کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: برسی تاریخچه موسیقی و سبک های آن

  1. milad delta آواتار ها
    milad delta
    شماره کاربری
    40047
    کاربر تازه وارد
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    30
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13
    17
    سپاس از شما 43 بار در 18 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض برسی تاریخچه موسیقی و سبک های آن

    سلام
    دوستان عزیز شما رو دعوت به خواندن این مقاله ی زیبا و جالب دعوت می کنم
    امیدوارم مفید واقع بشه
    بخش اول :

    موسیقی، به هر نوا و صدایی گفته می.شود که شنیدنی و خوش.آیند باشد و انسان یا موجودات زنده را دچار تحولی کند. موسیقی (با تعریف کلاسیک) یعنی هنر بیان احساسات توسط صداها.
    صدا در صورتی موسیقی نامیده می.شود که بتواند ارتباط میان اذهان ایجاد کند ومرزی از جنس انتزاع آن را محدود نکند
    سبک موسیقی
    سبک یا نوع موسیقی یک مقوله یا نام است که برای توصیف صفات یک گروه از آهنگها که با هم عناصر مشترکی نشان می.دهند بکار می.رود. برخی سبکها مثلآ موسیقی ایرانی، هندی، غربی و جز اینها تعریفی جغرافیایی دارند و برخی دیگر مثلآ موسیقی باروک و سنتی تعریفی مربوط به زمان و دوره دارند. همچنین دسته.ای دیگر از موسیقی.ها مانند سبکی به نام موسیقی آرایشگاهی بنا به نیازمندیهای دقیق فنی تعریف می.گردند
    برخی از سبک.های اصلی موسیقی عبارت.اند از
    • موسیقی کلاسیک
    • موسیقی امپرسیونیسم
    • موسیقی رمانتیک
    • موسیقی باروک
    • موسیقی مینیمال
    • موسیقی پاپ
    • ریتم و بلوز (آر اند بی)
    • جاز
    • سوینگ
    • رگتایم
    • بلوز
    • موسیقی راک
    • موسقی پانک
    • موسیقی متال
    • موسیقی کانتری (روستایی امریکایی)
    • موسیقی الکترونیک
    • موسیقی الکترونیک رقصی
    • الکترونیکا
    • موسیقی نغمه.ای
    • رگه، داب و سبکهای وابسته
    • موسیقی پانک
    • هیپ.هاپ / رپ
    • بوسانوا
    • اپرا

    موسیقی کلاسیک نامی است که به سنت موسیقی هنری غرب داده شده.است. این نام.گذاری دقتی ندارد و کوشش.ها و بحث.های زیادی برای مشخص کردن معنی آن صورت می.گیرد. معمولاً شروع این موسیقی را از سده.های میانه می.دانند.
    موسیقی کلاسیک را از نظر سبک و تحول تاریخی آن به چند دوره کوچک.تر تقسیم کرده.اند:
    • دوره سده.های میانه
    • دوره نوزائی
    • دوره باروک
    • دوره کلاسیک
    • دوره رمانتیک
    • دوره مدرن

    دوره
    :نوزائی
    در این دوره موسیقی.دانان بیشتر از ادرکات حسی و تمایلات روحی خود در ساخت
    و شکل دادن به سبکها بهره می..بردند موسیقی
    دوره رمانتیک
    موسیقی دوره رمانتیک بیش از هر چیز حاصل توجه ویژه آهنگساز به بیان احساسات خود یا القا احساسات مورد نظر است. از سازندگان بزرگ این دوره می.توان افراد زیر را نام برد:
    دوره انتقال کلاسیک به رومانتیک:
    • لودویگ ون بتهوون
    دوره رومانتیک:
    • کارل ماریا ون وبر
    • فرانتز شوبرت
    • روبرت شومان
    • هکتور برلیوز
    • یوهانس برامس
    • یوهان اشتراوس
    • فردریک شوپن
    • آنتوان بروکنر
    • فلیکس مندلسون
    • فرانتس لیست
    • ریچارد واگنر
    • ژرژ بیزه
    • آنتوان بروکنر
    • ریمسکی کورساکف
    • پیتر ایلیچ چایکوفسکی
    • سرگئی راخمانینف
    • کامیل سی-ساس Sint-Saëns
    همچنین در این دوره آهنگسازان دیگری نیز درخشیدند که شاید بیشتر به عنوان نوازندگان بزرگ شناخته شوند مانند پاگانینی و پابلو دو ساراساته (هر دو از بزرگ.ترین نوازندگان ویولن)
    دوره انتقال رومانتیک به مدرن
    • گوستاو مالر
    • ریچارد اشتراوس
    • کلود دبوسی
    دوره
    مدرن
    نوگرایی یا مُدرنیسم به معنی گرایش فکری و رفتاری به پدیده.های فرهنگی نو و پیشرفته.تر و کنار گذاردن های
    .سنتها ست .

    دوره کلاسیک


    لودویگ وان بتهوون
    لودویگ وان بتهوون (متولد ۱۶ دسامبر ۱۷۷۰ – فوت ۲۶ مارس ۱۸۲۷) یکی از موسیقیدانان برجسته آلمانی بود که بیشتر زندگی خود را در وین سپری کرد. وی یکی از بزرگ.ترین و تأثیر گذارترین شخصیتهای موسیقی در دوران کلاسیک و آغاز دوره رومانتیک بود. بتهوون به عنوان بزرگ.ترین موسیقیدان تاریخ همیشه مورد ستایش قرار گرفته. آوازه او موسیقیدانان، آهنگسازان، و شنوندگانش را در تمام دوران تحت تأثیر عمیق قرار داده. در میان آثار شناخته شده وی می.توان از سنفونی نهم، سنفونی پنجم، سنفونی سوم، سونات پیانو پاتتیک، مهتاب و هامرکلاویر، اپرای فیدلیو و میسا سولمنیس نام برد.

    بتهوون در شهر بن آلمان متولد شد. پدرش یوهان وان بتهوون اهل هلند (فلاندر آن زمان) بود و مادرش ماگدالِنا کِوِریچ وان بتهوون تبار اسلاو داشت.
    اولین معلم موسیقی بتهوون پدرش بود. پدرش یوهان یکی از موسیقیدانان دربار بن بود. او مردی الکلی بود که سعی می.کرد بتهوون را به.زور کتک، به عنوان کودکی اعجوبه همانند موتزارت به نمایش بگذارد. هر چند استعداد بتهوون بزودی بر همه آشکار شد. بعد از آن بتهوون تحت آموزش کریستین گوت.لوب نیفه قرار گرفت. همچنین بتهوون تحت حمایت مالی شاهزاده اِلِکتور (همان درباری که پدرش در آن کار می.کرد) قرار گرفت. بتهوون در سن ۱۷ سالگی مادر خود را از دست داد و با درآمد اندکی که از دربار می.گرفت مسئولیت دو برادر کوچک.ترش را بر عهده داشت.
    بتهوون در سال ۱۷۹۲ به وین نقل مکان کرد و تحت آموزش ژوزف هایدن قرار گرفت. ولی هایدن پیر در آن زمان در اوج شهرت بود و به قدری گرفتار، که زمان بسیار کمی را می.توانست صرف بتهوون بکند. به همین دلیل بتهوون را به دوستش یوهان آلبرشت.برگر معرفی کرد. از سال ۱۷۹۴ بتهوون به صورت جدی و با علاقه شدید نوازندگی پیانو و آهنگسازی را شروع کرد و به سرعت به عنوان نوازنده چیره.دست پیانو و نیز کم.کم به عنوان آهنگسازی توانا، سرشناس شد.
    بتهوون بالاخره شیوه زندگی خود را انتخاب کرد و تا پایان عمر به همین شیوه ادامه داد: به جای کار برای کلیسا یا دربار (کاری که اکثر موسیقیدانان پیش از او می.کردند) به کار آزاد پرداخت و خرج زندگی خود را از برگذاری اجراهای عمومی و فروش آثارش و نیز دستمزدی که عده.ای از اشراف که به توانایی او پی برده بودند و به او می.دادند، تأمین می.کرد.
    زندگی او به عنوان موسیقیدان به سه دوره «آغازی»، «میانی» و «پایانی» تقسیم می.شود
    دوره آغازی
    در دوره آغازی (که تقریباً از سال ۱۸۰۲ آغاز می.شود) کارهای بتهوون تحت تأثیر هایدن و موتزارت بود، در حالی که در همان زمان مسیرهای جدیدتر و به تدریج دید وسیع.تری در کارهایش را کشف می.کرد. بعضی از آثار مهم وی در دوران آغازی: سنفونی.های شماره ۱ و ۲، شش کوارتت زهی، دو کنسرتو پیانو، دوازده سونات پیانو (شامل سوناتهای مشهور پاتِتیک و مهتاب).

    دوره میانی

    دوران میانی کمی بعد از بحران روحی بتهوون به علت کری آغاز شد. آثار بسیار برجسته.ای که درون مایه اکثر آنها شجاعت، نبرد و ستیز است در این دوران شکل گرفتند. این آثار بزرگ.ترین و مشهورترین آثار موسیقی کلاسیک را شامل می.شود. آثار دوره میانی: شش سنفونی (شماره.های ۳ تا ۸)، سه کنسرتو پیانو (شماره.های ۳ تا ۵) و تنها کنسرتوی ویولن، پنج کوارتت زهی (شماره.های ۷ تا ۱۱)، هفت سونات پیانو (شماره.های ۱۳ تا ۱۹) شامل سوناتهای والدشتاین و آپاسیوناتا، و تنها اپرای بتهوون «فیدلیو».

    دوره پایانی

    دوره پایانی فعالیتهای بتهوون در سال ۱۸۱۶ آغاز شد. آثار دوران پایانی بسیار قابل ستایشند و آنها را می.توان عمیقاً متفکرانه و بسیار بیانگر سیمای شخصی بتهوون توصیف کرد. همچنین بیشترین ساختار شکنی.های بتهوون را در آثار این دوره می.توان یافت (به طور مثال، کوارتت زهی شماره ۱۴ در دو دیِز مینور دارای ۷ موومان است، همچنین بتهوون در آخرین موومان سنفونی شماره ۹ خود از گروه کُر استفاده کرده). آثار برجسته این دوره: سونات پیانوی شماره ۲۹ هامرکلاویر، میسا سولمنیس، سنفونی شماره ۹، آخرین کواتت.های زهی (۱۲ - ۱۶) و آخرین سونات.های پیانو (۲۰ - ۳۲). بتهوون در این زمان شنوایی خود را به طور کامل از دست داده بود.
    با توجه به عمق و وسعت مکاشفات هنری بتهوون، همچنین موفقیت وی در قابل درک بودن برای دامنه وسیعی از شنوندگان، هانس کلر موسیقیدان و نویسنده انگلیسی اتریشی.تبار، بتهوون را اینچنین توصیف می.کند: «برترین ذهن در کل بشریت».
    شخصیت
    بتهوون بیشتر اوقات با خویشاوندان و بقیه مردم نزاع و به تلخی برخورد می.کرد. شخصیت بسیار مرموزی داشت و برای اطرافیانش به مانند یک راز باقی ماند. لباسهایش کثیف و به هم ریخته بود. در آپارتمانهای بسیار به هم ریخته زندگی می.کرد. بسیار تغییر مکان می.داد. طی ۳۵ سال زندگی در وین حدود چهل بار مکان زندگی.اش را تغییر داد. در معامله با ناشرانش همیشه بی.دقت بود و اکثر اوقات مشکل مالی داشت.
    بتهوون پس از مرگ برادرش گاسپار بر سر حضانت برادر زاده.اش کارل با بیوه گاسپار مدت ۵ سال نزاع قانونی تلخی داشت. سرانجام بتهوون در این نزاع پیروز شد. ولی این پیروزی برای کارل فاجعه بود؛ زندگی با یک کر، مرد بی زن و غیر عادی در بهترین شکلش هم وحشتناک بود. سرانجام کارل اقدام به خودکشی کرد (البته خودکشی کارل منجر به مرگ نشد) و بتهوون که سلامتی.اش حالا کمتر شده بود زیر بار آن خرد شد.
    بتهوون هیچگاه در خدمت اشراف وین نبود. بر این اعتقاد داشت که هنرمندان به اندازه اشراف قابل احترام.اند. در یکی از روزهای ملاقات گوته با بتهوون در سال ۱۸۱۲ چنین نقل می.کنند: «روزی گوته و بتهوون در کوچه.های وین در حال قدم زدن بودند. جمعی از اشراف زادگان وینی از مقابل آنها در حال عبور از همان کوچه بودند. گوته به بتهوون اشاره می.کند که بهتر است کناری بروند و به اشراف زادگان اجازه عبور دهند. بتهوون با عصبانیت می.گوید که «ارزش هنرمند بیشتر از اشراف است. آنها باید کنار روند و به ما احترام بگذارند.» گوته بتهوون را رها می.کند و در گوشه.ای منتظر می.ماند تا اشراف زادگان عبور کنند. کلاهش را نیز به نشانه احترام بر می.دارد وگردنش را خم می.کند. بتهوون با همان آهنگ به راهش ادامه می.دهد. اشراف زادگان با دیدن بتهوون کنار می.روند و راه را برای عبور وی باز می.کنند و به وی ادای احترام می.کنند. بتهوون هم از میان آنها عبور می.کند و فقط کلاهش را به نشانه احترام کمی با دست بالا می.برد. در انتهای دیگر کوچه منتظر گوته می.شود تا پس از عبور اشراف زاده.ها به وی بپیوندد.»
    وِجهه او به قدری عظیم بود که وقتی در سال ۱۸۰۹ تهدید کرد که پستی را خارج از اتریش خواهد پذیرفت، سه نفر از نجبا ترتیبات خاصی برای نگهداشتن وی در وین به عمل آوردند. شاهزاده کینسکی، شاهزاده لوبکوویتز، آرشیدوک رودلف برادر امپراتور و شاگرد بتهوون داوطلب پرداخت حقوق سالانه به او شدند. تنها شرط آنها برای این قرار بی.سابقه در تاریخ موسیقی این بود که بتهوون به زندگی در پایتخت اتریش ادامه دهد.
    موسیقی
    بسیاری معتقدند موسیقی بتهوون بازتاب زندگی شخصی اوست که در اکثر اوقات تجسمی از نبرد و نزاع همراه با پیروزی است. مصداق این توصیف را می.توان در اکثر شاهکارهای بتهوون که بعد از یک دشواری سخت در زندگی.اش پدید آمدند یافت. بتهوون در سال ۱۸۰۲ در هایلیگنشتاد (روستایی خارج از وین) وصیت نامه.ای خطاب به دو برادرش نوشته که به وصیتنامه هایلیگنشتاد معروف است. پس از واقعه هایلیگنشتاد و غلبه بر یأسش از ۱۸۰۳ تا ۱۸۰۴ سمفونی عظیم شماره ۳ خود به نام اروئیکا را که نقطه تحول در تاریخ موسیقی است تصنیف کرد. طی مبارزه چند ساله.اش برای قیمومیت کارل، بتهوون کمتر آهنگ ساخت و وینی.ها شروع به زمزمه کردند که کار او تمام است. بتهوون شایعات را شنید و گفت: «کمی صبر کنید، بزودی چیزی متفاوت خواهید فهمید» و اینطور شد. بعد از ۱۸۱۸ مسائل داخلی بتهوون مانع از انفجار خلاقیت او نشد و بعضی از بزرگ.ترین آثارش: میسا سولمنیس، سنفونی شماره ۹، آخرین سوناتهای پیانو و آخرین کوارتتهای زهی را به وجود آورد. او از سال ۱۸۰۰ به ناشنوایی تدریجی خود پی برد. برای یک آهنگساز و نوازنده هیج اتفاقی نمی.تواند ناگوارتر از ناشنوایی باشد، اما حتی آن هم نتوانست مانع جدی.ای برای بتهوون باشد. آخرین کارهای او شگفتی خاصی دارند، و بسیاری آن.ها را مملو از معانی مرموز و ناشناخته می.دانند.بتهوون را بزرگترین هنرمند تاریخ موسیقی و پیانو میدانند.
    مرگ بتهوون از سلامت کمی برخوردار بود، مخصوصاً بعد از سن ۲۰ سالگی، زمانی که درد شکم شروع به آزار دادنش کرد. اما علاوه بر این مشکلات جسمی، او درگیر چندین مشکل روحی نیز بود، که ناکامی در یک سری روابطه عشقی از جمله آن.ها بود. در سال ۱۸۲۶ سلامت وی به شدت وخیم شده بود، تا اینکه یک سال بعد در ۲۶ مارس ۱۸۲۷ از دنیا رفت. در آن زمان تصور می.شد مرگش به دلیل مرض کبد بوده.است، اما تحقیقات اخیر بر اساس دسته.ای از موهای بتهوون که پس از مرگش باقی مانده، نشان می.دهد که مسمومیت سرب باعث بیماری و مرگ نابهنگام وی بوده (مقدار سرب خون بتهوون ۱۰۰ برابر بیشتر از مقدار سرب در خون یک فرد سالم بود). احتمالاً منبع این سرب از ماهیهای رودخانه آلوده دانوب و ترکیبی از سرب که برای شیرین کردن شراب استفاده می.شود بوده. بعید است ناشنوایی بتهوون به خاطر مسمومیت از سرب بوده باشد، برخی از تحقیقات نشان می.دهد که اختلال در پادتن سیستم دفاعی بدن عامل آن بوده.است
    (systemic lupus erythematosus یا SLE).
    کارل ماریا فون وبر
    کارل ماریا فردریش ارنست فون وبر (۱۷۸۶-۱۸۲۶) آهنگساز آلمانی بود.
    اپراهای او تأثیر زیادی بر شکل.گیری اپراهای دوره رمانتیک آلمان داشت. وبر آثار زیادی برای ساز کلارینت نوشت. علاوه بر آهنگسازی، به نگارش مقالات موسیقی نیز می.پرداخت.
    وبر در اوتین، نزدیک لوبک بدنیا آمد. پدرش که خود در کار موسیقی بود مدتی آموزش او را به.عهده گرفت. وبر تحصیلات موسیقی خود را در سالزبورگ و مونیخ ادامه داد. پس از مدتی که همراه خانواده به فرایبورگ در ساکسونی رفت دوباره به سالزبورگ بازگشت و شاگرد جوزف هایدن شد.
    موفقیت او باعث شد تا چند شغل مربوط به موسیقی به او پیشنهاد شود. مدتی در دربار دوک ورتمبرگ کار کرد و چندی رئیس اپرای پراگ و بعد اپرای درسدن بود.
    اپرای معروف او «در فرایشوتز» با موفقیت روبرو شد و تا زمان ما تنها اپرای او است که همچنان اجرا می.شود.
    وبر از بیماری سل در سفری که به لندن رفته بود درگذشت
    فرانتز شوبرت
    فرانتز شوبرت (زادهٔ ۳۱ ژانویه ۱۷۹۷ - درگذشتهٔ ۱۸۲۸)، آهنگساز برجستهٔ اتریشی دوران رمانتیک که با وجود عمر کوتاه آثار زیادی تصنیف کرده است. از جمله این آثار می.توان به ۱۰ سمفونی، ۱۶ کوارتت زهی، ۲۲ سونات پیانو، حدود ۶۰۰ ترانه و ... اشاره کرد.
    شوبرت علاقه بسیاری به آواز داشت و بسیاری از کارهای زیبای آوازی خود را در نوجوانی تصنیف کرد. در هجده سالگی حدود ۱۵۰ کار آوازی ساخت و در نوزده سالگی که تجارب بسیاری در ساخت موسیقی آوازی بدست آورده بود ۱۸۰ اثر شامل کارهای آوازی، اپرا، سمفونی و مس خلق کرد
    روبرت شومان
    روبرت شومان (۸ ژوئن ۱۸۱۰ - ۲۹ ژوئیه ۱۸۵۶) از آهنگسازان و پیانسیت.های کلاسیک آلمانی بود. وی نامدارترین آهنگساز
    رمانتیک نیمه نخست سده نوزدهم بود. پدر وی کتابفروش بود و او در کودکی به ادبیات علاقه مند شد و در 15 سالگی به امور ادبی پرداخت. در سال 1828 برای آموختن حقوق به دانشگاه لیپزیگرفت.او موسیقی را در 20 سالگی آغاز کرد و برای آنکه نوازنده ای چیره دست شود،به تنهایی روی پیانو کار می کرد و برای تقویت انگشت چهارم دست راستش دستگاهی ابداع کرد که همین دستگاه باعث فلج شدن انگشتش شد. مدتی بعد با کلارا ویک (که دختر استادش بود) ازدواج نمود.شومان در جوانی به نقد آثار موسیقی پرداخت و از 1834 تا 10 سال مجله جدید برای موسیقی را انتشار داد.در همین مجله بود که او دقت و توجه مردم را به آثارشوپن وبرامس جلب کرد.شومان از سال 1840 به آهنگسازی مشغول شد و در 1843 به استادی کنسرواتوار
    لیپزیگ انتخاب گردید.از سال 1853 به بعد شومان سلامتی خود را از دست داد و اغلب بیمار بود و در اواخر عمر به بیماری روانی مبتلا شد و در بیمارستان روانی بستری بود تا آنکه سال 1856 درگذشت
    موسیقی شومان
    فرهنگ ادبی شومان حساسیت خارق العاده اش و به نوعی بیماریش از او یک آهنگساز نمونه ساخت.اغلب افکار گوناگون چون در یک بدیهه سرایی کنار هم می گذاشت تمایلی به واریاسیون در آثارش دیده می شود. چندان به تنظیم برای ارکستر نپرداخته است و اغلب کاراکتر پیانویی را در انوانسیون موزیکال آشکار می کند.بدیهه نوازی با پیانو محرک اصلی الهام او بود و این نکته حتی در ساخته های سمفونیک و موسیقی مجلسی او نیز به چشم می خورد.
    آثار اصلی
    اپرای گنوا حدود 20 اثر برای کر و ارکستر که از آن ها به :بهشت و پری و یک رکوییم به نام برای مینیون میتوان اشاره کرد. 4 سمفونی کامل و 2 سمفونی ناقص،یک کنسرتو ویلن،یک کنسرتو پیانو ،یک کنسرتو برای ویلنسل،یک کویینتت،2 کوارتت،3کوارتت زهی،آثار بی شمار برای پیانو از جمله 3 سونات 260 لید و تعداد زیادی دو نوازی و تریو هکتور برلیوز
    لوئی هکتور برلیوز (۱۱ دسامبر ۱۸۰۳ تا ۸ مارس ۱۸۶۹)آهنگساز فرانسوی از چهره.های تأثیرگذار در موسیقی عهد رمانتیک و از بهترین رهبران ارکستردر زمان خود و منتقدی کارآزموده در موسیقی بود.در سال 1830جایزه رم را کسب کرد و برای آشنایی با موسیقی ایتالیا رهسپار آن کشور شد.در آنجا آثاری چون شاه لیرو له لویه را نوشت. ازسمفونی.های او می.توان به سمفونی فانتاستیک
    و هارولد در ایتالیاکه به سفارش نیکولو پاگانینی آهنگساز بزرگ ایتالیایی نوشته شده اشاره کرد
    یوهانس برامس
    یوهانس برامس به سال ۱۸۳۳ در شهر هامبورگ آلمان در خانواده.ای فقیر به دنیا آمد .تحصیلات ابتدایی موسیقی را نزد پدرش که نوازنده کنترباس بود فراگرفت .
    برامس با ویولونیست.های مشهوری چون رمنی و یواخیم آشنا شد و در طول این آشنایی بود که رمنی موسیقی محلی مجارستان را به برامس معرفی کرد و تحت تأثیر آن برامس راپسودی.های مجار خود را نوشت.
    شومان در سالهای آخر عمرش در گاهنامه جدید موسیقی نوشتاری تحت عنوان راههای نو راجع به برامس نوشت و او را نابغه اعلام کرد که در نتیجه توجه بسیاری را به آثار او معطوف ساخت. با مرگ کلارا در سال ۱۸۹۶ ضربه مهلکی بر برامس وارد آمد و از این به بعد بود که برامس هرچه بیشتر خود را در آستانه مرگ احساس می..کرد. تحت تأثیر این احساس بود که برامس باوقارترین لیدهایش به نام چهار آواز جدی و پرلودهای کورال را برای ساز ارگ نوشت .

    مهم.ترین آثار برامس

    • موسیقی پیانویی: سه سونات، والس.ها، رقصهای مجار، چهار بالاد، راپسودی.ها، هفت فانتزی، سه اینترمتسو، واریاسیویی برروی تم.های شومان، پاگانینی و هندل.
    موسیقی پیانویی برامس حاوی گرمی احساس، هارمونی غنی و قوی رمانتیک هاست ولی در بیانی کلاسیک
    • آثار مجلسی
    • موسیقی آوازی: حدود ۲۶۰ لید و تعداد زیادی تنظیم آهنگهای محلی آلمانی، ازمهم.ترین لیدهای برامس ((چهار آواز جدی))، ((رکویم آلمانی)) راپسودی برای صدای آلتور را می.توان نام برد.
    • آثار ارکستری (سازگانی)
    همان گونه که جریان موسیقی رمانتیک نیمه نخست سده نوزدهم در آثار واگنر به حد کمال خود رسید. هم.زمان با آن جریان موسیقی رمانتیک –کلاسیک مندلسون و در اواخر شومان در آثار برامس به حد نهایی و کمال مطلوب انجامید. هر دو نابغه بزرگ قرن نوزدهم، واگنر و برامس از نظر سبک موسیقیایی دقیقاً در نقطه مقابل یکدیگر قرار داشتند و در موسیقی آنها به ندرت عوامل مشترکی یافت می.شود . بدون شک برامس یکی از برجسته.ترین آهنگسازان رمانتیک به شمار می.آید و موسیقی.پژوهان از سه ((ب)) در تاریخ، باخ، بتهوون و برامس به عنوان سه آهنگساز بزرگ نام برده.اند. یکی از خصوصیات برجسته موسیقی رمانتیک گرایش به موسیقی فولکوریک است و برامس نیز یکی از آهنگسازانی است که به موسیقی فولکوریک آلمانی علاقه شدیدی داشت و در نتیجه بیشتر نغمه.های سازی و آوازی او رنگ و بوی آهنگهای محلی را دارند .
    برامس در شهر هامبورگ متولد شد. پدرش که یک نوازنده کنترباس بود، درسهای اولیه موسیقی را به او داد. برامس ابراز کرد، قول دهد که بزودی با درس خواندن و به کمک نواختن پیانو در رستورانها و سالنهای تئاتر سریعتر تکمیل کننده درآمد خانواده فقیرش باشد. گرچه در داستان بسیار نقل شده که برامس مجبور بوده که در کاباره.ها و فاحشه.خانه.ها پیانو بنوازد، در تحقیقات اخیر، بعنوان مثال که توسط کرت هافمن، اظهار شده که این احتمالاَ دروغ است. برای مدتی، او ویولونسل را نیز آموخت، گرچه زمانی که معلم او با ساز برامس فرار کرد، پیشرفت او متوقف شد. برامس جوان جند کنسرت عمومی اجرا کرد، اما بعنوان یک پیانیست مشهور نشد (گرچه بعداَ او در زندگی.اش نخستین نمایش از پیانو کنسرتو شماره یک در سال 1859 و پیانو کنسرتو شماره دو در سال 1881 را اجرا کرد). همچنین او شروع کرد تصنیف کند، اما کوششهای او توجه کسی را جلب نکرد، تا اینکه او با ادوراد رم نی در سال 1853 در یک تور، کنسرت را ادامه داد. در این تور اوبا ژوزف یواخیم،فرانس لیست وبعداَباآهنگساز بزرگ آلمانی روبرت شومان آشناشد. گرچه رم نی از کوتاهی برامس نسبت به احترام به لیست دلخور شده بود اما در دربار ویمر، جایی که لیست موسیقیدان آن دربار بود، قطعه سونات B minor را صمیمانه اجرا کرد. بسیاری از دوستان برامس ذکر کرده.اند که رم نی، شخصیت درباری لهستانی، از برامس جوان انتظار داشت که با تمرینهای عمومی همنوایی کند و مودبانه یک قطعه مشهور را تحسین نماید که برامس در انجام دادن یا ظاهر نشدن هر دو موفق نشد بنابراین با فروتنی تحسین کرد. او به برامس گفت که دوستی آنها باید خاتمه پیدا کند هرجندروشن نبودکه آیا دلیل آن، بی.احترامی بودکه به لیست شده بود یا چیز دیگری. به هر حال یواخیم یکی از نزدیکترین دوستان او شده بود، و شومان، با مقاله.هایش نقش مهمی را در هوشیار کردن همگان برای قطعه هنری که مرد جوان می.نواخت ایفا نمود و بدینوسیله از برامس جوان پشتیبانی کرد. بنابراین برامس با همسر شومان آشنا شد، کلارا آهنگساز و پیانیست که 14 سال از او بزرگتر بود، با کسی که تمام عمر با او ادامه داد، با هیجانات احساساتی، اما همیشه ارتباط افلاطونی داشت. برامس هرگز ازدواج نکرد. او در سال 1862 بطور دائم در وین اقامت نمود و کاملاَ تمرکز بر آهنگسازی را شروع کرد. سرانجام برامس یک شهرت قوی را بنا نمود، و به زندگی خود بعنوان یک آهنگساز بزرگ نگریست. این ممکن است بالاخره به او اطمینان داده تا تکمیل کننده اولین سمفونی.اش باشد. بنابراین از سه سمفونی دیگر برای ترقی پیروی کرد (1877، 1883، 1885). برامس سفرهای متعددی کرد، هم برای تجارت (تورهای کنسرت) و تفریح. او اغلب در فصل بهار ایتالیا را می.دید. و معمولاَ بدنبال یک مکان روستایی خرم بود برای آهنگسازی در تابستان. در سال1890، برامس 57 ساله تصمیم گرفت آهنگسازی نکند. به هر حال معلوم بود، که نمی.تواند از تصمیمش اطاعت کند. و در سالهای پیش از مرگش تعدادی از شاهکارهایش را تولید کرد، شامل دو سونات کلارینت اپوس 120 (1894)، و چهار آواز مهم اپوس 121 (1896). هنگام کامل کردن تصنیف اپوس 121، برامس از مریضی سرطان از پا افتاد (منابع اختلاف داشتند آیا کبد بوده یا لوزالمعده). بتدریج وضعیت او بدتر شد و او در 3 آوریل 1897 مرد. برامس در شهر زنترالفریدهف وین دفن شد.

    ادامه دارد......


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۹ در ساعت 18:28

  2. کاربران زیر از شما milad delta عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۱۹, 01:30
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۸, 19:00
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۸, 15:13
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۰, 15:11
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۲, 16:22

جستجو شده ها

سبک

دانلود کنسرتو ارشیدوک بتهوون

تا این لحظه 8 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست