کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 27

موضوع: "شب سرد تنهایی" با صدای استاد محمد امیدوار تهرانی و آهنگسازی مسعود یزدی برای ارکستر مدرن

  1. MasoudYazdi آواتار ها
    MasoudYazdi
    شماره کاربری
    34050
    هنــرمنـد انجمن
    اسفند /۱۳۹۱
    Mashhad
    243
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی476
    457
    سپاس از شما 572 بار در 177 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض "شب سرد تنهایی" با صدای استاد محمد امیدوار تهرانی و آهنگسازی مسعود یزدی برای ارکستر مدرن

    درود مهربانان

    تقریبا می توانم بگویم که تا به حال هیچ گاه جرات نکرده بودم به سمت اهنگسازی برای کار کلام دار بروم اما آهنگسازی برای صدای گرم و قدرتمند باریتون - تنور استاد امیدوار تهرانی یکی از بهترین و قوی ترین خوانندگانی که در عمرم دیده ام ، ارزویی بود عظیم، که با افتخار برایم به حقیقت پیوست.

    "شب سرد تنهایی" یکی از غمگین ترین قطعاتی است که نوشته ام و در ان از پاراللیسیم مینور و آلتراسیون های فراوان و دیسونانس های اکسپرسیونیستی بی پروا استفاده فراوان کرده ام و سعی کرده ام سیاه ترین احساس درونم یعنی ترس از مرگ و تنهایی را نشان دهم

    منم تنها تر از تنها ،
    اسیر درد این دنیا
    نمی دانی چه می گویم
    چه میخواهم چه می جویم ؟

    از شاعر این اثر جناب اقای بهجت نیز بسیار سپاسگذارم ودستانشان را به گرمی می فشارم.

    نقد و نظر را هم به عهده شما عزیزان میگذارم و امیدوارم اشکالات و ایرادات که همه مربوط به بنده می باشد بر من ببخشایید .
    سپاس و بدرود

    Daw: Ableton Live - Cubase
    vst : Blacus Cello - 8dio Requiem Pro, Ez Keys , Addactive Drums - Orchestral Essential

    Mix And Mastering : Waves - Izotope

    خواننده : محمد امیدوار تهرانی
    آهنگساز : مسعود یزدی
    میکس و مسترینگ : محمد امیدوار تهرانی




    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تعداد کل آرای این پست : 15
    تعداد آرای مثبت : 15
    دست نوشته های من برای موسیقی ارکسترال : http://Orchestral.IR
    آخرین آثار آهنگسازی من در ساندکلود : https://soundcloud.com/masoud-yazdi



    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۱۱ در ساعت 15:56

  2. 17 کاربر زیر از MasoudYazdi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Reza Dehghan آواتار ها
    Reza Dehghan
    شماره کاربری
    9877
    مدیر بـازنشسته
    بهمن /۱۳۹۰
    طـــهران
    4,742
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5053
    4,807
    سپاس از شما 9,093 بار در 3,766 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    درود
    تایید شد


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    حتی وقتی خیلی دوری ....
    من کنارتم همیشه ...
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۱۱ در ساعت 20:31

  5. 2 کاربر زیر از Reza Dehghan برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. hamed_kh آواتار ها
    hamed_kh
    شماره کاربری
    39008
    هنــرمنـد انجمن
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    تهران
    876
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4276
    3,542
    سپاس از شما 4,064 بار در 805 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض سلام و ادب مسعود یزدی عزیز، دوست بزرگوارِ هنرمندم
    از حضور افرادی چون شما در این انجمن بی نهایت خوشحالم
    مدتی است آثار شما را به گوش جان میسپارم و میگویم خدایا این ذهن خلاق از کجا آمده است...
    آنقدر احساس اثر ملموس و زیباست که زبانم به نقد باز نمی شود
    فقط میخواهم کمی راجع به شاهکارت توضیح بدهم تا سایر دوستان هم بیش از این لذت ببرند
    آغاز با صدای ساعت عجل و پایان با آن از ایده های بسیار زیبای تنظیم بود
    سرمای شب سرد مرگ با باد ابتدای کارکاملا متناسب و مشهود بود
    انگار موسیقی شما به نوعی یک فیلم کوتاه و پربار را روایت می کرد
    شروع موسیقی با یک گریساندو از گیتار بیس ملودی سلو و یک درام دلهره آور : یک آغاز طوفانی و زیبا
    بازی های بیسِ معکوسِ وکال در ادامه...
    سپردن بار ملودی به پیانو و فضا سازی با کلارینت و استرینگ ها و به خصوص صدای کر در هنگام اوج
    یا حتی استفاده از صدای خشن و تنهایی سرای گیتار الکتریک
    همه و همه گویای علم و دید بالای هنری شما در زمینه تنظیم است....
    اجرای اثر هم که با صدای پخته و بسیار خوش رنگ استاد امیدوار آنقدر خوب و زیبا بود که دیگر بی نیاز از تعریف است
    فقط جسارتا" باید عرض کنم که صدای ایشان باریتون محض محسوب میشود
    برای تنور باید حداقل تا نت سی اکتاو سوم پیانو به طور طبیعی و نه فالستو اجرا گردد ( به عنوان مثال نیما مسیحا باریتون-تنور محسوب میشود)
    اما میرسیم به بخش مورد علاقه من : هارمونی
    فضاسازی هنرمندانه ات در گام لا مینور و گاهی فضای دیمینیشت به همراه آلتره های زیبا و به جا (مرتبط با حس ترانه) به گامهای مجاور خیلی خوب توانسته بود فضای فشار و تنهایی و وحشت را به تصویر بکشد...
    واقعا باید بگویم : اینکه یک هارمونی یونیک با خلاقیت خاص خودت درآورده ای کار بسیار ارزشمندی است...
    زیرا متاسفانه این روزها اکثرا تکرار لوپ های آکوردی آشنا را می شنویم! :|
    ترانه ی اثر هم از وزن و قافیه خوبی برخوردار بود ، هرچند دوست می داشتم به زبان روزمره و عامه ی روزانه نزدیکتر باشد...
    در نهایت میرسیم به میکس و مسترینگ کار
    که به گوش من به عنوان شنونده ی عادی خیلی خوب می آمد
    فقط میکس وکال به خصوص در میزان دیلی می توانست بهتر باشد
    به خصوص دیلی در نت های بم وکال گوش را کمی اذیت میکند ("بردارم")
    امیدوارم توانسته باشم یک کاه از کوه هنر شما را آشکار کرده باشم
    آرزومندم آثاری این چنین باز هم از شما بشنویم و لذت ببریم
    کار های با کلامت نیز بسیار زیباست پس بساز تا لذت ببریم و پلی لیستمان را پر بار کنیم





    ارادتمند شما بزرگوار ، حامد خلیلی
    سرسبز و ماندگار باشی برادر ، مثل بهار


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    One Day The Sun will Shine On Me
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۱۱ در ساعت 22:38

  7. 3 کاربر زیر از hamed_kh برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام

    خُب کار را کمی بررسی کنیم ببینیم چه اتفاقی افتاده .

    شروع با افکت های صوتی در جهت ِ تصویر پردازی ِ ذهنی . هومممم ... تاثیر اش را باید مخاطب تعیین کند .
    از لحاظ ِ ایده پرداازی و تکنیک ِ بیان ِ آن ها خُب بی شک ذهنیت ِ آهنگ ساز خیلی مهم است و ما تا ندانیم چه بود و
    چه هدفی دنبال می شده ، نمی شود تصمیمی گرفت .
    بزرگ ترین مشکل ِ من به عنوان ِ شنونده حرکت های اضافه بر ساختمان ِ این قطعه است که توسط ِ گیتار باس در
    زمان های 1:20 تا 1:25 و هم چنین ایضن به تکرار و کمی اضافه تر شدن در دقایق ِ 2:50 تا 3:10 اتفاق می افتد .
    این خرکت ها در باس به داستان ِ این قطعه کمکی نکرده جز حواس پَرتی ِ مخاطب .
    پارادوکس و هم چنین تقارنی که در آهنگسازی باعثِ جذب و جلب ِ توجه ِ شنونده می شود به نوعی اتفاق نیاُفتاده
    تا مخاطب هم چنان با علامت ِ سوال رو به رو باشد . البته ، طبیعتن بَد نیست بلکه باید هدف ِ آهنگساز مشخص شود از هر حرکتی .
    خُب استفاده از آکورده های آلتره و کاسته و افزوده بسیار لذت بخش است .
    در کل چیز ِ بدی وجود ندارد بلکه علامت ِ سوال های شنیداری مطرح هستند .

    شاد و آرام باش
    ارادت مند ات .

    پی نوشت :
    نمی دانم چرا جنس ِ صدای خواننده مرا یاد ِ ابراهیم حامدی ( ابی ) می اندازد . . .


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۱۲ در ساعت 03:54

  9. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. MasoudYazdi آواتار ها
    MasoudYazdi
    شماره کاربری
    34050
    هنــرمنـد انجمن
    اسفند /۱۳۹۱
    Mashhad
    243
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی476
    457
    سپاس از شما 572 بار در 177 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hamed_kh تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عرض سلام و ادب مسعود یزدی عزیز، دوست بزرگوارِ هنرمندم
    از حضور افرادی چون شما در این انجمن بی نهایت خوشحالم
    مدتی است آثار شما را به گوش جان میسپارم و میگویم خدایا این ذهن خلاق از کجا آمده است...
    آنقدر احساس اثر ملموس و زیباست که زبانم به نقد باز نمی شود
    فقط میخواهم کمی راجع به شاهکارت توضیح بدهم تا سایر دوستان هم بیش از این لذت ببرند
    آغاز با صدای ساعت عجل و پایان با آن از ایده های بسیار زیبای تنظیم بود
    سرمای شب سرد مرگ با باد ابتدای کارکاملا متناسب و مشهود بود
    انگار موسیقی شما به نوعی یک فیلم کوتاه و پربار را روایت می کرد
    شروع موسیقی با یک گریساندو از گیتار بیس ملودی سلو و یک درام دلهره آور : یک آغاز طوفانی و زیبا
    بازی های بیسِ معکوسِ وکال در ادامه...
    سپردن بار ملودی به پیانو و فضا سازی با کلارینت و استرینگ ها و به خصوص صدای کر در هنگام اوج
    یا حتی استفاده از صدای خشن و تنهایی سرای گیتار الکتریک
    همه و همه گویای علم و دید بالای هنری شما در زمینه تنظیم است....
    اجرای اثر هم که با صدای پخته و بسیار خوش رنگ استاد امیدوار آنقدر خوب و زیبا بود که دیگر بی نیاز از تعریف است
    فقط جسارتا" باید عرض کنم که صدای ایشان باریتون محض محسوب میشود
    برای تنور باید حداقل تا نت سی اکتاو سوم پیانو به طور طبیعی و نه فالستو اجرا گردد ( به عنوان مثال نیما مسیحا باریتون-تنور محسوب میشود)
    اما میرسیم به بخش مورد علاقه من : هارمونی
    فضاسازی هنرمندانه ات در گام لا مینور و گاهی فضای دیمینیشت به همراه آلتره های زیبا و به جا (مرتبط با حس ترانه) به گامهای مجاور خیلی خوب توانسته بود فضای فشار و تنهایی و وحشت را به تصویر بکشد...
    واقعا باید بگویم : اینکه یک هارمونی یونیک با خلاقیت خاص خودت درآورده ای کار بسیار ارزشمندی است...
    زیرا متاسفانه این روزها اکثرا تکرار لوپ های آکوردی آشنا را می شنویم! :|
    ترانه ی اثر هم از وزن و قافیه خوبی برخوردار بود ، هرچند دوست می داشتم به زبان روزمره و عامه ی روزانه نزدیکتر باشد...
    در نهایت میرسیم به میکس و مسترینگ کار
    که به گوش من به عنوان شنونده ی عادی خیلی خوب می آمد
    فقط میکس وکال به خصوص در میزان دیلی می توانست بهتر باشد
    به خصوص دیلی در نت های بم وکال گوش را کمی اذیت میکند ("بردارم")
    امیدوارم توانسته باشم یک کاه از کوه هنر شما را آشکار کرده باشم
    آرزومندم آثاری این چنین باز هم از شما بشنویم و لذت ببریم
    کار های با کلامت نیز بسیار زیباست پس بساز تا لذت ببریم و پلی لیستمان را پر بار کنیم





    ارادتمند شما بزرگوار ، حامد خلیلی
    سرسبز و ماندگار باشی برادر ، مثل بهار
    درود و تقدیم مهربانی خدمت شما حامد عزیز ..

    زبان از بیان تشکر در مقابل شما عاجز است . از این همه لطف و مهربانی شما بی نهایت سپاسگذارم و حضور دوستان فرهیخته ای همچون شما در این انجمن باعث افتخار بنده است.
    امیدوارم همیشه سبز و پیروز باشید .

    درباره محدوده صدایی جناب امیدوار باید عرض کنم که ایشان تا نت دو طلایی (و به شخصه شاهد بودم تا نت ر ) را خوانده اند (قطعه تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید ) و کامل صدایی شش دانگ دارند و محدوده تنور را نیز شامل می شوند.
    بنده به عنوان اهنگساز فقط از بخش باریتون ایشان استفاده کرده ام . هارمونیک های سالم ، قدرت بالای حنجره ، عدم فالشی و ویبراسیون های مرتب و تمیز هم نیز از سایر توانایی های ایشان می باشد .

    باز هم سپاسگذارم .
    پیروز و سربلند باشید


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    دست نوشته های من برای موسیقی ارکسترال : http://Orchestral.IR
    آخرین آثار آهنگسازی من در ساندکلود : https://soundcloud.com/masoud-yazdi



    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۱۲ در ساعت 12:50

  11. 3 کاربر زیر از MasoudYazdi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. MasoudYazdi آواتار ها
    MasoudYazdi
    شماره کاربری
    34050
    هنــرمنـد انجمن
    اسفند /۱۳۹۱
    Mashhad
    243
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی476
    457
    سپاس از شما 572 بار در 177 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عرض ِ ادب و احترام

    خُب کار را کمی بررسی کنیم ببینیم چه اتفاقی افتاده .

    شروع با افکت های صوتی در جهت ِ تصویر پردازی ِ ذهنی . هومممم ... تاثیر اش را باید مخاطب تعیین کند .
    از لحاظ ِ ایده پرداازی و تکنیک ِ بیان ِ آن ها خُب بی شک ذهنیت ِ آهنگ ساز خیلی مهم است و ما تا ندانیم چه بود و
    چه هدفی دنبال می شده ، نمی شود تصمیمی گرفت .
    بزرگ ترین مشکل ِ من به عنوان ِ شنونده حرکت های اضافه بر ساختمان ِ این قطعه است که توسط ِ گیتار باس در
    زمان های 1:20 تا 1:25 و هم چنین ایضن به تکرار و کمی اضافه تر شدن در دقایق ِ 2:50 تا 3:10 اتفاق می افتد .
    این خرکت ها در باس به داستان ِ این قطعه کمکی نکرده جز حواس پَرتی ِ مخاطب .
    پارادوکس و هم چنین تقارنی که در آهنگسازی باعثِ جذب و جلب ِ توجه ِ شنونده می شود به نوعی اتفاق نیاُفتاده
    تا مخاطب هم چنان با علامت ِ سوال رو به رو باشد . البته ، طبیعتن بَد نیست بلکه باید هدف ِ آهنگساز مشخص شود از هر حرکتی .
    خُب استفاده از آکورده های آلتره و کاسته و افزوده بسیار لذت بخش است .
    در کل چیز ِ بدی وجود ندارد بلکه علامت ِ سوال های شنیداری مطرح هستند .

    شاد و آرام باش
    ارادت مند ات .

    پی نوشت :
    نمی دانم چرا جنس ِ صدای خواننده مرا یاد ِ ابراهیم حامدی ( ابی ) می اندازد . . .
    درود برادر ...

    سپاس از لطف و نظر خوبت ..
    حرکت های باس ان هم در گیتار باس سریع و خوشرنگ است و کاملا وسوسه برانگیز . البته وسوسه برانگیز از نوع خوب . به نظرم می امد که باس باید پویا تر از یک نت در سر ضرب ان هم فقط برای گرم کردن کار باشد . خصوصا که هر خط از هر ساز به باید به صورت جداگانه برای خود معنی داشته باشد لذا تصمیم به پویا تر کردن این بخش گرفتم و البته مثل اینکه زیاد موفق نبوده ام .
    منظور شما را از پارادوکس متوجه نشده ام ؟ چه پارادوکسی نیاز بوده است ؟ تمام این کار پارادوکس است :d

    نظرتان درباره صدا چه بود ؟ البته بنده اصلا فکر نمی کنم که شبیه ابی حامدی باشد چون هم از نظر تکنیکی و هم از نظر رنگ صدا بسیار با هم متفاوت هستند .

    سپاس و پیروز باشید .


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    دست نوشته های من برای موسیقی ارکسترال : http://Orchestral.IR
    آخرین آثار آهنگسازی من در ساندکلود : https://soundcloud.com/masoud-yazdi



    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۱۲ در ساعت 12:58

  13. 2 کاربر زیر از MasoudYazdi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. hamed_kh آواتار ها
    hamed_kh
    شماره کاربری
    39008
    هنــرمنـد انجمن
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    تهران
    876
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4276
    3,542
    سپاس از شما 4,064 بار در 805 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط MasoudYazdi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود و تقدیم مهربانی خدمت شما حامد عزیز ..

    زبان از بیان تشکر در مقابل شما عاجز است . از این همه لطف و مهربانی شما بی نهایت سپاسگذارم و حضور دوستان فرهیخته ای همچون شما در این انجمن باعث افتخار بنده است.
    امیدوارم همیشه سبز و پیروز باشید .

    درباره محدوده صدایی جناب امیدوار باید عرض کنم که ایشان تا نت دو طلایی (و به شخصه شاهد بودم تا نت ر ) را خوانده اند (قطعه تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید ) و کامل صدایی شش دانگ دارند و محدوده تنور را نیز شامل می شوند.
    بنده به عنوان اهنگساز فقط از بخش باریتون ایشان استفاده کرده ام . هارمونیک های سالم ، قدرت بالای حنجره ، عدم فالشی و ویبراسیون های مرتب و تمیز هم نیز از سایر توانایی های ایشان می باشد .

    باز هم سپاسگذارم .
    پیروز و سربلند باشید
    عرض ادب مجدد مسعود جان برادر عزیزم
    هرآنچه که گفتم حقیقت محض و باورم بود و مطمئنا" آنقدر اثر شما خوب بود که حتی اگر مشکلی هم داشته باشد سواد بنده عاجز از کشف آن است
    اما اطمینانم به گستره ی باریتون ایشان همچنان پا برجاست، ایشان بعد از نت سل دیز در قطعه ی شعر فریاد جنس صدایشان تغییر میکند و این نت جزو گستره ی صوتی طبیعی محسوب نمیشود
    به این گستره صدایی که جنس ندارد -برای جناب امیدوار نت های سی بمل و دو - در واقع فِیک میگویند و هرچند کاربرد آن در دامنه ی فالستو در کشورهای غربی رایج است در ایران با گوشها آشنا نیست
    این هم قطعه ی اثبات کننده ی صدای تنور نیما مسیحاست

    اگر دقیق توجه کنید در اجرای زنده صدا اصلا از جنس خودش خارج نمی شود در حالی که نت سی بمل فریاد زده میشود
    بنابراین گستره ی صوتی به آن نتهایی میگویند که با رنگ ثابت و زیبا بتواند اجرا شود
    وگرنه که یک مرد با صدای فالستو قابلیت اجرای چهار اکتاو صدا را دارد...
    خنده دار است بدانید بنده در یکی از آهنگهایم به جای نتهای سوپرانوی اثر هم خوانده ام که باور نخواهید نمود(!)

    اما این دلیل نمی شود من صدایم را باریتون -تنور-آلتو-سوپرانو بدانم
    بابت توضیحات سردردآورم عذر خواهی میکنم...
    اتفاقا به نظرم خیلی هوشمندانه عمل کردید که دامنه ی صوتی را به باریتون محدود کردید
    زیرا خوش رنگ ترین جای صدای ایشان را انتخاب نموده اید
    امیدوارم همیشه موفق و موید باشید




    ارادتمند


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    One Day The Sun will Shine On Me
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۱۲ در ساعت 13:40

  15. 5 کاربر زیر از hamed_kh برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    درود به مسعود عزیزم .
    آفرین !
    از لحاظ تنظیم و مدیریت کردن ِ اینهمه ساز که هم صداشون خوب به گوش برسه و هم شخصیت داشته باشن خیلی خوب عمل کردی .
    چند نکته ای که به ذهن ِ ناقصم رسید رو میگم خدمتت :
    اون امضای هارمونیک رو که تو همه کارات شنیدم ، دوس داشتم حداقل در این کار که باکلام هم هست نشنوم ! ( در این کار، گرفتن ِ آکورد سی ماژور و فرود بر روی می ماژور )
    یعنی در یک گام مینور از درجه ی دوم ِ گام یه آکورد ماژور بسازیم ( رو تونیک )
    این تکنیک ِ هارمونی نویسی در یکی دو تا کار هیچ ایرادی نداره و خیلی هم قشنگ هستش و خودم خیلی دوست دارم .
    اما فکر میکنم تو همه کارهات این نوع هارمونی رو شنیدم .
    مخصوصا اینکه در دهه ی طلایی پنجاه به کرات از این نوع هارمونی نویسی در آثار خوانندگان بزرگ استفاده شده و توقع میره که بعد از چهل سال هارمونی های تازه تری رو بشنویم .
    در مورد ملودی ، نمیدونم شاید این فقط سلیقه ی من باشه ، ولی احساس میکنم اون حسی که باید و شاید در اون حدی که در پست اول اشاره کردی منتقل نشد .
    نمیگما ملودی بدیه و یا ضعیفه .
    اصلا منظورم این نیست .
    اما به وجد هم نمیاره شنونده رو ( من رو )
    پارت ِ انتهایی ِ ملودی ِ وکال ، نمیدونم چرا منو یاد قطعه ی " باغ خاکستر " با صدای نیما مسحیا انداخت با ترانه ی استاد ایرج جنتی عطایی .
    آهنگسازی این قطعه بر عهده علی موثقی هستش ( همون کسیکه که هشت تا از کارای مرحوم واروژان رو برای حامی تنظیم مجدد کرده بود )

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    نمیدونم شاید من اشتباه میکنم !
    از @تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید و @تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید عزیز هم میخوام بیان و راهنمایی کنن و اگر من اشتباه میکنم یا درست میگم بگن به من .

    یخورده با حرف روشن در مورد شباهت صدای استاد به ابی موافقم .
    مخصوصا در تایم 2:21 کلمه تنهایی و نوع ِ بیانش بی شباهت به ابی نیست .
    با اطمینان میگم که ایشون کارای ابی رو زیاد اجرا کردن تو خلوت خودشون و یا در جمع های دوستانه .
    البته این ضعف در خوانندگی نیست و من جسارتی نمیکنم و صداشون نقات قوت بسیاری داره .

    اینها چیز هایی بود که فعلا به ذهنم رسید .
    اگه باز هم چیزی به ذهنم رسید جتمن عرض میکنم خدمتت .
    موفق باشی دوست بسیار عزیزم .


    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 5
    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۱۴ در ساعت 19:39

  17. 7 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. saram آواتار ها
    saram
    شماره کاربری
    26370
    کاربر بسیار فعال
    آذر /۱۳۹۱
    281
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی109
    295
    سپاس از شما 113 بار در 75 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    خوب بود گفتنی ها رو دوستان گفتند.محمد عزیز از سال ها پیش یادمه همیشه اهنگهاشو پارتیتور نویسی میکرد و گامش رو هم مشخص میکرد..ایا این اهنگ هم پارتیتور نویسی شده؟در چه گامی هستش؟


    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۱۵ در ساعت 02:13

  19. کاربران زیر از شما saram عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام .

    منظور شما را از پارادوکس متوجه نشده ام ؟ چه پارادوکسی نیاز بوده است ؟ تمام این کار پارادوکس است :d
    خُب اشاره ام به تضاد و تقارنی ست که بین ِ بخش های مختلف از جمله تم و ایده و ملودی و هارمونی اتفاق می اُفتد معمولن .
    نه صرفن تکرار ِ آن ها .
    اما به غیر از رعایت ِ فرم که نتیجه ی نهایی اش است می توان گفت آهنگساز قرار را بر این گذشته کاملن شخصی و خلاقانه موسیقی بنویسد .
    هیچ ایرادی به آن وارد نیست .

    نظرتان درباره صدا چه بود ؟ البته بنده اصلا فکر نمی کنم که شبیه ابی حامدی باشد چون هم از نظر تکنیکی و هم از نظر رنگ صدا بسیار با هم متفاوت هستند .
    البته که صدای ایشان خوب است اشاره ی من به شباهت بود نه به کیفیت و کمیت . و اگر نه در خوب بودن اش شکی نیست .

    @تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    پارت ِ انتهایی ِ ملودی ِ وکال ، نمیدونم چرا منو یاد قطعه ی " باغ خاکستر " با صدای نیما مسحیا انداخت با ترانه ی استاد ایرج جنتی عطایی .
    آهنگسازی این قطعه بر عهده علی موثقی هستش ( همون کسیکه که هشت تا از کارای مرحوم واروژان رو برای حامی تنظیم مجدد کرده بود )
    راست می گویی مهرزاد . شباهت ِ زیادی هم از لحاظ ِ ساختاری و هم از نظر ِ روند ِ فضا سازی وجود دارد که البته
    قطعن تصادفی و اتفاقی بوده . از این دست موارد بسیار زیاد پیش می آید برادر . که طبیعتن دلایل ِ بسیاری می تواند داشته باشد .


    شاد و آرام باشید همواره
    ارادت مند .


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۴/۰۱/۱۵ در ساعت 03:33
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۱۵ در ساعت 02:57

  21. 2 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 75
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۳/۲۵, 13:15
  2. اموزش جامع نرم افزار اهنگسازی قدرتمند"استادیو وان" Studio One " محصول Groove3
    توسط soheil6 در انجمن آموزشهای سایر برنامه ها (Others Daw)
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۳/۱۹, 06:22
  3. پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۹, 21:51
  4. پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۲۸, 00:59
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۱۲, 17:40

جستجو شده ها

آکورد ششم ناپولی

ششم ناپولیتن

محمد امیدوار تهرانی

علی امیدوار تهرانی پیانو

ﺍﻣﯿﺪﻭﺍﺭ ﺗﻬﺮﺍﻧﯽ ﺷﺐ ﺳﺮﺩ

اکورد ناپولیتن

امیدوار طهرانی

تا این لحظه 100 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست