کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

موضوع بسته شد
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 36

موضوع: تحلیلی در سبک ِ رپ ( با توضیحات ِ تخصصی ) ( روشن )

  1. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mythicalgirl تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام جناب روشن ممنون بات توضیح های مفیدتون
    راجب قطعه عرض کنم که بله کاملا موفقا در بی نظمی بس نظمی عجیب هست !یاد خاطره افتادم به همراه گروه موسیقی باریش سال پیش در کاخ سعادت آباد برنامه داشتیم ،و استاد وحید اسداللهی یکی از معروف ترین و بهترین نوازنده های ناغاره (ساز آدربایجان) بودیم و چند دقیقه ای ایشان تکنوازی داشتند و به صورت زیبا و از فرم های بی نظم و ریتم های لنگ استفاده میکرد و من هم لذت می بردم ایشون برای چند بار در همون فضای بنظمی که ریتم می زدن از ریتم خارج شدن و من با خودم بعد فکر کردن به این نتیجه رسیدم که حتی نوازنده های با تجربه هم امکان خطا دارن ،
    من اینو با همکارانم که زیاد درک درست و ریتمیکی ندارن در میون گذاشم دیدم همه جبهه گرفتن و کلی انتقاد که تو که نوازنده ناغاره نیستی مرد 55 ساله رو با 40 سابقه زیر سوال می بری و ....! که دیدم خودم رو خراب کردم و اشتباهی بیش نبود !
    البته جای این حرفم اینجا نبود ولی دوست داشتم در میون بزارم سخنانه شما منو به اون زمان برد
    راجب قطعه که زیبا بود مثل هیمشه ،ولی یه تفکری دارم شاید درست نباشه ،به نظر من تو سبک رپ مهم ترین چیز ترانه و شعر اونه که این اجازه رو می ده ما وزنه یک آهنگ رو بدونیمو آگاه باشیم که چه کارایی می تونیم در ضمینه ی آهنگش انجام بدیم البته که بر عکس اینو صدق میکنه ولی واقعا اگر شاعرش از ریتم و ... اطلاعات دقیق داشته باشه و درک کنه
    اون وقت هم دست منه آهنگ ساز نوعی بازه هم کسی که شعر مینویسه اصولا خود رپر ها تکسشو می نویسن
    ممنون و سپاس و همیشه موفق باشید
    بازم منتظر آثار و سخنانتون هستیم

    عرض ِ ادب و احترام خانم مدیر .
    خوش حال و سپاس گزار ام از بودن ِ شما .
    می دانید ؟ اشتباه کوچک و بزرگ نمی شناسد !
    جز در بیان کردن اش ! یعنی چه استاد . . .باشی چه بنده ی حقیر ممکن است خطایی رخ بدهد .
    اما او می تواند این خطا را به ما بگوید ولی ما نمی توانیم به او بگوییم !
    مسئله ی سن و موی سپید اجازه ی خیلی از رفتار ها و آزادی های بیانی را نمی دهد .
    خب نمی شود خرده ای هم گرفت . هنرمند زود رنج و دل نازک است . اگر به آن ( عاشیق )
    بگویی (( قارداش اونین ریتمی بی رَز مشکلی وار ) قطعن او قهر می کند !
    ترجمه ی جمله ی بالا : ( برادر ریتم ِ آن کمی مشکل دارد )
    عموی من خود اش یک عاشیق است و که در باکو درس خوانده و نروژ زندگی می کند چند بار هنرمند ِ برتر ِ سال شده است
    در نروژ . اما یک بار به او عرض کردیم شما ( زمین خواره ) را اشتباه اجرا کردید شاهد اش شنیده نشده !
    به کلی نابود شدیم اصلن ! ( البته در اجرا های بعدی اش درست شد ، اما ما ؟! )
    یک چیزی را هم بگویم موسیقی ِ آذربایجان ریتم و ملودی را خوب می شناسد ولی آن قدر آن را به هم می ریزد که
    خود اشان هم اشتباه می کنند چه رسد به ما !!!

    در رابطه با قطعه هم شما همواره به این حقیر لطف داشته اید .
    شک نکن که تو سبک ِ رپ ، متن و ترانه زمانی که با موسیقی همراه می شوند از خود ِ موسیقی مهم تر هستند .
    چون دارید چیزی را روایت می کنید که به واسطه ی آن متن در تلاش برای تغییر اش هستید .
    پس نیاز به متنی تاثیر گذار و سترگ خواهید داشت که این موضوع گاهی باعث می شود
    موسیقی ضعیف تر جلوه کند . البته نمی شود خرده ای هم گرفت گاهی می بینید مارشال ماترز با آن عظمت اش
    بعضی متن های اعتراضی اش را بدون هیچ موسیقی ای اجرا می کند ( در حالی که به شدت ریتمیک و ملودیک است )
    برای همین عرض کردم رپ عظیم است اما درک اش سخت است !
    متاسفانه برای این قطعه بنده تخصص ِ متن نویسی نداشتم و صدای قشنگی هم ندارم ! در نتیجه فقط روی موسیقی اش کار کردم .
    مرا ببخشید . واقعن . چون نمی توانم خطر کنم و چیزی اشتباه را توصیف کنم .
    باز هم سپاس از لطف و توجه و مهربانی شما . . .
    عرض ِ ارادت ام را بپذیرید .
    همواره شاد و آرام باشید .


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #21 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ در ساعت 05:08

  2. 2 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Saeid Baran آواتار ها
    Saeid Baran
    شماره کاربری
    40673
    مدیر بـازنشسته
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    IraN
    1,050
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی2663
    5,435
    سپاس از شما 3,047 بار در 1,099 پست
    Follows
    0
    Following
    1

    پیش فرض

    این سبک ، سبک بسیار جالبیِه و فکر میکنم طرفدار زیاد داشته باشه (به دلیل بازدید زیاد از تاپیک)
    اگه مدیران بسیار محترم موضوع رو مهم کنن خیلی خوب میشه
    امبدوارم همچنان جناب آقای روشن عزیز بازم از این سورسهای آموزنده در سایت قرار بده و ما آموزش ببینیم
    سپاسگذارم.









    *Alone God* ◄ B A R A N ► *Only God*
    #22 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ در ساعت 05:32

  5. کاربران زیر از شما Saeid Baran عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. mythicalgirl آواتار ها
    mythicalgirl
    شماره کاربری
    18814
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۱
    iran
    987
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی762
    1,076
    سپاس از شما 1,343 بار در 571 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    موضوع مهم شد


    www.aparat.com/mythicalgirl
    instagram:samirajost

    "تنظیم و اهنگ سازی و ساخت ریتم برای ارنجر های کرگ 600 به بالا

    پذیرفته می شود"

    #23 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ در ساعت 05:46

  7. 3 کاربر زیر از mythicalgirl برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. abtn آواتار ها
    abtn
    شماره کاربری
    43206
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۲
    تهران بلوار کاوه شمالی
    383
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی301
    3,297
    سپاس از شما 387 بار در 228 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    محوریت رپ روی شعر خوانی هستش
    موسیقی به مرور برای این سبک به وجود اومده
    ولی نکته مهم اینه که روی هر قطعه ای با ریتم صحیح میشه رپ خوند


    #24 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ در ساعت 16:33

  9. کاربران زیر از شما abtn عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. manii آواتار ها
    manii
    شماره کاربری
    15230
    کاربر تازه وارد
    خرداد /۱۳۹۱
    47
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی2
    3
    سپاس از شما 2 بار در 2 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    با تشکر از استاد عزیز مطلب جالبی بود کم پیش میاد که ادمی با علم بالای موسیقی مثل شما از این سبک تعریف کنه خیلی خوش حال شدم که این مطالب رو خوندم خیلی چیز ها برای من روشن شد من خودم تو سبک رپ کار می کنم هم خوانندگی هم تنظیم میکس و مسترینگ خیلی ها به من می گفتن که تو سبک پاپ کار کنم بهتر جا و موقعیت بهتر نسبت به رپ داره ولی خوب علاقس کاریش نمیشه کرد خیلی ها که تو این سبک نیستن کور کورانه از این سبک مشکلات الکی میگیرند که این مطلب شما می تونه سندی برای اثبات اشتباه اونا باشه بازم ازتون تشکر می کنم بابت زحمتی که کشیدن


    #25 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ در ساعت 17:26

  11. کاربران زیر از شما manii عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. 4GET آواتار ها
    4GET
    شماره کاربری
    21370
    کاربر پیـشرفته
    شهریور /۱۳۹۱
    اصفهان
    357
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی102
    146
    سپاس از شما 219 بار در 151 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    با سلام به شما روشن عزيز
    موسيقي شما يك قعطه ي پر بار و داراي بار موسقي بسيار بالايي بود
    ولي اگه بنگريم تو موسقي ايراني همچين قطعه هاي پيدا نميشه چون اصولا بيشتر هدف رو تكس كار و آهنگ سازي به گفته ي دوستمون بيشتر به صورت لوپ تكرار ميشه
    البته اگه به كاراي مهديار آقاجاني نگاه كنيم اين سبك نيس يعني ساختار شكني هاي بسيار
    موسيقي رپ يك موسقي اعتراضي بوده و هست ولي در ايران موضوعات مختلفي با اين سبك اجرا ميشوند
    و در بيشتر اين كارها بسته به نوع تكس فضا سازي و آهنگسازي ميشود
    در قطعه ي شما به نظر من اگه بخوايم به عنوان يك موسقي رپ پارسي بش بنگريم داراي دو ريتم و دو فضا بود
    از ثانيه 6 تا حدود ثانيه 41 فضا حالت به قول معروف گنگ داشت اين فضا تو آهنگ كوچه علي چپ حصين ساخته ام.اس.ان در يه قسمتش ديده شد ولي زمان از شما بيشتر بود كه فكر كنم
    باعث خستگي شنوده بشوند.از 1:05 يه فضا ملوديك گرفت كه به كاراي اجتماعي يا...ميخورد بحث من در مورد دو فضاي كاملا متمايز در اين قطعه بود
    كه اصلا هم بد نيست ولي طولاني بودن اين دو فضا باعث خستگي شنونده ميشود
    پروژه ي شما قطعه اي بسيار فاخر و ارزشمند در اين سبك ولي امروزه اين نوع قطعات بين رپرهاي ايراني ديده نميشه
    در كل منظور من اينه اين كه بهتره بجاي اينكه از موسيقي غرب الهام گرفت بشه بهتره كه موسيقي خودمونو ترويج داد
    ميدونم شايد بعضيها بگن رپ در اصل مال غرب ولي اين نوع رپ كه الان در ايران اجرا ميشه نيست
    آهنگ كمك از هيچكس و ياس ساخته مهديار تو اون كار سازهاي ايراني و خارجي تلفيق شده و يك موسيقي رپ پارسي ميشه گفت تشكيل داده
    من از كار شما لذت بردم ببخشيد اگه جسارتي كردم و اگه به نظر من جنس درام و پاساژ ها زياد خوب نبود
    ممنون


    #26 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۱ در ساعت 14:54

  13. کاربران زیر از شما 4GET عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. pe32_64 آواتار ها
    pe32_64
    شماره کاربری
    19671
    مدیر بـازنشسته
    مرداد /۱۳۹۱
    تهران
    2,610
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3078
    9,809
    سپاس از شما 4,621 بار در 2,236 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب پیمان ِ اسماعیلی ِ عزیز
    سپاس از لطف ات .
    خوش حال ام که مفید بود .
    اما ایرادات اش را هم به من بگو . انتظار ام از تو بالاست .
    شاد و آرام باش برادر جان .
    ارادتمند ات .
    -------------------------
    درود روشن جان
    ممنون از توجهتون و وقتی که برامون قرار میدید.
    ایراد؟این حقیر چی گفته که چنین برداشتی شده؟اگه
    جایی حرفی زدم یا خدایی ناکرده جسارتی شده ،عذر خواهی بنده را بپذیرید .
    انتظار داشتن تون از بنده نهایت لطف و بزرگواری یه . روحیه دادید جناب.
    شاد و سلامت باشید.


    #27 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۱ در ساعت 21:26

  15. کاربران زیر از شما pe32_64 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. Solo آواتار ها
    Solo
    شماره کاربری
    5
    مدیر بـازنشسته
    فروردین /۱۳۹۰
    2,537
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4015
    2,502
    سپاس از شما 8,614 بار در 2,127 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    خیلی استفاده کردم روشن عزیزم


    انسانها 10 دسته اند : آنها که مدیریت سرور میدانند و آنهاییکه که نمیدانند !
    #28 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۲ در ساعت 00:00

  17. 2 کاربر زیر از Solo برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. Ardeshir81 آواتار ها
    Ardeshir81
    شماره کاربری
    30783
    کاربر پیـشرفته
    بهمن /۱۳۹۱
    081
    432
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی273
    704
    سپاس از شما 307 بار در 201 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    جناب روشن ! تبریک میگم .
    هم به خاطر آهنگی که ساخته بودید هم به خاطر تجزیه و تحلیلی که در سبک آهنگسازی رپ انجام دادید .
    جا داره که حالا که چنین تاپیکی در این انجمن باز شده منم چیز هایی رو که باور دارم و یا میدونم رو بگم .

    همونطور که میدونید مهم ترین تفاوت رپ با بقیه ی سبک های موسیقی نوع شعر (تکست) نویسی آن است .
    و البته این ویژگی باعث شده که رپ در مواردی اصلا جزو موسیقی به حساب نیاد و فقط به چشم یک دلنوشت یا شعر به اون نگاه کرد .
    برای نمونه به این آهنگ نگاهی بندازید : ("خاک سرخ" از "سورنا") تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    همونطور که میبینید در این آهنگ (یا بهتر بگم) ، در این رپ ، هیچ آهنگ و یا حتی بیتی دیده نمیشه (البته به جز یه مقدار پد) و این نشون دهنده ی اینه که هدف رپ کن تنها و تنها رسوندن مقصودش و باور و عقیدش به شنونده بوده .
    یا در آهنگ Infinity از Eminem : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها چیزی که در این آهنگ دیده میشه (به جز صدای خواننده) یک بیت ساده و کمی بیس (که به احتمال زیاد سمپل شده) هست .
    البته خوب مشخصه که خواسته هر رپ کن اینه که بیشتر شنیده بشه و این باعث میشه که رپ کن به دنبال آهنگسازی خوب ، کیفیت بالا و بقیه ی ظواهر بگرده ، مانند قافیه بازی .
    بله ، در رپ از اونجایی که هدف اصلی حرف زدنه و رپ کن میخواد چیزی رو به مردم بگه ، گاهی باید در این راه قافیه رو هم بذاره کنار (مثل کاری که امزیپر میکنه) .

    هدف از حرفایی که زدم و رپ هایی که به عنوان نمونه معرفی کردم این بود که بگم در رپ اصل محتواس ، ولی همونجور که گفتم از زمانی که رقابت برای بیشتر شنیده شدن و جذب مخاطب بیشتر آغاز شد ، قافیه های پیچیده تر ، آهنگ سازی های پیچیده تر ، ساختار شکنی ها و سنت شکنی های بیشتری رو شاهد بودیم .
    البته بحث اصلی این تاپیک آهنگسازی در سبک رپ هست و فک نکنم کسی اینجا باشه که کار های "مهدیار" رو به عنوان پیچیده ترین کار ها در رپ فارس قبول نداشته باشه ، برای نمونه کاری که در آهنگ "فضای سرد" (قاف) انجام داد واقعا در رپ فارس (و جهان) تک و بی نظیر بود : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    (میتونید کار های دیگه ی مهدیار رو هم اینجا ببینید : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید )

    این کاری هم که جناب روشن انجام داد ، کار پیچیده و متفاوتی بود و همین "متفاوت بودن" (یا همون ساختار شکستن) جزو اه... اصلی در رپ هست .

    همین

    به جناب روشن هم واقعا از ته ته ته دل (دیگه نمیدونم شدتشو چه جوری بیان کنم) تبریک و آفرین میگم ، موفق باشید .


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #29 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۲ در ساعت 02:25

  19. کاربران زیر از شما Ardeshir81 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام .

    چندی پیش که این تاپیک را ایجاد کردم تصور ام بر این نبود که با لطف ِ دوستان رو به رو شوم .
    خب همین که شرمنده ی بزرگان نشدیم جای شگفتی ست . . .

    هم چنان که مشغول ِ مطالعه پیرامون ِ این مبحث ِ عظیم یعنی رپ بودم . یک سفارش ِ کاری مرا به سختی از این مبحث دور کرد .
    ( تخقیق پیرامون ِ موسیقی ِ آذربایجان که هیچ ارتباطی به این ندارد ! )
    در نتیجه تصور کردم قبل از این که موضوعات در هم و بر هم شوند تکلیف ِ این تاپیک را مشخص کنم و به پایان اش برسانم .

    نظر ها و پیشنهادات و ایراداتی که به سورس ِ اول وارد شد را تلاش کردم که جبران کنم . . .
    ریتم را استفاده از باس را و هم چنین تا آنجا که شد از صدا های اف ال استفاده کردم ،
    اما هم چنان وجود ِ نکسـِـز ( نکسوز ) و اتمسفر الزامی ست !

    گام را لا مینور در نظر گرفتم با آکورد های محوری ِ لا مینور و می مینور . تا زیاد قطعه را پیچیده نکنیم .
    اما در هارمونی نویسی ِ اول ِ کار هم چنان شیطنت های خاص ِ آکورد گذاری را در نظر گرفته ام به چند دلیل . . .

    اول این که روند ِ هارمونی را گردشی در نظر گرفتم تا دوستان بدانند وقتی می خواهند یک ملودی بنویسند نیازی نیست
    کل ِ آن ملودی بر یک آکورد باشد . . .( یا میزان به میزان ! )

    دوم این که وقتی آکورد های گردشی می نویسید دست ِ شما هم برای ملودی نویسی به شکل ِ عجیبی باز است !

    به سورس که بنگرید نکات ِ جالبی خواهید دید . . .
    لا مینور آغاز می شود با شنیده شدن ِ نت ِ سل انتظار ِ می مینور می رود که نمایان است و می خواهد گام را تثبیت کند
    اما به ر مینور می رود که نت ِ دو در ملودی اجرا شود و تشکیل ِ آکورد ِ ر مینور هفت را بدهد ! ( درجه ی چهارم ِ گام )

    این یعنی چه ؟

    یعنی تاخیر در اراثه ی مطلبی که انتظار اش می رود .

    خُب کار اش چیست ؟

    چیزی ست که رپ همه ی تلاش اش را به کار می گیرد برای اراثه اش . . .
    انتظار . . . توجه . . . میخکوب کردن ِ شنونده . . . دگردیسی در نگاهی که به اطراف و مسائل ِ در حال ِ وقوع بالاخص موسیقی دارید .

    این اتفاق فقط در شعر یا متن و تکست رخ نمی دهد گاهی بر دوش ِ موسیقی ست . . .

    در ضرب ِ اول ِ میزان ِ اول . . . نت ِ لا می سی و بعد لا شنیده می شود . .
    این نت ِ سی آن میان چه می کند ؟
    تاخیر است ! نت ِ تاخیر در هارمونی که استاد اش Dr Dre در کار های مارشال ماترز است . ( در سبک ِ رپ )
    تاثیر ِ مهمی در روند ِ موسیقی دارد . . . چون نیاز به حل را ایجاد می کند
    که در این جور مواقع اگر خواننده بخواهد سکوت کند یا لحن اش را عوض کند
    یا به شکل ِ کلی تغییری در ساختمان ِ ادبیات ِ قطعه به وجود آید آن جا بسیار به کار می رود .

    نت ِ محوری یا تکیه گاه . . .

    به نت ِ سل در چنگ ِ دوم ِ ضرب ِ دوم ِ میزان ِ اول دقت کنید . . ( عجب آدرسی برای یک نت ! )
    این نت درجه ی هفت ِ گام لا مینور است . . .نیاز به یک جای دیگر دارد تا کار تمام شود .
    همان میزان ضرب ِ سوم را بنگرید
    آخرین دو لا چنگ نت ِ لا است ، تازه آن جا شنونده آرام می گیرد !
    این شیطنت های سبک ِ رپ خیلی خوب هستند اما اگر درست و در جای خود اشان استفاده شوند و کار به افراط و تفریط نکشد .

    نت ِ تکیه گاه ِ کل ِ قطعه کجاست ؟
    اگر سورس را نبینید ، می توانید ان را احساس کنید . . . اما حالا که سورس در اختیار است نظر ِ شما را به یک نت ِ تکیه گاه جلب می کنم

    در حالی که انتظار داریم نت های لا یا می یا حتی سل که هفت ام ِ گام است به کار برود ،
    اما بر خلاف ِ تصور در میزان ِ شش ام چنگ ِ آخر که نت ِ دو است با پرش ِ اکتاوی از چنگ ِ قبل اش تکیه گاهی عظیم در کل ِ موسیقی است .
    آن را حذف کنید . . .
    اصلن موسیقی ناقص می شود .
    این یک نکته ی مهم است در سبک ِ رپ که همیشه شما یک تکیه گاه داشته باشید چرا ؟
    چون چرخش های موضوعی یا متنی در آواز آن قدر زیاد است که گاهی آهنگساز اگر بخواهد با آن پیش برود
    کلن موسیقی را گم می کند در نتیجه باید یک نت ِ محوری ( یا آکورد ِ تاکیدی ) در کار باشد . . .
    که حضوری ( نا شنیدنی ولی حس شدنی ) دارد . . .
    کار ِ نت ِ تکیه گاه فقط در ملودی آن هم با پرش های پنج ام و چهار ام نیست . . .
    در به کار بردن اش بسیار وسواس و سخت گیری به خرج بدهید . . .
    به شکل ِ کلی این سورس را ساده در نظر گرفتم و تاکید بیشتر بر مفهوم های گذری ِ کوتاه اما مهم بوده است .

    اگر فرصتی بماند حتمن باز هم روی این موضوع تحقیق خواهم کرد .

    همواره شادو آرام باشید.
    ارادتمند .

    پی نوشت :
    دقت کنید که سورس با محوریت ِ موسیقی در نظر گرفته شده است نه متن و تکست .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #30 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۳۰ در ساعت 17:59

  21. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. آموزش کامل ، ساده و تخصصی میکس
    توسط Manager در انجمن مــیـــکس(Audio Mix)
    پاسخ ها: 22
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۰۸, 17:18
  2. کارگاه تخصصی سرود و همخوانی برگزار می شود
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۰۵, 14:11
  3. اعضای شورای تخصصی موسیقی پاپ معرفی شدند
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۰, 13:50

جستجو شده ها

حصین

سبک hip hop

توضيحاتي در مورد سبك ديس لاو

تحلیل سبک دیس لاو رپ

توضیح کامل سبک رپ

توضيحات سبك رپ

توضیحات کامل سبک های رپ

تا این لحظه 479 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی