کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: زشت و زیبای تهران و جنگیدن برای صاف نخواندن در گفت.وگو با رضا یزدانی

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,276
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض زشت و زیبای تهران و جنگیدن برای صاف نخواندن در گفت.وگو با رضا یزدانی

    رضا یزدانی می.گوید برای جا انداختن سبک و جنس متفاوت خواندن خود سال.ها صبر کرده و جنگیده است.

    مهدی یاورمنش: «مدت.ها پافشاری کردم و گفتم آقایان نمی.خواهم صاف بخوانم و …» این را رضا یزدانی در کافه خبر گفت؛ جمله ای که شاید دلیل اصلی متفاوت بودن این خواننده موسیقی پاپ و راک ایران است.

    بهانه دعوت از رضا یزدانی، کنسرتی است که ششم آبان در برج میلاد برگزار می.شود، اما از این فرصت استفاده کردیم و بیشتر به ابعاد محتوایی و سبک خواندن او پرداختیم. شیوه ای که از.آلبوم «پرنده بی پرنده» شروع شده و با «هیس»، «ساعت 25 شب»، «ساعت فراموشی» و «خاطرات مبهم» ادامه پیدا کرده است..«حکم»، «محاکمه در خیابان»، «رئیس»،«ساخت ایران»، «کیفر»، «رازهای این خانه»، «گام های معلق»، «مرگ تدریجی یک رویا»، «قلب یخی»، «طهران تهران» هم از جمله فیلم.ها و سریال.هایی هستند که رضا یزدانی برای آن.ها خوانده است.

    این خواننده که سبک ویژه او هواداران بسیاری پیدا کرده است، در یک بعد از ظهر پاییزی مهمان و پاسخ گوی پرسش.ها ما شد که بخشی از آن را می.خوانید. دیگر قسمت.های کافه خبر رضا یزدانی در روزهای آینده منتشر می.شود.

    شما یکی از انگشت شمار خوانندگان موسیقی کشورمان هستید که کارتان تشخص دارد. مخاطبان خاصی هم دارید؛ بیشتر کسانی هستند که دغدغه های هنری، ادبی، فرهنگی و اجتماعی دارند. این تشخص اگر چه نشان دهنده اصالت و سبک ویژه شماست، اما چون دایره مخاطبان شما را محدود می.کند، می.تواند اثر منفی هم بگذارد. نظر خود شما چیست؟

    از این بابت خدا را شاکرم که این موقعیت را به دست آورده.ام و خوشحال هستم قشری فرهیخته و تحصیل.کرده.تر مخاطب کارهای من هستند. با این حال چند سالی است کارهایی را در آلبوم.ها، فیلم.های سینمایی و سریال.ها انجام داده.ام که عمومی.تر هستند و مخاطبان عام.تری را جذب می.کنند.



    رضا یزدانی در کافه خبر به پرسش های اعضای تحریریه و کاربران خبرآنلاین پاسخ داد

    در واقع این تصمیم را از آلبوم «ساعت 25 شب» گرفتیم و در «خاطرات مبهم» خودش را بیشتر نشان داد و قطعات ساده فهم تر شد، اما همان طور که گفتید، این تشخص کار و جنس مخاطبان می.تواند از یک جهاتی ضرر هم بزند. برای مثال من در کنسرت آینده.ام، چهار سئانس روی صحنه می.روم در حالی که چند خواننده چون مخاطبان عام.تری دارند، می.توانند هشت نوبت هم اجرا کنند.

    با توجه به سبک و شیوه شما و مضمون ترانه.هایی که می.خوانید، این استقبال خوبی است. شما هر وقت کنسرت گذاشته.اید، خیلی زود بلیت.هایش تمام شده است. یادم می.آید برای کنسرت اسفند پارسال شما، چند چهره شناخته شده بازیگری، در بدر دنبال بلیت بودند و پیدا نمی.کردند. منظورم این است که دایره مخاطبان شما با توجه به سبکی که دارید، جدا از کیفیت از نظر عددی هم قابل توجه است.

    بله اما شاید نتوانم هفت یا هشت سئانس کنسرت بگذارم، در حالی که چند نفر از خواننده.ها این ظرفیت را دارند. تعداد این خواننده.ها که بتوانند بیش از هفت یا هشت سئانس پشت سر هم کنسرت بدهند، زیاد نیست. درست است، این بعضی که می.گویم حد اکثر چهار یا پنج نفر هستند که این استقبال گسترده از کنسرت.هایشان می.شود.

    با این حال جایی که ایستاده.ام را خیلی دوست دارم، چون می.دانم مال خودم است و این که چه اندازه باشد، خیلی مهم نیست. جنس دایره مخاطبان برای هر هنرمندی به ویژه اهل موسیقی خیلی مهم است.

    می.خواهم بحث موسیقی پاپ اجتماعی و اعتراضی را باز کنم….

    نمی.توانیم باز کنیم، چون اصلاً چنین چیزی نداریم، چون اصلاً وجود ندارد.

    چرا نداریم؟

    چون عموم مردم دنبال چیز دیگری هستند و تنها قشر خاصی به ترانه های اجتماعی گوش می.دهند. خواننده.ها هم این ریسک را نمی.کنند، چون موسیقی اجتماعی مشکلات دیگری هم سر راهش وجود دارد.



    اما شما به عنوان یک خواننده که ترانه.های اجتماعی را می.خواند شناخته می.شوید، پس اگر کسی بخواهد شدنی است.

    چون من سال.هاست دارم این طوری می.خوانم. چه کسی این قدر کارهای نوستالژیک در.باره لاله زار، کافه نادری، جردن، کوچه ملی و … دارد. وقتی من می.روم جردن می.بینم جوان.ها با ماشین دارند دور می.زنند و وقتشان را به سادگی تلف می.کنند، ترانه «جردن» را می.خوانم. با خواندن ترانه «مش رمضون» به مهاجرت بی رویه مردم از روستاها به شهرهای بزرگ می.پردازم. یا ترانه «برج» اعتراضی است به شهرسازی بی در و پیکر تهران که در هیچ جای دیگر جهان دیده نمی.شود. این.ها همه دغدغه های اجتماعی من در یک دوره و برهه بوده که شکل ترانه و قالب موسیقی گرفته است.

    خیلی.ها این جور کارها را نمی.خوانند، چرا که آن وقت آدم.هایی خاص طرفدارت می.شوند، یک عده خاص به آلبوم.هایت گوش می.دهند و جمعی خاص بلیت.های کنسرت تو را می.خوانند. اما اگر کسی به اصطلاح عاشقانه بخواند و قربون صدقه چشم و ابروی یار شود، مخاطبانی عام پیدا می.کند.

    این دغدغه های اجتماعی حتی در کارهای سفارشی شما مثل «مترو» هم دیده می.شود. این چه جوری رخ می.دهد؛ آیا ترانه سرایی هم که می.خواهد سفارشی برای شما بنویسد، خودش را به حال و هوا و سبک تان نزدیک می.کند؟

    بله خود به خود به من نزدیک می.شود. این وضعیت باعث خوشحالی من است، برای مثال وقتی در انجمن ترانه کسی کار تازه.اش را می.خواند و جمع می.گوید این به درد رضا یزدانی می.خورد، نشان می.دهد مؤلف بودن یک صدا جا افتاده است. وقتی بگویند چنین جنس ترانه ای به درد فلان خواننده می.خورد، معنی.اش این است که او صاحب برند شده است.

    من دو یا سه کار سفارشی بیشتر انجام نداده.ام و خیلی استقبال نمی.کنم. ترانه «مترو» هم را چون به جنس کار من نزدیک بود، خواندم. این ترانه که سروده عبدالله رواست، برای مترویی گفته شده که تهران را دور می.زند و از متروی شهرداری نمی.گوید. این یکی از تک آهنگ.های بسیار خوب من است که دانلود آن هم در اینترنت خیلی بالا بود.

    با توجه به حال و هوا و مضمون کارهای شما، می.توان گفت این ترانه.ها بیشتر برای اهالی شهرهای بزرگ است.

    در آلبوم بعدی که بعد از ماه صفر منتشر می.شود، در مورد شهر و شهر نشینی، کنار آمدن با آن یا فرار از شهرهای بزرگ کارهای بیشتری دارم. این را هم بگویم امروزه تقریباً روستاها از بین رفته.اند و فن.آوری و رسانه.ها همه جا را به شهر تبدیل کرده.اند. در این حالت بیشتر مردم درگیر شهر نشینی شده.اند.

    همچنین در ترانه های اجتماعی شما، حضور تهران خیلی پر رنگ است. تهران در کارهای شما، شهری خسته است که با وجود تمام زشتی.ها دوستش دارید.

    تهران شهر عجیبی است، چون از سپید سپید تا سیاه سیاه را می.توانید در آن ببینید. در تهران می.توانید رنگارنگی را ببینید و خاکستری و سیاهی .را هم مشاهده کنید. زیبایی و خلوتی تعطیلات نوروز تهران و آلودگی و شلوغی زمستان را که اجازه نفس کشیدن به شما را نمی.دهد، در کنار هم دارید. همه چیز دیگرش هم این طوری است و می.توان از صفر تا صد به آن نمره داد.



    حتی به مردمش؟

    همه چیز را می.توان تو این فاصله که گفتم بسط داد؛ از سپیدی تا سیاهی. این شهر هم آدم.های پول.دار و میلیاردر دارد و هم مردم فقیر و بی چیز. این گوناگونی و تضاد می.تواند سال.های سال دستمایه ساخت فیلم قرار بگیرد و برایش رمان و داستان نوشت.

    مثل فیلم «طهران تهران»؟

    بله آقای مهرجویی تهران را در این فیلم خیلی رنگارنگ دیده است و آقای کرم.پور کمی تیره.تر.

    شما هم در ترانه.هایتان هم تهران سپید را دیده.اید و هم تهران سیاه را.

    همین طور است و البته با وجود سیاه و سپیدی، همیشه تهران را دوستش داشته.ام. در مورد یک کلان شهر مثل تهران خیلی می.توان حرف زد.

    چیزی بوده که می.خواسته.اید بگویید و اما نتوانسته.اید؟

    نه. من در مورد مشکلاتی مثل کارتن.خواب.ها هم در آلبوم «ساعت فراموشی» خوانده.ام. یک ترانه هم قرار است به نام «واکسی» برای صدا و سیما بخوانم که موضوعش کودکان کار است.

    جدا از رویکردهای اجتماعی کارهای شما، اگر کسی برداشت.های سیاسی هم از آن.ها داشته باشد، واکنش شما چیست؟

    من اصلاً و ابداً سیاسی نیستم. در تمام انتخابات هم وقتی از من درخواست کرده.اند بروم در کمپین های نامزدها حضور پیدا کنم، پرهیز کرده.ام. من حتی نامزدی را که دوستش داشته.ام، به او رای داده.ام و … نرفته.ام در همایش انتخاباتی.اش بخوانم.

    البته نپرسیدم شما سیاسی هستید یا نه، منظورم این بود آیا اگر کسانی برداشت سیاسی از کارهایتان داشته باشند، برایتان عجیب خواهد بود یا طبیعی و چه .واکنشی نشان می.دهید؟

    وقتی شما کاری اجتماعی می.خوانید، طبیعی است که می.توان از آن برداشت سیاسی هم داشت. اما این به معنی سیاسی بودن من یا کارم نیست.

    در کارنامه شما، آلبوم اولتان به نام «شهر دل» رنگ و بوی اجتماعی ندارد و در آن اشعار مولانا را خوانده.اید. می.خواهم بدانم همان زمان آیا همین دغدغه های اجتماعی را داشتید؟

    بله داشتم که در موسیقی تئاترهایی که کار کردم می.توان رد پای آن را دید. با این حال چون ارادت زیادی به مولانا داشتم و دارم، خواستم نخستین کارم در این حال و هوا باشد. جالب است بدانید بعد از انتشار آلبوم هفتم من که بعد از ماه صفر می.آید، تدارک یک آلبوم دیگر را خواهم دید و در آن به سراغ مولانا و حافظ و … خواهم رفت که فعلاً کار در مرحله طرح و ایده است.

    بحث به ادبیات و شاعران کلاسیک ایران رسید که با موسیقی اصیل عجین شده است. همین جا می.خواهم بپرسم رابطه شما با موسیقی ایرانی چگونه است؟.

    من موسیقی سنتی گوش نمی دهم و تو ضبط ماشینم نمی رود. با این حال کنسرت خواننده هایی چون همایون شجریان را می.روم که دوست صمیمی و نزدیک هم هستیم. به ویژه این کنسرت اخیرش با نام «هوای گریه» که با ارکستر بزرگ بود که من خیلی دوست داشتم. جدا از دوستی و رفاقت، یک دلیل که خیلی کارهای همایون را دوست دارم، این است که همیشه در حال نوآوری و تجربه های جدید است. هر خواننده ای که خلاق باشد، می تواند نگاه ها را به سمت خود برگرداند و بازار را بگیرد.

    ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس در این اجرا خیلی خوب ظاهر شد.

    بله. من با تعدادی از اعضای این ارکستر کار کرده ام که در کنسرت «هوای گریه» صدا دهی خیلی خوبی داشت.

    همان طور که ابتدای گفت.و.گو مطرح کردیم، یکی از ویژگی.های کارهایتان که به شما تشخص داده، ترانه.هایی است که می خوانید. به طور کلی می خواهم نظرتان را در باره وضعیت ترانه سرایی در موسیقی پاپ امروز ایران بدانم.

    ترانه ها خیلی پیشرفت کرده اند. به نظرم پیشرفت ترانه و شعر به نسبت موسیقی خیلی بیشتر بوده است. یک دلیلش این است که در حوزه ترانه سرایی، آدم های بیشتری به نسبت ساخت موسیقی و آهنگسازی فعالیت دارند.

    ترانه.ها به نسبت گذشته پیچیده.تر هم شده.اند.

    زندگی و آدم های امروز هم خیلی به نسبت گذشته پیچیده.تر شده اند و پس بدیهی است ترانه.های امروز هم پیچیده.تر شوند.



    بخشی از ترانه.های تولیدات موسیقی خارج از کشور هم در ایران سروده می شود.

    بخش عمده اش مال داخل است، چه خوب و چه بدش. 75 میلیون داخل کشور زندگی می کنند و شاعر هم باید با آنان نفس بکشد و زندگی کند تا بتواند بسراید. ترانه در میان مردم است که ساخته می شود.

    پایان گفت.و.گو می خواهم برگردم به بحث اول این نشست که مربوط بود به سبک ویژه و تشخص کارهای شما، چرا که بر خلاف بسیاری از خوانندگان پاپ پس از انقلاب، کار شما تقلیدی نبود. می خواهم بپرسم این شیوه خاص از کجا ریشه گرفت و بارور شد.

    بالاخره هر کسی که سعی می کند مولف باشد…

    یعنی از همان اول خواستید مولف باشید و کاری کنید که دیگران نکرده اند؟

    بله و خیلی سخت بود. از شما می پرسم آلبوم اول من 13 سال پیش منتشر شده و تازه چند سال است که معروف شده.ام؟ در تمام این سال.ها من درگیر این بوده.ام که بگویم این موسیقی هم هست و این جوری هم می.توان خواند. وقتی «پرنده بی پرنده» را که آلبوم دوم من بود، با این سبک و شیوه خواندم و دادم وزارت ارشاد، انتقاد کردند چرا این جوری می خوانم و می گفتند درست نیست. 18 ماه طول کشید تا مجوز آن را صادر کردند. در تمام این مدت پافشاری کردم و دلیل آوردم و گفتم آقا من نمی خواهم صاف بخوانم و اجازه دهید جور دیگری بخوانم.

    من برای جا انداختن این سبک مدت.ها جنگیدم و مقاومت کردم. آلبوم «پرنده بی پرنده» در حدود پنج هزار تا فروخت و من صبر کردم و بر کارم اصرار ورزیدم. بعدش «هیس» را به بازار دادم و در ادامه «ساعت 25» را منتشر کردم که بعد از آن کم کم جایم را باز کردم.

    خواندن برای فیلم.های سینمایی هم در این میان به کمک شما آمد.

    بله. فیلم.های مسعود کیمایی مثل «حکم»، «رییس» و «محاکمه در خیابان» خیلی به من کمک کردند. همه از آن زمان بود که می.پرسیدند این چه کسی است که دارد می خواند. در این مسیر سریال «مرگ تدریجی یک رویا» را هم نباید فراموش کرد، چرا که خیلی باعث شد شناخته شوم.

    عکس.ها: زهرا رمضانی

    منبع: خبرآنلاین


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۶ در ساعت 12:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۹/۰۵, 23:03
  2. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۰۹, 00:57
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۱۲, 16:10
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۵, 15:10
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۲۰, 17:00

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 3 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی