کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 27

موضوع: راهنمایی ام کنید در مورد مدولاسیون

  1. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 190086 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    استاد خاکیان سلام
    آهنگ آرزو از سیروان خسروی مدولیشن شده است؟
    من فکر میکنم ابتدا در روی گام می ماژور میخواند.سپس یـا آکورد دودیز مینور سون را میزند یـا می ماژور را و در جایی که میخواند:من صداتو نشنیدم.میرود در گام سل ماژور
    اشتباه میکنم؟
    ولی من فکر میکنم دو دیز مینور سون است.چون به گفته ی شما اگر بخواهد پایه های تنالیته ی مبدا را سست کند باید از آکورد های دور استفاده کرد پس می ماژور نمیتواند باشد چون خودش آکورد اول و اصلی گام هست و حدسی که من میزنم شاید درست نباشد(یعنی همان می ماژور).
    این آکوردها را ما باید با چه نامی بشناسیم؟





    یک موضوع دیگر:چقدر برایم جالب است که بعضی آکورد ها صدایشان خیلی شبیه به هم است
    برای مثال همین دو دیز مینور سون و می ماژور

    عرض ِ ادب و احترام
    عذرخواهی ام را بپذیرید
    هم چنین تشکر می کنم از جناب ِ خاکیان برای پاسخ گویی .
    چون این بخش از سوال اتان بی پاسخ ماند ، بنده خدمت گزار ام .
    ببینید ! گام ِ دو دیز ِ مینور مینور ِ هم علامت ِ گام ِ می ماژور است
    یعنی هر دوی این گام ها دارای چهار علامت ِ دیز در سر کلید هستند . ( فا / دو / سل / ر )
    برای همین اگر دو دیز مینور را به شکل ِ طبیعی اجرا کنیم آکورد های آن مشترک با می ماژور است
    و فقط در صورتی که نت ِ سی را دیز اجرا کنیم که آن هارمونیک است با دو بکار ، و بعد از آن آکورد را بر روی
    دو دیز مینور فرود بیاوریم مشخص می شود که از می ماژور به دو دیز مینور مدگردی شده است .
    و همین طور وقتی دو دیز مینور هفت را اجرا می کنید سه نت ِ مشترک با می ماژور دارد و این طبیعی ست که
    شما آن ها را شبیه به هم احساس می کنید . ( حتی با وجود ِ نت دو دیز در پایه که چون پایه و درجه ی پنج در هم حل می شود
    شنیدن اشان نیز کمی سخت می شود )
    آکورد های یک شکل را که نت های شبیه بهم دارند در گام های مختلف ، به نام ِ آکورد های مشترک در گام های مختلف می شناسند .
    که این هم راهی برای مد گردی از یک گام به گامی دیگر است . ( استفاده از آکورد های مشترک )
    همواره شاد و آرام باشید .
    ارادتمند .


    تعداد کل آرای این پست : 6
    تعداد آرای مثبت : 6
    #11 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ در ساعت 00:02

  2. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Danial Khakian تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام
    مدولاسیون به معنای تغییر تونالیته می باشد و بیشتر برای جلوگیری از یکنواختی و ایجاد کنتراست در موسیقی بکار برده می شود.
    هرچند هرگز نمی توان برای هنر چهارچوب تهیه کرد اما روشهای مختلفی برای انجام مدولاسیون در موسیقی وجود دارد که اغلب آنها
    ابتدا سعی در سست کردن پایه های تنالیته مبدا و در عین حال تقویت پایه های تنالیته مقصد را دارند.

    در این مطلب به طور خلاصه به تعریف یک سری تقسیم بندی می پردازیم

    Pivot chord modulation : در این روش از آکوردی برای انتقال استفاده می شود که در هر دو تنالیته مبدا" و مقصد مشترک می باشد بعنوان
    یک مثال ساده، اگر از دو ماژور بخواهید به فا ماژور برویم می توانیم از آکورد فاماژور بعنوان آکورد Pivot یا محوری استفاده کنیم.

    Relative key : حالتهایی است که در آن تنالیته موسیقی روی مثلا" دو ماژور تثبیت شده است و شما می خواهید
    به مینور نسبی آن یعنی لا مینور بروید، که از ساده ترین روشهای مدولاسیون می باشد.

    Parallel Key : در این حالت تنالیته با حفظه پایه از حالت بزرگ به کوچک می رود یا برعکس مثلا" از دو مینور به دو ماژور.

    Shift : در این روش بزرگی یا کوچکی تنالیته عوض نمی شود بلکه فقط یک شیفت فاصله ای پیدا میکند.
    مثلا" از دو ماژور به ر ماژور. اغلب در بالاد ها به علت داشتن ساختارهایی ساده از این روش برای ایجاد تنوع استفاده می شود.

    Choromatic : در این روش موسیقی با یک حرکت کروماتیک نیم پرده ای به تنالیته جدید منتقل می شود. این نوع از مدولاسیون حالت خاصی است از Shift که برای آن معمولا" تمهیدات خاصی در نظر میگیرند.

    جدای از تقسیم بندی های بالا و روشهایی که برای انجام مدلاسیون در هر مورد مطرح میشود،
    نکته ای که باید به آن دوباره اشاره کرد، آن است که موسیقیدان باید با تاکید بر آکوردهای دوراز تونالیته مبدا و
    نزدیک به تنالیته مقصد پایه های تنالیته مبدا را ضعیف و پایه های تنالیته مقصد را تقویت می کند و در شنونده نیاز به فرود روی تنالیته مقصد را پدید می آورد.


    یک مثال از مدولاسیون از دو ماژور به لا دیز ماژور
    به این مثال دقت کنید، دو میزان اول برای تثبیت تنالیته در دو ماژور می باشد،
    سپس با هفت کردن آکودر چهارم گام دو ماژور تمایل هارمونی برای رسیدن به لا دیز ماژور (یا دو دیز مینور) را زیاد می کنیم.
    حال یک حرکت ii-v روی گام جدید لا دیز پایه های ذهن شنونده را به این سمت منتقل می کنیم که گویی گام اصلی این می باشد.
    در این مثال آکورد F7 حالت Pivot برای این انتقال را دارد. به این فایل midi گوش کنید و به تفاوت احساسی که هنگام شنیدن
    دو آکورد اول و دوم لا دیز ماژور می کنید دقت کنید. علت آن این است که آکورد اول بیشتر در گام دو ماژور شنیده می شود و
    حال آنکه دومین آکورد لا دیز ماژور در پایه گام لا دیز ماژور شنیده میشود و فرود روی آن احساس آرامش می دهد.
    سربلند و هنرمند باشید

    عرض ِ ادب و احترام .
    در عکسی که قرار داده اید از پیوند ِ آکورد ها ، مشکلاتی وجود دارد :

    میزان ِ چهارم یا همان آکورد ِ هفتم ِ این روند را که لا دیز ماژور نام گذاری شده ، در واقع آکورد ِ ( ر افزوده یا آگریمنت ) است . ( با فرض ِ دیز بودن ِ فا )
    ( نت های موجود : ر / فا ( دیز ؟ ) / لا دیز با تکرار ِ لا دیز در باس که یعنی آکورد به شکل ِ معکوس ِ دوم نوشته شده است )
    آکورد ِ بعد از آن نیز که ر دیز مینور نام گذاری شده در واقع ( ر دیز ساس 4 ) نام دارد . که از بالا رفتن ِ درجه ی سوم ِ آکورد به وجود می آید .
    و هم چنین آکورد آخر ِ این روند نیز ر افزوده یا آگریمنت می باشد .
    خواهش مند ام کمی دقت بفرمایید .
    همواره شاد و آرام باشید .
    ارادتمند .

    پی نوشت ِ ویرایشی :
    کمی زمان برد تا متوجه شدم چه اتفاقی افتاده !

    در واقع منظور ِ شما از لا دیز ماژور همان سی بمل ماژور است !
    شما به جای سی بمل ، لا دیز نوشته اید . که اشتباه ِ نام گذاری رخ داده است .
    صدای آن ها یکی ست قطعن اما در مبحث ِ نام گذاری و هم چنین گام و تنالیته
    خطای هارمونیک محسوب می شود . چرا ؟
    لا دیز نیاز به حل بر روی نت ِ سی دارد .و به نوبه ی خود آکورد ِ به دست ِ آمده که سی دیمینیش نام دارد نیاز به حل بر روی گام ِ دو چه ماژور چه مینور دارد .
    در واقع همه ی این اتفاقات فقط به خاطر ِ نام گذاری ِ اشتباه ِ سی بمل رخ داده است !

    دقت کنید که شما در این روند و مثال ، آکورد ِ فا ماژور هفت را آورده اید که نمایان ِ گام ِ سی بمل ماژور است .
    پس طبیعتن منظور ِ شما نیز گام ِ سی بمل ماژور است نه لا دیز ماژور . . .
    مسئله ی بعدی نیز آکورد ِ ر دیز مینور است که با نام ِ گذاری ِ صحیح ِ لا دیز
    که می شود سی بمل ، آکورد نیز به می بمل ماژور تبدیل می شود !
    در واقع منظور ِ شما از ر دیز ساس 4 همان می بمل ماژور است که درجه ی چهارم ِ گام ِ
    سی بمل ماژور است .
    پس نتیجه می گیریم آکورد های می بمل ماژور و فا ماژور هفتی که شما نوشته اید
    درجات ِ چهارم و پنجم ِ گام ِ سی بمل ماژور است که شما آن را لا دیز ماژور نام گذاری کرده اید .
    و طبیعتن منظور ِ شما نیز در مد گردی از دو ماژور به لا دیز ماژور ( با 10 دیز ! )
    همان مد گردی از دو ماژور به سی بمل ماژور ( فقط با دو بمل ) بوده است که درست تر و منطقی تر است .
    این جور مواقع است که دل ام برای هنرجویان می سوزد !
    یک نام ِ آن هارمونیک ( سی بمل / لا دیز ) چه داستانی شده است برای خود اش !

    دگر باره ارادتمند .


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ در ساعت 04:38
    #12 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ در ساعت 04:21

  5. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. guitarha آواتار ها
    guitarha
    شماره کاربری
    32717
    کاربر پیـشرفته
    اسفند /۱۳۹۱
    rasht
    594
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی460
    28
    سپاس از شما 482 بار در 243 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    من یه سوال برام بیش اومد اونم اینکه یکی که بخواد اهنگ بسازه باید همه ی اینارو بدونه؟
    سوال بعدیم اینه که میشه داری تو یه گام میری بعد یه اکورد مشترک بین دو تا گام بیدا کنی بذاری وسط بری گام بعد؟
    یه سوال دیگه اونم اینکه مثلا داری تو یه گام لامینور میری بعد بخوای بری لاسون یعنی هیچ کاری نباید کرد مستقیم وقتی لا مازورو گرفتی میتونی بری سون اکورد بعدیو؟(یا مثلا بین ر مینور و رمازور)


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #13 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ در ساعت 17:58

  7. guitarha آواتار ها
    guitarha
    شماره کاربری
    32717
    کاربر پیـشرفته
    اسفند /۱۳۹۱
    rasht
    594
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی460
    28
    سپاس از شما 482 بار در 243 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    این مدلاسیون چی؟cm-fm-Bb-cm-cm-fm-Db-cm


    #14 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ در ساعت 18:15

  8. zeud آواتار ها
    zeud
    شماره کاربری
    21696
    کاربر بسیار فعال
    شهریور /۱۳۹۱
    تبریز
    303
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی345
    4
    سپاس از شما 243 بار در 152 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط guitarha تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    من یه سوال برام بیش اومد اونم اینکه یکی که بخواد اهنگ بسازه باید همه ی اینارو بدونه؟
    سوال بعدیم اینه که میشه داری تو یه گام میری بعد یه اکورد مشترک بین دو تا گام بیدا کنی بذاری وسط بری گام بعد؟
    یه سوال دیگه اونم اینکه مثلا داری تو یه گام لامینور میری بعد بخوای بری لاسون یعنی هیچ کاری نباید کرد مستقیم وقتی لا مازورو گرفتی میتونی بری سون اکورد بعدیو؟(یا مثلا بین ر مینور و رمازور)
    دوست عزيز، آهنگ ساز واقعي بايد اكثر اين موارد رو بدونه و رعايت كنه... ولي اگه بصورت معمولي بدون اطلاع از اين مسائل پيش بريد، هم خيلي دير به مقصد ميرسيد و هم كاراتون با ايراد خواهد بود. البته مدتي طول ميكشه كه ياد بگيريد. به نظر بنده يه سازي رو انتخواب كنيد و تئوري موسيقي ياد بگيريد.در اينصورت راه 1 ساله رو در 1ماه ميريد


    #15 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ در ساعت 18:16

  9. guitarha آواتار ها
    guitarha
    شماره کاربری
    32717
    کاربر پیـشرفته
    اسفند /۱۳۹۱
    rasht
    594
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی460
    28
    سپاس از شما 482 بار در 243 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    من ساز دارم خیلی وقتم هست منظورم از همه چی این بحث های بیچیده ای هست که فقط دوسه نفر تو این سایت مطرح میکنن نه چیزای بیش با افتاده


    #16 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ در ساعت 18:21

  10. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط guitarha تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    من یه سوال برام بیش اومد اونم اینکه یکی که بخواد اهنگ بسازه باید همه ی اینارو بدونه؟
    سوال بعدیم اینه که میشه داری تو یه گام میری بعد یه اکورد مشترک بین دو تا گام بیدا کنی بذاری وسط بری گام بعد؟
    یه سوال دیگه اونم اینکه مثلا داری تو یه گام لامینور میری بعد بخوای بری لاسون یعنی هیچ کاری نباید کرد مستقیم وقتی لا مازورو گرفتی میتونی بری سون اکورد بعدیو؟(یا مثلا بین ر مینور و رمازور)

    عرض ِ ادب و احترام عزیز ِ دل ام .
    ببخشید من الان سوال ات را دیدم . شرمنده ام برای تاخیر آقا جان . . .
    ببینید ! آهنگسازی علم و هنر است نه تفریح . . . برای آهنگساز شدن و برای یدک کشیدن ِ نام و لقب ِ آهنگساز شما باید تمام ِ علوم ِ مربوطه اش را فرا بگیرید.
    باقی ِ موارد که هر کسی یک چیزی می گوید دیگر مهم نیست . . .
    آهنگسازی علم و اصول دارد و باید فرا گرفت . . والسلام . . .
    سوال ِ دوم ات خیلی مبهم است امید وار ام درست متوجه شده باشم .
    یک آکورد ِ مشترک بین ِ دو گام . ببین ! اصولن یکی از روش های مد گردی همین استفاده از آکورد های مشترک است
    در واقع راحت ترین و بی دردسر ترین ِ آن هاست ! اما نیاز به کمی تمرین دارد چون قط یک آکورد نیست . . .
    برای رفتن از یک گام به یک گام ِ دیگر به این روش حداقل باید 8 آکورد عوض کنی . چهار آکورد ِ مبدا و چهار آکورد ِ مقصد . .
    تازه این اجبار اش است و برای تثبیت ِ گام است . . آن آکورد هایی که خود ات نیز در موسیقی ات به کار می بری هیچی . . . .
    سوال ِ سوم ات اصلن منطقی نیست . . .یعنی موضوعات را با هم ترکیب کرده ای و سوال ات سر در گم شده است . . .
    کمی برای ات توضیح می دهم
    گام ِ لا مینور را داریم . . .در هارمونی وقتی از آکورد صحبت می کنیم در واقع منظور امان آکرود ِ 4 صدایی ست . . . که پایه تکرار می شود.
    مثلن لا مینور می شود : لا / دو / می / لا . . .
    حالا اگر بخواهیم در این آکورد لا مینور هفت را اجرا کنیم یکی از نت های لا باید به نت ِ سل یا سل دیز برود .
    اگر به سل دیز برود باید دوباره برگردد به لا . اگر به سل برود می تواند به فا هم برود .
    این از لا مینور هفت .
    اما اگر منظور ات این است که لا مینور باشد و بخواهی مستقیم لا ماژور را بگیری به این می گویند ماژور سازی .
    اگر لا ماژور داشته باشی و بخواهی مستقیم بعد اش لا مینور را اجرا کنی به این می گویند مینور سازی . . .
    این روش خطا نیست .اما به علت ِ تنش و دگرگونی ِ زیادی که با خود اش دارد کم پیش می آید آهنگسازان پاپ یا رپ از آن استفاده کنند
    اما در موسیقی ِ کلاسیک به وفور یافت می شود . ( و همین طور موسیقی ِ مدرن البته )
    این توضیحات ِ مربوط به این بخش . . .




    نقل قول نوشته اصلی توسط guitarha تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    این مدلاسیون چی؟cm-fm-Bb-cm-cm-fm-Db-cm

    ببین عزیز ِ دل ام ! این مدولاسیون نیست در واقع آکورد نویسی ست .
    اگر بخواهی بین ِ این همه گام مدولاسیون کنی حداقل باید یک قطعه ی 5 دقیقه ای بنویسی !
    اما وقتی منظور ات هارمونی و آکورد نویسی باشد مشکلی ندارد .
    در مدولاسیون تو باید هر گامی را که به کار می بری هم تثبیت کنی و هم آن را بی ثبات کنی تا بتوانی به گام ِ بعدی بروی . .
    می دانی چه قدر وقت می گیرد این همه گامی که تو نوشته ای ؟!
    پس احتمالن منظور ات این نوع چیدمان ِ آکورد هاست . . . یا آکورد نویسی .
    این ترکیب ِ آکورد ها نشان می دهد که گام دو مینور است اما یک ربمل ماژور داریم و سل ماژور هم که نمایان ِ دو مینور است و
    برای تثبیت ِ گام باید باشد نداریم . . .در نتیجه از نظر ِ تنالیته مبهم است . . . یعنی ر بمل ماژور باعث می شود فکر کنیم به فا مینور مد گردی شده
    اما دو ماژور به عنوان ِ نمایان ِ فا مینور وجود ندارد که آن را تثبیت کند .
    از طرفی اگر دو مینور هم فرض کنیم باید سل ماژور به عنوان ِ نمایان ِ گام ِ دو مینور باشد که نیست . . .
    در نتیجه پیشنهاد می کنم
    کتاب ِ تثوری ِ موسیقی را خوانده تا انتهای آن و بعد نزد ِ یک معلم ِ دلسوز هارمونی را فرا بگیرید .
    همواره شاد و آرام باشید .
    ارادتمند .


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #17 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ در ساعت 18:44

  11. کاربران زیر از شما Roshan.J عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. guitarha آواتار ها
    guitarha
    شماره کاربری
    32717
    کاربر پیـشرفته
    اسفند /۱۳۹۱
    rasht
    594
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی460
    28
    سپاس از شما 482 بار در 243 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    ممنون جواب دادین
    بس از یه اکورد مازور به سون رفتن یا مینور یا حالا هرچی نیازی به مدگردی نداره؟
    سوال بعدی اینکه چندمین درجه از هر گام میشه نمایانش؟
    بعد اینکه الان اگه به جای اون فا مینور سل مازور بذاریم درست در میاد؟
    یه کتاب جامع بهم معرفی کنید که بگیرم


    #18 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ در ساعت 19:04

  13. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط guitarha تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    ممنون جواب دادین
    بس از یه اکورد مازور به سون رفتن یا مینور یا حالا هرچی نیازی به مدگردی نداره؟
    سوال بعدی اینکه چندمین درجه از هر گام میشه نمایانش؟
    بعد اینکه الان اگه به جای اون فا مینور سل مازور بذاریم درست در میاد؟
    یه کتاب جامع بهم معرفی کنید که بگیرم

    عرض ِ ادب و احترامی دوباره .
    خواهش می کنم انجام ِ وظیفه بود .
    ----
    اگر در یک آکورد بخواهیم هفتم ِ آن آکورد را هم اجرا کنیم مدگردی نمی خواهد بلکه مراحل ِ بروز و حل شدن را نیاز دارد .
    یعنی صدایی که فاصله ی هفت را ایجاد می کند باید ایجاد شود و بعد حل شود . مانند ِ همان مثالی که زدم
    و دو مثال ِ سل دیز یا سل بکار را در گام ِ لا مینور عرض کردم .
    ----
    در هر گامی درجه و نت ِ پنجم اش نمایان است و آکوردی که روی آن ساخته می شود نیز آکورد ِ نمایان است که باید بر روی
    درجه ی اول یا تنیک حل شود .
    ----
    خیر درست نمی شود ! چون شما درجه ی چهارم را حذف می کنید که درجه ی پنجم را بیاورید ! در حالی که مراحل ِ تثبیت ِ آکادمیک و منطقی ِ گام این گونه است :
    آکورد ِ درجه ی یک / آکورد ِ درجه ی چهار / آکورد ِ درجه ی پنج / آکورد ِ درجه ی یک ( دوباره )
    این شیوه ی آکادمیک اش است .
    حالا می توانی به جای درجه ی 4 یا فا مینور از درجه ی 2 یا ر دیمینیش ( که لا بمل است ) استفاده کنی یا ( ر مینور ) که لا را به کار کرده ای
    می دانیم که در گام ِ دو مینور ، لا بمل است . وقتی لا بکار می شود یعنی به بالا می رود در نتیجه نت ِ سی هم باید بکار بشود که اگر در آکورد به کار ببریم
    می شود آکورد ِ درجه ی نمایان یا همان سل ماژور
    حالا می توانی به جای همین درجه ی 5 یا نمایان از درجه ی 7 نیز استفاده کنی که دیمینیش یا کاسته است .
    دقت کن که وقتی در دو مینور نت های سی و لا از حالت ِ بمل به حالت ِ بکار تبدیل می شوند گام ِ مینور ِ تئوریک به گام ِ مینور ملودیک ِ بالا رونده تبدیل می شود .
    و روند ِ گام نیز بالا رونده است .

    در رابطه با کتاب هم همیشه عرض کرده ایم که تئوری ِ بنیادی موسیقی نوشته ی آقای پرویز ِ منصوری گزینه ی خوبی ست .
    در رابطه با هارمونی هم کتاب های زیادی وجود دارد .
    نزد ِ یک معلم بروید تا او خود اش به شما بگوید کدام گزینه بهترین است .
    اما اگر به شکل ِ شخصی می خواهید بخوانید ( که پیشنهاد می کنم این کار را نکنید . . . )
    بهترین کتاب ، کتاب ِ آقای علیرضا مشایخی است به نام ِ آهنگسازی به شیوه ی کلاسیک ( هارمونی )
    هم چنان تاکید ام به یاد گیری با معلم است . .
    شاد و آرام باشید .
    ارادتمند .

    پی نوشت ِ ویرایشی :
    هم چنین پیشنهاد می کنم این تاپیک را نیز مطالعه بفرمایید .

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ در ساعت 19:39
    #19 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ در ساعت 19:19

  14. guitarha آواتار ها
    guitarha
    شماره کاربری
    32717
    کاربر پیـشرفته
    اسفند /۱۳۹۱
    rasht
    594
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی460
    28
    سپاس از شما 482 بار در 243 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    میشه بگید چطوری حل باید کرد؟


    #20 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ در ساعت 19:41

موضوعات مشابه

  1. دانلود کلکسیون سمپل 3
    توسط M27 در انجمن دانلود سمپل و لوپ Samples و Loops
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۲۰, 02:20
  2. انتشار آلبوم کلکسیون مجید یحیایی
    توسط Ahmad-Sajadi در انجمن آلبوم ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۰۳, 21:51
  3. فوگ و انوانسیون
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۰, 01:24
  4. آشنایی با مدلاسیون در اف ال استودیو
    توسط N.Producer در انجمن آموزشهای اف ال استودیو (FL Studio)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۲, 12:45
  5. مقدمه ای بر مدولاسیون
    توسط piano4all در انجمن آکوردشناسی(Chordology)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۲۰, 09:04

جستجو شده ها

مدلاسیون در خوانندگی

مدلاسیون gm

مدلاسيون

همه چیز درباره گام،تنالیته،ترانسپوز و مدولاسیون

کاربرد مودلیشن

مودیلایشن چیست

تا این لحظه 125 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست