کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: آيا موفقيت «غريبه» برای «عشق یعنی...» تكرار می.شود؟

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض آيا موفقيت «غريبه» برای «عشق یعنی...» تكرار می.شود؟

    موسیقی ما - ده سالی می.گذرد از روزی که «فریدون» و صدایش در میان جوانان ایرانی محبوب شد. اولین باری که صدایش را شنیدیم، در آلبوم «تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید » بهنام صفاریان بود و از محیط لس.آنجلس آمده بود تا در بازار موسیقی ایران فعالیت کند. حالا او پنجمین آلبوم.اش را منتشر کرده و هنوز که هنوز است همه از «تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید » حرف می.زنند. در این سال.ها علاقه.مندان موسیقی پاپ منتظر همکاری مجدد فریدون و بهروز صفاریان بودند و حالا پس از ده سال از اولین همکاری، بار دیگر اثر مشترکی از این دو منتشر شده که در میان سه آلبوم پر سر و صدای موسیقی پاپ سال 93 قرار گرفته است. همه اینها بهانه.ای شد تا میزگردی برای تحلیل و موشکافی بیشتر درباره این آلبوم تشکیل دهیم و در آن از «فریدون» و «بهروز» (به عنوان عوامل آلبوم) و «رضا تاجبخش» (کارشناس موسیقی) و «افشین مقدم» (کارشناس ترانه) دعوت کنیم تا به نقد و بررسی اثر بپردازند. ماجرا اما به شکل دیگری پیش رفت و در بخشی از لحضات میزگرد، جای این تیم.ها با هم عوض شده بود. بخوانید و ببینید ماجرا از چه قرار بوده است.صفاریان: قبل از شروع این بحث شاید بد نباشد که بگوییم همه ما به عنوان آدم.های حرفه.ای به این میزگرد آمده.ایم و اگر هر نظری درباره هنرمندان و محصولات هنری می.دهیم، صرفاً نظر شخصی ماست و هیچ قصد و غرضِ غیرهنری در آن دخیل نیست.

    مقدم: بهروز جان! تو در این مجموعه چند قطعه را تنظیم کرده.ای؟

    صفاریان: من پنج قطعه را تنظیم کردم. تمام کارهایی که انجام شده با نظارت من بوده و میکس و مسترینگ هم از لحاظ سلیقه.ای زیر نظر خودم بوده است.

    تاجبخش: اگر موافق باشید من می.خواهم بحث را از اینجا شروع کنم که در ایران کم.وبیش زوج.های موسیقاییِ موفق داشته.ایم، اما خارج از ایران این اتفاق خیلی بیشتر رخ می.دهد. قبل از انقلاب این قبیل زوج.ها زیاد بوده.اند و بعد از انقلاب هم تیم.هایی مثل «فواد حجازی-علیرضا عصار» یا «بهروز-فریدون» وجود داشته.اند. به نظر من آلبوم «غریبه» این اتفاق را به صورت خیلی جدی رقم زد. آن آلبوم بلوغ هنری این دو نفر بود و اگر آلبومی که الان منتشر شده، با فاصله دو یا سه سال از آن اثر منتشر می.شد خیلی خوب بود. چرا این اتفاق دوباره رخ نداد و این وسط شاهد یک فاصله ده ساله هستیم؟

    فریدون: راستش من بی.تقصیرم!

    صفاریان: من سعی می.کنم از این حرف به این موضوع برسم که چرا نباید یک اتفاق خوب دوباره رخ دهد.

    تاجبخش: من تو را با «علی لهراسبی» و خیلی.های دیگر هم به عنوان تیم دیده.ام. ولی هیچ کدام نتوانسته.اند موفقیت تیم دونفره شما را تکرار کنند.

    صفاریان: البته آنها هم در زمان خودشان تأثیرگذاری خودشان را داشته.اند.

    فریدون: ایشان یک زمانِ دو ساله پس از «تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید » را صرف آلبوم «تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید » کرد. از طرف دیگر وقتی که بهروز صفاریان مشغول تولید یک آلبوم باشد، دیگر به هیچ چیز دیگری فکر نمی.کند.

    تاجبخش: خودت آن زمان فکر نمی.کردی که این راه را ادامه دهی؟

    صفاریان: این ماجرا دلایل حاشیه.ای دارد که به بحث ما مربوط نمی.شود. دلیل حاشیه.ای هم اختلافاتی بود که در مجموعه ما وجود داشت و اتفاقاً قبل از موفقیت آلبوم به وجود آمد. معمولاً این اختلافات بعد از حصول موفقیت صورت می.گیرد ولی یک بخش از مسائل ما به اختلاف.نظر با تهیه.کننده، درباره نوع کاری که انجام می.دادیم مربوط می.شد. حتی با فریدون در یک سری مسائل دیگر، دچار مشکل شدیم. پس از اتمام «تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید » به دلیل حواشی که داشت، خیلی دل.چرکین و خسته بودم. تصمیم داشتم که پس از آن کار، یک مقدار از همراهی این تیم عقب.نشینی کنم تا استراحت داشته باشم. می.دانم که هر اتفاق خوبی که رخ می.دهد، یک سری حواشی دارد و من به دلیل تیم موفقی که قبل.تر با «شادمهر عقیلی» داشتیم، با این موضوع آشنایی داشتم.

    تاجبخش: ولی من همکاری تو و فریدون را از آن هم موفق.تر می.دانم.

    صفاریان: شاید من و شادمهر هم تحت تأثیر چنین جریاناتی بود که مدت زیادی همکاری نکردیم. ولی اینجا تقصیر را به گردن دیگران و فریدون می.اندازم که موضوعِ همکاریِ مجدد ما را هدایت نکرد.

    تاجبخش: ببخشید که من این سوال را پرسیدم و فقط می.خواستم بدانم که چرا دیگر شاهد این همکاری نبودیم.

    صفاریان: زمانی که نطفه یک اتفاق خوب گذاشته می.شود، باید آسیب.شناسی کنیم که چرا دیگر نباید تکرار شود. ما اختلاف داشتیم ولی می.توانستیم ادامه دهیم. من صدای فریدون را خیلی دوست داشتم و طبق گفته خودش او هم طرز فکر من را دوست دارد.

    فریدون: هنوز هم دوست دارم که ارکستر من دست تو باشد، چون حضور تو یک وزنه است.

    صفاریان: به هر شکل من از بابت این تأخیر متأسفم و دوست داشتم که این اتفاقات خوب را زودتر از اینها تکرار کنیم و آن را به پله.های بالاتر و درآمدزایی برسانیم. آن آلبوم شاید جزو افسانه.های کارهایی بود که من انجام دادم. می.توانست اتفاقات بزرگ.تری را به لحاظ موفقیت کاری و مالی در پی داشته باشد. هیچ.کدام از این اتفاقات رخ نداد و شخصاً متأسفم. دوست دارم که از این به بعد دیگر شاهد این موضوعات بین من و فریدون یا هر زوج هنری دیگری نباشیم.

    اتفاقاً خوب است که این بحث پیش آمد و می.توانیم در این مورد صحبت کنیم که چرا تیم.های هنری در ایران هیچگاه پایدار نیستند؟

    تاجبخش: اولین موضوع خود آن دو نفر هستند. اگر آن دو نفر بتوانند با هر قضیه.ای کنار بیایند، بقیه مسائل دیگر حاشیه است. اما متأسفانه همیشه به این شکل است که پس از موفقیت آن همکاری، بحث.های حاشیه.ای شروع می.شود و دیگر آن ارتباط به پایان می.رسد. در موسیقی ایران هیچ گاه ارتباط متداومی نداشته.ایم.

    صفاریان: اگر یک تهیه.کننده قوی و مدیر بالای سر کار باشد، می.تواند این حاشیه.ها را کنترل کند. اختلافات زیادی در گذشته درون گروه «آریان» وجود داشت ولی تهیه.کننده.شان با تکیه بر مدیریت خود اجازه نمی.داد که این گروه از هم بپاشد. پس نتیجه می.گیریم که مدیر خوب بسیار کم داریم.

    البته باید این را هم در نظر بگیریم که موفقیت محصول هر تیمی، لزوماً موفقیت کارهای بعدی آنها را تضمین نمی.کند.

    صفاریان: بالاخره تیم.های موفق کیفیت کار خود را حفظ می.کنند و ارتقاء می.دهند. من اعتقاد دارم با تلاش و صرف هزینه و وقت می.توان به پله.های بالاتر موفقیت هم رسید.

    الان پیش از شروع جلسه داشتیم در مورد آلبوم «پاییز، تنهایی» حرف می.زدیم و شما گفتید که آلبوم موفقی نیست. در حالی که از نظر شما همین تیم، آلبوم موفق «عاشقانه.ها» را تولید کرده.

    تاجبخش: تو از چه جهت می.گویی که موفق نیست؟ ما از منظر یک موزیسین نگاه می.کنیم.

    صفاریان: من می.گویم که موفق نشد، به دلیل اینکه من را راضی نکرد و این، یک نوع عدم موفقیت است. همانطور که 10 سال قبل در مورد آلبوم «برکت» محمد اصفهانی، موزیسین.ها همین حرف.ها را زدند و جدی گرفته نشد و در نهایت با گذشت چند سال، صحت آن نظرات مشخص شد. اما در این جا بحث ما این است که متأسفانه مدیریت صحیح روی بیشتر پروژه.های موسیقایی وجود ندارد و یک موزیسین آن.طور که باید از کار منتفع نمی.شود و دفعه بعد فقط انجام وظیفه می.کند و آن انرژی را که لازم است، روی کار نمی.گذارد. مثلاً آقای «فریدون» با من کار می.کند و اتفاق بزرگی رخ می.دهد و آلبوم بعدی را با شخص دیگری کار می.کند و به من لطف می.کند و دو ترک را در اختیارم قرار می.دهد! از دور اگر نگاه کنی، ممکن است همان تیم به نظر برسد ولی این تیم برای کار از جان و دل مایه نمی.گذارد. آن مدیریت باید به درستی وجود داشته باشد تا همه با جان و دل کار کنند.

    مقدم: در این بحث شاید بد نباشد مثالی بزنم از یک تیم موسیقی. به نظرم تمامیت.خواهی یکی از موضوعاتی است که به همه تیم.های موسیقی ضربه زده است. تیم.های موسیقی وقتی که گمنام هستند و شروع به کار می.کنند، آهنگساز، شاعر و خواننده از آن منتفع می.شود. اما وقتی به شهرت می.رسند، مشکلات.شان آغاز می.شود. تیمی را می.شناسم که در اوج شهرت به خود مغرور شده بود و مثلاً به نوازنده.هایی که حق و دستمزد خود را از آنها طلب می.کردند، پاسخ منفی می.دادند و کم.کم همه را از خود دور کردند و در نهایت به فروپاشی خود آن تیم منجر شد. تفکر آنها این بود که آقای شاعر یا نوازنده، شما از طریق تیم ما مطرح شده.اید و این پول را باید از خارج از این تیم دریافت کنید. شاید این موضوع مختص تیم.های هنری دیگر هم باشد که خواننده پس از معروف شدن می.گوید چرا باید سه یا چهار میلیون تومان پول شعر بدهم. از شاعران گمنام استفاده می.کند و همین موضوع در درازمدت آفت موسیقی ما شده است.

    صفاریان: آقای فریدون.خان! چه شرایطی باعث شد که در آلبوم بعدی خودت نتوانی با من کار کنی؟

    فریدون: من یک موضوع را به شما گفتم و شما هم هیچ.گاه قبول نکردی. گفتم من برعکس همه آدم.هایی که وقتی به جایی می.رسند، دوست دارند که به تنهایی آن بالا بایستند و برای خودشان پول.سازی کنند، فکر می.کنم که من و تهیه.کننده و بهروز صفاریان باید یک گروه بشویم. آقای صفاریان به جای کار با دیگران فقط برای این گروه کار کند که می.تواند برایش پول.ساز هم باشد.

    صفاریان: رضا! به نظر تو که موزیسین هستی، آیا خوب است که من با قابلیت.های خودم فقط برای یک نفر کار کنم؟

    تاجبخش: من موافق نیستم. اگر یک موزیسین خوب در کنار همکاری ثابت با یک نفر، موسیقی.ای را که دوست دارد تولید کند، ایرادی ندارد.

    صفاریان: بعضی کارها هست که فقط با «محمد اصفهانی» بهترین جواب را می.دهد. یعنی شما می.گویی که من از آن قابلیت چشم بپوشم و فقط با همدیگر کار کنیم؟

    فریدون: اگر هنرمندی بخواهد به درآمدزایی برسد، از نظر من این الگوی درست و اصولی.اش است.

    رضا تو خودت حاضری این کار را بکنی که فعالیت.هایت را فقط روی یک نفر متمرکز کنی؟

    تاجبخش: نه.

    فریدون: من می.گویم آن منافع مالی را وسط می.گذارم و خودم هم کاملاً در اختیار گروه هستم. هیچ چیز دیگری را نمی.خوانم و هر کاری بخواهم انجام دهم، با شما هماهنگ است و درآمدم هم با شما تقسیم می.شود. اما شما هم باید این کار را در حق من بکنی و فقط مدیریت تیم ما را قبول کنی.

    مقدم: من شاعرم و تخصصی در این زمینه ندارم، ولی به دلیل اینکه با این بچه.ها زندگی کرده.ام، به این تجربه رسیده.ام. خواننده در بهترین حالت مجری تفکرات شاعر و آهنگساز است. حتی تنظیم.کننده هم جزو خالقین اثر محسوب نمی.شود. البته به این مفهوم نیست که نقش کمتری نسبت به آهنگساز برای تنظیم.کننده قائل باشم. تنظیم در خیلی جاها حتی نقش بیشتری نسبت به آهنگ ایفا می.کند، اما چون با تعریف سروکار داریم، اصولاً شاعر و آهنگساز خالقین اثر محسوب می شوند و کسی که کارش خلق است، این شهوت را در طول زندگی دارد و می.خواهد که در مدل.های مختلف خلق کند و دیده شود. به نظر من بهروز چون خالق است، دوست دارد که این تنوع را در کارهایش داشته باشد.

    فریدون: سنتی بخواهد برایش می.خوانم؛ بندری بخواهد می.خوانم؛ حتی خراباتی هم برایت می.خوانم! (خنده جمع)

    تاجبخش: در اینکه خواننده انحصارطلب است، شکی نیست.

    مثلاً آهنگسازی که با یکی از 3-4 خواننده برتر موسیقی پاپ ایران کار کرده، این شهوت را داشته تا با بقیه آنها هم همکاری کند.

    مقدم: این خصوصیت هر خالقی است.

    صفاریان: فریدون هم یک موضوعی را درست مطرح می.کند و می.گوید تا زمانی که با هم هستیم باید با همدیگر بمانیم. اما تا جایی که من تمام خواسته.هایی که احتیاج داری در اختیارت قرار بدهم و کامل انجام دهم ولی در وقت.های خودم بتوانم کارهای دیگری انجام دهم به خودم مربوط می.شود.

    تاجبخش: ایشان می.گوید که من کامل می.خواهم.

    فریدون: نمی.شود، زیرا ما بهروز صفاریان را می.شناسیم. وقتی که تو برای خواننده.ای دیگر کار کنی یعنی دیگر ذهن و فکر و تمرکزت را به آن فضا اختصاص می.دهی و کار دیگری را با آن کیفیت نمی.توانی انجام دهی.

    صفاریان: این نقدها اساسی است و شاید شامل حال همه باشد. بلانسبت «فریدون» که اینگونه نیست اما من برای خواننده.هایی کار کردم و احساس کردم که دوست ندارد برای دیگری کار کنم.

    فریدون: خواننده.ها زیاد انعطاف ندارند ولی در این آلبوم من کوچک.ترین دخالتی نکردم.

    تاجبخش: شما قبول دارید؟

    صفاریان: خیر.

    فریدون: در کاری که شما انجام می.دادید من گفتم که چه کار می.کنید؟

    صفاریان: بله گفتید. اگر بخواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم کمی طولانی می.شود و من قصد داشتم راحت از روی آن گذر کنم.

    فریدون: این پنج قطعه را شما تنظیم کردید.

    صفاریان: قرار بود به تک.تک قطعات بپردازیم و من در جواب آنها این موضوعات را باز کنم. فقط من در انتخاب این قطعات به انتخاب تهیه.کننده و خواننده.ام احترام گذاشتم و به سلیقه آنها اعتماد کردم. من از ابعاد و زوایای مختلف، موسیقی را نگاه می.کنم و از یک ادبیات در کارهایم استفاده نکرده.ام. در رزومه کاری خودم همکاری با «قیصر امین.پور» و «علی معلم» تا «شاهکار بینش.پژوه» و «روزبه بمانی» را دارم. یعنی کار در این شاخه.های مختلف را دوست دارم و احترام و اعتقاد به مجموعه خودم را پیدا کردم. قطعاً هم کارها را دوست داشتم که تنظیم کردم، اما انتخاب.های شخص بنده آن ترانه.ها نبود.

    مقدم: یعنی کلام سلیقه شما نبود؟

    صفاریان: اعتماد کردم. شاید در این مقطع زمانی از یک نوع بافت و ادبیات خاص دیگر لذت می.برم. شاید آن چیزی که دلم می.خواست در این ترانه.ها موج بزند و من را راضی کند، آن.طور که باید نبود. اما در کار و با صدای فریدون این موضوع درست شد. البته اعتقاد من این است که موسیقی را نباید جزء به جزء نگاه کرد و به صورت واحد باید آن را بررسی کرد و از نظر من در کل این آلبوم راضی.کننده است.

    فریدون: یک اختلاف اساسی در زمینه ترانه.ها داشتیم و مسأله این بود که بهروز زمانی وارد کارزار شد که ما بخشی از ملودی.ها و ترانه.ها را جمع کرده بودیم. تهیه.کننده تصمیم گرفت که حتماً با بهروز کار کنیم و اولین آهنگش هم «هنوزم چشمای تو» بود. «عشق یعنی»، «نگاهت» و «هنوزم چشمای تو» را ساخته بودیم و «هنوزم همونیم» یا «یادش بخیر» در همان زمان آماده بود و به نظر ما خیلی خوب می.آمد. اما بهروز معتقد بود که از لحاظ ترانه می.توانیم کارهای بهتری بگیریم.

    تاجبخش: از تولید تا پایان کار چقدر طول کشید؟ استارت این آلبوم چه زمانی زده شد؟

    فریدون: به محض انتشار آلبوم قبلی، فکر روی آلبوم جدید را آغاز کردم. این بار دیگر می.خواهم برای کار بعدی به خاطر اینکه چنین اختلافاتی وجود نداشته باشد، ترانه.ها را با سلیقه گروه انتخاب کنیم.

    روند این آلبوم با «غریبه» چه تفاوتی داشت؟ یعنی آنجا ترانه.ها دست خودت بود؟

    صفاریان: شرایط زمانی و مکانیِ اتفاقاتی که رخ می.دهد، در این موضوع تأثیر دارد. «فریدون» آن زمان متفاوت.تر بود و اعتماد بیشتری به مجموعه می.کرد. با همکاری همدیگر آن موقع توانستیم این کار را شفاف.تر انجام دهیم ولی یک ترسی در همه خواننده.ها پس از اولین موفقیت به وجود می.آید و آن هم اینکه آیا می.توانیم موفقیت این کار را مجدداً تکرار کنیم؟ نکند که ریسک کنم یا اینکه تکرار آن قبلی نباشد؟ من فکر می.کنم دلیل اصلی همان انتخاب.هاست.

    فریدون: همه آهنگ.های آن آلبوم را ما با هم تنظیم کردیم و در تمام مراحل تنظیم، کنار بهروز صفاریان بودم. یک.سری ایده.ها داشتم و آنها را به او می.گفتم و بهروز تنظیم.کننده.ای است که اگر یک ایده به او یدهی، یک چیز جدید هم به آن اضافه می.کند و کار کاملی تحویل.تان می.دهد. من یک.سری تصویرسازی.ها از یک ترانه در ذهن خودم انجام می.دهم. مثلاً برای قطعه «قهوه.خونه.ها» این تصویر را ساختم و به تنظیم.کننده گفتم و او نتوانست آن فضا را پیاده کند. من صدای باز شدن سلول یک زندان را برایش آوردم و یک زندانی که با زنجیر می.رود. در «کبوتر»، «بوی سیب» یا «غریبه» این.گونه بود. غریبه را از «از کرخه تا راین» الهام گرفتم و کسی که جلوی کلیسا ایستاده بود و بهروز همان عیناً فضا را با صدای کر و... در آورد.

    فکر می.کنم «فریدون» در انتخاب ترانه.ها یک سلیقه خاصی دارد. در زمان آلبوم «تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید » یک جلسه نقد و بررسی در «ایوان شمس» برگزار شد. به خاطر دارم که شما گفتی من نمی.دانستم این همه حساسیت روی ترانه.ها وجود دارد و یادم باشد که برای آلبوم بعدی بیشتر دقت کنم. الان آن دقت صورت گرفته است؟

    فریدون: آن زمان افراد بیشتری از ترانه.سراها و آهنگسازها مشغول نقد بودند و به آنها گفتم که تخصص من موسیقی نبوده است. من تحصیلاتی در موسیقی ندارم و کسی هستم که یک صدایی داشته.ام و برخی تشویق.ام کردند و خواننده شدم. آنقدر که دوستانم به من اعتماد داشتند، خودم نداشتم. در ایران، بهروز صفاریان به من فرصتی داد که بتوانم موقع خواندن هر کاری دلم می.خواهد انجام دهم. همین موضوع باعث شد متوجه شوم که می.توان یک خط ملودی را به چند شکل مختلف خواند.

    سؤال من این بود آیا آن وسواسی که گفتید، اتفاق افتاد؟

    فریدون: از من زیاد توقع نداشته باشید که آلبومی درست کنم که خیلی عالی و ترانه.هایش آنچنانی باشد. من هم یک آدم معمولی هستم. باید از دوستانی که تخصص دارند، کمک گرفت.

    پس شاید بهتر باشد افشین مقدم در مورد ترانه.ها نظر بدهد و مقایسه.ای با آلبوم.های قبلی داشته باشد.

    مقدم: نظر کلی من نسبت به این آلبوم به.شخصه مثبت است. اصولاً وقتی یک ترانه.سرا به یک آهنگ گوش می.دهد، در وهله اول درگیر کلام می.شود و به موسیقی دقت نمی.کند. لااقل در دفعه اول بیشتر به دنبال این است که ببیند کلام چه می.گوید. اما به نظرم حس خواندن و میکس و مستر و تنظیم کارها آنقدر خوب بود که من به عنوان ترانه.سرا برای اولین.بار اصلاً کلام را نمی.شنیدم! من به عنوان یک ترانه.سرا که تجربه کمی ندارد، اعتقاد دارم که تعلق کلام و ترانه در وهله اول به موسیقی است تا به ادبیات. متأسفانه نود درصد منتقدان ما نمی.خواهند این مسأله را درک کنند و از زاویه شعر با ترانه برخورد می.کنند. در ترانه.های این آلبوم هم به لحاظ ادبی و هم به لحاظ موسیقی شعر ایرادات کوچکی وجود دارد ولی در تلفیق با موسیقی چون به هدف نهایی که همان تأثیرگذاری و درگیری با عاطفه مخاطب باشد نزدیک شده.اند شاید اکثر ترانه.سراهای آلبوم گمنام باشند ولی به نظرم مشخص است فریدون متناسب با حس خواندن خود کلام را انتخاب کرده. در این آلبوم دو ترانه هستند که از نظر سوژه و عاطفه و از نظر تکنیکی بهتر از بقیه جلوه می.کنند که یکی ترانه «قهوه.خونه.ها» سروده رسول یونان است که شاعر توانایی است و دیگری ترانه «جاذبه» است که لحظات خوبی را در آن شاهد هستیم. به اعتقاد من باقی ترانه.های این آلبوم در خدمت موسیقی و ملودی.های فریدون بوده.اند و به همین خاطر می.گویم چون به هدف نزدیک شده.اند، در اجرا موفق بوده.اند.
    نقد و بررسی آنها از زاویه ادبیات مبحث دیگری است، ولی به صورت کلی در اولین بخش صحبت.های خودم، حس ملودی.ها و حس خواندن فریدون را دوست داشتم و کل مجموعه اذیتم نمی.کند.
    من فکر می.کنم که «فریدون آسرایی» با اکثر خوانندگان داخلی یک تفاوت عمده دارد و آن اینکه صدای او برخلاف خیلی خوانندگان دیگر، «حال» دارد. خواننده.های داخلی خیلی خوب.اند ولی اکثراً صدایشان حال ندارد. همه این موارد ریشه.های جامعه.شناختی و روان.شناختی دارد. فریدون به دلیل اینکه آدم راحتی است، خیلی راحت ترانه.های خود را انتخاب کرده و فکر می.کنم با آنچه در اختیار داشته، بسیار موفق بوده و توانسته ارتباط بسیار خوبی با مخاطب بگیرد. خود من به عنوان کسی که زمان گوش کردن هر موسیقی، بیشتر به کلام توجه می.کنم، فقط درگیر حس فریدون بودم.

    ادامه دارد ...



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۹ در ساعت 14:40

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. چه مواردي بايد توي ساخت بيت رپ رعايت بشه؟لطفا راهنمايي كنيد
    توسط meysamgomnam در انجمن رپ /هیپ هاپ (Rap/ HipHop)
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۱۵, 06:49
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۲۹, 21:20

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست