کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 19

موضوع: کسی میتونه آموزش هارمونی بده؟

  1. DJmajid آواتار ها
    DJmajid
    شماره کاربری
    45391
    کاربر تازه وارد
    تیر /۱۳۹۲
    31
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی9
    1
    سپاس از شما 15 بار در 12 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    Lightbulb کسی میتونه آموزش هارمونی بده؟

    سلام
    دوستان میخواستم بدونم کسی هست که بتونه آموزش مختصری از هارمونی(در حد نکات اصلی و مهم)رو قرار بده ، سایر آموزش های سایت رو دیدم ولی اون ها در حد آکورد شناسی تموم شدند من منظورم نحوه قرار گیری آکورد ها کنار یکدیگست.
    اگه کمک کنید ممنون میشم.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ در ساعت 03:24

  2. کاربران زیر از شما DJmajid عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    ببینید، آکورشناسی و آکورگذاری همون هارمونی هستش دیگه .
    شما باید تمامه گام ها و آکوردهای مخصوص به هر گام رو فرا بگیرین تا بتون به طور صحیح و اصولی ملودی تون رو هارمونیزه کنین .
    نحوه ی قرار گرفتن آکوردها و نوع آکوردها تماما بستگی به ملودی ای که نواختین داره .
    بنابراین کسی نمیتونه به شما نحوه ی قرار گرفتن آکوردها رو بگه . مگر اینکه ملودیه شما رو داشته باشه و براساس ملودیتون براتون آکورد بذاره ..


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ در ساعت 03:35

  5. 7 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام عزیز ِ دل ام . . .
    امیدوار ام حال ات خوب باشد .
    بنده ی حقیر 22 سال است که هارمونی ( و درس های دیگر ِ موسیقی را ) می خوانم و هنوز جرات نکرده ام آن را تمام شده بدانم !
    شما در یک پست و چند خط نوشته همه ی نکات ِ اصلی اش را می خواهید ؟!
    سال ها وقت می خواهد تا بتوانی این مبحث را فرا بگیری .
    و یک چیزی را هم فراموش نکن :
    نکات و اصول ِ هارمونی شاید در کل 3 صفحه هم نشوند اما نحوه ی استفاده و منطق ِ به کار گیری ِ آن ست
    که سال ها زمان می برد درست و منطقی به کار ببری .
    خب برای ما کاری ندارد که این ها را این جا بنویسیم ولی تو باید تلاش و تمرینی بسیار داشته باشی
    تا مطلوب حاصل آید. . . .
    این هم بعضی از نکات ِ مهم و کاربردی در هارمونی :

    کمترین وضعیت برای هارمونی را باید چهار صدا در نظر بگیری و محدودیتی در صدا های بیشتر نیست
    ( به شرط ِ رعایت ِ قوانین )
    محدوده های صوتی را برای چهار صدا رعایت کن که مانند ِ صدا های آوازی ست این منطقه های صوتی .
    یعنی باس / تنور / آلتو / سوپرانو .
    هر گونه فاصله ی اکتاو / پنجم / دوم / هفتم و با کمی تردید و دو دلی فاصله ی چهارم تیز بین ِ دو آکورد ِ پشت ِ سر ِ هم
    در دو بخش ِ مشترک ممنوع است .
    پرش ِ بیش تر و بزرگ تر از ششم ِ کوچک در همه ی بخش ها ممنوع است .
    فواصل ِ کاسته و افزوده ای که ایجاد می شوند باید در همان بخش حل شوند ( افزوده به نت ِ بعد / کاسته به نت ِ قبل )
    ایجاد ِ نسبت ِ ترایتون تحت ِ هر شرایطی خطاست . ( حرکات ِ موازی بین ِ آکورد ِ درجه ی چهارم و پنجم ِ گام ِ ماژور که
    باعث ِ ایجاد فاصله ی چهارم ِ افزود می شود ) و چون نیاز به حل دارد نتیجه به اکتاو و پنجم ِ موازی منجر خواهد شد که این هم خطاست .
    بهتر است بخش های سوپرانو پیوسته حرکت کند و باس نیز پرش هایی منطقی و به دور از افراط را در خود داشته باشد
    ( در بخش ِ باس نیز پیوسته گی خوب است اما در بلند مدت باعث ِ یک نواختی می شود )
    سعی کن جهت ِ حرکت ِ دو بخش باس و سوپرانو همواره مخالف ِ هم باشد . و تا جای ممکن از روند ها و پرش های هم جهت در بخش های هارمونی خود داری کن .
    روند ِ هارمونیک ات را تا زمانی که حرفه ای نشده ای بر مبنای اول کنسونانس بعد دیسونانس و در نهایت حل بر روی کنسونانس قرار بده .
    هر وقت حرفه ای شدی هر کاری دوست داشتی با هارمونی انجام بده !
    ( اما دلیل ِ منطقی نیز باید برای اش داشته باشی )
    مانند ِ کودکان فقط از آکورد های ماژور و مینور استفاده نکن و از آکورد های هفت ام / نـُـه ام / یازده ام / سیزده ام / پانزده ام نیز استفاده کن .
    اقسام ِ مختلف ِ نوشتن و اجرای هارمونی را نیز بشناس مانند هم زمان / آرپژی / تاخیری / حذفی / تاکیدی و غیره . . .
    باقی ِ موارد بسته به تلاش و خلاقیت های خود ات است .
    همواره شاد باش . . .
    ارادتمند ات .

    پی نوشت :
    بنده ی حقیر هنوز نتوانسته ام همین چند خط را درست رعایت و اجرا کنم . اما امیدوار ام شما با تلاش و خلاقیت بتوانید .


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ در ساعت 03:45

  7. 17 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. soheil6 آواتار ها
    soheil6
    شماره کاربری
    3882
    سـرپرسـت سایت
    مرداد /۱۳۹۰
    7,628
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی23782
    7,398
    سپاس از شما 27,725 بار در 6,248 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    دوست عزیز من داشتم الن همین کار رو روی پروژم انجام میدادم .
    ببین اموزش خواصی نداره چون شما بسته به سلیقه و نوع گام و میزان کشیدن یک نت تا نت بعدی بستگی داره برای شرو صداتون رو توسط نیوتون یا ملودیی یا ... به نت تبدیل کنید واز روی اون نتها اکوردها وهارمونی هارو بسازید .
    موفق باشید


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ در ساعت 03:52

  9. soheil6 آواتار ها
    soheil6
    شماره کاربری
    3882
    سـرپرسـت سایت
    مرداد /۱۳۹۰
    7,628
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی23782
    7,398
    سپاس از شما 27,725 بار در 6,248 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    دوست عزیز من داشتم الن همین کار رو روی پروژم انجام میدادم .
    ببین اموزش خواصی نداره چون شما بسته به سلیقه و نوع گام و میزان کشیدن یک نت تا نت بعدی بستگی داره برای شرو صداتون رو توسط نیوتون یا ملودیی یا ... به نت تبدیل کنید واز روی اون نتها اکوردها وهارمونی هارو بسازید .
    موفق باشید


    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ در ساعت 03:52

  10. DJmajid آواتار ها
    DJmajid
    شماره کاربری
    45391
    کاربر تازه وارد
    تیر /۱۳۹۲
    31
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی9
    1
    سپاس از شما 15 بار در 12 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سال ها وقت می خواهد تا بتوانی این مبحث را فرا بگیری .
    با تشکر از شما
    من هم میدونم که اموختن هارمونی زمانبر و نیازمند تمرین فراوانه . من نیز فقط خواستار این بودم نکات اصلی پیوند آکورد ها رو با زبان ساده از شما بپرسم.
    چون تو چند تا کتابی که من دیدم نوشتار خیلی سخت و درکش برای من مشکل بود.
    شما حتی اگر کتابی نیز معرفی کنید که به این مبحث با زبان ساده پرداخته باشه تشکر میشم.
    مثلا در یکی از کتاب ها نوشته:
    اگر دو آکورد پیوند یابنده در دو نت خویش با یکدیگر مشترک باشند....
    خب سوال من اینجاست که اگر آکورد دوم را با توجه به قوانین آکورد ها میسازیم چه جوری میشه که با توجه به نت های مشترک با آکورد قبلی جای سایر نت ها رو تعیین میکنیم.
    امیدوارم منظورم رو رسونده باشم.


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ در ساعت 04:01

  11. Rubic آواتار ها
    Rubic
    شماره کاربری
    46431
    کاربر اخراجی
    مرداد /۱۳۹۲
    56
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی32
    45
    سپاس از شما 61 بار در 30 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط DJmajid تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    با تشکر از شما
    من هم میدونم که اموختن هارمونی زمانبر و نیازمند تمرین فراوانه . من نیز فقط خواستار این بودم نکات اصلی پیوند آکورد ها رو با زبان ساده از شما بپرسم.
    چون تو چند تا کتابی که من دیدم نوشتار خیلی سخت و درکش برای من مشکل بود.
    شما حتی اگر کتابی نیز معرفی کنید که به این مبحث با زبان ساده پرداخته باشه تشکر میشم.
    مثلا در یکی از کتاب ها نوشته:
    اگر دو آکورد پیوند یابنده در دو نت خویش با یکدیگر مشترک باشند....
    خب سوال من اینجاست که اگر آکورد دوم را با توجه به قوانین آکورد ها میسازیم چه جوری میشه که با توجه به نت های مشترک با آکورد قبلی جای سایر نت ها رو تعیین میکنیم.
    امیدوارم منظورم رو رسونده باشم.
    یکی از نکات هارمونی پراتیک همینه که شما فرمودین.
    اگر دو آکورد به هم پیوند یابند و در دو نت خویش مشترک باشند باید از نتی استفاده کرد که در آن دو آکورد مشترک باشد.
    مثلا وقتی ما داریم از آکورد سل ماژور استفاده می کنیم و بعد از اون می خوایم آکورد دو ماژور استفاده کنیم.

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    بین دو ماژور و سل ماژور یه نت مشترک هست اما برای اینکه آکومپانیمنتمون بد صدا نکنه و نت ها خوش صدا تر باشن و هارمونی بهتری رو ایجاد کنیم می آیم و از معکوس آکورد دو ماژور استفاده می کنیم اما اگر نت مشترکی وجود نداشت باید آکورد رو طوری انتخاب کنیم که نزدیک ترین نت ها انتخاب بشن و پوزیشن دست ما کمترین حرکت رو داشته باشه.

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ در ساعت 04:14

  12. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط DJmajid تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    مثلا در یکی از کتاب ها نوشته:
    اگر دو آکورد پیوند یابنده در دو نت خویش با یکدیگر مشترک باشند....
    خب سوال من اینجاست که اگر آکورد دوم را با توجه به قوانین آکورد ها میسازیم چه جوری میشه که با توجه به نت های مشترک با آکورد قبلی جای سایر نت ها رو تعیین میکنیم.
    امیدوارم منظورم رو رسونده باشم.
    عرض ِ ادب دوباره عزیز ِ دل ام .
    من هم امیدوار ام منظور ات را درست متوجه شده باشم :
    ببین ! وقتی می خواهی هارمونی نویسی کنی یک سری موضوعات و قوانین را رعایت می کنی .
    این قوانین در واقع شکل دهنده ی رفتار ها و روند های هارمونیک ِ تو هستند .
    یعنی آکورد ِ اولی که می نویسی مقدمه ای بر آکورد های بعدی ست و اگر بخواهی با توجه به قوانین ِ هارمونی
    آن را ادامه دهی و تکمیل کنی ، کاملن مشخص است که چه خواهی کرد و چه راه هایی برای هارمونی نوشتن داری .
    این را یک معلم ِ درس ِ هارمونی از همان اول با نگاه به اولین آکورد ات می داند .
    و اگر خارج از این قوانین حرکتی انجام بدهی که برای اش دلیلی منطقی نداشته باشی خطا کرده ای
    و اگر دلیل داشته باشی اسم اش خلاقیت است ! به همین ساده گی . . .!
    هارمونی علم ِ فرار از خطا ها با دلایل ِ منطقی ست نه آن چیز ِ وحشتناکی که دوستان از آن در ذهن ِ خود اشان ساخته اند .

    اجازه بده مثالی که زدی را در عمل کمی بررسی کنیم :
    فرض کن در گام ِ دو ماژور آکورد ِ دو ماژور را در ابتدا نوشته ای .
    ( که طبیعتن باید این باشد چون شروع ِ قطعه است )
    تو برای آکورد ِ بعد فقط دو راه داری !
    یا آکورد ِ درجه ی دومینانت یا درجه ی سانسیبل ! این از آکورد دوم ! ( چون باید گام را تثبیت کنی )
    برای آکورد ِ سوم نیز دو راه داری یا به شکلی کلیشه ای دوباره به تنیک برگردی و آن درجه ی هفتم را حل کنی یا
    خلاقیت به خرج بدهی و به آکوردی دیگر بروی بعد با تاخیر به تنیک باز گردی ! ( این هم آکورد سوم و چهارم )
    آکورد ِ بعد می تواند یا درجه ی سوم باشد یا ششم چون هر از گاهی اشاره به گام ِ مینور ِ هم علامت در یک روند ِ هارمونیک
    بسیار خوشایند و ( مطبوع ) تلقی می شود . و یا حتی می تواند درجه ی چهارم ِ گام باشد
    بعد از آن تو نمی توانی به درجه ی پنجم بروی چون ایجاد نسبت ِ ترایتون می کند
    به درجه های هفتم و تنیک نیز نمی توانی بروی چون قبلن نوشته ای و تکراری می شود .
    می ماند درجه ی دوم ! خب انتخاب ِ بدی نیست . . . .
    و همین طور الی آخر . . . .
    می بینی چه ساده همه ی روند های هارمونیک ات قابل ِ پیش بینی است ؟!
    بنده ی حقیر وقتی هارمونی می نویسم کاملن متوجه ام که به کجا خواهم رفت و چه خواهم کرد .
    چون قوانین مرا مجبور به این کار می کند .
    این خوب است ؟
    نه همیشه . . . باید خلاقیت های فردی را نیز به کار برد و برای اشان نیز دلایلی منطقی آورد .
    در این زمینه نیز همواره نظر ام بر کتاب ِ هارمونی نوشته ی آقای علیرضا مشایخی بوده است
    که ساده و شیوا با حجمی بسیار کم هارمونی را بسیار عمیق و دوست داشتنی به هنر جو یاد می دهد .
    نام ِ این کتاب ( آهنگسازی به شیوه ی کلاسیک / هارمونی ) است .
    هزینه ی هم ندارد و بسیار ارزان و مفید است و از انتشارت ِ پارت و رهام در انقلاب می توانی تهیه کنی .

    همواره شاد باش
    ارادتمند ات .


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ در ساعت 04:22

  13. 8 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. azetr آواتار ها
    azetr
    شماره کاربری
    7753
    کاربر پیـشرفته
    آذر /۱۳۹۰
    IR
    643
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی163
    111
    سپاس از شما 445 بار در 293 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عرض ِ ادب و احترام عزیز ِ دل ام . . .
    امیدوار ام حال ات خوب باشد .
    بنده ی حقیر 22 سال است که هارمونی ( و درس های دیگر ِ موسیقی را ) می خوانم و هنوز جرات نکرده ام آن را تمام شده بدانم !
    شما در یک پست و چند خط نوشته همه ی نکات ِ اصلی اش را می خواهید ؟!
    سال ها وقت می خواهد تا بتوانی این مبحث را فرا بگیری .
    و یک چیزی را هم فراموش نکن :
    نکات و اصول ِ هارمونی شاید در کل 3 صفحه هم نشوند اما نحوه ی استفاده و منطق ِ به کار گیری ِ آن ست
    که سال ها زمان می برد درست و منطقی به کار ببری .
    خب برای ما کاری ندارد که این ها را این جا بنویسیم ولی تو باید تلاش و تمرینی بسیار داشته باشی
    تا مطلوب حاصل آید. . . .
    این هم بعضی از نکات ِ مهم و کاربردی در هارمونی :

    کمترین وضعیت برای هارمونی را باید چهار صدا در نظر بگیری و محدودیتی در صدا های بیشتر نیست
    ( به شرط ِ رعایت ِ قوانین )
    محدوده های صوتی را برای چهار صدا رعایت کن که مانند ِ صدا های آوازی ست این منطقه های صوتی .
    یعنی باس / تنور / آلتو / سوپرانو .
    هر گونه فاصله ی اکتاو / پنجم / دوم / هفتم و با کمی تردید و دو دلی فاصله ی چهارم تیز بین ِ دو آکورد ِ پشت ِ سر ِ هم
    در دو بخش ِ مشترک ممنوع است .
    پرش ِ بیش تر و بزرگ تر از ششم ِ کوچک در همه ی بخش ها ممنوع است .
    فواصل ِ کاسته و افزوده ای که ایجاد می شوند باید در همان بخش حل شوند ( افزوده به نت ِ بعد / کاسته به نت ِ قبل )
    ایجاد ِ نسبت ِ ترایتون تحت ِ هر شرایطی خطاست . ( حرکات ِ موازی بین ِ آکورد ِ درجه ی چهارم و پنجم ِ گام ِ ماژور که
    باعث ِ ایجاد فاصله ی چهارم ِ افزود می شود ) و چون نیاز به حل دارد نتیجه به اکتاو و پنجم ِ موازی منجر خواهد شد که این هم خطاست .
    بهتر است بخش های سوپرانو پیوسته حرکت کند و باس نیز پرش هایی منطقی و به دور از افراط را در خود داشته باشد
    ( در بخش ِ باس نیز پیوسته گی خوب است اما در بلند مدت باعث ِ یک نواختی می شود )
    سعی کن جهت ِ حرکت ِ دو بخش باس و سوپرانو همواره مخالف ِ هم باشد . و تا جای ممکن از روند ها و پرش های هم جهت در بخش های هارمونی خود داری کن .
    روند ِ هارمونیک ات را تا زمانی که حرفه ای نشده ای بر مبنای اول کنسونانس بعد دیسونانس و در نهایت حل بر روی کنسونانس قرار بده .
    هر وقت حرفه ای شدی هر کاری دوست داشتی با هارمونی انجام بده !
    ( اما دلیل ِ منطقی نیز باید برای اش داشته باشی )
    مانند ِ کودکان فقط از آکورد های ماژور و مینور استفاده نکن و از آکورد های هفت ام / نـُـه ام / یازده ام / سیزده ام / پانزده ام نیز استفاده کن .
    اقسام ِ مختلف ِ نوشتن و اجرای هارمونی را نیز بشناس مانند هم زمان / آرپژی / تاخیری / حذفی / تاکیدی و غیره . . .
    باقی ِ موارد بسته به تلاش و خلاقیت های خود ات است .
    همواره شاد باش . . .
    ارادتمند ات .

    پی نوشت :
    بنده ی حقیر هنوز نتوانسته ام همین چند خط را درست رعایت و اجرا کنم . اما امیدوار ام شما با تلاش و خلاقیت بتوانید .

    با سلام خدمت اقای جعفرزاده محترم

    من احساس میکنم به کاربردن

    بعضی از کلمات تخصصی (هرچند برای شما معمولی و ساده به نظر بیاید) که در متن بالا به کار بردید جایز نیست چرا ؟

    سوال یکی از کاربران که از نحو ی سوال مشخص است که این عزیز با تئوری موسیقی اشنایی چندانی ندارن

    و این توضیح برای این او چیزی جز سردرگمی دربر نخواهد داشت.

    / بنده درمورد توضیحات شما نقدی ندارم و کاملا درست و صحیح میباشد /

    و دوم اینکه به کار بردن اینگونه جملات حداقل برای شخص شما که به گفته ی دوستان و مدیران محترم استاد این هنر گسترده هستید

    شایسته نیست .

    منظور من این جمله " ( مانند ِ کودکان فقط از آکورد های ماژور و مینور استفاده نکن و از آکورد های هفت ام ........ ) "

    ایا فقط کودکان ازین گام ها استفاده میکنند ؟

    ایا کسانی که تنها ازین نوع گامها استفاده میکنند کودک هستد ؟

    ایا برداشتهای من نا صحیح است ؟

    محور اصلی این سایت اموزش وامید به یکدیگر است بعنوان مثال عرض میکنم حتی اگر کاربران فقط از اکوردهای ماژور و مینور استفاده کنند!

    بنده شاهد درسها و تمرینهای اموزشی شما بوده ام که تقدیر و سپاس از شما بجا و ضروریست.

    مواردی رو هم که ذکرشد تنها نقد و نظر شخصی بود .

    به امید روزهای هرچه بهتر






    MortezaKeighobadi@
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ در ساعت 04:25

  15. کاربران زیر از شما azetr عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. Rubic آواتار ها
    Rubic
    شماره کاربری
    46431
    کاربر اخراجی
    مرداد /۱۳۹۲
    56
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی32
    45
    سپاس از شما 61 بار در 30 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط azetr تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    با سلام خدمت اقای جعفرزاده محترم

    من احساس میکنم به کاربردن

    بعضی از کلمات تخصصی (هرچند برای شما معمولی و ساده به نظر بیاید) که در متن بالا به کار بردید جایز نیست چرا ؟

    سوال یکی از کاربران که از نحو ی سوال مشخص است که این عزیز با تئوری موسیقی اشنایی چندانی ندارن

    و این توضیح برای این او چیزی جز سردرگمی دربر نخواهد داشت.

    / بنده درمورد توضیحات شما نقدی ندارم و کاملا درست و صحیح میباشد /

    و دوم اینکه به کار بردن اینگونه جملات حداقل برای شخص شما که به گفته ی دوستان و مدیران محترم استاد این هنر گسترده هستید

    شایسته نیست .

    منظور من این جمله " ( مانند ِ کودکان فقط از آکورد های ماژور و مینور استفاده نکن و از آکورد های هفت ام ........ ) "

    ایا فقط کودکان ازین گام ها استفاده میکنند ؟

    ایا کسانی که تنها ازین نوع گامها استفاده میکنند کودک هستد ؟

    ایا برداشتهای من نا صحیح است ؟

    محور اصلی این سایت اموزش وامید به یکدیگر است بعنوان مثال عرض میکنم حتی اگر کاربران فقط از اکوردهای ماژور و مینور استفاده کنند!

    بنده شاهد درسها و تمرینهای اموزشی شما بوده ام که تقدیر و سپاس از شما بجا و ضروریست.

    مواردی رو هم که ذکرشد تنها نقد و نظر شخصی بود .

    به امید روزهای هرچه بهتر
    البته انتقاد کردید گر چه به من ارتباطی نداره این مسئله اما بذارید نقد شما رو نقد کنم.
    کسی که به دنبال هارمونی می گرده باید تئوری موسیقی رو مثل جدول ضرب از بر باشه.
    ایشون واژهای تخصصی به کار نبردن.
    دقیقا واژهایی رو به کار بردن که باید می بردن.
    موفق باشید.


    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ در ساعت 04:31

  17. کاربران زیر از شما Rubic عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۱۰, 20:33
  2. کسی میتونه یه پروژه سبک پاپ راک غمگین و آروم بزاره؟ ( موضوع بسته شد ! )
    توسط Sina_xuse در انجمن پروژه های تمرینی و ناتمام کاربران
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۳۰, 06:22
  3. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۳۱, 04:19
  4. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۲۵, 11:46

جستجو شده ها

اموز يكسان نمودن گام ها در اف ال

آموزش هازمونیک کردن وکال

فاصله ی کوچک cubase.ir

پیوند آکورد به زبان ساده

تا این لحظه 239 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست