کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نصيحتهاي روبرت شومان، آهنگساز بزرگ

  1. hamedrz آواتار ها
    hamedrz
    شماره کاربری
    3325
    کاربر بسیار فعال
    مرداد /۱۳۹۰
    اصفهان
    241
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی56
    631
    سپاس از شما 312 بار در 102 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نصيحتهاي روبرت شومان، آهنگساز بزرگ

    متن اين يادداشت را روبرت شومان براي لابه لاي قطعات يكي از كتابهاي متد آموزش خود نگاشته است، زيبايي و پختگي ديدگاههاي شومان درباره تربيت نوازنده با شيوه انتقال اين مفاهيم در قالب جملاتي ساده نكات قابل توجه اين يادداشتهاي كوتاه است:
    * گوش خود را تربيت كن. اين از همه مهمتر است از سنين نوجواني سعي كن توناليته ها و صداها را تشيخص بدهي. به صداي زنگوله، برخورد دو شيشه و آواز پرنده گوش بده، هر كدام چه صدايي دارد.
    * قطعه را نه فقط انگشتانت بايد بلد باشند بلكه تو بايد بتواني آن را بدون ساز براي خودت بخواني.
    * سعي كن حتي اگر وسعت صداي كمي داري، قطعه را بدون كمك ساز دشيفر كني (بخواني) با اين كار گوش تو دقيق تر مي شود. اما اگر صداي خوبي داري يك لحظه هم صبر نكن، آن را تربيت كن و مثل هديه با ارزش آسماني بدان.
    * تو بايد تا جايي پيشرفت كني كه وقتي موسيقي را با چشم مرور مي كني آن را بفهمي!
    * از كودكي به صدا و كاراكتر سازهاي مختلف توجه كن، سعي كن رنگ صدايي خاص هر كدام در حافظه شنوايي ات نقش ببندد.
    * گام و تمرين دست را ضميمه كارت كن. خيلي ها فكر مي كنند كه باتمرين گام و آرپژ مي شود همه چيز رابه دست آورد و تا سنين پيري هر روز ساعات زيادي را صرف تمرينات مكانيكي مي كنند. كار آنها شبيه اين است كه سعي كنيم هر روز تندتر و تندتر الفبا را تلفظ كنيم. از وقت خودت بيشرين استفاده را بكن!
    * با جديت در گروه كر بخوان. اين كار موزيكاليته را در تو تقويت مي كند.
    * عجله كردن وكند كردن در اجرا هر دو به يك اندازه اشتباه است.
    * ريتميك اجرا كن! اجراي بعضي ويرتئوزها شبيه تلوتلوخوردن مست ها است. آنها را الگو قرار نده!
    نصيحتهاي روبرت شومان، آهنگساز بزرگ ، عنوان يكي از بخشهاي اين كنسرت پژوهشي بود. متن اين يادداشت را روبرت شومان براي لابه لاي قطعات يكي از كتابهاي متد آموزش خود نگاشته است، زيبايي و پختگي ديدگاههاي شومان درباره تربيت نوازنده با شيوه انتقال اين مفاهيم در قالب جملاتي ساده نكات قابل توجه اين يادداشتهاي كوتاه است:
    * گوش خود را تربيت كن. اين از همه مهمتر است از سنين نوجواني سعي كن توناليته ها و صداها را تشيخص بدهي. به صداي زنگوله، برخورد دو شيشه و آواز پرنده گوش بده، هر كدام چه صدايي دارد.
    * قطعه را نه فقط انگشتانت بايد بلد باشند بلكه تو بايد بتواني آن را بدون ساز براي خودت بخواني.
    * سعي كن حتي اگر وسعت صداي كمي داري، قطعه را بدون كمك ساز دشيفر كني (بخواني) با اين كار گوش تو دقيق تر مي شود. اما اگر صداي خوبي داري يك لحظه هم صبر نكن، آن را تربيت كن و مثل هديه با ارزش آسماني بدان.
    * تو بايد تا جايي پيشرفت كني كه وقتي موسيقي را با چشم مرور مي كني آن را بفهمي!
    * از كودكي به صدا و كاراكتر سازهاي مختلف توجه كن، سعي كن رنگ صدايي خاص هر كدام در حافظه شنوايي ات نقش ببندد.
    * گام و تمرين دست را ضميمه كارت كن. خيلي ها فكر مي كنند كه باتمرين گام و آرپژ مي شود همه چيز رابه دست آورد و تا سنين پيري هر روز ساعات زيادي را صرف تمرينات مكانيكي مي كنند. كار آنها شبيه اين است كه سعي كنيم هر روز تندتر و تندتر الفبا را تلفظ كنيم. از وقت خودت بيشرين استفاده را بكن!
    * با جديت در گروه كر بخوان. اين كار موزيكاليته را در تو تقويت مي كند.
    * عجله كردن وكند كردن در اجرا هر دو به يك اندازه اشتباه است.
    * ريتميك اجرا كن! اجراي بعضي ويرتئوزها شبيه تلوتلوخوردن مست ها است. آنها را الگو قرار نده!
    * وقتي بزرگتر شدي بيشتربا پارتيتورها معاشرت كن تا با ويرتئوزها.
    * چيزي درست كرده اند به اسم «كلاريه لال» (بي صدا). امتحان كن، كمي روي آن تمرين كن تا خودت به اين نتيجه برسي كه چقدر بي مصرف است. از لال ها نمي شود حرف زدن ياد گرفت.
    * سعي كن قطعات ساده را خوب و درست اجرا كني. اين بهتر از آن است كه قطعات سخت را در حد متوسط و معمولي اجرا كني.
    * وقتي بزرگتر شدي هر چه مد شد نزن! وقت طلاست. بايد ۱۰۰عمر انساني داشت تا بتوان با انواع موسيقي خوب كه در دنيا وجود دارد آشناشد.
    * با شكلات و آبنبات تنها هيچ بچه يي سالم رشد نمي كند! غذاي روح هم مثل غذاي جسم بايد سالم و ساده باشد. بزرگان موسيقي به قدر كافي به اين غذاي روح پرداخته اند، از آن استفاده كن. قدم به قدم با تمام آثار باارزش همه آهنگسازان بزرگ آشنا شو.
    |ايجاد هر تغييري را در آثار آهنگسازان برجسته زشت بدان. كم كردن يا از آن بدتر اضافه كردن چيزي مطابق مد روز، بزرگترين توهيني است كه تو مي تواني به هنر بكني.
    *فقط زماني كه فرم برايت واضح باشد محتوا برايت واضح خواهد بود.
    *هرچه زودتر قوانين اصلي هارموني را ياد بگير.
    *با دقت به تمام آوازهاي محلي گوش بده اين عالي ترين گنجينه ملودي هاست و تو را با خصوصيات مليت هاي مختلف آشنا مي كند.
    *با جديت روي فوگ هاي آهنگسازان بزرگ كار كن و قبل از همه فوگ هاي يوهان سباستيان باخ را. «پرلود فوگ هاي» او بايد غذاي هر روز تو باشند تا كار موسيقي تو پايه و اساس داشته باشد.
    *اگر بعد از تمرين روزانه موسيقي ات خسته شدي خودت را مجبورنكن بيشتر كار كني.بهتر است استراحت كني تا اينكه با خستگي و بي علاقگي تمرين كني.
    * هنگامي كه از كار موسيقي استراحت مي كني شعر بخوان و بيشتر به دامن طبيعت برو.
    * هميشه طوري بنواز كه انگار يك موسيقيدان بزرگ دارد اجرايت را گوش مي كند.
    * اگر همه مي خواستند ويلن اول باشند، اركستر چطور مي توانست شكل بگيرد؟ به همه موسيقيدانها در جايگاه خودشان احترام بگذار.
    * تاريخ موسيقي را ياد بگير. شنيدن نمونه هاي موسيقي دوره هاي مختلف بهتر از هر چيز تكبر و پرمدعايي تو را مداوا مي كند.
    * دنياخيلي بزرگ است، متواضع باش! تو هنوز كار بزرگي نكرده يي يا چيزي را كشف نكرده يي كه تا حالا ناشناخته بوده و اگر كردي آن را مثل هديه يي بدان كه تو بايد با ديگران قسمتش كني (ديگران را در آن سهيم كني)
    * با سعي وكوشش و پشتكار هميشه مي تواني به درجات بالاتري برسي.
    * هيچ وقت شيفته زرق و برق هياهو در اجرا نشو. سعي كن موسيقي همان تأثيري را در شنونده بگذارد كه آهنگساز در نظر داشته، بيشتر از آن لازم نيست: هر چه از اين بيشتر باشد تحريف است.
    * تكنيك فقط وقتي باارزش است كه در خدمت هدف بالاتري باشد.
    نيگاوس: اين كافي نيست كه توانايي گفتن داشته باشيم بلكه قبل از هر چيز بايدحرفي براي گفتن داشته باشيم.
    نيگاوس: لغت «تكنيك» از ريشه يوناني «تخنه» گرفته شده است و تخنه در اين زمان يعني «هنر». كامل كردن تكنيك چيزي نيست جز كامل كردن خود هنر.
    * وقتي بزرگتر شدي بيشتربا پارتيتورها معاشرت كن تا با ويرتئوزها.
    * چيزي درست كرده اند به اسم «كلاريه لال» (بي صدا). امتحان كن، كمي روي آن تمرين كن تا خودت به اين نتيجه برسي كه چقدر بي مصرف است. از لال ها نمي شود حرف زدن ياد گرفت.
    * سعي كن قطعات ساده را خوب و درست اجرا كني. اين بهتر از آن است كه قطعات سخت را در حد متوسط و معمولي اجرا كني.
    * وقتي بزرگتر شدي هر چه مد شد نزن! وقت طلاست. بايد ۱۰۰عمر انساني داشت تا بتوان با انواع موسيقي خوب كه در دنيا وجود دارد آشناشد.
    * با شكلات و آبنبات تنها هيچ بچه يي سالم رشد نمي كند! غذاي روح هم مثل غذاي جسم بايد سالم و ساده باشد. بزرگان موسيقي به قدر كافي به اين غذاي روح پرداخته اند، از آن استفاده كن. قدم به قدم با تمام آثار باارزش همه آهنگسازان بزرگ آشنا شو.
    |ايجاد هر تغييري را در آثار آهنگسازان برجسته زشت بدان. كم كردن يا از آن بدتر اضافه كردن چيزي مطابق مد روز، بزرگترين توهيني است كه تو مي تواني به هنر بكني.
    *فقط زماني كه فرم برايت واضح باشد محتوا برايت واضح خواهد بود.
    *هرچه زودتر قوانين اصلي هارموني را ياد بگير.
    *با دقت به تمام آوازهاي محلي گوش بده اين عالي ترين گنجينه ملودي هاست و تو را با خصوصيات مليت هاي مختلف آشنا مي كند.
    *با جديت روي فوگ هاي آهنگسازان بزرگ كار كن و قبل از همه فوگ هاي يوهان سباستيان باخ را. «پرلود فوگ هاي» او بايد غذاي هر روز تو باشند تا كار موسيقي تو پايه و اساس داشته باشد.
    *اگر بعد از تمرين روزانه موسيقي ات خسته شدي خودت را مجبورنكن بيشتر كار كني.بهتر است استراحت كني تا اينكه با خستگي و بي علاقگي تمرين كني.
    * هنگامي كه از كار موسيقي استراحت مي كني شعر بخوان و بيشتر به دامن طبيعت برو.
    * هميشه طوري بنواز كه انگار يك موسيقيدان بزرگ دارد اجرايت را گوش مي كند.
    * اگر همه مي خواستند ويلن اول باشند، اركستر چطور مي توانست شكل بگيرد؟ به همه موسيقيدانها در جايگاه خودشان احترام بگذار.
    * تاريخ موسيقي را ياد بگير. شنيدن نمونه هاي موسيقي دوره هاي مختلف بهتر از هر چيز تكبر و پرمدعايي تو را مداوا مي كند.
    * دنياخيلي بزرگ است، متواضع باش! تو هنوز كار بزرگي نكرده يي يا چيزي را كشف نكرده يي كه تا حالا ناشناخته بوده و اگر كردي آن را مثل هديه يي بدان كه تو بايد با ديگران قسمتش كني (ديگران را در آن سهيم كني)
    * با سعي وكوشش و پشتكار هميشه مي تواني به درجات بالاتري برسي.
    * هيچ وقت شيفته زرق و برق هياهو در اجرا نشو. سعي كن موسيقي همان تأثيري را در شنونده بگذارد كه آهنگساز در نظر داشته، بيشتر از آن لازم نيست: هر چه از اين بيشتر باشد تحريف است.
    * تكنيك فقط وقتي باارزش است كه در خدمت هدف بالاتري باشد.
    نيگاوس: اين كافي نيست كه توانايي گفتن داشته باشيم بلكه قبل از هر چيز بايدحرفي براي گفتن داشته باشيم.
    نيگاوس: لغت «تكنيك» از ريشه يوناني «تخنه» گرفته شده است و تخنه در اين زمان يعني «هنر». كامل كردن تكنيك چيزي نيست جز كامل كردن خود هنر.


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۹/۰۶ در ساعت 17:42

  2. 2 کاربر زیر از hamedrz برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. ترآنه تقصير تو نبود از علی نظری
    توسط Ali_Nazari در انجمن ترانه های سروده شده ی کاربران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۴, 00:16

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 17 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست