کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: رپ چیست؟

  1. milad delta آواتار ها
    milad delta
    شماره کاربری
    40047
    کاربر تازه وارد
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    30
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13
    17
    سپاس از شما 43 بار در 18 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض رپ چیست؟

    سلام
    با اجازه مدیران بخش
    خوندن این مطالب خالی از لطف نیست
    سربلند باشید

    رپ چیست؟

    RAP مخفف عبارات گوناگونی از قبیل Rhythmic American Poetry"، "Rhythm and Poetry"، Rhythmically Applied Poetry"، "Rhythmically Associated Poetry"" می باشد.
    در تمامی این تعابیر دو لغت Rhythm به معنای وزن و قافیه، و Poetry به معنای شعر دیده میشود. در واقع رپ خوانی عبارتست از سخنرانی سریع و آهنگین. این سخن رانی میتواند با یا بدون ضربت موسیقی (beat) دنبال شود.با نگاه سبک شناسانه، رپ یعنی ترکیبی تیره از گفتار، نثر، نظم و ترانه.
    Rap سبکی از موسیقی با کلام امروزی است که در آن خواننده عبارات و کلمات - موزون - را بصورت ریتمیک به همراه موسیقی ساده ای بیان می کند. یک خواننده رپ ممکن است آنچنان مهارتی در خواندن ریتمیک داشته باشد که حتی بدون نیاز به موسیقی زمینه بتوان احساس اجرای موسیقی را به شنونده منتقل کند." رپ یک نوع طرز گویش و خوانندگی است که توسط سیاه.پوستان امریکایی برای مبارزه با تبعیض نژادی ابداع شد. از بزرگ.ترین خوانندگان آن می.توان به توپاک و امینم و کانیه وست اشاره کرد. رپ ابتدا به زبان انگلیسی و بعد آلمانی فرانسه و فارسی رایج شده هم اکنون خوانندگان رپ فارسی با استفاده از استودیوهای زیرزمینی کار خود را پیش می.برند .گویش رپ و رپ خوانی از رنگین پوست های امریکایی جان گرفته و به دلیل مبارزه با تبعیض نپادی صورت گرفته و هم اکنون بر لب و دهان رپرهای این نسل می چرخد.کار رپرهای ایرانی دارای فرق هایی با رپرهای امریکایی و المانی و فرانسوی است.که می توان رپ پرشین را تک در دنیا خواند.
    این گونه از موسیقی بر گونه.های دیگر موسیقی نیز تاثیراتی داشته است.
    "ضرب میزان این موسیقی در بیشتر موارد 4/4 بوده و ریشه آن به سبکهای موسیقی ای چون Soul و Funk باز می گردد که تکیه بر تکرار تم برای مدت طولانی دارند."
    "جیمز براون (James Brown) از جمله خواننده های بزرگ سبک Soul در دهه های 60 و 70 بود که در مواردی میان کارهای خود اقدام به صحبت کردن ریتمیک می نمود. با نگاهی به کارهای او به شباهت های زیاد میان موسیقی رپ و روشهایی که او برای خواند ترانه اختیار می کرد، پی خواهیم برد."
    مواردی که در بالا مطرح شد، قسمتهایی از تعاریف ویکی پدیا برای رپ بود، در این سایت از رپ بعنوان یک "سبک موسیقی پاپ" یاد شده است.

    نفوذ رپ در فرهنگ کشورها

    خوب یا بد باید پذیرفت که این سبک از موسیقی (نا گفته نماند که هرچه سبک کاری محافل هنری به سبکهای کلاسیک نزدیکتر می شود، تمایل کمتری در استفاده از لغت موسیقی برای رپ بوجود می آید) که مخلوق جوانان سیاه پوست آمریکایی است، آنچنان نفوذی در میان جوانان دنیا داشته که حتی توانسته از مرزهای فرهنگی کشور ما را نیز عبور کند و جایگاهی را برای خود در این گستره فرهنگ و تمدن پیدا نماید.
    امروزه شما به راحتی می توانید شاهد اجرای این نوع از موسیقی به زبان فارسی آنهم از شبکه های رسمی رادیو و تلویزیون ایران باشید. این موضوع نشان دهنده آن است که مسئولین فرهنگی کشور خواسته یا ناخواسته در حال ترویج رپ هستند و یا به دلیل نفوذ رسانه ها و .... عملآ امکان جلوگیری از ترویج آن وجود ندارد و رسانه های ما مجبور هستند به این نیاز پاسخ دهند. (دقت کنید راجع به مثبت یا منفی بودن این سبک از موسیقی بحث نمی کنیم.)

    آیا رپ موسیقی است؟

    اگر شاخص های اصلی هر قطعه موسیقی را طبق عادت، ملودی، هارمونی و ریتم در نظر بگیریم، باید بسیار ملاحظه کار - به سمت رپ - باشیم که آنرا را نوعی از موسیقی بنامیم. چرا که به غیر از مشخصه ریتمیک، رپ در ارائه ملودی و خصوصآ هارمونی نقطه ضعف های بسیاری دارد.
    موضوع هارمونی را کنار بگذارید چرا که این شاخص در رپ فرسنگاها از آنچه ما آنرا هارمونی می نامیم بدور است. بیایید خیلی ساده یکی از نغمه های محلی یا آشنای قدیمی ایرانی را زمزمه کنید و آنرا با یک قطعه رپ بدون موسیقی مقایسه کنید.
    به وضوح به تفاوت بسیار زیادی میان ملودی های آنها پی خواهید برد، ملودی رپ فراز و نشیب ندار، در طول اجرا Climax خاصی در آن مشاهده نمی شود، معمولآ حول و حوش خط صاف با حاشیه کوتاه حرکت می کند و ...، می بینید که حتی در زمینه ارائه ملودی، رپ نمی تواند مصادق تعاریف جاری ما از ملودی در موسیقی باشد.
    بنابراین بنظر می رسد اگر بخواهیم رپ را در زمره انواع سبکهای موسیقی قلمداد کنیم باید بسیار سخاوتمندانه به تحلیل شاخص های موسیقی در رپ بپردازیم و یا اصلآ نسبت به تعریف مجدد شاخصهای ملودی و هارمونی به گونه ای که رپ در آن بگنجد، اقدام کنیم.

    بازگشت به عقب !

    اولین المان موسیقی که توجه بشر را به خود جلب کرد ریتم بود، پس از آن ملودی و پس از مدتها با پیشرفت فیزیک و بالا رفتن بیشتر آگاهی موسیقیدانان (کمتر از 500 سال اخیر) هارمونی بعنوان یک علم جایگاه خود را در موسیقی پیدا کرد. حال سئوال اینجاست که اگر رپ تاکید بر ریتم دارد و نوعی موسیقی محسوب می شود آیا اینگونه نیست که نوعی حرکت به عقب در این سبک از موسیقی صورت گرفته است؟
    در واقع برخی از موسیقیدانان متعصب و علاقمند به سبکهای جدی - با کمی اغراق - ظهور رپ در عرصه موسیقی را معادل بازگشت به دوران عصر حجر می دانند.

    نتیجه یک تحقیق اجتماعی

    در حال مطالعه راجع به رپ بودم که در یکی از صفحات سایت psychologytoday.com به نتیجه یک تحقیق برخورد کردم، در این صفحه آمده بود که :
    "نتیجه مطالعات و بررسی های انجام شده در کانادا بر روی 350 دختر و پسر جوان نشان می دهد، دسته ای از آنها که به موسیقی رپ گوش می دادند در مقابل با دیگران که به موسیقی های ملایمتر علاقه داشتند، زمینه بیشتری برای استفاده از مواد مخدر و داروها، جنایت و اوباش گری در خیابان و ... از خود نشان می دادند."

    کلامی نامناسب

    نکته ای که متاسفانه جایگاه این سبک - موسیقی - را از دیگر سبکهای موسیقی امروزی متمایز می کند و به بیان صریح تر باعث نزول ارزش آن می شود، موضوعات خشن و ناهنجار ترانه های رپ و استفاده مکرر از لغات و اصطلاحات بدور از ادب در کلام بسیاری از نسخه های خارجی ترانه های رپ است.
    این موضوع آنقدر بزرگ شده است که عملآ باعث جبهه گیری بسیاری از والدین در مقابل علاقمندی فرزندانشان به رپ شده است. در این میان مشاهده فیلم های سینمایی که در آن اغلب چهره های منفی و ناهنجار از جمله طرفداران موسیقی و فرهنگ رپ هستند، باعث شده تا طرفداران این سبک - موسیقی - اغلب با اینگونه افراد مقایسه شوند.

    جایگاه کنونی رپ

    حدود 25 سال از عمر رپ می گذرد و امروز شاهد آن هستیم که این سبک - موسیقی - در بسیاری از فیلم ها، سریالهای تلویزیونی و برنامه های رادیویی ساخته همه کشورها اجرا و استفاده می شود. آنها که خود را طرفدار پر و پا قرص رپ می دانند از فرهنگ خاصی برای پوشیدن لباس یا آرایش ظاهری استفاده می کنند، ظاهری که لزومآ نمی توان برای فرهنگ های مختلف پسندیده محسوب شود. (حتی در ایران نیز در برخی از سریال افرادی با مشخصه های ظاهری رپ گونه ایفای نقش می کنند.)
    شاید بتوان رپ را بیشتر صدای دسته بزرگی از نسل جدید دانست تا سبکی از موسیقی، صدایی که می تواند تظاهر سیاسی، جنبه های مثبت و منفی اجتماعی و ... داشته باشد.
    رپ می تواند برای جوانان علاقمند و فعال پول ساز نیز باشد، چرا که مدتهاست ترانه های رپ در رده های بالا جداول موسیقی آمریکا و اروپا قرار دارند و گروه های رپ جزو پر طرفدارترین گروه های موسیقی هستند.
    بنابراین بعنوان یک جمع بندی شاید بهتر باشد رپ را بجای آنکه سبک خاصی از موسیقی بنامیم، از آن بعنوان یک حرکت اجتماعی که با هنر آمیخته شده است نام ببریم

    ریشه ها

    - Rap ریشه های عمیقی دارد. این سبک به اواسط قرن هفدهم (یعنی قبل از پیدایش قاره آمریکا) باز میگردد. زمانی که شاعران آواره ای از روستاهای فراموش شدۀ غرب آفریقا (آناتولیا) با اشعار بسیار ساده ای مفاهیمی همچون عشق، اشتیاق و آرزو، و جدایی را زمزمه میکردند. این شاعران در اشعار لطیف خود تصاویری روح بخش از زندگی روستایی و تعهدات زیبای دختر و پسر به هم در زیست گاه های دورافتاده را به نمایش میگذاشتند. این سبک سروده سرایی با پیدایش جمهوری ترکیه در سال 1923 دوباره زنده شد. "سبک Folk" خیلی زود به یکی از پایه های شعر مدرن تبدیل شد.

    رابطۀ عمیق رپ و Folk این روزها کاملا شناخته شده است. اما هیچ مرز مشخصی بین این دو نمی توان یافت. به هرحال چنین ارتباطی از سوی شاعران Folk مدرن، خوانندگان رپ، منابع اخبار موثق، اهل سخن و اعضای فرهنگستان ادبی آمریکا کاملا تصدیق شده است.
    1970
    - خوانندگان Dancehall* در کنار رپرهای دیسکو و جاز، قالب Rap برای موسیقی Hip Hop را شکل دادند. در اواخر دهه 70، Hip Hop در سراسر نیویورک شدیدا گسترش یافت و حتی از رادیو نیز به گوش میرسید. شمار افرادی که اقدام به نوشتن عباراتی آهنگین بر پایه جاذبه های Pop مینمودند (و با خواندن آن خود را رپر مینامیدند) پیوسته رو به فزونی بود.
    1980
    - در اوایل این دهه Melle Mel شخصی بود که راه رپرهای آینده را عملا مشخص کرد : مفاهیم سیاسی-اجتماعی.
    - سپس اتفاق دیگری افتاد : با انتشار "Raising Hell" از سوی گروه Run-DMC، رپ عملا با Rock گره خورد و سبک Rap/Rock متولد شد.
    - در همین دوران بود که Rap جنبه تجارتی نیز یافت. خیلی زود در تک تک افراد نفوذ و به خارج از آمریکا راه پیدا کرد. موجی فراگیر و محبوبیتی عظیم در جهان حاصل شد.
    - به دلیل این پیشرفت ها، بزرگان رپ این دهه را دوران طلایی HipHop نامیدند.
    1990
    - رپ در این دهه تغییری کاملا پایه ای را در استیل خود تجربه کرد : مادامیکه این سبک در دهه 80 ساختاری کاملا بی پرده، سرراست، آهنگین، ولی محترمانه داشت، رپرهای دهه 90 دست به انحراف از این ساختار زدند : آزادسازی واژگان از نظام قافیه و آهنگ جهت راحتی و اختیار بیشتر با استفاده از لغات بیشتر.
    درواقع ساکنین شرق آمریکا فرهنگی جدید از HipHop را بنا نهادند که در نتیجه این سبک به زندگی واقعی و تاریکی های جامعه نزدیک تر شد.
    2000
    Rap راه خود را پیدا کرده. ساخت این موسیقی با چاشنی تکنولوژی همراه شده و رمیکسهای (Remix) زیادی از Rapهای زیبای قدیمی دیده میشود. فراگیری سبک رپ جنوب و غرب آمریکا محسوس تر است. در عین حال مشتقاتی مثل Grime و Trip Hop سبب گشته هنرمندانی نظیر Nas هیپ هاپ را مرده بدانند! درست مانند Punk "واقعی".
    پاورقی :

    * سبکی که در اواخر دهه 60 میلادی در جامائیکا دبده شده و ریشه در مسائل سیاسی آن دوران دارد. در این سبک فردی به نام deejay اقدام به خواندن عباراتی پی در پی روی یک موسیقی متن میکند.

    دیگر توضیحات در رابطه با رپ و تاریخچه ی آن

    فرهنگ RAP، فرهنگی که خصوصاً به جوانان سیاه و اقشار تحتانی در جوامع غرب تعلق دارد، از آمریکا سرچشمه گرفته و شورشگران سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است. RAP فرهنگ کوچه و خیابان است که با استفاده از ابزار و آلات بسیار محدود و ابتدائی، توجه افراد را بخود جلب میکند. نقاشیهای بسیار هنرمندانه و مبتکرانه بر دیوارهای شهر، شعارنویسی با خط مخصوص، رقص های پر تحرک در گوشه خیابان و ترانه خوانی با سبک خاص، همگی اجزایی از فرهنگ RAP هستند. کلام موسیقی RAP با بحر طویل قابل مقایسه است. کلمات تقریباً بصورت صحبت عادی ادا میشوند، و ضربی قوی آنرا همراهی میکند. انقطاع ها و برگشتها در نحوه نواختن ضرب و صدای خراش گونه ای که با تبدیل صفحه گرامافون به یک آلت موسیقی ایجاد شده، تحرک و شوری بیسابقه بر شنونده بر می انگیزد.موسیقی RAP از تکامل اشکال دیگری از موسیقی سیاهان در محله های فقیرنشین برانکس نیویورک و تا حدودی هارلم شکل گرفته است. این محلات، نقطه تمرکز گروههائی از سیاهان است که سالها پیش تحت شرایط فلاکت بار اقتصادی مجبور به مهاجرت از ایالات جنوبی به شهرهای بزرگ نظیر نیویورک شدند. آنها کار در مزارع را رها کرده و به پرولتر تبدیل گشتند. اما اگر به ریشه ها و ماخذ این موسیقی باز گردیم به غرب آفریقا و سرود های ستایش ساوانا می رسیم. در نیجریه و گامبیا نیز تکخوانهائی وجود دارند که طنزهای اجتماعی را بشکل ترانه و نقالی اجراء میکنند و این بسیار به RAP شبیه است. موسیقی RAP از طریق محلات فقیر نشین نیویورک که محل تلاقی توده مهاجر جزایر کارائیب با توده سیاه میباشد، بر موسیقی رگه تاثیر نهاده است.اواخر دهه 1960، وقتی که آمریکا زیر ضربه مبارزات انقلابی در کشورهای تحت سلطه اش، خصوصاً ویتنام، قرار داشت و انقلاب چین نیز بر شورشگران و انقلابیون در ایالات متحده تاثیر نهاده بود و دریچه ای از آگاهی پرولتری و دورنمای انقلابی را برویشان گشوده بود، در شهرهای بزرگ آمریکا تضادهای طبقاتی میان سیاه با بورژوازی امپریالیستی و پایه های اجتماعیش حدت و
    شدتی فوق العاده یافته بود. بین محلات فقیر نشین سیاه با سایر نقاط شهر نیویورک، چیزی شبیه به خط مرزی وجود داشت . خط مرزی شاهد درگیری میان دسته های متشکل سفیدهای نژاد پرست و پلیس از یکطرف با گروه های بزرگ و متشکل جوانان سیاه بود. تشکیل این گروه ها، پاسخی ضروری به تعرضات و سرکوبگریهای مداوم حکومت علیه ساکنان بیغوله های نیویورک بحساب میآمد. گروه های RAP از دل همین تشکلات شورشی سیاه شکل گرفت. موسیقی خیابانی RAP که نخست توسط گروههای کوچک سیاه پوست در محدوده محلات اجرا می شد از سال 1979 پا بعرصه بازار
    موسیقی گذاشت. افشاگری ازRAP های ارتجاعی و تجارتی یکی از وظایف خوانندگان مترقی و انقلابی RAP، و در قالب ترانه های RAP است. این کار را RAP خوانهای انقلابی نظیر " دی" بارها انجام داده اند. مثلا در سال 1979، ترانه ای تجارتی خوانده شد که در آن از خوش بودن و جشن گرفتن و کاری بدرد بقیه مردم نداشتن، صحبت شده بود؛ " دی" ترانه ای تحت عنوان "چگونه ملت سیاه را بپا خیزانیم؟" خواند و در آن، خطاب به سرایندگان آن ترانه تجارتی چنین گفت:
    جشن تو میتواند بزودی زود خاتمه یابد،وقتی که آنها، یکروز بعد از ظهر، بقول خودشان اگر چه طی سالهای اخیر، بسیاری از موسیقیدانان ارتجاعی از این سبک در پاره ای از آثار خود استفاده کرده اند، اما جوهر و روح شورشگرRAP همچنان در وجود گروههای یاغی ضد سیستم، در محلات فقیر نشین و محافل سیاسی و غیر قانونی امریکا زنده است در اینجا قسمتی از نخستین ترانه RAP اعتراضی که از معروفیتی بین المللی برخوردار گشته و "پیام" نام دارد را میخوانیم. این ترانه از آثار "گرند مستر فلش" و گروه "فوریوس فایو" است. این ترانه حکایت شرایط نابسامان طبقه های فقیر نشین جامعه است.

    انواع شاخه های رپ

    Hiphop

    در لغت شناسی و رده بندی موسیقی رپ هیپ هاپ به شعار نویسیه روی دیوار شباهت دارد ومیتوان ان را رقص Breck به اضافه ئ رپ خوانی تجسم کرد.اما هیپ هاب به عنوانیک شیوه یک اثر
    موسیقی با ارزش های خاص خود را در ذهن متبادر میکند. در روزگاری که رپ شدیدا به این در و ان در میزد تا تاریخچه ای برای خود داشته باشد گروه هیپ هاپ با نگاهی به گذشته شروع به کشف اثار
    قدیمی ای کردند که در مدارس تعلیم دیده بودند . در واقع با اشتراک و جمع اوریه Zulu Nation در اواخر دهه ۸۰ بیشترین توجه به ۲ هنرمند هیپ هاپ A Tribe called Q و De La Soul معطوف شد
    با این وجود یک دو جین از هنرمندان هیپ هاپ به کلاسهای اموزشی قدیمی رجوع کردند که شامل رپ خوانان زیر زمینی میشدند. رپ خوان هایی مثل Mos Def .

    East coast rap

    در اغار موسیقی هیپ هاپ کل موسیقی رپ در East Coast خلاصه شده بود . در ان زمان مهمترین هنرمندان رپ در منطقه ئ نیویورک سیتی افسانه هایی بودند در مدرسه ئ قدیمی مثل
    Africa ,Grandmaster Flash ,Sugarhill Gang , Kurtis Blow,Run و..
    زمانی که رپ رشد کرد و در دهه ۸۰کمکم به سمت تفکیک شدن پیش رفت محصولاتی موفق نیز در نواحی دیگر خود نمایی کردند.به هر حال رپ East Coast در نیمه دهه ۸۰ سبک برتر دوران بود اگر چه
    صدایی کاما یک دست ایجاد نمیکرد. از نیمه ئ دهه ئ ۸۰ نوازندگان گرایش پیدا کردند تا ضربات پرخاشگرانه و کولاژهای ساده را در کارها افزایش بدهند و بسیاری از MC ها افتخار میکردند که در تکنیک و اشعار به چیره دستی رسیده اند.از سوی دیگر باید گفت که با وجود برخی استثنائات East coast rap به یک موسیقیه پر معنا تر و خاص تر تبدیل شد تا صرف اینکه بخواهد اثری پر شر و شور و مناسب رقص باشد.این دوره ئ طلایی را میتوان در اثار : Eric B .& Rakim و Boogie Down Production شنید. اینها همانهایی بودند که به شیوه ئ مدرسه ئ قدیمی با اشعار جدی و مهم کار میکردند و اصوات شحت را با همان کیفیت تولید میکردند.البوم سال ۹۸ گروه N.W.A یعنی
    Compton Straight Outta در این سال بسیار مثمر ثمر واقع شد.موضوعات خیابانی به صورت مسئله جدیه گروه ها در امد و خلق شد.علاوه بر این رپ جنوبی این را تضمین کرد که East Coast Rap
    میتواند تا مدت ها دوام بیاورد . اما در دهه ئ ۹۰ در ایالات مختلف تحولی عظیم اتفاق افتاد که اغاز گر این حرکات نوین در سبک رپ کارهای <<پافددی>> و موسیقی همه فهم او بود.

    Gangsta Rap

    این سبک در اواخر دهه ئ ۸۰ توسعه یافت و خارج از هارد کوره رپ به رشد و تکامل رسید. رپ گانگستا صدایی گوش خراش و تیز داشت و از نظر اشعار بسیار برنده بود و به طور کلی همچون رپ
    های اب و تاب داده ئ کفر امیز داستانهایی خشن در باره ئ جنایات شهری میگفت.گاهی اشعار بازتاب دقیقی از واقعیت بودند و گاهی بسیار اغراق امیزهمچون داستانهای کمیک
    هیپ هاپ قلمداد میشدند.در فرایند تکامل گانگستا بحث و جدل فراوانی بر سر ان در گرفت تا جایی که بعضی نهادهای محافظه کار سعی کردند از تولید البوم ها جلوگیری کنند. اما حتی پس از ان که
    گروهای مرتبط با کمپانی های بزرگ از خارج تحت فشار قرار گرفتند باز هم به ساخت موسیقی بدونسانسور خود ادامه دادند.

    هاردکور رپ

    این سبک در حالی که میتوانست شامل بسیاری از ظرایف موسیقیایی متفاوت باشد با اختلاف و در گیری مواجه شد . چه در حیطه اشعار و چه در ضربات اهنگین. این در گیری ها حتی در نمونه
    برداری های پر سرو صدا و انتلاف هم وارد شد. هارد کور در ابتدا قوی پر شور وحتی ارعاب کننده بود ولی بعدها دیگر این گونه نماند ودر کمال تعجب به محفلی برای طنز وشاد کامی تبدیل شد. در زیر
    شاخه های رپ , گانگستا بیش از سایرین با هاردکور تناسب داشت. اما هاردکور به طور افراطی از به کارگیری المان های گانکستا سرباز میزد . البته در عین حال دائما با هم داد و ستد داشتند و حتی در
    بین رپ بازهای دهه ئ ۹۰ این وام گیری ها بیشتر هم شده بود . در بررسی سبکها مشخص میشود که اولین نمونه ئ هاردکور از East Coast بوجود امده است. ان هم در اواخر دهه ئ ۸۰ یینی
    وقتی که هنرمندان شروع به دور شدن از قافیه های جشن پسند کردند و به فخر فروشی درباره ئ میزان مهارت در سرعت قافیه سازی روی اوردند . به همین خاطر اثار, بازتاب های ناهنجار اجتماعی
    خارج از معمول پیدا کرد .
    هنرمندانی مانند : Boogie و Ice-t به انعکاس مشاهدات خود در زندگی خیابانی به اضافه ئ اصوات کولاژ شده پرداخته بودند.

    Dirty South Rap

    این سبک در اواخر دهه ۹۰ سر بر آورد و از جایی آغاز شد که شاخه
    گنگستا رپ به جریان اصلی موسیقی هیپ هاپ تبدیل شده بود. گروه
    هایی همچون Chronic و Two Live Crew پیش قراول این سبکب ودند .آنها سنتهای زشت و ناخوشایند را با هیپ هاپ مدرن در آمیختند وآن را سرشار از خشونت ... و حتی الفاظ کفر آمیز کردند.باید گفت که این سبک را نمی توان بدون یاد کردن از گروه Goodie mobb و آلبوم سال ۹۵ آنها با عنوان خود گروه معرفی کرد زیرا این آهنگ به نوعی بهترین در ژانر خود بوده است و هست.درباره ی این گروه باید گفت که اشعار و موسیقی آنها در کنار آثار گروه Out Cast بسیار قدرتمندانه تر و حرفه ای تر از همه عصرانشان مانند No Limit Posse بوده و
    نگاه های مشتاق بسیاری را به خود جلب کرده است.

    رپ زیر زمینی:

    این سبک با عنوان زیر زمینی را میتوان در رده سبکهای هاردکور وهیپ هاپ به شمار آورد اما با یک نگاه کلی ترآن را می توان زیر شاخه هر سبکی دانست به این خاطر که در همه کلیشه های موسیقی و
    اشعار ژانرها چنین عنوانی با کمی تفاوت وجود دارد.
    نکته قابل توجه شاید این باشد که شاخصه متمایز کننده این ژانر ازژانرهای اصلی توجه به کمیت بحث و گفتگو است.گروه های پیرو این
    سبک بارها برای ایجاد شیوه مستقل خود اقدام کرده اند.ضمن آنکه
    گرایش دارند تا کمتر از گروه های هیپ هاپ با کمپانی های معتبرفعالیت کنند و سعی دارند تا هزینه های کارهایشان را خودشان تامین کنند و نمی خواهند که به خواسته کمپانی ها تن در دهند و شاید به همین خاطر زیر زمینی خوانده می شوند.

    منبع:RAP30 T


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۹ در ساعت 05:18

  2. 4 کاربر زیر از milad delta برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Amir-txt آواتار ها
    Amir-txt
    شماره کاربری
    70777
    کاربر تازه وارد
    خرداد /۱۳۹۳
    mashhad
    12
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3
    9
    سپاس از شما 1 بار در 1 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    لذت بردم ممنون میلاد جان.



    یه عـده مـشـتـاقـن کـلـمـه هـامـو بـشـنـون
    یه عده هم که میخوان فقط قلم پامو بشکنن
    ولـی مـن حـرفامـو تا نفـس آخـرم بـازم میگم
    چاه نکن واسـم جیگر// شـاهرگم واست میدم
    - یـــاس
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۳/۱۸ در ساعت 00:04

  5. Mehrzad-a آواتار ها
    Mehrzad-a
    شماره کاربری
    32408
    کاربر پیـشرفته
    اسفند /۱۳۹۱
    مازندران
    2,385
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4692
    886
    سپاس از شما 4,402 بار در 1,731 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir-txt تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    لذت بردم ممنون میلاد جان.
    دوسته عزیز در یک تاپیک قبل هم بهتون گفته بودم اسپم نزنید...در صورت تکرار گزارش داده میشه... موفق باشی


    اگر هر ساله در حجّی,ولی از حال همنوعت..... سوالی هم نپرسیدی,به انسان بودنت شک کن
    اگر گفتی خدا ترسی،ولی از ترس اموالت......تمام شب نخوابیدی,به انسان بودنت شک کن
    به انسان بودنت شک کن
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۳/۱۸ در ساعت 00:06

  6. آشیل آواتار ها
    آشیل
    شماره کاربری
    39881
    کاربر اخراجی
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    817
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1011
    526
    سپاس از شما 883 بار در 482 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    من خوندم خیلی چیزا بودن که خوب گفته شده بود بعضی جایهای این نوشته رو دوست نداشتم در اونجا که گفته آیا رپ موسیقی است؟ یسری حرف توش بود که من خوشم نیومد میدونی ولی عالی بود در کل
    ممنون و پیروز باشید


    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۳/۱۸ در ساعت 03:06

موضوعات مشابه

  1. R&b آر اَند بی چیست؟
    توسط music در انجمن آر‌اند‌بی معاصر (Contemporary R&B)
    پاسخ ها: 17
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۰۳/۳۰, 02:03
  2. هارمونی چیست؟
    توسط امید عیوضی در انجمن نت نویسی و نت خوانی (Sheet Music)
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۸/۲۰, 21:24
  3. ریفل چیست؟
    توسط Daniyal در انجمن دانلود Refill
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۲۲, 18:32
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۹, 19:00
  5. Daw چیست؟
    توسط amirakbari1991 در انجمن نرم افزار Cubase
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۱۰, 03:18

جستجو شده ها

اموزشش هاردکور

rapمخفف چیست؟

تا این لحظه 34 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست