کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: حلالمان کنید جناب «سرآغاز ترانه.ی مشترک نویسی» در ایران!

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض حلالمان کنید جناب «سرآغاز ترانه.ی مشترک نویسی» در ایران!

    در روزهای گذشته یادداشتی از سوی «میثم یوسفی» (ترانه سرا) با تیتر «نگرانِ نگرانت می.شم!» در «موسیقی ما» منتشر شد که در آن، این ترانه سرا ادعاهایی را مبنی بر شباهت متن ترانه منتشر شده از «فرزاد فرزین» به برخی آثار خود را داشت و نقد هایی را به این قبیل رفتارهای برخی ترانه سرایان وارد دانسته بود. ادعایی که با واکنش شدید از سوی مخاطبان این خواننده مواجه شد تا سرانجام ترانه سرایان قطعه «نگرانتم» یعنی «حامد رجبی» و «مسعود محمدی» در یادداشتی، پاسخ ادعاهای این ترانه سرا را بدهند. متن حاضر، جوابیه.ای ست که از سوی این دو ترانه سرا منتشر شده است:

    «کلا مثل بسیاری از چهره.های امروز عرصه موسیقی کشور دنبال این نبوده و نیستیم که با جنجال سازی و سر و صدا، سعی کنیم خودمان را بالا بکشیم. هنرمند با هنر.اش است که خودش را و کارش را اثبات می.کند. اما چون احساس شد در نقد آقای “میثم یوسفی” روی ترانه “نگرانتم” با صدای فرزاد فرزین به ما، فرزاد فرزین و از همه مهم.تر به شعور طرفداران بی.شمار این خواننده توهین شده، چند خطی را در این باره نوشتیم. اولین سوالی که برای ما به عنوان ترانه سرایان این اثر پیش آمده این است که شما آقای یوسفی از کجا می.دانید که ما در نوشتن ترانه.ی مشترک دو ترانه.ی نصفه را به هم می.چسبانیم و یک ترانه.ی جدید می.سازیم؟!

    نکند شما علم غیب دارید برادر و ما خبر نداریم. این اولین ترانه.ی مشترک ما نیست که منتشر شده. شما می.توانید به عنوان نمونه به ترانه.های”میدونم” ، “یه زن” در آلبوم “شلیک “/ترانه ی “راه من” در آلبوم گروهی “دلصدا” با صدای فرزاد فرزین/ترانه.های “موهای جوگندمی” و “من خیلی دیوونم” با صدای “رحمان عرب عامری” که پیش از این منتشر شده مراجعه کنید و ببینید آیا دو ترانه.ی نصفه.ی به هم چسبیده می.بینید؟! سبک نوشتن ترانه.ی مشترک ما این.گونه است که از ...ه اولیه.ی ترانه تا کامل شدنش شانه به شانه کنار همدیگر.ایم . ما تقریبا روزی چندین ساعت با هم در ارتباطیم. در برخی اوقات چندین روز را برای نوشتن یک خط از ترانه با هم زندگی می.کنیم. کوچک.ترین ...ه.های فکری.مان را به هم می.گوئیم تا به مرور ترانه به پختگی کامل برسد. بسیار کارگاهی.تر از آن چیزی که شما فکرش را می.کنید یا تجربه کرده باشید. زمان ترانه نوشتن، ما دو آدم مجزا نیستیم بلکه یک نفریم و اسم این یک نفر”حامد رجبی و مسعود محمدی” است.

    جناب « سرآغاز ترانه.ی مشترک نویسی » در ایران و شاید هم در جهان، آقای «میثم یوسفی»!

    نمی.دانیم که شما از چه زمانی مشترک نویسی را با حسین غیاثی (که به عقیده.ی ما بسیار از نظر سطح کیفی ترانه با شما متفاوت است)، شروع کردید. در مورد خودمان باید بگویم ما از سال 87 که ترانه نوشتن را بصورت جدی شروع کرده.ایم تا به امروز در حدود 75 ترانه.ی مشترک داریم که فقط 15 ترانه اجرا و منتشر شده و 15 ترانه دیگر که بیشتر در آلبوم جدید ” فرزاد فرزین” و بخشی بصورت تک تراک است، در همین 2،3 ماه آینده منتشر خواهد شد. ترانه.ی مشترک نوشتن به خودیِ خود حُسن نیست. شاید برای شما که با کسی مثل حسین غیاثی می.نویسید، حُسن باشد اما برای ما ارتقای کیفی ترانه از اهمیت بیشتری برخوردار است که شاید با استفاده از دو فکر بهتر بشود به این هدف رسید. اما شما اصلا” نگران نباشید. اگر روزی خواستند به «سر آغازِ مشترک نویسی در ترانه» مدال بِدهند، ما حاضریم به افتخار حضور شما کنار بکشیم تا مبادا طرفداران میلیونی.تان دلشکسته و سرخورده شوند…

    استدلال جالب تان حال ما را خوب کرد و خنده جمع را هم برانگیخت. ظاهرا شما استعداد بیشتری در طنازی دارید و این بخش از استعدادتان را هنوز نتوانسته.اید کشف کنید. مگر می.شود به دلیل شباهت یک واژه ” نگران” ، ادعای کپی یک ترانه را از روی دیگری عنوان کنیم؟ به ماافتخار بدهید و 5 دقیقه وقت بذارید و دو ترانه را روی کاغذ بنویسید و با هم مقایسه شان کنید. بعد قضاوت با شما و وجدان بیدارتان. فقط حلالمان کنید که نمی.دانستیم برخی واژه ها در فرهنگ لغات به نام شما ثبت شده و کسی حق استفاده از آنها را ندارد. شما به بزرگواری خودتان این جسارت ما را ببخشید…

    محض اطلاع تان فقط می.گوییم که مصرع”من هنوز نگرانتم”را فرزاد فرزین روی ملودی.ای که برای ترجیع بند ساخته بود بداهه خواند و ما هم خوش.مان آمد و ادامه.اش دادیم. حالا اگه فکر می.کنید قسمت”من هنوز نگرانتم …” که به نظر ما به هیچ وجه به قدرت قسمت.های دیگر ترانه نیست، شبیه ترانه.ی “نگرانت میشم” شماست، که ما دیگر حرفی نداریم!

    در مورد شنیدن ترانه.ی “نگرانت میشم” که آقای… خوانده هم باید بگوییم بله. مگر می.شود نشنیده باشیم؟ ما یکبار این ترانه را شنیدیم ولی باور کنید که هیچ رغبتی برای دوباره شنیدنش نداشتیم! نمی.دانیم ایراد از ترانه بود یا ملودی یا اجرا (که مسلما” از اجرا نبوده)، اما واقعا” ارزش دوباره شنیدن را نداشت. اگر هم تیراژ این کار بالا بوده شک نکنید بخاطر پر طرفدار بودن خوانندش هست نه ترانه.ی شما! حالا اگر شما ادعای محبوبیت و معروفیت بیشتری نسبت به ایشان دارید، آن حرف دیگری ست…

    درباره قسمت آخر ترانه هم باید بگوییم که اصل این ترانه این بوده: با پارکهای شهر / بعد تو قهرِ قهر/ باور نمی.کنی / از نیمکتا بپرس سیگارهای من / ترکم نمی.کنن / باور نمی کنی / از پاکتا بپرس که به دلیل تغییرات ملودی و ایجاد حس عمیق.تر دست به تغییرخط اول زدیم که شد:”بعدتو با کسی/قدم نمیزنم/از کوچه ها بپرس” با این.که شاید از دید خیلی.ها قافیه «نیمکتا» و «پاکتا» درست.تر و بهتر از کوچه.ها و پاکتا باشد، (که کاملا” با این نظر موافقیم) اما با توجه به محدودیت.های ملودی، ما از این تغییر به دلیل حفظ حس درام راضی هستیم.

    سوال دیگری که پیش آمد در مورد اظهارنظر شما در مورد نحوه.ی خواندن “فرزاد فرزین” است. در این مورد خاص هم ما از طرف فرزاد از شما عذر می.خواهیم. ببخشید که حواسشان نبود و جسارت کردند که در حال اجرا در برابر کارشناسانی هستند که علاوه بر ترانه سرایی و شاعری و روزنامه نگاری و منتقد موسیقی بودن(منقدی که در اواسط نقدهایش، آثار خود با چهره های خاص را مثال می.زند!)، کارشناسی صدا و خوانندگی هم می.کند! برای بار چهارم عرض می.کنیم: «شما ما را ببخشید و حلالمان کنید…»

    به عقیده ما “فرزاد فرزین”یکی از آرتیست.ترین خواننده.های پاپ داخل کشور است. یکی از معدود خواننده.هایی که از ریسک کردن نمی.ترسد و فضاهای جدید را با آگاهی امتحان می.کند. خواننده تک بعدی نیست و به مخاطبانش احترام می.گذارد. این را از اجراهای زنده و سورپرایزهایش در اجراهای زنده.ای که تا به حال داشته، می.توانید متوجه شوید. کسی که همین امسال عنوان بهترین خواننده اجرای زنده را در نظرسنجی مردمی. دوستان شما در «سایت موسیقی ما» کرده و خیلی جاها از جیب خودش برای لذت بیشتر طرفدارانش خرج می.کند. فرزاد فرزین مثل عمده چهره.های حاضر در بازار موسیقی، می.تواند خودش هم ترانه بگوید، هم ملودی بسازد و هم تنظیم کند. ولی بخاطر احترام به مخاطبانش در آلبوم جدید خود که به زودی به بازار خواهد آمد، از ترانه سراهای خیلی خوبی مثل “روزبه بمانی” و “زهرا عاملی” و تو بخش تنظیم از بهترین.هایی چون “سیروان خسروی”،”کوشان حداد “و”مهران خلیلی” کمک گرفته است.

    درانتها باید بگویم که ما به عنوان ترانه سرایان این کار قبول داریم که هیچ کاری بدون نقص و ایراد نیست. این ترانه هم مثل همه.ی کارها از این قاعده مستثنی نیست. اما خواهشا” در نقدهای بعدی.تان دقت کنید. قلمی که دست شماست اعتبار شماست. ما تا امروز هیچ.وقت اجازه در دست گرفتن آن. را نداده.ایم و این جمله.ها واکنش بود که متن شما باعث آن شد.

    راستی حواستان باشد. دفعه بعد که قصد نقادی داشتید، در نقد تان هرگز از خودتان تعریف و تمجید نکنید. بگذارید مردم در مورد شما و آثارتان قضاوت کنند. ذوق زده هم نباشید از این.که فلان .. قرار است ترانه شما را بخواند یا خوانده. اجازه بدهید آن اثر منتشر شود و مردم در مورد شما قضاوت کنند.

    با احترام
    «حامد رجبی» و «مسعود محمدی»

    منبع: موسیقی ما


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۱۶ در ساعت 11:30

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست