کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفت.و.گو با حامد طا.ها خواننده «نفس» ایرانی خوان می.مانم

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفت.و.گو با حامد طا.ها خواننده «نفس» ایرانی خوان می.مانم

    گفت.و.گو با حامد طا.ها خواننده «نفس»
    ایرانی خوان می.مانم

    موسیقی ما- مازیار رضایی: آلبوم «نفس» با صدای خواننده جوان آن حامد طا.ها از وقتی که وارد بازار شده، توانسته علاقه مندان و مخاطبان را به خود جلب کند. حامد طا.ها دلیل استقبال از این آلبوم را ملودی.ها و ترانه.های و تنظیم.های آن می.داند. اما انچه بیش از هر چیز موجب موفقیت یک آلبوم می.شود، قطعا به دنبال ایده.هایی ساخته شده که ...ه.اش در ذهن خالقش زده شده است. «نفس» از این دست آلبوم هاست. با این خواننده جوان گفت.و.گو کرده.ایم:
    • *آلبوم «نفس» مدتهای زیادی بود که خبرش رسیده بود اما خیلی دیر.تر ازآنچه که فکر شود، راهی بازار موسیقی شد. این دیرکرد چه دلیلی می.تواند داشته باشد؟ کم کاری شما؟ عدم همکاری مسولان یا...؟
    بله ساخت این آلبوم دقیقا از سال ۸۷ در برنامه کاری من بود. از آذرماه سال ۸۷ من ساخت آن را شروع کردم. به نظرم ۴ سال، اصلا زمان زیادی برای تولید و انتشار یک آلبوم نیست. این پروسه.ای بود که باید به بهترین نحو ممکن طی می.شد. این پروسه به این نتیجه رسید. واقعیتش در ابتدای راه اصلا به فکر تولید یک آلبوم نبودم. اصلا فکرش را نکرده بودم که آلبوم منتشر کنم. آن زمان من فقط برای دوستانم آهنگسازی می.کردم. یک قطعه برای حمید پیروزنیا ساخته بودم که برای تنظیم پیش بابک مافی برده بود. بابک با شنیدن آن با من تماس گرفت و گفت تو چرا خودت آهنگ.هایت را نمی.خوانی؟ هم به لحاظ هزینه و هم اینکه تا آن زمان به این موضوع فکر نکرده بودم، برایم مشکل بود که با صدای خودم، آهنگم را منتشر کنم. بابک از من خواست که با هم صحبت کنیم. وقتی با وی وارد صحبت شدم، قرار شد یک آلبوم جمع کنیم. در اولین همکاری «نیایش» را ساختیم. شعر آن را داریوش شهریاری سروده بود. ملودی از من و تنظیمش را بابک انجام داده بود. با این کار به این نتیجه رسیدم که می.توانم خودم آلبوم بدهم. تصمیم را گرفتم ولی باز هم می.گویم ۴ سال زمان زیادی برای ساخت یک آلبوم نیست.
    • *کسی که بخواهد معروف شود و مثل شما ناشناخته بوده، قطعا باید با افرادی کار کند که معروف باشند نه افرادی که مثل خودش تازه آغاز راه هستند. اما شما این کار را کردید. این برایتان ریسک نبود؟
    بابک شعور موسیقی ایرانی خوبی دارد. او وقتی صدای من را شنید، متوجه شد که من چه می.خواهم و چگونه باید برایم تنظیم کند تا راحت بخوانم. او تنظیم کننده باهوشی است و با آهنگساز خیلی تعامل می.کند.
    • *به شعور موسیقی ایرانی اشاره کردید؟ مدعی این موسیقی هستید؟
    اگر دقت کرده باشید، در آلبوم من از سازهای سنتی مثل تار، سه تار، نی و... به چشم می.خورد. بله من جزو کسانی هستم که ایرانی می.خواند و آهنگ.ها و تنظیم.ها نیز بر همین اساس به وجود آمدند. دوست داشتم این ارتباط را با مردم برقرار کنم و از سازهای سنتی برای القای بهتر احساسم استفاده کنم که ریشه در اصالت و فرهنگ ما دارند. بر حسب فضا و نیاز، از این ساز.ها استفاده کرده.ام. من یک ایرانی خوانم و ایرانی خوان می.مانم.
    • *می خواهید بگویید به نوعی تلفیقی کار کرده.اید؟
    نمی.شود گفت تلفیقی! چون این سبک از قوانین و خواص خود پیروی می.کند. در واقع ما بر حسب علایقمان دست به چنین کاری زدیم تا فقط فضای کار، ایرانی.تر شود. حتی علاقه.مند بودم که از سازهای ایرانی دیگری نیز استفاده کنم. اما از آنجایی که معتقدم هر چیز باید در جای درستش استفاده شود تا زیبا جلوه کند؛ فضای هیچ ترانه.ای را چنان مناسب ندیدم که این کار را بکنم. این ساز.ها صرفا جهت زیبا.تر شدن موزیک بوده.اند نه اینکه خللی در روند آن ایجاد کنند. در واقع هرچه هست در بطن کار اتفاق افتاده است.
    • *دوستان همکارتان هم همین نظر را داشتند؟
    من ایده.های خودم را مطرح می.کنم و با کسانی که به لحاظ سلیقه.ای مثل خودم باشند، کار می.کنم.
    من با احمد اسلامی۶-۷ موسیقی تیتراژ کار کرده.ام. با هم دوست شدیم و ترانه.هایش را شناختم. من اصولا سعی می.کنم جوری کار کنم که صدایم در راس باشد و کسی برای ملودی تنظیم آهنگ من را گوش نکند و فقط برای صدای خودم، آهنگم را گوش کند.
    • *اگر همین تفکر را پیش ببرید و بخواهید فقط صدای شما در این باشد، آلبومتان با افت مواجه می.شود.
    .نه این اتفاق نمی.افتد. وقتی با کسی کار می.کنید که ایده.های خاص خودش را دارد و با شما هم عقیده است، این اتفاق نمی.افتد.
    • *با وجوی که خودتان ترانه سرایید چرا از ترانه.های خودتان استفاده نمی.کنید؟
    وقتی خودمن در مشخصات یک آلبوم، نام یک نفر را به عنوان خواننده، آهنگساز، ترانه سرا و... می.بینم، نا.خود آکاه نسبت به آن ...عه پیدا می.کنم. فکر می.کنم بسیاری از مخاطبان هم مثل من باشند. البته هستند کسانی که استعداد خود را در عرصه.های مختلف، اثبات کرده.اند اما خواننده.ای که قرار است خود را با آلبوم اول معرفی کند، بهتر است تمام این مسایل را در نظر بگیرد. ترجیح می.دهم تا زمانی که خود را آن طور که شایسته است، به اثبات نرسانده.ام، سروده.هایم را به دیگران واگذار کنم و از احساس ان.ها برای ترانه.هایم استفاده کنم. چون این می.تواند نگاه و حسی تازه را در آثارم متولد کند.
    • *صرفا به این دلیل که آلبوم اولی بودید این کار را نکردید؟
    ببینید! برای آلبوم اولی.ها حق انتخاب وجود ندارد. چون بعهد.ها همه چیز تحت تاثیر آلبوم اول قرار می.گیرد. الان من خیلی جا.ها می.روم و می.بینم کار.هایم هست و پوسترم نیست. فروشنده.ها می.گویند مردم آلبوم اولی.ها را نمی.خرند و برای همین پوس.تر آن.ها را رو نمی.کنند.
    • *فکر نمی.کنید اگر با یک شرکت خوب پخش کار کنید این اتفاق نمی.افتد؟
    شرکت، آلبوم را پخش می.کند واین فروشنده.ها هستند که کم کاری می.کنند. این پروسه.ای است که من، خیلی نمی.توانم در آن دخالت کنم.
    • *هر خواننده.ای در آغاز راه خود از کسی تقلید می.کند و شبیه .. دیگری می.خواند. شما شبیه چه کسی بودید؟
    اوایل وقتی می.خواندم همه، مخصوصا در اجرای زنده، همه می.گفتند شبیه محسن یگانه و همین طور شادمهر می.خوانم و من را با آن.ها مقایسه می.کردند. ولی وقتی تجربه.ام بیشتر شد و تحریر.هایم را مختص خودم کردم، دیگر کسی این انگ را به من نزد. هر چند به این اصل معتقدم که اگر کسی را در این حوزه دوست داشته باشی حتما کارهای او رویت تاثیر می.گذارد. اما من سعی کرده.ام شبیه کسی نباشم.
    • *در مورد ترانه.های آنچه که بیش از هرچیزی نمایان است، تمایل شما به ترانه.های مثبت است.
    غیر از قطعه «پشیمون»، ترانه منفی نخوانده.ام. البته این قطعه را هم نمی.شود گفت منفی است و از بهترین ترانه.های آلبومم است. ولی خودم ترانه.های مثبت را دوست دارم. خودم ۶ ترانه سروده بودم برای آلبوم که فقط از یکی اشان استفاده کردم. چون سلیقه شخصی خودم بود. برای این آلبوم نیز قطهات زیادی ساخته بودیم که از همه آنهااستفاده نکردم و فقط همی قطعاتی که می.شنوید را آلبوم کردم.
    • *فکر می.کنید ساخت تعداد زیاد قطعات در بهتر شدن آلبوم کمک می.کند؟
    به نظر من تعداد زیاد بودن قطعات در واقع حسن کار است. نه اینکه بر فرض ۸ قطعه بسازی و از.. همان ۸ قطعه برای آلبوم استفاده کنی.
    بسته به تجربه هر فرد دارد. یک موقع یک نفر ۷ قطعه جمع می.کند و ه.مان.ها را نیز ارائه می.کند. خوب این کاملا به دلیل تجربه و نیز سلیقه و حوصله افراد فرق دارد. ولی من در آزمون خطا به چنین چیزی رسیدم. مجموعه ۲۵ قطعه داشتم که ۲۳ تای آن.ها را بابک زده بود و سه قطعه از امید رهبران بود. یک سری کار.ها را هم بعدا انجام دادیم که به فضای عاشقانه کار من نزدیک بود.
    • *اگر الان بخواهید آلبوم بدهید از آن قطعات استفاده می.کنید؟
    نه به هیچ وجه! قطعه اگر «نفس» را در این آلبوم منتشر نمی.کردم، در هیچ آلبومی هم منتشر نمی.کردم.
    • *یعنی آلبومتان یک آلبوم یکنواخت در آمده است؟
    من اسمش را یکدستی می.گذارم. ضمن اینکه این را نیز بگویم که آلبوم نفس حرف دل من است. اگر این طور نبود اصلا آن را منتشر نمی.کردم. می.خواستم کارم یکدست باشد.
    • *ولی یکدستی، تنوع را از بین می.برد.
    ما داریم کار پاپ انجام می.دهیم. نمی.توانیم همه را راضی نگه داریم. برای یک آلبوم باید قبل از تولید، مخاطب.شناسی کرد. تحقیق کرد و المان.های یک کار خوب را پیدا کرد.
    • *ولی از صحبت.هایتان این طور به نظر می.رسد که نظر شما از زمان انتشار آلبوم تا این لحظه بسیار تغییر کرده است.
    با توجه به شرایطی که از لحاظ فروش بر بازار حاکم است و وجود شبکه.های رسانه.ای که به سرعت کار را به صورت غیر مجاز در دسترس قرار می.دهند، شخصا انتظار بالایی نداشتم. وقتی با استقبال از آلبومم در بازار مواجه شدم، به واقع و از صمیم قلب، خدا را شکر کردم. چون بیشتر از آن چیزی که می.خواستم به من عطا کرد.
    • *پس برد مالی خوبی برایتان داشته است.
    اصلا! آلبوم اول نه تنها برای من بلکه برای اکثر کسانی که در این عرصه فعال هستند، نه تنها هیچ برد مالی ندارد، بلکه باید برای آن از همه لحاظ هزینه کرد. حتی وقتی آلبوم به علاقه مندان عرضه می.شود، نیز به دلیل شرایط نابهنجار فروش، در بازار مجاز و وجود دست.هایی که کار را پیش از رسیدن به حد تعادل، به صورت غیرمجاز برای دانلود عرضه می.کنند، اصلا نباید روی برد مالی آن حساب باز کرد.
    • *با این وجود باز هم ادامه می.دهید و مجاز باقی می.مانید؟
    این مساله ریشه در باورهای خانوادگی و تربیتی من دارد. چون اصولا چیزی برای ما به نام غیرمجاز معنا ندارد. ما در محیط کوچک خانواده بر اساس قوانین و قواعد زندگی می.کنیم و اصولا روحیاتم با چنین مساله.ای سازگار نیست که حالا چون قرار نیست از این آلبوم در آمد داشته باشم، پس غیرمجاز کار کنم. نه! خواندن راهی برای تخلیه عواطف و احساسات من است. علاوه بر اینتن.ها منبعی که می.تواند هزینه.ها را به خواننده.ها برگرداند، اجراهای کنسرت است که لازمه این مساله مجاز بودن است. من پیش از این نیز با گروهی به نام باروک اجراهای صحنه.ای داشته.ام و با شرایط آن آشنا هستم. روی سن می.توانید با مردم، رودر روبه تبادل احساس بپردازید و این موقعیتی بی.نظیر است.
    • *از این.ها که بگذریم، یک آلبوم وقتی قرار است به بازار بیاید قطعا می.خواهد حرفی بزند، یا منجر به اتفاق تازه.ای شود. «نفس» این کار را کرد؟
    من آدم یهویی نیستم، آهسته و پیوسته.ام! اصلا توقع نداشتم آلبومم سر و صدا کند. فقط آمدم که کار کنم. هر خواننده.ای می.آید که شناخته شود و یک سری آدم خاص او را بشناسند. خدارا شکر که آلبوم من توانست فروش قابل توجهی داشته باشد. من غلط کار نکردم. شما نمی.توانید یک ملودی ضعیف و حتی کوچک.ترین فالشی را در کارهای من بشنوید. این را هم بگویم من نیامده.ام که بازار را تصاحب کنم. آمده.ام کار هنری کنم.
    • *با این حساب به طیف خاصی هم فکر نکرده بودید!
    شاید باورتان نشود. طی این مدت به قدری نظرات عجیب و غریب شنیده.ام که خودم هم نمی.دانم واقعا چه طیف از افراد آلبومم را گوش می.کنند. فکر می.کنم هر .. که ذره.ای به موسیقی ایرانی علاقه داشته باشد، کارهای من را دوست خواهد داشت. از یک جوان ۱۸ ساله گرفته تا افراد ۵۰ ساله!
    • *با این حرف از آلبومتان دفاع می.کنید؟
    آلبوم من با هر شرایطی آلبوم فوق العاده قابل دفاع است. اگر حمل بر خودستایی من نگذارید می.توانم بگویم که یکی از آلبوم.های خوب در این شرایط است.
    • *فکراینجای قضیه را کرده بودید؟
    واقعیتش نه در این حد. ولی با یک مشکل مواجهم در خصوص این آلبوم! آلبوم من مشکل پخش دارد و به دست کسی نمی.رسد. مطمئنم اگر به دست کسی برسد، حتما آن را گوش می.کند.
    • *شما با وجود صدایی که می.گویید ایرانی است، قطعات ۶و۸ هم کار کرده.اید. نمی.شد بر فرض این گونه قطعات را در آلبوم نداشته باشید؟ لطمه.ای بخ کلیت کار می.زد؟
    عقیده من این است که ۶و۸ اصلا بد نیست و هر .. می.تواند بخواند؛ باید بخواند. بله من در آلبومم قطعات ۶و۸ کم ندارم. ولی اصولا آهنگهای ریتمیک آنچنانی مدنظرم نیست.
    • *آلبوم بعدی اتان کی منتشر می.شود؟
    فکر می.کنم برای شب عید به بازار بیاید. با شرکت آهنگ پارسیان قرارداد بسته.ام و در حال حاضر مشغول کار بر روی آن هستم. ضمن اینکه یادآوری می.کنم که آلبوم دوم من به هیچ عنوان مانند «نفس» نیست. به همین دلیل دقتمان را روی تنوع پذیر ملودی.ها بیشتر کرده.ایم. چون این مساله روی ساز بندی، بسیار تاثیر می.گذارد. وقتی زمان ساخت یک آلبوم روی تمام اجزا دقت شود، مطمئنا کاری که حاصل می.شود نتیجه بدی نخواهد داشت.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۸/۰۱ در ساعت 15:01

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

جستجو شده ها

حامد طا

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست