کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 24

موضوع: برسی و کاربرد پلاگین های میکس و مسترینگ

  1. Savan II آواتار ها
    Savan II
    شماره کاربری
    16488
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۱
    شیراز
    2,701
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3085
    5,656
    سپاس از شما 4,691 بار در 1,974 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض برسی و کاربرد پلاگین های میکس و مسترینگ

    سلام دوستان عزیز و گرامی.
    نظر به ایجاد این تاپیک برسی پلاگین های میکس و مسترینگ به صورت گروهی و تبادل اطلاعات هست.
    هرچند که خیلی از پلاگین ها برسی و توضیح داده شده اند اما علم میکس و مسترینگ همچنان در حال ارتقاء و پیشرفت هست که امیدوارم در این تاپیک به نکات و اصولات و نتیجه ی خوبی برسیم.
    دوستان تمام درخواست برسی پلاگین ها در نظر گرفته میشه.پلاگین ها رو طبق نظم قرار گیری و کاربرد برسی خواهیم کرد .
    توجه کنید:
    تا پایان برسی هر کدام از پلاگین ها لطفا نتیجه گیری نفرمایید.
    سعی کنید به صورت عملی برسی ها رو در پروزه ی و ...انجام دهید
    کاربرد عملی به عهده کاربران .
    سربلند و هنرمند باشید


    تعداد کل آرای این پست : 22
    تعداد آرای مثبت : 22

    حتی مرگم را
    شکست به حساب نمی آورم ،
    به جای آن،
    تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
    با خود به گور خواهم برد...
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۱۸ در ساعت 21:55


  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. Savan II آواتار ها
    Savan II
    شماره کاربری
    16488
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۱
    شیراز
    2,701
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3085
    5,656
    سپاس از شما 4,691 بار در 1,974 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام
    برای اولین پلاگین می پردازیم به:

    اکولایزر:
    با نام لاتین Equalizer
    اكولايزر در كل عبارت است از تعدادي فيلتر كه به بيان ساده زير و بمي صداي آهنگ شما رو تغيير ميده ولي عملكرد اون خيلي دقيقتر و بهتر از ولومهاي باس (Bass)(بم) و تريبل (Treble)(زير) ميباشد.
    اکولایزرها به صورت سخت افزاری و نرم افزار(پلاگین) تعبیه و موجود هستند
    پلاگینهای اکولایزر شبیه سازی شده نمونه سخت افزاری هستند با تم ها متفاوت.
    با درک درست کاربرد و اعمال در فرکانس ها میشه به متد مورد نظر رسید

    اکولایزرها دارای محدوده بندی ها از قبل تعریف شده هستند که در هر محدوده فرکانس ها رو شناسایی (طبق استاندارد) می کنند
    در قدیم این محدوده ها رو به طور کلی در بیشتر دستگاه سخت افزاری به محدوده های تریبل /مید/بیس شناسایی می کردیم ولی به صورت تخصصی تر باید به صورت عددی محدوده بندی فرکانس ها پرداخت.
    بارها در مورد محدوده بندی فرکانس ها صحبت شد.
    هر ساز و یا صدایی دارای فرکانس مشخصی در نمایش گر و طیف اکولایزر می باشد.
    چون ما به دنبال برسی پلاگین ها (اکولایزر) در میکس و مستر هستیم نمونه ای از یک اکولایزر رو مشاهده می کنیم.

    در تصویری که دوست خوب تهییه کردند میشه به سادگی محدوده ها رو به صورت تقسیم بندی شده و مشخص دید.
    این عکس الگو و اصول نیست بلکه به صورت تقریبی هست.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------



    خوب میبینیم که هر فرکانس در کدام جایگاه هستند در طیف فرکانسی. و قابل استفاده در اکولایزر.

    کادر سبز رنگ همون سطح و شدت فرکانس هاست با قیاس db.
    کادر آبی نام محدوده ها و محدوده بندی کارکتری و قرمز رنگ هم که محدوده بندی فرکانس ها عددی.
    خوب ما در این تصویر اکولایزر اف ال استیدو حدودا 9 محدوده مشاهده می کنیم و محدوده فرکانس ها.
    خوب بریم سرقت کاربرد اون و جزئیاتی که شاید بیشتر کاربران بدونن اما نکات خوبی هست.
    اولین کار ما با اکولایزرها فرکانس ها رو در محدوده های مورد نظر می تونیم تضعیف و یا تقویت کنیم.
    ویا تصحیح نحوه تلفظ در ضبط
    یکی از عمده ترین مصارف ما در اکولایزر Roll OFF هست که میتونیم قرکانس های بین زیر20 و بالای 16000 رو کات کنیم که در پرستهای 1/3/4/5 اکولایزر2 اف ال استدیو هست


    خوب یکم هم نحوده کاربرد اکولایزر بر روی صدا صحبت کنیم
    به صورت تقریبی محدوده صدای خواننده زیر 100 هرتز و بالای 15000هرتزهست که می توانیم کات کنیم.
    با اکولایزر به صورت مشخص تقریبی می تونیم صدا رو شفاف تر و تمیز ترکرد .به اصطلاخ برای گرمی دادن گرمی به صدای خواننده بین 2 تا 4 db یا دسی بل فرکانس 160 هرتز را بالاا دسی بل فرکانس 160 هرتز را بالا میبریم()
    خوب فعلا به این اطلاعات بسنده میشویم.
    دوستان هر مطلبی در مورد برسی اکولایزر که به ذهنشون با توجه به اطلاعاتشون دارند رو ممنون میشم استراک گذاری فرمایند
    سربلند و هنرمند باشید


    تعداد کل آرای این پست : 18
    تعداد آرای مثبت : 18

    حتی مرگم را
    شکست به حساب نمی آورم ،
    به جای آن،
    تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
    با خود به گور خواهم برد...
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ در ساعت 03:11


  4. Savan II آواتار ها
    Savan II
    شماره کاربری
    16488
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۱
    شیراز
    2,701
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3085
    5,656
    سپاس از شما 4,691 بار در 1,974 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    مرسی از شما دوست عزیز.چشم حتما ادامه خواهم داد.برای تشکر همون سپاس و + خوشایندتر هست.
    پیشاپیش تشکر می کنم از رعاییت قوانین از سمت شما.

    یک مطلب دیگه در مورد اکولایزرها
    مشکل 70درصد دوستان در میکس اکولایزر ها و کمپرس کردن و محدوده بندی توسط ریورب و....هست.
    ;برسی کنیم مشکلات رو در اکولایزر
    همیشه برای اکولایزر خوب نیاز به تجربه و سیستم صوتی خوب که محدوده ها رو به صورت خوب منعکس کنه داریم
    همیشه نمیشه به نمایشگر طیف فرکانس ها در اکولایزر اعتماد کرد و برعکس. اینجاست که سیسنم صوتی خوب و تجربه و نمایشگر با هم نتیجه ی مطلوبی خواهند داد.
    بارها بنده دیدم کاربران در سورس هاشون که از اکولایزر2 استفاده کردند امدن فرکانس هایی رو تقویت کردند که اصلا اون جنس (ساز-وکال.و.......) در اون محدودهی تقویت شده هیچ فرکانسی نداره و یا خیلی خیلی ضعیف هست.
    این کار باعث افت کیفیت و نامطلوب بودن میکس میشه.
    چاره چیه؟؟
    استفاده از جنس مناسب و مطلوب مورد نیاز در محدوده ی مد نظر.
    در انتخاب جنس خیلی ظرافت و دقت به خرج بدهید چون با اکولایزر نمیشه به صورت خیلی خیلی خوب از صدایی که طیف کاملی نداره صدای مد نظر رو ساخت
    خیلی ساده است.
    وقتی از متریال خوب و سیستم صوتی خوب بهرهمند باشیم به سادگی میتونیم یک فرکانس شفاف و با کیفیت ایجاد کنیم.
    در مورد وکال:
    در مورد گرمی صدا در صدای مطلوب و محدوده گرمی در پست قبلی کمی توضیح دادیم.
    مورد دیگه که میشه گفت برای چفت خوب و بالا بردن سطح کار میشه توجه به اکولایزر در میکس و اکولایزر صدا(وکال) هست.
    اگر در کارهای با کیفیت دقت کنید همیشه صدای خواننده دقیقا چفت و شفاف هستند در کنار اجزای یک موزیک.
    یک مثال:
    وقتی که اجزا یک موزیک بدون وکال دارای اکولایزر بیس هست محدوده وکال در LOw MId & Mid بسیار عالی در کنار سازها شنیده میشه.
    شما تصور کنید موزیک(سازها و دیگر اجزاء بدون وکال) در محدوده MID هست و دقیقا وکال هم در همون محدوده MID.
    خوب در این صورت هرچند که بُعد بندی هم که انجام داده باشید صدای وکال باکیفیت و شفاف شنیده نمیشه که طبیعی هست چون شما در اکولایزر به این نکته ها توجه نکردید.
    یکی از نکته های دیگه اینه که خیلی از دوستان فکر میکنند گرمی فرکانس صدا همون محدوده بیس هست که میشه گفت اشتباه هست.
    همون قدر که بیس در کار مهم هست همون قدر هم مید و تریبل و......
    نکته مهم دیگه که بازهم در کار دوستان تو ذوق میزنه از استفاده از تیون و بالابردن محدوده تریبل هست که توصیه می کنم وقتی از تیون زیاد استفاده می کنید در وکال محدوده ی تریبل رو سعی کنید تضعبف کنید چون تیون رو کمتر در معرض شنیده شدن قرار میده.
    ادامه دارد.
    سربلند و هنرمند باشید


    تعداد کل آرای این پست : 14
    تعداد آرای مثبت : 14
    ویرایش توسط Savan II : ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ در ساعت 04:22

    حتی مرگم را
    شکست به حساب نمی آورم ،
    به جای آن،
    تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
    با خود به گور خواهم برد...
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ در ساعت 04:05

  5. 17 کاربر زیر از Savan II برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. Savan II آواتار ها
    Savan II
    شماره کاربری
    16488
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۱
    شیراز
    2,701
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3085
    5,656
    سپاس از شما 4,691 بار در 1,974 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    به علت دسته یندی مطالب پست ها رو جدا از هم میزارم که بیشتر دقت کنید.
    در میکس این اکولایزر نقش خیلی مهمی رو ایفا میکنه و همچنین مهمتر از اکولایزر کردن نجوه قزاز گیری این پلاگین نسبت به پلاگین های دیگه هست
    باید خیلی توجه به این نکته کرد.
    بالا بودن اکولایزر و پایین بودن کمپرسور و یا هر پلاگین دیگه در یک اینسرت پلاگین و بر عکس که خیلی نکته مهمی هست در خروجی فرکانس
    تصویر کنید یک صدا وقتی در اینسرت پلاگین ها در میکسر اول ریورب میدید بعد اکولایزر بدونید که فرکانس تحت تاثیر ریورب رو شما دارید اکولایزر می کنید و برعکس که
    این نکته رو خیلی از دوستان اصلا رعایت نمی کنند .در مورد ریورب در مطلب بعدی حرف خواهیم زد.
    پی نوشت:
    نکته ها رو حتما رعایت فرمایید و عملی برسی فرمایید تا مشاهده فرمایید همین ریزه کاری ها و یا نکته ها چقدر در روند بهبود و کیفیت کار شما تاثیر گذار هست.

    دوستان منتطر مطالب و تجربیات مفید شما دوستان عزیز هستم
    لطفا سوالات رو در بخش سوالات مربوط به میکس و یا مسترینگ مطرح فرماییند تا مطالب اموزنده و تجربیات به صورت پیوسته باشند.
    امیدوارم بتونم تا حدودی در فضای مجازی کمکی به دوستان هنرجو انجام بدهم
    مطلب بعدی ریورب
    سربلند و هنرمند باشید


    تعداد کل آرای این پست : 13
    تعداد آرای مثبت : 13

    حتی مرگم را
    شکست به حساب نمی آورم ،
    به جای آن،
    تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
    با خود به گور خواهم برد...
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ در ساعت 04:35

  7. 14 کاربر زیر از Savan II برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Savan II آواتار ها
    Savan II
    شماره کاربری
    16488
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۱
    شیراز
    2,701
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3085
    5,656
    سپاس از شما 4,691 بار در 1,974 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام خدمت دوستان گل.
    موضوع امروز رو به برسی یکی از پلاگین های خیلی کارامد و پیچیده به نام ریورب با نام لاتین Reverb دنبال خواهیم کرد که امیدوارم به نکات و نتیجه ی خوبی برسیم.

    ریورب چیست؟

    ریورب در واقع به انعکاس و برخورد صدا به سطوح و حرکت به سمت ها بعد از ایجاد فرکانس توسط منبع فرکانس را به عبارتی ریورب گفته می شود
    اگه بخواهیم این تعریف رو به صورت کلی تر بیان کنیم:
    ریورب ارتباط مستقیمی با مبحث اکوستیک داره. در جاهایی که دارای اکوستیک مناسب هست به علت رعایت پوشش و جذب صدا مانع بازگشت صدا می شود.
    در جاهایی که اکوستیک مناسب وجود ندارد مثلا در یک سالن بدون هیچ پوششی وقتی صدایی از منبعی ایجاد می شود شاهد پیچش صدا در محل می شود به این پیچش صدا و بازگشت به عبارتی ریورب گفته می شود
    تا حالا پیش امده که در هر فضای بدون اکوستیک و پوشش صدای منعکس شده توسط منبع صوتی به حالت های متفات این انعکاس به گوش میرسد که در واقغ ارتباط مستقیمی با زمان و ابعاد فضا دارد.
    هرچه فضا بزرگتر باشد زمان انغکاس (ریورب) صدا بیشتر خواهد بود.
    یعنب وقتی در یک فضای بزرگ و دریک فضای کوچک بدودن اک.ستیک صدا از طریق منبع صوت پخش می شود در فضای بزرگ عمق و زمان انعکاس صدای بیشتری رو شاهاد خواهیم بود تا در مکان کوچکتر.

    دوستان توجه فرمایید که ریورب و اکو با هم تو ایتم کاملا مجزا هستند.
    اکو تکرار صدا است یعنی وقتی کلمه رو مثلا کیوبیس توسط منبع فریاد زده میشه این کلمه به صورت پشت سر هم با توجه به قضا تکرار خواهد شد اما ریورب مجموعه ای از چندین صدای منعکس شده است که تداوم صدای اولیه را می سازند و به تدریج کاهش یافته و میرا میشوند.
    زمان ریورب در یک فرکانس تولید شده توسط منبع دارای اهمیت و کارایی بالایی هست.
    ما با ایتم تنظیم زمان ریورب ویژگی هایی همچون تاخیر در انعکاس وبا تعویق صدا رو می توانیم تنظیم کنیم.
    بهترین تعریف زمان در ریورب رو با تعریف زیر می توان درک کرد :
    تعریف زمان ریورب:زمانیکه در موقع انعکاس صدا اینتنسیونست صدا به مقدار میلیون بار ۱۰ به توان ۶ کاهش پیدا می.کنه و فشار اینتنسیونست صدایی که از نقطهٔ اول برگشت خورده به مقدار ۶۰ دسیبل کاهش پیدا می.کنه
    اینتنسیونست:شاخصهٔ مقدار متوسطه قدرت یا تراکم فشار موج، عمود بر جهت انتشار صوت .
    شاخص های Reverb که در آنها شدت سیگنالهای تاخیری زیاد است نسبت به شاخص هایی که شدت سیگنالهای تاخیری در آنها کم است، صدای صافتری دارند.
    نکته:
    فرکانسهای بالای 5 کیلوهرتز را وقتی که کات کنیم صدا را همچون اتاقهای واقعی، طبیعی تر میکند واین امر در داشتن انعکاس طبیعی تر با ما کمک می کند.

    ریوب به جا و صحیح برای نرم تر کردن و فضا بندی و ایجاد عمق بسیار کارامد است.
    کارایی ریورب به همین جا ختم نمی شود.
    ریورب دارای حالت های معمولی هستند که هر کدام برای ایجاد فضا و تصحیح و کارایی مربوط به خودشان هستند که در پست های بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

    مبحث بعدی:
    برسی ایتم های ریورب در پلاگین
    کاربرد ریورب در میکس و مسترینگ
    ادامه دارد


    تعداد کل آرای این پست : 14
    تعداد آرای مثبت : 14
    ویرایش توسط Savan II : ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ در ساعت 21:26

    حتی مرگم را
    شکست به حساب نمی آورم ،
    به جای آن،
    تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
    با خود به گور خواهم برد...
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ در ساعت 18:17

  9. 15 کاربر زیر از Savan II برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. Savan II آواتار ها
    Savan II
    شماره کاربری
    16488
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۱
    شیراز
    2,701
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3085
    5,656
    سپاس از شما 4,691 بار در 1,974 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    Lightbulb

    سلام
    ببخشید بابت تاخیرم
    موضوع امروز برسی ایتم های پلاگین ریورب اف ال
    Low Cut:تضعیف و تقویت فرکانس های پایین(مهم)
    Hight Cut:تضعیف و تقویت فرکانس های بالا(مهم)
    RoomSize: حجم و اندازه ی اتاقی که انعکاس صدا به صورت مجازی درونش جریان داره و تنظیم میشود با این ایتم(مهم)
    Pre Delay:تنظیم فرکانس قبل از تاخیر
    diffusion:جهت و حجم انتشار انعکاس
    decay: پوشیدگی و ایجاد فاصله و عمق فضای ریورب(مهم)
    dry:صدای خام وخشک بدون اعمال ریورب
    high damping: تنظیم نوسانات پایین و بالا فرکانس(وضوح زیر و بمی نوسانات فرکانس)
    color:شکل شفافیت به اصلاح رنگ دادن به فرکانس هایی که تحت اعمال ریورب فرار میگیرند که دارای حالت های warm.flat& .....

    دوستان نوجه داشته باشند سعی کنند نسبت به اعمال این پلاگین نهایت ظرافت و حوصله رو خرج بدهند زیرا یکی از پلاگین های کلیدی میکس و مسترینگ هست.
    در مورد استفاده از ریورب در مسترینگ:
    وقتی از ریورب در مسترینگ استفاده می کنید سعی کنید نسبت به فضا و سبک تا حد مناسب(کم) اعمال کنید چون میکس کارتون رو اگه بد ریورب بدهید میتونه خراب کنه.
    مسترینگ ریورب یکی از حالت ها مسترینگ هست که دیگه کمتر کسی از مسترنگ ریورب کار میکشه .
    نکته دیگه سعی کنید در میکس همیشه ریورب رو سند کنید از اینسرت و ریورب رو در کانال سند به فرکانس هاتون اعمال کنید
    یکی از دلایل مهم این کار اثر نذاشتن پلاگین ریورب بر رو دیگر پلاگین هاست و دلیل دیگه اعمال دقیق تر ریورب بر روی فرکانس اصلی هست.چون ریوربی که در سند داده میشه مستقیم بر روی کپی گرفته شده از اینسرت در سند اعمال میشه.
    بعضی از ریورب ها دارای اکولایزر انعکاس برگستی صدا هست که همین LowCut و HighCut هست اما به صورت اکولایزر.
    باز هم برای شنیدن ریورب خوب و اندازه ریورب باید سیستم صوتی خوبی داشته باشیم


    تعداد کل آرای این پست : 10
    تعداد آرای مثبت : 10
    ویرایش توسط Savan II : ۱۳۹۲/۰۷/۲۱ در ساعت 22:04

    حتی مرگم را
    شکست به حساب نمی آورم ،
    به جای آن،
    تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
    با خود به گور خواهم برد...
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۱ در ساعت 21:41

  11. 11 کاربر زیر از Savan II برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. Savan II آواتار ها
    Savan II
    شماره کاربری
    16488
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۱
    شیراز
    2,701
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3085
    5,656
    سپاس از شما 4,691 بار در 1,974 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    کمپرسور:
    به معنای فشرده سازی هست که میشه گفت در فرکانس های اصوات هم به همین صورت هست که فشرده سازی می کنه .(یک تعریف کاملا ابتدایئ)
    یکی از تعاریف خوب برای کمپرس ها.
    کم کردن حجم صدای خروجی هنگامی حجم صدای ورودی بیش از حد بالا باشد و بالا بردن حجم صدای خروجی هنگامی حجم صدای ورودی بیش از حد پایین باشد
    خوب ما در کمپرس کردن پارامترهایی داریم که اصل کمپرس کردن فرکانس ها بر روی دوش این ایتم ها هستند که توجه خاصی لازم هست برای تنظیم این ایتم ها.
    خوب.
    چند معیار در کمپرس ها به روال زیر عبارتند از :

    ATTACK

    DECAY

    SUSTAIN

    RELEASE
    که این ایتم ها در کمپرس کرئن نقش به سزایی دارند
    تعریف هر کدوم از پارامترها عبارتند از:

    ATTACK

    این پارامتر تعیین کننده شتاب موج برای رسیدن به حداکثر شدت اون موج هست .

    هرقدر مقدار این پارامتر بیشتر باشد ، مدت زمان بیشتری طول میکشد تا موج صدا به بالاترین مقدار خودش برسد .

    به زبان آمیانه هرچقد این پارامتر را افزایش بدیم صدا کش دارتر میشود .

    DECAY

    وقتی موج صدا به بالاترین حد خودش رسید مقداری کاهش میابد و سپس مقداری را باهمان شدت طی میکند .

    هرچقدر این پارامتر بیشتر باشد بدین معتا هست که مدت زمان بیشتری طول میکشد که شدت اولیه کاهش یابد .


    SUSTAIN

    مدت زمانی که موج در فاز تداو هست را SUSTAIN مینامیم . هرچقدر مقدار این پارامتر بیشتر باشد مدت دوام شدت صدا بیشتر میشود .

    بذارید یک مثال بزنم . گیتاریست های عزیز دیدید که زمانی که یک نت گیتار به صدا در میاد مقداره زیادی در فاز ثابت میمونه یا مثلا بیشتر صدا های درام زمان بسیار بسیار کوناهی در این فاز هستند .


    RELEASE

    پارامتر کشش صدا .
    -------------------------------------------
    با مشاهده تصاویر متوجه خواهیم شد که عملکرد این پارامترها به چه شکل هست.


    ادامه دارد


    تعداد کل آرای این پست : 10
    تعداد آرای مثبت : 10

    حتی مرگم را
    شکست به حساب نمی آورم ،
    به جای آن،
    تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
    با خود به گور خواهم برد...
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ در ساعت 18:27

  13. 14 کاربر زیر از Savan II برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. Savan II آواتار ها
    Savan II
    شماره کاربری
    16488
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۱
    شیراز
    2,701
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3085
    5,656
    سپاس از شما 4,691 بار در 1,974 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط omidgrame تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام دوست عزیز خیلی ازت متشکرم بابته آموزش خوب و مفیدت فقط اگر میشه میکس و مسترینگ رو کلا با پلاگین های اف ال آموزش بده .....با تشکر
    سلام
    امیدوارم خوب باشید.
    ببینید وقتی شما کلیت و اصطلاحات رو یاد بگیرید فرقی نمی کنه به چه برنامه و چه پلاگینی(مثلا کدام ریورب.اکولایزر و... از کدام شرکت و...) سعی در اعمال پلاگین دارید.
    البته بله بعضی از شرکت های سازنده کمی برتر هستند در بعضی از پلاگین ها ولی باز این مسئله بر میگرده به شما و کاربرد و سلیقتون.
    پس بنده نظری نمیدم در این مورد.
    وقتی گه شما ایتم ها /کاربرد / نحوه استفاده رو بلد باشید پس با هر پلاگینی در این خصوص کار کنید چون کلیت رو بلد هستید انچنان تفاوتی نخواهد داشت.
    .موفق باشید.

    از اشکان جان هم بابت جواب تشکر و قدر دانی میکنم.
    در پناه حق.


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4

    حتی مرگم را
    شکست به حساب نمی آورم ،
    به جای آن،
    تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
    با خود به گور خواهم برد...
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ در ساعت 21:40

  15. 4 کاربر زیر از Savan II برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. imanraha آواتار ها
    imanraha
    شماره کاربری
    5629
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۰
    4
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی17
    6
    سپاس از شما 2 بار در 1 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام گوش چقد در مسترینگ مهمه ایا ما بیشتر به گوش مون تکیه کنیم یا به اعداد و ارقام و فرکانسها


    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۹/۱۵ در ساعت 21:39

  17. norouzi آواتار ها
    norouzi
    شماره کاربری
    60295
    کاربر فعال
    دی /۱۳۹۲
    195
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی127
    390
    سپاس از شما 125 بار در 84 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط imanraha تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام گوش چقد در مسترینگ مهمه ایا ما بیشتر به گوش مون تکیه کنیم یا به اعداد و ارقام و فرکانسها
    100 در 100 به گوش . البته گوش موسیقیایی


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    من از طرز نگاه تو اميد مبهمی دارم
    نگاهت را مگير از من با آن عالمی دارم

    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۹/۱۵ در ساعت 22:07

  18. کاربران زیر از شما norouzi عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۰۹, 12:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۱, 16:10
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۸, 01:21
  4. نشست رسانه.ای کنسرت ارکستر مجلسی ارمنستان برگزار شد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۰, 23:40

جستجو شده ها

اکولایزر سخت افزاری

پلاگین های لازم برای مسترینگ اهنگ

پلاگین های مورد استفاده در مسترینگ

بيشترين پلاگين هاي مورد استفاده و

پلاگین پیچش وکال

پلاگینهای لازم برای میکس

کاربرد انالایزر در میکس

پلاگین های مورد نظر برای گیتار باس در کیوبیس

صدای ورودی نسبت به صدای خروجی پلاگین ها چقدر است

پلاگین های مورد نیاز برای میکس

پلاگین های لازم برای میکس و مستر گیتار زنده

پلاگينهای لازم برای مسترينگ

5-اعمال ریورب

توضیح آیتم های کارامد در کیوبیس

کاربرد ریورب

پلاگین های مورد استفاده در میکس و مستر

پلاگين هاي مورد نياز براي ميكس ومستر

برای میکس ومسترینگ به چه پلاگین هایی نیاز است

اسامی پلاگینهای میکس و مسترینگ

فرکانس های زیر100 هرتز

برسی پلاگین های میکس و مستر

اسامی پلاگین های لازم برای مسترینگ صدای خواننده

اکولایزر فرکانسی

آموزش cut کردن فرکانس با پلاگین EQ

lمقدار ریورب و اکو

میکسر اف ال استودیو

ميكس فركانس مسترينگ

فرق ریورب پلاگین با سخت افزار

پلاگین های مورد نیاز برای مسترینگ

بهترین delay reverb برای صدا در کیوبیس چقدر است؟

پلاگین های مورد نیاز برای میکس و مستر در اف ال

پلاگین تریبل کردن صدای باس

پلاگین های میکس

کاربرد پلاگین در cubase

ریورب

تا این لحظه 576 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست