمرین آخری را انجام دادم.
    طبق عادت پروژه را کامل انجام دادم حتی میکس هم کردم شاید بهتر و شایسته تر باشد.....
    این کار را بسیار و بسیار دوست دارم ....


    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    بسیار علاقمند هستم تا یک پروژه کامل را با کمک شما انجام دهم دلیلش هم برمیگردد به این توانایی بالا و ایده های نابی که در جای جای این تمرینات از شما شاهد هستم...
    اصلا ای کاش مسابقاتی از جانب شما طراحی گردد که تمام دوستان بتوانند پروژه ای کامل را کار کنند با اصول آهنگسازی آشنا میشویم ایده ها تکنیک ها و تمام موارد حتی میکس و مستر را هم میآموزیم. در این حالت به تعداد تمام افرادی که شرکت میکنند سورس داریم و هرکدام تکنیکهایی متفاوت و برداشتی متفاوت از مسئله دارند و در پایان کلاس درس بزرگی برای تمام دوستان میشود.(چیزی که در مدارس معماری رایج است. هنرآموز بعضی از نکات را از ترم بالاتریها میآموزد-اینجاست که ایده ها فوران میکند هرکس برای بهتر شدن از زیر سنگ هم میآموزد تا در پایان تمام تکنیکها نکات خلاصه موارد مورد توجه خویش را به رخ همردیفان خود بکشد و برتری خود را اثبات کند. که همین ها آموزه هایی برای دیگر دانشجویان است و اساسا نمره هر .. به میزان آموخته ها و نحوه ی استفاده از آنها برمیگردد )

    با تشکر
    عرض ِ ادب و احترام برادر جان .
    سپاس از لطف ات که جویای حال ِ این حقیر هستی .
    امیدوار ام تو هم همواره شاد و آرام باشی برادر ام .
    این خیلی عادت و رفتار ِ خوبی ست که تو داری و یک تمرین را به شکل ِ یک قطعه ی کامل در می آوری
    و من آن را بسیار دوست می دارم و از تو سپاس گزار ام . چون باعث می شود دوستانی که به ما خرده می گیرند
    که نمی شود با این آکورد ها آهنگ ساخت کمی نظر اشان عوض شود . به هر حال چون همه ی آن ها هم آهنگ های خوبی هستند
    کمتر کسی می تواند به آن ها اعتراضی کند چه از جهت ِ زیبایی شناسی ِ عام و چه خاص از نظر تکنیک ِ آهنگسازی اش .
    به هر تقدیر وظیفه ی ماست که از تو تشکر کنیم و قدردان باشیم .
    کمی در مورد ِ صحبت ات توضیح دهم چون طبیعتن باید جواب گوی اش باشم بعد به بررسی ِ کار می پردازیم .
    لطف داری به این حقیر که مرا و توانایی های ام را بالا می دانی و ایده ای خوبی در این تمرین ها می بینی .
    خب به هر حال فرم ِ آهنگسازی ِ ما نیز به هم بسیار شبیه است و من از این جهت به خود ام افتخار می کنم .
    و طبیعتن اگر ایده ای و یا نکته ای به ذهن ام برسد که بتواند باعث ِ پیشرفت ِ شما شود قطعن آن را برای شما
    بیان خواهم کرد و به هر شکل کمک ِ شما خواهم بود . اما نهایت کاری که می توانم انجام دهم کمک در جهت ِ بهتر شدن ِ
    ایده های شما ست . نمی توانم هیچ تغییری در آن ایجاد کنم و اجازه ی هم چنین کاری را هم ندارم اصولن .
    می دانی ؟ گاهی نمی دانم از چه کسی باید تشکر کنم که مرا این چنین بی تعصب و بدون ِ هیچ تنگ نظری ای
    در موسیقی پرورش داده است ؟ برای ام مهم نیست کار پاپ است یا رپ یا کلاسیک . اگر ایده ای به ذهن ام برسد
    تا کار ِ شما را بهتر نشان دهد قطعن آن را بیان خواهم کرد . باور کن حتی نمی دانم خود ام به چه علاقه دارم !!!
    هر چیزی که خوب و درست و زیبا باشد دل ام برای اش می رود . به هر سبک و فرمی که باشد .
    این مقدمه را از این جهت برای ات نوشتم که بدانی من هر کاری بتوانم برای شما انجام خواهم داد اما در این جا
    من قدرت ِ تصمیم گیری و اجازه ی اظهار نظر ِ شخصی ندارم و باید قوانین ِ انجمن را رعایت کنم .
    ایده ات بسیار جالب است اما به تنهایی کاری از عهده ی بنده ساخته نیست ، کما این که استادان ِ بسیار ارزشمندی
    در این انجمن هستند که بنده خاک ِ پای ایشان نیز نمی شوم . از مدیران و سرپرستان گرفته تا دوستانی هم چون خود ات
    که رو نمی کنند چقدر حرفه ای هستند و ما را اذیت می کنند !!!
    من از تو سپاس گزار ام و وظیفه ام قدر دانی ست برای توجه و این همه زحمتی که می کشی و از جهتی هم باید
    عذر خواهی کنم که در این زمینه هیچ کاری از دست ِ این حقیر ساخته نیست و قدرت ِ تصمیم گیری ندارم .
    ( که اگر بنا به اظهار ِ نظر ِ شخصی باشد ، در آهنگسازی ِ مینیمال و فضا سازی های دگرگون شونده
    ما به هم بسیار شبیه ایم و این افتخاری برای این حقیر است )
    اما بپردازیم به تمرین ات . . . .

    در ابتدا از ارکستراسیون بگویم که بسیار خوب و منطقی انتخاب شده است و جنس ِ صدایی که برای
    ملودی انختاب کرده ای بسیار مناسب و هماهنگ است که با توجه به شناختی که از موسیقی ِ تو دارم
    جز این نیز انتظار ندارم . ریتمی که انتخاب کرده ای و نحوه ی شروع اش بسیار عالی و ( با نظم ) است
    استفاده ی خوب و درست ات از باس باعث شده آن گذری که من برای بخش ِ باس در پیانو و در میزان ِ چهارم نوشته بودم
    در گیتار باس بهتر و درست و دقیق تر شنیده شود . آفرین برادر جان خیلی خوب و درست برای باس می نویسی .
    اما بپردازیم به ساختمان ِ آهنگسازی و ملودی نویسی ات .
    من دیگر تصمیم گرفته ام تو را در فرم و سبک ِ خود ات بررسی کنم و در آن توضیح بدهم ، چون هر چه کردم
    تا تو را به راه ِ راست هدایت کنم نتوانستم در نتیجه خود ام به فرم ِ تو گرایش پیدا کرده ام !
    تو در دسته ی ( اتمسفر / ملودیک / مینیمال ) قرار می گیری که من جان داده ی آن هستم و بسیار در آن مشغول ام .
    چهار میزان ِ اول ات درست ترین برخورد را با ملودی داشته ای . استفاده از نت های کشیده در حالی که بخش ِ دیگر به شدت
    ریتمیک و ملودیک است و تو هم فضای ِ کار را مشخص کرده ای و هم مقدمه ای بر ملودی ِ اصلی ات است که از میزان ِ
    پنجم شروع می شود . مقدمه ای با نت های کشیده و یک کنتراست در فضا و ریتم ِ ملودی که با گتیار باس ایجاد می شود و
    چهار میزان ِ دوم که یک شاهکار ِ ملودی نویسی هستند . به چه جهت این چهار میزان مهم هستند ؟
    گاهی به خود ام می گویم ای کاش من هم می توانستم ساختمان ِ یک قطعه را در یک ملودی فقط با پنج نت هدایت کنم .
    کاری که تو انجام داده ای یعنی . از نت ِ سل دیز تا ر دیز کل ِ فضای کاری تو بوده . همین پنج نت .
    این همه قدرت و خلاقیت در این فضای کم واقعن حسادت بر انگیز است !
    اصولن در کار های مینیمال نمی توان به دنبال ِ نقطه ی اوج یا رعایت ِ قوانین ِ خالص ِ موسیقی و ملودی نویسی گشت .
    آن را فقط باید در فرم ِ خوشایند بودن اش بررسی کرد .
    در این چهار میزان ِ دوم یعنی از میزان ِ پنج تا هشت تو هیچ پرشی نداری و همه ی خطوط ِ ملودی ات
    پیوسته است . دقت کرده ای به آن ؟!
    می بینی چقدر زیبا و حیرت انگیز صدا می دهد ؟ این چیزی ست که باید باشد تا در ملودی نویسی نتیجه ی درست گرفت .
    در حالی که این چهار میزان به شکل ِ دو میزانی با هم سکودنس هستند هم به همان علت ِ مینیمال بودن هیچ ایرادی بر آن وارد نیست .
    چهار میزان ِ اول مقدمه ی خوبی برای چهار میزان ِ دوم بودند که با پاساژ گیتار باس یک شاهکار ِ ملودی نویسی به حساب می آیند .
    اما دگرگونی ای که در میزان ِ نهم رخ می دهد نیازمند ِ شکل ِ خاصی از برخورد ِ آهنگسازی با یک هارمونی است که به آن
    می توان ادامه ی فضای ملودی در تغییرات ِ هارمونیک گفت . کاری که تو انجام داده ای و بسیار عالی نتیجه گرفته ای .
    در حالی که تاکید کرده بودیم در این گونه آکورد ها از نت های دیسونانس در ضرب های اصلی استفاده نکنید
    اما تو سل دیز را در اولین ضرب از آکورد ِ فا دیز مینور با هفتم ِ مینور و نهم ِ ماژور که همان سل ذیز است نوشته ای !
    اما چون هدف ات ادامه ی همان فضای ملودی از هارمونی ِ قبلی بوده نه تنها هیچ ایرادی ندارد بلکه نقطه ی اوج ِ کار ات است .
    واثعن آفرین برادر . . . خیلی خیلی خوب است .
    جالبی اش در این است که این فضا قطعن باید حل شود چه در موسیقی و تمرین ِ آکادمیک چه در موسیقی ِ شخصی و آزاد .
    و تو این کار را با فرود بر نت ِ سل دیز که نمایان ِ گام و تنیک ِ آکورد ِ همان میزان است انجام داده ای .
    یک سوالی برای من پیش آمده . . .
    تو چرا انقدر خوب فضاهای موسیقی را می شناسی ؟!
    اما تکرار ِ میزان های یازدهم و دوازدهم را نمی توانم قبول کنم فقط از این جهت که تکرار ِ ایده ای ست که تو وقت را
    تلف کنی تا به انتهای قطعه برسی . و این کار در ملودی نویسی اصلن خوب نیست . چون این ایده را قبل تر هم تکرار کرده بودی
    نیازی به تکرار ِ دوباره اش نبود در حالی که چون ایده ی میزان ِ سیزدهم را فقط یک بار آن هم در میزان ِدهم نوشته بودی
    باید حتمن تکرار می کردی که این کار خیلی درست و در بهترین جای خود اش انجام دادی تا کار را به پایان ببری .
    همه جای این ملودی عالی ست . اما میزان ِ دوازدهم تکراری بی مورد است .
    اگر می توانی در آن باز نگری کن . ( البته از ساختمان و کادر ِ ملودی خارج نشو لطفن )
    نکات ِ خوب اش را می توان این ها دانست
    ارکستراسیون ِ خوب
    استفاده ی درست از باس و پاسازی خوب در انتهای میزان ِ چهارم
    جنس ِ ملودی ِ بسیار عالی و تاثیر گذار .
    فضا سازی ِ مینیمال اتمسفریک ِ بسیار قدرتمند
    که چون فقط از پنج نت استفاده کرده ای قدرت و خلاقیتی شگفت انگیز در تو را نشان می دهد
    از بین بردن ِ ارزش ِ نقاط ِ صعود و سقوط در ملودی که کاری بسیار سخت و خطرناک است
    اما در این ملودی به خوبی صورت گرفته است . ( خیلی خیلی خوب است )
    سکوت های منطقی
    پیوستگی در خطوط ِ ملودی و کمترین میزان ِ پرش در آن .
    حرکت های درست در ملودی برای تاثیر گذار تر کردن ِ هارمونی .
    حل ها و روند های درست ِ ملودی و رفتار های درست ِ مبتنی بر فضای دیسونانس و کنسونانس .
    و تنها نکته ی منفی اش هم تکرار ِ میزان دوازدهم است .
    این کار ات را بسیار دوست می دارم و از وقتی که آن را دانلود کردم تا الان که این مطلب را
    به پایان می برم مشغول ِ شنیدن اس هستم .
    سپاس از لطف ات برادر .
    همین گونه پیشرفت کن و در فضا سازی ها قدرتمند تر از گذشته باش .
    زیبایی را فراموش نکن و از افراط و تفریط بپرهیز و تقارن را همیشه در نظر داتشه باش .
    به بیانی دقیق تر هم چون این قطعه ات باش به جز میزان ِ دوازدهم !
    تمرین ِ بعد را طوری طرح خواهم کرد که فرصت ِ این کار را نیز از تو بگیرد خیال ات راحت برادر !
    سپاس از مهربانی ات .
    همواره شاد و آرام باش .
    ارادتمند ات .


    #74 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۷ در ساعت 18:59

  9. کاربران زیر از شما Roshan.J عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. rekas آواتار ها
    rekas
    شماره کاربری
    25656
    کاربر بسیار فعال
    آذر /۱۳۹۱
    mashhad
    264
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی101
    655
    سپاس از شما 323 بار در 137 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    واقعا این که شما بدون هیچ چشم داشتی و تنها با عشق و علاقه علم خویش را وقف موسیقی و ما میکنی قابل ستایش میباشد
    کاری که بندرت پیدا میشوند کسانی که انجام دهند.واقعا ممنون از شما هستم. این که شباهتی در فرم موسیقی های شما و بنده ی حقیر وجود دارد.باعث افتخار بنده است.شما جای استاد من هستید و این امیدواری بزرگی برای من است

    نمیدانم چرا فضاها را خوب میشناسم اما هرچه هست از تنهایی من و زمینه های دیگر هنری که دنبال کرده ام آب میخورد.از کودکی در تنهایی زندگی کردم نقاشی میکردم و نوجوانی هم که از فرط تنهایی با چشمان بسته موسیقی گوش میکردم و سعی میکردم تک تک صداها را دنبال کنم گاها بقدری تاثیر میپذیرفتم که ناگاه اشک تنهایی از چشم میریخت. دوران جوانی و دانشگاه هم که در معماری که فقط باید توانست فضاها را از پیش در ذهن یا روی کاغذ تجسم کرد به درک فضایی هندسی بسیار خوبی رسیدم.و هنوز هم در معماری تقلا میکنم.... درد و دلی بود از من

    من موسیقی را مثل صداهایی که در باغ است میدانم آن نسیم نرم و لطیف که در باغی انسان را نوازش میدهد میدانم. با وزیدنش برگها میرقصند صداهای خوشی از زوزه آن میرسد بعضی بم بعضی زیر هستند صدای خش خش برگها و گاها صدای پرندگان و قلقل برکه که هیچ ربطی به باد ندارند به گوش میرسد.

    روند آهنگ - باد است درامز صدای برگها و صدای پای رهگذر بیس آن قلقل برکه صدای پرنده صدای خواننده(که نباید قابل رمزگشایی و فهم باشد) و اما صدای باد که همان ملودی های زیر و بم نرم و زیبا هستند.
    اگر بعضا حرکات عجیبی در کارهایم میکنم این است که در طبیعت هم اتفاقاتی هست که غیر قابل پیشبنی هستند اما خوشایندند...

    اصلاحاتی انجام دادم که بنظرم باعث بهبود کار شد:
    -اصلاح ملودی
    -تغییراتی در بیس
    -افزودن راید
    -تغییراتی اندک در حجم صدا سازها

    متشکرم
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    اینستا: Reza_k_asu
    #75 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۷ در ساعت 20:54

  11. 2 کاربر زیر از rekas برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rekas تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    واقعا این که شما بدون هیچ چشم داشتی و تنها با عشق و علاقه علم خویش را وقف موسیقی و ما میکنی قابل ستایش میباشد
    کاری که بندرت پیدا میشوند کسانی که انجام دهند.واقعا ممنون از شما هستم. این که شباهتی در فرم موسیقی های شما و بنده ی حقیر وجود دارد.باعث افتخار بنده است.شما جای استاد من هستید و این امیدواری بزرگی برای من است

    نمیدانم چرا فضاها را خوب میشناسم اما هرچه هست از تنهایی من و زمینه های دیگر هنری که دنبال کرده ام آب میخورد.از کودکی در تنهایی زندگی کردم نقاشی میکردم و نوجوانی هم که از فرط تنهایی با چشمان بسته موسیقی گوش میکردم و سعی میکردم تک تک صداها را دنبال کنم گاها بقدری تاثیر میپذیرفتم که ناگاه اشک تنهایی از چشم میریخت. دوران جوانی و دانشگاه هم که در معماری که فقط باید توانست فضاها را از پیش در ذهن یا روی کاغذ تجسم کرد به درک فضایی هندسی بسیار خوبی رسیدم.و هنوز هم در معماری تقلا میکنم.... درد و دلی بود از من

    من موسیقی را مثل صداهایی که در باغ است میدانم آن نسیم نرم و لطیف که در باغی انسان را نوازش میدهد میدانم. با وزیدنش برگها میرقصند صداهای خوشی از زوزه آن میرسد بعضی بم بعضی زیر هستند صدای خش خش برگها و گاها صدای پرندگان و قلقل برکه که هیچ ربطی به باد ندارند به گوش میرسد.

    روند آهنگ - باد است درامز صدای برگها و صدای پای رهگذر بیس آن قلقل برکه صدای پرنده صدای خواننده(که نباید قابل رمزگشایی و فهم باشد) و اما صدای باد که همان ملودی های زیر و بم نرم و زیبا هستند.
    اگر بعضا حرکات عجیبی در کارهایم میکنم این است که در طبیعت هم اتفاقاتی هست که غیر قابل پیشبنی هستند اما خوشایندند...

    اصلاحاتی انجام دادم که بنظرم باعث بهبود کار شد:
    -اصلاح ملودی
    -تغییراتی در بیس
    -افزودن راید
    -تغییراتی اندک در حجم صدا سازها

    متشکرم
    عرض ِ ادب واحترامی دوباره .
    از توضیحاتی که دادی مشخص شد که چه هنرمند ِ ارزشمندی هستی برادر جان .
    تصویر پردازی ها و کلمات ِ به کار برده شده توسط ِ خود ات نشان از علم و دانش و احساس ِ
    بالای تو دارد . خیلی خوش حال ام برای تو برادر جان . همیشه پیشرفت کن و در یک جا نمان .
    من هم که کاری انجام نمی دهم . هر چه زحمت است بر دوش ِ شماست برادر جان . . .

    خب اصلاحات ات در ملودی باعث شد خیلی خیلی بهتر از قبل شود به خصوص تغییری که در میزان های
    مورد ِ نظر ایجاد کردی . حالا یک روند ِ منطقی و درست تر نسبت به قبل پیدا کرد که می توان به نکات دیگر اش پرداخت .
    قبل تر هم اشاره کردیم و با هم به این نتیجه رسیدیم که باید این کار را در فرم ِ مینیمال بررسی کنیم تا دست امان باز تر باشد .
    برای همین نکته ای را باید توضیح دهم .
    تو در این ملودی یک الگوی ریتمیک / ملودیک داری که آن را با کمی تغییرات در گستره ی وسیعی از ملودی به کار گرفته ای .
    این الگو را تصور کن :
    سیاه / چنگ ِ نقطه دار / دو لا چنگ / چنگ ِ نقطه دار / سکوت ِ دو لا چنگ / سکوت ِ سیاه .
    که اگر بخواهیم کمی واضح تر اش کنیم می شود
    سیاه / چنگ ِ نقطه دار / دو لا چنگ / سیاه / سکوت ِ سیاه
    این روند را دست ِ کم در شش میزان در نظر گرفته ای . با تغییرات ِ کم یا زیاد .
    همین ابتدا بگویم برای این فرم و سبک و برای این قطعه اصلن بد نیست .
    مشکل از کجا پیدا می شود ؟
    از آن جا که بخواهیم قطعه را طولانی تر کنیم با فرم اش را از مینیمال به فرم های دیگر
    تبدیل کنیم .
    خطر ِ یک نواختی و دل زده گی آن را بسیار تهدید می کند .
    خیلی مراقب ِ الگو های ملودیک ات باش و در هر چند میزان آن ها را بررسی کن
    که تکراری نباشند یا خارج از کادر ِ ریتمیک ِ ملودی نباشند .
    دوباره تاکید می کنم که در این تمرین مشکلی ندارد اما چون داریم آن را کلی بررسی می کنیم
    این ها را می گویم که فراموش نکنی .
    تو باید بتوانی در همه ی سبک ها موسیقی بنویسی در نتیجه باید همه ی قوانین اش را هم رعایت کنی .
    این یک از آن ها بود و بسیاری را هم در گذشته توضیح داده ایم .
    پس نتیجه این شد که این کار در حال ِ حاضر در بهترین وضعیت ِ خود اش قرار گرفته و دیگر
    ایرادی ندارد ( با توجه به مینیمال / ملودیک ) بودن اش .
    و اگر نه خطر ِ تکرار الگوی ملودیک / ریتمیک آن را تهدید می کند که برای فرم های دیگر
    باید بسیار به آن دقت کنی و تحت ِ کنترل داشته باشی آن را .
    سپاس از لطف و مهربانی و توجه ات برادر .
    همواره در حال ِ پیشرفت باش و اسیر ِ حاشیه نشو .
    شاد و آرام باش .
    اراددتمند ات .


    #76 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۷ در ساعت 21:26

  13. 2 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,197 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام روشن عزیز خسته نباشید/ ببخشید که دیر شد/ امیدوارم هرچه زودتر حالتون خوب بشه . بخندید... تنها انتقامی که از زندگی میشه گرفت خندست تو این دنیا هیچ دستی یاری کننده نیست.../ملودی ایرانی زدم! زمانی که گوش دادم تصمیم گرفتم ملودی ایرانی بزنم.حتما برای این هارمونی چندین فضارو امتحان میکنم و میزنم/ببخشید که ملودی من خیلی کمتر از هارمونی هست که شما زدید.البته که اگر ملودی ایرانی نبود کمی بهتر میشد.با این حال ببخشید روشن جان/ چون ملودی در 3 اکتاو زده شده خواستم که دو ساز برای ملودی که هر کدام از دو قسمت ملودی را بزنند اما نشد چون محدوده سازهایی که اف ال داره کمه.
    سپاس فراوان
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: flp saeed.flp‏ (832.5 کیلو بایت, 24 بار این فایل دانلود شده است)


    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #77 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۸ در ساعت 03:27

  15. 2 کاربر زیر از laminor برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط laminor تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام روشن عزیز خسته نباشید/ ببخشید که دیر شد/ امیدوارم هرچه زودتر حالتون خوب بشه . بخندید... تنها انتقامی که از زندگی میشه گرفت خندست تو این دنیا هیچ دستی یاری کننده نیست.../ملودی ایرانی زدم! زمانی که گوش دادم تصمیم گرفتم ملودی ایرانی بزنم.حتما برای این هارمونی چندین فضارو امتحان میکنم و میزنم/ببخشید که ملودی من خیلی کمتر از هارمونی هست که شما زدید.البته که اگر ملودی ایرانی نبود کمی بهتر میشد.با این حال ببخشید روشن جان/ چون ملودی در 3 اکتاو زده شده خواستم که دو ساز برای ملودی که هر کدام از دو قسمت ملودی را بزنند اما نشد چون محدوده سازهایی که اف ال داره کمه.
    سپاس فراوان

    عرض ِ ادب و احترا م برادر جان .
    سپاس از مهر ات که جویای احوال ام هستی .
    با این خسته گی ِ روحی که جان از بدن می رباید ، خنده بر لب می آید ؟
    ممنون از لطف و محبت ات . شما خوب و شاد باشید ما هم خوش حال می شویم .
    حاشیه نمی روم و مستقیم می پردازم به تمرین ات

    اول از همه هارمونی ها را نوشته بودی که خیلی خیلی خیلی سپاسگزار ام
    که این چنین وقت برای اشان صرف می کنی .
    در قدم ِ اول قرار بر این بود که در یک گام ِ دیز دار ( این جا دو دیز مینور ) تا جای ممکن نیز آکورد ها
    را بر مبنای دیز نام گذاری کنی اما باز هم بمل ؟! برادر ؟!!!
    نکته ی بعد این بود که به نت های پدال بسیار دقت کنی . همان نت هایی که کل ِ میزان را در سیطره ی خود گرفته اند
    و صدای اشان شنیده می شود .
    الان چند مورد را با هم بررسی می کنیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است .

    میزان دوم ضرب ِ اول من نه سل ذیز نوشته ام نه سل بکار و نه اصلن سومی در کار است آن وقت
    چطور تصمیم گرفتی آن را می ماژور بدانی ؟
    در واقع نام اش نت ِ پدال ِ می است . همین .
    ضرب ِ دوم می ماژور با هفتم ِ ماژور و نهم ِ ماژور است نه ( لا بمل مینور هفت )
    ما مبحث ِ هفتم را تمام کرده ایم . و این آکورد نهم است اما باز به نت ِ پدال که در کل ِ میزان کشیده شده دقت نکرده ای
    برادر این هم بار ِ دوم که این کار را انجام می دهی و نت های پدال را بی اهمیت می پنداری . در واقع آن ها آکورد ات را مشخص می کنند
    و تو باید کل ِ آکورد را در کنار ِ آن ها بررسی کنی .
    ضرب ِ سه هم دو دیز مینور هفت است که نت ِ سی از ضرب ِ قبل کشیده شده است نه ؟
    و ضرب ِ چهارم را هم که فراموش کرده ای می ماژور با هفتم ِ ماژور و نهم ِ ماژور است
    در میزان ِ سوم ضرب ِ سوم بر چه مبنایی آن را سل دیز مینور یازده دانستی وقتی هیچ خبری از نت ِ سی نیست ؟
    مگر نت ِ سی درجه ی سوم ِ آکورد ِ سل دیز نیست که مینور یا ماژور بودن اش را مشخص می کند ؟
    خب در این ضرب کجاست ؟ در واقع اگر اصرار داشته باشی که این ( پاساژ ) را یک آکورد بدانی باید این طور بگویی
    فا دیز مینور با هفتم ِ مینور و نهم ِ ماژور . به این نت ها در این ضرب خوب دقت کن :
    ( فا دیز / لا / دو دیز / می / سل دیز / )
    حالا سی کجاست ؟
    ضرب ِ چهارم را بهتر است سی ماژور ِ تاخیری بدانی که سل دیز با تاخیر به فا حل شده است .
    ( حرکت ِ خطرناکی خواهد بود در حالی که فا چند بار تکرار شده ما سل دیز را نت ِ پایه در نظر بگیریم و
    آکورد را بر مبنای آن بچینیم و بگوییم سل دیز مینور یازده است )
    در واقع سل دیز نت ِ تاخیری ست که بر فا دیز حل شده است .
    میزان ِ چهارم ضرب ِ اول به شکلی واضح دو دیز مینور نوشته شده است نه سل دیز مینور
    ( این مورد را احتمال می دهم اشتباه ِ تایپی ات باشد چون خیلی واضح است و از تو چنین خطایی بعید است )
    ضرب های دوم و سوم و چهارم هم شکل های مخلتفی هم چون تاخیری / پهلویی / اشاده ای و غیره از
    آکورد ِ دو دیز مینور با پنجم ِ تاخیری / هفتم ِ مینور / نهم ِماژور و یازدهم درست هستند
    ( نه فا دیز مینور یازده و لا بمل مینور یازده )
    میزان ِ پنجم ضرب ِ چهارم درست است اما یازدهم ِ تاخیری اش را که نت ِ سی باشد از قلم انداخته ای ( آخرین چنگ )
    در میزان ِ ششم ضرب ِ سوم باز نت ِ سی را که تشکیل دهنده ی آکورد ِ یازدهم می شود را از قلم انداخته ای و آکورد را
    نهم تشخیص داده ای . ( فا دیز مینور با هفتم ِ مینور / نهم ِ ماژور و یازدهم ِ درست . )
    ضرب ِ چهارم را هم چه شد که تصمیم گرفتی به جای می ماژور با هفتم ِ ماژور و نهم ِ ماژور ، آن را سل دیز مینور بدانی ؟
    نت های می / سل دیز / سی / ر دیز / فا دیز / در آکورد نیستند ؟ برادر به معکوس های یک آکورد دقت کن
    قرار نیست آکورد همیشه به شکل ِ پایه گی نوشته شود . من به ندرت آن ها را به شکل ِ پایه گی می نویسم و همیشه
    معکوس های دور افتاده اش را استفاده می کنم .
    میزان ِ دهم نیز فاصله ی یازدهم در آن به کار نرفته و فقط تا نهم اش نوشته شده است ( دو دیز وجود ندارد در آکورد )
    دقت کن که این ها همه همان تمرین ِ خود ات است که نسبت به تمرین ِ اصلی تغییرات ِبسیاری در آن ایجاد کرده ای
    که البته بد هم نیستند این تغییرات . اما باید در نام گذاری و ترتیب ِ چینش ِ نت های یک آکورد بسیار بسیار دقت کنی .
    به نت های پدال به معکوس ها به حذف شده ها به تاخیری ها . . .
    ( برادر می بینی هارمونی نویسی و توضیحات ِ یک آکورد چقدر سخت است ؟! )

    این قسمت ِ هارمونی ها بود . حالا بپردازیم به ساختمان ِ ملودی .

    یک سوالی برای ام پیش آمده . . .
    آیا می خواهی شنونده را با این همه سکوت و سنکوپ سکته بدهی ؟!
    می دانی کجا این قضیه معلوم می شود ؟ زمانی که هارمونی را قطع کنی و فقط بخواهی ملودی را
    به تنهایی بشنوی . آن جا تازه ( شیطنت های ) تو مشخص می شود برادر جان !
    بیا یک بار بدون ِ همراهی آن را بررسی کنیم و یک بار هم با همراهی ِ هارمونی .

    وقتی بدون ِ هارمونی بررسی می کنی چه اتفاقی افتاده ؟
    شروع از ضد ِ ضرب .
    کشش ِ نت ها خارج از ضرب و اجرای آن ها در قسمت ِ ضعیف ِ میزان یا همان ضد ِ ضرب .
    در هم ریخته گی ِ ساختمان و الگوی های ریتمیک در ملودی
    که از میزان ِ هفتم همه چیز مرتب می شود .
    حالا آن را با همراهی ِ هارمونی می شنویم
    اوه ! همه چیز منطقی شد ! ضد ِ ضرب ها نیز شنیده نمی شوند !
    آن همه بی نظمی در ملودی پس کجا رفت ؟! آن دیسونانس های عجیب چه شدند ؟!
    هارمونی حرکتی انجام داده است ؟ هارمونی ( خوشگل ) بوده است ؟!
    خیر . . .
    این یعنی انعطاف پذیری ِ آهنگساز در برخورد با یک هارمونی ِ پیچیده
    و تطبیق دادن ِ ایده های خود با یک هارمونی . . .
    این بد است ؟
    خیر به هیچ وجه .
    پس مشکل کجاست ؟
    زمانی است که شنونده ی عادی بخواهد فقط ملودی را بدون ِ هارمونی بشنود !
    این همه توضیحاتی که این حقیر دادم را می توان به یک شنونده ی معمولی توضیح داد ؟
    قطعن خیر . پس چه کار باید کرد ؟
    هیچ فقط باید حسرت خورد که می شود انقدر خوب نوشت ولی توضیحی برای اش نداشت !!!
    یعنی من دل ام به حال ات می سوزد که بخواهی به دیگران توضیح بدهی چه اتفاقی در این ملودی افتاده است !
    ( قرار نیست که من فقط شنونده اش باشم طبیعتن ! )
    خیلی حرکت ِ جالبی است که نقطه ی اوج ات را در آخرین میزان و به عنوان ِ آخرین نت قرار داده ای .
    تاثیر خوبی دارد . ( بعد از حرکت ِ پیوسته و تدریجی برای رسیدن به آن )
    از میزان ِ هفتم ملودی ات یک کنتراست ِ منظم شده نسبت به میزان های در هم ریخته ی قبل پیدا می کند
    که خود ام هم از درست و خوب بودن اش خیلی خیلی خیلی تعجب کردم . چون طبیعتن و از لحاظ ِ منطق ِ ملودی نویسی
    نباید این طور بشود !
    اما نتیجه ی درستی داده .
    از همین میزان که رفته رفته صدا را تقویت می کنی به روش های مختلف و کمی هم تفییر در جنس ِ صدا می دهی
    هم تنوع ِ جالبی ست که نمی گذارد یک نواخت شود و همه تاثیر ِ درست هارمونی را درک کرده ای که
    در این مواقع چه کاری باید انجام داد .
    خیلی خوب است این همه در هم ریختگی ِ ریتمیک و این همه نظم در میزان ِ هفتم به بعد .
    می دانی ؟ حتی اگر بخواهیم نسبت به تو سخت گیر و بی رحم باشیم و ویزگی های ات را نیینیم
    باز هم چند چیز را نمی توان منکر شد
    اگر این کار را با اولین تمرین های ات مقایسه کنی ، چه چیز های دریافت می کنی ؟
    بگذار من برای ات بگویم :
    دیگر از آن همه پرش خبری نیست
    حرکت های ات هم با تاکید بر پیوسته گی ِ خطوط صورت می گیرد .
    استقاده ات از نت های آلتره بسیار دقیق و هوشمندانه شده است .
    دیگر خبری از تکرار ِ نقطه ی اوج نیست
    دیگر خبری از الگو های ریتمیک ِ تکراری نیست
    خبری از سکودنس های لغوی و ( اکراه ) در ملودی نویسی نیست
    سکوت ها همه گی منطقی و در جای خود اشان قرار گرفته اند
    خبری از کلاس اولی نوشتن ( یا همان سر ضرب نوشتن و در یک میزان یک جمله را تمام کردن ) نیست
    ملودی ات در ساختمان ِ قطعه شناور است و اسیر ِ ریتم و میزان نشده است .
    خارج از کادر نتی به گوش نمی خورد و دیده نمی شود و همه بر اساس ِ یک منطق ِ ملودی نویسی حرکت می کنند .
    تنوع در کشش ها و نت های شنیده شده بسیار زیاد است و همانی که باید باشد .

    خب حالا من چه ایرادی باید بگیرم ؟
    یک ایراد . . .
    برای دکترها و مهندس ها ننویس ! ساده بنویس بگذار ما هم متوجه شویم که چه اتفاقی افتاده !
    این همه تکنیک ؟! مگر چه خبر است ؟! کمتر از چهل ثانیه هارمونی و این همه رفتار های آهنگسازی ؟
    من که به کسی توضیح نخواهم داد در این تمرین ِ تو چه اتفاقی افتاده ! خود ات بنشین این جا و به دوستان بگو !
    همین که خود ام این را درک کردم خدا را بنده نیستم برادر !!!
    همه چیز عالی ست اما چون می ترسم و نمی توانم مطمئن باشم ، تمرین بعد را با توجه به جواب ِ این تمرین ات خواهم نوشت
    تا ببینم باز هم می توانی این رفتار را ادامه بدهی یا که . . . .؟
    برادر این وقت ِ روز خواب را از سر ام به دور کردی .
    اما سه لیوان چای به من بدهکاری یاد ات باشد ! ( آن سه لیوان چای یخ بستند از بس یاد ام رفت ! )
    خیلی خیلی سپاس گزار ام و به تو تبریک می گویم برای این تمرین .
    اگر کلاس ِ ملودی نویسی دایر کردی ما را هم خبر کن تا خدمت برسیم و چهار زانو نزد ِ شما تلمـّـذ کنیم .
    عرض ِ ارادت ام را بپذیر ولی منتظر ِ تمرین بعد هم باش !!!!
    همواره شاد و آرام باش برادر .
    ارادتمند ات .


    #78 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۸ در ساعت 05:54

  17. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,197 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عرض ِ ادب و احترا م برادر جان .
    سپاس از مهر ات که جویای احوال ام هستی .
    با این خسته گی ِ روحی که جان از بدن می رباید ، خنده بر لب می آید ؟
    ممنون از لطف و محبت ات . شما خوب و شاد باشید ما هم خوش حال می شویم .
    حاشیه نمی روم و مستقیم می پردازم به تمرین ات

    اول از همه هارمونی ها را نوشته بودی که خیلی خیلی خیلی سپاسگزار ام
    که این چنین وقت برای اشان صرف می کنی .
    در قدم ِ اول قرار بر این بود که در یک گام ِ دیز دار ( این جا دو دیز مینور ) تا جای ممکن نیز آکورد ها
    را بر مبنای دیز نام گذاری کنی اما باز هم بمل ؟! برادر ؟!!!
    نکته ی بعد این بود که به نت های پدال بسیار دقت کنی . همان نت هایی که کل ِ میزان را در سیطره ی خود گرفته اند
    و صدای اشان شنیده می شود .
    الان چند مورد را با هم بررسی می کنیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است .
    .
    سلام روشن عزیز خسته نباشید/ در مورد اکوردها کاملا حق با شماست . بعد کمی استراحت مو به مو را چک میکنم. حواسم به دو دیز مینور نبود.اکثر مشکل با درنظر نگرفتن نت پایه بود.که انشالله در تمرین بعد رفع خواهدشد. روشن عزیز منت گذاشتید و کارو انالیز کردید/ بنده ناچیز هیچ نیستم در مقابل استادی مثل شما/ واقعا لطف دارید روشن عزیز/ وقتی گفتید هارمونی قطع کنید و درباره اش توضیح دادید خندم گرفت.... . جنس صدای استرینگ برای این ملودی خوب جوابگو نیست چون با صداهای دیگر امتحان کردم خیلی سنکپ هارو کمتر نشون میداد . / قبول دارم که این ملودی هیچ نبود برای این هارمونی به این زیبایی. دوباره ملودی مینویسم و اینبار یا جز یا کلاسیک که مدرن هم باشد
    روشن جان بنده شاگردی بیشتر نیستم سپاس و تقدیر بابت این همه فروتنی و بزرگواری/ سه لیوان چای هم یادم میماند.
    سپاس فراوان


    ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﺭﻩ ﻯ ﮔﺮﮒ ﻫﺎﺳﺖ ...! | ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... | ﻣﯽ پندارﻧﺪ ﺩﺷﻤﻨﯽ .! | ﮔﺮﮒ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ ... ﺧﻴﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻧﯽ ...! | ﻣﺎ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﮔﺮﮒ ﻧﺒﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫيم ...
    #79 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۸ در ساعت 08:40

  19. 2 کاربر زیر از laminor برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. parsasaberi آواتار ها
    parsasaberi
    شماره کاربری
    19579
    کاربر نیمه فعال
    مرداد /۱۳۹۱
    64
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی6
    0
    سپاس از شما 28 بار در 26 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت استاد روشن عزیز امیدوارم اصل حالتون خوب باشه
    یه ملودی ساده و بیس و درام گذاشتم واسه این کار آخری که گذاشتین .......خیلی ساده و پر نقص ...به بزرگواریتون ببخشید..............

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #80 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۳۱ در ساعت 06:10

  21. کاربران زیر از شما parsasaberi عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

نت اهنگ های رومنس راحت آرپژ 34

ملودی نوشتن برا هارمونی

ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻫﺎﺭﻣﻮﻧﯽ نوشتن

آرپژ نویسی

دیمنیش چیست

مدل های نوشتن اسم ملودی

خط ملودی

دانلود وی اس تی ویولون استرینگ کم حجم cubase.ir

روش ملودی نوشتن

آکورد هفتم تمرین

مدگردی

نوشتن پارتیتور استرینگ

نحوه ی نوشتن سبک ملودی و آرپژ

نوشتن آکوردها در هامونی

نت های گذر در ملودی چیست؟

تمرین آکورد

آکورد نوشتن برای ملودی

تا این لحظه 388 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست