کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6

موضوع: زیر و بم مهندسی صدا و میکس و مسترینگ با " آرش پاکزاد "

  1. black-bass آواتار ها
    black-bass
    شماره کاربری
    9974
    کاربر پیـشرفته
    بهمن /۱۳۹۰
    tabas
    490
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی277
    708
    سپاس از شما 396 بار در 219 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض زیر و بم مهندسی صدا و میکس و مسترینگ با " آرش پاکزاد "



    بک استیج - سالومه گلمکانی : آرش پاکزاد آدم بی حاشیه ، آروم و دوست داشتنی ایه ، به شدت از اینکه وارد مسائل حاشیه ساز بشه پرهیز می کنه اولین مصاحبه مطبوعاتیش رو به شرطی با سایت بک استیج انجام داد که حاشیه سازی نکنیم . مصاحبه کردن با آرش انقدر دلنشین بود که زمان رو یادمون بره البته ما هم خوش قولی کردیم و یه مصاحبه کاملا تخصصی انجام دادیم حاصل 2 ساعت گپ و گفت ما با آرش انقدر پربار بود که نمی شد هیچ جاشو نادیده گرفت و حذف کرد به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مصاحبه رو توی دو پارت بزاریم روی سایت ...
    در زیر قسمت اول این مصاحبه را می خوانید :

    اول یه بیوگرافی از خودت بگو؟؟؟؟؟
    موسیقی رو از بچگی شروع کردم پیانو می زدم یه چند سالی بعد یه مدت کنار گذشتم نواختن رو و رفتم سراغ موسیقی الکترونیک، تجربه.ی تولید موسیقی با کامپیوتر، موزیک ساختن و اینها، بعد هم وارد مقوله.ی میکس شدم و به جای اینکه تنظیم کنم از میکس و مسترینگ خوشم امد. شاید هم این علاقه.مندی به این علت بود که یک دوره.ای مشغول ساخت و آزمایش ابزارهای صدابرداری مثل میکسر و میکروفون و اسپیکر شدم! یه مدت نوازندگی فراموش شد تا همین شش ماه قبل به تشویق دوستان خوبم برگشتم به نوازندگی.
    رشته تحصیلی ات چیه؟؟؟؟
    من ریاضی خوندم دانشگاه هم نرفتم. چون به این نتیجه رسیدم رشته ای که قبول شدم واقعا اون چیزی نیست که دوستش دارم! خیلی راحت با دانشگاه.های ایران خداحافظی کردم چون رشته.ای که دوست داشتم بخونم وجود نداشت و خب، تصمیم نسبتا سختی گرفتم که میتونم بگم راضی هم هستم!
    یعنی الان دانشگاه های ایران رشته مهندسی صدارو ندارن؟؟؟؟
    راستش الان نمی.دونم واقعا داستان چی هست! تا جایی که من میدونم، دانشگاه ها این رشته رو ندارند. حالا شاید دانشکده صدا و سیما یا علمی کاربردی و موسسه های وابسته این رشته رو تدریس کنن و مدرک هم به شما بدهند اما، این شیوه تدریس کجا و آن شیوه.ی تدریس که ما از خارج ایران سراغ داریم کجا! ضمن اینکه فکر نمی کنم فارغ التحصیلان مهندسی صدا تو ایران الان برای بازار موسیقی کار درست حسابی انجام داده باشند و انقدری انگیزه بهشون داده باشند که اصلا تصمیم بگیرند کار مهمی انجام بدن.
    فکر نمی کنم صنعت میکس خیلی وقت باشه تو ایران اومده باشه؟؟؟؟
    اومده ولی حقیقتاً هیچ وقت جدی گرفته نشده ....
    ولی مثلاً تو کارای اولی که تو ایران به بازار اومد ، کارهایی که مثلاً از شرکت سروش یا پیغام سحر منتشر شد چیزی تحت عنوان میکس و مستر نخورده تو لیبلش ؟؟؟؟؟
    توی لیبلش نبوده ولی کاری بوده که به هر حال تو آلبوم.ها انجام می.شده یعنی ما مهندس صداهای قدیمی خوب خیلی تو ایران داریم که الان که خیلیاشون کار نمی.کنن، یا به تعبیری قهر کردن با این کار، چون هیچ وقت نه به طور جدی قدر کارشون و دونستن، نه اصولاً کار میکس و مستر انقدر درآمد داره که بشه باهاش یه زندگی با زن و بچه رو چرخوند برای همین هم اغلب از این حرفه کنار کشیدن .
    میکس و مستر چیه؟؟؟ یعنی در واقع چیکار می کنه تو موزیک؟؟؟
    برای توضیح ازهم جدا می.کنیم:
    میکس بخوام به طور خلاصه بگم میشه مرتب کردن، پلیش کردن و درست کنار هم چیدن تک تک صداهایی که موزیک رو می.سازه. هر موزیک یه سری المان داره، موسیقی پاپ ممکنه گیتار داشته باشه، پیانو، باس، درام داشته باشه که اینا باید جوری درست در کنارهم قرار گرفته بشن که زیبا به گوش برسن و جاشون تو موزیک مشخص شده باشه. مشخص شدن جاشون، اندازشون، چه جوری شنیده شدنشون، حال و هوا شون، اینها به "میکس اینجینیر" مربوط میشه؛ به کسی که کار رو میکس میکنه؛ شما مثلا فرض کنید توی یک آهنگ خیلی احساسی پاپ نیازی نباشه از درام خیلی «بزرگ» استفاده بشه! شاید لازم باشه مثلا پیانو نمود بیشتری داشته باشه و قشنگ تر باشه اگه گیتار.ها کمی دورتر در فضایی محوتر به گوش برسند. شاید لازم باشه خواننده به اندازه زیادی افکت داشته باشه که شنوده احساس کنه خواننده فضای Dream داره! یا ممکنه حتی بخواهید همخان..های خواننده همه از سمت راست شنوده شنیده بشن! توی یه آهنگ این هم با نظر تنظیم کننده و قطعا بیشتر " میکس اینجینیر" انجام میشه و کمک میکنه احساس موزیک رو درست تر درک بکنیم؛ فکر کنید توی همون آهنگ احساسی صدای خواننده بسیار خشک و در سمت راست شنیده بشه اما بجای اون گیتارها بسیار فضا دار و مهم از همه المان های اون آهنگ در وسط شنیده بشن! قطعا میکس کردن به این صورت باعث میشه که اون آهنگ واقعا یک بار بیشتر جذابیت برای شنیدن نداشته باشه! حالا وقتی بخوایم موزیک هیجان انگیز تر گوش بکنیم باید هیجان انگیزتر بشنویدش یعنی تو ناخوداگاهتون هیجان انگیزتر حسش کنید! این تاثیر در ناخوادگاه معمولا به عهده.ی "میکس اینجنیر" هست که البته بسیار کار مهمی هم محسوب میشه.
    اما مسترینگ. مثل این میمونه که یک ماشین خیلی خیلی قشنگ داشته باشید و خیلی خوب طراحی شده باشه ولی بدنه اش هنوز اهنی باشه و رنگ نخورده باشه. درست هست که بیس قضیه خیلی قشنگ و شیک هست ولی وقتی نگاهش میکنی خیلی ازش لذت نمی.بری تا زمانی که یه رنگ خیلی خوب بشه! تازه وقتی که این اتفاق.ها می.افته تا وقتی اون پلیش نهایی که ماشین و زیباتر و براق تر میکنه نباشه باز هم خیلی به چشم نمیاد. "مستر اینجینیر" کارش اینه که بیاد ببینه که چه جور پلیشی می تونه روی میکس انجام بده. چه کاری می تونه بکنه که این کل قضیه زیبا تر و قشنگ تر به گوش برسه. این رو به برای یه آهنگ گفتم اما وقتی کسی "مستر اینجینیر" البومی میشه، 10 تا ترک بهش داده میشه برای مسترکردن یکی از وظایفش به غیر از این هایی که گفتم اینه که مطمئن بشه که این 10 تا ترک کنار هم.دیگه به ترتیب و درست داستانشون بیان بشه مثلا اگه یه آهنگی احساسی باشه، اگه یه آهنگی قراره هیجان منتقل کنه یا یه آهنگی قراره شیرین و جذاب باشه اینها را "مستر اینجینیر" باید دقیق. بفهمه و سعی کنه بیشتر شخصیت اهنگارو حفظ بکنه یا بروز بده، هیجانش رو بیشتر بکنه یه جاهایی حس دراماتیک کار و بیشتر کنه و حتی یه کاری کنه توجه شنونده به صدا ها کمتر بشه و در عوض به ماهیت موزیک بیشتر بشه. این یه مقوله.ی خیلی حسیه، باید کاملا دقت بشه که تو تمام آهنگ.ها رعایت شه و در نهایت اینکه آهنگ.ها همشون متعلق به هم شنیده بشه. یعنی وقتی شما یه آلبوم رو گوش می.کنید از اول تا اخرش باید متوجه بشین که متعلق به یک مجموعه هست و این حس رو نکنید که یک آهنگ 4 سال پیش ضبط شده و یک آهنگ مال امسال هست یا یک آهنگ مربوط میشه به آلبوم آینده!! تفاوت آلبوم امسال یه خواننده با آلبوم قبلی همون خواننده خوبه که معلوم باشه. که شما وقتی گوش می.کنید متوجه بشید این ترک مطعلق به مجموعه قبلی بوده ترک دیگه مطعلق به البوم امسال است. این یکی از کارای مربوط به مستر اینجینیر هست و داستان های فنی که مطمئن بشی توی همه سیستم.ها درست شنیده میشه و درست تبدیل شدنش به فرمت.های دیگه که مربوط به قسمت تخصصی این کار هست که بعید میدونم دوست داشته باشید خیلی در موردش الان صحبت کنیم (خنده)
    الزاماً کسی که کار میکس انجام میده لزومی نداره کارمسترینگ هم بکنه؟؟؟؟
    اصولش اینه که کسی که کار میکس انجام میده نباید کار مسترینگ همون ترک رو انجام بده یعنی تجربه ثابت کرده این بهتره. منتها خوب یه موقع.هایی نمیشه به خصوص جاهایی مثل اینجا که یه مقدار دست ما بسته تره و آدمها کمترن تو این زمینه سخته جدا کردن این دوتا کار. مثلا من اگه بخوام همه کارام رو میکس کنم بعد به یه نفر دیگه بدم مستر کنه، پیدا کردن این نفر اینجا یه خورده سخت میشه. اینجوری نیست که مثلا من چند تا انتخاب داشته باشم و زنگ بزنم به تک تکشون بگم تو وقت داری کار و بدم به تو؟ اینجوری نیست که من 20 تا انتخاب داشته باشم برای مستر شاید همین الان من برای مستر 3 تا انتخاب داشته باشم. 3 تا انتخابی که باهاشون راحت باشم. ممکنه 5 نفر دیگه.ای هم باشند که من نشناسم و این 3 نفرم سیستم کاریشون این جوری نیست که بگن الان وقتشون آزاده مثلا هفته ای ۱ ترک رو میتونم باهاشون کار کنم. چون قطعا شغل اصلی و تنها شغلشون مسترینگ نیست. نمیتونه باشه! چون نه در آمد براشون داره و نه انقدر مخاطب خواهند داشت که نیاز به انجام کار دیگه ای نکنند و خوب باز از طرفی هم بحث هزینه ایه، برای کسی که با من کار می.کنه معقول تره که خودم میکس و مستر انجام بدم تا من میکس کنم و پولم رو بگیرم بگم این ترک میکس شده حالا یه هزینه.ی دیگه ای بده برای مستر کردن کارت به یه شخص دیگه که اون شخص دستمزدش حتما بیشتر از چیزی خواهد بود که من برای مسترینگ در نظر دارم. چون شغل تخصصیش این هست. حالا این بحث هزینه.اش خیلی مهم نیست نتیجه. مهم تره ولی مشکل اصلی اینه که انتخاب زیاد نداریم.
    یه جاهایی هست با تنظیم کننده که صحبت می کنیم میگه من کارو با 50 درصد میکس و مستر دادم دست مستر کننده این یعنی چی؟؟؟
    ببین تو پروسه میکس خیلی سلیقه.ها متفاوته و قانون واقعی هم نداره. مثلا نمی.تونی بگی باید تنظیم کننده وقتی همه کاراشو تموم کرد، ترک رو خیلی خیلی «فِلت» و کاملا خام، بدون هیچ پروسسی، بدون هیچ افکتی بده به میکس انجینییر و خداحافظ! و حالا میکس کننده شروع کنه میکس کردن با سلیقه خودش و در مقابل گاهی کسی که تنظیم کننده هست اونقدر کارشو درست انجام داده که واقعا کسی که میکس میکنه شاید 1 ساعت کار بکنه به نتیجه برسه ضمن اینکه تنظیم کننده هم مایل هست که کاملا کار میکس رو بسپره به میکس انجینیر و دخالتی نکنه. این یه طرف داستانه، یه طرف دیگه اش این هست که تنظیم کننده و میکس اینجینیر با هم میشینند برای میکس کردن. باز سلیقه.ی ادما متفاوته، بعضی از ادما واقعا از لحاظ میکسی روی تنظیم شون وقت نمی ذارن کلا میسپارن دست .. دیگه، بعضی ها حساس ترن و دوست دارن در مراحل میکس کنار میکس انجیبیر باشن که کمک کنند مسیر میکس از چیزی که تصورشون بوده فاصله نگیره. شاید بگم 80 درصد کاری رو که من باید انجام بدم رو حتی انجام دادند، کار اصلی من میشه یک مقدار تروتمیز کردن و تمرکز من میشه اضافه کردن وکال به میکس
    حرفه.ای ترش اینکه تنظیم کننده این کا رو انجام بده؟؟؟
    حرفه.ای ترش به سبک خیلی بستگی داره مثلا یه سبک.هایی مثل سبک الکترونیک واقعا اگه تنظیم کننده وارد بحث میکس نشه توی میکس خیلی اتفاق جالبی نمی.افته برای اینکه یه موزیک الکترونیک شاید 10 درصد موزیکالیته باشه شاید 20 درصد! 80 درصد دیگه.اش هیجانات، جنس صدا ، پانچ بودن صدا و گیرایی صداهاست که شنونده رو جذب می.کنه! چرا میگم ۲۰ درصد؟ چون موقعی که خسته.ای می.خوای یه موزیک گوش کنی که آرامش بگیری و از شنیدن موزیک لذت ببری میتونم بگم به استثنای شاید ۵ درصد آدمها، هیچ وقت موسیقی الکترونیک رو انتخاب نمیکنی! موزیکی گوش می.کنی که موزیکال.تر باشه . الکترونیک بیشتر هیجانات رو می.رسونه این هیجانه هم بیشتر توی صداهاست توی تکنیکال قضیه است که یک صدایی چه جوری میکس بشه که هیجان کافی داشته باشه در حالی که همشون ممکنه یک «ساند ست» باشن! یه مثال شاید یه کم تکنیکال بزنم که قابل لمس تره! اگه توی یک موزیک الکترونیک «کیک» رو خوب میکس نکنی، با اینکه هست، اگه وقتی که عالی میکس نشده باشه هیجان کمتری رو منتقل می.کنه تا زمانی که باشه و عالی هم میکس شده باشه! یادتون هست شاید ۱۵ سال پیش موزیک های الکترونیک چطوری بودند؟ یکیشون رو مقایسه کنید با موزیک های الکترونیکی که امسال ساخته میشن اما با همون سبک . . ! متوجه منظور من خواهید شد.
    بعضی وقتا یه کارایی رو می شنویی که خیلی بم و خیلی بده انگار کل صدا رو خوب نمی شنوی یه جورایی خیلی داغونه صداها این به چی بستگی داره؟
    این دوتا دلیل می.تونه داشته باشه من نمیدونم کدوم آلبوم رو منظورتون هست ولی میتونه ربط داشته باشه با این که کی کار و مستر کرده. یکی از دلایلش اینه که چند تا تنظیم کننده.ی مختلف ترک.های آلبوم رو تنظیم کردن و هر تنظیم کننده کارش رو داده به یه نفر برای مستر و این چند «رنگ» بودن آلبوم رو نتیجه میده! و از اونجایی که هیچ کس، هیچ .. رو قبول نداره سخته که همه تنظیم کننده.های یک آلبوم رو راضی کنی که کار و برای میکس و مستر یا لااقل مستر بسپارند به دست یک نفر.
    نه من دیدم که یه تنظیم کننده چند تا کار توی یه آلبوم خودش هم تنظیم کرده هم میکس و مستر ولی این اتفاق صرفا توی یک آهنگش افتاده .
    نمی دونم چه اتفاقی افتاده بوده باز ممکن هست مربوط بشه به کسی که آلبوم رو مستر کرده باشه که اگر .. خاصی مستر نکرده باشه می.تونه به میکس ربط داشته باشه این که چه جوری شده واقعا باید تنظیم کننده و میکس اینجنیر و پیدا کنیم ببینیم چیکارکرده (باخنده)
    در مورد صدابرداری توی کنسرت ها یه کم توضیح بده از نظر بحث تخصصی ؟
    ببین صدابردار لایو یا لایو اینجینیر یه مقدار با "استودیو اینجنیر" یا میکس اینجینیر استودیو تفاوت داره. کاری که انجام می.دن نه منتها کارکتر کاری که انجام می دهند یه مقدار فرق داره یعنی ابزاراشون میشه گفت تا 80 درصد شبیه همن بخصوص الان به لطف تکنولوژی یه اتفاقی افتاده که شما همون پلاگین.هایی که تو استودیو استفاده می.کنی رو می.تونی بیاری رو کنسول دیجیتالی که موقع صدابرداری لایو استفاده میکنی یعنی تا این حد دارند به هم نزدیک می.شن منتها ماهیت کار یک کمی باهم فرق میکنه. لایو اینجیر فرصت 2 بار اشتباه کردن نداره یعنی حتی اجازه یکبار اشتباه کردنم نداره. توی صدابرداری لایو شما فقط فرصت داری در شرایط ایده.آلِ ایران 4 ساعت 5 ساعت ساند چک کنی و میکس کنی، نظم بدی به ابزار.ها و میکست و اونجوری که باید باشه درش بیاری و تموم میشه فرصتت یعنی بعدش اجرا شروع میشه و شما جای آزمون و خطا نداری، اینجوری نیست که مثل استودیو من واقعا یک ماه فرصت داشته باشم 1دقیقه به 1دقیقه ثانیه به ثانیه روی کارم وقت بذارم! این فرصتی هست که لایو اینجینیر نداره، از طرفی لایو اینجینیر یک سری محدودیت.هایی که میکس اینجینر استودیو داره رو نداره. مثلا ما تو استودیو از لحاظ تکنیکال یه سری محدودیت لِوِل داریم یعنی ما در نهایت مجبور هستیم داینامیک رو به اندازه.ی مجاز نگه داریم و ضمن این کار، نسبت به باقی موزیک.ها هم قابل مقایسه باشیم! یعنی یک محدودیتی هست که همه.ی ماها باهاش روبرو هستیم و باید با روش.های مختلف کاری کنیم که محصولمون شبیه و همسان با باقی محصولات موسیقی باشه! این بخش یه مقدار تکنیکی هست و من نمی.تونم واقعا خیلی ساده بیانش کنم! اما توی لایو اینجنیرینگ، چون صدا لایوِ هست و ما اون محدودیت داینامیک رو نداریم (خب، به شکلی که در استودیو باهاش روبرو هستیم نداریم) یک مقدار بحث فرق میکنه. اول از همه اینکه هر اجرا با خودش مقایسه میشه و لازم نیست که شما سعی کنید صدا رو نزدیک به یک نمونه موجود بکنید که این خودش دست صدابردار رو خیلی باز تر میزاره پس می.تونه کارهای خیلی جالبی انجام بده و از نگرانی.هاش در مقایسه با میکس استودیویی کم بشه. و قسمت واضح و روشنش این هست که جنس صدای لایو، با آلبوم فرق میکنه. شما وقتی لایو گوش میدین انتظار ندارید دقیقا همون چیزی رو بشنوید که توی آلبوم شنیدید! باید زنده بودنش رو حس کنید و همین باعث میشه خیلی از مسایل تکنیکی که روی میکس استودیوی انجام میدید رو لازم نباشه توی لایو انجام بدید. برای این هست که میگم ماهیت هاشون با هم فرق میکنه اما یه میکس اینجینر می تونه لایو اینجینر هم باشه و حتی بر عکس. فقط اینکه یه مقدار لایو اینجینر کارش استرس بیشتری داره و شاید تصمیم.گیری دقیق.تر و درست.تری در زمان مناسب می.خواد چون میکس اینجینر می.تونه اشتباه کنه و فردا دوباره درستش کنه ولی لایو اینجینر . . . نه! نمی.تونه.
    از نظر کیفیت سالن های کنسرت ایران واقعاً استاندارده ؟
    ببین من واقعا خیلی متخصصش نیستم که بخوام بگم ولی از روی تجربه و اینکه توی این سالن.ها کار کردم می.تونم بگم که نه خیلی سالن.های ما خوب نیست. این چیزیه که من می.شنوم کاری ندارم حالا شاید مشکل از سالن نباشه، از پاور اسپیکرها باشه شاید اصلا مشکل از هیچ کدوم اینا نباشه مشکل از طراحی این سیستم باشه. ولی نتیجه.ای که توی سالن.ها شنیده می شه همیشه خیلی دلچسب نیست، نه اینکه فقط تو ایران اینجوری باشه و بخام بگم فقط تو همه دنیا ما هستیم که مشکل داریم و بقیه جاها همه چیز ایده آل هست! یعنی ممکنه شما الان بری توی کشور خیلی خوب و تو یه سالنی اجرا کنی که شاید 10 درجه هم از اینجا بدتر باشه ولی کلا به نسبت می تونه وضعیت از این بهتر باشه. البته چیزی که باید در نظر بگیریم چند تا مساله هست که دست به دست هم میده، این ها فقط به صدا بردار مربوط نمیشه! گناهی که همیشه و همیشه فقط به گردن صدابردار انداخته می.شه! یا فقط به سالن مربوط نمیشه و فقط هم به تجهیزات مربوط نمیشه به یک سری عادت.ها و انتظارهای لحظه ای و غیر حرف.ای مربوط می.شه که خوب اینها اینطوری جا افتاده و رفته جلو و عوض کردن و درست کردن این عادتها خیلی طول می.کشه و دست به دست هم میده تا معمولا به طور کلی از هر 10 تا 20 تا اجرا 2 تاش راضی کننده باشه برای خواننده، برای نوازنده، برای اینجینیر و برای کسی که اجرا رو میبینه. چند تا مثال بزنم دو منظوره! هم مثال هم شاید بشه گفت شکایت! وسط کنسرت همه چیز داره خوب پیش میره که یکی از یه جایی پیداش میشه و میگه آقای فلانی گفته صدا توی سالن کم هست زیادش کن! همین درخواست کوچیک می.تونه همه چیز رو به باد بده. حالا اینکه این آقای فلانی کی هست و چه مسولیتی داره بماند!! اگه هم خواسته.اش اجرا نشه شاید واقعا صدابردار کارش رو از دست بده! اینجاست که واقعا نظرهای بدون کارشناسی و از روی میل هر کسی میتونه یه اجرا رو خراب کنه. یا دخالت.های بی.جا و بدون فکر اعضای تیم و گاهی هم حتی اعضای همراه تیم که دوستان و آشنایان هستن که با این ایده اومدند که کار صدابردار رو بهش یاد بدن! و کلی مثال دیگه که میشه ساعت.ها در موردش صحبت کرد!
    آخه معمولا تو جاهای مختلف تو سالن صداها رو متفاوت میشنوی
    این دوتا دلیل داره، این مستقیماً بر میگرده به یک طراحی سالن و دوم سیستم صوتی و دقیق تر بگم خود اسپیکرها، این دیگه قطعا بر نمی.گرده به نوازنده یا صدا.بردار گروه یا کسی که میکس می.کنه، این برمیگرده به کسی که مسوولیت کالیبریشن و طراحی سیستم صدای سالن رو به عهده داره. حالا مثلا توی یه جایی مثل برج میلاد ممکنه همه چی هم درست طراحی و نصب شده باشه ولی درست کالیبره نشده باشه، اگه سیستم.ها درست کالیبره بشه قطعا صدای بهتری میشنویم .
    کالیبره شدن یعنی چی ؟
    یعنی یه کسی که کارش این هست با دستگاه.های اندازه.گیری و صدالبته گوش خوب و تجربه.ای که داره یکی یکی این اسپیکر.ها و به طور کلی سیستمی که این اسپیکر.ها رو کنترل میکنه رو طوری تنظیم کنه که تفاوت شنیداری تو جاهای مختلف سالن به کمترین حد برسه. ولی تقریباً هم غیر ممکنه که تو یک سالن تمام شنونده.ها روی صندلی.های مختلف یک صدا رو بشنوند این نیست که فقط تو برج میلاد ایران اینطوری باشه، در تمام دنیا این اتفاق می.افته. اگر شما مصاحبه.های لایو اینجنیر.های معروف دنیا رو هم بخونین می.بینید که این قضیه رو توضیح میدن که یه جاهایی از سالن یه اتفاقایی میفته که دیگه دست من نیست برای همین هم کنارش میزارم چون نمیشه به خاطر 10 تا صندلی کل سالن رو بهم بریزم با توجه به این میشه 10% اختلاف قبول کرد ولی 50% اختلاف یکم غیر منطقیه، طوری که کسی که ردیف.های جلو میشینه انقدر صدا زیاد باشه که قابل تحمل نباشه و کسی که ردیف.های عقب سالنه انقدر صدا کمه که چیزی نمی شنوه.

    به زودی پارت دوم این مصاحبه رو بخونید ...

    در ادامه آرش پاکزاد از همکاری با محسن یگانه ، بابک جهانبخش ، گروه چارتار ، سیامک عباسی ، سینا حجازی و ... می گوید ؛ همچنین از حس پیچیده ی کارهایش و ... منتظر باشید .



    تعداد کل آرای این پست : 14
    تعداد آرای مثبت : 14
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ در ساعت 01:45

  2. 14 کاربر زیر از black-bass برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. soheil6 آواتار ها
    soheil6
    شماره کاربری
    3882
    سـرپرسـت سایت
    مرداد /۱۳۹۰
    7,628
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی23783
    7,398
    سپاس از شما 27,726 بار در 6,248 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام
    این تصاویر از استودیو خودشه دیگه؟
    مثل اینکه ایشون هم با کیوبیس کار می کنن



    iP شما همواره رصد میشود :

    ....................................
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ در ساعت 01:54

  5. pikoo آواتار ها
    pikoo
    شماره کاربری
    63452
    کاربر تازه وارد
    اسفند /۱۳۹۲
    karaj
    48
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی24
    54
    سپاس از شما 22 بار در 17 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    این نرم افزاره چیه؟؟ توی مانیتور؟؟ راستی مانیتور برای آهنگ سازی متفاوتٍ از بقیه مانیتورا؟؟
    منظورم اندازش نیستا!!!


    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ در ساعت 03:24

  6. soheil6 آواتار ها
    soheil6
    شماره کاربری
    3882
    سـرپرسـت سایت
    مرداد /۱۳۹۰
    7,628
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی23783
    7,398
    سپاس از شما 27,726 بار در 6,248 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط pikoo تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    این نرم افزاره چیه؟؟ توی مانیتور؟؟ راستی مانیتور برای آهنگ سازی متفاوتٍ از بقیه مانیتورا؟؟
    منظورم اندازش نیستا!!!
    سلام
    این کاملا مشخصه که کیوبیس هستش
    توی پست بالا هم گفتم.
    .
    اما اندازش که اگه بزرگتر باشه بهتر هم هستش ولی نکته ی مهم اینه که اگه دو مانیتور همزمان باشه خیلی به کار کمک می کنه
    همونطور که میبینید در تصاویر بالا محیط داو رو دیک مانیتور گذاشته و میکسر رو هم در یک مانیتور دیگه و این میتونه به دقت عمل انسان کمک زیادیی کنه


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1

    iP شما همواره رصد میشود :

    ....................................
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ در ساعت 03:33

  7. 2 کاربر زیر از soheil6 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. saeid.rahimiyan آواتار ها
    saeid.rahimiyan
    شماره کاربری
    23805
    مدیر انجمن
    آبان /۱۳۹۱
    خودم دیوونه بازیامو میشناسم
    449
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی563
    576
    سپاس از شما 563 بار در 264 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نمیدونستم زمان اجرای زنده هم میشه از پلاگین استفاده کرد


    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ در ساعت 08:40

  9. black-bass آواتار ها
    black-bass
    شماره کاربری
    9974
    کاربر پیـشرفته
    بهمن /۱۳۹۰
    tabas
    490
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی277
    708
    سپاس از شما 396 بار در 219 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    از زبان آرش پاکزاد:
    خب! امروز به اون ستاپی که مدت ها دنبالش بودم رسیدم! فوکال.های عزیز به عنوان مانیتور اصلی و یاماها برای چک کردن و حتی گاهی میکس کردن! ممنونم از مجتبی قائمی و محمد رضا محمدی عزیز برای فوکال.ها و حامد فولاد قلم عزیز برای ان-اس-۱۰ ها!



    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ در ساعت 13:55

  10. کاربران زیر از شما black-bass عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۶/۱۷, 08:01
  2. موزیک ارکستال ِ احساسی به نام " گربه ی شیر کش "
    توسط M.Hosseini در انجمن پروژه های تکمیلی کاربران
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۲/۲۷, 22:00
  3. پاسخ ها: 29
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۰۷, 12:05
  4. آهنگ بی کلام و احساسی " ستاره " از Farshad Sepehr
    توسط Farshad.Sepehr در انجمن آرشیو
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۰۶, 14:39
  5. سورس ورژن پیانو آهنگ بی کلام و احساسی " ستاره " از Farshad Sepehr
    توسط Farshad.Sepehr در انجمن اف ال استودیو FL Studio
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۰۵, 15:31

جستجو شده ها

فارغالتحصیلان مهندسی صدا

عکس استودیو ارش پاکزاد

تا این لحظه 258 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست