کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفت.وگو با علی قمصری به همراه یادداشتی از وی

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفت.وگو با علی قمصری به همراه یادداشتی از وی

    همنوازانی که در هیچ حصاری نمی.گنجند تشکیل یک گروه موسیقی جدید همیشه برای من خبری خوش است. خبری که می.تواند مژده.ی خلق آثاری باشد حاصل کنار هم آمدن هنرمندانی که از توانایی.های فردی خود در جهت قدرتمند.تر کردن یک مجموعه استفاده کرده.اند. اما این خبر خوش کمتر به انتظار ما پاسخ داده است. پایبندی نسل جدید به اصول و چارچوب.های گذشتگان یا هنجارشکنی.های بی.هدف، تقلیدهای بی.ریشه، فقدان ایده.های سازنده، فردگرایی و جاه طلبی.های بی.پشتوانه عواملی هستند که موفقیت یک مجموعه را سخت و گاهی ناممکن می.سازد. گروه «همنوازان حصار» با پشتوانه.ی ایده و اه... روشن شکل گرفته است. همنوازان حصار با دوری جستن از راه.های از پیش آزموده، راه خود را در پیش گرفته است. اصول آهنگسازی، انتخاب سازبندی و ملودی.پردازی در آثار این گروه همگی در جهت ساخت هویتی مستقل عمل می.کنند. همنوازان حصار تا به امروز سه مرحله تغییر در سازبندی را تجربه کرده است. در مرحله.ی اول با حضور کوارتت زهی ایرانی تمرکز بر هارمونی ردیف دستگاهی بود، مرحله.ی دوم با همراهی سازهای زهی غربی به استقبال گفت.وگویی تازه میان ساز.ها رفتیم و در مرحله.ی سوم با اضافه شدن گیتار فلامنکو به ترکیبی آزاد.تر رسیده.ایم. امروز گروه همنوازان حصار ترکیبی است از کاراکترهای کاملاً متفاوت. شوخ.طبعی همایون شجریان، متانت و درون.گرایی بهرام آقاخان، انرژی حسین رضایی.نیا، نشاط همایون نصیری، خوش.فکری آیین مشکاتیان، دلسوزی لعیا اعتمادی، جسارت مصباح قمصری، شور آتنا اشتیاقی و روحیه.ی بی.قرار نگار خارکن در ترکیب این گروه هر کدام خلایی را پر می.کند که با ایجاد تنوع به تکامل مجموعه کمک می.رساند. با این.همه روشن است که گروه ما یک مجموعه.ی. بی.نقص نیست و از یاری اندیشه.های منتقد استقبال می.کند.

    گفت.وگوی کوتاه «اعتماد» با علی قمصری را در ادامه می.خوانید…


    همنوازان حصار ترکیبی.ست از جوانی و پختگی؛ ترکیبی که یادآور دوران طلایی موسیقی اصیل ایرانی در زمان گروه «چاووش» است. نظر خودتان درباره.ی این مقایسه چیست؟

    همنوازان حصار به اعتقاد من مثالی است از یک تجربه.ی گروهی یک.دست که هر یک از اعضای آن، دیگری را تکمیل می.کنند. برای مثال در گروه.های موسیقی ما یک معضل ضدفرهنگی وجود دارد که همه دنبال تک.نوازی و بیشتر دیده.شدن هستند. سرپرست گروه همیشه دوست دارد در کل پروژه بدرخشد. در همنوازان حصار سیاهی لشگر وجود ندارد و تک.تک نوازندگان نقش دارند؛ نوازندگانی که همگی حرفه.ای هستند. من همنوازان حصار را یک استثناء در موسیقی ایرانی می.دانم. از لحاظ مقایسه با چاووش در سازبندی، این دو گروه هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. شاید تنها اشتراک.شان جوانی و میل به حرکت و تغییر باشد. در واقع این شانس من بوده که موفق شدم با چنین نوازنده.هایی کار کنم. بعضی وقت.ها آهنگساز برای تعدادی ساز اثرش را می.نویسد ولی در گروه حصار نوازنده.ها ساز تلقی نمی.شوند و سعی شده در آهنگسازی، ویژگی.های درونی و احساسی نوازنده.ها با سازشان در اثر منعکس شود.

    معیارهای انتخاب نوازندگان در همنوازان حصار چه بوده است؟

    در کنار اشراف کامل به فنون نوازندگی، میل به تجربه.های نو، داشتن شخصیت هنری و اخلاق حرفه.ای ملاک.های اصلی بوده.اند.

    تغییرات کمی .در گروه انجام داده.اید؛ به.طور مثال سهراب پورناظری این.بار هم در همنوازان حصار حضور ندارد. این غیبت را باید وقفه در همکاری تلقی کرد یا جدایی؟

    سهراب مدتی در سفر بود و بعد از بازگشت هم همکاری فشرده.ای با گروه شمس داشت. برای همین ترجیح دادیم از او در مجموعه.های بعدی دعوت کنیم تا با فراغ و تمرکز بیشتر با هم همراه شویم. طبیعتاً تلاش. ما در این جهت است که این نوازنده.ی خوب را از دست ندهیم. همین.طور نوازنده.های خوب دیگر مثل عربشاهی، پاسدار، سامان صمیمی و …

    برای کنسرت جدیدتان از همان رپرتوار قدیمی استفاده خواهید کرد؟

    در این اجرا همه.ی قطعات از کارهای جدیدم هستند که با سازبندی متفاوتی نسبت به قبل اجرا می.شوند؛ تنها تصنیف «گناه عشق» از آلبوم «نقش خیال» در این کنسرت دوباره اجرا می.شود.

    تنظیم.های شما در ضبط استودیویی و اجرای صحنه، گاهی دستخوش تغییر می.شود. دلیل این تغییرات چیست؟

    دو دلیل دارد. گاهی.سازبندی متفاوت حکم می.کند که تغییراتی .در تنظیم کار اعمال کنیم و دلیل دیگر این است که فکر می.کنم با تنظیم جدید می.توانیم به نتیجه.ی بهتری برسیم؛ ولی هیچ.وقت شاکله.ی اصلی و فرم قطعه در اجرای روی صحنه دست نمی.خورد.

    چرا تا به حال از سنتور در کار.های.تان استفاده نکرده.اید؟

    استاندارد سنتور با استاندارد ذهنی من فاصله دارد. استفاده از سنتور برای آهنگسازی بسیار ساده است، چون سازی.ست که به موسیقی بعد و حجم زیادی می.دهد و من از حجم کاذب دوری می.کنم. اینکه شما چند نُت را پشت سر هم با سنتور می.نوازید ولی بعد از چند ثانیه هنوز صدای نت اول شنیده می.شود، در آثار تک.صدایی حجم صدای زیادی تولید می.کند و احساس می.کنید که چقدر کار پر حجمی است، در صورتی که نوازندگان یک خط نت را اجرا می.کنند. در آثار چند صدایی این عامل باعث می.شود که اثر شلوغ و به نوعی دچار همهمه شود. اگر بخواهیم موسیقی را به.عنوان یک سرگرمی و جریان احساسی نگاه کنیم، سنتور می.تواند به آن کمک کند ولی اگر دیدمان حرفه.ای.تر باشد، بازگشت صدایی که در سنتور وجود دارد استاندارد آهنگسازی را تحت تأثیر قرار می.دهد. البته این طور نیست که نشدنی باشد، و من در حال نوشتن یک قطعه برای سنتور هستم و در آثار بعدی سعی خواهم کرد از سنتور هم استفاده کنم.

    با این نگاه «دودِ عود» یک کار حرفه.ای نیست…

    آنچه در دود عود می.بینیم این است که یک ارکستر غربی در یک طرف و سنتور در طرف دیگر است. سنتور نواخته می.شود و ارکستر به دنبال آن حرکت می.کند و به نوعی از سنتور پشتیبانی می.کند. وقتی سنتور و تار و کمانچه قرار است در یکدیگر تنیده شوند، قضیه مقداری خطرناک می.شود.

    پس باید منتظر تجربه.ی جدیدی در سنتور در کار جدید شما باشیم.

    بله، در حال نوشتن قطعه.ای هستم که در آن به نحوی از سنتور استفاده. خواهم کرد که از نظر خودم استاندارد باشد و در عین حال شوریدگی این ساز را هم می.تواند به نمایش بگذارد. نمی.توانم بگویم منتظر یک سبک جدید و منحصر به فرد از سنتورنوازی در کارهای من باشید. با این وصف انتظار.ها بالا می.رود، ولی تلاشم در همین حد است.

    در کنسرت سال پیش، «مرغ سحر» را با تنظیمی جدید و به شکل کرال اجرا کردید…

    مرغ سحر نمادی است از آزادی و فریاد زمان. بازنمایی دست.نخورده.ی این اثر در زمان حال با توجه به جوان بودن ما کاری عبث است. این فریاد فقط با تنظیمی جدید قابل شنیدن است، چرا که دریافت.های احساسی مردم مثل گذشته نیست و بر حسب اقتضای زمان نو شده است.


    منبع: روزنامه.ی «اعتماد»، ضمیمه.ی تماشاخانه، شماره ۲۳۰۲، پنجشنبه ۱۲ آبان ۹۰، صفحه.ی ۶

    گفت.وگو:.رضا خانکی.| عکس: حجت سپهوند

    ویرایش مجدد و بازنشر: وبلاگ دوست.داران تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    منبع: اعتماد

    انتشار این مطلب در بعد از ظهر روز جمعه، 13 آبان 1390، ساعت 15:27

    مطالب مرتبط:


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۸/۱۳ در ساعت 16:51

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. وی اس تی قانون با حجم کم
    توسط na3r_music در انجمن دانلود VSTi
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۰۴/۱۱, 22:19
  2. ◄ دانلود وی اس تی سازهای شرقی
    توسط mortezaa در انجمن دانلود VSTi
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۰۶, 19:31
  3. دانلود وی اس تی ساز نی با حجم کم
    توسط iran در انجمن دانلود VSTi
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۰۶, 01:27
  4. دانلود وی اس تی کم حجم فوق العاده با حال
    توسط Grave در انجمن دانلود VSTi
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۲, 13:22
  5. وی اس تی کمان با حجم کم
    توسط na3r_music در انجمن دانلود VSTi
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۲۰, 10:39

جستجو شده ها

یادداشتی بر اجرای کرال مرغ سحر

تا این لحظه 5 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست