کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 27

موضوع: راهنمایی ام کنید در مورد مدولاسیون

  1. 190086 آواتار ها
    190086
    شماره کاربری
    53438
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۲
    51
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی64
    56
    سپاس از شما 38 بار در 21 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض راهنمایی ام کنید در مورد مدولاسیون

    من چند جا این کلمه را دیدم و ذهنم را درگیر کرده.کمی مطالعه کردم در موردش ولی چیز به درد بخوری را پیدا نکردم.
    این سایت هنرمند زیاد دارد و من هم ترجیح دادم تا از شما بپرسم.
    مدولاسیون چیست و چند روش آن را برایم بگویید و یک مثال بزنید لطفا.
    نیاز دارم.آخر من در حال یادگیری هستم.
    صبح ها به مدرسه میروم.عصرها به یادگیری برنامه ی اف ال وقت میگذارم و شبها برای تئوری موسیقی میجنگم.(ولی عصر ها یک ساعتی هم درسهایم را میخوانم)


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ در ساعت 14:24

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام دوست عزیز... یکم سرچ میکردید پیدا میکردید...

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ در ساعت 14:27

  4. 190086 آواتار ها
    190086
    شماره کاربری
    53438
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۲
    51
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی64
    56
    سپاس از شما 38 بار در 21 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    منظور من این مدولاسیونی که در آن تایپیک ذکر شده هست نبود
    شاید من اشتباه نوشتم.
    مودلیشن یا مدولاسیون
    فکر میکنم مودلیشن باشد
    چیزی که من میخواهم این است که خواننده در گامی میخواند و یکهو به گامی دیگر میرود
    چیزی که من میخواهم فنی نیست.بلکه جزیی از تئوری موسیقی هست.آنهایی که گفته شده فکر میکنم برای میکس است.
    من فعلا در تئوری هستم.


    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ در ساعت 14:37

  5. 190086 آواتار ها
    190086
    شماره کاربری
    53438
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۲
    51
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی64
    56
    سپاس از شما 38 بار در 21 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    این راهم بگویم گفته میشود معمولا در موسیقی راک کاربرد دارد


    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ در ساعت 14:37

  6. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    آهان اون مدولاسیون؟!

    خب این رو باید از جناب روشن جعفر زاده بپرسید.

    مدیر ارشد انجمن هستند. دعوتشون کنید تا پاسختون روبدن.


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ در ساعت 14:57

  7. 2 کاربر زیر از F-Li برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Savan II آواتار ها
    Savan II
    شماره کاربری
    16488
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۱
    شیراز
    2,701
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3085
    5,656
    سپاس از شما 4,691 بار در 1,974 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام
    مدولاسیون به معنای تغییر تونالیته می باشد و بیشتر برای جلوگیری از یکنواختی و ایجاد کنتراست در موسیقی بکار برده می شود.
    هرچند هرگز نمی توان برای هنر چهارچوب تهیه کرد اما روشهای مختلفی برای انجام مدولاسیون در موسیقی وجود دارد که اغلب آنها
    ابتدا سعی در سست کردن پایه های تنالیته مبدا و در عین حال تقویت پایه های تنالیته مقصد را دارند.

    در این مطلب به طور خلاصه به تعریف یک سری تقسیم بندی می پردازیم

    Pivot chord modulation : در این روش از آکوردی برای انتقال استفاده می شود که در هر دو تنالیته مبدا" و مقصد مشترک می باشد بعنوان
    یک مثال ساده، اگر از دو ماژور بخواهید به فا ماژور برویم می توانیم از آکورد فاماژور بعنوان آکورد Pivot یا محوری استفاده کنیم.

    Relative key : حالتهایی است که در آن تنالیته موسیقی روی مثلا" دو ماژور تثبیت شده است و شما می خواهید
    به مینور نسبی آن یعنی لا مینور بروید، که از ساده ترین روشهای مدولاسیون می باشد.

    Parallel Key : در این حالت تنالیته با حفظه پایه از حالت بزرگ به کوچک می رود یا برعکس مثلا" از دو مینور به دو ماژور.

    Shift : در این روش بزرگی یا کوچکی تنالیته عوض نمی شود بلکه فقط یک شیفت فاصله ای پیدا میکند.
    مثلا" از دو ماژور به ر ماژور. اغلب در بالاد ها به علت داشتن ساختارهایی ساده از این روش برای ایجاد تنوع استفاده می شود.

    Choromatic : در این روش موسیقی با یک حرکت کروماتیک نیم پرده ای به تنالیته جدید منتقل می شود. این نوع از مدولاسیون حالت خاصی است از Shift که برای آن معمولا" تمهیدات خاصی در نظر میگیرند.

    جدای از تقسیم بندی های بالا و روشهایی که برای انجام مدلاسیون در هر مورد مطرح میشود،
    نکته ای که باید به آن دوباره اشاره کرد، آن است که موسیقیدان باید با تاکید بر آکوردهای دوراز تونالیته مبدا و
    نزدیک به تنالیته مقصد پایه های تنالیته مبدا را ضعیف و پایه های تنالیته مقصد را تقویت می کند و در شنونده نیاز به فرود روی تنالیته مقصد را پدید می آورد.


    یک مثال از مدولاسیون از دو ماژور به لا دیز ماژور
    به این مثال دقت کنید، دو میزان اول برای تثبیت تنالیته در دو ماژور می باشد،
    سپس با هفت کردن آکودر چهارم گام دو ماژور تمایل هارمونی برای رسیدن به لا دیز ماژور (یا دو دیز مینور) را زیاد می کنیم.
    حال یک حرکت ii-v روی گام جدید لا دیز پایه های ذهن شنونده را به این سمت منتقل می کنیم که گویی گام اصلی این می باشد.
    در این مثال آکورد F7 حالت Pivot برای این انتقال را دارد. به این فایل midi گوش کنید و به تفاوت احساسی که هنگام شنیدن
    دو آکورد اول و دوم لا دیز ماژور می کنید دقت کنید. علت آن این است که آکورد اول بیشتر در گام دو ماژور شنیده می شود و
    حال آنکه دومین آکورد لا دیز ماژور در پایه گام لا دیز ماژور شنیده میشود و فرود روی آن احساس آرامش می دهد.
    سربلند و هنرمند باشید
    تصاویر کوچک فایل پیوست تصاویر کوچک فایل پیوست modulation.jpg  


    تعداد کل آرای این پست : 6
    تعداد آرای مثبت : 6
    ویرایش توسط Savan II : ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ در ساعت 17:03

    حتی مرگم را
    شکست به حساب نمی آورم ،
    به جای آن،
    تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
    با خود به گور خواهم برد...
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ در ساعت 16:03

  9. 5 کاربر زیر از Savan II برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. 190086 آواتار ها
    190086
    شماره کاربری
    53438
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۲
    51
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی64
    56
    سپاس از شما 38 بار در 21 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Danial Khakian تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    یک مثال از مدولاسیون از دو ماژور به لا دیز ماژور
    به این مثال دقت کنید، دو میزان اول برای تثبیت تنالیته در دو ماژور می باشد،
    سپس با هفت کردن آکودر چهارم گام دو ماژور تمایل هارمونی برای رسیدن به لا دیز ماژور (یا دو دیز مینور) را زیاد می کنیم.
    حال یک حرکت ii-v روی گام جدید لا دیز پایه های ذهن شنونده را به این سمت منتقل می کنیم که گویی گام اصلی این می باشد.
    در این مثال آکورد F7 حالت Pivot برای این انتقال را دارد. به این فایل midi گوش کنید و به تفاوت احساسی که هنگام شنیدن
    دو آکورد اول و دوم لا دیز ماژور می کنید دقت کنید. علت آن این است که آکورد اول بیشتر در گام دو ماژور شنیده می شود و
    حال آنکه دومین آکورد لا دیز ماژور در پایه گام لا دیز ماژور شنیده میشود و فرود روی آن احساس آرامش می دهد.
    سربلند و هنرمند باشید
    ممنون هستم استاد
    من آن خطی که مشخص کرده ام را نفهمیدم چیست.و دلیل نفهمیدنم هم آن کلمه ی سبز رنگ است که نمیدانم چیست.
    در ضمن فایل midi چیست؟
    ببخشید که من سوالهای ساده ای میپرسم اما خب نمیدانم که میپرسم خب.سوال کردن که عار نیست.
    عار این است که من ندانم و نپرسم.
    آیا فایل midi مثل همان سورس هست؟
    اگر روی سورس برایم این نمونه ای که گفتید را نشان دهید بسیار بسیار متشکر میشوم
    تو رو خدا
    توضیحات شما بسیار قانعم کرد.فکر نمیکردم برایم انقدر قابل فهم باشد.من این موضوع را برای خودم کابوس کرده بودم.خدا را شکر.


    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ در ساعت 16:30

  11. Savan II آواتار ها
    Savan II
    شماره کاربری
    16488
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۱
    شیراز
    2,701
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3085
    5,656
    سپاس از شما 4,691 بار در 1,974 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام
    این توالی آکوردی است که ریشه فرود در پنجم از درجه دوم یا دومین اهنگ میزان ، به درجه پنجم ، یا غالب، و در نهایت به تونیک است . در یک کلید بزرگ ، دومین اهنگ میزان (ii) سه گانه جزئی است ، در حالی که در یک کلید کوچک ، این اختلال سه وجهی کاهش یافته است .
    وتر غالب است، در اساسی ترین شکل آن ، یک سه گانه بزرگ و معمولا با یک وتر هفتم غالب است .
    معمولا این علائم در موزیک جاز زیاد دیده می شود و هرکدام معنایی دارد.هر کدام حرکت خاصی می باشند. Ii- vi ، پیشرفت ii -vi ، ii و vi

    در ضمن فایل midi چیست؟
    ببخشید که من سوالهای ساده ای میپرسم اما خب نمیدانم که میپرسم خب.سوال کردن که عار نیست.
    عار این است که من ندانم و نپرسم.
    آیا فایل midi مثل همان سورس هست؟
    اگر روی سورس برایم این نمونه ای که گفتید را نشان دهید بسیار بسیار متشکر میشوم
    تو رو خدا
    توضیحات شما بسیار قانعم کرد.فکر نمیکردم برایم انقدر قابل فهم باشد.من این موضوع را برای خودم کابوس کرده بودم.خدا را شکر.
    فایل میدی هم یک فرمت هست
    MIDI ها فایل های صوتی با حجم خیلی کم هستن که قبل ها رینگتون های موبایل های ساده هم از همین فرمت بودن و درکل یه موزیک کامل هستن که از صداهای باجنس متفاوت و کیفیت کمتر ساخته شدن!
    اما میدی ها کاربرد زیادی در عرصه آهنگسازی و مخصوصا در بخش آموزش دارن
    وقتی فایل های میدی رو با نرم افزار های آهنگسازی و DAW (اف ال.کیوبیس.و...(گیتار پرو))باز کنیم تمام ریز صداها/ریتم ها/سازها/اطلاعات موزیک(از جمله تمپو)ملودی/استرینگ و آکوردها و.... بصورت نت نویسی شده در اختیار داریم
    و از این لحاظ برای یادگیری نت نویسی در نرم افزار/ساخت ریتم درام/استفاده بجا از صداها و ساز های مختلف و ... همچنین برای بدست آوردن تمپوی آهنگ اورجینال و استفاده در کارهای ریمیکس بسیار کاربردی و مفید هستن
    امیدوارم منظورم رو رسونده باشم
    موفق باشید


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    ویرایش توسط Savan II : ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ در ساعت 17:15

    حتی مرگم را
    شکست به حساب نمی آورم ،
    به جای آن،
    تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
    با خود به گور خواهم برد...
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ در ساعت 16:59

  12. 3 کاربر زیر از Savan II برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  13. 190086 آواتار ها
    190086
    شماره کاربری
    53438
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۲
    51
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی64
    56
    سپاس از شما 38 بار در 21 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دیگر چه میتوانم بخواهم از این عالی تر؟!
    ممنونم
    بخاطر آن عکسی هم که اضافه کردید ممنون.گویای همه چیز بود.
    باید زیادی تلاش کنم


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ در ساعت 17:26

  14. کاربران زیر از شما 190086 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  15. 190086 آواتار ها
    190086
    شماره کاربری
    53438
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۲
    51
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی64
    56
    سپاس از شما 38 بار در 21 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    استاد خاکیان سلام
    آهنگ آرزو از سیروان خسروی مدولیشن شده است؟
    من فکر میکنم ابتدا در روی گام می ماژور میخواند.سپس یـا آکورد دودیز مینور سون را میزند یـا می ماژور را و در جایی که میخواند:من صداتو نشنیدم.میرود در گام سل ماژور
    اشتباه میکنم؟
    ولی من فکر میکنم دو دیز مینور سون است.چون به گفته ی شما اگر بخواهد پایه های تنالیته ی مبدا را سست کند باید از آکورد های دور استفاده کرد پس می ماژور نمیتواند باشد چون خودش آکورد اول و اصلی گام هست و حدسی که من میزنم شاید درست نباشد(یعنی همان می ماژور).
    این آکوردها را ما باید با چه نامی بشناسیم؟





    یک موضوع دیگر:چقدر برایم جالب است که بعضی آکورد ها صدایشان خیلی شبیه به هم است
    برای مثال همین دو دیز مینور سون و می ماژور


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ در ساعت 19:58

موضوعات مشابه

  1. دانلود کلکسیون سمپل 3
    توسط M27 در انجمن دانلود سمپل و لوپ Samples و Loops
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۲۰, 02:20
  2. انتشار آلبوم کلکسیون مجید یحیایی
    توسط Ahmad-Sajadi در انجمن آلبوم ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۰۳, 21:51
  3. فوگ و انوانسیون
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۰, 01:24
  4. آشنایی با مدلاسیون در اف ال استودیو
    توسط N.Producer در انجمن آموزشهای اف ال استودیو (FL Studio)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۲, 12:45
  5. مقدمه ای بر مدولاسیون
    توسط piano4all در انجمن آکوردشناسی(Chordology)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۲۰, 09:04

جستجو شده ها

مدلاسیون در خوانندگی

مدلاسیون gm

مدلاسيون

همه چیز درباره گام،تنالیته،ترانسپوز و مدولاسیون

کاربرد مودلیشن

مودیلایشن چیست

تا این لحظه 125 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست