کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفت.وگو با لوریس چکناواریان: موسیقی مثل لباس یک قوم است

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفت.وگو با لوریس چکناواریان: موسیقی مثل لباس یک قوم است

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید عفت نژادساکیان: لوریس چکناواریان رهبر ارکستر ایرانی است که تاکنون بیش از 75 اثر شامل سمفونی، اپرا، موسیقی مجلسی، کنسرتو برای پیانو، ویلن، گیتار، ویلن سل و پیپا، موسیقی باله، آثاری برای گروه کر، یک رکوئیم و یک اوراتوریوو بیش از 45 موسیقی فیلم ساخته است.از معدود هنرمندانی است که مصاحبه.های مطبوعاتی را دوست دارد و از گفت.وگو لذت می.برد. نقاشی می.کشد، شعر و داستان می.نویسد، در عرصه موسیقی کار می.کند و بارها گفته است دوست دارد همه هنرها را تجربه کند.این هنرمند پس از زلزله ارمنستان نشان داد تمایل زیادی هم برای انجام کارهای انساندوستانه دارد. چکناواریان پس از این حادثه، کیلومترها مسیر را پیاده پیمود تا برای زلزله زدگان کمک.های مالی جمع.آوری کند. او همچنین موفق به دریافت مدال از سوی رئیس.جمهور اتریش هم شده است. با او درباره تازه.ترین فعالیت.هایش و همچنین نگاهش به موسیقی کشورمان به گفت.وگو نشستیم.

    آقای چکناواریان، اگر اجازه بدهید فعالیت شما در سبک.های مختلف موسیقی را مورد بازخوانی قرار دهیم…
    موسیقی انواع مختلفی دارد و من به اغلب آن.ها علاقه.مندم؛ پاپ، سنتی، جاز و انواع فولکلورهایی که در موسیقی وجود دارند گاهی به دلم می.نشیند ولی علاقه و دلبستگی اصلی.ام به موسیقی کلاسیک است، چون با آن بزرگ شده.ام. البته در ارتباط با موسیقی تعصب چیز خوبی نیست. موسیقی مانند لباس است که برتن انسان با هر فرهنگ و قومی وجود دارد. همان.طور که هر قومی لباس خاص خودشان را دارند، موسیقی مخصوص خودشان را هم می.نوازند.

    چه کارهایی در زمینه موسیقی ایرانی انجام داده.اید و چه نوع موسیقی ایرانی را می.پسندید؟
    در موسیقی ایرانی بیشتر تمایلم به موسیقی زورخانه.ای است. در کودکی از طریق رادیو با صدای «شیرخدا» آشنایی پیدا کردم و به آن علاقه.مند شدم و به همین خاطر در اپرای «رستم و سهراب» از سازهای زورخانه.ای استفاده کردم.
    علاقه و اشتیاق من به موسیقی ایرانی و زورخانه.ای باعث شد طی سال.ها تحقیق و مطالعه و همچنین همکاری با مرحوم «فرامرز پایور» اپرای باله سیمرغ را به رشته تحریر و اجرا درآوردم که سعی.ام بر این بوده است که چند صدایی سازهای ایرانی را نشان دهم.

    تحلیل کلی شما از شرایط کنونی موسیقی ایران چیست؟
    موسیقی ایران رنگ و بوی مخصوص خود را دارد و این رنگ و بو در شعر و ادبیات اصیل ایرانی دیده می.شود. برای درک موسیقی ایرانی باید با شعر و ادبیات کلاسیک ایران آشنا بود. موسیقی اصیل صرفاً یک موسیقی بی.کلام نیست و ارتباط تنگاتنگی با شعر و ادبیات ایرانی دارد. به همین دلیل اکثر خواننده.های «اصیل ایرانی» از اشعار حافظ، سعدی و مولانا در آثارشان استفاده می.کنند.

    و اگر از شما بپرسم اساسی.ترین مشکل و یا ایرادی که به موسیقی سنتی وارد می.دانید چیست، چه پاسخی دارید.
    موسیقی اصیل ایرانی نتوانسته به سمت چند صدایی «پلی فونیک» پیشرفت قابل ملاحظه داشته باشد. هر چند اساتیدی چون مرحوم وزیری، خالقی و صبا زحمت زیادی کشیدند تا موسیقی ایرانی زنده و پویا بماند، اما متأسفانه هنوز در تک صدایی «مونوفونیک» مانده است.

    همین مونوفونیک (تک صدایی) بودن موسیقی ایرانی باعث شده نتواند در عرصه بین.المللی جایی برای خود باز کند؟
    ممکن است کسی از این تک صدایی بودن خوشش بیاید ولی موسیقی ایرانی به.خاطر ارتباط نزدیکش با ادبیات فارسی برای فرهنگ.های دیگری که با این زبان آشنا نیستند قابل فهم نیست. اگر ما موسیقی اصیل ایرانی را در کشوری چون انگلستان اجرا کنیم به سبب ناآشنایی مردم این کشور با زبان فارسی شاید چندان مورد توجه قرار نگیرد. روح.الله خالقی علاقه داشت موسیقی ارکسترال را به مردم معرفی کند اما بعدها به من گفت که مردم هنگام پخش این نوع موسیقی رادیوهایشان را خاموش می.کنند و علاقه.ای به شنیدن موسیقی بی.کلام ندارند.

    اگر بخواهیم موسیقی اصیل ایرانی را همان.گونه که موسیقی هند را به دنیا معرفی کرد به جهان بشناسانیم باید بتوانیم آن را به.گونه.ای ارائه دهیم که متکی به شعر نباشد و توسط هنرمندانی ارائه شود که در جهان شناخته شده باشد.

    آیا به باور شما در ایران کسی وجود دارد که بتواند طبق این شرایط موسیقی ایران را به جهان معرفی کند؟
    البته کسانی در ایران وجود دارند که می.توانند با عنوان یک سفیر، موسیقی اصیل ما را به دنیا معرفی کنند و به بسط و گسترش آن بپردازند ولی به دلیل حمایت نشدن از آن.ها در بعد ملی، تمامی حرکت.هایی که صورت گرفته بیشتر شخصی بوده نه ملی. همه می.دانیم که هنر بسیار پرهزینه است، برخی کشورها برای تبلیغ فرهنگشان هزینه فراوانی می.کنند تا فرهنگ و هنرشان را به دنیا بشناسانند.

    متاسفانه در کشور ما نه تنها در این زمینه که در هیچ زمینه هنری هزینه صرف شناختن فرهنگ و هنر صورت نگرفته است. اگر شرایطی فراهم شود هنرمندش هم پیدا می.شود چنانچه در «هند» پیدا شد.

    وضعیت موسیقی ارکسترال ایران را چگونه ارزیابی می.کنید؟
    ارکستر در ایران وضعیت غم.انگیزی دارد. سازها قدیمی و بی.کیفیت هستند و سالن.ها جوابگو نیستند ضمن این.که هنرستان.های موسیقی خوبی نداریم که بتواند موزیسین.های خوب و زبده تربیت کنند. در موسیقی ارکسترال ابتدا باید به تربیت موزیسین.های خوب بپردازیم و به.خاطر طولانی بودن زمان یادگیری باید از آن.ها حمایت و پشتیبانی کنیم تا برای 50 سال آینده ارکستر خوب و درخوری داشته باشیم که بتواند هر قطعه.ای را به خوبی اجرا کند.

    متاسفانه نوازندگان کنونی به دلیل مشکلات مالی هر نوع موسیقی اعم از سنتی، پاپ، جاز و کلاسیک را برای امرار معاش اجرا می.کنند که باعث می.شود نتوانند به صورت تخصصی موسیقی مورد علاقه خود را پیگیری کنند. البته مردم نیز نیاز به بودن یک ارکستر ملی خوب در جامعه را احساس نمی.کنند و علاقه.ای هم به موسیقی کلاسیک ندارند. ایرانی.ها اغلب دوست دارند یک نفر بنشیند تار بنوازد و دیگری آواز بخواند.

    به چه نوع یادگیری موسیقی اعتقاد دارید. روش سنتی استاد و شاگردی را می.پسندید یا آموزش آکادمیک؟
    یادگیری موسیقی در گذشته به صورت مدرسه.ای نبود. بتهوون و حافظ به صورت آکادمیک این.گونه شده.اند، آن.ها نزد اساتید و بزرگان می.رفتند و با استعداد و هوش خود در یک محیط فرهنگی پرورش می.یافتند. نقش محیط در پرورش هنر و هنرمند بسیار حائز اهمیت است.

    شما تحصیلات آکادمیک داشته.اید و در مدرسه موسیقی پرورش یافته.اید چرا به آموزش آکادمیک اعتقاد ندارید؟
    بله تحصیلات آکادمیک دارم ولی بتهوون نزد موتسارت موسیقی آموخت و موتسارت نزد هایدن و… در قدیم هنرمندان بزرگ، اساتید بزرگی داشتند ولی در حال حاضر، تولیدات هنری، متاسفانه کارخانه.ای شده است.

    آموزش موسیقی به نظر شما در دانشکده.های موسیقی چگونه است؟
    هیچ جای دنیا به.خودی خود، وضعیت آموزش مطلوب نیست. اگر اساتیدی از خارج از کشور برای تدریس دعوت نشوند، تعلیم پیشرفت نمی.کند. تمامی آکادمی.های معتبر جهان از اتریش، روسیه و آلمان همه با هم همکاری دارند و تجربیات خود را به هم منتقل می.کنند.در زمان جنگ جهانی دوم مهاجران بسیاری از لهستان، گرجستان، ارمنستان، اتریش، رومانی، چک و… به ایران آمدند و شروع به آموزش موسیقی کردند و شاگرد تربیت کردند که این افراد در پیشرفت موسیقی کشور دخیل بوده.اند.

    به نظر شما یک رهبر ارکستر باید چه خصوصیاتی داشته باشد و با حضور رهبر و نوازندگان مهمان در ارکستر موافق هستید؟
    نخستین ویژگی یک رهبر انتقال احساسات به سایر اعضای گروه است. دومین نکته که اثر روانی زیادی بر هنرمندان نوازنده دارد؛ اعتبار رهبر ارکستر است. پس باید سابقه طولانی در فعالیت هنری داشته و در این مسیر اعتبار و آبروی لازم را کسب کرده باشد. سومین خصلت یک رهبر شخصیت قابل احترام اوست که سبب می.شود تا گروه مستحکم و منظمی را هدایت کند.

    با حضور رهبر و نوازنده مهمان کاملاً موافق هستم. حضور رهبر ارکستر یا نوازندگان بخشی از تعامل هنری ما به دنیا به حساب می.آید و برای ارتقای هنر بسیار مفید خواهد بود. این موضوع باعث رشد فرهنگی و موسیقایی ما می.شود. رهبران ارکستر در هر گوشه از دنیا توانایی و استعدادهای خاص خود را دارند. ممکن است نوازندگان یا رهبران درجه یک به ایران نیایند اما حضور هر هنرمند برجسته.ای در ایران خواهد توانست تجارت خوبی را به هنرمندان ما منتقل کند. همین موضوع در مورد رهبران ارکستر ایران نیز صدق می.کند. آن.ها نیز باید در تعامل با جهان بوده و برای اجرا در تیم.های خارجی قرار گیرند. در واقع موسیقی ملیت نمی.شناسد و به باور من زبان خداوند است.

    آقای چکناواریان از آخرین فعالیت.های خود بگویید.
    نگارش سمفونی «کوروش بزرگ» به اتمام رسیده است. منتظر اسپانسری هستم که آن را به اجرا درآورم که فعلاً محقق نشده است. جامعه ما هنوز به این سطح نرسیده که برای فرهنگ و هنر اسپانسر شود. اینجا اسپانسر را سرمایه.گذار تلقی می.کنند و منتظر سود هستند. در فرهنگ نمی.شود پول خرج کرد و منتظر برگشت آنی همراه با سود آن بود. این اسپانسرینگ نیست بلکه سرمایه.گذاری است. فراموش نکنیم دنیای هنر در کشور ما همانند یک حوض کوچک است که با هر قطره.ای متلاطم می.شود، باید اقیانوس باشیم که هر حادثه.ای ما را آشفته نکند و این.که پیشرفت فرهنگی یک جامعه بسیار مهم.تر از پیشرفت صنعتی و تجاری آن است. ساختن سالن کنسرت و تئاتر از کارخانه و جاده مهمتر است. تا فرهنگ یک جامعه ساخته نشود، جهان.بینی آن دستخوش تغییرات نمی.شود.

    پرداختن به مسائل فرهنگی در آلمان و ژاپن پس از جنگ، نتیجه.اش را در اقتصاد امروز آن.ها نشان داده است. فرهنگ ریشه رفتار و تربیت انسان است و باعث تغییر تعاملات مردم نسبت به یکدیگر می.شود. به امید روزی که فرهنگ در اولویت قرار بگیرد.


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۱ در ساعت 14:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. درخواست احیای دوباره ارکسترهای موسیقی از رئیس.جمهور
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۲۸, 16:40
  2. درخواست آموزش حذف بوم بیس(صدای بوم مانند بیس ها)
    توسط dj-white-zing در انجمن سوالات و درخواست ها
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۰۸, 04:14
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۰۲, 14:20
  4. درخواست معرفی بهترین vst دارای تکنیک های بیس زنده(گیتار بیس)
    توسط iran18 در انجمن درخواستها و مشکلات VSTi
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۳, 02:30
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۶, 14:30

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست