کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: صداهای ژوست (Just) و فالش (False)

  1. فرشاد علیزاده آواتار ها
    فرشاد علیزاده
    شماره کاربری
    23232
    کاربر پیـشرفته
    مهر /۱۳۹۱
    1,281
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1967
    3,494
    سپاس از شما 2,658 بار در 804 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض صداهای ژوست (Just) و فالش (False)

    لغت ژوست ریشه فرانسوی دارد. ارتعاشهای بوجود آمده نتی بوسیله ساز ویا حنجره انسان چنانچه منطبق با فرکانس آن نت باشند را صدای ژوست گویند.
    فالش بودن صدا :
    لغت فالش ریشه انگلیسی دارد.هنگامی که تعداد نوسانهای تثبیت شده برای هرکدام از نت ها(که بصورت استاندارد قرار داده اند)، به حد خودش نرسد و یا بیشتر باشد، اصطلاح فالش برای آن صدا بکار برده میشود.
    مسئله ژوست بودن صدا و تشخیص آن چه بوسیله ساز ویا آواز، گوشهای قوی و کارکرده می طلبد.اکثر خوانندگان تازه کار که هنوز پختگی صدا برایشان بوجود نیامده ، به اندازه یک الی دو کما (کـُــما coma = : اگر هر کدام از فواصل پرده ای میان نت ها را به ۹ قسمت تقسیم نماییم، یک قسمت از ۹ قسمت را یک کـُما گویند.) در اتخاذ نت ها کم و بیش خطا دارند که این خطا (فالش خوانی) برای همه .. قابل درک و تفهیم نیست، مگر موسیقی دانهایی که صداهای مطبوع ، سالهای سال در گوش آنها طنین افکنده است.
    در مورد سازها نیز این مسئله وجود دارد و دیده میشود که در مواقع لزوم، نوازنده با دست پرده ها را جابجا می نماید تا صدای مطلوب نت مورد نظر از حالت فالش به حالت ژوست تبدیل شود.
    اصطلاح خارج خواندن :
    حتما” شنیده اید که مثلا” فلان خواننده در فلان قسمت آواز، خارج شد ویا خارج خواند که بعضی ها اشتباها” این مسئله را با لغت فالش بکار می برند. اما از دیدگاه علمی – فیزیکی و اصطلاح رایج در موسیقی ، خارج خواندن و فالش خواندن دو مطلب جداگانه است.
    گفته شد زمانیکه صدایی کاملا” منطبق با نت مربوطه نباشد و ارتعاشات ایجاد شده ، حدود و نزدیک بر انطباق آن نت باشد چه بالاتر و چه پایین تر، می گوییم آن صدا فالش است ولی اگر نوازنده یا خواننده به هنگام آوازخوانی ویا اجرای نت های گام یکی از دستگاهها ، از یکی از نت های مرسوم و ثبت شده در گام آن دستگاه ، به هر دلیل منحرف شود و نتی غیر از نت گام موردنظر در روند کار خواننده یا نوازنده دخالت و خودنمایی کند، اصطلاحا” گفته میشود خواننده خارج خواند یا نوازنده خارج زد.
    این مسئله موقعی برای خواننده پیش می آید که خواننده بدون در نظر گرفتن وسعت صدای خویش، در مایه های اوج و بالا بخواند وطبیعتا” چون صدا، توانایی اجرای نت ها را در آن حد ندارد، از حالت اصلی خارج و منحرف میگردد و برای شنونده هم نا خوشایند و نا مطلوب خواهد بود. بنابراین خواننده مجرّب و مسلــّـط قبل از آغاز آواز، حدود و وسعت صدایش را نسبت به آن دستگاه ویا آواز، شناسایی نموده و بر اساس آن گستره ، اتـّـخاذ مایه می نماید تا در اوج خوانی از گام موردنظر منحرف نگردد و این تسلط به آسانی بدست نمی آید مگر با گوش دادن زیاد و ممارستهای فراوان در هر گام و دستگاه ، که با گذشت زمان گوشی قوی پیدا کرده و براحتی هر صدای ژوستی را از فالش میتواند تشخیص دهد.
    نکته : یکی از راههای گریز از فالش خوانی ، آشنایی و تمرین مداوم با دیاپازون های الکترونیکی و معمولی است.
    دیاپازون و ارتباط آن با آوازخوانی :
    دیاپازون وسیله ایست که صداهای استاندارد نت های موسیقی بصورت ترتیبی(به فاصله نیم پرده از هم) از آن استخراج میشود. ساختار آن بصورت یک ساز دهنی مدوّر یا مستطیل شکل است.
    - در نوع مدوّر، سوراخها در اطراف لبه آن تعبیه شده و نام هرکدام از نت ها نیز روی صداهای مربوط به آن نت در لبه آن نوشته شده است.
    - در دیاپازونهای مستطیل شکل، سوراخهای هرکدام از نت ها در یک طرف آن تعبیه شده است.
    - دیاپازونهای الکترونیکی پیشرفته که درصد حساسیت آنها برای تولید و مقایسه اصوات، با مکانیزم داخلی خودشان به مراتب بیشتر از دیاپازونهای قدیمی است. تشخیص کم یا زیاد بودن فرکانس نت ها تا حدّ کـُـما نیز برای این نوع دیاپازونها امکانپذیر است.
    روشهای تمرین با دیاپازون برای ورزیده شدن گوش و توانایی حسّ تشخیص :
    ۱- بصدا در آوردن نت های تعبیه شده در دیاپازون و ادا کردن همان نت ها با همان ترتیب و توالی بوسیله حنجره (بهتر است تمرین از نت Do شروع شود.) و تکرار این عمل تا آنجایی که گوش حالتی قوی پیدا نموده بطوریکه به مجرد شنیدن فرکانس و تطابق آن با یکی از نت ها، فورا” نت مذکور با حنجره ادا شود.
    ۲- تمرین نت های اصلی( نت های گام ماهور Do = Do – Re – Me – Fa – Sol – La – Ci ) تا موقعی که نت های مذکور بصورت گام بالارونده و پایین رونده با توانایی هر چه بیشتر اجرا شود.
    ۳- تمرین نت های اصلی همراه با نت های دیـز (نیم پرده بالارونده)و بمُل(نیم پرده پایین رونده) آنها که روی دیاپازون حک شده است. این مرحله از تمرینات ، دقت عمل بیشتری را می طلبد چرا که فواصل طبیعی در ذهنیت انسان بهتر جای می گیرد و فواصل غیر طبیعی (نیم پرده ها و ربع پرده ها)احتیاج بیشتری دارد تا در ذهن ثبت شود.
    ۴- بعد از تمرین نیم پرده ای( تمرین شماره ۳) نوبت تمرینات ربع پرده ای است که در این مرحله آوازخوان بایستی کاملا” گوشی قوی داشته باشد و با دقت و ظرافت خاصی به تمریت بپردازد.برای تمرین این مرحله، بایستی از ساز ایرانی استفاده نمود. (این تمرین مخصوص آوازخوانان موسیقی ایرانی است چرا که موسیقی غربی فاقد ربع پرده است.)
    ۵ – با سپری شدن مراحل فوق، نوبت به تمرین گامهای مختلف بعد از گام ماهور میرسد که برای انجام این مرحله بایستی از دیاپازونی با فواصل ربع پرده ای (ساز ایرانی) استفاده نمود ویا برای نتیجه گیری بهتر، باید از یک نوازنده ویا کسی که با گامها آشنایی کامل داشته باشد کمک گرفت.
    ۶ – اجرای هر یک از گامها را بر مبنای یک نت« اعمّ از : نت اصلی = بکار ، نیم پرده ها = دیز و بمُـل ، ربع پرده ها =
    سری(ربع پرده بالارونده) و کُـرُن(ربع پرده پایین رونده) » ، که بر اساس آن نت(تونیک) گام را بسته ،به نت اُکتاو گام موردنظر رسیده (بصورت بالارونده ) و در برگشت به نت تونیک مراجعت شود (بصورت پایین رونده ). به نظر ساده می آید ولی در عمل اهمیت کار مشخص میگردد و بایستی به کسی که تمام این مراحل بخصوص همین مرحله ششم را با موفقیت پشت سر بگذارد تبریک گفت.
    ۷ – مرحله نهایی اینکه آوازخوان بعد از انجام تمرینات فوق، دارای چنان گوش قویی خواهد بود که با تشخیص نت اولیه هر مایه، بتواند براحتی از گامی به گام دیگر وارد شود و بطور کلی مرکب خوانی را به سادگی اجرا نماید. همچنین با تشخیص نت اولیه ، بقیه گام را در ذهن تداعی نموده و حدود و گستره آنرا با صدای خویش مقایسه نماید و در صورت مطلوب بودن در آن مایه آوازخوانی نماید

    ( به نقل از سایت آهنگسازان و مجله آهنگسازان ahangsazan.com )


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۶/۱۸ در ساعت 16:36

  2. 4 کاربر زیر از فرشاد علیزاده برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. آهنگ دوست دارم از میلاد فولادفر و di
    توسط fooladfar در انجمن آرشیو
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۲۶, 20:45
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۱۴, 09:30
  3. آهنگ دوست دارم از گمنام(کامل)
    توسط meysamgomnam در انجمن آرشیو
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۴, 20:41
  4. به جز دوست دارم . . . . . . . . . .
    توسط Ahmad-Sajadi در انجمن ترانه های سروده شده ی کاربران
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۱۳, 19:37
  5. پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۱۴, 17:56

جستجو شده ها

خوانندگی ژوست

‍ژوست خوانندگي

تشخیص فالش بودن cubase.ir

فالش بودن نت ها

اصتلاح های تخصصی خوانندگی ژوست

تا این لحظه 61 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست