کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: خوشحالم در کنار دو نسل متفاوت می نوازم/ اگر کار پدرم را تقلید کنم دسته دوم می شوم

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض خوشحالم در کنار دو نسل متفاوت می نوازم/ اگر کار پدرم را تقلید کنم دسته دوم می شوم

    به گزارش خبرنگار موسیقی برنا، در ابتدای این نشست، کیخسرو پورناظری سرپرست گروه موسیقی شمس ، به اجراهای گذشته ی این گروه اشاره کرد و درباره آن ها گفت: به دلیل استقبال مردم از کنسرت هایمان، اجراهای شهریورماه گروه شمس را برای چند شب متوالی تمدید کردیم و در سه بخش تنبور نوازی ، موسیقی سنتی و ملی و موسیقی کردی به اجرای برنامه پرداختیم. البته وجود مشکلات فنی در اجرای گروه های موسیقی وجود دارد و ما باید به این مشکلات عادت کنیم که متاسفانه نمی کنیم که مشکلات ناشی از آن ها انرژی گروه های موسیقی را می گیرد.وی افزود: این مشکلات به طوری بود که طی این هفت شب اجرا، هر روز مجبور بودیم صدا را چک کنیم در حالی که در یک تالار حرفه ای تنها با یک بار این کار انجام می شود.

    موسیقی تنبور؛ قطعات غیرتکراری با ریتم های مختلف
    کیخسرو پورناظری درباره قطعات اجرا شده در کنسرت توضیح داد: زمانی که قطعه افسانه ی تنبور را ساختم، هیچ موسیقی ایرانی با 17 دقیقه زمان به طوری که ملال آور و تکراری نباشد، ساخته نشده بود، اما خوشبختانه چون در این قطعه از ریتم های مختلفی بهره گرفته شده، طی سال های متعدد با علاقه مخاطبان روبه رو شده است.

    وی به شیوه اجرای گروه شمس بدون استفاده از شهرام ناظری اشاره و بیان کرد: از زمانی که گروه شمس را تشکیل دادیم تا به امروز هیچ کنسرتی با حضور شهرام ناظری برگزار نشد، در حالی که تمامی برنامه های گروه با استقبال مخاطبان روبه رو شد. زیرا این شیوه را به مخاطبان خود یاد دادیم و خوانندگانی که با گروه شمس همکاری کردند هر کدام به اندازه خود این توانایی را انتقال دادند.

    خوشحالم در کنار دو نسل متفاوت می نوازم
    کیخسرو پورناظری در بخش دیگری از سخنانش به پایبند بودن به روند و جریان پویش موسیقی اشاره کرد و توضیح داد: خوشحالم که امروز در کنار دو نسل متفاوت ساز می زنم و شاهد کارهای نویی از نوازندگان در کنار خود هستم. البته آن ها کاری را می کنند که من در جوانی کردم، به ویژه در حوزه تنبور آن زمان این شکل از اجرا و آهنگسازی خیلی سابقه نداشت. ناچاریم به موسیقی حرکتی دهیم که در عین داشتن ریشه در عمق، شاخ و برگی در بی نهایت فضای امروزی پیدا کند.

    شعر باید با حال و هوای آهنگساز همسو باشد
    سرپرست گروه موسیقی شمس، درباره انتخاب اشعار و مضامین قطعات در کنسرت های این گروه بیان کرد: هدف اصلی ما اجرای موسیقی است و در این مسیر، شعر باید با حال و هوای آهنگساز همسو باشد، البته در این روزگاه نمی توان بی تفاوت به جریان های روز حرکت کرد و گروه شمس نیز در حد توان به آن می پردازد اما تلاش دارد از موسیقی شعارگونه پرهیز کند. هدف ما انتقال پیام عشق ، صلح و دوستی است و به شخصه با بهره گیری از اشعار حضرت مولانا ترجیح می دهم پیام عشق را به مخاطب منتقل کنم.

    جای قطعه ای آرام در اجرای مان خالی بود
    به گزارش برنا، در ادامه این نشست، سهراب پورناظری نوازنده کمانچه درباره تنظیم قطعات رپرتوآر و نبود هماهنگی شنیداری میان آن ها بیان کرد: در این رپرتوآر باید قطعه ای آرام هم قرار می گرفت، اما چینش قطعات به صورت عمدی صورت نگرفت و از طرف دیگر زمانی برای تغییر آن ها وجود نداشت. تمام قطعات پر انرژی و پشت سر هم بودند و این نیاز احساس می شد که در لابه لای این قطعات آهنگ های آرامی جای می گرفت تا فراز و فرود اجرا احساس شود، اما در عین حال نباید توانایی نوازندگان ، خواننده و گروه نوازی را زیر سوال برد.

    صدای هماهنگ علیرضا قربانی با تنبور
    این نوازنده در مورد آواز علیرضا قربانی گفت: در این اجرا، علیرضا قربانی کاملاً یکدست با گروه نوازی حرکت کرد و صدای او هماهنگی خودش را با ساز تنبور نشان می دهد، زیرا صدا و فضای ذهنی او با طیف خوانندگان سنتی متفاوت نیست.

    قربانی، خیال مان را در اجرا راحت کرد
    وی با اشاره به این که دامنه صوتی قربانی جزو بیشترین دامنه های صوتی است، خاطرنشان کرد: این تجربه مسیری است که باید از آن عبور کنیم، هرچند که این نکته را هم باید پذیرفت که بازخوانی اثر توسط یک خواننده جدید کار مشکلی است، اما توانایی قربانی بر کسی پوشیده نیست و معتقدم کمک زیادی به ارکستر کرد و برای اولین بار خیال مان در اجرا راحت بود و ساز زدیم.

    اجرای شمس ؛ قوی ترین نگاه به تنبورنوازی
    پورناظری درباره برخورد مخاطبان با سه نسل از آهنگ سازی در رپرتوآر گروه شمس گفت: طبیعی است وقتی تفکرات مختلفی به یک برنامه حاکم باشد، این تنوع خود به خود ایجاد می شود، اما در این اجرا قوی ترین نگاه به تنبور نوازی دیده می شود و تفکرات گروه را طی این سال ها نسبت به موسیقی نشان می دهد.

    موسیقی سنتی خواب آور نیست
    گروه شمس ، ساز تنبور را طی 30 سال تا این نقطه آورده است، اما باید تغییراتی جدی توسط نوازندگان و آهنگسازان ایجاد شود زیرا همواره این انتقاد بر موسیقی سنتی وارد شده که این موسیقی خواب آور و کسل کننده است. بی شک احترام به سنت خوب است اما پایبندی به موسیقی سنتی با شکل قدیمی آن اصلا در فضای امروزی درست نیست و چه بسا اگر افراد دیگری هم داشتیم که همچون حسین علیزاده این نوآوری را به درستی انجام می دادند امروز وضعیت بهتری داشتیم.

    با درآمد ردیف اول و دوم نمی توان به جنگ موسیقی جهانی رفت
    سهراب پورناظری با تاکید بر این که هنرمندی می تواند گامی فراتر بگذارد که تمامی اصول را از بر باشد و با آگاهی این کار را انجام دهد، تشریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مواردی را مثلا در بداهه نوازی تنبور دیده ایم که فضای جالبی را تجربه نکرده اند اما گروه شمس تلاش کرد در این کنسرت یک گام در جهت تغییر بردارد. امروز با درآمد اول و دوم ردیف نمی توان به جنگ موسیقی جهانی همچون موسیقی هند رفت، بلکه این موسیقی باید آن قدر عمق داشته باشد که با نوازندگان جهان و کارهایشان رقابت کند. چه بسا که اگر آنها نیز امروز می خواستند صرفا پایبند به موسیقی سنتی خود باشند به جایگاه فعلی نمی رسیدند.

    موسیقی بدون تصویر برای مخاطب جذاب نیست
    وی درباره روایت داستانی که در کار گروه شمس به واسطه طراحی صحنه دیده می شود، گفت: این جلوه ها کاریکاتور آن چیزی است که در موسیقی جهان به عنوان طراحی صحنه استفاده می شود، زیرا امروز موسیقی بدون تصویر برای جذب مخاطب هزار نفری جوابگو نیست و ما همچنان تلاش داریم تصویر ذهنی آهنگساز را با همین جلوه های اندک برای مخاطب بر روی صحنه طراحی کنیم.

    اگر کار پدرم را تقلید کنم، دسته دوم می شوم
    پورناظری تاکید کرد: اگر به عنوان هنرمندی که در یک خانواده اهل موسیقی به دنیا آمده ام، بخواهم همواره کار پدرم را تقلید کنم، هنرمندی دسته دوم محسوب می شوم. پس باید آن چه را که از این موسیقی درک کرده ام با نگاه خودم ارائه دهم، یعنی باید از این مسیر عبور کنم. البته هنرمند در این مسیر نباید میان بر بزند بلکه باید با تفکر درست جلو برود.

    منبع : خبر گزاری برنا


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۷/۱۰ در ساعت 13:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۰۱, 14:01
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۲۸, 13:51
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۱۳, 15:51
  4. گزارشی متفاوت از یک کنسرت متفاوت دو فرزاد با یک بلیت!
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار موسیقی ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۲۱, 23:42
  5. با پخش محدود: متفاوت با ۷ قطعه منتشر شد!
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار موسیقی ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۳, 11:22

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست