کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: چگونه میکروفون استودیویی انتخاب کنیم؟

  1. M.hossein آواتار ها
    M.hossein
    شماره کاربری
    86433
    کاربر فعال
    آذر /۱۳۹۳
    Tehran
    103
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی111
    179
    سپاس از شما 178 بار در 61 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض چگونه میکروفون استودیویی انتخاب کنیم؟

    مهندسان حرفه ای ضبط می دانند که انتخاب خلاقانه میکرفون یکی از عوامل ضروری برای ضبط خوب است. اما اگر به تازگی وارد دنیای ضبط شده اید، به احتمال زیاد موضوع میکروفون ها برایتان در هاله ای از ابهام قرار دارد. با داشتن تجربه ای اندک در استودیو متوجه خواهید شد که برخی میکروفون های خاص برای ضبط صدای سازهای خاصی مناسب تر هستند، اما بدون درک تئوری آکوستیک دلیل این موضوع را به درستی درک نخواهید کرد. میکروفون دینامیک انتخاب می کنید یا خازنی؟ لامپی یا ترانزیستوری؟ با وجود میکروفون های گوناگون، انتخاب از میان آن ها می تواند خسته کننده باشد، در نتیجه داشتن دانش پایه در مورد انواع میکروفون و کاربرد آن ها برای تان مفید خواهد بود. یک میکروفون بد در ضبط دریافت بد و در میکس صدای ضعیفی خواهد داد، اما جای نگرانی نیست! این راهنما رموز میکروفون را برایتان آشکار می کند و شما را در مسیر ضبط صداهای عالی هدایت خواهد کرد.

    انواع میکروفون:
    میکروفون های دینامیک



    در میکرفون های دینامیک، سیگنال صدا با حرکت کردن یک هادی در میان یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود. در بیشتر میکروفون های دینامیک یک دیافراگم بسیار باریک و سبک در پاسخ به فشار هوا حرکت می کند. حرکت دیافراگم باعث حرکت یک سیم پیچ صدای معلق در میان یک میدان مغناطیسی می شود، و منجر به ایجاد جریان الکتریکی کوچکی می شود. میکروفون های دینامیک حساسیت کمتری (در مقابل فشار هوا و فرکانس های بالا) نسبت به میکروفون های خازنی دارند و معمولا می توانند در شرایط سخت تری کار کنند. همچنین این میکروفون ها ارزان تر هستند و برای ضبط صدای درامز و گیتار الکتریک مناسب تر می باشند. مناسب ترین میکروفون برای snare میکروفون Shure SM57 (که برای آمپلی فایر گیتار نیز عالی هستند). بسیاری از مهندسان از میکروفون Sennheiser MD421 برای toms و AKG D112 برای باس درام استفاده می کنند.

    میکروفون های خازنی



    اگر به دنبال وفاداری کامل به منبع صدا هستید، باید از میکروفون خازنی استفاده کنید. میکروفون های خازنی در مقابل میکروفون های دینامیک، واکنش بهتری نسبت به "سرعت" و تحرک امواج صوتی نشان می دهند. این سیستم م....کی ساده شامل یک دیافراگم نازک و کشیده شده است که در نزدیکی یک صفحه فلزی قرار گرفته است (backplate). این آرایش یک خازن ایجاد می کند که بار الکتریکی خود را از یک منبع خارجی دریافت می کند – باتری یا منبع برق اختصاصی، یا فانتوم پاور از میکسر. دیافراگم در پاسخ به تغییر فشار هوا به آرامی می لرزد و باعث تغییر ظرفیت خازن و تغییر ولتاژ و ایجاد سیگنال خروجی میکروفون می شود. میکروفون های خازنی در دو نوع ترانزیستوری و لامپی و در اشکال و ابعاد مختلف تولید می شوند – اما همه آن ها بر اساس این اصول کار می کنند.

    میکروفون ریبون



    میکروفون های ریبون اولین میکروفون های هدایتی (directional) بودند که از لحاظ تجاری به موفقیت رسیدند و در دوره طلایی رادیو کاربرد وسیعی داشتند. امروزه میکروفون های ریبون، با تلاش شرکت هایی مانند Royer، در حال بازگشتن به عرصه صدا هستند. میکروفون های ریبون به جای سطح فشار صدا (SPL) به سرعت مولکول های هوا واکنش نشان می دهند و در آن ها المان معلق و بسیار کوچکی در یک میدان مغناطیسی قوی حرکت می کنند. در کاربردهای استودیویی این تفاوت عملکردی مهم نیست، هرچند می تواند در حین ضبط در فضای باز و در روزهایی که باد می وزد حیاتی باشد! میکرفون های ریبون قدیمی مانند RCA 44 و 77DX بیش از اندازه ظریف و حساس بودند؛ میکروفون های ریبون امروزی – مانند Royer R121 و R122 – طوری طراحی شده اند که تحمل استفاده سنگین استودیویی را داشته باشند.

    میکروفون USB



    میکروفون های USB یکی از پیشرفت های جدید در فناوری میکروفون هستند و دارای تمام اجزای میکروفون های سنتی می باشند: کپسول، دیافراگم و غیره. تفاوت این میکروفون در داشتن دو مدار اضافی است: یک پری آمپ داخلی و یک مبدل آنالوگ به دیجیتال (A/D). پری آمپ اتصال میکروفون به میکسر یا پری آمپ میکروفون خارجی را غیرضروری می سازد. مبدل A/D خروجی میکروفون را از آنالوگ (ولتاژ) به دیجیتال (داده) تبدیل می کند، تا بتواند به طور مستقیم وارد رایانه شود و توسط نرم افزار ضبط خوانده شود. این میکروفون ضبط دیجیتال پرتابل را بسیار آسان می کند. تنها کافی است میکروفون را به رایانه متصل کنید، نرم افزار DAW را اجرا نمایید و کلید ضبط را بزنید!

    نمودار فرکانس میکروفون چگونه خوانده می شود؟

    نمودار فرکانس میکروفون اطلاعات زیادی در مورد کاربرد مناسب یک میکروفون به شما می دهد. به طور نظری، نمودار فرکانس با آزمایش میکروفون در یک اتاق بدون پژواک (anechoic chamber) در کارخانه انجام می شود. اتاق بدون پژواک، اتاقی است که به طور ویژه برای آزمایش های صوتی ساخته می شود. هدف طراحی این اتاق، ایجاد اتمسفری کنترل شده است که در آن بتوان همه میکروفون ها را به طور یکسان آزمایش کرد، در نتیجه اتاق به طور کامل مرده است و هیچ بازتاب صوتی در آن وجود ندارد. معمولا یک بلندگو در مقابل میکروفون در حال آزمایش قرار می گیرد و نویز صورتی پخش می شود (نویز صورتی شامل تمامی فرکانس های با انرژی برابر و در همه اکتاوها است). میکروفون به دستگاه آنالیز طیف متصل می شود که خروجی را اندازه گیری و نمودار فرکانس را ایجاد می کند. نمودار معمولا در بازه 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز است، که دامنه شنیداری انسان است.
    نمودار را چطور باید خواند؟
    اعداد محور افقی در نمودار نشان دهنده فرکانس (معمولا در دامنه 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز) و اعداد محور عمودی نشان دهنده پاسخ نسبی (relative response) به دسی بل است. با نگاه کردن به نمودار فرکانس می تواند عملکرد یک میکروفون را در فرکانس های مختلف ببینید. این اطلاعات به چه درد می خورند؟! بیایید به نمودار فرکانس میکروفون Shure SM57 نگاه کنیم:



    پاسخ فرکانس SM57 آن را برای سازهای خاصی مانند snare مناسب می کند زیرا فرکانس پایه snare در بازه 150 هرتز تا 250 هرتز جای گرفته است – درست همان جایی که طبق نمودار فرکانس میکروفون SM57 پاسخ این میکروفون صاف (flat) یا خنثی است. به عبارت دیگر، در این فرکانس ها چیزی که وارد میکروفون می شود و می شنوید، همان چیزی است که در خروجی خواهید شنید، نه بیشتر و نه کمتر. دست انداز presence در سمت راست نمودار همان جایی که است که فرکانس “snap” در snare قرار دارد. علاوه بر این فرکانس پایین در این میکروفون حذف می شود و برای حذف صدای باس درام که معمولا به snare بسیار نزدیک است، عالی می باشد. این ترکیب همان چیزی است که اکثر مهندسان برای یک میکروفون خوب snare نیاز دارند – توان ضبط صدای واقعی snare، تاکید روی snap و حذف صدای سایر سازهای مجاور.

    ال...ای قطبی میکروفون
    Cardioid



    میکروفون هایی که دارای الگوی کاردیوید هستند صدایی که در جلوی آن ها ایجاد می شود را بهتر "دریافت می کنند" و صدایی که در اطراف یا پشت میکروفون باشد را رد می کنند. شکل گرافیکی این الگو یادآور شکل قلب است (به همین دلیل به آن کاردیوید گفته می شود). قابلیت رد کردن صدا از پشت میکروفون، الگوی کاردیوید را در شرایطی که چندین میکروفون به کار می روند و در جایی که دریافت مقدار زیادی از فضای اتاق مورد نیاز نیست، کارآمد می سازد. این میکروفون ها هم در استودیو و هم در اجرای زنده محبوب هستند و در درصد بالایی از کاربردهای میکروفون مورد استفاده قرار می .....د. به یاد داشته باشید که مانند همه میکروفون های non-omnidirectional، میکروفون های کاردیوید اثر نزدیکی (proximity effect) را نشان می دهند (افزایش پاسخ به فرکانس بیس زمانی که میکروفون به منبع بسیار نزدیک باشد).

    Supercardioid و Hypercardioid



    ساختار قطبی سوپرکاردیوید نسبت به کاردیوید directional تر است؛ و هایپرکاردیوید از سوپرکاردیوید هدایتی تر است. برخلاف کاردیوید هر دوی این ال...ای قطبی دارای بخش حساس در پشت خود هستند که صدا را دریافت می کند، که باعث می شود میکروفون گذاری با آن ها کمی دشوار باشد.

    Omnidirectional



    میکروفون های omnidirectional صدا را به طور یکسان از همه جهات دریافت می کنند. شکل گرافیکی این الگو به صورت دایره ای است. میکروفون های omni اثر نزدیکی (proximity effect) از خود نشان نمی دهند. همه میکروفون ها در ابتدا omni هستند و با اعمال فرآیندهای مهندسی ساختارهای هدایتی در آن ها ایجاد می شود. میکروفون های omni برای ضبط صدای اتاق به همراه هر آن چه ضبط می کنید مناسب است.

    Figure-8



    میکروفون های دارای الگوی قطبی Figure-8 حساسیت یکسانی نسبت به صداهای جلو و عقب دارند، اما صدایی که از اطراف بیاید را رد می کنند. در نتیجه الگوی آن ها شبیه عدد 8 است که در آن کپسول میکروفون در محل تقاطع قرار دارد. به این الگو bi-directional نیز گفته می شود.

    میکروفون های دارای چند الگو
    بسیاری از میکروفون های خارنی حرفه ای دارای قابلیت انتخاب الگو هستند. معمولا ال...ای omnidrirectional، Cardioid و Figure-8 در این میکروفون ها وجود دارند. یک مثال خوب میکروفون AKG C12VR است که علاوه بر ال...ای فوق دارای شش الگوی بینابینی نیز می باشد و در کل 9 الگو دارد!

    چرا ابعاد مهم است؟
    میکروفون های خازنی و دینامیک بر اساس ابعاد کپسول دسته بندی می شوند. به طور سنتی این دسته بندی دو کلاس اصلی ایجاد می کند: دیافراگم بزرگ و دیافراگم کوچک؛ در یک استودیوی مجهز هر کدام از این میکروفون ها جایگاه خود را دارند. میکروفون های دارای دیافراگم متوسط – که به تازگی ساخته شده اند – می توانند به عنوان میکروفونی ترکیبی در نظر گرفته شوند که ویژگی های میکروفون های دارای دیافراگم بزرگ و کوچک را در بر می گیرند.

    انواع دیافراگم:
    دیافراگم بزرگ



    میکروفون های خازنی دیافراگم بزرگ مانند میکروفون پرقدرت Neumann U87 از اجزای اصلی استودیو هستند. با استفاده از میکروفون دیافراگم بزرگ می توانید تقریبا هر چیزی از خواننده تا سازهای زهی، برنجی و کوبه ای را ضبط کنید. ال...ای چندگانه و پدهایی که اکثر میکروفون های دیافراگم بزرگ خازنی دارند آن ها را تبدیل به منعطف ترین میکروفون های این صنعت می کنند. میکروفون های دینامیک با دیافراگم بزرگ نیز وجود دارند که برای ضبط صدای منابع پرصدا با انرژی باس زیاد (مانند باس درام یا تام) به کار می روند. میکروفون Sennheiser MD421 در این دسته قرار می گیرد.

    دیافراگم متوسط



    تعریف میکروفون دیافراگم متوسط کمی بحث برانگیز است. به طور تاریخی، میکروفون هایی با دیافراگم بزرگ و دیافراگم کوچک وجود داشته اند، اما میکروفون های دارای دیافراگم متوسط هنوز دسته بندی مشخص خود را ندارد و همه در مورد حدود بالا و پایین دقیق آن ها توافق ندارند. بسیاری از تولیدکنندگان حرفه ای میکروفون می گویند که میکروفونی که دارای دیافراگمی با قطر حدودا 8/5 اینچ تا 4/3 اینچ باشد میتواند به عنوان دیافراگم متوسط در نظر گرفته شود. به طور کلی میکروفون های دیافراگم متوسط در برداشت دقیق صداهای فرکانس بالا (مانند دیافراگم کوچک) به خوبی عمل می کنند و در همین حین صدایی پرتر و گرم تر ایجاد می کنند (مانند دیافراگم بزرگ).

    دیافراگم کوچک



    با این که بسیاری از افراد تازه کار در زمینه ضبط تصور می کنند که میکروفون های دیافراگم کوچک در مقابل دیافراگم بزرگ به خوبی عمل نمی کنند، این میکروفون ها در کاربردهای خاصی از میکروفون های دیافراگم بزرگ سبقت می گیرند. ویژگی این میکروفون ها حساسیت فوق العاده زیاد است که به علت وجود دیافراگم کوچک تر و با جرم کم تر است. این میکروفون ها بهترین انتخاب برای ضبط صدای گیتار آکوستیک، های هت (hi-hat)، هارپ یا هر سازی که دارای صدایی شفاف و overtone وسیعی دارد، هستند بسیاری از مهندسان از این میکروفون ها به عنوان overhead در ضبط درامز استفاده می کنند. یکی از مزایای این میکروفون های کوچک (که معمولا به خاطر شکل باریک و استوانه ای آن ها میکروفون مدادی نامیده می شوند) آسانی در جایگذاری است.
    کاربردهای میکروفون
    درامز
    با این که بسیاری از افراد تازه کار در زمینه ضبط تصور می کنند که میکروفون معمولا برای ضبط صدای درامز از میکروفون های دینامیک کاردیوید برای طبل ها، یک میکروفون کاردیوید با دیافراگم کوچک برای hi-hat و یک جفت میکروفون با دیافراگم بزرگ یا کوچک برای overhead استفاده می شود. به یاد داشته باشید که میکروفون های خازنی می توانند برای ضبط snare یا تام استفاده شوند (و حتی برای باس درام). زمانی که قوانین را بلد باشید، می توانید آن ها را زیر پا بگذارید. شما هنرمند هستید، با صدا نقاشی می کشید...
    میکروفون گذاری درامز نیاز به آزمون زیاد دارد: از درامر بخواهید که بنوازد، صدای آن را گوش دهید، میکروفون را چند اینچ جا به جا کنید، دوباره گوش دهید. بهتر این است که در اتاق فرمان بمانید و از دستیار خود (اگر آن قدر خوش شانس هستید که دستیار داشته باشید!) بخواهید که همان طور که شما گوش می دهید میکروفون ها را جا به جا کند. اما این تنها نقطه شروع است: حتی مهندسان حرفه ای بارها و بارها موقعیت میکروفون ها را تغییر می دهند.
    گیتار الکتریک
    در ضبط صدای این ساز بیش از حد سخت گیر نباشید. اگر تنها از یک میکروفون برای گیتار دارید، از یک میکروفون دینامیک (مانند میکروفون معروف Shure SM57) استفاده کنید و آن را نزدیک به کابینت بلندگو قرار دهید. اگر میکروفون خازنی دیافراگم بزرگ دارید، آن را چند فوت دورتر قرار دهید (اگر صدای منبع بلند است، پد میکروفون را فعال کنید). می توانید این میکروفون ها را روی کنسول میکس کنید یا آن ها را روی ترک های متفاوت ضبط نمایید. اگر گیتار را overdub می کنید (یا می توانید در حین ضبط کابینت گیتار را در اتاق دیگری قرار دهید) نیازی نیست نگران نشت صدا (درامز) باشید. اگر کابینت در اتاقی با صدای مناسب قرار دارد، با میکروفون خازنی تجربه کنید و آن را دورتر قرار دهید تا صدای اتاق را بیشتر جذب کند. اگر میکروفون ال...ای قطبی متعدد دارد، آن را در حالت omnidirectional قرار دهید. می توانید از میکروفون های بیشتری استفاده کنید – فقط باید مراقب رابطه فاز باشید.
    گیتار آکوستیک
    در اینجا یک میکروفون کاردیوید دیافراگم کوچک ترجیح داده می شود. برای شروع، سر میکروفون را رو به پایین و به سمت فرت 12، با فاصله 6 تا 8 اینچ قرار دهید. میکروفون های خازنی دیافراگم بزرگ و ریبون نیز در ضبط گیتار آکوستیک به خوبی کار می کنند. میکروفون های مختلف و جایگذاری های متفاوت را امتحان کنید تا ببینید کدام برای شما مناسب تر است.
    خواننده
    برای overdub کردن صدای خواننده از میکروفون خازنی دیافراگم بزرگ استفاده کنید. برای خواننده اصلی باید میکروفون را مطابق با خواننده – که ممکن است میکروفون خاصی را ترجیح دهد – انتخاب کنید. بهترین راه برای این کار این است که سه یا چهار میکروفون را در نظر بگیرید و از خواننده بخواهید یک قسمت ثابت از آهنگ را در هر کدام از آن ها بخواند. هر کدام از آن ها را روی یک ترک ضبط کنید و خواننده را به داخل اتاق فرمان دعوت کنید و به همراه او بهترین میکروفون برای صدای خواننده و آهنگ را انتخاب کنید.
    پیانوی آکوستیک
    پیانو معمولا استریو ضبط می شود. از دو میکروفون خازنی با دیافراگم بزرگ ، یا یک میکروفون با دیافراگم بزرگ برای سیم های بم و یک میکروفون با دیافراگم کوچک برای سیم های زیر استفاده کنید. میکروفون گذاری پیانو بسیار متغیر است، در نتیجه نیاز به مقداری آزمون و خطا دارد. همچنین کیت میکروفون پیانو برای آسان تر شدن کار انتخاب میکروفون قابل تهیه است.
    سازهای زهی
    برای ضبط صدای ویولن، ویولا، ویولن سل و کنترباس می توانید از هر میکروفون خازنی با کیفیتی استفاده کنید. یا اگر به میکروفون ریبون دسترسی دارید، از آن بهره مند شوید.
    سازهای بادی برنجی و بادی چوبی
    در صورت دسترسی به میکروفون ریبون از آن استفاده کنید، در غیر این صورت به سراغ میکروفون های خازنی دیافراگم بزرگ بروید.
    منبع : تهران ملودی


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    ویرایش توسط pe32_64 : ۱۳۹۳/۱۰/۲۴ در ساعت 22:29
    خاص بودن توی مغز اتفاق میفته نه توی عکس!
    Fb.com/mohammadhossein.alipour.music
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۱۰/۲۳ در ساعت 21:20

  2. 4 کاربر زیر از M.hossein برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. فروش میکروفون استودیویی بهرینگر c1
    توسط sia.music20 در انجمن خرید و فروش میکروفون
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۲/۲۱, 16:33
  2. آکاپلا استودیویی آینه با اسم من مطمینم
    توسط Korean در انجمن آکاپلا (Acapella)
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۹/۱۷, 22:33
  3. فروش میکسر و کارت صدا استودیویی در حد آک
    توسط ali+98021 در انجمن آرشیــو
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۳/۰۸, 18:01
  4. مشاوره برای خرید وسایل استودیویی
    توسط hossein_fl در انجمن استودیو خانگی Home Studio
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۱/۰۷, 20:35
  5. فروش فوری فوری فول پکیج استودیویی خانگی
    توسط iran music در انجمن آرشیــو
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۹/۱۴, 02:20

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 39 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی