کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 9 1 2 3 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 85

موضوع: تمرین ِ نوشتن ِ ملودی برای آکورد های هفتم .

  1. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض تمرین ِ نوشتن ِ ملودی برای آکورد های هفتم .

    چندی پیش با دوستان ِ بسیاری در مورد ِ آکورد ها صحبت می کردم
    که همگی به نوعی میلی برای به کار بردن اش نداشتند .
    که هر کدام هم دلیلی داشته اند حتمن .
    بد صدا بودن این آکورد به علت ِ فاصله ی هفتم .
    نا آشنا بودن با آکورد ها و تئوری ِ آن ها و نحوه ی حل ِ آکورد های هفت .
    و شاید هم ترس از فضای دیسونانس در قطعه .
    و فی الواقع دلایلی بیشتر از این نیز بود که نیازی به گفتن ِ آن ها نیست .
    تصمیم گرفتم یک ( تاپیک ) ایجاد کنم و در هر فرصت ِ مناسبی که توانستم
    یک تمرین بر مبنای آکورد های هفتم بنویسم تا دوستان برای اش ملودی بنویسند .
    رفته رفته به این تمرین ها اضافه شده و گام های بیشتری را مرور خواهیم کرد .
    و همین طور آکورد های نهم و یازدهم
    و اگر نفسی ماند به سیزدهم و پانزدهم نیز نگاهی خواهیم داشت .
    تاکید کنم که در این تمارین به هیچ وجه قصد آموزش ِ هارمونی و آکورد ها را نداریم
    چون نه فرصت اش هست و نه در توان ِ ما برای شکافتن ِ این مبحث ِ عظیم .
    و پیشنهاد ام بر این است دوستانی که با علم ِ تئوری و هارمونی آشنا هستند
    این تمارین را حل کنند .
    دوستانی که با هارمونی آشنا نیستند نیز می توانند با آن برخوردی سلیقه ای
    و کاملن شخصی داشته باشند اما دقت کنند که کمتر کسی به خود اش اجازه می دهد
    وقتی شنا بلد نیست به قسمت ِ هشت متری ِ استخر برود !
    پس مراقب باشید این تمرین ها ذهن اتان را منحرف نکند
    به فکر ِ کپی کردن از این آکورد ها در آهنگ ِ خود اتان نباشید
    چون این ها جنبه ی تمرین دارند و در یک قطعه نمی توان
    آن ها را بدون ِ تغییر به کار برد .
    قطع ِ یقین دوستان می توانند بعد از حل ِ هر تمرین
    فایل اش را در این تاپیک به اشتراک گذاشته تا دوستان نیز بررسی کنند
    و اگر نکته ای بود در مورد اش توضیح دهند .
    توضیحی نیز ضروری به نظر می رسد
    ان هم این که این آکورد ها در نرم افزار ِ اف ال استودیو
    و برای صدای پیانو در وی اس تی ِ نکسـِـز ( نکسوز ) نوشته شده اند .
    چون هم خوش صدا تر است هم نرم تر و هم تاثیر اش در گوش ِ شنونده
    بیشتر است که باعث می شود ذوق و قریحه ی او تحریک شده
    و بتواند زیبا تر بنویسد .
    نکته ای دیگر نیز این که ریتم و ترتیبی که در این تمرین
    برای آکورد ها نوشته شده فقط یک پیشنهاد و یک پیش فرض است
    دوستان می توانند هر ریتم و هر نوع چیدمانی را برای آکورد ها انتخاب کنند
    و آن را تغییر دهند . و اگر خواستند آکوردی هم به قطعه اضافه کنند
    حتمن به آکورد های قبل و بعد دقت کنند تا روند ِ کار تغییر نکند .
    تاکید ِ ما در این تمارین ، نوشتن ِ ملودی های خوب
    برای آکورد های بیش از سه صدا است .
    پس قوانین را فراموش نکنید و با تفکر ِ زیاد اقدام به
    ملودی نویسی کنید .

    اگر سوالی پیش امد هم در توان ام باشد قطعن جواب گو خواهم بود .
    همواره شاد باشید
    ارادتمند .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۰ در ساعت 05:05

  2. 19 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    خب اولین تمرین را هم بنده ی حقیر در این جا قرار می دهم . که برای همان آکورد ها یک ملودی نوشته شده است .
    کاملن آکادمیک و به دور از هر گونه احمال ِ ( تحمیل ) نظر ِ شخصی .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۰ در ساعت 06:44

  5. 11 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام روشن !
    تشكر ميكنم ازت بابت اين تاپيك آموزنده و همچنين تشكر بابت تلاشهات براي بالا بردن سواد موسيقايي كاربران .
    بنده يك بداهه نوازي روي اين آكوردبندي انجام دادم و خواستار نظر ارزشمندت هستم .
    بسيار ممنونم از شما .
    همواره و بي وقفه شاد باش ..

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۰ در ساعت 08:23

  7. 9 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,197 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    خدمت شما اقای روشن/ فقط باید بگم یکی دو جا امکان داره توالی ها نت و دیرند نامیزون باشه چون کاملا با اکوردها ارتباط برقرار نکردم ( به خاطر وقت وقت کم)/ببخشید اگه نتونستم نتهارو درست ادا کنم
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۰ در ساعت 08:49

  9. 3 کاربر زیر از laminor برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام روشن !
    تشكر ميكنم ازت بابت اين تاپيك آموزنده و همچنين تشكر بابت تلاشهات براي بالا بردن سواد موسيقايي كاربران .
    بنده يك بداهه نوازي روي اين آكوردبندي انجام دادم و خواستار نظر ارزشمندت هستم .
    بسيار ممنونم از شما .
    همواره و بي وقفه شاد باش ..

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    خواهش می کنم بنده وظیفه ام است که هر کاری می توانم انجام دهم .
    در کمترین وضعیت می توانم به این فکر کنم که دارم زکات ِ علم ِ نداشته ام را می پردازم .
    و از این کار ( کمک کردن به دوستان ام ومهر ورزی به مقام ِ انسان ) به خود ام مغرور ام و خوش حال .
    اگر اجازه بدهید یک به یک این ها را بررسی می کنم و جواب ِ هر کدام از دوستان را با اشاره به پیغام ِ خود اش می دهم که هم تداخل پیش نیامده باشد هم کمی فرصت شود دوستان کار های هم دیگر را بررسی کنند . و البته من هم فرصت ِ نوشتن ِ جواب ها را می خواهم !
    خب ویولونیست ِ عزیز ام برادر ِ مهربان ام .

    به شکل ِ عجیبی خواشحال ام برای ملودی ای که نوشته بودی .
    دقیقن تکمیل کننده ی هارمونی هاست .
    خیلی جالب است که ملودی را از درجه ی سوم شروع کردی این هم دست ات را برای مد گردی باز می گذارد هم نشان دهنده ی مد ِ گام است .
    به شکل ِ عجیبی تحت ِ تاثیر ِ ریتم هستی که باعث می شود ملودی ات در ریتم هارمونی پنهان شود .
    چون اینجا ملودی ات زیباست و خوب شنیده می شود دلیل نمی شود تو همیشه بتوانی و این شانس را بیاوری که ملودی ات خوب شنیده شود !
    مراقب باش تحت ِ تاثیر ِ ریتم قرار نگیری .
    نکته ی بعد سکوئنس است . یعنی تکرار ِ یک ایده به شکل های مختلف و در جاهای مختلف . در یک پارت ِ 13 میزانی ایده ای که در اولین میزان
    نوشته ای را هفت بار تکرار می کنی به شکل های مختلف در جاهای مختلف . این خیلی خیلی خیلی زیاد است .
    حساب کن که اگر بخواهی با این ایده یک قطعه ی 4 دقیقه ای بنویسیم چند بار می خواهد تکرار شود ؟
    پس مورد ِ بعد زیاد بودن ِ سکوئنس های ات است .
    انتقال ِ ملودی به اکتاو ِ پایین حرکتی واقعن زیرکانه و از روی خردمندی ات در آهنگسازی ست که جای تقدیر دارد .
    و از ان خوب تر جواب هایی ست که در اکتاو ِ بالا تر به آن داده می شود . این تنوع واقعن عالی ست .
    که باعث شده سکوئنس های زیاد ات به چشم نیاید !
    از این دو حرکت بهتر و جالب تر یکی شدن ِ دو خط ِ ملودی ات در انتهای میزان هشت و ابتدای میزان ِ نهم است .
    در میزان ِ اول که سی را بکار نوشته ای بهترین حرکت زیباترین حرکت و آکادمیک ترین حرکت است .
    حرکت ِ کروماتیک ات در ضرب ِ آخر ِ میزان دوم خیلی عالی ست .
    میزان های نهم دهم و یازدهم جسارت و اعتماد به نفس ِ بالای تو را در ملودی نوشتن نشان می دهد
    که خود ام هم ترسیده ام دیگران را نمی دانم !!!
    میزان ِ دوازدهم که پایانی بر قطعه است ، کلاسیک ترین و آکاددمیک ترین و ( بتهوونی ) ترین روش برای پایان ِ یک قطعه است !
    از یک جهت خوب است و از یک جهت خطرناک چون شمشیری دو لبه است . که اگر فقط یک نت را اشتباه بنویسی
    کل ِ قضیه نابود می شود .
    به شکل ِ کلی ملودی نویسی ات خوب است .
    تحت ِ تاثیر ِ ریتم قرار می گیری که خوب نیست
    سکوئنس های زیادی داری که نباید زیاد باشد ( اگر کلن نباشد که خیلی بهتر است )
    گردش در فضا های ملودیک را خوب می شناسی که عالی ست و باعث ِ حسادت ِ من هم چنین !
    ( مانند ِ میزان های هفتم / نهم / دهم / یازدهم )
    این که نقطه ی اوج ات را فقط یک بار تکرار کردی خیلی خوب است .
    پیوسته بودن ِ خط ِ ملودی ات خوب است
    کم از پرش استفاده کرده ای که ان هم برای تنوع خوب است .
    سعی کن در ملودی و هارمونی پرش هایی که به کار می بری کوچک تر از ششم ِ کوچک باشد .
    در میزان ِ نهم پرش از سی بمل به سل ششم ِ بزرگ است که خیلی خطرناک است نوشته نشود بهتر است .
    به هر حال تمرین است . قطعه و موزیک ِ شخصی که نیست !
    پس در تمرین های بعدی باید این نکات را در نظر بگیریم .
    چون انتظار ام را بسیار بالا بردی .
    برادر شادی و آرامش است که برای تو می خواهم .
    ارادتمند ات .
    پی نوشت :
    برادر یاد ام رفت به حرکت ِ کروماتیکی که در میزان یازدهم
    در دست ِ چپ ِ هارمونی ها ایجاد کرده ای اشاره کنم .
    خیلی خوب است . سپاس از لطف و هوشمندی ات .
    شاد باش همواره .


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۴/۱۰ در ساعت 10:38
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۰ در ساعت 09:42

  11. 9 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط laminor تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    خدمت شما اقای روشن/ فقط باید بگم یکی دو جا امکان داره توالی ها نت و دیرند نامیزون باشه چون کاملا با اکوردها ارتباط برقرار نکردم ( به خاطر وقت وقت کم)/ببخشید اگه نتونستم نتهارو درست ادا کنم
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    خواهش می کنم برادر .
    من هم نحوه ی برخورد ِ لحظه ای و آنی ِ شما را با یک تمرین بیشتر می پسندم تا این که بعد از یک ماه به آن جواب بدهید !
    خب زمان ِ زیادی ست و می توان کار های زیادی برای تمرین انجم داد . تاثیر ِ بیشتر در برخورد های اورژانسی با یک موقعیت است
    وگرنه در آرامش همه می توانند خوب باشند .
    اما در مورد تمرین . . .
    جالب است که برادر شما هم از درجه ی سوم شروع کرده اید .
    این نشان می دهد که تحت ِ تاثیر ِ مد ِ گام هستید نه خود ِ گام . یعنی به مینور یا ماژور بودن بیشتر توجه دارید
    تا شرایط و موضوعات دیگر . البته گاهی خوب است و گاهی ممکن است به ضرر ِ خلق ِ ایده های بهتر باشد .
    خوش ام می آید که به پیوسته بودن ِ خط ِ ملودی بسیار توجه کرده ای . با این وجود که تاکید ات بر پیوسته بودن ِ خط ِ ملودی بود
    اما کمی پرش در ان زیاد است به خصوص پرش های سوم و چهارم .
    که هفت پرش ِ سوم داری و سه پرش ِ چهارم و سه پرش ِ ششم . اما یک جا از پرش برای تنوع و یک ( ایست / تکیه گاه ِ هارمونیک )
    استفاده کرده ای . نت ِ سل در ضرب ِ اول ِ میزان ِ دوم .
    عمومن این نت ها جنبه ی تکیه گاه در ملودی و یک محوریت ِ هارمونیک دارند که اگر تکرار نشنوند تاثیری حیرت انگیز
    بر شنونده می گذارند . ( مانند ِ همین تمرین ات )
    می دانی ؟ تو به شکل ِ سنکوپ وار و در ضد ِ ضرب جواب هارمونی را با ملودی ات داده ای .
    خب توضیحی لازم است : این نشان می دهد ریتم را در نظر داری اما برای مقابله با آن تصمیم به ضد ِ ضرب نویسی
    گرفته ای . حالا چه آگاهانه باشد چه نا خود آگاه ، به شکل ِ تاثیر گذاری عالی ست . این کار یعنی ضد ِ ضرب نویسی در ملودی
    واقعن عالی ست . اگر زیاد تکرار نشود و از تاثیر گذار بودن اش سوء استفاده نشود .
    گفتیم که استفاده از آرپژ در ملودی زیاد خوب نیست ( یا آکورد در ملودی به شکل های مختلف )
    کاری که در میزان ِ هفتم انجام داده ای . برای سل مینور هفت ، نت های همان آکورد را به اضافه ی یک نت ِ می بمل
    نوشته ای .
    خب این که فقط یک بار این کار را کردی جای اعتراض نمی گذارد . اما یاد آوری کردم که یک وقت آن را زیاد در ملودی تکرار نکنی .
    پرلود که نمی نویسیم ! ملودی است .
    نقطه ی اوج ات را یک بار نوشته ای این خیلی خوب است ولی دقت کن که دو بار تا نزدیک اش رفته ای
    اول سی بمل بعد سی بکار بعد خود ِ نت ِ دو .
    این روند ِ صعودی ِ اشاره و رسیدن به قله ی ملودی نمی تواند روشی همیشگی و مطمئن و بی خطر باشد .
    خطر ِ تکرار ، یک نواختی ، انتظار ِ ناخوشایند ِ شنونده آن را تهدید می کند .
    می توانستی به جای این که در میزان ِ یازدهم کار را برای ملودی تمام کنی در میزان های 12 و 13 نیز به کمک ِ هارمونی بیایی
    و با حرکاتی کروماتیک و ( گام وار ) بر حل ِ تنالیته به آن کمک کنی .
    این کار بر ملودی ات نیز تاثیر ِ مثبت می گذارد .
    به شکل کلی پس باید بگویم :
    ملودی نویسی ات خوب است .
    ریتم شناسی ات در ملودی و قدرت ِ ضد ِ ضرب نویسی ات عالی ست .
    پرش در ملودی زیاد است که طبیعتن زیاد خوب نیست .
    خطر ِ آرپژ نویسی ملودی ات را تهدید می کند مراقب باش لطفن .
    و همین طور ملودی را در انتهای قطعه نصفه کاره رها نکن و به هارمونی کمک کن تا کار اش را تمام کند .
    کاملن در چهار چوب ِ گام نوشتن هیمشه خوب نیست . باعث ِ یک نواخت شدن ِ ملودی می شود
    حتمن از حرکات ِ کروماتیک استفاده کن اما اغراق و زیاده روی نکن که ملودی ، گام را به هم بزند یا راه اش از آن جدا شود .
    پس برای تمرین ِ بعد باید به این نکات توجه کنیم تا بتوانیم بهتر کار کنیم .
    سپاس از مهربانی ات برادر .
    پی نوشت :
    برادر سعی کن ذهن و گوش ِ موسیقایی ات با هارمونی ارتباط برقرار کند نه احساس و قلب ات .
    در دانشگاه وقتی وارد ِ کلاس درس می شوی استاد قلب ات را نمی خواهد چون درس و تمرین است با هوش و قدرت ِ تو کار دارد .

    همواره شادی ات را می خواهم .
    ارادتمند ات .


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۰ در ساعت 10:25

  13. 7 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    مرسي روشن عزيزم، بابت نقطه نظراتت و لطف فراواني كه نسبت به من داري .
    سکوئنس زياد رو قبول دارم . ولي چون از ايده ي خودم خوشم اومد و دوس داشتم اين ايده رو با نت هاي ديگه اي هم امتحان كنم، بناربراين در استفاده ازش افراط كردم !
    ميدونم، دليلم قانع كننده نيست ! ولي قطعا اگه تايم كار بالاتر ميرفت به هيچ عنوان دوباره از اين ايده استفاده نميكردم و همونطور كه مشاهده كردي، از ميزان 9 به بعد كلا اين ايده رو بوسيدم گذاشتم كنار !
    نت هاي كروماتيك ، بكار و نت هاي بالارونده و سريع، از خصوصيات بارز من در ملودي نويسي هستش كه شما هم بدرستي و زيركي متوجه اش شدي .
    در مورد پرش هم بگم كه به شدت به پرش علاقه دارم و پرش هاي اصولي خيلي منو تحت تاثير قرار ميده و با احساساتم بازي ميكنه .
    و همچنين كاملا حواسم بود كه از توالي نت هام آكورد تشكيل نشه .
    در ضمن با اجازه ات هارموني رو در ميزان دوم دستخوش تغيير كردم و اكورد مي بمل ماژور رو جايگزين سي مينور كردم .
    در هرصورت در پوست خودم نميگنجم از اينكه كارم تقريبا به تاييد هنرمندي چون شما رسيده .
    موفق و سربلند باشي .





    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۰ در ساعت 10:53

  15. 7 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. laminor آواتار ها
    laminor
    شماره کاربری
    16283
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    1,382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1261
    2,222
    سپاس از شما 2,197 بار در 1,072 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    خواهش می کنم برادر .
    من هم نحوه ی برخورد ِ لحظه ای و آنی ِ شما را با یک تمرین بیشتر می پسندم تا این که بعد از یک ماه به آن جواب بدهید !
    خب زمان ِ زیادی ست و می توان کار های زیادی برای تمرین انجم داد . تاثیر ِ بیشتر در برخورد های اورژانسی با یک موقعیت است
    وگرنه در آرامش همه می توانند خوب باشند .
    اما در مورد تمرین . . .
    جالب است که برادر شما هم از درجه ی سوم شروع کرده اید .
    این نشان می دهد که تحت ِ تاثیر ِ مد ِ گام هستید نه خود ِ گام . یعنی به مینور یا ماژور بودن بیشتر توجه دارید
    تا شرایط و موضوعات دیگر . البته گاهی خوب است و گاهی ممکن است به ضرر ِ خلق ِ ایده های بهتر باشد .
    خوش ام می آید که به پیوسته بودن ِ خط ِ ملودی بسیار توجه کرده ای . با این وجود که تاکید ات بر پیوسته بودن ِ خط ِ ملودی بود
    اما کمی پرش در ان زیاد است به خصوص پرش های سوم و چهارم .
    که هفت پرش ِ سوم داری و سه پرش ِ چهارم و سه پرش ِ ششم . اما یک جا از پرش برای تنوع و یک ( ایست / تکیه گاه ِ هارمونیک )
    استفاده کرده ای . نت ِ سل در ضرب ِ اول ِ میزان ِ دوم .
    عمومن این نت ها جنبه ی تکیه گاه در ملودی و یک محوریت ِ هارمونیک دارند که اگر تکرار نشنوند تاثیری حیرت انگیز
    بر شنونده می گذارند . ( مانند ِ همین تمرین ات )
    می دانی ؟ تو به شکل ِ سنکوپ وار و در ضد ِ ضرب جواب هارمونی را با ملودی ات داده ای .
    خب توضیحی لازم است : این نشان می دهد ریتم را در نظر داری اما برای مقابله با آن تصمیم به ضد ِ ضرب نویسی
    گرفته ای . حالا چه آگاهانه باشد چه نا خود آگاه ، به شکل ِ تاثیر گذاری عالی ست . این کار یعنی ضد ِ ضرب نویسی در ملودی
    واقعن عالی ست . اگر زیاد تکرار نشود و از تاثیر گذار بودن اش سوء استفاده نشود .
    گفتیم که استفاده از آرپژ در ملودی زیاد خوب نیست ( یا آکورد در ملودی به شکل های مختلف )
    کاری که در میزان ِ هفتم انجام داده ای . برای سل مینور هفت ، نت های همان آکورد را به اضافه ی یک نت ِ می بمل
    نوشته ای .
    خب این که فقط یک بار این کار را کردی جای اعتراض نمی گذارد . اما یاد آوری کردم که یک وقت آن را زیاد در ملودی تکرار نکنی .
    پرلود که نمی نویسیم ! ملودی است .
    نقطه ی اوج ات را یک بار نوشته ای این خیلی خوب است ولی دقت کن که دو بار تا نزدیک اش رفته ای
    اول سی بمل بعد سی بکار بعد خود ِ نت ِ دو .
    این روند ِ صعودی ِ اشاره و رسیدن به قله ی ملودی نمی تواند روشی همیشگی و مطمئن و بی خطر باشد .
    خطر ِ تکرار ، یک نواختی ، انتظار ِ ناخوشایند ِ شنونده آن را تهدید می کند .
    می توانستی به جای این که در میزان ِ یازدهم کار را برای ملودی تمام کنی در میزان های 12 و 13 نیز به کمک ِ هارمونی بیایی
    و با حرکاتی کروماتیک و ( گام وار ) بر حل ِ تنالیته به آن کمک کنی .
    این کار بر ملودی ات نیز تاثیر ِ مثبت می گذارد .
    به شکل کلی پس باید بگویم :
    ملودی نویسی ات خوب است .
    ریتم شناسی ات در ملودی و قدرت ِ ضد ِ ضرب نویسی ات عالی ست .
    پرش در ملودی زیاد است که طبیعتن زیاد خوب نیست .
    خطر ِ آرپژ نویسی ملودی ات را تهدید می کند مراقب باش لطفن .
    و همین طور ملودی را در انتهای قطعه نصفه کاره رها نکن و به هارمونی کمک کن تا کار اش را تمام کند .
    کاملن در چهار چوب ِ گام نوشتن هیمشه خوب نیست . باعث ِ یک نواخت شدن ِ ملودی می شود
    حتمن از حرکات ِ کروماتیک استفاده کن اما اغراق و زیاده روی نکن که ملودی ، گام را به هم بزند یا راه اش از آن جدا شود .
    پس برای تمرین ِ بعد باید به این نکات توجه کنیم تا بتوانیم بهتر کار کنیم .
    سپاس از مهربانی ات برادر .
    پی نوشت :
    برادر سعی کن ذهن و گوش ِ موسیقایی ات با هارمونی ارتباط برقرار کند نه احساس و قلب ات .
    در دانشگاه وقتی وارد ِ کلاس درس می شوی استاد قلب ات را نمی خواهد چون درس و تمرین است با هوش و قدرت ِ تو کار دارد .

    همواره شادی ات را می خواهم .
    ارادتمند ات .
    سلام/ خسته نباشید / دقیقا فکر منو خوندید و دقیقا اشتباهاتی که مدنظرم بود گفتین!!!!/ تمام ضد ضربها رعایت شده و کاملا ضرب مد نظرم بود میزان9 و 10 علاوه بر اینکه ضد ضرب بود نت بعد تریپلت بود همینطور که فرمودید/ حق با شماست من دوبار ملودی نزدیک به اتمام بردم که باعث شد ملودی از هدف خودشو کمی فاصله بگیره و گیج بزنه./ نت سل چند بار با دقت گوش دادم اولین بار به نظرم درست نیومد به خاطر پرشی که گفتید چندبار که شنیدم به نظرم مشکلی نبود.چون بعد اینکه نت سل میشنویم انتظار یه فضای دیگه میره/میزان اخر هم درست فرمودید
    خوشحالم که استادی مثل شما در این سایت هست./ وقتی تمام افکارمو خوندید حیرت زده شدم!!!!/ لطفا این تاپیک ادامه بدید من شدیدا مشتاق هستم
    سپاس دوست عزیز


    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۰ در ساعت 11:12

  17. کاربران زیر از شما laminor عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    دوستان و کاربران گرامی ، شدیدا توصیه میکنم سورسی که جناب روشن در پست اول ارسال کردن رو دانلود کنین و بر روی آکوردهایی که ایشون درج کردن ملودی نویسی انجام بدین تا از فرمایشات و توصیه های ایشون بی نصیب نمونین .
    واقعا حیفه اگه بخواین این تمرین رو از دست بدین .
    حالا که جناب روشن زحمت کشیدن و وقت شریفشون رو در اختیار ما گذاشتن ، بهتره که از این تمرین و همچنین توصیه های ارزشمند ایشون نهایت استفاده رو ببرین .


    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ در ساعت 04:00

  19. 5 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سپاس از دوستان ِ مهربان و بخشنده ام که به این حقیر لطف ِ فراوانی داشته اند .
    هر کاری بتوانم انجام می دهم به هر حال وظیفه ام است . .

    اما تمرین ِ بعد کمی سخت تر است ! با این که زمان اش کمتر و فقط 5 میزان است
    اما این جا نشان می دهید که از درس ِ قبل و نکات ِ کلیدی اش چه فرا گرفته اید !
    یک هارمونی ِ ( ملودی / ریتمیک ) برای پیانو نوشته شده
    که دارای ملودی ِ پنهان و هارمونی ِ به شدت بسته ای ست
    که اجازه ِ نفوذ ِ هر ملودی ای را به درون ِ خود اش نمی دهد .
    دوستانی که درس ِ قبل را فرا گرفته باشند . باید برای این هارمونی
    یک ملودی برای سازی دیگر بنویسند . مانند ِ ویولن یا فلوت یا هر سازی که
    شبیه ِ پیانو نباشد به خصوص گیتار !
    زمان ِ زیادی هم ندارد پس باید در پنج میزان همه چیز را فشرده بیان کنید .
    علت و تاثیرات ِ این تمرین :
    با ملودی ِ پنهان آشنا می شوید
    با هارمونی های بسته آَشنا می شوید .
    نحوه ی نوشتن ِ ملودی برای این نوع هارمونی را فرا می گیرید .
    نیاز به دانش ِ ارکستراسیون نیز به شما یاری رسان است .
    آکورد ها بسیار دیسونانس نوشته شده اند تا قدرت و نحوه ی برخورد ِ شما با این فضا نشان داده شود .
    زمان ِ کم ِ تمرین باعث می شود شما به مهم ترین اجزای ملودی توجه کنید و از اضافه گویی پرهیز کنید .
    و بسیاری نکات ِ دیگر که در تمرین ِ عملی با آن روبرو خواهید شد .
    توضیح : این که در نرم افزار اف ال استودیو و ساز ِ آکوستیک پیانو نوشته شده .
    تمرین حتمن باید در پیانو باشد ( حالا هر وی اس تی ای که شد ایراد ندارد اما حتمن پیانو باشد )
    جواب ِ تمرین باید در سازهایی مانند ِ فلوت و ویولن و غیره ( به جز گیتار )
    شاد باشید .
    ارادتمند .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ در ساعت 04:26

  21. 5 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

نت اهنگ های رومنس راحت آرپژ 34

ملودی نوشتن برا هارمونی

ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻫﺎﺭﻣﻮﻧﯽ نوشتن

آرپژ نویسی

دیمنیش چیست

مدل های نوشتن اسم ملودی

خط ملودی

دانلود وی اس تی ویولون استرینگ کم حجم cubase.ir

روش ملودی نوشتن

آکورد هفتم تمرین

مدگردی

نوشتن پارتیتور استرینگ

نحوه ی نوشتن سبک ملودی و آرپژ

نوشتن آکوردها در هامونی

نت های گذر در ملودی چیست؟

تمرین آکورد

آکورد نوشتن برای ملودی

تا این لحظه 388 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست