کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 24

موضوع: توضیحات کمپرس و مقادیر از زبان بابک گلستانی

  1. Reza Dehghan آواتار ها
    Reza Dehghan
    شماره کاربری
    9877
    مدیر بـازنشسته
    بهمن /۱۳۹۰
    طـــهران
    4,742
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5051
    4,807
    سپاس از شما 9,088 بار در 3,765 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    Post توضیحات کمپرس و مقادیر از زبان بابک گلستانی

    کمپرسور یک "ضخیم کننده Thickener " است که از دینامیک آواها می.کاهد و به همین دلیل همچنین از حجم (Volume) آن.ها. کمپرسورها تاثیر ظریفی روی صداها می.گذارند، اما می.توانند صداها را در میکس در جای درست خود قرار دهند.


    بوسیله پارامتر
    Makeup Gain یا پارامتر Output یا Volume می توان، حجم صدا را پس از عملیات کمپرسیون به جای اول خود و یا حتی بالاتر از آن برد.

    آستانه یا
    Threshold: پارامتری است که نشان.گر پایین.ترین حدی است که کمپرسور از آن حد به بعد شروع به کار می.کند و ارزش آن با معیار dB یا دسیبل و بصورت منفی negative نشان داده می.شود. و هرچه این مقدار منقی بیشتر باشد، Level در صدا پایین تر است.

    مثال: -12
    dB خیلی صدای کم حجم.تری از -1dB را نشان می.دهد.

    رِیشیو یا
    Ratio: مهم.ترین پارامتر در کمپرسور به حساب می.آید. این پارامتر در واقع مشخص می.کند که تا چه حد از Output Level، پس از آنکه سیگنال از آستانه گذر می.کند، باید کاسته شود. هرچه مقدار رِیشیو بیشتر باشد، کمپرسیون بیشتری روی آواها اعمال می.شود. وقتی مقدار ratio روی حالت 1:1 تنظیم شود، سیگنال کمپرس نمی.شود، و هر چه مقدار آن بالاتر رود (مثلا 8:1)، سیگنال بیشتر کمپرس می.شود.



    رِیشیویِ بی...هایت، کمپرسور را به لیمیتر (
    Limiter) تبدیل می.کند. یعنی در لیمیتر، اگر سیگنال از آستانه گذر کند، "به کلی" از بین می رود (cut) ، در حالی که سیگنالی که از آستانه در کمپرسور گذر می.کند، تعدیل می.شود. پس این تنها تفاوت کمپرسور با لیمیتر است.



    Attack: همان طور که از عنوان این پارامتر بر می.آید، Attack Time مدت زمانی را نشان می.دهد، که به سیگنال پس از عبور از آستانه "حمله" می.شود، تا بلندیِ صدای آن سیگنال تعدیل شود. اگر زمان Attack طولانی باشد، ترانزینت های مصنوعی را به وضوح قابل شنیدن باقی می.گذارد.

    Release: زمانی را نشان می.دهد که سیگنال لازم دارد تا پس از گذر از آستانه و کمپرس شدن، به حالت اول خود بازگردد. این پارامتر بخصوص در نگهداشتنِ pumping sound در حداقل، بسیار تاثیرگذار است.

    RMS/Peak: کمپرسیون RMS، در مسترینگ Mastering برای رساندن Level صدا به بالاترین حد ممکن و در میکس بیشتر برای ساز.های غیر.کوبه.ای و صدای خواننده (Vocals) استفاده می شود، در حالی که کمپرسیون Peak همان.طور که از اسمش پیداست، تنها به "top-end"ها می.پردازد و تاثیر خیلی کمتری در بلندی صدا دارد. اما در میکس، این نوع کمپرسور اغلب برای کمپرسیون ساز.هایی با کاراکتر کوبه.ای percussive مورد استفاده قرار می..گیرد.

    کمپرسور در حالت
    RMS نسبت به کمپرسور در حالت Peak آهسته.تر واکنش (response) نشان می.دهد.


    لیمیتر (
    Limiter): در واقع لیمیتر، با توجه به توضیحات بالا، کمپرسوری است، بدون پارامترِ رِیشیو.

    لیمیتر
    Oxford از کمپانی Sonnox


    گِیت (
    Gate): گِیت در واقع عملکردی خلاف کمپرسور دارد. یعنی تمامی سیگنال.های "پایینِ" آستانه را، از بین می.برد. مثلا برای از بین بردن صداهای اضافی (Noise) در حین ضبط گیتار الکتریک، معمولا از گِیت استفاده می.شود.


    دقت کنید که در استفاده از کمپرسور در مسترینگ باید بسیار احتیاط کرد و محافظه کار بود. چرا که همانطور که در بالا اشاره کردم، کمپرسور از دینامیک موسیقی در مسترینگ می.کاهد (البته منظور
    downward compression است). و این معمولا بر خلاف طبیعت موسیقی است. موسیقی به فراز و فرود نیاز دارد، چه ملودی.های موسیقی و چه سیگنال.هایش، پس از "کمپرس کردنِ بیش از اندازه" بپرهیزید.

    مهم نیست که
    Level موسیقی را در مسترینگ چقدر بالا می برید. مهم این است، که موسیقی حالت غیر طبیعی به خود نگیرد.





    چند نکته:

    Attack طولانی به اسنیر (snare)، تام ها (Toms) و هر ساز کوبه ای، وضوح بیشتری می.بخشد.

    Attack کوتاه ممکن است ترانزینت.های یک صدا را از بین ببرد و صدا را غیر طبیعی جلوه دهد. مثلا اگر از Attack کوتاه و نیز Release کوتاه را برای کمپرس کردن صدای گیتار باس استفاده کنید، Sustain را از صدای این ساز گرفته اید و ممکن است صدایی مصنوعی از آن بگوش برسد.

    از آنجایی که مولفه...ِ
    Release تاثیر زیادی روی ریتمِ صدا می.گذارد، باید آن را با ضرب آهنگ (tempo) موسیقی هماهنگ کرد.

    Release کوتاه می تواند به افزایش حضور نت.های گم شده در میکس کمک کند.



    ***



    کمپرسور چندباند (
    Multiband Compressor)

    این کمپرسورها مانند یک اکوالایزر دارای ..... هستند (
    Bandpass Filter) و برای اینکه بتوان هر باند فرکانس را جداگانه و به طور مستقل کمپرس کرد، طیف فرکانس.ها را به سه تا ده قسمت (یا گاهی بیشتر) تقسیم می.کنند (مشابه اکوالایزر گرافیکی).



    آستانه (
    Threshold) را در قسمت باس می.توان با باس.درام و آستانه...ِ قسمت میانی (mid range) را با اسنیر (Snare) هماهنگ کرد. با این کار می.توانیم در صورت نیاز کمپرسور شدیدتری را اعمال کنیم.

    این نوع کمپرسور معمولا در مسترینگ بکاربرده شده و استفاده از آن در میکس توصیه نمی.شود، تا شاید شانسی برای اصلاحات مورد نیاز در مسترینگ باقی بماند.

    البته گاهی برای کمپرس کردن گیتار باسِ ضبط شده یا صدای خواننده و یا حتی صدای سازهای کوبه.ایِ ضبط شده از کمپرسورهای چند باند استفاده می.شود که این کار در بسیاری از مواقع به تقویت عملکرد این صداها در میکس کمک می.کند.

    البته اگر نیاز به پرداختن به طیف فرکانس.ها در میکس نباشد، می توان از یک ماکسیمایزر (
    Maximizer) نیز به جای کمپرسورِ چندباند استفاده کرد. چرا که بکار بردن کمپرسورهای چندباند به تنظیمات بسیار ظریف و دقیقی نیاز دارد، که تنها با کسبِ تجربه...ِ کافی در این زمینه می.توان به تنظیمات صحیح رسید.

    بکارگیری صحیح کمپرسورها

    - همانطور که برای ضبط هر ساز یا صدایی میکروفن بخصوصی وجود دارد، در هر موقعیتی باید کمپرسوری مناسب را انتخاب کرد. کمپرس کردن با یک کمپرسور مناسب می.تواند صداها را بهتر قابل فهم کنم.

    - اگر از اکوالایزر برای تضعیف فرکانس.ها استفاده می.کنید، آن را قبل از کمپرسور نصب کنید. کمپرسور بیشتر روی فرکانس.های دست.کاری شده توسط اکوالایزر تاثیر می.گذارد، تا فرکانس.های دست نخورده. اما در مواقعی نیز ممکن است مجبور شویم، قبل ازدست.کاری فرکانس ها توسط اکوالایزر، سیگنال را یک بار کمپرس کرده، و پس از دست.کاری آن.ها، آن را بار دیگر کمپرس کنیم.

    - سیگنال.ها را بیش از حد کمپرس نکنید (
    Over Compression). کمپرسیون بیش از حد می.تواند دینامیک صدا را از بین ببرد، که در این صورت صدایی بی.جان را خواهیم شنید. هرچند گاهی کمپرسیون شدید برای پردازش بعضی از صداها استفاده می.شود تا صدایی جدید تولید شود که در میکس به آن نیاز داریم.

    - کمپرسیون شدید می.تواند فرکانس.های پایین (
    LF) را از خواب بیدار کند. اما این کار روی بقیه...ِ صداها در میکس که در این محدوده...ِ فرکانسی حضور دارند، تاثیر می.گذارد.

    - پارامتر
    Attack را بایستی بر حسب سبک موسیقی و نوع ساز تنظیم کرد. برای یک ویولُن که در حالت لِگاتو نواخته می..شود، باید Attack بسیار طولانی.تری از ویولنی که در حالت استاکاتو نواخته می.شود، در نظر گرفت.

    - زمانِ
    Release را طوری تنظیم کنید که با ضرب آهنگ موسیقی هماهنگ باشد. هرچه ضرب آهنگ موسیقی تندتر باشد، زمانِ Release باید کوتاه.تر شود. اگر زمانِ آن بیش از حد طولانی باشد، زمانی که نُتِ بعدی نواخته می شود، نت قبلی هنوز کاملا سکوت نکرده است و در نتیجه صدای نتِ قبلی روی صدای نت بعدی تاثیر می.گذارد، و این معمولا چیزی نیست که ما در پیِ آن هستیم.

    - زمانِ طولانی برای
    Release می.تواند صدای یک ساز را نرم.تر کند.

    - بدون کمپرس کردن سیگنال هم می.توانید به وسیله...ِ یک لیمیتر سیگنال را تحت کنترل خود در آورید. بدین ترتیب که با پیدا کردنِ بلندترین سیگنال، آستانه...ِ صحیح را پیدا کرده و در صورت امکان رِیشیو (
    ratio) بسیار بالا (مثلا 10:1) را انتخاب کنید. با این کار بدون کمپرس کردنِ سیگنال می.توانید از عبور آن از آستانه...ِ تعیین شده جلوگیری کنید. حالت ایده.آل این است که نشانگرِ Gain Reduction در لیمیتر هر لحظه حرکت نکند، چرا که حرکت آن معنی.ای جز کمپرس شدنِ سیگنال ندارد.



    اکسپندر (
    Expander)

    اکسپندر تقریبا عملکردی خلاف کمپرسور را دارد و معمولا برای بازگردادندنِ آن..چه که کمپرس شده به حالت اولیه...ِ خود استفاده می.شود (
    Compander).


    عملکردِ اکسپندر با رِیشیوهای مختلف


    کتاب
    Mixing Audio Concepts, Practices and Tools از Roey Izhaki


    گاهی هم از اکسپندر به عنوان جایگزینی نرم.تر برای گِیت یاد می.شود.



    اکسپندرهای
    Upward


    بوسیله...ِ کمپرسور و گیت می.توان صدای سیگنال.های با
    Level بالا را تشدید کرد. اکسپندرهای Upward هم برای همین منظور طراحی شده.اند، و در ضمن ابزار ایده.آل برای تاکید روی Attack طبیعی و ترانزینت.ها و بازسازیِ دینامیکِ از دست رفته و جان بخشیدن به سیگنال.ها هستند.


    وقتی صحبت از
    Upward Expansion می.شود، ما دیگر چیزی به نام کاهشِ gain نداریم. پارامترِ Attack تعیین کننده...ِ سرعت افزایشِ gain است و در اکثر موارد Attack کوتاه به معنیِ تاکید روی Attack طبیعیِ سیگنال است.

    تاثیرِ
    Attack و Release در اکسپنشنِ Upward: هرچه Attack کوتاه.تر باشد، سیگنالِ بالای آستانه سریع.تر تقویت (boost) می.شود. از Release طولانی می.توان برای تاکید روی Decay طبیعی استفاده کرد.



    کتاب
    Mixing Audio Concepts, Practices and Tools از Roey Izhaki
    مسترینگِ M/S یا M/S Mastering :

    به ندرت می توان روشی را یافت که در مسترینگ بهتر از روش مسترینگِ
    M/S کارا باشد. M بیانگر سیگنال میانی و مونو است و S بیانگر سیگنال کناری (Side Signal).

    با این روش می توان سیگنال های میانیِ مونو را مستقل از سیگنال های کناری (
    side signals) دستکاری کرد.خواستگاه روش MS در مسترینگِ M/S:

    روش
    MS-Stereo از اواسط دهه یِ پنجاه میلادی، پس از به وجود آمدن استریو، به منصه یِ ظهور رسید، و در آن زمان سازگاری با مونو می بایستی به طور مطلق به تحقق می رسید. از آن زمان تا به امروز سیگنال رادیویی به روش MS فرستاده می شود و بدین سان انرژی بخش میانی و مونو در سیگنال در رادیوها قوی تر به گوش می رسد و در مواقعی سیگنال تضعیف می شود، از طریق سوییچ داخلی در شبکه یِ رادیویی تنها سیگنال مونو پخش می شود.

    تا به امروز
    MS تنها روشی است که به وسیله یِ آن می توان سیگنال استریویی که کاملا سازگار با مونو است، را از طریق فرستنده های رادیویی پخش کرد.


    کاربرد مسترینگِ
    M/S:

    فرض کنید گیتارها در میکس صدای بیش از حد بلندی دارد یا بیش از اندازه دینامیک ظاهر می شوند. با روش مسترینگِ
    M/S می توان به راحتی آن ها را مستقل از باس درام یا اسنیر در لولینگ (Leveling) با میکس سازگار کرد. با کاستدن دینامیکِ سیگنال کناری (S) به وسیله یِ کمپرسور، حتی می توان ترانزینت ها سیگنال درامز را کاملا دست نخورده باقی گذاشت. استفاده از اکوالایزر در مسترینگِ M/S هم به همین اندازه کاراست.



    استفاده از مسترینگِ
    M/S در سکوئنسر:

    1. یک سیگنال استریو را وارد سکوئنسر (
    cubase, wavelab, Nuendo, Sonar و ...) کنید، طوری که سیگنال استریو به دو کانال مجزای مونو تبدیل شود (به این معنی که کانال های چپ و راست هر کدام در یک کانال مونوی جداگانه قرار گیرند). دقت کنید که هر دو کانال مونو اکنون باید دقیقا زیر هم قرار گیرند، بدون اختلاف فاز.

    2. اکنون یک
    Mixdown از پروژه در سکوئنسرانجام دهید که به وسیله یِ آن سیگنالی مونو از ترکیب کانال های چپ و راست به دست آید: L+R=M

    3. حال فاز یکی از همان دو کانال مونو که در مرحله 1 ایجاد شدند را 180 درجه معکوس کنید.

    4. مجددا یک
    Mixdown از پروژه در سکوئنسرانجام دهید تا با این روش به سیگنال کناری دست پیدا کنید : L-R=S

    4. حال آن سیگنال مونو که پس از
    Mixdown در مرحله یِ 2 به وجود آمد را وارد پروژه کنید و در کنار سیگنال دیگری که در مرحله یِ 4 به دست آمد قرار دهید و همه ِ کانال ها دیگر را از پروژه حذف کنید.

    5. اکنون سیگنال
    S که در مرحله یِ 4 به دست آمد را duplicate کنید.

    6. هر کدام از دو کانال به وجود آمده از
    S را به طرفی Pan کنید (یکی کاملا به سمت چپ، و دیگری کاملا به سمت راست).

    7. فاز کانال
    S که در سمت راست پنینگ واقع شده است را 180 درجه معکوس کنید.

    8. اکنون شما یک سیگنال میانیِ مونو یا همان
    M و 2 سیگنال کناری یا S از میکس را در اختیار دارید. سیگنال های کناری را به یک Group در سکوئنسر روت (Rout) کنید و حال دستکاری هر کدام از سیگنال های میانی و کناری را برای شروع مسترینگ آغاز کنید.

    موفق باشید.


    تعداد کل آرای این پست : 20
    تعداد آرای مثبت : 20
    حتی وقتی خیلی دوری ....
    من کنارتم همیشه ...
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ در ساعت 00:03


  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. Ali Khorshidi آواتار ها
    Ali Khorshidi
    شماره کاربری
    21823
    کاربر پیـشرفته
    مهر /۱۳۹۱
    362
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی103
    1
    سپاس از شما 149 بار در 86 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    ضمن تشکر از رضا دهقان عزیز چند تا سوال پیش اومد که ممنون میشم پاسخ بدید....

    اولین سوال اینکه در میکس وکال استاندارد خاصی برای کمپرس کردن وکال وجود داره یا برای هر وکال متفاوت هست؟؟؟؟؟
    اگر متفاوت هست به چه دلیل ؟؟


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ در ساعت 18:58

  4. Reza Dehghan آواتار ها
    Reza Dehghan
    شماره کاربری
    9877
    مدیر بـازنشسته
    بهمن /۱۳۹۰
    طـــهران
    4,742
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5051
    4,807
    سپاس از شما 9,088 بار در 3,765 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Khorshidi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    ضمن تشکر از رضا دهقان عزیز چند تا سوال پیش اومد که ممنون میشم پاسخ بدید....

    اولین سوال اینکه در میکس وکال استاندارد خاصی برای کمپرس کردن وکال وجود داره یا برای هر وکال متفاوت هست؟؟؟؟؟
    اگر متفاوت هست به چه دلیل ؟؟
    سلام ممنون و سپاس
    استاندارد خاصی خیر تعریف نشده و نداره ولی اصول میکس یکی هست از قبیل کمپرس و و وو اصولی که توی بیس کاری میکس هست

    چون میکس بر اساس سبک کار ها متفاوت هست پس میکس وکال هم بسته به سبک کار و سینک شده با کار انجام میشه و به همین دلیله که متفاوت هستش .
    میکس و کال راک با پاپ آکوستیک یکی نیست به دلیل سبک کاریشون
    شاد باشید


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    حتی وقتی خیلی دوری ....
    من کنارتم همیشه ...
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ در ساعت 19:02

  5. کاربران زیر از شما Reza Dehghan عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. Ali Khorshidi آواتار ها
    Ali Khorshidi
    شماره کاربری
    21823
    کاربر پیـشرفته
    مهر /۱۳۹۱
    362
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی103
    1
    سپاس از شما 149 بار در 86 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza Dehghan تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام ممنون و سپاس
    استاندارد خاصی خیر تعریف نشده و نداره ولی اصول میکس یکی هست از قبیل کمپرس و و وو اصولی که توی بیس کاری میکس هست

    چون میکس بر اساس سبک کار ها متفاوت هست پس میکس وکال هم بسته به سبک کار و سینک شده با کار انجام میشه و به همین دلیله که متفاوت هستش .
    میکس و کال راک با پاپ آکوستیک یکی نیست به دلیل سبک کاریشون
    شاد باشید

    ممنون

    دوستانی گفتند که با تمرین و تجربه توی daw خودتون به بهترین اعداد میرسید
    یک نکته هست :
    من به شخصه برای آشنایی با کار پلاگین ها و افکت ها بخش ها و پارامتر هاشو در بالاترین و پایین ترین سطح گوش میدم تا تفائت و تاثیر رو حس کنم
    اما درکمپرسور تغییرات روی پارامتر ها بجز Gain خیلی بگوش نمیرسه یعنی با گوش تغییر خاصی احساس نمیشه پس با این اوصاف چطور بفهمیم وکال رو که کمپرس کردیم صحیح کمپرس کردیم یا اشتباه؟؟؟؟؟


    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ در ساعت 19:10

  7. کاربران زیر از شما Ali Khorshidi عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Reza Dehghan آواتار ها
    Reza Dehghan
    شماره کاربری
    9877
    مدیر بـازنشسته
    بهمن /۱۳۹۰
    طـــهران
    4,742
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5051
    4,807
    سپاس از شما 9,088 بار در 3,765 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Khorshidi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    ممنون

    دوستانی گفتند که با تمرین و تجربه توی daw خودتون به بهترین اعداد میرسید
    یک نکته هست :
    من به شخصه برای آشنایی با کار پلاگین ها و افکت ها بخش ها و پارامتر هاشو در بالاترین و پایین ترین سطح گوش میدم تا تفائت و تاثیر رو حس کنم
    اما درکمپرسور تغییرات روی پارامتر ها بجز Gain خیلی بگوش نمیرسه یعنی با گوش تغییر خاصی احساس نمیشه پس با این اوصاف چطور بفهمیم وکال رو که کمپرس کردیم صحیح کمپرس کردیم یا اشتباه؟؟؟؟؟
    بله دقیقا همینطوره
    یه سری اعداد و ارقام به صورت حدودی مشخص هست ولی نمیشه گفت حتما این درسته نه !!!
    کلیه این اعداد و ارقام و مقادیر توی Attack یا Release و مقادیر آیتم های دیگه اول اینکه بر اساس تجربه و عادت گوش حساب میشه و هم اینکه بر اساس سبک کار

    مثلا
    اصطلاحاتی که همیشه ازش یاد میشه

    چهار اصطلاح متداول:
    1 – Attack: معمولا به شروع کار قسمت مورد نظر گفته میشه.
    2 – Decay: مدت زمانیس که شما نت مورد نظر رو نگه داشتید
    3 – Sustain: مقداریست که تعیین میکند Decay تا چه اندازه تغییر کند. مثلا در سه ثانیه، ولوم از 80 به 50 برسه و یا به 60 برسه یا حتی صعود کنه، مثلا از 80 به 90 بره.
    4 – Release: در لغت به معنای آزاد سازیه. یعنی زمانی که شما نت مورد نظر رو رها میکنید.

    خب با همه این تفاسیر و تعاریف کسی که میکس رو میزنه میدونه چیکار کنه چون تعاریف رو میدونه وظایف رو میدونه ولی برای اینکه حس کنه باید کار کنه باید تمرین کنه
    بخاطر همین هست مانیتورینگ تاثیر خیلی خوبی رو توی شنود داره و جنس اون صدایی که میخواییم روش میکس انجام بگیره . شاید سمپلی که ما داریم بی کیفیت هست
    برای مثال Kick
    تو حالت عادی وقتی ولوم رو بالا میبریم Distort میشه و درکنارش Hum رو هم به شدت میزنه
    ولی میشه با یه کنترل Hum وحذف فرکانس و کمپرس و اکوالایز خوب جواب خوبی رو گرفت .

    یا علی


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    حتی وقتی خیلی دوری ....
    من کنارتم همیشه ...
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ در ساعت 19:16

  9. کاربران زیر از شما Reza Dehghan عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. Reza Dehghan آواتار ها
    Reza Dehghan
    شماره کاربری
    9877
    مدیر بـازنشسته
    بهمن /۱۳۹۰
    طـــهران
    4,742
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5051
    4,807
    سپاس از شما 9,088 بار در 3,765 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    البته ضبط وکال به صورت اصولی هم تاثیر داره .
    و اگه لازم بود برای کوک وکال
    خب خود همین کوک کردن هم داستان خودش رو داره
    هر چیزی توی مرحله میکس تاثیر داره و به مرور تو ادامه میکس میشه حس کرد


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    حتی وقتی خیلی دوری ....
    من کنارتم همیشه ...
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ در ساعت 19:24

  11. Ali Khorshidi آواتار ها
    Ali Khorshidi
    شماره کاربری
    21823
    کاربر پیـشرفته
    مهر /۱۳۹۱
    362
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی103
    1
    سپاس از شما 149 بار در 86 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza Dehghan تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    البته ضبط وکال به صورت اصولی هم تاثیر داره .
    و اگه لازم بود برای کوک وکال
    خب خود همین کوک کردن هم داستان خودش رو داره
    هر چیزی توی مرحله میکس تاثیر داره و به مرور تو ادامه میکس میشه حس کرد
    تنها انتظاری که از کمپرس کردن میره اینه که سیگنال های بلند رو تا میزانی که ما مشخص میکنیم کاهش بده درسته؟؟؟؟؟
    پس تاثیر چندانی رو نمیتونیم با صراحت گوش کنیم و با تمرین و رعایت مراحل قبل و بعد از کمپرس نتیجه نهایی مشخص میشه


    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ در ساعت 19:34

  12. Reza Dehghan آواتار ها
    Reza Dehghan
    شماره کاربری
    9877
    مدیر بـازنشسته
    بهمن /۱۳۹۰
    طـــهران
    4,742
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5051
    4,807
    سپاس از شما 9,088 بار در 3,765 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Khorshidi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها انتظاری که از کمپرس کردن میره اینه که سیگنال های بلند رو تا میزانی که ما مشخص میکنیم کاهش بده درسته؟؟؟؟؟
    پس تاثیر چندانی رو نمیتونیم با صراحت گوش کنیم و با تمرین و رعایت مراحل قبل و بعد از کمپرس نتیجه نهایی مشخص میشه
    از اسم کمپرس مشخص هست وظیفش چیه ولی تقریبا یه تعریف هم میشه حرف شما رو براش تعریف کرد.
    خب گفتم که یکی می تونه با حالت صراحت تفاوت رو حس کنه و یکی نه !!!ولی لازمه که مقدماتش رو که توی پست های قبل هم گفتم رعایت بشه تا تغییر رو حس کنید .

    صدای خام با کمپرس خوب می تونه خیلی خوب تغییر کنه ..


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    حتی وقتی خیلی دوری ....
    من کنارتم همیشه ...
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ در ساعت 20:07

  13. Ali Khorshidi آواتار ها
    Ali Khorshidi
    شماره کاربری
    21823
    کاربر پیـشرفته
    مهر /۱۳۹۱
    362
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی103
    1
    سپاس از شما 149 بار در 86 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza Dehghan تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    بله دقیقا همینطوره
    یه سری اعداد و ارقام به صورت حدودی مشخص هست ولی نمیشه گفت حتما این درسته نه !!!
    کلیه این اعداد و ارقام و مقادیر توی Attack یا Release و مقادیر آیتم های دیگه اول اینکه بر اساس تجربه و عادت گوش حساب میشه و هم اینکه بر اساس سبک کار

    مثلا
    اصطلاحاتی که همیشه ازش یاد میشه

    چهار اصطلاح متداول:
    1 – Attack: معمولا به شروع کار قسمت مورد نظر گفته میشه.
    2 – Decay: مدت زمانیس که شما نت مورد نظر رو نگه داشتید
    3 – Sustain: مقداریست که تعیین میکند Decay تا چه اندازه تغییر کند. مثلا در سه ثانیه، ولوم از 80 به 50 برسه و یا به 60 برسه یا حتی صعود کنه، مثلا از 80 به 90 بره.
    4 – Release: در لغت به معنای آزاد سازیه. یعنی زمانی که شما نت مورد نظر رو رها میکنید.

    خب با همه این تفاسیر و تعاریف کسی که میکس رو میزنه میدونه چیکار کنه چون تعاریف رو میدونه وظایف رو میدونه ولی برای اینکه حس کنه باید کار کنه باید تمرین کنه
    بخاطر همین هست مانیتورینگ تاثیر خیلی خوبی رو توی شنود داره و جنس اون صدایی که میخواییم روش میکس انجام بگیره . شاید سمپلی که ما داریم بی کیفیت هست
    برای مثال Kick
    تو حالت عادی وقتی ولوم رو بالا میبریم Distort میشه و درکنارش Hum رو هم به شدت میزنه
    ولی میشه با یه کنترل Hum وحذف فرکانس و کمپرس و اکوالایز خوب جواب خوبی رو گرفت .

    یا علی
    خیلی ممنون که وقت میزارید
    وظیفه دقیق تر ریلیز چی هست؟
    بعد از اعمال کمپرس روی یک سیگنال سریع به سراغ سیگنال بعدی میره برای کمپرس؟؟


    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۷ در ساعت 00:39

  14. Ties1 آواتار ها
    Ties1
    شماره کاربری
    56570
    کاربر پیـشرفته
    آذر /۱۳۹۲
    840
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی816
    939
    سپاس از شما 993 بار در 522 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Khorshidi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    خیلی ممنون که وقت میزارید
    وظیفه دقیق تر ریلیز چی هست؟
    بعد از اعمال کمپرس روی یک سیگنال سریع به سراغ سیگنال بعدی میره برای کمپرس؟؟
    سلام .
    Release در واقع میزان زمانیه که طول میکشه تا کمپرس به پایان برسه .


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۷ در ساعت 02:29

موضوعات مشابه

  1. کاریکاتوری جالب از استاد «محمدرضا شجریان»
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۵/۱۴, 12:40
  2. سورس اف ال استدیو.آکورداش قابل توجه هستش/احمد کریمی
    توسط Ahmad-Karimi در انجمن اف ال استودیو FL Studio
    پاسخ ها: 17
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۳۰, 18:53
  3. کتاب «آثار استاد روح.الله خالقی برای سنتور» منتشر شد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۰۸, 10:50
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۶, 12:51
  5. تور کنسرت «یانی» تابستان در آمریکای شمالی آغاز می شود
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۱۱, 22:40

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 394 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی