کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: نقدستان - نقد دوم - نقد ترانه ترسید چشمم

  1. matco آواتار ها
    matco
    شماره کاربری
    51550
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۲
    وب ستان
    185
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی353
    381
    سپاس از شما 289 بار در 132 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نقدستان - نقد دوم - نقد ترانه چشمم ترسید

    نقد دوم


    پاشو قدم بزن حالت عوض بشه..............شاید بفهمی که دلت چه مرگشه
    باور کن این غمو قد ِ یه دنیا شد..............وقتی که نفرت توُ چشم ِ تو پیدا شد
    اون روزی بودش که بدجور دلم لرزید..........از خون ِ توُ چشمات چشم ِ منم ترسید
    نمیدونم چی شد احساستو کُشتی.........توُ دستای خالیم پی ِ چی میگشتی
    میبینی دردامو بازم تویی و من.................میگذری و میری بی روح مثِ آهن
    آره تو محکمی سخته غرور ِتو.................. تاریکتر از خودت راه ِ عبور ِ تو
    راهی که تو میری صدبار خودم رفتم.......... من تجربه کردم رفتم و برگشتم
    دلیلشم اینه آخر این جاده........................یه دنیا جمله ی بی موقع افتاده
    یه جمله ی غلط...مشکلت رو بشناس ...... تو اشتباه کردی از لرزشت پیداس
    من عاشقت بودم اما نه اینجوری................ من ساکت اما تو رویامو میشوری



    سلام

    کلیات :------------------------------------------------------
    ـ وزن غالب : مستفعلن فعل یا مستفعلن فاعل که مستفعلن فاعل بیشتر استفاده شده البته قانونی داریم به نام "قلب" اما در این دو رکن کاربرد نداره ، به خاطر بیت اول مستفلن فعل رو مد نظر میگیریم
    ـ وزن مناسبیه خصوصا این که از هشت هجا کمتره و تنظیم کننده ها بیشتر راغب اند با هجا های پایین کار کنند البته نمیدونم شاعر تکیه بر هجا کار میکنند یا وزن رو کامل رعایت میکنن چون وزن در اکثر ابیات رعایت نشده
    ـ در این ترانه جدایی صورت گرفته و شکل روایی نداره ، شعر هایی که شکل روایی ندارند دست مولف رو برای اعجاز بیشتر باز میگذارند
    ـ بنظر من ده بیت برای ترانه زیاده و اتناب محسوب میشه ، معدل ابیات ترانه ها اجرا شده معمولا پنج تا هفت بیته البته کمت و بیشتر هم داریم ولی معمولا با پنج تا هفت بیت کار رو به اتمام میرسونند
    ـ چون وزن رعایت نشده من مثل نقد اولم پیشنهادی نمیدم و فقط نقد میکنم

    جزئیات : -------------------------------------------------
    بیت اول ______________
    پاشو قدم بزن حالت عوض بشه..............شاید بفهمی که دلت چه مرگشه
    ـ بیت محکمیه و هم کاملا آشفته گی میرسونه بجز کلمه ی دلت که از وزن خارجه هیچ ایرادی نداره

    بیت دوم ______________
    باور کن این غمو قد ِ یه دنیا شد..............وقتی که نفرت توُ چشم ِ تو پیدا شد
    ـ از معرفه این بدون تعریف استفاده شده که سوال پیش میاد کدوم غم؟
    ـ این بیت صرفا برای قافیه گفته شده چون هم دنیا هم پیدا قافیه از وزن خارجه همچنین نفرت هم از وزن خارجه

    بیت سوم ______________
    اون روزی بودش که بدجور دلم لرزید..........از خون ِ توُ چشمات چشم ِ منم ترسید
    ـ چشم منم ترسید کشف خوبی بود آفرین
    ـ باز وزن رعایت نشده روزی ، بودش ، ترسید ، لرزید

    بیت چهارم _____________
    نمیدونم چی شد احساستو کُشتی.........توُ دستای خالیم پی ِ چی میگشتی
    ـ توُ دستای خالیم پی ِ چی میگشتی زیبا بود کشف قشنگی بود ولی اصلا بدون مقدمه وارد این بیت شد و خیلی زود رها شد
    ـ بازم وزن رعایت نشده ، نمیدونم ، چی ، کشتی ، گشتی ، پی چی
    ـ در این قفیه حرف صدا دار حرف روی یک صدا نیستند ـَ ـُ
    ـ دستای خالی مجهوله چون توضیحی از قبل براش وجود نداره

    بیت پنجم ____________
    میبینی دردامو بازم تویی و من.................میگذری و میری بی روح مثِ آهن
    ـ بی روح خوب بود مث آهن قشنگ بود
    ـ باز وزن رعایت نشده
    ـ بی روح سکته ی سنگینی داره

    بیت ششم ________________
    آره تو محکمی سخته غرور ِتو.................. تاریکتر از خودت راه ِ عبور ِ تو
    ـ دراین بیت بجز تاریک وزن رعایت شده

    بیت هفتم _______________
    راهی که تو میری صدبار خودم رفتم.......... من تجربه کردم رفتم و برگشتم
    ـ رفتن با گشتن قافیه نیست
    ـ باز وزن رعایت نشده

    بیت هشتم ________________
    دلیلشم اینه آخر این جاده........................یه دنیا جمله ی بی موقع افتاده
    ـ وزن رعایت نشده
    ـ جمله های بی موقع نمی تونه دلیل خوبی برای رفتن و برگشتن از یه تجربه ی نا کام باشه

    بیت نهم _________________
    یه جمله ی غلط...مشکلت رو بشناس ...... تو اشتباه کردی از لرزشت پیداس
    ـ بازم وزن ؟
    ـ تو بیت قبلی گفتی یه دنیا حرف ولی اینجا میگی فقط یه حرف اگه منظورت یکی از اون یه دنیا حرفه باید بگم نارسا ست اگه فقط یه حرفه پس تناقض داری
    ـ منظورت از یه جمله غلط چیه ؟ یعنی مشکلت رو بشناس ...... تو اشتباه کردی از لرزشت پیداس غلطه ؟ بنظرم این جمله درسته و حقیقته و باید بگی یه جمله ی درست...مشکلت رو بشناس ...... تو اشتباه کردی از لرزشت پیداس

    بیت دهم _________________
    من عاشقت بودم اما نه اینجوری................ من ساکت اما تو رویامو میشوری
    ـ بازم وزن ؟
    ـ وقتی اما میاریم باید خلاف واقع را بیان کنیم من ساکتم اما تو شلوغی یا من کثیف میکنم تو میشوری ساکت بودن و شستن هیچ تضادی با هم ندارند

    .................................................. .....
    نتیجه

    ـ تا وسطای کار تقریبا خوب بودی و از وسطای کار به بعد بی حوصله گی کردی و کار رو فقط خواستی تمومش کنی .
    ـ نمی دونم چرا وقتی وزن رو بلدی رعایت نمی کنی احتمالا هجایی کار می کنید.
    ـ از آرایه های ادبی استفاده نمی کنید ، آرایه های ادبی مثل نمای ساختمان اند
    ـ سه بیت رو اختصاص دادی به جاده "شش تا هشت" این یعنی توضیح اذافه میشد در یک یا حد اکثر دو بیت قضیه جاده رو تموم کرد

    موفق باشید
    matco


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    ویرایش توسط matco : ۱۳۹۲/۰۷/۱۷ در ساعت 00:12
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۱۶ در ساعت 23:54

  2. کاربران زیر از شما matco عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. mk002 آواتار ها
    mk002
    شماره کاربری
    2708
    کاربر پیـشرفته
    تیر /۱۳۹۰
    557
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی412
    20
    سپاس از شما 778 بار در 314 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    جزئیات : -------------------------------------------------
    بیت اول ______________
    پاشو قدم بزن حالت عوض بشه..............شاید بفهمی که دلت چه مرگشه
    ـ بیت محکمیه و هم کاملا آشفته گی میرسونه بجز کلمه ی دلت که از وزن خارجه هیچ ایرادی نداره

    بیت دوم ______________
    باور کن این غمو قد ِ یه دنیا شد..............وقتی که نفرت توُ چشم ِ تو پیدا شد
    ـ از معرفه این بدون تعریف استفاده شده که سوال پیش میاد کدوم غم؟(غم در کار معلومه)
    ـ این بیت صرفا برای قافیه گفته شده چون هم دنیا هم پیدا قافیه از وزن خارجه همچنین نفرت هم از وزن خارجه
    (هر چیزی به جای پیدا میذاشتم بازم در چشم نقاد قافیه سازی بود)

    بیت سوم ______________
    اون روزی بودش که بدجور دلم لرزید..........از خون ِ توُ چشمات چشم ِ منم ترسید
    ـ چشم منم ترسید کشف خوبی بود آفرین
    ـ باز وزن رعایت نشده روزی ، بودش ، ترسید ، لرزید

    بیت چهارم _____________
    نمیدونم چی شد احساستو کُشتی.........توُ دستای خالیم پی ِ چی میگشتی
    ـ توُ دستای خالیم پی ِ چی میگشتی زیبا بود کشف قشنگی بود ولی اصلا بدون مقدمه وارد این بیت شد و خیلی زود رها شد (آدم برای بیان احساسش به هیچ مقدمه ای نیاز نداره)
    ـ بازم وزن رعایت نشده ، نمیدونم ، چی ، کشتی ، گشتی ، پی چی
    ـ در این قافیه حرف صدا دار حرف روی یک صدا نیستند ـَ ـُ (قبول دارم)
    ـ دستای خالی مجهوله چون توضیحی از قبل براش وجود نداره (دستای خالی:ترانه اقتصادی نیست که منظور بی پولی باشه... پس معلومه)

    بیت پنجم ____________
    میبینی دردامو بازم تویی و من.................میگذری و میری بی روح مثِ آهن
    ـ بی روح خوب بود مث آهن قشنگ بود
    ـ باز وزن رعایت نشده
    ـ بی روح سکته ی سنگینی داره (شاید در شکل خوندن منو شما تفاوت باشه)

    بیت ششم ________________
    آره تو محکمی سخته غرور ِتو.................. تاریکتر از خودت راه ِ عبور ِ تو
    ـ دراین بیت بجز تاریک وزن رعایت شده

    بیت هفتم _______________
    راهی که تو میری صدبار خودم رفتم.......... من تجربه کردم رفتم و برگشتم
    ـ رفتن با گشتن قافیه نیست (رَوی هر دوتا یکی ِ حالا نمیدونم چرا قافیه نیستن)
    ـ باز وزن رعایت نشده

    بیت هشتم ________________
    دلیلشم اینه آخر این جاده........................یه دنیا جمله ی بی موقع افتاده
    ـ وزن رعایت نشده
    ـ جمله های بی موقع نمی تونه دلیل خوبی برای رفتن و برگشتن از یه تجربه ی نا کام باشه (!!! شاید من زیاد توی خیابون قدم میزنم و زیاد میبینم.یه جمله اشتباه میتونه جون آدم و بگیره چه برسه به قهر کردن و گذشتن)

    بیت نهم _________________
    یه جمله ی غلط...مشکلت رو بشناس ...... تو اشتباه کردی از لرزشت پیداس
    ـ بازم وزن ؟
    ـ تو بیت قبلی گفتی یه دنیا حرف ولی اینجا میگی فقط یه حرف اگه منظورت یکی از اون یه دنیا حرفه باید بگم نارسا ست اگه فقط یه حرفه پس تناقض داری (بیت قبل در مورد تجربه حرف میزنه.فقط من و شخصم نیستیم شاید خیلیا مثل ما باشن.منظور این بوده که آره دیدم و تجربه کردم پس سیمش مسی ِ و رساست)
    ـ منظورت از یه جمله غلط چیه ؟ یعنی مشکلت رو بشناس ...... تو اشتباه کردی از لرزشت پیداس غلطه ؟ بنظرم این جمله درسته و حقیقته و باید بگی یه جمله ی درست...مشکلت رو بشناس ...... تو اشتباه کردی از لرزشت پیداس ( یعنی یه مشکل بزرگ میتونه با یه جمله اشتباه ِ کوچیک اتفاق بیفته)

    بیت دهم _________________
    من عاشقت بودم اما نه اینجوری................ من ساکت اما تو رویامو میشوری
    ـ بازم وزن ؟
    ـ وقتی اما میاریم باید خلاف واقع را بیان کنیم من ساکتم اما تو شلوغی یا من کثیف میکنم تو میشوری ساکت بودن و شستن هیچ تضادی با هم ندارند
    (من عاشق اون شخص بودم اما... اما اون با کارهاش اون ذهنیتی رو که ازش داشتمو از بین برد، رویایی رو که باهاش داشتمو ترکوند)

    .................................................. .....
    نتیجه

    ـ تا وسطای کار تقریبا خوب بودی و از وسطای کار به بعد بی حوصله گی کردی و کار رو فقط خواستی تمومش کنی .
    ـ نمی دونم چرا وقتی وزن رو بلدی رعایت نمی کنی احتمالا هجایی کار می کنید.(مشکل من با وزن نیست، مشکل من با احساساتمه که نمیتونم با وزن و قافیه هماهنگش کنم ولی اینجا مجبورم... روبروم گلوله و باتوم/پشت سر خنجر ِ رفیقانم)(من ترانه هایی رو که مهدی یراحی اجرا میکنه رو زیاد گوش میدم بیشتر ترانه هاش هجایی کار شده و در اکثر کارها هم همینه پس من چرا باید بیام خلاف مسیر رودخونه شنا کنم؟خوب منم دوست دارم برسم به دریا با کوسه ها بچرخم)
    ـ از آرایه های ادبی استفاده نمی کنید ، آرایه های ادبی مثل نمای ساختمان اند (ولی برای مشتری یه جوری به نظر می رسد.رک)
    ـ سه بیت رو اختصاص دادی به جاده "شش تا هشت" این یعنی توضیح اضافه میشد در یک یا حداکثر دو بیت قضیه جاده رو تموم کرد.
    (این جاده پایانی نداره... پس خیلی میشه ازش نوشت.من فقط داشتم مسیر داستانو طی میکردم.)
    ..............................
    ممنون از کمکی که به جمع بی سواد ما میکنی و مفید واقع میشی ولی باید بگم اگه من 3برابر روزبه بمانی باشم بازم این نوشته های سبک به بغضم کمک نمیکنه.منو باید با هیچ هیچ هیچ و ترامادول بشناسی)
    در آخر بگم که، اگه من از همه بپرسم در 22 بهمن 57 چه اتفاقی افتاد همه به احتمال خیلی زیاد میگن که خب معلومه... ولی شاید در نظر من تولد یه عزیز باشه و منظورم اینه که سلیقه ها و نظرات متفاوته)


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1

    راههای ارتباطی Line id : Mohamad1866 Insta : Mohammad.khanlou
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۱۷ در ساعت 02:40

  5. کاربران زیر از شما mk002 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۱۶, 12:20
  2. ارکستر سمفونی اوراسیا
    توسط Ramin95 در انجمن کنسرت ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۵, 14:21
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۱۵, 13:10
  4. تمرین ارکستر زهی پارسیان از سر گرفته شد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۷, 11:55
  5. دقیق ترین ابزار دسیبل سنج مسترینگ
    توسط federal در انجمن آرشیو
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۲۷, 06:33

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 8 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست