کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: خیلی.ها تصور می.کنند موسیقی مثل هوا رایگان است

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض خیلی.ها تصور می.کنند موسیقی مثل هوا رایگان است

    موسیقی ما - نشست بررسی قانون کپی.رایت ( حق مولف) روز گذشته با حضورِ حمیدرضا نوربخش ( مدیر عامل خانه.ی موسیقی)، رامین صدیقی( ناشر)، محسن رجب.پور ( تهیه.کننده) و همچنین کامبیز نوروزی ( حقوقدان) برگزار شد. با این توضیح که فردین خلعتبری( آهنگساز) نیز قرار بود در این نشست حضور داشته باشد که به علتِ طولانی شدنِ جشن تصویر سال و حضورش در آن برنامه، نتوانست در این نشست حاضر شود. به هر روی در ابتدای این برنامه «امیر بهاری» - منتقد و مجری- توضیحاتی مختصر درباره.ی مساله.ی کپی.رایت داد و آن را بحثی قدیمی دانست که از ابتدای قرن هجدهم در اروپا در حوزه.ی کتاب مطرح شده و بعد از پدیده.ی ضبط در موسیقی نیز نمایان شده است. در ایران اما اولین بار در سال 1304 است که قانون ثبت علایم تجاری تصویب می.شود و در سال 1348 قانون حقوق مولفان و مصنفان به تصویب می.رسد.«رامین صدیقی» - مدیر نشر هرمس- اما ابتدا درباره.ی وجود این قانون در اروپا گفت. اینکه از اواخر قرن پانزدهم این ایده شکل گرفت که موسیقی یک ایده.ی خلاقه است و باید آوردهایی برای صاحب اثر داشته باشد. مدیر نشر هرمس همچنین این مساله را توضیح داد که:«این قانون در 120 سال اخیر به خاطر تغییرات تکنولوژی گسترش پیدا کرده است؛ هر چند همچنان سرقت هنری اتفاق می.افتد؛ اما کپی.رایت رگه.هایی را ابداع می.کند تا ریسک زیر پا گذاشتن قوانین اثر کم.رنگ شود. در ایران اما قانونی در سال 48 تصویب شده است که همچنان نادیده گرفته می.شود، برای مثال، موسیقی 65 درصد برنامه.های صدا و سیما را شکل می.دهد؛ بدون آنکه درآمد حاصل از آن با صاحبان و خالقان اثر تقسیم شود. در حالی که هر بار که اثری از رسانه.ای در دنیا پخش می.شود، متناسب با اینکه رسانه در چه بردی – محلی، ملی و ماهواره.ای – باشد به هنرمند 30 تا 70 سنت یورویی. می.کند. برای مثال آلمان 12 هزار کانال رادیویی دارد اگر سالی یک بار اثر هنرمندی پخش شود، درآمد سالیانه.ی آن 3600 یورو می.شود به علاوه اینکه 60 کشور در دنیا هستند که عضو کنفدراسیون «برن» و «رم» هستند و این مبلغی رویایی برای هنرمندان است. گاهی برخی.ها می.گویند پیوستن به قانون کپی.رایت به نفع موسیقی نیست؛ در حالی که از همین راه ساده می.تواند بودجه فرهنگی ما را تامین کند و هنرمندان ما دیگر جحیره.خوار بوجه.های فرهنگی هستند.»

    صدیقی همچنین ادامه داد:« نکته.ی تاسف.بار این است که قانونی که درسال 48 تصویب شده الان هم رعایت نمی.شود. البته تشکیل دادسرای هنر و رسانه به عنوان قدم اول خوب است، اما قانون حقوق مولفان و مصنفان که در سال 76 به آن متمی اضافه شد، هرگز لازم.الاجرا نشده است؛ چون کسانی که قانون را زیر پا می.گذارند، عموما خودشان قانون.گذار هستند و همین باعث شده تا جامعه هم حساسیتی در این خصوص نداشته باشد و گمان کند که موسیقی مثل هوا قابل استنشاق است و نباید برای آن بهایی دارد.»

    .در این میان «کامبیز نوروزی» - حقوقدان- نیز به این مساله اشاره کرد که: « رشد حقوق تابعی از رشد اجتماعی است. ضمن اینکه کالای فرهنگی در ایران به تازگی جنبه کالایی پیدا می.کند، پیش از این تنها یک چیز ارزشمند بوده است نه کالا و حالا اندک اندک وجه اقتصادی هم پیدا می.کند؛ اتفاقا نقیصه.ی بزرگ عدم توسعه حقوق مولفان و مصنفان به همین خاطر است، به خصوص اینکه توسعه تکنولوژی و تولید رسانه.ها تولید و توزیع موسیقی را آسان کرده و مصرفش را افزایش داده است. این در حالی است که قانون مولف مصوب سال 48، همچنان قانون خوبی است و کاارآمد است اگرچه به دلیل تحولات تکنولوژیکی اخیر شاید ترمیم.های مختصری نیاز داشته باشد. »

    او اما به یک نکته دیگر نیز اشاره داشت:« مشکل موسیقی پیش از این به خود اهالی این هنر برمی.گردد. برای مثال قراردادهایی که در این صنف بسته می.شود و مشکلاتی دیگر که بخشی.شان، مشکل جامعه.شناسانه است. ما وقتی از حقوق صحبت می.کنیم از تصویب قواعد رفتاری صحبت می.کنیم. تحولات حقوقی باید همپای تحولات جامعه باشد؛ اما در این سال.ها تعداد کمی از هنرمندان. به مراجع قانونی شکایت کرده.اند که .سی.دی.شان غیرمجاز تکثیر شده یا بدون اجازه پخش شده است. حتی گاهی تعدادی از اهالی موسیقی حاضرند پول بدهند تا موسیقی.اشان از رادیو و تلویزیون منتشر شود؛ در این سال.ها فقط آقای شجریان رسما اعتراضشان را اعلام کردند که ایشان هم منافع اقتصادی را در نظر نداشت؛ از آن طرف ........ی فرهاد»

    در این میان، رامین صدیقی در جواب گفته.های نوروزی به این مساله اشاره کرد که تصویری که شما می.سازید، این است که خود هنرمند قانون را اجرا کند و این یعنی اینکه همه چیز متوجه.ی هنرمندان است.» نوروزی در پاسخ به او چنین توضیح داد:« مساله تقاضای اجرای قانون است. آنچه که در صنف موسیقی اتفاق نمی.افتد، نبود تقاضا برای اجرای این قانون است. تقاضا از طریق بیانیه جواب نمی.دهد. موسیقی.دانان در این زمینه ضعیف کار کرده.اند؛ ضمن اینکه ما در کشورمان آهنگسازی مثل موتسارت نداریم تا انتظار داریم قانون کپی.رایتِ ما همان چیزی باشد که در اروپا و آلمان اتفاق می.افتد؟. »

    این سخنانِ نوروزی با اعتراض شدید رامین صدیقی مواجه شد. در ادامه.ی بحث اما این حقوقدان به این مساله اشاره کرد که:« این روزها علاوه بر رادیو و تلویزیون، تکثیر غیرمجاز فیزیکی در دی.وی.دی.ها و همچنین دانلودهای غیرمجاز اینترنتی باعث شده تا مبارزه با این پدیده از لحاظ اجرایی مبارزه پیچیده.تر از گذشته شود. به خصوص اینکه استفاده غیر مجاز از موسیقی صدها برابر بیشتر از استفاده مجاز است.»

    در بخش بعدی برنامه حمیدرضا نوربخش، محسن رجب.پور و رامین صدیقی در میزگردی در این خصوص صحبت کردند. حمیدرضا نوربخش – مدیر عامل خانه.ی موسیقی- صحبت.های نوروزی را تایید و به این نکته اشاره کرد که:« در این سال.ها خود هنرمندان حرکت جدی انجام نداده.اند و تنها استاد شجریان به خاطر استفاده..ی ابزاری و تفاسیری که از آثارشان می.شد و مورد تاییدشان نبود؛ به پخش آثارشان در صدا و سیما اعتراض کرد. ما مشکلات بسیاری در سال.های بعد از انقلاب داشته..ایم، یعنی رسانه.ی ملی بسیاری از حقوق را رعایت نمی.کند و به جوانب دیگر موسیقی هم احترام نمی.گذارد و در این میان هنرمندان سکوت کردند. وقتی از ابتدا ساز را نشان ندادند، اگر هنرمندان با این رسانه همکاری نمی.کردند،.این رویه ادامه پیدا نمی.کرد. خواننده.ی سنتی در صدا و سیما مجبور به «پلی.بک» - لب.زدن- شده است و این شان موسیقی ایرانی نیست. ما در موسیقی سنتی نمایش نداریم. به همین خاطر است که می.گویم هنرمندان انگیزه.ی قوی و اراده.ای که باید، نداشته.اند. ........ی فرهاد این اراده را داشتند و تا اندازه.ای موفق شده.اند.»

    او سپس به اقدامات خانه.ی موسیقی در این زمینه اشاره کرد و گفت:« ازسال گذشته به طور جدی شورای مشورتی در خانه تشکیل شد و همزمان با فستیوال موسیقی، کمپینی در این خصوص شکل گرفت. به قول آقای نوروزی مساله.ی بیانیه و قطعنامه کافی نیست. باید اقدام کرد. و خانه.ی موسیقی به سمت این اقدام می.رود. ما می.خواهیم اعضای موسیقی وکالتی به خانه.ی موسیقی دهند و عدم رضایتمندی خود را اعلام کنند. علاوه بر آن ما نیاز به آموزش به جامعه داریم. جامعه.ی ما به هیچ عنوان آگاه نیست. غالب ........های ایرانی به قبح این مساله واقف نیستند و تلقی ندارند که کپی.غیر مجاز «دزدی» است. »

    محسن رجب.پور نیز در این خصوص گفت: «در این سال.ها شان را از موسیقی ایرانی گرفته است. به همین خاطر است که ساز نشان داده نمی.شود و حتی نوازنده گاهی پشت پنل ساز زده است. پذیرش این تحقیر، یک مشکل فرهنگی است. وقتی این شانیت وجود نداشته باشد؛ جامعه از این موضوع سوء استفاده می..کند؛ از آن طرف مشکل عدم آگاهی است؛ اما من به عنوان یک تولید کننده، این ابزار را دارم که برای جامعه توضیح دهم که این شکل استفاده از موسیقی دزدی است؟. شاید هنرمندی ابتدای کارش اثرش را به شکل رایگان به صدا و سیما می.دهد یا حتی به بهای جزا حاضر است اثرش را به ماهواره.ها بدهد؛ اما این به خاطر نقصان فضای تبلیغات در ایران است. »

    او همچنین در پاسخ به اظهارات گفته شده در این جلسه بیان کرد:«من برای آثارم که بیشترین کپی غیرمجاز و دانلود داشته باشد شکایت کرده.ام وکیل گرفته و ماه.ها دویده.ام و حتی ده نفر را دستگیر کرده.ام؛ اما در پروسه.ای که یکسال طول کشیده شده است، شخص مجرم تنها 50 هزار تومان جریمه شده است و این در حالی است که پول وکیل 4 میلیون تومان بوده است. بنابراین چون نتیجه درست نبوده است، من ترجیح می.دهم فرهنگ سازی کنم و روی اثرم نوشته.ام:« لطفا کپی نکنید».از آن طرف فراموش نکنید که صدا و سیما حتی حاضر نشد ترخ پخش فوتبال را بدهد، پس ما نمی.توانیم این انتظار را برای موسیقی که هنوز از نظر شرعی مشکل دارد، داشته باشیم.» .

    رامین صدیقی هم به این مساله اشاره کرد که اگر آقای شجریان موفق شد تا ایده.اش را عملی کند، به خاطر هویت و اعتبارش نزد جامعه بود و همه این امکان را ندارند، ضمن اینکه اصولا حتی اگر صدا و سیما بخواهد حقوقِ مولف و مصنف .را بدهد، راهی برای این مساله وجود ندارد و این همان خلا قانونی است. در پایان جلسه، حمیدرضا نوربخش بار دیگر اظهار امیدواری کرد تا خانه.ی موسیقی در سال 94 بتواند ایده.هایش در این زمینه را عملی کند، ضمن اینکه همچنان مهم.ترین کار را بحث آموزشی دانست و آگاه کردن جامعه. او همچنین به این مساله اشاره کرد که در این سال.ها مسایل و ماطلبات معوقه در موسیقی انقدر زیاد بوده است که محلی برای پرداختن به کپی.رایت نبوده است.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۶ در ساعت 16:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. یک تصور غلط درباره کات کردن فرکانس در مسترینگ
    توسط Owais.S در انجمن مستـرینگ(Audio Mastering)
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۰/۱۲, 16:44
  2. همکاری «خارج از تصور» رضا صادقی با آهنگساز پاپ
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۲/۱۴, 12:30
  3. دلنوشته : تصور کن از Roya
    توسط Roya در انجمن دلـنوشــته
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۲/۱۲, 19:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۷, 12:40
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۳۰, 16:30

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 9 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست