کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفتگوی موسیقی ایرانیان با مصباح قمصری: علاقه به ارائه ی نگاه های نو با ابزار قدیمی دارم

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفتگوی موسیقی ایرانیان با مصباح قمصری: علاقه به ارائه ی نگاه های نو با ابزار قدیمی دارم

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید مصباح قمصری


    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: مصباح قمصری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی، هفته پیش گفتگویی با رسانه ها درباره متد نوازندگی سازهای باس داشت و در این گفتگو وی به انتقاد از نوع نگاه متداول به مقوله ی ابداع ساز پرداخت که در بین مخاطبین بازخورد های مثبت و منفی بسیار داشت. درباره ی این حواشی با او به گفتگو نشستیم که در ادامه می توانید دنبال کنید.

    مصاحبه ی قبلی شما بازتاب های موافق و مخالف زیادی داشت، علت این موضع گیری ها را در چه میبینید؟ همچنین راجع به ساز کمانچه ی باس ادعا می شود که این ساز سالها پیش تر ابداع شده، نظر شما در اینباره چیست؟
    ببینید در فرهنگ ماست که حرف ها و فکر های جدید را به راحتی نپذیریم، ما ایرانی ها درست است که مهمان نوازیم ولی کسی را به راحتی در اندرونی خانه خود راه نمی دهیم. البته این کاملا خوب و درست است و از نظر من نشان از پیشینه ی محکم دارد. دیدگاه های نو برای تثبیت و پذیرفته شدن نیاز به زمان دارند و این کاملا طبیعی است.

    راجع به کمانچه ی باس هم باید عرض کنم من در مصاحبه ی قبلی گفته بودم این ساز پیش از من هم بوده، این مسئله را زیاد باز نکرده بودم چون می خواستم راجع به نوع نگاه به خط باس حرف بزنم. دیدگاهی که شامل متد نوازندگی، تنظیم و آهنگسازی، متد آموزشی، سازسازی و خیلی ...تور های دیگر میشود که گویا به علت ملموس تر بودن و وجود یک سری پیشفرض ها، بخش سازسازی اش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

    بم کمان چگونه شکل گرفت؟
    من موقعی که می خواستم روی یک ساز باس برای پرورش این دیدگاه کار کنم، فکر کنم ١٧ سالم بود،. به دنبال سازی بودم که امکانش باشد آن را با انگشت نواخت. در خیابان بهارستان سازی دیدم که شبیه کمانچه بود ولی خیلی بزرگتر و خاک زیادی بر روی آن نشسته بود. وقتی راجع به خرید آن با فروشنده که فکر کنم آقای فروزنده بود صحبت کردم دقیقا یادم هست به من گفت «اخه این سازو میخوای چیکار بچه؟» به هر حال موقعی که تصمیم گرفتم روی این ساز کار کنم از دوستان شنیدم استاد قنبری مهر نمونه های خیلی بهتری از این ساز را ساختن که به سراغ آنها رفتم. چند سازنده ی دیگر هم این ساز را جزء سازهایشان روی میخ دیوار داشتند. نمیدانم مبدع این ساز دقیقا چه کسیست در نتیجه ترجیح میدهم اسمی نیاورم. به هر حال چون خودم نجاری بلد نبودم، به چند سازنده سفارش ساخت کمانچه ی باس رو دادم. ولی صدای حاصله از این سازها با آن چیزی که در ذهنم پرورش داده بودم خیلی فاصله داشت. در نتیجه روی یکی از آنها که به ذهنیت من نزدیک تر بود و ساخت آقای مانی جفرودی بود، شروع به کار کردم. آقای پیتر بیفین(peter biffin) سازنده ای است که روی سازهای فیدل خیلی از کشورها از جمله کمانچه ی ایرانی ابداعات بسیار جالبی کرده است، بنده از ایشان هم چیزهای بسیار ارزنده ای یاد گرفتم. و چون با صدابرداری و علم آکوستیک آشنایی دارم، بر اساس آن صدایی که خلعش را در موسیقی ایرانی حس کرده بودم، روی کمانچه ی باس کار کردم.

    تغییرات حاصله بسیار زیاد بود و صدا بسیار متفاوت با کمانچه ی باس اولیه، اولین تفاوت ایکوال و یکنواخت و نرم شدن پیتزیکاتوها بود که خیلی برام اهمیت داشت. دوم همهمه ای که یکی از علت هایش نازک بودن پوست و بلندی خرک بود از بین رفت. سوم رجیستر را یک اکتاو بم تر کرده بودم و…. (به من حق بدهید که راجع به تغییرات آکوستیکی درون کاسه صحبت نکنم). و بخاطر این که با سازنده های کمانچه ی باس به مشکل بر نخورم از اسم بم کمان برای این ساز کاملا نو استفده کردم، در اولین آلبوم منتشر شده هم توضیحات مختصری در این باره داده شد.

    بعد از اولین آلبوم ها، چندتن از سازسازهایی که سابقا با آنها کار کرده بودم، با من تماس گرفتند و آمار باورنکردنی ای از سفارشات کمانچه باس را خبر دادند، کم کم اسم گروه هایی را شنیدم که شروع به استفاده از کمانچه ی باس کرده اند، و این اغاز حرکت بسیار خوبی بود که همچنان ادامه دارد، در واقع این ساز از روی میخ دیوارها برداشته شد و راهش را به گروه ها باز کرد. سازی با رجیستر صوتی، رنگ و تمبر صدا، نوع نوازندگی، و اسم بم کمان پیش از ان وجود نداشته است، ولی حتما پس ازاین توسط افراد خوشفکری ساخته و نواخته خواهد شد.

    چرا بم کمان را با ظاهر متفاوت تر از کمانچه ی باس نساختید؟
    خب این کار چندان مشکلی نبود. درواقع ساخت ساز با ظاهر جدید برای تثبیت یک ابداع بسیار ساده ست ولی من بیشتر علاقه به ارائه ی نگاه های نو به ابزار قدیمی دارم.

    از همه ی این صحبت ها باید گذشت،. من در مصاحبه ی قبلی گفتم که ابداع ساز تنها یک حلقه از یک زنجیر بلند است. ابداع ساز باید وسیله ای برای هدف والاترباشد و آن تغییر و ارتقای دیدگاه است. داشتن یک خط باس در موسیقی، به یک زنجیره ملزومات بستگی دارد که یکی از حلقه های این زنجیر، سازسازی است و تأکید زیادتر از اندازه بر سازسازی تکیه بر ابزار گراییست.

    منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۰ در ساعت 02:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۱۲, 13:10
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۱۳, 00:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۳۰, 16:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۰۴, 15:53
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۴, 12:42

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست