کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: چرا خیلی وقت است مگاهیتی مثل «خوشگل عاشق» نداریم؟

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض چرا خیلی وقت است مگاهیتی مثل «خوشگل عاشق» نداریم؟

    موسیقی ما- چند روز پیش، بخش اول میزگرد بررسی آلبوم «عشق یعنی ...» را منتشر کردیم. همان طور که در بخش قبلی هم خواندید، بحث ها از این آلبوم و نحوه همکاری بهروز صفاریان و فریدون آسرایی آغاز می شد و به شاخه های دیگر می رسید. بخش دوم هم بر همین منوال است. یعنی باز هم بحث به مسیرهای متفاوت و جذابی کشیده شده که برای کسانی که موسیقی پاپ را جدی تر دنبال می کنند، پر از ناگفته ها و مسائل تکنیکی و جامعه شناسانه در حوزه موسیقی پاپ است. در این میزگرد، فریدون آسرایی، بهروز صفاریان، رضا تاج بخش و افشین مقدم حضور داشتند.رضا! تو موسیقی این آلبوم را چگونه دیدی؟

    تاجبخش: نمی.خواهم فکر کنید که چون فریدون و بهروز اینجا هستند، دارم تعریف می.کنم و اتفاقاً نقد هم دارم. این آلبوم یکی از معدود آلبوم.هایی است که من آن را در ماشین موزیسین.ها زیاد شنیده.ام. اما من اصولاً الان به جایی رسیده.ام که از موسیقی لذت نمی.برم. به دلیل اینکه خیلی زیاد، درگیر جزئیات هستم. تا یک قطعه جدید گوش می.کنم، ابتدا دقت می.کنم چه جزئیاتی دارد و اصلاً متوجه نمی.شوم که نهایتاً چه اتفاقی برایش رخ می.دهد. واقعیت این است که باید از موسیقی لذت برد، ولی ما آن.قدر غرق کار شده.ایم، زمان شنیدن موسیقی، اصلاً لذت نمی.بریم. من سعی کردم این آلبوم را این.طوری نگاه نکنم. سعی کردم ببینم می.توانم از آن لذت ببرم یا نه. می.خواهم بگویم در هر شرایطی می.توان از این آلبوم لذت برد. یعنی اگر حال خوب یا بدی داشته باشید، هر بار که این موسیقی را بشنوید، حس خوبی دریافت می.کنید. نکته دوم اینکه کلیت تنظیم.ها نسبت به ملودی.ها بهتر است. به نظرم شاید اگر سطح ملودی.ها به تنظیم.ها می.رسید، اتفاق بهتری رخ می.داد. شبیه اتفاقی که در آلبوم «غریبه» افتاد. مسأله بعدی این است که به نظر من، صدای خواندن هر خواننده.ای به شخصیت او مرتبط است. فریدون.جان! شما در زندگی عادی هم آدم باحالی هستی و این «حال» به قول «افشین» در خواندن شما هم خودش را نشان می.دهد. ولی به عقیده من، نوع خواندنت، نسبت به آن زمان کمی فرق کرده. به نظر من حتی حس خواندنت کمتر شده. نمی.دانم شاید این مسأله، دلایل مختلفی داشته باشد ولی حس خواندن آن زمان شما را بیشتر می.پسندیدم. شاید خواندن.ات، قانون.مند و قاعده.مندتر شده است. این قانون.مند شدن به نظرم به خاطر این است که شاید روی موسیقی.ها خیلی حساس.تر شده.اید. این قانون.مند شدن به نظرم باعث شده که مقداری از حس اجرایت کمتر شود.

    صفاریان: به لحاظ خواندن؟

    تاجبخش: بله. از طرف دیگر، تنوع ملودی.های این آلبوم به نظر من جزو مزایای آن است که زیبایی خوبی به آلبوم داده.

    * کدام قطعه آلبوم به نظرت بهتر است؟

    تاجبخش: به نظر من بهترین ملودی آلبوم در قطعه «ببخشید» شکل گرفته و برای من خیلی عجیب بود که «بهنام کریمی» این کار را ساخته. چون من او را بیشتر به عنوان نوازنده می.شناختم. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که آلبوم شما بسیار یک.رنگ است و این احتمالاً به دلیل وجود بهروز باشد که توانسته مدیریت خوبی روی کار داشته باشد. به نظر من تنظیم.های موفق آلبوم هم تنظیم قطعه شماره یک با بهروز و تنظیم.های «امید مَحرم.زاده» است و ملودی «ببخشید» هم که از همه زیباتر بود. با بازخوانی کار «تورج شعبانخانی» نتوانستم ارتباط برقرار کنم. شاید چون یک بخش از ملودی را کم کرده بودید که من آن را نمی.شنیدم.

    .راجع به قطعه «هنوزم چشمای تو» هم صحبت کنیم. این شاید یکی از تأثیرگذارترین ملودی.های چند دهه اخیر است که خواننده های مختلف به شکل.های گوناگون آن را خوانده.اند. چرا تصمیم گرفتید که این قطعه، به این شکل تنظیم و اجرا شود؟

    صفاریان: فقط «خشایار اعتمادی» به شکل رسمی این کار را اجرا و منتشر کرده بود. اجازه انتشار این کار هم منحصراً در اختیار تهیه.کننده این آلبوم است. تهیه.کننده ما آقای «مشفق» این کار را دوست داشتند و می.خواستند در آلبوم باشد. این قطعه می.توانست اتفاق خیلی خوبی باشد. «فریدون» چند اتود مختلف از این قطعه را در سال.های گذشته تهیه کرده بود. او فرم صدای خودش را دارد و این ملودی کاملاً در دستگاه «شور» است و مقایسه قابلیت صدای فریدون با این قطعه مثل این است که قهرمان پرتاب نیزه را روی رینگ بوکس بیاورید! شاید بتواند خوب مبارزه کند، ولی جایش آنجا نیست! جای قدرت.نمایی فریدون هم در این سبک و فضا نیست. من تشخیص دادم که این کار باید «فریدونیزه» شود و آن را به شکل قبلی تنظیم نکنیم و از آکوردهای شور و فضاهای ایرانی کمی فاصله بگیریم و کاملاً به سمت «New Age» و «Chillout» برویم.

    * چرا اصلاً آن ملودی را انتخاب کردید؟ خب یک کار جدید می.ساختید.

    صفاریان: اصرار بود که آن کار انجام شود و من گفتم که اگر بنا به کارکردن و خواندن فریدون باشد، من این کار را برای فریدون این.گونه می.بینم. در غیر این صورت فکر می.کردم که باید خواننده دیگری مثل «محمد اصفهانی» آن را بخواند.

    تاجبخش: پیشنهاد استفاده از این ملودی در آلبوم با شما نبوده است. پس تصمیم گرفتید حالا که باید باشد، اینگونه اجرا شود.

    صفاریان: من این کار را الان خیلی دوست دارم و حس خوب و لطیفی به من می.دهد و خیلی معلق است. ضمناً ما در این آلبوم هم از چند ترانه.سرای خیلی خوب خواستیم روی کارهایی که فریدون ساخته بود، ترانه بگویند. به نظر من آن ترانه.ها می.توانستند تأثیرگذارتر باشند. اما فریدون حتی روی یک کلمه هم اصرار داشت و می.گفت این شعر، ملودی من را جور دیگری می.رساند.

    فریدون: خب وقتی که ترانه را عوض می.کنید، احساس من هم عوض می.شود.

    صفاریان: عقیده من این است که شاید عادت مخاطب به ملودی و تنظیم قبلی «هنوزم چشمای تو» باعث شده تا نسبت به این قطعه موضع داشته باشد. این کار نوستالژیک است و شاید دلیل موضع.گیری ما روی آن همین باشد. فکر می.کنم برای مخاطبان نسل جدید، تأثیرگذاری خوبی خواهد داشت.

    مقدم: من هم با حرف بهروز موافقم. بخشی از این حس و موضع.گیری، به آن حالت نوستالژیک قطعه بازمی.گردد. من خودم جزو کسانی هستم که احساس می.کردم ای کاش فراز و فرودهای این شعر بیشتر با صدای «فریدون» همراه بود. چون زمانی که صدای فریدون اوج می.گیرد، رنگ و سوز خاصی پیدا می.کند. فکر می.کنم علت مخالفت ما با این قطعه آن حالت نوستالژیکی است که نسبت به آن داریم. به قول بهروز اگر کسی برای اولین بار این قطعه را بشنود، شاید ارتباط بهتری با آن برقرار کند.

    * اگر موافق باشید، به این مسأله بپردازیم که چرا آلبوم «عشق یعنی...» مثل آلبوم «غریبه» مگاهیت ندارد؟

    تاجبخش: این موضوع کاملاً مشخص است و یکی از دلایل آن، تعدد آثار منتشر شده در بازار رسمی و غیررسمی است.

    صفاریان: البته برای قضاوت کمی زود است. زمانی که آلبوم «غریبه» منتشر شد، من دبی بودم و چند ماهی گذشت تا فهمیدم که آن اتفاقات خوب برای آلبوم، رخ داده است. مطمئن بودم که کار شنیده می.شود اما فکر نمی.کردم تا این حد موفق شود. درباره این آلبوم هم الان نمی.توان گفت که چرا مگاهیت ندارد و شاید این اتفاق افتاد.

    * فکر می.کنی قطعه.ای از آلبوم باشد که پتانسیل هیت شدن را داشته باشد؟

    صفاریان: بله، به نظرم «عشق یعنی...» این پتانسیل را دارد. اما فکر می.کنم شرایط زمانی و بازار موسیقی در نوع هیت شدن.ها تأثیرگذار باشد. الان نوع کارهایی که هیت می.شوند، خیلی با آن زمان متفاوت است و ضمناً امروز هیت شدن را به گونه.ای دیگر متوجه می.شویم. آن زمان از ماشین.ها متوجه می.شدیم که قطعه.ای هیت شده ولی الان طور دیگری است و تشخیص هیت شدن یک قطعه، کمی سخت است. الان نمی.توانم دقیقاً بگویم این کار در چه حدی است. فقط یک نکته را روشن کنم. قطعات می.توانند مگاهیت شوند یا در سطحی پایین.تر، هیت. مگاهیت اتفاقی است که شاید هر ده سال یک.بار رخ دهد و در کل بازار موسیقی یک مملکت فقط چند بار اتفاق می.افتد. مگاهیت شدن، دست عوامل تولید نیست و به نوع نگاه مردم، جامعه.شناسی مخاطب و نحوه عاشق شدن مردم با آن و خیلی عوامل دیگر، وابسته است. این اتفاق چندان قابل پیش.بینی نیست. من توضیح کاملی نمی.توانم بدهم که چرا این آلبوم مگاهیت ندارد. چون اولاً مطمئن نیستم که ندارد و اینکه مگاهیت شدن یک کار، آن قدرها هم دست ما نیست.

    تاجبخش: شرایط ده پانزده سال پیش، طوری بود که می.دانستید باید چه کار کنید تا قطعه.ای هیت شود. به نظر من شرایط جوری بود که می.گفتید این ترک حتماً هیت می.شود یا نمی.شود. ما خودمان هم هنوز نمی.دانیم که چه کاری هیت می.شود! شاید خواننده.ای اصلاً اسم و رسمی هم نداشته باشد و کارش هیت شود. از آن طرف، ممکن است بزرگ.ترین موزیسین.ها هم بهترین کارها را انجام دهند و هیت نشود.

    صفاریان: البته من خیلی موافق نیستم که آن زمان، دقیقاً معلوم بود.

    تاجبخش: شرایط بهتر بود.

    صفاریان: بله. چون آن زمان رسانه.های زیادی نداشتیم. یادم هست که رسانه.های تصویری پس از «غریبه»، شکل گرفتند. هرچه به عقب.تر بازمی.گردیم، متوجه می.شویم وضعیت تشخیص موفقیت یک قطعه راحت.تر بود، ولی آن زمان که آلبوم «غریبه» را ساختیم، می.گفتند چرا کار شاد ندارید؟ قطعه «افسون توأم» را هم که شاد بود، از آلبوم خارج کردیم تا بگوییم که کل آلبوم یک.دست است. می.گفتند این کار خوب نیست ولی برخلاف جریان آب، آن اتفاق رخ داد.

    * در مورد خوشگل عاشق مطمئن بودید که هیت می.شود؟

    صفاریان: نه، اصلاً نمی.دانستیم، ولی تهیه.کننده ما انصافاً به این موضوع اعتقاد داشت.

    فریدون: من فکر می.کردم که قطعه «غریبه» چون فضای متفاوت.تری داشت، با این اتفاق روبه.رو شود. آهنگ.هایی که این روزها می.گیرد، فضای متفاوتی دارد.

    تاجبخش: ولی نمی.توانید بگویید قطعاً چه کاری موفق می.شود و از طرفی، یک کاری می.گیرد که اصلاً در فکر اهالی موسیقی هم نمی.گنجد.

    فریدون: من می.دانم که چه قطعه.ای می.گیرد، ولی نمی.توانم بسازم.اش! فکر می.کنم بچه.هایی الان موفق هستند که از ملودی.های غیرایرانی استفاده می.کنند؛ از فضای موسیقی.های یونانی که البته آن ملودی.ها، جزو ملودی.های ما نیست. زمانی که کلام فارسی روی آن قرار می.دهند، قاعدتاً متفاوت می.شود. این تفاوت باعث می.شود که مردم این قبیل کارها را دوست داشته باشند.

    صفاریان: البته من فکر می.کنم که چنین قطعاتی هیت نشده است.

    تاجبخش: قابل انکار نیست که کسانی که کارهایشان هیت می.شود نظیر «محسن یگانه»، وام.دار موسیقی یونان هستند.

    فریدون: ملودی.های «مرتضی پاشایی» را نگاه کنید که چقدر متفاوت است. این ملودی ایرانی نیست و متفاوت است.

    تاجبخش: ولی بحث ملودی، چاهی است که چند سال است همه در آن گیر کرده.اند و هیچ... هم نمی.تواند از آن خارج شود.

    فریدون: خواننده.های آن.ور آب هنوز در همان ملودی.های قدیمی گیر کرده.اند ولی کار بچه.های داخلی به خارج از مرزها می.رود.

    صفاریان: این شروع یک جریان خیلی خوب است. فکر می.کنم شاید ادامه این مسیر، مقطعی باشد تا اینکه به بلوغ درستی برسد و بتواند یک اتفاق ویژه را رقم بزند. آن موسیقی مصرف می.شود، چون نو و متفاوت است. من هیچ.وقت صدای «محسن نامجو» را دوست نداشتم ولی تفاوت کار او باعث شد که خیلی.ها کارش را بشنوند. مردم تفاوت را دوست دارند. ممکن است که سلیقه.شان هم نباشد ولی دوستش دارند. چرا در این چاهی که می.گویی، گیر کرده.ایم؟ دلیلش این است که ما چیزی غیر از آن موسیقی.های نوستالژیک زمان قبل و موسیقی.هایی که در غرب تولید می.شود، نداریم. برای اینکه ریسک آماده.سازی کار کم باشد تا شنیده شود، سمت تکرار کردن آن فضاهای تجربه شده می.روند.

    تاجبخش: چون همچنان مخاطب دارد.

    صفاریان: چون نوستالژی دارد و شبیه آهنگ «واروژان» و «نوجوکی» است. شنونده هم نمی.داند که از کجا تأثیر می.گیرد. اما برای اینکه بتوانید ذائقه جدید، تعریف و نوع دیگری از موسیقی را منتشر کنید، حتماً حتماً به یک رسانه رسمی اساسی با یک کنترل کیفی و نه سلیقه.ای احتیاج داریم.

    فریدون: این روزها قطعه ای به نام «هماهنگ» هیت شده. می.خواهم بدانم شما به عنوان یک موزیسین فکر می.کردید که این کار موفق شود؟ من مانده.ام که این آهنگ چگونه هیت شده و خیلی.ها آن را شنیده.اند.

    * افشین تو خودت متری در بخش ترانه داری که بدانی چه کاری هیت می.شود؟

    مقدم: قبل از هر چیز درباره صحبت.های بچه.ها بگویم که هیت شدن قطعات خواننده.های آنور آب با داخلی.ها خیلی متفاوت است. ویدئو مهم.ترین اِلِمانی است که به آنها برای هیت شدن کمک می.کند. تصویر، بزرگ.ترین برگ برنده است. وقتی شبکه PMC روزی پنج.بار یک قطعه را پخش می.کند، دیده می.شود و شنیده می.شود. مردم چیزی را که شنیده.اند، دوست دارند. به محض اینکه در تاکسی یا آژانس فلان موسیقی را می.شنوند و متوجه می.شوند که در ماهواره هم تصویر آن را دیده.اند، از آن خوش.شان می.آید. در حالی که کار بچه.های داخلی بسیار سخت.تر است. آنجا با معمولی.ترین شعر و ملودی و یک سری جلوه.های ویژه می.توانید کارتان را هیت کنید. نمی.خواهم بگویم در همه موارد این موضوع مصداق دارد و برای خیلی.ها چنین اتفاقی رخ نداده است.
    اما یک مثال دارم. قطعه «الکی» من در ولنتاین سال 88 منتشر شد و فکر می.کنم قصه این کار برایتان جالب باشد. سال 83 یا 84 ترانه.ای نوشته بودم که یک بیت از آن، بیت آخر ترانه «الکی» است. با یک خواننده گمنام یک ترانه معمولی کار کرده بودم و اصلاً قرار نبود که اسمم هم درج شود. بیت آخر ترانه الکی، ترجیع.بند آن ترانه بود. وقتی کار ساخته شد و برای گوش کردن کار پیش «فرزین قره.گزلو» رفتم، دیدم چه اشتباهی کرده.ام. چه بیت خوبی را چه جای بدی خرج کرده.ام. خوشبختانه آن کار هم هیچ.وقت توسط آن خواننده منتشر نشد. من چهار سال به این بیت فکر می.کردم تا ببینم که چگونه می.توانم بر اساس آن یک ترانه تازه بنویسم. من با تجربه به این موضوع رسیده بودم که این بیت خوب است و نهایتاً حاصل آن ترانه شد «الکی».
    از لحاظ روانشناسی می.گویند قانونی وجود دارد به نام خلأ، هر انسانی که معده.اش خالی باشد، تقاضای غذا دارد. زمانی که معده شما پر باشد، غذا نمی.خورید. روابط دخترها و پسرهای ایرانی آن.قدر پیچیده شده و به سمت تخریب و تحقیر و کمپلکس.های روانی رفته که همیشه دنبال چیزی هستند که برایشان وجود خارجی ندارد. دو ترانه «الکی» و «همدم» شاید جزو معدود ترانه.های اسلویی بودند که هیت شدند و علت آن جز اینکه مجریان آن خوانندگان بزرگی بودند ولی عاشقانه.ای در این دو ترانه وجود داشته که همه حسرت چنین روابطی را در زندگی خصوصی خود دارند. این را من نمی.گویم، بازتاب و ری.اکشن مخاطبم است که در قالب صدها ایمیل و مسیج به من گفته شده. «الکی» گل کرد چون عاشقانه.ای بی.توقع بود که در روابط روزمره جوانان ایرانی کمتر نماد عینی دارد. به موازات این ترانه هم «همه.چی آرومه» گل کرد. این خواننده قبلاً آلبوم داده بود و هیچ... هم او را نمی.شناخت و به.طور اتفاقی این ترانه را خواند و موفق شد. هرچه هم پس از آن خواند، دیگر با آن قدرت نبود و برایش موفقیتی هم در پی نداشت. می.خواهم بگویم هیت شدن یک ترانه، نسخه دارد؛ اما در جامعه ما نسل.ها زود به زود تغییر می.کنند و جامعه ناپایدار است و ظاهراً برخلاف قبل که باید یک دهه می.گذشت تا یک نسل عوض شود هر سه سال یک بار این تغییر به وجود می.آید. نگه داشتن این نسل با توجه به سرعت تغییری که دارد، خیلی سخت است. اینجاست که نسخه. از پیش نوشته.شده، جواب نمی.دهد؛ مگر اینکه خیلی باهوش باشید و همه اِلِمان.های موفقیت و شعر و آهنگ و اجرا و تصویر با هم هماهنگ باشند.
    حالا من یک سوال از بهروز دارم. من موزیسین نیستم اما احساس می.کنم تمپوهای خاصی هستند که برای موفقیت کار وجود دارد. برای مثال وقتی «گل یخ» از «کوروش یغمایی» را گوش می.کنید، چیزی است بین اسلو و تمپوهای حرکت.دار. فکر می.کنم این تمپوها به زمزمه شدن کمک می.کند. به نظر تو این مسأله، در هیت شدن کار موثر است؟

    صفاریان: نمی.دانم. ممکن است نکات ریزی در یک کار تأثیرگذار باشد. تاکنون دقیقاً با این جزئیات به این موضوع نگاه نکرده.ام. اما در کار پیش آمده که تمامی عوامل مختلف را آزمون و خطا کنم و آنچه را که بیشتر به حسم نزدیک است، پیدا کنم.

    مقدم: تمپو تأثیر دارد؟

    صفاریان: قطعاً تأثیر دارد، ولی اینکه روی یک تمپو بایستیم و بگوییم که همیشه این تمپوها و سرضرب آهنگ.ها موفق می.شود، خیلی کار کارشناسانه.ای نکرده.ایم. همه این پارامترها باید کنار هم باشند. زمانی که تو روی کاغذ چیزی می.نویسی، می.دانی که اتفاق خوبی ایجاد کرده.ای. تمام مراحل باید با یک مدیریت درست بتواند به نحو احسن به مرحله آخر نزدیک شود. اگر همه موارد طبق آن اصولی که تو در ابتدا قلم می.زنی درست شود، قابل پیش.بینی است که بتوان هیت را تعیین کرد. نسخه دارد، ولی جمع کردن همه پارامترها کنار هم کار ساده.ای نیست.

    مقدم: به نظر من، زمان، مسأله بسیار مهمی است. طی سال.های 76 تا 80 باید درباره ترانه.هایی که به دفتر موسیقی می.رفت، بحث می.شد. من خودم ساعت.ها به عنوان ترانه.سرا درباره ترانه.ها بحث می.کردم. آنها با ضمیر «تو» مشکل داشتند. اگر اولین ترانه شش.وهشت پس از انقلاب را آن آهنگ شادمهر عقیلی بدانیم که «سهیل محمودی» شعرش را گفته، ببینید با چه استعاره.ای می.گوید «دوست دارم طناب ماهو بگیرم، بالا برم»! «خوشگل عاشق» هم در شرایطی ظهور کرد که اولین ترانه عاشقانه و صمیمی پس از انقلاب بود. در هیچ ترانه دیگری نمی.بینید که کسی این قدر صمیمی بگوید آهای خوشگل عاشق. حالا فکر می.کنی اگر «خوشگل عاشق» را الان می.ساختید، اینقدر گل می.کرد؟

    صفاریان: فکر می.کنم که این اتفاق رخ نمی.داد. زمان مسأله مهمی است و گاهی کاری مثل «به.رقص.آ» با شعری کلاسیک منتشر می.شود و کار خودش را می.کند. مغناطیس کنار هم قرار گرفتن اصوات و شعر و صدا و میکس و مستر، یک موسیقی موفق را می.سازد. باید همه آنها یکی باشند. فکر می.کنم نمی.شود که خیلی این موارد را از هم جدا کرد. با این حال قطعاً زمان، خیلی مهم است. «رضا» از من پرسید که ترانه.های آن آلبوم را بیشتر دوست داشتی یا این آلبوم قوی.تر بود؟ نمی.توانستم جواب بدهم، چون سخت بود. آن زمان با آن سطح فکر و نگاهی که نسبت به موسیقی داشتم، فکر می.کردم شعر خیلی بهتری انتخاب کردم. نمی.گویم این ترانه.ها قوی.ترند ولی به.روزتر هستند.

    مقدم: در ادامه بحث ترانه می.خواستم به «فریدون» عزیز بگویم که جنس صدایت خیلی صمیمی است ولی به لحاظ سن و خوانندگی خیلی باتجربه هستی. انتقادی که من به جریان ترانه دارم این است که سن ترانه.های ما کم است. کلاً رفتارهای عاشقانه.ای که در اکثر ترانه.های ما ظهور می.کند، سن کمی دارد و گروه سنی 18 تا 24 سال را در بر می.گیرد. زمانی که کارهای قدیمی را می.شنوید، یک فرد 18 ساله با آن ارتباط برقرار می.کند ولی یک فرد 50 ساله هم خود را در آن می.بیند. آیا به نظر تو این درست است که موسیقی ما به سمتی می.رود که فقط یک گروه خاص را در بر می.گیرد؟ سوال دیگرم این است که ترانه.ها را در این آلبوم به چه ترتیب انتخاب کردید؟ چون ریتم اشعار تغییر می.کند، می.پرسم. کلام روی ملودی بوده یا ملودی را روی کلام گذاشته.اید یا در چالش با شاعر بوده.اید؟

    فریدون: من خودم برای ساخت ملودی، موسیقی گوش می.کنم و در آن فضاهایی که به ذهنم می.رسد، شعر را هم رو.به.روی خودم دارم. آن زمان این شعر جلوی من بوده. چون من نمی.توانم ساز بزنم، وقتی یک موسیقی گوش می.کنم و دوستش دارم، روی آن تمرکز می کنم. اصلاً این.گونه نیست که شعر را انتخاب کرده باشم تا ببینم که به این موسیقی چه شعری می.خورد یا کدام ترانه.ای که در اختیار دارم، روی آن می.نشیند. حق انتخاب من کم است و شاید یک اشکال اساسی این باشد که برای خودم چارچوب درست نمی.کنم؛ اینکه بگویم اگر قرار است که آلبوم من ده قطعه داشته باشد، فلان ریتم.ها را در آن رعایت کنم. برای آلبوم بعدی مطمئناً نزدیک.ترین فرد بین ترانه.سراها به خودم را «سید فرید احمدی» می.دانم.

    تاجبخش: پس چرا حتی یک شعر از او نداری؟

    فریدون: فرید احمدی پس از کار کردن با «بنیامین»، اطراف خود کسی را نداشت و انگار با او شریک بودند. دوست ندارم بگویم که فقط با فرید احمدی کار کنم ولی با توجه به سن و سالش خیلی هم تین.ایج نمی.نویسد. ترانه.های او، هر سن و سالی را می.تواند در بر بگیرد و تلاش من این است که در این آلبوم یک مقدار درباره انتخاب ترانه.سراها دقت کنم. باور من این است که 80 درصد موفقیت یک قطعه به ترانه است.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۱۲/۲۵ در ساعت 17:40

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. مشکل حکایتی است که تقریر می.کنند
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار موسیقی ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۲/۰۲, 17:11
  2. درخواست آکاپلا کیفیتی
    توسط sirvan.amg در انجمن انجمن عمومی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۱/۲۲, 19:43
  3. این بیت اولین بیتی است که ساخته ام(amir-yavari)
    توسط amir-yavari در انجمن پروژه های تکمیلی کاربران
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۷/۱۱, 13:06
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۰۵, 09:11

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 2 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست