کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

موضوع بسته شد
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: Interval(فاصله ها)

  1. sina123sina آواتار ها
    sina123sina
    شماره کاربری
    24929
    کاربر تازه وارد
    آبان /۱۳۹۱
    10
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی12
    0
    سپاس از شما 8 بار در 4 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    Cool Interval(فاصله ها)

    مقدمه
    بسیاری از کتاب های معتبر داخل کشور برخلاف غنی بودنشان فاقد ارزش اموزشی هستند،زیرا هر کتاب غنی برای اموزش مفید نیست،میتوانیم بگوییم که کتابهای حال حاضر بازار مانند:تئوری بنیادی پرویز منصوری،هارمونی کاربردی پورتراب و... بیش از انکه باعث یاد گیری شوند موجب گیج شدن هنراموز خواهد شد!حتی اگر یک فرد هم انها را کامل بخواند باز هم احساس ضعف میکند خصوصا که کسی بخواهد با نرم افزار های موسیقی کار کند،آری نرم افزار های موسیقی، به خاطر می آورم زمانی که تئوری بنیادی را تمام کردم یک روز که با نرم افزار فینالی نت نویسی می کردم دچار یک نوع دوگانگی زبانی شدم دوگانگی که یه سرش فقط در کشور خود کاربرد داشت و من میدانستم و یک سر دیگر در دنیا من نمیدانستم،از همان جا بود که سختی ترجمه را به جان خریدم و محور مطالعاتم مقالات زبان اصلی شد!حال در صددم مباحث پایه ای موسیقی را با کلامی ساده و کاربردی با علاقه مندان در میان بگذارم البته از نظر اساتید غافل نبوده!باری....
    برای شروع با فرض اینکه دوستان گام ماژور را خوب فراگرفته اند مبحث فاصله را شروع میکنم
    interval(فاصله)
    فاصله چیست؟ از اسمش مشخصه!فاصله ی صدا های موسیقیایی از هم...حتی اگر هم صدا باشند.
    به طور کلی دو نوع فاصله میتوانیم در موسیقی در نظر بگیریم:
    1-فاصله های ملودیک:هر گاه دو نت یکی پس از دیگری نواخته شوند به فاصله ی بین انها melodic interval یا فاصله ملودیک میگوییم.
    2-فاصله های هارمونیک:هر گاه دو نت همزان نواخته شوند به فاصله ی بین انها harmonic interval یا فاصله هارمونیک میگوییم.مثل اکورد های دوتایی
    نکته ی اساسی ان است که قواعد تعین فواصل در هردو یکیست یعنی برای سادگی ابتدا فواصل ملودیک را فرا میگیریم سپس همان هارا برای هارمونیک بکار میبریم.

    quantity(شمارش)
    هر گاه تعداد نت های یک فاصله را بدون در نظر گرفتن دیز ها و بمل ها بشماریم می گوییم فاصله را شمارش کرده ایم.
    مثال:
    فاصله #C تا F : از چهار نت تشکیل شده C,D,E,F همان طور که میبینید فقط اسمامی را شمارش کردیم اما برای بیانش نمی گوییم چهارنت تشکیل شده میگوییم فاصله ی انها چهارم است.نمی پیچونمش دوتا بود میگی دوم دیگه غیر از اینه؟
    اما این شمارش دقیق نیست یعنی فقط و فقط یک شمارش ساده است چرا؟ چون دیز و بمل ها را در نظر نمی گیریم.
    چاره چیست؟
    باید دنبال روشی باشیم که دقیق تر باشه!براش دیز و بمل مهم باشه!
    پس بی درنگ به سراغ interval quality میرویم....
    در این شمارش بر اساس آن چه گفتم برای ما دیز ها وبمل ها مهم میباشد یعنی ما با استفاده از مقایسه با گام ماژور فاصله آنها را تعیین میکنیم.
    روش کار:
    1-ابتدا تعداد نت ها را میشماریم درسته! همون quantity رو تعیین میکنیم
    2-اگر نت بالایی متعلق به گام ماژور نت پایینی بود یکی از اسامی زیر را بر اساس (1)
    در نظر میگیریم.
    تبصره:آغا اسامیه فارسی گیجت میکنه بعدشم فقط تو ایران کاربرد داره نه دنیا!اول با انگلیسی یاد بگیر چون آسونه بعد برو سراغ فارسیش
    Major 2th
    Major 3th
    perfect 4th
    perfect 5th
    Major 6th
    Major 7th
    perfect 8th
    یه توضیح: به 2th میگن second و به هشتمی octave
    پس اگر متعلق به گام نت پایینی بود و شمارش(quantity) سوم یا 3th بود چی میگی؟خودت بگو
    3-نت بالایی متعلق به گام نت پاینی نیست!یعنی نیم پرده بیشتر یا کمتره!
    سه حالت داریم:
    الف)اگر نت بالایی نیم پرده از major کمتر شد به جای major میگوییم minor
    major که میگم یعنی حالت قبلی
    مثال:
    فاصله ی C تا Eb:
    ابتدا میشماریم 3....سپس تعیین میکنیم ایا نت Eb متعلق به گام c ماژور هست یانه؟
    خیر نیست و نیم پرده کمتره و از انجایی که major3th بود میشه minor3th....
    مشابه 2th,6th,7th
    ب)اگر نت بالایی نیم پرده از perfect , minor کمتر بود میگوییم diminished میباشد .
    یعنی برای کدوما: 4th,5th,8thو minor ها
    مثال:فاصله ی #F تاBb :از انجایی که Bb متعلق به گام #F ماژور نیست یعنی نیم پرده کمتر هست و همچنین اگر بود perfect 4th میشد میگوییم diminished 4th ....
    ج)اگر نت بالایی نیم پرده از Major , perfect بیشتر بود میگوییم augment
    مثال:#F تا#B
    4th میباشد یعنی بیشتر از perfect 4th پس میشود augment 4th

    اگر ابهامی داشتید سوال کنید جواب میدم؟
    اگر جایی استباه نوشتم بگید اصلاحش کنم احتمالا حواسم نبوده...
    فعلا خدانگهدار
    سیناS


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    ویرایش توسط sina123sina : ۱۳۹۲/۰۵/۱۹ در ساعت 23:52
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۹ در ساعت 23:30

  2. 4 کاربر زیر از sina123sina برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. korgpa3xpro آواتار ها
    korgpa3xpro
    شماره کاربری
    27074
    کاربر پیـشرفته
    آذر /۱۳۹۱
    bokan
    594
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی420
    423
    سپاس از شما 986 بار در 358 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    برادر من ورودتون رو به سایت تبریک میگم مطلبتون اگه صحیح باشه خیلی مفید بود امیدوارم بازهم از این مطالب قرار بدی تو سایت


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ در ساعت 00:08

  5. sina123sina آواتار ها
    sina123sina
    شماره کاربری
    24929
    کاربر تازه وارد
    آبان /۱۳۹۱
    10
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی12
    0
    سپاس از شما 8 بار در 4 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    ممنون از نظرتون
    حتما


    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ در ساعت 00:50

  6. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sina123sina تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    مقدمه
    بسیاری از کتاب های معتبر داخل کشور برخلاف غنی بودنشان فاقد ارزش اموزشی هستند،زیرا هر کتاب غنی برای اموزش مفید نیست،میتوانیم بگوییم که کتابهای حال حاضر بازار مانند:تئوری بنیادی پرویز منصوری،هارمونی کاربردی پورتراب و... بیش از انکه باعث یاد گیری شوند موجب گیج شدن هنراموز خواهد شد!حتی اگر یک فرد هم انها را کامل بخواند باز هم احساس ضعف میکند خصوصا که کسی بخواهد با نرم افزار های موسیقی کار کند،آری نرم افزار های موسیقی، به خاطر می آورم زمانی که تئوری بنیادی را تمام کردم یک روز که با نرم افزار فینالی نت نویسی می کردم دچار یک نوع دوگانگی زبانی شدم دوگانگی که یه سرش فقط در کشور خود کاربرد داشت و من میدانستم و یک سر دیگر در دنیا من نمیدانستم،
    سیناS

    عرض ِ ادب و احترام .
    ضمن ِ تشکر از شما برای ایجاد ِ این تاپیک موظف ام نکاتی را به رسم ِ شاگردی عرض کنم .

    سال ها ست که در این کشور هنرجویانی ( واقعن هنر جو ) و هنرمندانی ( واقعن هنرمند ) با استفاده از کتاب های پیش گفته
    یعنی تئوری ِ بنیادی نوشته ی آقای منصوری و پورتراب ، مشغول به فرا گیری ِ هنر و همین طور انتقال ِ این هنر به دیگران هستند .
    و هیچ گاه هم مشکلی بر بد بودن و درست نبودن و همین طور ( آموزشی ) نبودن ِ این کتاب ها ایجاد نشده است .
    اگر هنر جو ( تنبل است و جوینده نیست ) این ایراد به کتاب های پیش گفته وارد نیست که آموزشی نیستند .
    شما از کتاب های آموزشی دقیقن چه انتظاری دارید ؟
    این که بک راست بی واسطه بر روی سلول های قشر ِ خاکستری ِ مغز اتان مستقر شوند ؟
    یعنی تمرین و مطالعه این وسط هیچ است ؟!
    کتاب ِ آقای منصوری کتاب ِ برتر ِ سال هفتاد و یک شده است ، یعنی شما نظری برتر از این دارید ؟!
    ترجمه ی شما را خواندم . عملن به غیر از پیچیده تر شدن ِ مطلب با کلماتی غیر ِ پارسی حرکت ِ مفیدی انجام نداده اید .

    کتاب ِ آموزشی ِ آقای پورتراب که در ابتدا یک جزوه ی کم حجم بوده با همکاری ِ فرهاد فخرالدینی ِ کبیر
    نزدیک به 50 سال ِ پیش در هنرستان ِ موسیقی و بسیاری از دانشگاه ها و مراکز ِ آموزشی تا به امروز نیز آموزش داده می شود .
    ( بنده ی حقیر نسخه ی اصلی ِ آن را که چاپ ِ مهرماه ِ 1345 است در کلاس ِ تثوری از آقای پورتراب به یادگار گرفته ام )
    از دل ِ این دو کتابی که شما نام برده اید همه ی جماعت ِ آهنگسازی ِ ما بیرون آمده اند
    ( تاکید می کنم که همه ! ) هر سخنی که از هر دوست و آشنایی می شنوید برای آموزش ِ این مبحث
    مستقیم یا غیر ِ مستقیم به این دو کتاب ارجاع داده شده است .
    آن وقت این دو کتاب برای آموزش مناسب نیستند ؟!
    عملن این را می توان یک توهین در نظر گرفت نه یک قدم در جهت ِ بهتر شدن ِ اوضاع .
    بنده ی حقیر بنا بر وظیفه ام این تاپیک را بسته و بعد از مدتی به دستور ِ مدیران ِ ارشد حذف خواهم کرد .
    تاکید می کنم که به هیچ روی در آموزش ِ هنر اجازه ی اظهار ِ نظر ِ شخصی و خارج از قوانین ِ آموزش ندارید .
    همواره شاد و آرام باشید .
    ارادتمند .

    پی نوشت :
    اگر نیاز به اصلاح باشد مدیران ِ ارشد تصمیم خواهند گرفت
    که با توجه به اشتباه بودن ِ این مطلب بعید است .


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۴ در ساعت 06:36

  7. 5 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

فاصله موسیقی interval

فاصله

فاصله intervalفاصله ها interval موسیقیinterval فاصلهفاصله موسیقیintervalفاصله ها موسیقی intervalفاصله ها در موسیقیفاصله چیستفاصله cubase.irفاصله site:cubase.ir

تا این لحظه 99 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست