کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 3 از 3 نخستنخست 1 2 3
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 22 , از مجموع 22

موضوع: قطعه "Tragic Midnight " / كاري از مهرزاد مهرگان

  1. pe32_64 آواتار ها
    pe32_64
    شماره کاربری
    19671
    مدیر بـازنشسته
    مرداد /۱۳۹۱
    تهران
    2,656
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3142
    10,196
    سپاس از شما 4,688 بار در 2,269 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    درود بر روشن عزیز
    آقا اگه اجازه هست منم یه چند تا سوال کوچیک هست، بپرسم!
    1-آقا این اکوردهای با بیشتر از 3 صدا،در ابتدا فقط تو موریک هایی به سبک Jazz بوده و بعد ها به مرور زمان تو دیگر سبکها وارد شده و مورد استفاده قرار گرفته دیگه؟
    2-روشن جان شما تو نوشته هاتون تو تاپیک های مختلف از عبارت "دیسونانس و کنسونانس " استفاده کردید.من معنی اینو دیدم میشه ناخوشایند و خوشایند، بعد برام جالب شد و اون قسمت خاص رو گوش دادم، دیدم اصلا فرقی بین اون قسمتها نیست و همش خوشایند بود برام! اصلا این مفهوم ناخوشایند چیه؟ چرا با بیشتر شدن صدا های یک اکورد،باید ناخوشایند شه؟
    3-تو سبک Jazz ، بیشتر ساز ها بادی باید باشن دیگه؟یا فقط چند تایی هستند؟یا اصلا اجبار نیست؟


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    نمی گم با تو واسم، گریه دیگه گریه نبود
    با تو این زمزمه ها یه های های دیگه داشت
    #21 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۶ در ساعت 12:57

  2. کاربران زیر از شما pe32_64 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط pe32_64 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود بر روشن عزیز
    آقا اگه اجازه هست منم یه چند تا سوال کوچیک هست، بپرسم!
    1-آقا این اکوردهای با بیشتر از 3 صدا،در ابتدا فقط تو موریک هایی به سبک Jazz بوده و بعد ها به مرور زمان تو دیگر سبکها وارد شده و مورد استفاده قرار گرفته دیگه؟
    2-روشن جان شما تو نوشته هاتون تو تاپیک های مختلف از عبارت "دیسونانس و کنسونانس " استفاده کردید.من معنی اینو دیدم میشه ناخوشایند و خوشایند، بعد برام جالب شد و اون قسمت خاص رو گوش دادم، دیدم اصلا فرقی بین اون قسمتها نیست و همش خوشایند بود برام! اصلا این مفهوم ناخوشایند چیه؟ چرا با بیشتر شدن صدا های یک اکورد،باید ناخوشایند شه؟
    3-تو سبک Jazz ، بیشتر ساز ها بادی باید باشن دیگه؟یا فقط چند تایی هستند؟یا اصلا اجبار نیست؟
    عرض ِ ادب و احترام برادر جان .
    اول اجازه می گیرم از آقای مهرگان ِ عزیز که در تاپیک ِ ایشان این سوالات را جواب می دهم .
    امیدوار ام مرا ببخشد .
    به هر حال چون تاپیک ایشان آموزشی ست شاید این پست ها هم به درک شدن ِ بهتر ِ کار ِ ایشان کمک کند .

    خب برادر جان بپردازیم به ماراتن ِ سوالات ِ شما که جان ام می رود برای سوال های ات ! ( روز ام شب نخواهد شد بدون ِ سوال های تو )

    برادر جان این آکورد های بیش از سه صدا از ابتدای تاریخ ِ مدون ِ موسیقی وجود داشته و مختص به هیچ فرم و شخص ِ خاصی نیست .
    در قرون ِ وسطا که موسیقی کرال می نوشتند و توسط ِ ارگ ِ کلیسا یا گروه ِ خواننده گان اجرا می شد این ( چند صدایی ) رفته رفته
    قانون مند شد و قوانینی مدون برای اش تشکیل شد که نتیجه اش به هارمونی و کنترپوان ( مدال و تنال ) ختم شد .
    در همین قرون ِ وسطا تاکید بر صدا های اول / پنجم و اکتاو بود فقط ! اما رفته رفته آن قدر در آن افراط شد که در گذر ِ زمان
    همان ها تبدیل به خطا ها و قوانین ِ ممنوعه شدند ! و جای خود را به فواصل ِ سوم و شش ام دادند .
    ( برای همین است که تاکید می کنم در هیچ کاری افراط و تفریط نکنید به خصوص سکوئنس ! )
    و در گذر ِ زمان و با ورود به دوره ی باروک آهنگسازان تصمیم به استفاده از فواصلی دیگر به غیر از سوم و شش ام گرفتند
    مانند ِ دوم و چهار ام و هفت ام ولی قوانینی نیز برای حل ِ این فضا های نا خوش آیند وضع کردند که علم ِ هارمونی و کنترپوان ِ
    پیش تر گفته شده را کامل تر و به روز کردند .
    پس عملن می توان دوره ی مکتوب و ثبت شده ی آغاز ِ پیدایش ِ آکورد های بیش از سه صدا را از قرون ِ وسطا به بعد
    و با ورود به دوره ی باروک در نظر گرفت . و طبیعتن همه ی این ها در موسیقی ِ کلاسیک ِ غربی اتفاق اتفاده ، نه در جز و بلوز و این صحبت ها .

    ببینید برای توضیح ِ مطلب خوش آیند و نا خوش آیند باید سری هم به روانشانسی و فیزیک ِ صوت بزنیم که بعید می دانم حوصله ی شما به آن بکشد !
    پس سعی می کنم خلاصه توضیح دهم .
    در گذر ِ زمان سلیقه ی شنوایی ِ انسان همواره در حال ِ تغییر بوده است . در دوره ی باروک اگر یک آکورد ِ هفت می نوشتید و آن را حل نمی کردید
    قطعن شما را روان پریش و دیوانه می خواندند ( که بسیاری از آهنگسازان به همین لقب مفتخر گشتند ! )
    و با ورود به دوره ی کلاسیک و گذر اش همراه با موتسارت و بتهوون ( به خصوص بتهوون ) اگر کاری بدون ِ فضای دیسونانس نوشته می شد
    آن را پست و بی مایه می دانستند !
    و بعد از آن با ورود به دوره ی رمانتیک اگر در یک موسیقی از آکورد های سه صدایی و ساده استفاده می کردید شما را کهنه پرست و قدیمی می دانستند
    و باید همه اش آکورد های بیش از سه صدا و دیسونانس می نوشتید .
    خب تفاوت از دوره باروک تا رمانتیک را ببینید !
    این نشان می دهد برای تشخیص ِ یک خوش آیندی و نا خوش آیندی همواره سلیقه ی شنوایی ِ جامعه تعیین کننده ی راه ِ آن بوده است .
    از لحاظ ِ فیزیک ِ صوت اما منطقی کمی تخصصی تر وجود دارد .
    برای مثال نت ِ لا ( 440 ) را در نظر بگیرید . اگر یک جسم 440 بار در ثانیه حرکت ِ رفت و برگشتی داشته باشد صدای لا خواهد داد .
    از لحاظ ِ منطق ِ ریاضی اعدادی که با این 440 منطبق و بخش پذیر و از لحاظ ( هندسه ی صوتی ) در ارتباط و برابر باشند همه
    خوش آیند های فیزیکی ِ آن محسوب می شوند .
    مثلن 880 می شود لا یک اکتاو بالا تر . 220 هم می شود لا یک اکتاو پایین تر و نسبت های سه / پنج / شش نیز نسبت های خوش آیند ِ این صدا محسوب می شوند .
    ( از جهت ِ حل و بخش پذیری ِ اعداد ) و جالب این جاست که وقتی این نسبت ها را به شکل ِ نت هم اجرا می کنی همین نتیجه دریافت می شود !
    مثلن نسبت ِ سه از لا می شود نت ِ دو / پنج می شود نت ِ می / و شش هم می شود نت ِ فا . خب به همین ساده گی ( که چندان هم ساده نبود البته!!! )
    از منظر ِ فیزیک ِ صوت هم به خوش آینده ای یک صدا رسیدیم .
    اما این منطق نیز با ورود ِ مدرنیست ها و موسیقی دانان ِ عصر ِ حاضر اعتبار ِ خود اش را از دست داد . چون مدرنیست های غربی همه گی
    یا صدا برادر و مهندس ِ صدا بوده اند مانند ِ اشتوکهاوزن / وارز / کرامب و یا مبحث ِ تخصصی ِ فیزیک ِ صوت را به شکل ِ آکادمیک گذرانده اند .
    این ها آمدند و با علم ِ امروز ثابت کردند که نیازی به مقایسه ی دو نت و دو واحد ِ صوتی با یک دیگر نیست بلکه هر نت و صدایی ارزش ِ خود اش را دارد
    و باید در منطق ِ زمان به شکل ِ افق بررسی شود نه به شکل ِ عمودی همراه با صدا های دیگر .
    طبیعتن حرف اشان هم منطقی بود چون موسیقی و ریتم در گذر ِ زمان پدید می آید نه در یک زمان ِ ایستا .
    در نتیجه موسیقی ِ و هارمونی ِ مدرن پایه گذاری شد که می توان از جمله اهنگسازان اش را جان کیج دانست
    و در ایران نیز بزرگانی هم چون علیرضا مشایخی و نادر مشایخی بدان مشغول اند .
    پس عملن ِ تئوری ِ خوش آیندی و نا خوش آیندی یک آکورد و یا نت های کنار ِ هم چیده شده در عصر ِ حاضر دیگر معنایی ندارد .
    البته باید در نظر بگیریم که ...ه های این روش در آثاری هم چون اپرای غروب ِ خدایان از واگنر ایجاد شده ( آکورد ِ پایانی اش هنوز که هنوز است
    تاثیر گذار ترین و پر اهمیت ترین آکورد ِ تاریخ ِ موسیقی دانسته می شود چرا که هم او بود این مسیر را برای سایر ِ آهنگسازان باز کرد )
    و رفته رفته با کار های اکسپرسیونیست هایی هم چون آرنولد شوئنبرگ و وبرن و برگ جای پای خود اش را مستحکم ساخت
    که این اکسپرسیونیست ها نماد ِ هرج و مرج گرایی در موسیقی و نپذیرفتن ِ هر گونه قانون ِ پیش گفته هستند .
    و در مقابل ِ امپرسییونیست هایی سر بر آوردند که خود را محو شده و پنهان کرده در فضا های مه آلود و عاری از هر گونه شلوغی قرار داده بودند .
    در نتیجه با گذر از اکسپرسیونیست ها ما به مدرنیست ها رسیدیم که عملن تاثیر ِ وجودی ِ این ها منجبر به خنثی شدن ِ تئوری ِ
    دیسونانس و کنسونانس گشت . . . امروز نیز دیگر به جز برای آموزش ِ موسیقی ِ کلاسیک در آکادمی های موسیقی سخنی از دیسونانس و کنسوناس گفته نمی شود .

    ببین ! برای جز شما محدودیت ِ ارکستراسیون ندارید . می تواند برای پیانو باشد . یک کنترباس باشد . یک گیتار آکوستیک باشد
    هر سازی و هر ارکستری می توانند موسیقی ِ جز را اجرا کنند . چون موسیقی ِ جز یک فرم است نه یک ارکستر .
    اگر می بینی در آثار جز از ساز های بادی زیاد استفاده می شود دلایل ِ تکنیکی و زیبایی شناختی دارد .
    مثلن چون بادی برنجی ها بسیار درخشان و قدرتمند هستند . متخصص ِ اجرای بخش های هارمونیک هستند .
    و همین طور به جهت ِ ساختمان ِ فنی اشان که مبتنی بر هارمونی های صوتی است ( که در یک وضعیت ِ کولیس می توانند
    نت های هارمنیک ِ هر نت ِ پایه را اجرا کنند . مثلن اگر وضعیت ِ نت دو را در نظر بگیری آن ها با فشار ِ هوا می توانند
    قاصله های پنجم و اکتاو و سوم ترکیبی اش و همین طور ادامه به بالا را نیز اجرا کنند )
    این ویژگی بر موسیقی ِ جز که مبتنی بر گام های پنتاتونیک است بسیار منطبق و هم آهنگ است
    برای همین است که بادی برنجی ها در موسیقی ِ جز زیاد به کار می رود .
    و اگر نه هیچ اجبار و محدودیت ِ خاصی وجود ندارد .
    برای جز نوشتن و البته در هر نوع موسیقی که نوشته شود فرم باید رعایت شود . چون آن مشخص کننده و برچسب ِ اثر ِ شماست .

    امیدوار ام جواب های واضحی به سوالات ات داده باشم .
    همواره شاد و آرام باش .
    ارادتمند ات .


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    #22 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۶ در ساعت 14:00

  5. 3 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. """ راهنمایی در رابطه با طبیعی ترین وی اس تی انواع پیانو """"
    توسط q111111 در انجمن درخواستها و مشکلات VSTi
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۷/۰۷, 15:32
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۰۲, 17:01
  3. دکلمه ی بسیار زیبای "بانو" از "کیکاووس یاکیده" + قسمتی از بیوگرافی
    توسط oaj در انجمن دکلمه ی شاعران و ترانه سرایان ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۰۸, 03:57
  4. شعر "نقطه شروع"از "معینی کرمانشاهی" با دکلمه "نیما نکویی"
    توسط Nimaxtep در انجمن بخش دکلمه های کاربران
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۲۱, 14:36
  5. پاسخ ها: 25
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۱۱, 05:50

جستجو شده ها

مهرزاد مهرگان

مهرزاد مرگان

سورسهای مهرگان

دیسونانس

مهرزاد مهرگان cubase.ir

تا این لحظه 151 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست