کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: با موسیقی ردیف دستگاهی نمی توان در کنار موسیقی جهانی نشست

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,257
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض با موسیقی ردیف دستگاهی نمی توان در کنار موسیقی جهانی نشست

    به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، نشست نقد و بررسی کنسرت گروه شمس با عنوان بر سماع تنبور صبح امروز با حضور کیخسرو پورناظری سرپرست و آهنگساز گروه شمس و سهراب پورناظری نوازنده و آهنگساز در تالار وحدت برگزار شد.
    در ابتدای این نشست کیخسرو پورناظری با اشاره به تمدید این اجرا در تالار وحدت گفت: استقبال از کنسرت، بهانه تمدید اجراها بود چرا که طی این 7 شب استقبالی خوبی از کنسرت صورت گرفت و بازتاب خوبی هم داشت.
    وی ادامه داد: ما همانند گذشته کنسرتمان را در دو بخش تنبور و موسیقی ملی همراه با موسیقی کردی اجرا کردیم که البته با مشکلاتی از جمله صدا روبرو بودیم به گونه ای که ما طی این 7 شب قبل از اجرا ساندچک داشتیم که این مقوله در یک سالن استاندارد مناسب نیست.*پرانرژی بودن قطعات یکی از ضعف های اجرای شمس بود

    این آهنگساز در پاسخ به سوالی مبنی بر شلوغی رپرتوار اجرایی در کنسرت اخیر گفت: از نظر شنیداری هر موسیقی که توسط وسایل صوتی پخش می شود شلوغی خاصی را القا می کند که این دست آهنگساز نیست. در گروه شمس بچه ها شور و هیجان و توانایی زیادی دارند که باید در قالب ساخت اثر آن توانایی را به مردم منتقل کنند.
    سهراب پورناظری نیز در این باره گفت: به نظر من در رپرتوار اجرایی جای یک قطعه آرام خالی بود و شاید به کار بردن کلمه شلوغ در شان رپرتوار نباشد چرا که می توانیم واژه پرانرژی را جایگزین کنیم که من هم این پرانرژی بودن قطعات را می پذیرم و می دانم که شاید یکی از ضعف های اجرایی ما پر انرژی بودن همه قطعات بود در واقع چینش آثار به خوبی صورت نگرفته بود و این مسئله باعث شد که شنونده فراز و فرودی را احساس نکند اما ما متاسفانه زمانی برای تغییر رپرتوار نداشتیم.

    *گروه نوازی یکی از نقاط عطف گروه بود

    وی ادامه داد: به نظر من گروه نوازی یکی از شاخصه های گروه ماست و می توان گفت یکی از نقاط عطف گروه شمس گروه نوازی است که من تا به امروز این هماهنگی را در گروه ندیده بودیم.

    *ما نباید یک تفکر موسیقایی را به مخاطب القا کنیم

    این نوازنده کمانچه در خصوص تفکر سه نسل آهنگسازی بر گروه شمس گفت: طبیعی است وقتی تفکر مختلفی در یک اجرا حاکم باشد تنوع خاصی نیز بوجود می آید ما در قطعات پدر از جمله در افسانه تنبور شاهد یکی از قوی ترین نگاه ها به موسیقی تنبور به لحاظ آهنگسازی هستیم و شاید بتوان آن را متعلق به قرن بیستم دانست ولی این نگاه به چند سال برمی گردد در کنار این قطعه آهنگ من که با فضای آوازی همراه بود،وجود داشت که من از آوازهای سعدی و اصفهان به فضاهای مدرن می رسیدم که به طور کلی می توان گفت که هر کدام از ما باید تفکرات مان را روی موسیقی مان نشان دهیم و نباید یک فضا را صرفا به مخاطب ارائه دهیم.

    * ارائه یک فضای موسیقایی مخاطب را خسته می کند

    سهراب پورناظری ادامه داد: ما اگر بخواهیم پایبند به رپرتوار باشیم و یک فضا را به مخاطب ارائه دهیم به شنونده های مان ظلم کردیم و اگر بخواهیم پایبند یک تفکر باشیم همان می شود که امروز شاهد آن هستیم که شنونده ها از شنیدن موسیقی سنتی خسته می شوند.
    وی افزود: احترام به سنت خیلی خوب است اما پایبندی به سنت در زمانیکه ما در مواجهه با موسیقی های دیگر هستیم، خوب نیست.من معتقدم کسی که می خواهد با پایبندی به اصالت موسیقی دست به نوآوری بزند باید تمام ورق های موسیقی سنتی را بلد باشد و تاریخچه موسیقی تنبور را بداند.

    *با موسیقی ردیف دستگاهی نمی توان در کنار موسیقیدان جهانی نشست

    این نوازنده کمانچه اظهار داشت: ما باید فضاها را بشکنیم تا بتوانیم در کنار یک نوازنده بین المللی قرار بگیریم و حرفی برای گفتن داشته باشیم چرا که با درآمد اول و دوم ردیف نمی توان در کنار یک موسیقی و موسیقی دان جهانی قرار گرفت و اگر بخواهیم به صورت کامل پایبند به سنت های موسیقی باشیم باید دست به سینه تنها جلوی استادمان ساز بزنیم.
    پور ناظری با اشاره به نوآوری های حسین علیزاده گفت: این آهنگساز مرزهای بین نوآوری و اصالت را با تفکر شکسته و خوانندگانی نیز بوده اند که به این مرحله رسیده اند.

    *سه نسل تفکر در گروه شمس جوابگوی شنوندگان است

    کیخسرو پور ناظری نیز در این باره گفت: من پایبند به این روند و جریان پویش موسیقی هستم و خیلی خوشحالم که در کنار دو نسل ساز می زنم بچه ها هم اکنون کارهای نویی انجام می دهند که البته من نیز در زمان جوانی ام آثاری که ساخته ام در زمان خودش نو بوده اند. این سه نوع تفکر در گروه یک تفکر گسترده بوده که بتواند سلیقه شنوندگان را جوابگو باشد.

    *حضور قربانی در موسیقی تنبور، نو آوری نبوده است

    سهراب پور ناظری در خصوص حضور علیرضا قربانی به عنوان خواننده بخش تنبور و ارتباطش با نوآوری موسیقی حاکم بر گروه شمس گفت: حضور قربانی بیشتر همکاری است تا نوآوری و صدای او با تنبور هماهنگی دارد. به نظر من صدای قربانی را در کنار تنبور بیشتر می توان شنید.
    این آهنگساز با اشاره به وسعت صدای علیرضا قربانی گفت: دامنه صوتی قربانی جز بیشترین دامنه های صوتی در بین خواننده هاست چرا که او توانایی اجرایی بالایی با ارکستر دارد و می توان گفت که کنسرت اخیر ما جز معدود کنسرت هایی بود که ما روی صحنه با خیال راحت ساز می زدیم.

    *گروه شمس موسیقی تنبور را به خواننده القا کرده است

    کیخسرو پور ناظری نیز در این باره گفت: ما موسیقی تنبور را به خواننده ها القا کردیم و آموزش دادیم و آنها نیز 50 درصد توانسته اند جوابگو باشند و این حس و حال تنبور را گرفتند ما قطعا با خواننده های دیگر نیز کار خواهیم کرد و به آنان این نوع موسیقی را آموزش خواهیم داد.
    وی گفت: موسیقی تنبور شاید با صدای شهرام ناظری در گوش مخاطب نشسته باشد اما این موضوع را هم باید در نظر داشت که گروه شمس طی 30 سال اجرای صحنه ای تاکنون کنسرتی را با شهرام ناظری برگزار نکرده است.

    *ما موسیقی شعارگونه اجرا نمی کنیم

    آهنگساز افسانه تنبور با اشاره به انتخاب اشعار گفت: در درجه اول و چندم هدف من موسیقی اجرا کردن است و در این میان باید شعری انتخاب کنم که هماهنگ با موسیقی و آهنگسازیهایم باشد.
    وی افزود: دقت من بر این است که ما موسیقی شعارگونه اجرا نکنیم و بیشتر پیام ذهنی من از شعر عشق است که در این میان بیشتر از شعر مولانا استفاده می کنم البته این دلیل نمی شود که ما از شعرهای معاصر و دیگر شعرا بهره نبریم.

    *اعتقادی به سازبندی کنونی در موسیقی سنتی ندارم

    در ادامه این نشست سهراب پورناظری درخصوص سازبندی این اجرا و سازبندی در موسیقی سنتی گفت: من به سازبندی کنونی در موسیقی سنتی اعتقادی ندارم چرا که از گذشته نیز پیشینه ای برای این ترکیب وجود نداشته بلکه ما بیشتر مجبور بودیم این سازها را در کنار هم قرار دهیم در حالیکه سازهایی چون کمانچه، سنتور، تار و سه تار هیچ کدام برای ارکستر نوازی طراحی نشده اند و نهایت اتفاق برای اجرای این سازها دو نوازی است و این متاسفانه معضلی است که ما در ارکستراسیون ایرانی با آن مواجه هستیم.
    وی افزود: طبیعتا در آینده برای سازبندی تغییر نگرش خواهیم داشت اما ماهیت موسیقی مان تغییر نخواهد کرد چرا که ماهیت موسیقی خانواده پور ناظری همین است.

    *نوازنده های ما می توانند نماینده موسیقی مان در جهان باشند

    این آهنگساز با بیان اینکه ما در تکنیک مشکل داریم، اظهار داشت: موسیقی کشورهای دیگر به قدری تکنیک دارند که توقع مخاطبان را در ایران نیز از اجرای موسیقی بالا برده اند بر این اساس باید بگوییم ما بسیار هنرمندیم که می توانیم در این شرایط مخاطب را به اجرایمان جذب کنیم.
    وی ادامه داد: من معتقدم نوازنده های ما می توانند نماینده موسیقی ما در کنار برترین های موسیقی جهان باشند.

    *تنبور و دف دو ساز با فرهنگ مختلف هستند

    پورناظری با اشاره به عدم حضور ساز دف در کنار تنبور گفت: به عقیده من درامز تنها ساز کوبه ای استاندارد است. من اگر می خواستم دف را در کنار تنبور قرار دهم مخاطب هیچ چیز از تنبور نمی شنید همچنین دف و تنبور دو ساز با فرهنگ مختلف هستند که نباید آنها را در کنار هم قرار داد البته این اتفاق در سال 57 در گروه ما رخ داد که آن هم بسته به شرایط آن زمان بود.
    وی در خصوص حفظ اصالت در تنبور گفت: تنبور یک موسیقی است که از غرب کشور می آید و در دسته بندی موسیقی ایرانی به عنوان موسیقی نواحی شنیده می شود اما در مقایسه با دیگر سازهای نواحی پیشرفت شایانی کرده است که همه این سازها به تفکر در آهنگسازی ما برمی گردد هدف من این است که با تنبور موسیقی امروز خودم را اجرا کنم هر چند که باید از مسیر پدر عبور کنم اما نباید او را تقلید کنم.

    *نوآوری با حفظ اصالتها، موسیقی را ماندگار می کند

    در پایان این نشست کیخسرو پور ناظری در خصوص نوآوری در موسیقی ایرانی گفت: اگر کسی در هنر خلاقیت نداشته باشد هنرش تکرار می شود و این خلاقیت جز نوآوری باید محسوب شود.
    وی افزود: نوآوری وقتی ماندگار می شود که ریشه اش در پایه ها و اصول ها باشد و شخصی که نوآوری می کند باید به موسیقی گذشته آگاه باشد و با ذهن اش که رو به جلو می رود کارش نیز به خلاقیت برسد.
    سرپرست گروه شمس در خاتمه خاطر نشان کرد: ما قصد داریم در آینده قطعه آن سو مرو از ساخته های تهورس و یک قطعه از ساخته های سهراب را در قالب آلبوم منتشر کنیم همچنین کارهای مربوط به آلبوم تصویری این کنسرت را انجام داده ایم که در آینده منتشر می شود.
    انتهای پیام/ا

    منبع : خبر گزاری فارس


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۷/۱۰ در ساعت 13:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۲۵, 14:00
  2. لوریس چکناواریان: ای کاش می توانستم موسیقی پاپ بنویسم
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۱۶, 15:20
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۶, 14:24
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۱۸, 16:00
  5. سامان احتشامی: موسیقی نیازمند حمایت و توجه است
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۰۴, 12:50

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی