کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 9 , از مجموع 9

موضوع: سورس ِ توضیحی برای دیسونانس و کنسونانس ( هارمونی )

  1. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض سورس ِ توضیحی برای دیسونانس و کنسونانس ( هارمونی )

    عرض ِ ادب و احترام .

    همواره در انجمن شاهد ِ سوال های بی شمار پیرامون ِ هارمونی و
    پیوند ِ آکورد ها هستیم . توضیح داده ایم و مثال های زیادی
    نیز برای آموزش ِ این مبحث آورده شده است .
    از شما خواهش می کنم از هارمونی قله ای دست نیافتنی نسازید .
    قوانین ِ هارمونی شاید در کل سه برگه ی آ چهار هم نشوند ( قطعن نمی شوند ! )
    چیزی که مهم است در واقع ِ نحوه ی برخورد و تمرین ِ شما برای پیوند ِ آکورد ها
    با هم است .
    شاید باور نکنید اما هر چه قدر هارمونی و آکورد های شما ساده تر باشد
    درصد و امکان ِ خطای شما بیشتر است و هر چه قدر آکورد های پیچیده تری
    انتخاب کنید احتمال ِ خطا کمتر خواهد شد .
    در واقع ساختاری پیچیده برای آکورد همیشه دلیلی مستحکم برای فرار از هر گونه
    خطای هارمونیک بوده است .
    برای یک آکورد ِ یازده یا سیزده سخت گیری و خطای کمتری وجود دارد
    تا یک آکورد ِ سه صدایی ِ ماژور و مینور .
    نمی خواهیم در این تاپیک آکورد ها و هارمونی را به شما یاد بدهیم .
    بلکه می خواهیم با یک مثال ِ عملی که به همراه ِ تاپیک ضمیمه شده است
    توضیح و نگاهی کوتاه و روان بر این مبحث داشته باشیم .

    خواهش می کنم اول مطالب را بخوانید بعد سورس را بررسی کنید
    و اگر نه گم راه خواهید شد و مطالب را نا درست برداشت خواهید کرد .

    در سورسی که قرار داده شده است شما برخوردی عمیقن هارمونیک با
    آکورد های مختلف را می بینید .به هیچ روی ملودی و ساز های دیگر وجود ندارد
    بلکه یک پیانو ی ساده آکورد ها را اجرا می کند تا شما صدای خالص ِ آن را بشنوید .
    برای تمرین ِ هارمونی پیانو مناسب ترین ساز است .
    ( دقت کنید که تاکید کردم برای تمرین ِ هارمونی )
    وقتی می خواهید برخوردی عملی با یک هارمونی داشته باشید دو حالت دارد .
    یا آن را با پیانو تمرین می کنید یا آن را برای ارکستر در نظر می گیرید.
    طبیعتن اگر در تمرین ِ با پیانو قدرتمند شوید در ارکستر هم راحت تر با آن برخورد خواهید کرد .
    به هیچ روی این توضیحات را مطلبی پیچیده و سخت و مبهم تصور نکنید .
    خب خدا را شکر در انجمن پر از تاپیک های مربوط به آکورد شناسی است
    و حداقل انتظار از کسی که خود اش را آهنگساز می داند این است که
    تئوری و آکورد ها را خوب و کامل بشناسد .
    برای بررسی ِ این سورس شدیدن نیاز به آکورد شناسی دارید
    اگر هنوز در آن حرفه ای نشدید از بررسی و آنالیز ِ سورس بپرهیزید
    چون هر اشتباهی شما را از راه به بی راهه خواهد کشاند .

    مبحث ِ اصلی

    در تاپیک های مختلف خطاهای هارمونی را گفته ایم . اما برای این که مطلب
    در یک جا متمرکز شده باشد خلاصه وار همه ی آن ها را مرور می کنیم :
    قوانین ِ ابتدایی :
    هم صدا / دوم / پنج ام / هفت ام / اکتاو و با کمی تردید چهار ام ِ موازی خطا هستند .
    ( در اجرای معکوس های مختلف ِ یک آکورد اگر این خطا ها پدید آیند خطا محسوب نمی شوند )
    پرش های افزوده و کاسته در مسیر ِ خود اشان حل شوند ( کاسته به نت ِ قبل ِ افزوده به نت ِ بعد )
    هم چنین نت های آلتره در مسیر ِ خود اشان حل شوند
    اگر پرشی در مسیر ِ نت های آلتره به وجود آید آن را حل ِ تاخیری می نامیم
    و بعد از پرش دوباره باید به مسیر ِ خود باز گردد .
    پرش ِ بیشتر از ششم ِ کوچک در همه ی بخش ها خطاست .
    محدوده های هارمونی را رعایت کنید و از آن فراتر نروید .
    منظور همان باس / تنور / آلتو / سوپرانو است .
    از پرش های هم جهت خود داری کنید و تا می توانید بخش ها را مخالف ِ یک دیگر به حرکت در آورید .
    سعی کنید سوپرانو را همیشه پیوسته حرکت دهید .
    در پرش های هم جهت هیچ وقت نت های آکورد ِ دوم از محدوده ی
    نت های آکورد ِاول نگذرند .
    پنج ام های موازی ِ نیم پرده ای خطا نیستند !
    اگر از پنجم درست به پنجم ِ کاسته بروید خطا نیست
    ولی بر عکس اش خطا ست !
    ایجاد نسبت ِ ترایتون خطاست
    ( فاصله ای که بین ِ درجه ی چهارم و هفتم ِ گام ایجاد می شود )
    سعی کنید بخش ِ باس را کمی با فاصله نسبت به بخش های دیگر بنویسید
    تا تداخل ِ کمتری به وجود بیاید و باس خوب شنیده شود
    ( تاکید می کنم کم باشد افراط نکنید در این کار )

    مهم ترین مسئله برای هارمونی نوشتن ، تربیت ِ شنوایی ِ شما و
    سلیقه ی ذاتی ِ شماست . پس تا می توانید سلیقه ی خود را گسترش دهید .
    برای مثال در این سورس همه ی آکورد های اش برای این حقیر خوش آیند است
    اما کمتر کسی پیدا می شود بگوید این آکورد ها برای من هم خوش آیند است .
    و آن ها را بد صدا و نا خوش آیند خواهد دانست .

    مثالی می زنم
    در میزان های هشت ام و نه ام در حالی که آکورد
    فا دیز ماژور با هفت ام ِ مینور و نه ام ِ ماژور است
    ( به همراه ِ نت ِ پدال ِ تاخیری ِ سی )
    ناگهان آکورد ِ لا بمل ماژور را در ضرب های چهار ام ِ این دو میزان
    خواهید شنید که یک کنتراست ِ هارمونیک ِ انتحاری محسوب می شود .
    اما بعد از تکرار ( سکوئنس به دلیل ِ جلوگیری از خطا گاهی لازم است )
    سریعن به سی بمل مینور حل می شود .

    یا در میزان ِ پنج در حالی که آکورد می بمل مینور با هفت ام ِ مینور است
    در میزان ِ بعد به آکورد ِ می ماژور با هفت ِ ام ِ ماژور می رود !
    این مد گردی ها از چه جهت بود ؟
    فقط برای این که کمی شما را جسور تر سازیم و خلاق تر .
    تا دیگر آکورد های سه صدایی را رفته رفته کنار بگذارید و روی به فضا های
    سنگین تر و حرفه ای تر بیاورید .
    برای ساختن ِ یک موسیقی ِ حرفه ای اول باید برخوردی حرفه ای با آن داشته باشید .
    اجزای موسیقی ِ شما باید تاثیر گذار باشند ملودی / هارمونی و ارکستراسیون
    همه و همه باید سنگین و پر محتوا باشند .

    به این فکر نکنید که اگر یک آکورد ِ هفت ام یا نُه ام نوشتید و موسیقی ِ شما دیسونانس شد
    دوستان و شنونده گان آن را نخواهند پسندید . شما مسئول ِ سلیقه ی دیگران نیستید .
    اما وظیفه دارید موسیقی ِ خوب و سنگین و درست بنویسید .
    از این به بعد می توانید کار را به شکل های مختلف تمرین کنید .
    هر وقت خواستید آکورد ِ دو مینور اجرا کنید در کنار ِ نت های
    دو / می بمل / سل
    یک نت ِ سی بمل هم اجرا کنید ، اوه ! چه صدایی جادویی و آسمانی دارد !
    این شد آکورد ِ هقت ِ مینور ، نه صبر کنید ! کنار این می توانید یک نت ِ ر
    بالاتر از سی بمل هم اجرا کنید ! صدای این آکورد از آسمان نازل شده است پنداری !
    این آکورد را دوباره تکرار کنید :
    دو / می بمل / سل / سی بمل / ر . . . .
    چه قدر پاک و ظریف است این هارمونی . . .
    لا مینور را نگاه کنید ! یک سل در کنار اش اجرا کنید . . .
    چه قدر این آکورد ِ لا ِ منیور با هفتم ِ مینور اش دل شکسته و غمگین است . . .
    فا دیز مینور را هم نگاه کنید ! در کنار اش یک نت ِ می هم اجرا کنید . . .
    یک سل دیز هم اجرا کنید ! هارمونی چه قدر زیبا و آسمانی ست . . .
    واقعن این آکورد های هفت و نُه و یازده و سیزده بد صدا می دادند ؟!
    یا ما به آن ها کم لطف بودیم ؟!
    بیایید با هارمونی مهربان باشیم تا او هم روی زیبا و آسمانی اش را به ما نشان بدهد .

    هر بار آکورد ِ دو مینور را اجرا می کنید باور کنید سی بمل دل اش می شکند که او را به صدا در نمی آورید .
    هر وقت آکورد ِ فا ماژور را اجرا می کنید نت ِ می همه ی وجود اش را می دهد
    تا شما آن را هم در کنار ِ آکورد ِ فا ماژور اجرا کنید .
    خب گناه دارند دیگر . . .
    آکورد های هفت و نُه و یازده و سیزده اگر درست و در جای خود اشان به دور از
    هر افراط و تفریطی به کار بروند نشان از علم و دانش و مهربانی ِ شما دارند .

    ما نمی خواهیم همین اول ِ کار شما این ها را به کار ببرید اما تمرین کنید
    باور کنید دیر یا زود وقتی دست بر روی پیانو می گذارید با می خواهید
    یک موسیقی بنویسید ، دیگر یاد اتان نخواهد آمد
    که اصلن آکورد های ماژور و مینور ِ سه صدایی چه بودند !

    یک خواهش ِ برادرانه از شما دارم .
    این سورسی که ضمیمه شده است را بسیار بشنوید
    نا محدود و در روز های بسیار بشنوید . آن قدر که این صدا های
    نا خوش آیند تبدیل به صدا های خوش آیند برای شما بشود .
    تاکید می کنم آن قدر که دیگر از آن بد اتان نیاید و از شنیدن اش لذتی درونی ببرید .
    بعد از مدتی شما هم دیگر ترسی برای نوشتن ِ این گونه آکورد ها نخواهید داشت .

    حتی می توانید نت های آن را بر روی یک کاغذ بنویسید
    و بعد تا جایی که می توانید آن ها را در آکورد ها مرتب کنید .
    اگر توانستید آکورد ها را هم درست تشخیص بدهید که جان ام به قربان ِ شما . . .

    لطفن برای شنیدن اش از هدفون استفاده نکنید و با صدای بلند نیز گوش نکنید
    تا به گوش های شما آسیب وارد نشود .
    تغییری هم در آکورد ها و میزان های آن ایجاد نکنید چون با تفکر و با وسواس ِ بسیار زیاد
    این ها را نوشته ام تا بر روی سلیقه ی شما تاثیر ِ مثبت بگذارد و بتوانید از
    علم ِ هارمونی استفاده کنید نه از این آکورد های یک بار مصرف . . .
    همان ضرب المثل ِ معروف است که
    نخواهید به شما ماهی بدهند بلکه ماهی گیری را یاد بگیرید .

    خواهش می کنم صبور باشید و تمرین کنید و نترسید . . .
    هیچ آهنگسازی را برای نوشتن ِ آکورد های هفت ام و نُه ام اعدام نکرده اند !

    همواره شاد و آرام باشید .
    ارادتمند .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    تعداد کل آرای این پست : 24
    تعداد آرای مثبت : 24
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۳ در ساعت 09:45


  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام .
    از جهت ِ مهم بودن ِ این مبحث اقدام به نوشتن و تهیه ی سورس های دیگری
    برای آکورد های مطبوع و نا مطبوع کرده ام .
    که یکی از آن ها را توانسته ام از پارتیتور و کاغذ به نرم افزار انتقال بدهم .
    این کار ِ توضیحی در جهت ِ شناختن ِ امکانات ِ گام ِ ر مینور بوده است .
    که در آن به غیر از ر مینور به سایر ِ گام ها هم مد گردی کرده ام .
    و نت های آلتره نیز در آن به کار برده ام .
    هر دو میزان یک آکورد را نوشته ام تا خوب شنیده شود .
    شما می توانید نت های هر آکورد را روی کاغذ بنویسید و با سلیقه و میل ِ خود اتان آن را اجرا کنید .
    بنده به شکل ِ آرپژ نوشته ام اما شما هر شکلی که دوست دارید برای اش به کار ببرید هدف ِ این حقیر
    شناساندن ِ زیبایی های هارمونی به شما بوده است .
    برای تشخیص ِ آکورد در هر میزان همه ی نت ها را بنویسید و آن ها را به ترتیب ِ فاصله ی سوم روی هم قرار بدهد .
    تا آکورد را راحت تر پیدا کنید .

    پی نوشت :
    به نت ِ سی بمل در نقطه ی اوج ِ هر آرپژ دقت کنید ! در همه ی میزان ها وجود دارد و بخشی مهم از هارمونی است .


    شاد و آرام باشید .
    ارادتمند .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: flp D minor.flp‏ (59.6 کیلو بایت, 128 بار این فایل دانلود شده است)


    تعداد کل آرای این پست : 14
    تعداد آرای مثبت : 14
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۶ در ساعت 04:42

  4. 21 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  5. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام .
    بعد از مدت ها فرصت شد که دو سورس ِ ساده و ابتدایی ِ دیگر برای محبث ِ آکورد ها تهیه کنم
    تاکید می کنم بسیار ساده و بی حاشیه فقط برای جذب ِ مخاطب و شنونده به این مبحث ِ عظیم و دوست داشتنی یعنی آکورد ها و هارمونی .
    در سورس ِ آکورد ها ببینید چه ساده با جا به جایی ِ نت ها و همین طور تکیه بر صدا های میانی ِ یک آکورد می توان هارمونی را از
    حالت ِ کنسونانس به دیسونانس برده و دوباره به کنسونانس باز گرداند
    که شاید این صدا های میانی به شکل ِ عادی جلب ِ توجه نکنند اما درون مایه ی پر رنگ ِ یک آکورد هستند .
    این سورس فقط در جهت ِ خوش آیند بودن ِ مبحث ِ روند ِ هارمونیک در نظر گرفته می شود . . .

    اما سورس ِ دوم که به آکورد ها و مدولاسیون مربوط می شود کمی داستان اش پیچیده تر است .
    هیچ شیطنت ِ خاصی در ریتم و نحوه ی اجرای آکورد ها صورت نگرفته بلکه داستان در خود ِ آکورد هاست . . .
    هر میزان یک آکورد دارد که دوبار تکرار می شود .
    رزولوشن ِ پیانو رول را بزرگ کنید تا کل ِ آکورد ها را در یک صفحه ببینید . . .
    به بالا ترین نت نگاه کنید و به پایین ترین نت . . .
    این روند ِ حرکت ِ مخالف در دو بخش ِ سوپرانو و باس را می بینید ؟
    در کل ِ قطعه این اتفاق افتاده ست . . . و به فراخور ِ همین حرکت در جهت ِ مخالف ، چه صدای خوش آیندی از هارمونی شنیده می شود .
    وقتی سوپرانو پایین می آید باس بالا می رود و بر عکس . . . به صدا های میانی نیز دقت کنید . . . با شدتی کمتر همین روند نیز
    برای آن ها وجود دارد . . .
    در حالی که یک مد گردی ِ عظیم در کل ِ این سورس و هارمونی اتفاق افتاده است . . . اما چون ( خوب ) شنیده می شود
    این روند های دیسونانس و مدولاسیون در آن زننده نیست . . .
    چهار نت ِ همه ی آکورد ها را بنویسید و ببینید از دو ماژور که شروع می شود تا کدام گام ها مد گردی می شود . . .
    اگر همه ی آکورد ها را درست پیدا کنید شگفت زده می شوید از این مد گردی و همین طور
    نحوه ی بازگشت از دور ترین گام به همان گام ِ اول که دو ماژور است . . .
    این سورس های ساده و ابتدای نه برای آموزش ِ آهنگسازی و یا نوازنده گی . . . بلکه برای جلب ِ نظر ِ شما به
    مبحث ِ شیرین و زیبای آکورد ها و هارمونی ست . . .
    بدین منظور از شما خواهش می کنم بسیار تمرین کنید . . .

    همواره شاد و آرام باشید .
    ارادتمند .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: flp Akkords.flp‏ (55.6 کیلو بایت, 110 بار این فایل دانلود شده است)
    • نوع فایل: flp Akkorden Modulation.flp‏ (59.7 کیلو بایت, 101 بار این فایل دانلود شده است)


    تعداد کل آرای این پست : 13
    تعداد آرای مثبت : 13
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۱۷ در ساعت 09:02

  6. 14 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  7. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام و عرض ادب خدمت استاد بزرگوار... جناب روشن...

    مجدد مارو درگیر عنایاتتان کردید!

    بسیار عالی... هرچند آکوردها بهگوش ما آماتورها ناشناس بود اما فوق العاده بود! رِ مینور جای هیچ حرفی نذاشته است!
    مقداری ترسناک به نظر می آید با انهمه چهره مظلومی که دارد(مینور!)

    جا دارد ضمن تشکر از شما دعوت کنم به این سورس که برگرفته از مباحث جنابعالیست هم گوش دهید و با نقدش نیز به ما کمک شایانی بفرمایید...

    این سورس در مدت کوتاهی از ذهن بنده حقیر به رایانه ام منتقل شد!

    سپاس از شما استاد دلسوز و مهربان. خدا فراهم کند جبران کنیم...
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    تعداد کل آرای این پست : 7
    تعداد آرای مثبت : 7
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ در ساعت 02:33

  8. 7 کاربر زیر از F-Li برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  9. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط F-Li تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام و عرض ادب خدمت استاد بزرگوار... جناب روشن...

    مجدد مارو درگیر عنایاتتان کردید!

    بسیار عالی... هرچند آکوردها بهگوش ما آماتورها ناشناس بود اما فوق العاده بود! رِ مینور جای هیچ حرفی نذاشته است!
    مقداری ترسناک به نظر می آید با انهمه چهره مظلومی که دارد(مینور!)

    جا دارد ضمن تشکر از شما دعوت کنم به این سورس که برگرفته از مباحث جنابعالیست هم گوش دهید و با نقدش نیز به ما کمک شایانی بفرمایید...

    این سورس در مدت کوتاهی از ذهن بنده حقیر به رایانه ام منتقل شد!

    سپاس از شما استاد دلسوز و مهربان. خدا فراهم کند جبران کنیم...
    عرض ِ ادب و احترام .
    شما به بنده ی حقیر لطف دارید .
    سپاس گزار ام . . . .
    در رابطه با سورس ِ اتان اما . . .
    ما در میزان ِ اول با پدیده ی بای تنالیته رو به رو هستیم .یعنی حضور ِ دو تنالیته یا گام و یا آکورد کنار ِ هم .
    دست ِ راست به ر ماژور مشغول است و دست ِ چپ به لا ماژور که که لا ماژور خود اش نمایان ِ ر ماژور است .
    درست نیست که آن را بخواهیم آکورد ِ ر ماژور 9 با 7 ماژور و 9 ماژور دانست . چون هر دو آکرود شخصیتی مستقل از هم دارند .
    اما میزان ِ دوم را می توان سی مینور 9 دانست چون نت های دو بخش یا دو دوست با هم مشترک هستند .
    از میزان ِ دوم دیگر ملودی و آرپژ در دست ِ راست نقش ِ خود را از دست می دهند به جز یک مورد . . .
    ضرب ِ آخر ِ میزان ِ 10 که دو دیز ( یا ر بمل ) به دو تبدیل می شود . که این خیلی مهم است در روند ِ هارمونیک .
    ما بقی ِ میزان ها دست راست دیگر همراهی کننده ی دست ِ چپ است .
    پرش ِ بیش از یک اکتاوی که در هارمونی ِ دست ِ چپ از میزان ِ دوم به سوم اتفاق افتاده فقط به یک دلیل در ذوق نمی زند
    آن هم فرود ِ آرپژ دست ِ راست در میزان ِ دوم به میزان سوم است که این امر بر شنونده مشتبه می شود که با این پرش دست ِ چپ
    ادامه دهندی آرپژ ِ دست راست است . . . اگر آن فرود نبود مطمئن باش پرش ِ بیش از یک اکتاو در هارمونی کار ِ خطرناکی ست . . . .
    خب از میزان ِ 4 ما وارد ِ یک فضای جدید می شویم که باعث می شود دست ِ راست نیز از اجرای آرپژ باز بماند .
    میزان ِ چهار با آکورد ِ ر ماژور هفت .
    میزان ِ پنج با دو دیز مینور هفت .
    میزان شش نیز سی مینور هفت .
    میزان ِ هفت یک اتفاق ِ خوب می افتد ، حضور ِ سوم آکورد در دست ِ راست .
    آکورد که می ماژور 9 است سل دیز را در دست ِ راست ِ خود می بیند . خب روند ِ خوبی ست . . .
    در میزان هشت ما با یک پدیده ی خاصی رو به رو هستیم به نام ِ مد گردی به گام های دور . . .
    یعنی ما از آکورد ِ فا دیز مینور 7 با حرکتی نیم پرده ای در بخش ها به فا مینور 7 آمده ایم .
    خب این کار اگر بر طبق ِ اصول ِ هارمونی و مدولاسیون نباشد نمی تواند درست باشد . و طبیعتن خطای هارمونی از آن گرفته می شود .
    چون بعد از ورود به یک تنالیته ی دیگر باید آن را تثبیت کرد
    اما در این جا بعد از شنیدن ِ فا مینور ما در میزان ِ 9 دوباره آکورد ِ سی مینور 7 را می شنویم . که این درست نیست . . .
    برای هر مد گردی ای که در گام به وجود می آید شما باید آن را با استفاده از درجات ِ 4 / 5 / 7 آن گام را تپبیت کنید . . .
    در همین میزان ِ 9 بعد از شنیده شدن آکورد ِ سی مینور 7 پشت ِ سر اش آکورد ِ نمایان ِ سی مینور یعنی فا دیز مینور 7 را می شنویم
    که طبیعتن باید دوباره بر روی تنیک حل شود اما این کار اتفاق نمی افتد . مگر به یک شرط . . .
    آکورد ِ کاسته ی سل دیز 7 در میزان ِ بعد ( یعنی میزان ِ 10 ) را ما به جای سل دیمینیش هفت ، سی مینور با هفتم ِ کاسته در نظر بگیریم .
    یعنی سی / ر / فا دیز / لا بمل . که غیر معمول نیست و خطا هم نیست و می توان به آن به چشم ِ یک خلاقیت ِ هارمونیک نگاه کرد .
    اما در همین میزان در آکورد ِ دوم مایل ام آن را به جای این که لا ماژور 9 در نظر بگیرم با پایه ی نت ِ لا که در دست ِ راست اجرا شده است
    آن را دو دیز مینور با 7 ماژور ِ تاخیری ( یعنی نت دو دیزی که با تاخیر به دو تبدیل شده است ) در نظر بگیرم
    که در آکورد ِ بعد بر روی دو دیز مینور حل شده است و در میزان ِ بعد تر اش یعنی میزان ِ آخر
    بر روی فا دیز مینور حل شده است . بدین ترتیب ما فرودی اصلی داریم که بر مبنای درجات ِ یک / پنج / یک اتفاق اتفاده است .

    کار خوبی بود آفرین . آن مشکلاتی را که عرض کردم حتمن در نظر داشته باش . هم چون مد گردی ها . . .
    و همین طور پرش های غیر ِ معمول در دست ِ چپ .
    مخالف حرکت کردن ِ بخش های هارمونی نسبت به هم . . .
    استفاده از روند های هارمونیک ِ باز و بسته . . .
    حل ِ درست آکورد های دیسونانس بر روی کنسونانس . . .
    باز هم تمرین کن . . .
    همواره شاد و آرام باش .
    ارادتمند .


    تعداد کل آرای این پست : 9
    تعداد آرای مثبت : 9
    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ در ساعت 05:26
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ در ساعت 05:07

  10. 9 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  11. korgpa3xpro آواتار ها
    korgpa3xpro
    شماره کاربری
    27074
    کاربر پیـشرفته
    آذر /۱۳۹۱
    bokan
    594
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی420
    423
    سپاس از شما 986 بار در 358 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    با عرض سلام واحترام خدمت اساتید گل از شما جناب روشن تقاضا دارم که لطف کنید و هارمونی هایی در گام دو ماژور رو به ما آموزش بدید چون کاربران مبتدی مثل بنده همیشه از این گام ملودی رو مینویسم و بعد اونهارو به گام های دیگه با موس تغییر میدم باز هم با تشکر


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۲ در ساعت 01:45

  12. 2 کاربر زیر از korgpa3xpro برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  13. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط korgpa3xpro تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    با عرض سلام واحترام خدمت اساتید گل از شما جناب روشن تقاضا دارم که لطف کنید و هارمونی هایی در گام دو ماژور رو به ما آموزش بدید چون کاربران مبتدی مثل بنده همیشه از این گام ملودی رو مینویسم و بعد اونهارو به گام های دیگه با موس تغییر میدم باز هم با تشکر

    عرض ِ ادب و احترام عزیز ِ دل ام .
    ای جان ام به قربان ات که چه قدر بامزه این را گفتی :
    چون کاربران مبتدی مثل بنده همیشه از این گام ملودی رو مینویسم و بعد اونهارو به گام های دیگه با موس تغییر میدم

    یعنی دل ام را برد ! چشم در اولین فرصت تمامی ِ آکورد ها و امکانات ِهارمونیک ِ گام ِ دو ماژور را در یک سورس ِ اف ال استودیو قرار خواهم داد .
    و شما می توانید با کمی خلاقیت و سخت گیری نسبت به خود اتان ، همه ی آن ها را در گام های دیگر امتحان و به کار ببرید .
    خواهش می کنم فقط کمی مهلت بدهید تا بتوانم روی این موضوع تمرکز کنم که اشتباهات ام کم تر بشوند .
    باز هم سپاس گزار ام .
    همواره شاد و آرام باش.
    ارادتمند ات .


    تعداد کل آرای این پست : 9
    تعداد آرای مثبت : 9
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۲ در ساعت 01:52

  14. 9 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  15. M.Hosseini آواتار ها
    M.Hosseini
    شماره کاربری
    295
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۰
    ایران
    2,234
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی10474
    4,767
    سپاس از شما 10,588 بار در 2,061 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام روشن جان
    ممنون از وقتی که برای آموزش میزاری
    منم قطعه ای ساختم که امیدوارم جنبه ی آموزشی داشته باشد و بپسندید
    اشکالاتش را هم لطف کنید بگویید هزاران دفعه ممنونم
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 5

    *** سفارش آهنگسازی و تنظیم پذیرفته میشود ***
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۱۳ در ساعت 18:08

  16. 4 کاربر زیر از M.Hosseini برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  17. abtn آواتار ها
    abtn
    شماره کاربری
    43206
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۲
    تهران بلوار کاوه شمالی
    383
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی301
    3,297
    سپاس از شما 388 بار در 228 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    اگه در کنار فایل مخصوص اف ال فایل میدی پروژه رو اکسپورت کنید دیگران هم میتونن استفاده کنن که اف ال رو روی سیستمشون ندارن


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۱۳ در ساعت 20:55

  18. 4 کاربر زیر از abtn برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۰۵, 09:50
  2. آکوردهای کنسونانس و دیسونانس
    توسط Violinist در انجمن مبانی و تئوری موسیقی(Basics & Theroy of Music)
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۰۷, 05:11
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۲۷, 15:21
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۲۹, 01:00
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۸, 13:01

جستجو شده ها

دیسونانت هارمونی

حل ديسونانس

هارمونی

آموزش کنسونانس و دیسونانس

ﺧﻄﺎﻫﺎﯼ ﻫﺎﺭﻣﻮﻧﯽ

دیسونانس cubase.ir

دیسونانس

مثالی برای کنسونانس ودیسونانس

خطای هارمونی

تا این لحظه 266 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست