کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: Differentiating from the crowd: An Interview with Joe Trupiano from Sample Logic

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,279
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض Differentiating from the crowd: An Interview with Joe Trupiano from Sample Logic

    Differentiating from the crowd: An Interview with Joe Trupiano from Sample Logic
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    There is no shortage of sound libraries on the market; in fact it can be kind of overwhelming. In 2006 the founders of تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید , Joe Trupiano and Keith Robinson, had the prescience to know that differentiating from the pack would be a key to success. They have done so by employing some rather unusual techniques, and one can't help but admire their creativity. Joe was kind enough to take some time to talk about it.

    So, you started with piano lessons?

    Second grade, yeah. I took a lot of music composition classes and music theory classes well before college. I went for digital arts music at تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید in Florida and it was really exceptional. We had a class where there were 30 computers all linked up and connected to a network and we used تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید and تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید . The professor there gave me the idea that sound is divided into ambience, impact, rhythm, melodies, and that's a lot of the fundamental division of what we do as far as instruments go with Sample Logic products now. From there I went to تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید for my master's degree in composition and music technology. That's where I met my partner.


    Was there any particular format that you liked to write for, like string quartets or full orchestra?

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید Joe Trupiano at work


    Because I was raised on piano, I did a lot of piano composition, and some orchestral, some string quartets, but the main thing was that I got into the digital realm and started to use the computer as my main instrument. That's when it really took off for me, and that was mostly at NYU.

    I enjoyed composing for the computer more than notating it and having someone else play it. But I was constantly finding the challenge of not being able to find the sample that I wanted to make a final production composition. And that frustration turned into my thesis project, which was to design a sample library company and start it up. Basically NYU pushed me into my current occupation. I graduated with Keith and we started the company in our apartment in Brooklyn in 2006 with a couple of Macs.


    Did you ever think about doing music as a profession, as opposed to developing the company?

    I did some internships and realized that there are so many great composers and so many good musicians out there, I figured I'd much rather make tools for musicians and composers than try to be in that huge pool with everybody else. So we started with تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید , which was our first product. We did it at a time when there weren't a lot sample library companies out there, so we got our foot in the door.


    When you released A.I.R., whom were you selling it to?

    TV and video game composers. A lot of them are in Europe actually. Europe and California are our two most popular locations. We sold A.I.R. for $300. At the time, a $300 sample library was a steal of a deal, whereas nowadays, a $350 sample library better be something really magical, just because of the way that the industry has changed over the last eight years.


    Any thoughts on that?

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید Crowded fish bowl


    The fish bowl is getting crowded...


    Tell us about your new product.

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید Cinematic Keys


    We're sticking to our motto, which is "Blurring the line between music and sound design" with our new تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید library. We took a piano, brought it to a scoring stage and destroyed it. We took axes to it and we set it on fire. We chopped strings off. And then we recorded everything and used all of that material to make rhythms and impacts and a lot of organic sounding instruments that are completely different from a traditional acoustic piano.


    There might be some people out there that might object to treating a piano that way...

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید Keith Robinson at work


    Well, it was a junkyard piano, but it still kept its tune actually. There are also lots of Wurlitzers and organs and stuff that we didn't destroy of course. So not only is it a traditional samples product, but it's also morphed and destruction material, which makes for some cool cinematic sounds.


    Did you do something similar when you did "Cinematic Guitars?"

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید was a similar approach, just with guitars. We set guitars on fire. We broke guitars up a million different ways. For Cinematic Guitars, we teamed up with تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید , who was hired to play the guitar on all the Guitar Hero games. He's really versatile.


    Do you carry a recording device with you everywhere you go?

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید M-Audio MicroTrack


    I do. I carry the M-Audio MicroTrack. We record a lot of stuff, just field recordings.


    What's the nuttiest thing you've recorded spontaneously?

    One time we were in Boston on vacation and there was this playground that had these huge metal drum cables. They made the most amazing sound. So I put the vacation on hold and we recorded it. We really try to put a concept together with these projects where it really tells a story and it has a message to it. It's all the way from the interface level too. So the interface kind of tells that story, and the sound designs and everything.


    You released تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید about six months ago. How is that doing?

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید Arpology
    from Sample Logic



    It's doing great. We're got all kinds of composers, from James Newton-Howard to Crystal Method, all major, A-list composers to novices and people that are just getting started.

    Arpology was kind of an eye opener for us. Previous to Arpology, it was all about the sound of the sample library, and moving forward, our focus has shifted as a company now to not only deliver amazing sound, but to deliver an amazing set of tools that the end user can use to shift and infinitely morph and change the sound. It's a two-folded product—new innovative tools along with samples.


    Everything you guys have done has been in Kontakt. Why Kontakt?

    The scripting is really great with Kontakt. With Arpology, you can set the duration of each note, you can set stutter, and change the direction of the arpeggiation, and have arpeggiations inside of arpeggiations. The Kontakt engine drives the pattern. We program these patterns and create these presets that the user can browse through. And then, they can drag the pattern from the instrument over to their DAW and have a MIDI file of the pattern. So if they didn't want to use the Arpology sound set, they could still use other sounds. So for example someone can use Arpology to generate their arpeggiations and then bring them over to Massive.

    At one point we were considering going on the leap and developing our own engine, but from all of the people we've spoken to, everyone's says it's not worth it, it costs millions of dollars in research and development, and by the time we'd get up and running, good luck if we ever recoup the investment.

    We've done a couple of Ableton Live packs, and we've done Kontakt sample libraries as opposed to the Kontakt Player product, but we definitely see a difference in sales and interest because our customers want their library to show up in the Kontakt library browser.


    Any final thoughts?

    Our main focus is on blurring the line between music and sound design, and by that I mean not your traditional trumpet, but something new and organic that both sound designers and musicians can both use. And that's been our niche since day one.


    Final Note: If you're not a card-carrying member of PETP (People for the Ethical Treatment of Pianos) and you are interested in products that stray off the beaten path you should check out تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید range of products, including Cinematic Pianos.

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    Is this what John Cage had in mind?

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید




    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۶/۱۷ در ساعت 23:00

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۴/۰۶, 21:40
  2. بانک جدید کانتکت Sample Logic Waterharp 2| 1.91 GB
    توسط soheil6 در انجمن دانلود VSTi
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۳/۲۱, 03:24
  3. دانلود Sample Logic: Morphestra (KONTAKT)
    توسط vst-vsti در انجمن Download free Latest vst and Daw cracked Full
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۱۱, 10:22
  4. دانلود REQ: Sample Logic Cyclone
    توسط vst-vsti در انجمن Download free Latest vst and Daw cracked Full
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, 23:20
  5. دانلود REQ: Sample Logic Assault
    توسط vst-vsti در انجمن Download free Latest vst and Daw cracked Full
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۰۹, 18:20

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی