کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: راهنمای خرید کارت صدا

  1. M.hossein آواتار ها
    M.hossein
    شماره کاربری
    86433
    کاربر فعال
    آذر /۱۳۹۳
    Tehran
    103
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی111
    179
    سپاس از شما 178 بار در 61 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض راهنمای خرید کارت صدا



    کارت صدا (Sound card) که با نام رابط صوتی (audio interface) نیز شناخته می شود یکی از عوامل بسیار مهم در تجهیزات استودیویی می باشد ، که انتخاب اشتباه آن منجر به هدر رفتن هزینه ، وقت و اشتیاق شما در راه رسیدن به هدفتان می شود. پس به نوعی، انتخاب درست کارت صدا کلید طلایی شما خواهد بود برای گشودن درب های منتهی به کیفیت استاندارد.

    اجزای اصلی تشکیل دهنده کارت صدای حرفه ای:

    پردازنده سیگنال های دیجیتال (DSP)

    این بخش از کارت صدا همانند CPU در کامپیوتر ، وظیفه انجام اغلب عملیات محاسباتی را بر عهده دارد.

    مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC)

    وظیفه این بخش تبدیل کدهای دیجیتال صوتی به سیگنال های آنالوگ است . بطور مثال زمانی که قطعه ای بر روی نرم افزار میزبان (DAW ) ذخیره شده است در کامپیوتر شما به صورت کدهای دیجیتال می باشد و برای شنیده شدن آن نیاز به تبدیل آنها به سیگنال های آنالوگ است، که کارت صدا این کار را انجام داده و بعد از تبدیل آنها، سیگنال را از طریق خروجی های آنالوگ به سمع شما می رساند.

    مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC)

    وظیفه این بخش تبدیل سیگنال های آنالوگ به کدهای دیجیتال صوتی است. بطور مثال شما زمانی که خروجی آنالوگ ساز خود را به یکی از ورودی های آنالوگ کارت صدا متصل کرده و اقدام به ضبط می کنید ابتدا سیگنال ها ی آنالوگ به کدهای دیجیتال قابل پردازش برای کامپیوتر تبدیل شده، سپس در کامپیوتر شما ضبط (record) می شود.

    انواع کارت صدا:

    کارت صدا های استودیویی در کل به دو دسته تقسیم می شوند:

    کارت صدا های اینترنال (Internal)



    این دسته از کارت صدا ها داخل کیس کامپیوتر و مستقیما بر روی ....برد نصب می شود که معمولا به دو صورت PCI و PCI-E در بازار موجود است. بر خلاف تصورات موجود این نوع از کارت صدا در مدل های پیشرفته خود از سرعت و کیفیت بالایی برخوردار است اما به دلیل در دسترس نبودن آسان ورودی و خروجی ها، همچنین نداشتن کنترلرهای صوتی همچون ولوم ها از محبوبیت کم تری در میان استفاده کنندگان تجهیزات استودیویی برخوردار است. نکته قابل توجه در این نوع از کارت صداها نزدیک بودن چیپ پردازشگر صوتی کارت صدا به سایر اجزای موجود در ....برد است که باعث ایجاد نویز می شود، که این مسئله را در اصطلاح با نسبت سیگنال به نویز (SNR) محاسبه می کنند. اما در مدل های حرفه ای این کارت صدا ها به دلیل طراحی حرفه ای و قرار دادن پوشش مناسبی برای کاهش SNR ، نویز را به حداقل و در برخی به صفر رسانده اند.

    کارت صداهای اکسترنال (External)



    در این نوع از کارت صدا ها، کارت صدا درون جعبه ای که معمولا از فلز ساخته می شود، قرار دارد و به وسیله تکنولوژی های ارتباط دهنده مانند USB و Firewire اطلاعات پردازش شده را به کامپیوتر منتقل می کند. به دلیل در اختیار قرار داشتن انواع تنظیمات و در دسترس بودن ورودی ها و خروجی ها و امکانات جانبی بیشتری که این کارت صداها در خود تعبیه کرده اند از محبوبیت بیشتری در میان استفاده کننده گان برخوردار هستند.

    در میان کارت صدا ها انواعی از آنها نیز وجود دارد که به صورت همزمان از یک کارت اینترنال و یک جعبه اکسترنال استفاده شده است.
    این کارت صدا ها به دو شکل طراحی شده اند:

    نوع اول این کارت صدا ها در واقع همان کارت صدای اینترنال هستند، یعنی پردازش های صوتی درون کارتی که بر روی .... برد نصب است انجام می شود و جعبه بیرونی آن صرفا برای سهولت استفاده از ورودی ها و خروجی هاست.



    نوع دوم این کارت صداها متشکل از یک کارت صدای اکسترنال برای پردازش سیگنال های صوتی و یک کارت اینترنال که وظیفه رابط میان کارت صدای اکسترنال و کامپیوتر را دارد است . در واقع کارت اینترنال در این نوع از کارت صداها یک تکنولوژی ارتباط منحصر به فرد برای کارت صدای اکسترنال خود به وجود می آورد تا سیگنال های پردازش شده را به بهترین شکل به کامپیوتر انتقال داده شود.



    انتخاب کارت صدای مناسب:

    اکنون شما با علم به اینکه وظیفه یک کارت صدا چیست و دارای چه اجزایی می باشد می توانید بهتر به سمت انتخاب مناسب کارت صدا گام بردارید. برای این انتخاب باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

    تعداد ورودی و خروجی ها:

    برای خرید کارت صدای مناسب باید ابتدا به این نکته توجه کنید که شما بطور معمول از چند ساز و چند میکروفن بطور همزمان برای ضبط استفاده می کنید. بطور مثال شما در استودیوی خود درامز را به صورت زنده ضبط می کنید و بنابراین با توجه به تعداد میکروفن های به کار رفته برای ضبط درامز باید کارت صدایی را انتخاب کنید که دارای تعداد ورودی های مناسب با نیاز شما باشد ، و یا اینکه شما سازها و عوامل ضبط دیگر همچون خواننده و همخوان ها را به صورت جداگانه ضبط می کنید; در این صورت شما نیازی به خرید کارت صدا با ورودی های زیاد نخواهید داشت.
    نکته 1: برای داشتن ورودی های زیاد حتما لازم نیست از یک کارت صدا با ورودی های زیاد استفاده کنید . گاهی می توانید از 2 کارت صدا به صورت سری استفاده کرده و تعداد ورودی های کارت صدای خود را 2 برابر کنید ( البته باید برای استفاده از این روش کارت صداهایی خریداری شود که این قابلیت را دارا باشند)

    نکته 2: برای داشتن ورودی های زیاد به ورودی های دیجیتال در کارت صدای خود نیز توجه کنید . بطور مثال شما کارت صدایی خریداری کرده اید که دارای 10 ورودی دیجیتال می باشد . بطور مثال شما میتوانید با داشتن یک میکسر 10 کانال که دارای خروجی دیجیتال است 10 ورودی را به میکسر داده و آنها را به صورت همزمان ضبط کنید.

    نکته 3: منظور از ضبط همزمان این است که شما هنگامی که چند ساز و میکروفن را همزمان ضبط می کنید بر روی نرم افزار میزبان (DAW) شما هر یک از ساز ها و میکروفن ها در یک لاین جدا ضبط شود تا شما بعد از رکورد ، در مرحله میکس بتوانید بر روی هر لاین بصورت جدا تغییرات دلخواه را انجام دهید.

    نکته 4: کاربرد خروجی های زیاد برای اعمال مانیتورینگ های مختلف و همچنین ایجاد روابط دلخواه میان ورودی ها انجام می شود که این نکته در استودیو های حرفه ای بسیار اهمیت دارد.

    پری آمپلی فایر یا پیش تقویت کننده (PreAmp):

    زمانیکه شما یک کارت صدای حرفه ای خریداری می کنید مطمعنا به دنبال یک رکورد حرفه ای هستید ، که در بیشتر مواقع رکورد از طریق میکروفن که یکی از اجزای اصلی رکورد می باشد ، صورت می گیرد. حال که شما میکروفن را به کارت صدای خود متصل می کنید اولین مرحله در تقویت سیگنال صوتی پری آمپلی فایر است . حال هر چه این تقویت سیگنال بهتر انجام شود شما صدایی شفاف تر و گرم تر را به موسیقی خود هدیه می دهید. بنابراین توجه به کیفیت پری آمپ هایی که در کارت صداها تعبیه شده است نکته بسیار مهمی برای انتخاب کارت صدای شما می باشد.
    نکته 1:بطور معمول برای ضبط وکال و سازهای آکوستیک از میکروفن های کاندنسر (خازنی) استفاده می شود که این میکروفن ها برای تغذیه خود از فانتوم پاور استفاده می کنند بنابراین باید توجه داشته باشید که زمان انتخاب کارت صدا در صورت تمایل استفاده از میکروفن های کاندنسر به تعداد میکروفن های مورد نیاز ورودی دارای پری امپ با قابلیت فانتوم پاور تعبیه شده باشد.

    نکته 2:در برخی از موارد شما از پری امپ های جداگانه استفاده می کنید در این صورت نیازی به خرید کارت صدایی که در آن ورودی با قابلیت پری امپ تعبیه شده است ندارید.

    رابط :

    هنگام خرید کارت صداهای اکسترنال (خارجی) نکته ی بسیار مهم انتخاب یک کارت صدا با تکنولوژی ارتباط مناسب با نیاز شماست که به انواع زیر دسته بندی می شود:
    کارت صدا یو اس بی USB :
    اولین ورژن این تکنولوژی ارتباط که ورژن USB 1.0 نام گذاری شد در سال 1994 میلادی به جهان IT معرفی شد که از این تکنولوژی در بسیاری از دستگاه های مختلف از جمله کارت صداهای اکسترنال برای انتقال اطلاعات استفاده گردید، سرعت انتقال اطلاعات در USB 1.0 به میزان 12 Mbit/s می باشد. اما به مرور تولید کنندگان و کاربران برای تبادل اطلاعات دستگاه های خود با رایانه نیاز به تکنولوژی با سرعت بالاتری احساس کردند بنابر این تولید کنندگان USB را ارتقا داده و USB 2.0 و USB 3.0 را به بازار عرضه کردند.
    نکته: با توجه به سرعت انتقال اطلاعات در ورژن های مختلف USB باید توجه داشته باشید که انتخاب یک کارت صدا دارای ورژن بالاتری از USB می تواند صدا را با نرخ نمونه برداری (simple rate) بالاتر و با تاخیر پایین تری انتقال دهد.

    کارت صدا فایروایر Firewire :

    این تکنولوژی توسط شرکت اپل در سال 1995 ساخته شد و توسط انجمن مهندسین برق آمریکا (IEEE) استاندارد گذاری شد.Firewire در سه مدل200 و 400 و 800 ارائه شده که در مدل 400 دارای توانایی انتقال اطلاعات با سرعت 400Mbit/s و در مدل 800 دارای توانایی انتقال اطلاعات با سرعت 800Mbit/s می باشد.
    نکته:برای استفاده از کارت صداهایی که در آن از فایروایر استفاده شده است شما نیاز به یک کارت فایروایر نیز خواهید داشت تا بتوانید با کمک آن کابل فایروایر کارت صدا را به کامپیوتر خود متصل کنید. در برخی از ....بوردها ورودی فایروایر به صورت آنبرد تعبیه شده است اما توصیه می شود برای استفاده از نهایت سرعت و کیفیت این تکنولوژی از یک کارت فایروایر حرفه ای استفاده کنید.

    نرخ نمونه برداری :

    عامل مهم دیگری که کارت صدا های استودیویی را از کارت صدا های خانگی جدا می سازد نرخ نمونه برداری و نرخ بیت است که بیانگر حد اکثر میزان اطلاعات صوتی قابل پردازش در هر ثانیه توسط کارت صدا است. کامپیوتر ها و دستگاه های پخش صدا قادر به ذخیره پیوسته سیگنال های دیجیتال تولید شده توسط کارت صدا نیستند. بنابراین به منظور ذخیره سازی ، صدا را به قطعات بسیار کوچک (Chunk) می شکنند. این قطعات کوچک به نرخ نمونه برداری که مقیاسی برای کیفیت صدا است مربوط می شود. به عنوان مثال منظور از این که یک موزیک در نرخ 44\1 نمونه برداری شده است این است که در هر ثانیه از آن موسیقی 44100 قطعه ذخیره شده است. زمانی که این قطعات گسسته به سرعت پخش می شوند گوش انسان آنها را به صورت یک صدای به هم پیوسته تشخیص می دهد. بنابراین واضح است که هر چه نرخ نمونه برداری در یک کارت صدا بالا تر باشد صدایی با کیفیت تر و نزدیک تر به صدای تولید شده توسط منبع صوتی شبیه سازی می شود. نرخ بیت نیز به میزان اطلاعات ذخیره شده در هر قطعه اشاره دارد و هرچه این مقدار بالا تر باشد، دقت در ضبط دیجیتال نیز بالاتر است.

    تاخیر :

    حال که شما محاسبه کردید کارت صدای شما باید دارای چند ورودی و خروجی ، همچنین دارای چند ورودی مجهز به پری امپ با قابلیت فانتوم پاور با چه تکنولوژی ارتباطی باشد به ...تور پنجم خرید یعنی کیفیت و تاخیر بر خواهیم خورد. زمانی که امواج صوتی توسط منبع صوتی شما تولید می شود تا زمانی که به نرم افزار میزبان شما رسیده و درون کامپیوتر شما ضبط شود مدت زمانی طول می کشد که به این زمان تاخیر (latency) گفته می شود. عواملی چون میزان نرخ نمونه برداری (sample rate) ، پردازشگر (DSP) ، تکنولوژی ارتباط دهنده کارت صدا به کامپیوتر (USB , Firewire , … ) ، محدوده استفاده از بافر(buffer size) و ... در تاخیر سهیم هستند . البته در کارت صدا های حرفه ای این تاخیر بسیار کم رنگ است و در صورت احساس این تاخیر شما می توانید با تنظیمات درایور ASIO که مختص کارت صدای شما درون کامپیوتر شما نصب می شود این تاخیر را بسیار نا محسوس کنید.

    دیگر عوامل :

    عامل دیگر طراحی فیزیکی کارت صدا بوده که هر چقدر این طراحی بهتر انجام شده باشد علاوه بر زیبایی سهولت استفاده از ورودی و خروجی ها را نیز به شما هدیه می کند. عامل دیگر قرار دادن ولوم های کنترلر است که هر چه ولوم های بیشتری برای کاربر تعبیه شده باشد شما در هنگام کار از سرعت عمل بالاتری بر خوردار خواهید شد. عامل دیگر جنس بدنه و مواد استفاده شده در بدنه است که باعث امنیت فیزیکی و عمر بالا در کارت صدای شما می شود. عامل آخر اندازه و وزن آن است که امروزه به این مسئله بسیار توجه می شود زیرا کمبود فضا همواره مشکل بزرگی محسوب می شود.

    منبع : تهران ملودی


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    خاص بودن توی مغز اتفاق میفته نه توی عکس!
    Fb.com/mohammadhossein.alipour.music
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۱۰/۲۵ در ساعت 11:14

  2. 3 کاربر زیر از M.hossein برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. مهدی بجنوردی آواتار ها
    مهدی بجنوردی
    شماره کاربری
    86469
    کاربر بسیار فعال
    آذر /۱۳۹۳
    بجنورد
    249
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی233
    667
    سپاس از شما 307 بار در 134 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    درسته که کارت صداهای استودیویی با خانگی متفاوت است .ولی مگه نمیشه با همین کارت صداهای استودیو خانگی، نزدیک به اونا خروجی گرفت؟؟؟


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۱۰/۲۵ در ساعت 12:15

  5. کاربران زیر از شما مهدی بجنوردی عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. M.hossein آواتار ها
    M.hossein
    شماره کاربری
    86433
    کاربر فعال
    آذر /۱۳۹۳
    Tehran
    103
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی111
    179
    سپاس از شما 178 بار در 61 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی بجنوردی تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درسته که کارت صداهای استودیویی با خانگی متفاوت است .ولی مگه نمیشه با همین کارت صداهای استودیو خانگی، نزدیک به اونا خروجی گرفت؟؟؟
    شدنش میشه اما همه نمیتونن
    یه سری هستن بهترین امکانات رو هم دارن اما نمیتونن خروجی مناسبی بگیرن بستگی به خود شخص داره


    خاص بودن توی مغز اتفاق میفته نه توی عکس!
    Fb.com/mohammadhossein.alipour.music
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۱۰/۲۵ در ساعت 13:33

  7. کاربران زیر از شما M.hossein عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

کارت صدا کیوبیس

وظیفه کارت صدا د اهنگسازی

تا این لحظه 27 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی