تکنوازی تار همراه با پیانو
 

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: پروژه در چه سطحی است؟

رأی دهندگان
4. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • a

    2 50.00%
  • b

    1 25.00%
  • c

    1 25.00%
+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 2 نخستنخست 1 2
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 14 , از مجموع 14
  1. #11
    کاربر اخراجی
    OSSAK آواتار ها

    شماره کاربری
    13119
    تاریخ عضویت
    فروردین /۱۳۹۱
    نــــــــام
    Mr Arrange
    نوشته ها
    1,041
    نرم افزار من 
    sonar FLStudio
    ميزان امتياز: 11311OSSAK has a reputation beyond repute OSSAK has a reputation beyond repute OSSAK has a reputation beyond repute OSSAK has a reputation beyond repute OSSAK has a reputation beyond repute OSSAK has a reputation beyond repute OSSAK has a reputation beyond repute OSSAK has a reputation beyond repute OSSAK has a reputation beyond repute OSSAK has a reputation beyond repute OSSAK has a reputation beyond repute
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی939
    محل سکونت
    ته دنیا
    سپاس
    728
    سپاس از شما 1,513 بار در 698 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    دعوت شده
    در 0 تاپیک
    آنلاين
    1 ماه 3 هفته 5 روز 22 ساعت 56 دقيقه 34 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    5 دقيقه 1 ثانيه
    OSSAK آنلاین نیست.

    پیش فرض

    کار زیبایی بود ولی فکر میکنم تار با کیبورد زده شده!
    اصلا توی ذهنم تار رو با پیانو جایگزین کردم و دیدم کاملا تکنیک ها مال یه کیبورد زن یا پیانیست هستش!
    حتی بعضی جاها از پیچ استفاده شده!!!!
    به هر حال من فقط نظرم رو گفتم!

    این از شایستگیهات کم نمیکنه بلکه خیلیم خوشم اومد!
    قدرت کیبورد(ساز خودم) رو نشون میده(افریـــن)

    تشکر



  2. # ADS
     

  3. #12
    کاربر پیـشرفته
    pe32_64 آواتار ها

    شماره کاربری
    19671
    تاریخ عضویت
    مرداد /۱۳۹۱
    نوشته ها
    1,041
    نرم افزار من 
    studioone
    ميزان امتياز: 5771pe32_64 has a reputation beyond repute pe32_64 has a reputation beyond repute pe32_64 has a reputation beyond repute pe32_64 has a reputation beyond repute pe32_64 has a reputation beyond repute pe32_64 has a reputation beyond repute pe32_64 has a reputation beyond repute pe32_64 has a reputation beyond repute pe32_64 has a reputation beyond repute pe32_64 has a reputation beyond repute pe32_64 has a reputation beyond repute
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی442
    محل سکونت
    تهران
    سپاس
    1,784
    سپاس از شما 905 بار در 550 پست
    یاد شده
    در 3 پست
    دعوت شده
    در 1669 تاپیک
    آنلاين
    2 ماه 2 هفته 4 روز 17 ساعت 43 دقيقه 9 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    6 دقيقه 56 ثانيه
    pe32_64 آنلاین نیست.

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عرض ِ ادب و احترامی دوباره برادر جان .
    عزیز ِ دل ام هیچ کدام از ما چه بنده ی حقیر چه مدیران بزرگ و هنرمند این انجمن کاری را ( تحمل ) نمی کنیم
    با عشق و جان به آن مشغول هستیم و نه پشیمان از آن .
    همه ی نگرانی ام از این بود که دلخور شوی و جواب ام را با سردی بدهی که خدا را شکر این گونه نشد !
    در رابطه با سوالات ات باید بگویم که
    اول از همه تلاش کن یک کار را تمام کنی بعد سراغ ِ دیگری بروی . یعنی پیانو را کامل فرا بگیر . من به تو
    تضمین می دهم که همین کار تو را بسیار جلو خواهد انداخت . چه در مبحث ِ کلی ِ موسیقی و چه در موسیقی ِ ایرانی .
    بعد از یاد گیری ِ پیانو سراغ ِ مباحث ِ دیگر برو .
    دستگاه ها را اول به شکل ِ تثوریک و مطالعه کردن بسیار در نظر داشته باش و آن ها را بسیار بخوان و بر احوال اشان تفکر کن .
    دستگاه های ایرانی خیلی حساس و با احساس هستند و عمیقن با گوش و احساس ِ شما سر و کار دارند . پس بهتر است
    آن ها را در جان ثبت کنی نه صرفن با نوازندگی ِ خشک و خالی .
    شکی نیست که آهنگساز ِ ایرانی به غیر از علم ِ کلاسیک باید به علم ِ موسیقی ِ زادگاه اش نیز آشنا باشد نه فقط ایرانی البته
    بلکه هر آهنگسازی از هر کجای دنیا که باشد باز اثری که به ریشه و زادگاه اش مرتبط باشد از خود بر جای گذاشته است .
    ما هم باید این چنین باشیم و با علم و دانش بکوشیم تا اثری با رنگ و بوی ایرانی خلق کنیم . این وظیفه ی همه ی ماست .
    در رابطه با انتخاب ِ ساز هم باید بگویم
    فرامرز پایور استاد ِ سنتور می گفت : نوازنده ی سنتور اگر هفتاد سال عمر کند پنجاه سال اش در حال ِ کوک ِ سنتور است !!!
    پس با توجه به این که می خواهی آهنگسازی بخوانی و کار های جانبی اش را هم انجام دهی ، انتخاب ِ خوبی نیست .
    ( البته در عظمت و بزرگی ِ سنتور شکی نیست اما مسئله ی وقت و زمان نیز بسیار مهم است )
    سه تار یک انتخاب ِ خاصی ست . درست است که تقریبن راحت ترین ساز است اما همیشه مرا یاد پیانو می اندازد .
    می دانی چرا ؟
    برای این که ابتدای کار بسیار راحت و ( با حال ! ) پیش می رود اما رفته رفته که حرفه ای تر می شوی می بینی که
    اصلن توان ِ در دست گرفتن اش را هم نداری چه رسد به نوازنده گی !
    مرحوم صبا می گوید : سه تار برای یک نفر زیاد است و برای دو نفر کم !!!
    سه تار می تواند انتخاب ِ خوبی باشد به شرطی که نیمه کاره رهای اش نکنی و با آرامش و احساسی عمیق تا انتهای اش بروی .
    ( تاکید می کنم که سه تار بسیار عارفانه و حساس است در نتیجه به غیر از علم و دانش ِ خود ات در آن ، باید
    بر جوانب ِ کار هم چون زهد و تقوا (( نه از منظر ِ دینی و مذهبی البته )) نیز تلاش کنی . سخت است اما می شود و خیلی ها توانسته اند . )
    اما تار . . . .
    تار برچسب و مشخصه ی موسیقی ِ ایران است .
    تاجِ مرصّعی ست که الهه ی موسیقی بر سر ِ موسیقی ِ ایران نهاده تا ما با آن به همه ی عالم فخر بفروشیم .
    این ساز در نوازنده گی پیچیده گی های خاص ِ خود اش را دارد کمی سخت تر از سه تار است و
    در احوالات ِ آن بسیار اختلاف . . .کما این که بزرگان هنوز بر سر ِ این که مضراب را
    چگونه بین ِ انگشتان بگیرند اختلاف دارند !!! اما همه گی بر عظمت اش تاکید دارند و برای حفظ ِ آن می کوشند .
    اگر می خواهی اجتماعی باشی و احترام ِ دیگران را به خود ات و ساز ات جلب کنی تار گزینه ی خوبی ست .
    اگر می خواهی در کنج ِ اتاق ات بنشینی و برای خود ات در آرامش اشک بریزی سه تار گزینه ی منطقی تری ست
    اگر می خواهی همه ی عمر ات در حال ِ کوک کردن باشی و ندانی ساز و موسیقی چه شد اصلن ! سنتور را انتخاب کن .
    در کنار ِ این ها حتمن یک ساز ِ ریتمیک هم چون دف و تمبک را نیز فرا بگیر هم ساده هستند و هم بسیار کاربردی و کمک کننده
    برای شناختن ِ مباحث ِ ریتم در موسیقی ِ ایرانی که بسیار بسیار بسیار بسیار مهم هستند . ( تاکید ام بر ریتم در موسیقی ِ ایرانی بسیار است )
    به هر شکلِ ممکن ، نترس و جسو:ر باش و با آرامش قدم بردار و عجله نکن . . . .
    همواره شاد و آرام باش .
    ارادتمند ات .
    جناب جعفر زاده شما در کنار علم بالاتون ، فن بیان خیلی خوبی هم دارید و اصلا ادم لذت می بره ازتون سوال کنه!
    کاش یه استادی مثل شما داشتم!

    اگه اجازه بدید یه تعداد سوال هست:
    1-از صحبتاتون به این نتیجه رسیدم که تار مثل ساز پیانو برا موسیقی کلاسیک هستش(ساز مادر)،درسته دیگه؟وهمه (برا موسیقی ایرانی)باید بلد باشن.
    2-کمانچه،قانون ، ویولن ایرانی و بربط چطورن؟
    3-تنبک به چه دردی می خوره، مگه سلفژ کافی نیست؟حتی اگه طرف کلاسیک کار قدری هم باشه، که 100% ریتم رو بلده ، بازم تنبک می خواد؟ اهمیت تنبک در کجاست؟

    ممنون که وقتتون رو در اختیارم قرار میدید.


    دل طعم تنهایی چشید .............کارش به رسوایی کشید
    از عشق اول طفلکی .............سرخورد و کنج سینه افسرد

  4. کاربران زیر از شما pe32_64 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  5. #13
    کاربر اخراجی
    Paul van Dyk آواتار ها

    شماره کاربری
    46036
    تاریخ عضویت
    مرداد /۱۳۹۲
    نوشته ها
    11
    نرم افزار من 
    cubase FLStudio
    ميزان امتياز: 14Paul van Dyk is on a distinguished road
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی0
    سپاس
    14
    سپاس از شما 2 بار در 2 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    دعوت شده
    در 0 تاپیک
    آنلاين
    1 روز 6 ساعت 22 دقيقه 53 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    6 ثانيه
    Paul van Dyk آنلاین نیست.

    پیش فرض

    خوبه ولی هنوز جای کار داره...



  6. #14
    هنـرمند بـرتر
    Roshan.J آواتار ها

    شماره کاربری
    37205
    تاریخ عضویت
    فروردین /۱۳۹۲
    نوشته ها
    1,121
    نرم افزار من 
    FLStudio protools
    ميزان امتياز: 40074Roshan.J has a reputation beyond repute Roshan.J has a reputation beyond repute Roshan.J has a reputation beyond repute Roshan.J has a reputation beyond repute Roshan.J has a reputation beyond repute Roshan.J has a reputation beyond repute Roshan.J has a reputation beyond repute Roshan.J has a reputation beyond repute Roshan.J has a reputation beyond repute Roshan.J has a reputation beyond repute Roshan.J has a reputation beyond repute
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3535
    سپاس
    4,757
    سپاس از شما 4,777 بار در 1,197 پست
    یاد شده
    در 57 پست
    دعوت شده
    در 1698 تاپیک
    آنلاين
    3 ماه 2 روز 7 ساعت 30 دقيقه 37 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    8 دقيقه 8 ثانيه
    Roshan.J آنلاین نیست.

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط pe32_64 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    جناب جعفر زاده شما در کنار علم بالاتون ، فن بیان خیلی خوبی هم دارید و اصلا ادم لذت می بره ازتون سوال کنه!
    کاش یه استادی مثل شما داشتم!

    اگه اجازه بدید یه تعداد سوال هست:
    1-از صحبتاتون به این نتیجه رسیدم که تار مثل ساز پیانو برا موسیقی کلاسیک هستش(ساز مادر)،درسته دیگه؟وهمه (برا موسیقی ایرانی)باید بلد باشن.
    2-کمانچه،قانون ، ویولن ایرانی و بربط چطورن؟
    3-تنبک به چه دردی می خوره، مگه سلفژ کافی نیست؟حتی اگه طرف کلاسیک کار قدری هم باشه، که 100% ریتم رو بلده ، بازم تنبک می خواد؟ اهمیت تنبک در کجاست؟

    ممنون که وقتتون رو در اختیارم قرار میدید.
    عرض ِ ادب احترام برادر جان .
    سپاس از این همه لطفی که به این بنده ی کم ترین داری .
    برادر جان ما خاک ِ پای شما هستیم . استاد کجا بود آخر ؟!!!
    بهتر است به جای فن ِ بیان بگویی تکنیک ِ نوشتار که به قول ِ علی کاشفی ِ مهربان و
    دوست داشتنی ( آقا جان این که برای 400 سال ِ پیش است و ما بلد نیستیم !!! )
    فن ِ بیان نگویی بهتر است چون اصولن کم حرف می زنم و علاقه ای هم بدان ندارم !
    قبل از این که سوالات ات را پاسخ گویم اجازه بده از علی سیدی ِ عزیز
    که این تاپیک متعلق به ایشان است اجازه بگیرم و امیدوار به این که ناراحت نشده باشد
    که در این جا به این سوالات پاسخ می دهم .
    علی سیدی ِ بزرگوار مرا ببخش و چون این سوالاتی که دوست امان پرسیده ممکن است
    بعضن برای شما هم مفید باشد همین جا پاسخ اش را می نویسم .

    سوال ِ اول .
    تار به هیچ روی مثل ِ پیانو نیست و ساز ِ مادر هم نیست
    اگر تاکید می شود که این دو کنار هم قرار نگیرد بنا به دلایل ِ فنی
    هم چون شباهت ِ فرکانس ِ صدا و ضعف ِ پیانو در پوشش ِ ربع پرده های ایرانی ست .
    برای موسیقی ِ ایرانی باید یک ساز ِ ایرانی بلد باشید شکی نیست اما این ساز الزامن تار نیست
    می تواند کمانچه یا سنتور باشد . در واقع تار یک برچسب و یک مشخصه و یک عنصر ِ تفاوت نسبت
    به موسیقی ِ ملل ِ دیگر است . و چیزی که موسیقی ِ ما در دنیا به آن شناخته می شود .
    ( این که تار به نام ِ آذربایجان در یونسکو ثبت شده یک اشتباه ِ تکنیکی رخ داده چون آن تار ِ آذری بوده
    که تفاوت های زیادی با تار ِ ایرانی دارد پس جای نگرانی نیز از این بابت وجود ندارد )
    پس از لحاظ ِ شخصیت ِ کلی تار مثل ِ پیانو در موسیقی ِ غربی نیست بلکه یک عنصر ِ مهم از موسیقی ِ ایران است .

    سوال ِ دوم
    ویولن ایرانی ساز نیست بلکه به نوعی از تکنیک ِ نواختن ِ ویولن اشاره می شود که در آن از ربع ِ پرده و دوم ِ افزوده
    که از مشخصه های موسیقی ِ ایرانی ست استفاده می شود و اگر نه ویولن همان ویولن است .
    در بین ِ ساز های غربی ویولن بیشترین هم خوانی را با موسیقی ِ ایرانی داشته به همان دلیل ِ پیش گفته شده .
    کمانچه نیز شباهتی تکنیکی با ویولن دارد و به عقیده ی خیلی ها کار ِ ویولن را در موسیقی ِ ما انجام می دهد
    نمی دانم درست است یا اشتباه اما چیزی که مهم است این است که کمانچه نسبت به ویولن قابلیت ِ ارکستر پذیری ِ کمتری دارد
    مثلن نمی توان بیست نوازنده ی کمانچه را مشغول به اجرای یک خط ِ ملودی دید چون هر کدام یک شکل آن را اجرا می کنند .
    اما همان خط ِ ملودی را هزار ویولن هم اجرا کنند باز مشکلی به وجود نمی آید . . . دلایل اش تکنیکی است هم به ساز مربوط می شود
    و هم به تفاوت های نوازنده گان ِ ایرانی و خارجی .
    اما قانون کمی تکلیف اش فرق می کند . این ساز همانند ِ سنتور است و با 72 سیم و که در دسته های سه تایی کوک می گردند
    با لقب ِ حکیم ِ ساز ها معروف شده است . و اطلاق ِ این نام کاملن برازنده ی جنس ِ صدا و فضای آن است .
    قانون و سنتور مبنای پسالتریوم در موسیقی ِ قرون ِ وسطای اروپا قرار دارند و به همین شکل است که در اروپا از ( کانون )
    که یک سبک ِ موسیقی است به جای قانون نام می برند . چون چند صدایی بودن یکی از ویژگی های این ساز است و
    اصلی مهم در نوشتن ِ کانون در موسیقی ِ غربی .
    اگر نوازنده ی خوبی باشید می توانید حتی سه یا چهار صدای هم زمان نیز از آن استخراج کنید .
    اما از عود یا همان بربط که به اشرف و شاه ِ ساز ها از آن یاد می شود و در رسالات و نسخ ِ خطی ایران
    نیز اولین سازی ست که به توضیح و توصیف آن می پردازند و به اشتباه آن را به لوت در موسیقی ِ کلیسایی نسبت می دهند
    با کمی دگرگونی می توان آن را همان رود نامید که حافظ نیز در اشعار اش به کار می برده و آن را گرم و مقوی ِ دل
    می دانسته است . این ها همه و ساز هایی که پیش تر نام برده شده از مشخصه های موسیقی ِ ایران هستند و
    هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند بلکه در کنار ِ هم موسیقی ِ ایران را درخشان می سازند .پس برای یاد گیری ِ
    موسیقی ِ ایرانی شما باید حتمن یک ساز ِ ایرانی را فرا بگیرید که با آن با ردیف و دستگاه های موسیقی ِ ایرانی آشنا شوید .

    سوال ِ سوم
    ببینید موسیقی ِ غربی مبحثی جدا از موسیقی ِ ایران است . برخوردی که با ریتم در موسیقی ِ غربی می شود بسیار کودکانه تر و
    ابتدایی تر از برخوردی ست که با ریتم در موسیقی ِ ایران می شود . شما اگر از ابتدای تاریخِ موسیقی ِ غرب
    تا قبل از دوره ی مدرن را بررسی کنید غیر ِ ممکن است که یک ریتم ِ نا متعارف هم چون ریتم های ایرانی پیدا کنید که
    اکثرن لنگ و نا میزان هستند . مثلن میزان های هفت ضربی یا یازده ضربی و غیره که در موسیقی ِ ایرانی فوران می کنند اما
    موسیقی ِ غربی از آن ها فقط در عصر ِ حاضر و با ظهور ِ مدرنیست ها از این ریتم ها استفاده کرده است .
    برای همین شما در موسیقی ِ ایرانی سر و کاری عظیم و بی پایان با ریتم خواهید داشت که اگر با یک ساز ِ ریتمیک که اولویت
    با تمبک و ضرب است آشنا شوید بسیار پیشرفت خواهید کرد و دست ِ شما برای نوشتن ِ موسیقی ِ ایرانی با ریتم های ایرانی باز تر است .
    از جهتی دیگر تمبک در موسیقی ِ ایرانی همواره نقش ِ همراهی کننده و مکمل داشته که کم پیش آمده برای اش نت و پارتیتور بنویسند بلکه نوازنده ی آن
    با استفاده از هوش و ذوق و استعداد و خلاقیت ِ خود روند ِ موسیقی را حدس زده و به همراهی ِ با آن می پردازد .
    پس از حهتی دیگر یادگیری ِ ساز ِ ریتمیک به شما کمک می کند تا در هم نوازی و بداهه نوازی با ساز های ایرانی خلاقیت ِ بیشتری داشته باشید و
    کم تر با علامت ِ سوال رو به رو شوید . . .
    تاکید می کنم که چون در موسیقی ِ ایران عمومن از خط ِ میزان برای جدا سازی ِ میزان ها و ریتم ها استفاده نمی شود در نتیجه شما نمی توانید
    با ضرب زدن ِ به شکل ِ موسیقی ِ غربی آن را دنبال کنید بلکه باید از هوش و استعداد ِ خود در ریتم شناسی بهره بگیرید که یاد گیری ِ
    یک ساز ِ ریتمیک بسیار کمک کننده ی خوبی ست .
    تمبک و ضرب اساس ِ ریتم و بداهه نوازی ِ ریتمیک و همراهی ِ ریتمیک ِ ساز های دیگر در موسیقی ِ ایرانی ست .
    به هیچ روی ریتم در موسیقی به ویژه موسیقی ایران را دست ِ کم نگیرید .

    عذرخواهی می کنم برای زیاد نوشتن .
    همواره شاد و آرام باشید .
    ارادتمند .



  7. 2 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پیشنهاد ِ ایجاد ِ کار گروه ِ آوازی برای بانوان .
    توسط Roshan.J در انجمن انجمن عمومی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۶, 03:57
  2. فروش درام پیشرفته آهنگسازی و بیت سازی Ocean Way Drums Gold
    توسط Solo در انجمن vst ها و سمپلهای فروشگاه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۰۱, 18:24
  3. اجرای دونوازی قانون و پیانو در تالار رودکی
    توسط Contributor در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۲, 13:00
  4. کنسرت دونوازی قانون و پیانو در تالار رودکی
    توسط Contributor در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۰۹, 14:21
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۲۹, 00:30

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

جستجو شده ها

تکنوازی تار و پیانو

نواختن تار همراه با پیانو

پیانو با ریتم تند

تکنوازی سه تار با ریتم تند

تکنوازی سه تاروپیانو

تکنوازی تار با ارگ

دانلود تک نوازی ریتمیک تار

تاروپيانو

تكنوازي تار و پيانو

دانلودخام ارگ سازبندی

دانلود تکنوازی ریتمیک تار

دانلودتکنوازي تاروپيانو ساکت

تك نوازي سنتور با ريتم تند

تکنوازی تار با پیانو

دانلود تک نوازی پیانو با ریتم تند

دانلود تک نوازی تاروپیانو

قطعات زیبای سه تاروپیانو

دانلود تار نوازی با پیانو

تکنوازی پیانو گام دو مینور معروفی

دانلود تکنوازی تار و پیانو

دانلود تکنوازی پیانوی جذاب

تکنوازی ستار دستگاه مینور

تا این لحظه 63 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
هرگونه کپی برداری از مطالب ممنوع و شرعا حرام است و پیگرد قانونی دارد