کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: علیرضا عصار سکوتش را می.شکند؛ با دو آلبوم در یک ماه، با یک گفت.وگوی مفصل و خواندنی: موسيقي منتظر كسي نمي ماند...

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,246
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض علیرضا عصار سکوتش را می.شکند؛ با دو آلبوم در یک ماه، با یک گفت.وگوی مفصل و خواندنی: موسيقي منتظر كسي نمي ماند...

    علیرضا عصار سکوتش را می.شکند؛ با دو آلبوم در یک ماه، با یک گفت.وگوی مفصل و خواندنی:
    موسيقي منتظر كسي نمي ماند...

    موسیقی ما - بهمن بابازاده: عليرضا عصار هميشه محتاط حرف مي زند و هيچوقت نمي تواني از او جمله اي، كلمه اي يا حتي نقل قولي جنجالي بيرون بكشي. در همه دوران كاري اش هم همين طور بوده. در همه 14 سال حضورش در عرصه اول موسيقي كشور. اهميتي هم ندارد كه او آخرين بار 5 سال پيش آلبوم داده و دوري اش از بازار كمي بيشتر از حد معمول به نظر مي آيد. عصار رو به روي ما نشست و حرف هايش را با آرامش و نهايت خونسردي زد. حرف هايش بدون كوچكترين جرح و تعديلي رو به روي شماست.

    • .فاصله و دوری پنج ساله.تان از مخاطبان زیاد نیست؟ شما در همه این مدت طولانی، تنها کنسرت.های سالانه داشتید و تمام.
    حق باشماست؛ هر هنرمندی با چنین فاصله زیادی مواجه شود، قطعا در معرض خطر قرار می.گیرد. این مختص من و کلا موسیقی ما نیست و در هر جای دنیا اگر این اتفاق بیفتد، باعث لطمه خوردن به هر هنرمندی می.شود. موسیقی و کلا هنر در حال پیشرفت است و متظر کسی هم نمی.ماند. آدم.های جدید و سبک.های جدید در طول سال.ها وارد معرکه می.شوند. علی الخصوص ما که کانال.های ارتباطی مان با مخاطبانمان خیلی خیلی محدود است و تنها به انتشار آلبوم منتهی می.شود. اما در کل، بخشی از این دوری ۵ ساله ناخواسته بود و بخشی هم شاید دل بخواه. بعد از «نهان مکن» من حدود یک سال و نیم در حال استراحت و فکر بودم که می.خواهم چه مسیری را در ادامه راه هنری.ام طی کنم. ولی واقعا اصلا این طور نبود که من مثلا به یک دلیل مشخص آلبوم ندادم. دلایل مختلف با درصدهای اهمیت مختلف باعث شدند که این دوری ۵ ساله بوجود بیایند.
    • ولی با این حال باز هم مخاطبانتان ریزش نکردند. از میزان فروش این آلبوم که بگذریم، مثلا همیشه و در همه این سال.ها در کوتاه.ترین زمان ممکن بلیت.های کنسرت شما به فروش می.رفت. دلیل.اش چیست؟ از ریزش مخاطب نمی.ترسیدید یا اطمینان داشتید؟
    جواب من به این سوال شاید از بیرون خیلی کلیشه.ای به نظر برسد ولی واقعا حقیقتی است که من به شخصه به آن اعتقاد دارم و بار.ها هم روی استیج در مورداش صحبت کرده.ام. من همیشه این جمله را در همه کنسرت.هایم گفته.ام که به جنس مخاطبان.ام همیشه افتخار کرده.ام و می.کنم. این حرف و صحبت یک بحث کیفی است نه کمی. من از چهارده سال پیش وارد این عرصه شده.ام و می.خوانم. مسیر طولانی.ای است این ۱۴ سال. سال ۸۷ (بعداز آن همه مدت سکوت) وقتی قرار شد کنسرت داشته باشیم، بی.تعارف بگویم که دلهره داشتم. استرس داشتم. ولی وقتی فهمیدم بلیت.ها با آن سرعت فروش رفته.اند و مردم در سالن ترانه.های ۱۰ سال قبل من را از حفظ و بلند می.خوانند به این نتیجه رسیدم که نوع این ارتباط درست بوده. من هیچوقت چیزی که باور نداشته باشم را نمی.خوانم. خیلی چیز.ها را باید رعایت کنی. باید با مخاطب.ات رو راست باشی. همیشه به شعور.ش احترام بگذاری. مجموع و برآیند این رفتارهاست که باعث می.شوند به قول تو مخاطب بماند و پا به پای تو پیش برود.
    • خب در همه این سال.های سکوت، دغدغه جلب نظر جوانان (نسل جدید شنونده موسیقی) نداشتید؟ فکر نمی.کردید که باید به لحن و زبان آن.ها نزدیک شوید؟
    این دغدغه.ها را که همه ما همیشه داریم. حتی اگر هر سال هم آلبوم داشته باشیم باز هم این جزیی از دغدغه.هایت خواهد بود. برای اینکه این نسل همچنان در حال تغییر است. من مخاطبانی را دارم که از ۱۴ سال پیش با من بوده و حالا بچه دارد. آیا بچه او هم مخاطب من هست هنوز؟ من توانسته.ام این توازن را بین دو نسل حفظ کنم؟ این.ها چیزهایی نیست که بشود قاطعانه در موردشان صحبت کرد و گفت موفقیم یا نه. اما چیزی که من می.توانم قاطعانه در مورد آن بگویم این است که من در آخرین برنامه.ام، از همه قشری و همه سنی در سالن می.دیدم. البته اینکه تو بتوانی همه سلیقه.ها را ارضا کنی کار مشکل و سختی است ولی در کل تو روزگاری در تنهایی.ات می.نشینی و فکر می.کنی به همه عمر هنری.ات و مجموع این اتفاقات بر آیندشانی یک حس درونی است که یا راضی هستی یا نیستی. برای من در این لحظه مهم این است که من وقتی در تنهایی.هایم می.نشینم و فکر می.کنم، از فعالیت هنری.ام راضی.ام. احساس می.کنم که اشتباه مهلکی تا به حال نداشته.ام.
    • برویم سر همین آلبوم آخری؛ محتسب. در آلبوم جدیدتان، برای نزدیک شدن به نسل جدید و ایجاد ارتباط با آن.ها چه فکری کردید؟ قدم.هایی را که شما برای نزدیکی بهتر و بیشتر به سمت مخاطبانتان برداشته.اید را دوست داریم از زبان خودتان بشنویم.
    فکر.هایی داشته.ایم و برخی از آن.ها را هم عملی کرده.ایم ولی من زیاد نمی.توانم از اصل خودم یا شان خودم دور شوم. برای نزدیک.تر شدن به این نسل، من مجبور به فاصله گرفتن از اصل خودم هستم و این باعث می.شود کار.ها و آثارم خلوصش را از دست بدهد. ولی در کل ذائقه عموم چیزی نیست که در کنترل من و بقیه همکاران من باشد. یک جریان کلی.ای است، یک تصمیم گیری.های کلی.ای هست که شاید در نگاه اول زیاد به چشم نیاید ولی بعد از گذشت دو سه سال می.بینی که چه اثار مهلکی را در پی داشته است. مثلا موسیقی در ایران از نوع پاپ.اش چند سالی است که کمتر از طریق رسانه ملی تحویل گرفته می.شود. خوب همین باعث می.شود که مردم به سمت کانال.های ماهواره.ای بروند و تاثیر و فرهنگی متفاوت از آن چیزی که در سیاست گذاری.های کلان جامعه است، بوجود بیاید. چاره کار این است که در بخش تولید و پخش آثار موسییقی کیفیت را در داخل کشور بالا ببریم. باید بافت ذهنی مخاطبانمان را تغییر بدهیم. اینکه من می.گویم که به شعور مخاطبان.ام همیشه احترام گذاشته.ام همینی است که می.بینم. اینکه همه آنهایی که در این سال.ها با من بوده.اند باز هم رفته.اند و آلبوم جدید من را خریده.اند. این ۵ سال نبودن و ماهواره هم باعث نشده آن.ها دیگر سراغ آثار من نیایند. خب این برای من افتخار است.
    • فکر می.کنید نسبت به آلبوم اولتان سلیقه مخاطبان موسیقی چقدر تغییر کرده. یعنی اگر قرار باشد آن نسل اول را با نسل جدید مخاطبان موسیقی مقایسه کنید، چه تغییر.هایی را حس می.کنید؟
    قطعا ضعف خودمان را نمی.توانیم گردن مخاطب بیندازیم. این اشتباه است. من خیلی دیده.ام که هنرمندی به سمت افرینش اثری هنری (و نه بازاری) می.رود و پس از عدم استقبال، می.گوید مخاطب اصل موضوع را نتوانست بگیرد و کار را نفهمید. این شاید دو درصد درست باشد و مثلا مخاطب عام برخی مولفه.های اثر فاخر را نتواند کنکاش کند ولی در کل قطعا این طور نیست. زمانی که ما شروع کردیم نگاه کلی سیستم به موسیقی فرق می.کرد. تلویزیون موسیقی پخش می.کرد. دانلود و اینترنت به معنی کنونی.اش نبود. ماهواره هم همین طور. وقتی من آلبومی را منتشر می.کردم، می.فهمیدم که چه اخر و عاقبتی برای آلبوم بوجود آمده. چند نفر خریدند و شنیدند. بازتاب.ها خیلی روشن و واضح می.رسید. الان خیلی فرق کرده. به واسطه حضور ماهواره، سلیقه.ها خیلی فرق کرده. به هر حال تو هر چیزی را که بشنوی به آن عادت می.کنی همین باعث تغییر در سلیقه.ات می.شود. این روز.ها دیگر موسیقی من و امثال من دیگر شنیده نمی.شود. من یک سری مخاطب دارم که می.روند و آلبوم را می.خرند و گوش می.دهند. همین. در سالهای دور شما هر کانال تلویزیونی ای را که می.زدید یا صدای من در حال پخش بود یا محمد اصفهانی یا خشایار اعتمادی، یا قاسم افشار و... یعنی موسیقی شنیده می.شد. ولی الان این طور نیست. باید شما مخاطب علیرضا عصار باشی که بروی و آلبوم را بگیری گوش کنی. یعنی ما این وسط مهجور واقع شده.ایم. آنهایی که کار.هایشان از ماهواره در حال پخش است، بیشتر و بهتر از مایی که باید مجوز بگیریم و کار کنیم، شنیده می.شود. این اجحاف است و باعث شنیده نشدن و لطمه خوردن به کلیت کار می.شود. پس در دراز مدت هم این به ذائقه عمومی هم سرایت پیدا می.کند.
    • در صحبت.هایتان اسامی را آوردید که عمدتا به نسل اول پاپ پس از انقلاب مربوط می.شود. دلایل ماندگاری برخی از این نسل اولی.ها و سقوط برخی دیگر را با در نظر گرفتن شراط اجتماعی مساوی برایشان چطور ارزیابی می.کنید؟
    این سوال را باید در نگاه جهانی پاسخ داد. در همه جهان بوده.اند گروه.هایی که در برهه.های مختلف آمده.اند و کارشان به شدت مورد توجه قرار گرفته ولی در کوتاه مدت همه یاد و خاطره.شان از بین رفته و چیزی از ان.ها در تاریخ باقی نمانده است. ولی موسیقی «پینک فلوید» هم داشته. بیتلز و استینگ هم داشته. خوب این.ها چطور به ماندگاری رسیده.اند؟ آن.ها کارشان را دنبال کرده.اند و سعی کرده.اند هم مسیر با نسل.ها پیش بروند. مجموعه.ای از عوامل و اضافه چیز مهمی به نام شانس. این.ها باعث می.شوند که یک اثر بماند و در دراز مدت هم لطمه.ای به آن وارد نشود. بعضی.ها این خصوصیات را دارند و برخی.ها هم ندارند.
    • علیرضا عصار در «محتسب» با حفظ همه مولفه.ها و سبک کاری.اش تا حدودی سعی کرده البوم.اش را به سلیقه عموم نزدیک کند و کار جدید.اش «پاپ».تر از کارهای قبلی به نظر می.رسد. این اتفاق تعمدی بوده؟
    خوب اگر نظر شما در مورد آلبوم این است، من منتهی الیه آرزو.هایم برای این آلبوم همین طرز برداشت است. که با دور نشدن از خود واقعی.اش، امروزی.تر و آپدیت.تر شده باشم. سعی من همین بوده و امیدوارم بقیه هم این نظر را داشته باشند.
    • چه اتفاقی افتاد که سراغ پروین اعتصامی و شعر.هایش رفتید و در البوم جدید از اشعار ایشان هم استفاده کردید؟
    کلا گویش ایشان را دوست دارم واتفاقا یکی دیگر از اشعار ایشان رو هم پیدا کرده.ام که شاید در اینده.ای نه چنان دور سراغش بروم. مفهوم کلی شعر را پسندیدم.
    • خودتان به این البوم چه نمره.ای می.دهید؟ چقدر سلیقه خود شما را توانست بر آورده کند؟
    خودم آلبوم را خیلی دوست دارم. باید کمی بیشتر از تاریخ انتشار بگذرد تا بشود از بازتاب.ها بیشتر در این مورد صحبت کرد. جواب این سوال را و بحث.های قضاوت و داوری درباره آنرا بیست روز دیگر قاطعانه می.توانم بدهم.
    • از موزیسین.ها تا به حال چه واکنش.هایی دیده.اید؟
    بیشتر تبریک انتشار البوم بوده. چون آن.ها هم هنوز زود است که درباره ما انتقاد کنند.
    • .اولین کسی که انتشار البومتان را به شما تبریک گفت چه کسی بود؟
    پدرم بودند. چون من هر روز صبح که از خواب بیدار می.شوم با ایشان تلفنی صحبت می.کنم.
    • از اهالی هنر چطور؟
    رضا یزدانی. اولین کسی که به تلفن.ام زنگ زد و انتشار آلبوم را تبریک گفت رضا بود.
    • با افشین مقدم هم در این آلبوم همکاری زیادی داشته.اید و سه ترانه از او در البوم گنجانده شده است.
    زبان افشین را دوست دارم. او از خوب.های عصر حاضر است.
    • کلا به قرارهای پائیزه این چند سال اخیر هم وفادار ماندید و مثل خیلی از کنسرت.ها و آلبوم.هایتان که در این فصل منتشر شده، «محتسب» هم در این فصل منتشر شد.
    سوای علاقه قلبی و شخصی.ای که به این فصل دارم، ولی این موضوع کاملا تصادفی بوده است.
    • چقدر در این آلبوم فرزند زمانه خودتان هستید؟
    در این روزگار خیلی سخت است که فرزند زمانه خودت باشی. زمانه، زمانه سختی ست و روز به روز هم عجیب.تر می.شود. در خیلی اوقات ترجیح می.دهم که فرزند زمانه خودم نباشم. شرایط عجیب و غریبی را در حال گذراندن هستیم و من از خیلی اتفاقات این روز.ها نمی.توانم سر در بیاورم. این سر در نیاوردن.ها طبیعتا در روزگار ما هم تاثیر می.گذارد. مهم ولی این است که سعی کرده.ام عقب نیفتم از ذهن خودم. از شرایط پیرامون.ام.
    • در همه سال.هایی که شما و فواد حجازی با هم همکاری داشته.اید، آثار خوب و قابل توجهی محصول این همکاری بوده ولی در برهه.ای این همکاری موفق به دلایلی نامعلوم قطع شد و شما برای تولید آلبوم «نهان مکن» سراغ شهرداد روحانی رفتید. هیچوقت در مورد دلایل آن قطع همکاری دقیق صحبت نکرده.اید.
    توقع اینکه فواد حجازی همیشه باید با علیرضا عصار کار کند توقع بیجا و غلطی است... همان طور که توقع همکاری همیشگی علیرضا عصار با فواد حجازی، توقع اشتباهی است. ما ممکن است که تصمیم بگیریم که هر دو این راه را با هم برویم ولی این به هیچ وجه قانون نیست و بر اساس طرز فکر شخصی ماست که آن اتفاق می.افتد. الان شاید فواد بیاید و بگوید که علیرضا من یک خوانندهای را پیدا کرده.ام که می.خواهم با او کار کنم. فواد را من منهای رفاقتمان، موسیقی.اش را دوست دارم. اصلا لزومی ندارد که ما در کار موسیقیمان، رفاقت.ها را قاطی کنیم. ما در کار حرف همدیگر رامی فهمیم. حالا این وسط شاید فواد یا من تصمیم بگیریم که با .. دیگری کار کنیم و این دلیلی بر دوست نداشتن صدای من از سوی فواد با برعکس باشد. ولي به هر حال فواد براي من بسيار عزيز است و من هميشه از كار كردن با فواد لذت برده ام و به كارش ايمان دارم و ميزان علاقه و دوستي ما به حدي ست كه كار كردن يا نكردن ما با هم تاثيري بر اين علاقه و دوستي نمي گذارد. كما اينكه تا به امروز هم نگذاشته.
    • ولی قبول دارید که اسم شما و فواد حجازی با هم و با سابقه.ای درخشان عجین شده؟
    برخی چیز.ها را اصلا لزومی ندارد در مورداش حرف زد و نه می.شود انکارشان کرد. چیزی که تو می.گویی را من قطعا می.فهمم. من این همه تجربه موفقیت آمیز با فواد داشتم. موسیقی.اش را هم دوست دارم و این اصلا ربطی به حاشیه سازی ندارد. ما اینجا اصرار عجیبی داریم برای هندی کردن همه چیز. من در یک برهه.ای خواستم که با آقای روحانی آلبوم بدهم و رفتم و این کار را هم انجام دادم و خیلی هم دوست داشتم آن کار را. یعنی آن همکاری اصلا به نظر من معنی و مفهوم.اش قطع همکاری با فواد نبود. تجربه.ای بود مثل خیلی تجربه.های دیگر.
    • اگر شش سال به عقب برگردیم باز هم آن همکاری با شهرداد روحانی از سوی شما تکرار می.شود؟
    صد در صد. چون محصول آن همکاری، کاری نبود که من به فروش.اش فکر کنم. تجربه شخصی من بود که سال.ها دوست داشتم اتفاق بیفتد و اتفاق هم افتاد و هیچ ربطی هم به رابطه من با فواد نداشت. رابطه من و فواد همیشه خوب بوده و الان هم که دوباره با هم آلبوم داده.ایم و کنسرت قرار است برگزار کنیم. حتی اگر فواد بخواهد که با .. دیگری کار کند. حتی اگر من بخواهم که با .. دیگری کار کنم. این.ها تصمیم گیری.های حرفه.ای ما است و ربطی به دوستی ما ندارد. من وقتی فواد هست خیالم از بات کار راحت است. چون به کارش ایمان دارم.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۸/۱۴ در ساعت 14:21

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. همه شركت كنند((هركسي روش كارشو ارائه بده))
    توسط hamedrz در انجمن نرم افزار FL Studio
    پاسخ ها: 119
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۲/۱۶, 13:45
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۰۸, 22:21
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۰۴, 20:51
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۲۶, 18:50
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۲۶, 12:51

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 2 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی