کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نکاتی که یک خواننده باید رعایت کند

  1. mohsen_f_206 آواتار ها
    mohsen_f_206
    شماره کاربری
    16019
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    Fars - Darab
    1,864
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1949
    2,257
    سپاس از شما 3,122 بار در 1,110 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نکاتی که یک خواننده باید رعایت کند

    آواز خوش ازکام و دهان شیرین
    ور نغمه کند ور نکند دل بفریبد

    گر نغمه عشاق و حجاز است و سپاهان
    از حنجره مطرب مکروه نزیبد

    ۱- یک خواننده خوب باید حتما با ادب فارسی و مخصوصا شعر ماوس و همدم باشد و مدام جستجویش را در زمینه شناخت شعر و مفاهیم آن مخصوصا شعر عرفانی ادامه داده و قطع نکند.

    ۲- غزلخوان باید شعر خوب و فراوان در حافظه داشته باشد تا هرگاه که لازم شد آوازی بخواند در بدر دنبال دفتر و دستک و دیوان شاعران نگردد و یا در هنگام آواز خوانی مجبور نباشد تکه کاغذی در دست داشته و از روی آن بخواند.

    ۳- مهمترین صنعتی که یک خواننده باید داشته باشد، مناسب خوانی است. یعنی زمان و زمانه و مردم را در نظر گرفته و بعد غزل و مقام آواز را انتخاب کند. یعنی فصل و وضیت اجتمائی، اتفاقات روز و خلقیات و سلیقه ها و سطح بینش و دانش شنونده هایش را در نظر گرفته و متناسب با آن شعر و مایه آواز را برگزیند.

    ۴- بیان صحیح شعر و تکلم واضح کلمات و جملات، رکن اصلی و رسالت آواز خوان است، چون درغزلخوانی یک سلسله زنجیره ارتباط هست که گسستنی نیست به این معنی که هدف اصلی در این کار (مردم) است، که خود مقدس ترین واژه است.

    شاعر برای مردم شعر گفته است، غزلخوان در خدمت شاعر است و شعر او را میخواند، نوازنده غزلخوان را همراهی میکند و گاه او را هدایت هم میکند.

    پس برای مراعات حقوق مردم، خواننده باید مقامی مناسب حال و هوای غزل و مجلس بر گزیند و نوازنده او را در این راه یاری دهد. و بنابراین شرط اول، ارائه شعر است، در حال و هوای اهورائی موسیقی به شنونده.

    ۵- خواننده باید جملات و کلمات را صحیح و درست بیان کند.

    ۶- توجه داشته باشد که براساس نظریات قدما، مطابق با عروض شعر انتخاب نموده و بخواند.

    ۷- ارکان شعر باید با جمله های موسیقی آوازی مطابقت کلی داشته باشد. پارگی جملات آوازی و شعری نتیجه بی ملاباتی خواننده بوده و عدم اطلاع او را میرساند.

    ۸- خواننده خوب در تطبیق جملات شعری با جملات آوازی به طوری عمل میکند که به قول قدما اوازش نقش داشته باشد، یعنی نیازی برای به کار گرفتن ادوات تحریر از قبیل امان - حبیب من - دوست دوست - خدا خدا و... نباشد.

    ۹- خواننده خوب در میان جملات شعری تحریربی جا نمیدهد و در مواقع لزوم از انواع و اقسام تحریرهای موجود استفاده خواهد نمود.

    ۱۰- خواننده خوب، باید موسیقی حروف کلمات را بشناسد و حروف پرطنین، نیم کنگ و گنگ را به خوبی تشخیص دهد و هر یک را بجای خود بکار ببندد.

    ۱۱- تکرار یک کلمه یک مصراع و یا یک بیت در آواز تجویز شده و خوب است به شرط آن که خواننده درست کلمات و مصراعهای شاه بیت غزل را که مورد توجه خاص شاعر بوده است بشناسد و انتخاب کند و آنگاه به جا و به موقع با اسلوب صحیح اجرا کند.

    ۱۲- تاکید غزلخوان باید در پایان هر شعر همیشه بر روی کلمه قافیه باشد و دقت کند که اگر غزل ردیف دارد روی ردیف تکیه و تاکید نداشته باشد.

    ۱۳- خواننده خوب کسی است که تا شعری را خوب نفهمیده حاضر به خواندن آن نباشد.

    ۱۴- کششهای طولانی و بیجا موجب کسالت شنونده میشود، لذا خواننده باید از این کششها بپرهیزد (حداکثر دو کشش در هر مصراع یا یک جمله شعری) چنانچه در خوشنویسی هم دو حرف کشیده در یک جمله مینویسند.

    ۱۵- برای کششها و تحریرها باید از هجای بلند استفاده کرد. تحریر و کششهای بلند روی هجاهای کوتاه بی اطلاعی خواننده را نسبت به مسائل فنی آوازخوانی میرساند.

    ۱۶- در خواندن نباید شتاب کرد و در بیان جملات هم عجله جایز نیست. خواننده باید فرصت بدهد که شنونده یک جمله را در ذهن خود متمرکز کند و آنگاه جمله بعدی را تحویل دهد.

    ۱۷- خواننده ای که صدای اوج مطلوب و یا برعکس بم مرغوب دارد، نباید روی این دو مورد تاکید ورزد (یعنی خواننده اوج خوان همیشه اوج بخواند و بم خوان، بم بخواند) چرا که تعبیر بر خودنمایی میشود و همچنین است که در مورد نوع تحریرهایی که بیشتر به (چهچهه) معروفند.

    ۱۸- تبعیت از توالی کلاسیک گوشه ها در دستگاهی که میخواند الزامی نبوده و حتی در پاره ای موارد کسالت آور و یکنواخت است. خواننده باید گوشه ها را متناسب با مضافین ابیاتی که میخواند انتخاب کند.

    ۱۹- اگر خواننده به گوشه یا مقام خاصی تسلط و علاقه دارد از کاربرد زیاد آن بپرهیزد، چون تکرار آن موجب بی ملامتی و بی نمکی میگردد.

    ۲۰- یک خواننده خوب کسی است که امکانات سازی و توانایی نوازنده را در نظر بگیرد. و چیزی را نخواند که نوازنده توان اجرائی آن را ندارد و همجنین است که متقابلا نوازنده نباید در دست و پای خواننده بپیچد.

    ۲۱- کشش و تحریر روی هجاهای وسط کلمه بطوری که کلمه را به دو پاره کند درست نیست.

    ۲۲- خواننده باید بکوشد در مجموع یک مجلس آوازخوانی، یک نوع هماهنگی بین اشعاری که میخواند باشد، یعنی مفاهیمی که در غزل و ترانه هست در مثنوی هم باشد و حال کلی کار نیز یکدست باشد.

    ۲۳- برای خواننده خوب واجب و ضروری است که مسئله ضرب را مهم دانسته و به آن تسلط داشته باشد و در هنگام آواز خوانی چند بیتی را در مقاطعی از آواز به صورت ضربی اجرا نماید تا آوازش از حالت یکنواختی و کسالت آور خارج شود.

    ۲۴- اگر در مجلسی جز او خواننده های دیگر هم هستند (اعم از پیشکسوت و نوخاسته) نباید احترام لازم را نسبت به آنها فراموش کند.

    ۲۵- خواننده باید همواره با نوازندگانی همکاری کند که واجد مقام هنرمند باشند تا در (داد و ستد درونی و حال) دچار گمراهی و واماندگی نشود.

    ۲۶- تعاریف و تشوق و تمجیدهایی که از سر صدق و یا معرضانه از طرف اشخاص نسبت به او میشود را با دقت نگریسته و مواظب باشد، به قول زنده یاد استاد احمد عبادی (ذلیل بارک الله نشود)

    ۲۷- مراقبت از فیزیک حنجره - به موقع خواندن و پرهیز از زیاد باز کردن دهان و تغیرات نا خوشایند در چهره، از وظایف خواننده است، چون این امر در شنونده سخت موثر می افتد (برای حصول این مطلب تمرین در مقابل آینه ضروری است.

    ۲۸- خواننده، اشعار محلی را تا خوب نداند و نشناسد نباید بخواند، چون تقلید صوتی کلمات، مختصر در اعراب، معانی ضد و نقیصی میدهد.

    ۲۹- ترقی های روز افزون موسیقی در عصر حال و آینده به صورت های تئوریک خوانندگان را بر آن میدارد تا حدی خاص از اصطلاحات و مسائل تئوری فنی رایج در فرهنگ های موسیقی دنیا در اطلاع باشند.

    ۳۰- برای جوانان اشعاری که از زنان سخن گفته باشد بخوان و برای کسانیکه روح پر تحرک و جنگاوری دارند، اشعار محزون نخوان و دو بیتی های ماوراالنهری در حرب و خون ریختن بخوان.

    و دیگر آنکه مطربان را بزرگتری هنر صبوری است و نیز باید (خنیاگر کور و کر و لال باشد). یعنی گوش بجائی ندارد که نباید داشت و جایی ننگرد که نباید نگریست و چون از آن سرا برود و آنجا چیزی دیده باشد و شنیده، جای دیگر نگوید، چنان مطربی همیشه با میزان باشد.


    برگرفته شده از کتاب راه و رسم منزلها اثر منصور اعظمی کیا


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    سفارشات آهنگسازی و تنظیم با قیمت بسیار خوب پذیرفته میشود...
    از طریق پیام خصوصی در ارتباط باشید...
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ در ساعت 18:12

  2. 2 کاربر زیر از mohsen_f_206 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۲۰, 17:59
  2. سایت های دانلود بیت و وی اس تی
    توسط Music Producer در انجمن دانلود VST وی اس تی پلاگین
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۲۶, 23:13
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۶, 20:30
  4. آکاپلا کتی پری ب نام one that got away با کیفیت 95
    توسط Grave در انجمن انجمن آکاپلا و بیت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۰۴, 16:20
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۰۴, 12:50

جستجو شده ها

چه نکاتی برای حنجره درخوانندگی باید رعایت شود؟

نکات که یک خواننده باید اجرا کند در خواندن

برای خوانندگی باید چه نکاتی رعایت کرد؟

نکاتی که یک خواننده باید رعایت کند

چه نکاتی را در خوانندگی باید رعایت کرد

ضربی که خواننده در استدیو بر روی ان میخواند؟

برای شعر خوانندن چه نکاتی را باید رعایت کرد

برای خوانندگی چه نکاتی رارعایت کنیم

نکاتی که باید برای خوانندگی رعایت کنیم

نکات اموزشی هنگام خواندن استدیو

نکات بلندخوانرن خوانندگی

رعایت نکات برای آواز خواندن

در خوانندگی چه نکاتی را باید رعایت کنیم

شاعر چه چیزی را باید رعایت کنند

http:cubase.irthread34547نکاتی-که-یک-خواننده-باید-رعایت-کند.html

رعایت نکات ادبی در شعرهای راک

نکات مهمی که خواننده روز ظبط قبل ظبط باید رعایت کنه

در خواندن آهنگ باید چه چیزهایی را رعایت کنیم

هنگام خواندن چه چیزهایی را باید رعایت کرد

یک خواننده چه چیزهایی را باید رعایت کند

رعایت مواردی قبل از ضبط در استودیو

نکاتی برای اهنگ خواندن

رعایت مواردی قبل ضبط

مفاهیم که یک خواننده بداند

در خوانندگی باید ب چ مواردی دقت کرد

نکاتی که کتاب صوتی رعایت شود

درتصویر خانی به چه مواردی باید دقت کرد

بفرد خواننده شعر چه مواردی را باید رعایت کند

نکات قبل وکال آهنگ

برای آهنگساز شدن باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

نکاتی که بایددرتمایشنامه خانی رعایت کرد

خواننده سنتی چه نکاتی را باید رعایت کند

خواننده ها چه نکاتی را باید رعایت کنند

نکاتی که یک خواننده آواز سنتی باید رعایت کند

نکاتی برای خواننده ها

قبل از خواندن در استودیو چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

منصور اعظمی کیا

مواردی که یک خواننده باید درنظر بگیرد

در اواز سنتی سبک یک خواننده یعنی چه

نکاتی که در خوانندگی باید رعایت کرد

قبل از خواندن در استودیو چه نکاتی راباید رعایت

نکاتی که هنگام خوانندگی در استدیو باید رعایت کنیم

چه نگاتی برای آواز خوانی سنتی باید رعایت شود؟

رعایت چه نکاتی در خواندن آواز موثر است

مواردی رعایت قبل از تلاوت

برای رعایت خوانندگی چه نکاتی لازم است

درخوانندگي چه نکاتي بايد رعايت شود؟

نکاتی که درآوازبایدرعایت شود

چه نکاتی را برای میکسو مستر خوب باید رعات کرد

برای خوانندگی چه نکاتی باید رعایت شود

حرف پرطنين ونيم گنگ وگنگ در موسيقي

رعایت خوانندگی

چه نکاتی را باید در موسیقی رعایت کنیم

چه نکاتی باید هنگام خوانندگی رعایت

چه نکاتی باید در اهنگسازی رعایت شود؟

در تصویر خوانی چه نکاتی رابایدرعایت کرد

تا این لحظه 75 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست