کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: فواد حجازی: امروز اختلاف سلیقه بر رفاقت من و عصار می.چربد

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض فواد حجازی: امروز اختلاف سلیقه بر رفاقت من و عصار می.چربد

    موسیقی ما - آنهایی که با فواد حجازی از نزدیک آشنایی دارند، می.دانند علاقه اصلی او سبک موسوم به پاپ-سنتی است و موفقیت و توانایی در این سبک را هم در همان اولین آلبوم.هایی که منتشر کرد، یعنی آلبوم «حسرت» به خوانندگی «محمد اصفهانی» نشان داد. «حسرت» یکی از آثار ماندگار موسیقی پاپ بعد از انقلاب است و برخی از قطعات آن هنوز هم شنیده می.شوند. حجازی البته بعداً ترجیح داد به صورت متمرکز، بیشتر با «علیرضا عصار» کار کند که علیرغم همه ویژگی.های مثبت.اش، صدایش تحریر لازم برای این سبک را ندارد و بنابراین بخش از توانایی.های فواد حجازی در ساخت آهنگ.هایی به این سبک و سیاق مغفول ماند تا این روزها که او برای تیتراژ سریال «خاتون» قطعه.ای را ساخته که سالار عقیلی خوانده است.هم این همکاری بین این دو ستاره با شعری از عبدالجبار کاکایی و هم دلایل دیگر، بهانه.ای بود برای مصاحبه.ای مفصل با فواد حجازی که یکی از موزیسین.های مطرح موسیقی پاپ در سه دهه اخیر است. فواد با صراحتی که همیشه در او سراغ داشته.ایم، جواب همه سوال.هایمان را داد، مخصوصاً سوالاتی در این ارتباط که دلیل جدایی او و علیرضا عصار چیست و آیا دلیل آن افول و تکراری شدن سبک کاری.شان بوده یا نه.

    .

    ***

    .
    • * بگذار از آخرین کارهایت شروع کنم. قبل از ترانه تیتراژ سریال «خاتون»، چند ترانه تیتراژ دیگر هم داشتی.
    تیتراژ سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» بود با ترانه.ای از افشین یداللهی و صدای هومن ناصری و رضا سرابی. ما این کار را در دو ترک متفاوت با خوانندگی دو نفر فرستادیم برای تیتراژ پایانی که هر دو قطعه را پسندیدند و یکی را در میان سریال پخش کردند و یکی را در انتهای آن. این کار برای یک بخش سیزده قسمتی پخش شد.
    .
    • * بعد از آن هم تیتراژ سریال «خاتون» را ساختی که در این مدت کوتاه، خیلی خوب شنیده شده و به چشم آمده. علت این توجه بیشتر هم، علاوه بر خوب بودن آن، همکاری شما و سالارعقیلی با هم است.
    بله. به هر حال ایشان از دنیای موسیقی سنتی است و من هم از دنیای موسیقی پاپ-سنتی و آمدن ایشان در این ژانر سروصدا کرده.
    .
    • * خوب شد که واژه «پاپ-سنتی» را گفتی. چون اتفاقاً می.خواستم در همین مورد صحبت کنیم. سبک پاپ-سنتی در سال.های اخیر در فضای موسیقی ما کم.رنگ شده، در حالی که عمدتاً کسانی که در این سبک کار کرده.اند، موفق هم بوده.اند و اساساً این سبک در بین علاقه.مندان موسیقی طرفداران زیادی هم دارد. فکر می.کنم ژانر مورد علاقه خود شما هم هست.
    من خیلی وقت است که در این فضا کار می.کنم و تا آنجایی که ممکن بوده هم در کارهایمان از شعرهای فاخر استفاده کرده.ایم. این بار هم همین کار را کردیم و شعری را از آقای کاکایی گرفتیم و کار کردیم که این شعر هم مورد علاقه هم من و هم آقای عقیلی بود. یعنی هم با ذهنیت آقای عقیلی سنخیت داشت و هم من دوستش داشتم و مطابق عمده کارهای گذشته من بود. متأسفانه این روزها جامعه ما به سمت کارهای سبک گرایش دارد و بیشتر توجه به مسائل روزمره است تا توجه به ادبیات کهن و اسطوره.های ادبی و فرهنگی ما. شما اگر به شعرهای امروز رپ و هیپ.هاپ و رِیو و اینها توجه کنید، این مسائل را می.بینید. اما ما به واسطه شخصیت.هایی که در این کار حضور داشتند، مجاب شدیم به این سمت برویم که کار نسبتاً سنگینی ارائه دهیم. البته بگویم که این کار در طول یک روز جمع شد.
    .
    • * از اول هم مشخص شده بود که قرار است سالار عقیلی این کار را بخواند؟
    من اصلاً خبر نداشتم، اما خود کارگردان و تهیه.کننده کار گفت که قبلاً با آقای عقیلی صحبت کرده و هماهنگی.ها انجام شده است. بعد شعر را گرفتم و خیلی زود روی آن ملودی گذاشتم و آهنگش را ضبط کردیم و رساندیم به پخش. این کار یک کار عجله.ای بوده اما خدا را شکر خوب درآمده.
    .
    • * یک کار عجله.ای بود اما برای شما دلی هم بود. درست است؟
    بله. تو می.دانی که من همیشه صداهای موسیقی اصیل ایرانی را دوست داشتم و دارم. علاقه زیادی داشتم که با یک صدای سنتی دیگر کار کنم و سالار عقیلی هم یک خواننده شناخته شده در این زمینه است. البته من نمی.دانستم که ایشان اصلاً می.خواهد در این ژانر کار کند یا نه. وقتی کار را شنید، خیلی دوست داشت و استقبال کرد و خواند. اینکه بعداً چه اتفاقی می.افتد و بازتاب.ها چگونه هست را نمی.دانستیم و نمی.دانیم. فکر می.کنم همین همکاری ما با هم باعث این توجه و سروصدا شده تا خود کار. البته عمده مردم که فقط شنونده موسیقی هستند بیشتر روی خود کار فوکوس می.کنند اما جماعتی که هم.صنف ما و حرفه.ای موسیقی هستند این همکاری برایشان جالب است.
    .
    • * قبل از کار با سالار عقیلی، عمده کارهایت در زمینه پاپ-سنتی با دکتر محمد اصفهانی بود که درست است که می.تواند در سبک موسیقی اصیل ایرانی بخواند اما یک خواننده پاپ است. اما این بار با کسی کار کردی که درست است که می.تواند پاپ بخواند اما خواننده موسیقی اصیل ایرانی است.
    این را باید از خود ایشان بپرسی. به هر حال من با سوابق خودم و ایشان با سوابق خودش آمد و این رخداد ...ه.ای زد و محصول آن آهنگی بود که در استودیوی خانگی من ضبط شد و حاصل آن را هم من و هم ایشان دوست داشتیم. آقای عقیلی واقعاً خوب خواند و به این کار حال و هوای خاصی داد.
    .
    • * برگردیم به قبل.تر. از همان قدیم علاقه.مندی اصلی تو سبک پاپ-سنتی بود و بعد از کار کردن با محمد اصفهانی، با کسی کار کردی که صدایش اصلاً ویژگی.های لازم برای خواندن در این سبک را ندارد چون اساساً تحریر ندارد. با این علاقه.مندی و توانایی و با توجه به اینکه امکان کار کردن با خیلی خواننده.های دیگری که می.توانستند در این سبک بخوانند را داشتی، چطور بیش از یک دهه فقط با علیرضا عصار کار کردی؟
    اساس کار من با علیرضا بیشتر رفاقتی بود و ارتباط کاری ما در اولویت دوم و سوم بود. البته من از طرف علیرضا صحبت نمی.کنم. از طرف من موضوع مهم دوستی و رفاقت ما بود. یعنی ممکن است صدای علیرضا جزو علاقه.مندی.های اول من نباشد اما با توجه به اینکه من او را خیلی دوستش دارم و دوستش هم خواهم داشت، صدایش را هم دوست دارم؛ اما ترجیح می.دهم در کار خودم صدای سنتی را بشنوم. با این تفاسیر من بیشتر روی رفاقتم سرمایه.گذاری کردم و دوست داشتم بیشتر با او بمانم، چون از مزایای رفاقتی و قلبی.ام بیشتر داشتم بهره می.بردم تا اینکه با صدایی همکاری کنم که در آن مزایای عشقی و قلبی نباشد. ما با هم دوستان خوبی بودیم، همفکری می.کردیم و اینها نیروی عجیبی به من می.داد که چشم.بسته دست به هر کاری بزنم و او هم عمدتاً موافقت داشت و این یک امتیاز خیلی بزرگ برای ما بود. اگر با کسی کار می.کردم که این ارتباط قلبی بین ما نباشد، ممکن بود ارتباط کاری ما گره بخورد.
    .
    • * ... و این همه سال هم با هم نمانید.
    ...بله. من و علیرضا هیچ وقت با هم مسائل مالی و نحوه اجرا و این چیزها نداشتیم. او می.دانست که هر چیزی را که من انتخاب می.کنم، برای بهینه کردن ساختار این ساختمان و گروه است. معلوم نبود که من اگر می.خواستم با شخص دیگری این همکاری را داشته باشم، به این نتیجه برسم. البته من با آقای اصفهانی هم کار کردم و خیلی هم کنسرت دادم و با محمد هم مشکلی نداشتم، اما دوستی من با علیرضا برمی.گردد به 22-23 سال پیش که نه او خواننده بود و نه می.خواست خواننده باشد و نه دنبال خوانندگی بود و من هم از ده سال پیش از آن غرق در موسیقی بودم و به صورت اتفاقی تلنگری به علیرضا زدیم که بیا خواننده شو و امتحان کن و خیلی خوب شد که این اتفاق افتاد.
    .
    • * ضمن اینکه علیرضا خودش موزیسین است و موزیسین بودنش خیلی مهم بود در این همکاری.
    بله. همینطور است. البته وقتی سن بالا می.رود، یک سری اختلافات سلیقه.ای پیش می.آید و من و علیرضا الان با هم یک.سری اختلافات سلیقه.ای داریم. اگر این اختلافات سلیقه.ای حل شود، یک روزی با هم روی استیج برمی.گردیم. اگر سن مان آنقدر بالا نرود و سلامت جسمی و روحی و روانی.مان پابرجا باشد (خنده). به.هرحال موسیقی یک هنر پویاست و هر روز دارد نو می.شود و من نمی.توانم متوقف شوم.یک نکته دیگر را هم بگویم و آن اینکه علیرضا خیلی عاشق خوانندگی نیست که بخواهد زندگی.اش را در این راه وقف کند. یعنی علاقه.مندی اصلی.اش خوانندگی نیست اما من علاقه.مندی و کار اصلی.ام موسیقی است و اگر یک جا متوقف بمانم و کار نکنم، باید درجا بزنم. در نتیجه سعی می.کنم با کسانی دیگر که ممکن است با سلیقه من هماهنگ باشند کار کنم.
    .
    • * یعنی این اختلاف سلیقه باعث شده که در آلبوم جدید «علیرضا عصار» با او همراه نباشی؟
    بله. الان چیزهایی که سلیقه من نیست، سلیقه اوست. خواسته.های من دیگر خواسته.های او نیست. یک روزی این اختلاف سلیقه.ها بروز نمی.کرد اما حالا این اختلافات بروز پیدا کرده. شاید یک موقعی با این مسائل کنار می.آمد اما حالا دیگر کنار نمی.آید. شاید می.خواهد از اینجا به بعد خودش به تنهایی برای شکل کارش تصمیم بگیرد.
    .
    • * آن رفاقت که بین شما وجود داشت هم باعث نمی.شود که ارتباط کاری شما دوباره برقرار شود؟
    به نظرم این خیلی ظالمانه است که من از او توقع داشته باشم که بیا از این رفاقت خرج کن، از مواضعت کوتاه بیا و خواسته.هایت را زیر پا بگذار. ما دیگر در سنی نیستیم که چنین توقعاتی از هم داشته باشیم و او حق دارد خواسته.هایی که دارد را هرجور که صلاح می.داند اجرا کند. به نظر من این هیچ ایرادی ندارد و من هم هیچ اعتراضی به این کار ندارم.
    .
    • * موسیقی.ای که شما کار می.کردید، سبک خاصی داشت. سبکی منطبق بر اشعار فاخر با موسیقی و تنظیمی ساز-محور. اما این روزها بیشتر موسیقی.های الکترونیک و سبک.های به روز باب شده که در آن موضوع شعر و مخصوصاً استفاده از شعر کلاسیک کمتر مورد توجه هست و به نظر می.رسد سبک کاری شما به حاشیه رفته است. چقدر کم شنونده شدن موسیقی شما باعث این فاصله و اختلاف سلیقه شد؟ به هر حال اگر آقای عصار ببیند که هنوز سبک کاری شما جواب می.دهد، دلیلی برای این جدایی نمی.بیند.
    نه. اصلاً اینجوری نیست و اتفاقاً او هنوز هم دارد در همین سبک کار می.کند. شاید در ذهنش این نقش بسته که این فرد نباید باعث موفقیت من باشد و من باید ببینم بدون این فرد می.توانم موفق باشم یا نه. مطمئن نیستم، ولی فکر می.کنم شاید در ذهنش چنین چیزی وجود دارد. می.خواهد امتحان کند و می.رود ببیند موفق هست یا نه.
    .بله. همان موسیقی که قبلاً کار می.کردیم با همان سبک شعرهای فاخر. مدل شعرهای آلبومی.که با شهرداد کار کرد [نهان مکن]، همان بود که ما با هم کار می.کردیم و فقط ارکسترش فرق می.کرد. به نظر من علیرضا می.خواهد کار کردن بدون فواد حجازی را هم امتحان کند. من 18 سال است که کارهایش را آهنگسازی و تنظیم می.کنم و حالا می.خواهد با سلیقه خودش کارکند. امکان مالی.اش را هم دارد و می.تواند اجرا کند و کار خودش را ارائه بدهد.
    .
    • * کارهایش را دارد با امیر توسلی انجام می.دهد؟
    آن یک قطعه بود که با امیر توسلی منتشر کرد و من 7-8 قطعه.ای که دیگران برایش ساخته.اند را شنیده.ام.
    .نظر من خوش نبود. من یک.سری ایراد از تنظیم کارها گرفتم، یک.سری از تلفیق.ها و یک.سری هم از مدل خواندنش. البته بعضی از کارها تک به تک خوب بود. مثلاً یک جا تنظیمش خوب بود و صدای علیرضا خوب نبود و جای دیگر وُکال خوب بود و شعر یا ملودی خوب نبود. نکاتی که به نظرم می.رسید را گفتم و او هم فقط می.شنید.
    .
    • * فکر می.کنم برای اینکه رفاقت.تان حفظ شود این کار را کرد و برایت پخش کرد بشنوی.
    لابد! شاید می.خواست سلیقه و نظر من را هم بداند و بگوید که تو را هم در کار سهیم کردم.
    .
    • * از نظر تو هم این ایراد ندارد.
    نه. چه ایرادی دارد. این حق علیرضاست.
    .
    • * و در این بین تو هم این رهایی را پیدا کردی که با هرشخصی دوست داری کار کنی.
    من رها بودم! (خنده)
    .
    • * منظورم این است که تو سلیقه.ات را در چارچوب ویژگی.ها و توانایی.های صدای عصار در آورده بودی، اما حالا می.توانی در سبک موسیقی پاپ-سنتی بر اساس صداهایی که تحریر هم دارند، آهنگ بسازی.
    تا موقعی که با علیرضا به این فاز تازه نرسیده بودیم، رفاقت من بیشتر می.چربید تا سلیقه.ام. هر کاری که می.ساختم، اولین نفر علیرضا می.شنید و اگر می.گفت دوست ندارم می.دادم کسی دیگر بخواند. حتی کارهایی که به صدای علیرضا می.خورد هم می.تواند با فرمت.های دیگری اجرا شود. خود علیرضا هم در انتخاب، آدم بی.سلیقه.ای نیست و برای همین هم هست که برای انتشار آلبومش این همه وسواس به خرج می.دهد.
    .
    • * پس شما کارهایش را شنیدی و نظرت را گفتی.
    بله من نظرم را گفتم و او فقط شنید و معلوم نیست که کدام یک از این نظرات را قبول دارد یا ندارد.
    .
    • * اما به هر حال این مقایسه.ها وجود دارد.
    صددرصد. به.هر.حال ما 18 سال با هم کار کردیم و طبیعتاً مردم اینها را با هم مقایسه می.کنند.
    .
    • * چقدر فکر می.کنی که موسیقی تو و علیرضا به تکرار رسیده بود و این باعث این فاصله شد؟
    صحبت از تکرار نیست. ما هیچ کار تکراری نساختیم و در هر دهه که ساختیم، هرکاری که کردیم تازه بود: «عشق الهی»، «ای عاشقان»، «حال من بی تو»، «نومید نشو جانا»، «عید آمد و عید آمد»، «خیال نکن نباشی»، «خیابان خواب.ها» و... من الان یک کار ساخته.ام که مثل همان «خیابان خواب.ها»ست با شعری از افشین مقدم، اما خودش نخواند.
    .
    • * اما تو یک نکته را در نظر نمی.گیری. اینکه به هر حال «محتسب» به اندازه آلبوم.های قبلی شما نفروخت.
    اینها همه مربوط به افتی است که ما بعد از آلبوم علیرضا با شهرداد روحانی کردیم. وقتی علیرضا با آقای شهرداد روحانی همکاری کرد، سقوط ما شروع شد. برای اینکه آن آلبوم دوسال وقت ما را گرفت و در این فاصله مردم هم منتظر بودند آلبومی بیاید که در کنسرت مجدداً بشنوند و وقفه.ای که از لحاظ زمانی افتاد، ما را در ذهن و خاطره مردم کمرنگ کرد.
    .
    • * آیا بخشی از این اتفاق به نظر تو طبیعی نیست؟ به.هرحال همه خواننده.هایی که به این سن و سال می.رسند، افت می.کنند. دکتر محمد اصفهانی و دیگران هم افت کردند و این به دلیل انتخاب.هایشان نبود. موسیقی همانطوری که خودت هم گفتی پویاست و مدام چهره.های تازه می.آیند.
    نه نه. به نظرم فقط به خاطر انتخاب است. من محمد اصفهانی را هم جزو کسانی می.بینم که زمان زیادی در اوج بود و خوانندگانی که همین امروز شروع می.کنند، به اندازه ما از لحاظ زمانی روی اوج نمی.مانند. ما 16 سال روی اوج بودیم. چرا یک.دفعه باید افت کنیم. کلمه الان و دیروز مال 2-3 سال است نه 16 سال.
    .
    • * به هر حال شما یک روز در اوج هستی و یک روز از اوج پایین می.آیی و این طبیعی است.
    ما می.توانستیم همچنان در اوج باشیم.
    .
    • * چرا فکر می.کنی باید در اوج می.ماندید؟ یک.دفعه نسل تازه.ای آمدند با سلیقه.ها و موسیقی.های به.روزتر.
    این سبک.ها اصلاً ربطی به ما نداشت. ما می.توانستیم در فرم خودمان تماشاچی و مخاطب خودمان را نگه داریم. ما از جمعیت 12میلیونی تهران به 20هزار نفر احتیاج داشتیم. یک پزشک حاذق کهنه.کار 40 سال در میدان ونک طبابت می.کند و باز هم که به مطبش می.روی پر است، چون مشتری.های قدیمی.خودش را دارد و چه بسا آن مشتریان قدیمی هم دست بچه.ها و نوه.های خودشان را بگیرند و بیاورند پیش او و مشتری او زیادتر هم شده باشد. او حتی در بدترین وضعیت، مطبش خالی نمی.ماند. جریان 20هزار نفر از 12میلیون نفر تهران اصلاً جوک است، چون ما راحت می.توانیم این جمعیت را با خودمان همراه کنیم. ضمن اینکه موسیقی ما موسیقی فاخر بود و مخاطبان ما هرچه که سن.شان بالاتر می.رود راغب.تر می.شوند به شنیدن این نوع موسیقی. یعنی ما از اول برای قشر تین.ایج کار نکردیم که اگر آنها بزرگ.تر شدند، دیگر موسیقی ما را نپسندند و ما کم.کم فید شویم. ما همیشه می.توانیم مخاطبان خودمان را داشته باشیم.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۲۱ در ساعت 15:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۹/۱۸, 17:30
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۹/۰۵, 12:30
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۱۹, 10:11
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۱۳, 18:50
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۱۳, 18:11

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست