کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: بالاخره یک نفر باید اعتراض می.‏کرد

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض بالاخره یک نفر باید اعتراض می.‏کرد

    گفت.وگو با «شهرام شعرباف» و صحبت‏.های بی.‏پروای او درباره نامه سر....ه «اوهام» به وزارت ارشاد



    موسیقی ما - 28 بهمن ماه بود که شهرام شعرباف (سرپرست گروه اوهام)، با انتشار نامه.ای تصمیم گرفت دل را به دریا بزند و به قول خودش عطای فعالیت مجاز در عرصه موسیقی را به لقای آن ببخشد. شعرباف با انتشار این نامه.ی بی.سابقه، اعتراض شدید خود را به سیستم حاکم بر موسیقی اعلام کرد و خواستار ابطال مجوزش شد. کاری که معتقد است بالاخره باید اتفاق می.افتاد و یک نفر به آن اعتراض می.کرد و شاید چه کسی بهتر از یک موزیسین راک که در این سال.ها به هر دلیلی سبک موسیقی.اش تحت فشار بوده است.
    در این گفت.و.گوی دو ساعته از پانزده سال پیش تا به امروز صحبت کردیم و از همه دری سخن گفتیم؛ از برنامه.های آینده اوهام، تصمیم شعرباف برای ماندن در ایران، صحبت.هایش درباره مدیر کل دفتر موسیقی و زمزمه.هایی مبنی بر انتشار رسمی آلبوم تصویری اوهام.
    .
    * برای موزیسینی که حدود پانزده سال است گروه موسیقی خود را تشکیل داده و به سختی توانسته آن را حفظ کند و به جایی برساند که بتواند به صورت مجاز فعالیت کند، بعد از سال.ها اولین آلبوم مجاز خود را اسفند سال 92 منتشر کند و خرداد امسال هم آخرین کنسرت خود را روی صحنه ببرد و البته در این میان از رفتار وزارت ارشاد برای مجوز آلبوم و کنسرت.های خود سورپرایز شود و اعلام کند هیچ.وقت فکر نمی.کرده همه.چیز به این خوبی پیش رود، چه اتفاقی می.افتد که با تمام این شرایط تصمیم می.گیرد چنین نامه سر....ه.ای را منتشر کند و بخواهد که مجوز او را باطل کنند؟
    همانطور که گفتی، 15 سال این فراز و نشیب.ها ادامه داشته و از این پانزده سال، دوازده سال اجازه فعالیت رسمی در کشورم را نداشته.ام. اینکه در ابتدای فعالیت مجازم، از برخورد وزارت ارشاد سورپرایز شده بودم، واقعیت داشت و راستش را بخواهید، به نوعی از طرف خود آنها چراغ سبز نشان داده شد که برای درخواست مجوز اقدام کنیم و بعدها متوجه شدم در آن دوره هفت، هشت نفر دیگر هم به غیر از من بوده.اند. در واقع به این نتیجه رسیده بودند که این گروه.های موسیقی مثل «اوهام» و دیگران که کارشان را می.کنند، پس شاید بهتر است به آنها مجوز بدهیم تا بتوانیم آنها را کنترل کنیم و نشان دهیم که هنرمندان ما خیلی راحت در کشورمان فعالیت می.کنند.
    در آن دوران هم بعد از حدود یک ماه، گروه من ثبت شد که البته گفتند نمی.توانیم از اسم «اوهام» در ایران استفاده کنیم و به اسم گروه «شهرام شعرباف» آن را ثبت کردند. همه.چیز خیلی خوب پیش رفت و ما هم اولین کنسرت رسمی خود را در شهریور 91 برگزار کردیم. ظاهراً همه.چیز خیلی خوب پیش می.رفت و مشکلی نبود تا رسیدم به آلبوم «این خرقه بیانداز» که اسفند سال پیش منتشر شد و ما تصمیم گرفتیم در سال 93 فعال.تر باشیم. در اردیبهشت و خرداد هم کنسرت برگزار کردیم و هیچ مشکلی هم پیش نیامد. دفعه.های پیش گاهی اوقات من را برای تعهد دادن می.خواستند ولی این.بار هیچ اتفاقی نیفتاد.
    کنسرت خردادمان را ضبط کردیم تا به صورت یک آلبوم صوتی-تصویری در پاییز منتشر کنیم. از همان زمان دیگر کاری را قبول نکردم و تمام انرژی خود را برای آماده کردن این آلبوم گذاشتم. بعد از ماه محرم و صفر هم کار را استارت زدیم که از همان زمان این داستان.ها شروع شد. ما از چندین ماه قبل برای اجرا در شهر رشت و جاهای دیگر برنامه.ریزی کرده بودیم که یکی.یکی این برنامه.ها کنسل شد و آلبوم هم معلق ماند. تنها امیدمان این بود که بتوانیم 8 اسفند یک اجرا داشته باشیم که آن هم کنسل شد.
    .
    * البته این موضوع فقط مختص این سبک موزیک نمی.شود و در چند ماه اخیر، کنسرت.های مختلفی در تمام ژانرها مثل کنسرت «گروه لیان»، «سیروان خسروی»، «علیرضا قربانی» و... در شهرستان.های مختلف لغو شده است.
    روزی که قرار شد گروهم را ثبت کنم، به من گفتند سبک کارم را بنویسم «موسیقی تلفیقی»، چون در بخش اداری وزارت ارشاد چیزی به نام موسیقی راک وجود ندارد! آن زمان هیچ مشکلی نبود و در تبلیغات هم همه.جا می.گفتند گروه تلفیقی «اوهام». می.خواهم بگویم در مواقعی که شرایط پیچیده می.شود، نام سبک ما می.شود راک و مشکل.دار، اما در باقی مواقع تلفیقی است. من در جریان کنسل شدن این کنسرت.هایی که گفتید هستم و می.دانم که دلایل آنها چیست. من می.گویم حداقل کاری که می.توانستند انجام دهند این بود که با یک برخورد محترمانه و درست و یک جواب واضح به من پاسخ دهند؛ نه اینکه یک نفر را از آبان تا بهمن معلق نگه دارند و هربار بهانه.های واهی بیاورند.
    در واقع این سه برنامه ما را که نابود کردند، تا لحظه آخر هیچ جواب واضحی ندادند و آن.قدر ما را دواندند که آن برنامه.ها را از دست دادیم. در همین مدت، یک گروه راک دیگر همین.جوری کار می.کرده و در همان شهر رشت که برنامه ما کنسل شد، آن گروه اجرا داشت. صحبت من این است که علت این تبعیض.ها چیست؟ اگر شرایط بد است، باید برای همه بد باشد. دوم اینکه من می.گویم یک جواب واضح می.دادند و همان آبان.ماه به ما می.گفتند که به دلیل شرایط حال حاضر نمی.شود الان کار کرد. نه اینکه سکوت کنند و ما هم همین.جوری پیش برویم و هزینه کنیم.
    .
    * در این مدت تا حدودی اطلاعات مربوط به «اوهام» در رسانه.ها بازتاب داده شد. با توجه به اینکه در این سال.ها، اوهام خودش را به سختی حفظ کرده بود، فکر می.کنید اتفاق بهتری که می.توانست برای اوهام بیفتد چه بود؟ خواست فرهنگی شما چه بود که دست به چنین عصیان و اعتراضی زدید؟
    در این سه سال که اوهام مجوز گرفت، همه داشتند آن لایه رویی را می.دیدند که ما در حال کار کردن هستیم و همه.چیز هم خوب است؛ اما در همین سه سال هم صدها مشکل ریز و درشت پیش می.آمد. طبق روال همیشگی هم همه می.گویند سکوت کن وگرنه مشکلت حادتر می.شود. ما کلی مشکل داشتیم مثلاً یک.بار روز بعد از کنسرت من را خواستند و گفتند چرا از نور قرمز در کنسرت استفاده کرده.ای؟! در کنسرت آخر، ما نه نورپردازی داشتیم و نه ویدیو پروجکشن. عکس.ها را که ببینید، «آزادی» یک سالن سیاه است که فقط تعدادی LED روی زمین چیده شده که به آنها هم گیر داده بودند.
    می.خواهم بگویم فکر نکنید در این سه سال همه.چیز گل و بلبل بوده، ما سکوت می.کردیم که همان مقدار اندک را هم از دست ندهیم. شرایطی که من می.خواهم، شاید با شرایطی که الان وجود دارد، خیلی فاصله داشته باشد؛ اما با سیستمی که الان وجود دارد و خودم قبول کرده بودم که در آن فعالیت کنم، حداقل درخواستم این بود که تصمیم.گیری.ها و برخوردهای سلیقه.ای و شخصی اتفاق نیفتد و با زندگی کسی بازی نشود. در واقع، بزرگ.ترین خواست فرهنگی من همان چیزی بود که این آقایان ادعا کرده بودند در قبال این قرارداد دوطرفه به من خواهند داد.
    .
    * طی یکی، دو سال اخیر نسبت به سه سال پیش حتی، تعداد افرادی که موسیقی راک کار می.کنند و توانستند مجوز بگیرند بیشتر شده؛ مثل «فرشاد رمضانی»، «گروه کامنت»، «خورشید سیاه»، «بُمرانی» و... خود آقای ارجمند هم رسماً حمایتش را از موسیقی راک اعلام کرد و حتی در کنسرت «کَهت مَیان» حاضر شد. برخی معتقد بودند که شاید کمی عجولانه تصمیم گرفته.اید. از طرفی هم سال.هاست که پای گروه «اوهام» ایستاده.اید و حتی در مقاطعی به تنهایی برای آن جنگیده.اید. به قول خودتان زندگی را هم از این راه می.گذرانید و طبیعی است که نمی.شود از کنار این موضوع هم به سادگی گذشت.
    در حرف زدن همه.چیز خیلی آسان است، من هم می.توانم خیلی شعارها بدهم. رفتار آدم.ها و چیزی که در عمل اتفاق می.افتد، نشان.دهنده این است که چقدر آدم.ها از یک موضوع حمایت می.کنند و به آن اعتقاد دارند.
    .
    * خب همانطور که اشاره کردم، در عمل به این افراد اجازه فعالیت داده.اند.
    خیلی مواقع ممکن است از افرادی حمایت شود که بی.خطر باشند. تمام گروه.هایی که اشاره کردی، هیچ.کدام از ابتدا مشکل خاصی نداشتند. من می.خواهم بگویم اینکه صرفاً چند تا آلبوم منتشر شود، کار بی.خطری است. هنرمند هم برای اینکه بتواند آلبوم.اش را تبلیغ کند، باید کنسرت برگزار کند و در این مرحله است که این حمایت.ها اتفاق نمی.افتد. دوم اینکه حداقل نکته خوب ماجرا این است که آقای ارجمند موزیسین است. ما قبول داریم که آقای ارجمند در دفتر موسیقی می.خواهد حمایت کند اما همانجا دفتری وجود دارد به نام حراست که خیلی اوقات همکاری نمی.کند و از طرفی هم پای اماکن در میان است. من در اینکه نیت آقای ارجمند خوب است و می.خواهد حامی باشد، شکی ندارم اما می.گویم این میان ناهماهنگی وجود دارد و سیستمی که متولی موسیقی است هنوز در ارکانش که به هم متصل هستند، به هماهنگی نرسیده است.
    این حمایتی که آقای ارجمند می.گوید زمانی اتفاق می.افتد که بتواند حداقل در حیطه کاری خودش این سازمان.ها را با هم هماهنگ کند. جوری که بتوان زندگی خود را بر اساس تصمیم دفتر موسیقی تنظیم کرد. این را هم می.دانم که زور آقای ارجمند به تنهایی به این داستان نمی.رسد. درباره قسمت دوم سوالت هم بگویم همانطور که گفتی، پانزده سال پای این گروه ایستاده.ام؛ واضح و روشن بگویم که در این پانزده سال به دلیل سختی.ها، از سال پنجم به بعد من دیگر از خودم گذشتم و به دلایل دیگری آن را ادامه دادم. همانطور که می.دانید خیلی از جوان.ها راه «اوهام» را دنبال کردند و در خیلی مقاطع «اوهام» جاده.صاف.کن بود. پس تلاش من این میان فقط به خاطر خودم نبوده است.
    نامه سر....ه.ای که منتشر کردم، سومین نامه.ای بود که به آقای ارجمند نوشته بودم و دو تای دیگر خصوصی بود. به دفتر موسیقی می.رفتم و از صبح تا چهار بعدازظهر پشت در اتاق آقایان می.نشستم. بعد، از من می.خواستند نامه بنویسم و دوباره هر هفته من را دنبال نخود سیاه می.فرستادند. جلسه موسیقی برای من می.گذاشتند و سر جلسه که می.رفتم، همه رفته بودند. این رفتارها و در کنارش برخورد حراست و اماکن باعث شد به این نقطه برسم. اینطور نبوده که همه.چیز خوب باشد و با یک گیر کوچک من به اینجا رسیده باشم. به جایی رسیده.ام که دیگر خودم برای خودم مهم نیستم. کاری که «اوهام» باید می.کرد را تا الان کرده است. من 42 سال دارم و نه دیگر آن عطش روی صحنه رفتن را دارم و نه مشهور شدن. خدا را شکر در نقاط مختلف دنیا هم کنسرت داشته.ام. من می.گویم این نامه به خاطر شخص خود من نبود، این سیستم درست نیست و یک جا باید یک نفر بالاخره به آن اعتراض می.کرد. بگذریم که اگر شما یک تهیه.کننده قَدَر داشته باشید به هیچ.کدام از این مشکلات برنخواهید خورد.
    .
    * شما بعد از این یک سال تهیه.کننده.ای نداشتید که خودتان برای مجوز اقدام می.کردید؟
    من همیشه خودم دنبال کارها بودم. در این یک سال هم کسی بود که فقط دنبال کارهای اداری آن می.رفت.
    .
    * در یکی از سایت.ها نقل.قولی از زبان تهیه.کننده شما نوشته بودند بر این مبنا که هنوز چهار سانس از قرار شما با او باقی مانده است.
    قرارداد من با ایشان از شهریور 92 تا شهریور 93 بود. بعد از آخرین کنسرت.مان در خرداد هم دیگر تماسی بین ما رد و بدل نشد. اصلاً می.دانی کنسرت سی خرداد ما برای چه برگزار شد؟ به این دلیل بود که یک کنسرت، با هم حساب داشتیم و می.خواستیم با هم بی.حساب شویم. ما یک.سال با هم قرارداد داشتیم و بعد از آن دیگر نخواستیم با هم همکاری کنیم. ایشان فکر می.کردند «اوهام» همان گروه «سون» یا «فرزاد فزرین» است که با یک تبلیغ کوچک، تمام بلیت.هایش فروخته می.شود. از یک گروه مستقل راک انتظار ... طلا داشت و حتی حاضر نبود برای کنسرت یک پوستر چاپ کند. چون انتظار درآمد بیشتری داشت، خیلی زود توی ذوقش خورد. من هم گفتم اگر ناراحتی، می.توانیم آن را کنسل کنیم؛ اما به خواست خودش ادامه داد. می.خواهم بگویم کسی که از پول غذای یک عکاس هم نمی.گذرد و آن را با من حساب می.کند، چطور می.تواند از خیر چهار سانس کنسرتش بگذرد؟
    .
    * بعضی.ها هم این کار شما را راهی برای خروج از کشور دانستند.
    لطفاً این را اعلام کنید که من فعلاً قرار نیست جایی بروم. می.خواهم کارهایی را در ایران انجام دهم اما بعد از آن می.روم. می.خواهم تجربه این بیست سال را، تدریس کنم و کلاس.های ورک.شاپِ دو روزه در رشته.های فنی صدا در آموزشگاه.های رسمی تهران برگزار کنم که یکی از آنها هم همین شب عید برگزار خواهد شد. مگر اینکه آن را هم از من بگیرند که آن زمان دیگر مجبور می.شوم از ایران بروم. فکر می.کنم این کلاس.ها صد برابر آن کنسرت.ها می.تواند خیر و منفعت به جوان.ها برساند. قبل از اینکه اوهامی وجود داشته باشد، من در سن 22 سالگی درخواست مهاجرت به کانادا دادم که آن را هم بعد از دو سال گرفتم. هیچ مشکلی هم برای ماندن در آنجا نداشتم، اما برگشتم چون عاشق خاک ایرانم، نه مردم آن.
    نه در گذشته و نه الان هیچ مشکلی برای رفتن از ایران نداشته.ام که بخواهم شلوغ.بازی درآورم. دوم اینکه فکر می.کنید در این 12 سال که مجاز نبودم چه می.کردم؟ یک گروه مستقل که فقط یک وب.سایت روی اینترنت داشت، به آلمان دعوت شد و بارها کنسرت گذاشت. در هلند، فرانسه، آمریکا و نقاط مختلف بدون هیچ شلوغ.بازی کارمان را کردیم. از این به بعد هم اگر بخواهم جایی بروم و کاری کنم، همین خواهد بود و احتیاجی به این چیزها ندارم.
    .
    * بعد از اینکه اوهام مجوز گرفت، افراد زیادی برای گرفتن مجوز ترغیب شدند.
    در واقع مجوز دادن به «اوهام» برای جذب این آدم.ها بود. «کاوه یغمایی» همیشه می.گوید از روزی که شنیدم «شهرام» مجوز گرفته و فعالیت می.کند، شب.ها راحت می.خوابیدم، چون می.دانستم به زودی می.توانم در ایران فعالیت کنم و همانطور که می.دانید به ایران هم آمد. «کاوه آفاق» و دیگران هم همینطور. من هیچ.کدام از این کارها را تنها به خاطر خودم نمی.کنم و حتی موزیک از روز اول تا امروز برایم به آن شکل سود مادی هم نداشته است. در این دو سه سال بود که موسیقی برای من به درآمد اندکی رسید.
    .
    * یعنی فکر می.کنید این نامه می.تواند به روندی که در آینده اتفاق خواهد افتاد، کمکی کند؟
    بله. شاید در این دوره زمانه بگویند این آدم مجنون است اما من و بچه.های هم.راستا در این 15 سال ارشاد را مجبور به خیلی کارها کرده.ایم. فکر می.کنی برای چه تصمیم گرفتند به موسیقی راک مجوز دهند؟ آن.قدر تعداد بچه.هایی که راک کار می.کردند زیاد شد و برای خودشان سایت راه انداختند که دیدند دیگر نمی.توانند آنها را کنترل کنند و باید به آنها مجوز دهند. هر نوع موسیقی که هست، مسئولین باید بدانند که اول از همه این.ها هنرمند هستند و زندگی خود را پای این کار گذاشته.اند. شما اگر آنجا مسئولیت دارید، به خاطر وجود این هنرمندان است و اگر آنها نباشند شما کاری ندارید که بخواهید بابت آن حقوق بگیرید. باید با آنها با احترام برخورد کنید و تصمیم.گیری.هایتان کلی باشد و فقط شامل حال برخی از آنها نشود. می.خواهم بگویم هیچ.وقت محدودیت.ها و بی.قانونی.ها با سکوت حل نمی.شود.
    .
    * با تمام اعضای گروه «اوهام» برای انتشار این نامه به نتیجه رسیدید یا فقط نظر شخص شما بود؟
    داستان آن مفصل است اما در ادامه اینکه گفتم آدم انتظار پشتیبانی و برادری دارد، باید بگویم که آدم.ها فقط در فکر منافعِ پیش.پا افتاده.ی امروز و فردای خود هستند که فقط یک کنسرت بدهند و چند تومانی در جیب خود بگذارند! از شروع داستان خیلی از آدم.ها خودشان را کنار کشیدند، آدم.هایی بودند که همیشه می.گفتند می.خواهیم با تو همکاری کنیم اما در دو ماه گذشته که مشکلات به اوج خود رسیده بود، کار به جایی رسید که آنها هم جواب تلفن من را نمی.دادند! فکر می.کردند که نکند به آتش این آدم ما هم بسوزیم.
    در چهار ماه گذشته از اعضای گروه فقط یک نفر، آن هم «پویا شمالی»، باسیست گروه بود که همه جا با من آمد و بقیه اصلاً زنگ هم نزدند. روزی که این نامه را نوشتم، خیلی.ها مخالفت کردند و گفتند نباید آن را می.نوشتی اما واکنش مردم را که دیدند، نظرشان عوض شد و گفتند خوب کاری کردی. حالا دوباره می.گویند، نه شاید اشتباه کردی و... افرادی که از این کار من ناراضی هستند، همگی گیر یک منفعت مادی یا معنوی هستند و نگران.اند چیزی از دست بدهند. اما این کار من هیچ منفعت شخصی نداشت و حتی به تعبیر برخی خودزنی هم بود.
    .
    * شما برای اینکه بتوانید اوهام را سرپا نگه دارید، از یک جایی به بعد تصمیم گرفتید روش.تان را عوض کنید و مجاز شوید. حالا دوباره شرایط تغییر کرده. آیا به فکر راه.حل دیگری برای آن هستید یا قرار است دوباره به همان شرایط قبل برگردید؟
    برنامه..ام از این به بعد این است که ضبط آلبوم ادامه پیدا کند که طبیعتاً در ایران منتشر نخواهد شد و همانند گذشته که کارها روی آی.تیونز و آمازون و جاهای دیگر منتشر می.شد، دوباره قطعات را روی اینترنت خواهم گذاشت. همان آلبومی که پارسال در ایران هم منتشر شد، نود درصد شنوندگانش دانلودی بودند. یعنی از فروش آلبوم هم سودی نداشتیم. می.ماند یک کنسرت که شش ماه یک.بار اجرا داشتیم و من هر بار بعد از کنسرت می.گفتم دفعه آخر بود و دیگر نمی.توانم.
    نمی.توانید تصور کنید که در روزهای منتهی به کنسرت از لحاظ روحی و عصبی با شما چه می.کنند. سالن کنسرت را دو ساعت قبل از اجرا، با صدابرداری افتضاح به شما می.دهند و با این شرایط همه منتظرند که شما بدرخشید و عالی باشید. حالا هم فقط این کنسرت.ها کنسل می.شود و من دوباره می.خواهم تمرکزم را برای کنسرت.های بیرون از ایران بگذارم. چانچه در این دو، سه سال هم یکی، دو تا پیشنهاد خیلی خوب داشتیم اما از ترس اینکه نکند به کار من در ایران صدمه بزند، آنها را رد کردم.
    .
    * برای کجا بودند؟
    یکی از آنها تور اروپا بود که شامل ده شهر در اروپا است و الان دارم آن را برای فصل بهار پیگیری می.کنم.
    .
    * آلبومی که قرار بود به صورت انفرادی منتشر کنید، به کجا رسید؟
    چند سال است که می.خواستم آن را ضبط کنم که فرصت نمی.شد. اما در برنامه.ام هست که در سال جدید استارت آن را بزنم. منتها اینکه کجا و چه.جوری منتشر شود را نمی.دانم. تمام سازهای آن را خودم می.زنم و خودم هم می.خوانم و در واقع یک آلبوم تک.نفره است. می.خواهم بگویم الان متوجه می.شوم که در سه سال گذشته چقدر خودم را سانسور کردم. هیچ... از من نخواست این کار را بکنم اما خودم می.دانم که در آلبوم «این خرقه بیانداز» چقدر نسبت به باقی کارهایم خودم را سانسور کردم. فقط به این دلیل که می.خواستم حتماً مجوز بگیرد. این بزرگ.ترین سم برای یک موزیسین است؛ شما خودتان و موزیک.تان را خراب می.کنید و از آن.ور هیچ.گونه منفعت چه مادی و چه معنوی برای شما ندارد. می.خواهم بگویم فکر نکن آن نامه فشاری است که در عرض چند ماه به یک نفر آمده؛ از طرف آدمی است که پانزده سال تحمل کرده، در سه سال اخیر کارد به استخوانش رسیده و به جایی رسیده که در شش ماه اخیر، زندگی.اش در حال ساقط شدن بوده است.
    .
    * هنوز خبری از مجوز آلبومی که قرار بود در پاییز به صورت صوتی و تصویری منتشر شود نشده است؟
    در چند روز گذشته زمزمه.هایی شده که فعلاً نمی.خواهم راجع به آن صحبت کنم اما یک.جورهایی پیغام داده.اند که می.خواهیم مجوز آلبوم لایو اوهام را صادر کنیم. البته خبر رسمی نیست و بچه.هایی که به آنجا رفت.وآمد دارند این را به من گفتند. نمی.دانم به چه عنوان، ممکن است به خاطر دلجویی باشد و ممکن است به این علت باشد که بگویند، مجوزش را ما دادیم اما خودش نخواست. در واقع آن نامه مستقیماً به ارشاد نوشته شد اما خطاب.اش به خیلی.ها بود؛ از تهیه.کننده بگیرید تا پخش.کننده که هر کدام از وضعیت ما تا جایی که می.شد سوءاستفاده کردند.
    از دید من ارشاد با این کارها می.خواهد بچه.های راکر را به جان هم بیندازد تا صورت مسئله پاک شود و همه فکر کنند به خاطر نامه «اوهام» موزیک راک تعطیل می.شود اما به این فکر نمی.کنند که چرا باقی کنسرت.ها مثل کنسرت «علیرضا قربانی»، «سیروان خسروی» و بقیه هم کنسل می.شود.
    .
    * اگر مجوز را صادر کنند، این آلبوم را منتشر نخواهید کرد؟
    کسی که رسماً اعلام کرده مجوز من را باطل کنید و مجوزش لغو شده باشد که دیگر نمی.تواند اثری را منتشر کند.
    .
    * با توجه به همه صحبت.ها و نکات مثبت و منفی که عنوان شد، فکر نمی.کنید انتشار این نامه می.تواند کمی عرصه را برای هم صنفی.های خودتان سخت کند؟ کمااینکه در چند روز اخیر یکی، دو کنسرت راک هم کنسل شده و سرنوشت کنسرت.های این سبک موسیقی، کمی متزلزل شده است. آن زمان که می.خواستید این نامه را منتشر کنید، به این موضوع هم فکر کردید؟
    بله، کاملاً فکر کردم و شخصاً تصمیم گرفتم این.کار را انجام دهم. شاید ناخودآگاه می.خواستم در ادامه کارم بگویم درست است که به صورت مجاز کار کردن خوب است، اما حق هم ندارند با تو چنین رفتاری کنند. به تمام قوانین احترام بگذار، اما زمانی که دیدی دارد حق.کشی و تبعیض اتفاق می.افتد، سعی کن آن را تغییر دهی اما اگر نتوانستی، یک چرخ.دنده از آن سیستم نشو. شاید تا ابد هم بتوان آن را ادامه داد اما من آدمی نیستم که بتوانم آن را تحمل کنم.
    موقعی یک صنف می.تواند از یکی از اعضای خود دلخور باشد که در گذشته و سختی.ها پشت آن آدم ایستاده باشد نه اینکه وقتی راه هموار بوده، از ایده.های او استفاده کنند و حالا که ممکن است به منافع.شان صدمه بخورد، معتقد باشند او کار اشتباهی کرده و خودشان را از پشت آن آدم کنار بکشند. وقتی ما این نامه را دادیم، خیلی.ها گفتند که احتمالاً باقی گروه.ها هم پشت «اوهام» می.ایستند، چون آنها هم از همین چیزها صدمه خورده.اند. واقعاً هم این توقع از آنها می.رفت اما به خاطر ترس از دست دادن موقعیت.شان همین واکنشی که می.گویی را نشان دادند. نمی.دانند که خودشان نفر بعدی هستند و اگر این نامه نوشته نمی.شد، دوباره چند ماه دیگر این بلا سر «اوهام» بعدی می.آمد.
    * شما ادعا کرده بودید که کنسرت.های شما را کنسل کردند اما به گروه راک دیگری در همان روز اجازه فعالیت دادند. می.خواهید به این نتیجه برسید که نه صرفاً با موسیقی راک، بلکه با شما مشکل دارند؟
    دقیقا می.خواستم به همینجا برسم. غیر از قسمت دولتی و اداری ماجرا، «اوهام» دشمن.های زیادی در این سال.ها داشته است. همه می.دانند که چه حرف.ها و زیرآب.زنی.هایی در اثر حسادت.های مضحک اتفاق افتاده و هنوز هم می.افتد. این دشمنی.ها از صنف موزیسین.ها شروع می.شود و تا قشر دیگری مثل کنسرت.گذارها و برنامه.گذارها و بعد به لایه.های دولتی و سیاسی می.رسد که هر کدام هم دلایل مختلفی دارد. فقط هم برای من اتفاق نمی.افتد و خیلی.های دیگر هم درگیر این داستان.اند. در واقع هر .. که بخواهد در ایران سرش را پایین بیندازد و موزیک.اش را بزند، باید اذیت و آزارهای زیادی هم متحمل شود. البته مشکل اصلی این بود که قبل از اینکه به ایران بیایم، یک.سری مصاحبه کردم که همان.ها آتوی اصلی را دست آقایان داد و جوری شد که به قول خودشان دیگر من را خودی نمی.دانند و فکر می.کنند دیگر قابل اعتماد نیستم.
    .
    * پس در این مدت هزینه.ها چطور تأمین می.شده؟ چون شما هم گفته بودید درآمدتان از طریق موسیقی است.
    در پانزده سال گذشته من مجبور شدم کارهای دیگری هم یاد بگیرم که خیلی هم از آن راضی.ام؛ مثل طراحی وب.سایت، تدوین ویدیو، برنامه.نویسی کامپیوتر و... در آن سال.ها زندگی را این.گونه گذراندم. در سه سال گذشته هم با گروهی که راه انداختم، از صفر شروع کردیم و در کنسرواتوار تهران در خیابان هفت تیر در یک سالن پنجاه، شصت متری کارمان را شروع کردیم. بعد به آموزشگاه.ها رفتیم و به اسم اجرای پژوهشی برای پنجاه نفر کنسرت گذاشتیم و با همان درآمد کم استارت داستان را زدیم. آرام.آرام شروع شد و توانستیم مجوز بگیریم و کنسرت بگذاریم. فروش آلبوم که مضحک است چون کپی و دزدیده می.شود و هر چه بود از درآمد کنسرت.ها بود که آن هم پنج، شش ماه یک.بار اتفاق می.افتاد. به خودم آمدم و دیدم اسمم این است که هنرمند مجاز این مملکت هستم اما اجازه کار به من نمی.دهند، از لحاظ هنری به کارم لطمه می.زنند و از لحاظ مادی هم به زندگی.ام. دیگر چه انگیزه.ای برای ماندن در این سیستم می.ماند؟
    موضوع جالب اینکه وقتی مجوز رسمی «اوهام» را گرفتم و اعلام کردم، نزدیک به هفتاد درصد طرفداران «اوهام» ناراحت شدند. این دید کلی در مردم وجود دارد که وقتی کسی مجوز می.گیرد، موسیقی.اش نابود می.شود و خودش هم به لحاظ شخصیتی آدم دیگری می.شود. می.خواهم بگویم خیلی چیزها را به جان خریدم و اگر قبول کردم نام وزارت ارشاد روی سر در این داستان باشد، برای این بود که بتوانم کار کنم.
    .




    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۱۲/۲۱ در ساعت 15:30

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. آتش اعتراض.ها بار دیگر دامان علیرضا قربانی را گرفت
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار موسیقی ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۲/۱۱, 18:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۲/۲۱, 10:10
  3. تکس خیلی مونده از رضا اعتراض
    توسط sensi_reza در انجمن انجمن تکست نویسان
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۷/۰۳, 22:37
  4. هومن خلعتبری در کنار شجریان +عکس
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۲۰, 22:30

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 7 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست