کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: منصورنریمان؛ پدرعود ایران است

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض منصورنریمان؛ پدرعود ایران است

    ایلنا: مراسم رونمایی کتاب ردیف موسیقی ایرانی برای عود اثر منصور نریمان با سخنرانی رضا مهدوی(مدیرکل مرکز موسیقی حوزه هنری)، فریدون حافظی( نوازنده برجسته تار)، علیرضا میرعلینقی(پژو هشگر موسیقی) و اجرای علیرضا پورامید همراه با اجرای گروه موسیقی نریمان به سرپرستی علی پژوهشگر در تالار فارابی دانشگاه هنر با استقبالی خوب و حضور جمعی از هنرمندان شاخص برگزارشد. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ رضا مهدوی در این مراسم با اشاره به جایگاه والای هنرمندان در جامعه گفت: مفاخر ایران زمین انگشت شمارند که استاد منصور نریمان که پدر عود ایران آست، ازجمله آنهاست بر من و امثال من است که باتوجه به بضاعت موجود حق مطلب را درخصوص این عزیزان ادا کنیم.

    مدیر کل مرکز موسیقی حوزه هنری سپس با انتقاد ازعربی دانستن ساز عود و قانون خاطرنشان کرد: موسیقی مرز نمی شناسد و در دوره ای سهل انگاری کردیم و حتی سازگیتار را، که در اصل سازی ایرانی است نه اندلسی، ازدست دادیم. چه عیبی دارد که برای گیتار هم ردیف موسیقی ایرانی بنویسیم و چرا باید مانع نوشتن ردیف برای عود شویم. بهتر است به سمت بومی سازی و احیای داشته های خود برویم و برگی بر برگ موسیقی ایرانی بیفزاییم.

    مهدوی دراین باره ادامه داد: موسیقی هنری مجرد و انتزاعی است و هزار و یک نوع خیال در ذهن انسان متصور می کند. به همین دلیل موسیقی بطور مجرد مبتذل وجود ندارد مگر آنکه کلام ناشایستی در آن دخیل شود و این کلام است که باید ممیزی شود. بنابراین، موسیقی مجوز نمی خواهد و چه کسی بر خود روا می دارد که به مثلا استاد نریمان و امثال وی مجوز دهد.

    این موسیقیدان با انتقاد از وفور بی اخلاقی ها دراستادیوم های ورزشی خاطرنشان کرد: تاکنون در چه تالاری که موسیقی اجرا شده؛ شاهد بی اخلاقی بوده ایم. حتی در سالن هایی که موسیقی پاپ اجرا می شود، مخاطبان انرژیشان را تخلیه می کنند نه بی اخلاقی.

    مهدوی که در جمع دانشجویان دانشگاه هنر سخن می گفت، با اشاره به فقر مطالعاتی در عرصه هایی چون موسیقی و عقب ماندن از کشورهایی اروپایی با وجود میراث فرهنگی غنی که داریم، افزود: امروز باید برگی به فرهنگ مان بیفزاییم نه اینکه اجازه ندهیم برگی به آن اضافه شود. در واقع ما اعم از مدیران فرهنگی، هنرمندان و دانشجویان دربرابراستادانی چون منصور نریمان و مواریثی که از آنها به دست ما رسیده؛ مسئول هستیم. ما اگر به سراغ حبیب سماعی رفته ایم، نه به آن دلیل است که پدر سنتورنوازی ایران است بلکه به لحاظ چهره اخلاقی که داشته اند و نپذیرفتن دعوت دربار از جانب ایشان به سراغش رفته ایم. سماعی فردی منزه و آراسته بوده و حاضربه فروش باری به هرجهت هنرش نبوده است و درهر مجلسی به اجرای موسیقی نپرداخته؛ و شآن هنر و هنرمندی را می دانسته است.

    مدیرکل مرکز موسیقی حوزه هنری با اشاره به انتشار کتاب استاد نریمان به همت مرکز موسیقی حوزه هنری و انتشارات سوره مهر خاطرنشان کرد: اگرهم به سراغ استاد نریمان رفته ایم نه فقط به خاطر اینکه پدر عود ایران است بلکه ما با محوریت اخلاق مدارانه حرکت کرده ایم و از نظرحوزه هنری، ایشان یک جایگاه ویژه خانوادگی و معنوی دارند که امروزه چراغ به دست باید دنبال آن گشت.

    مهدوی درپایان سخنانش خاطرنشان کرد: برخی از چاپ این کتاب ممانعت می کردند اما بنده با مسئولیت خودم، افتخاری برای خود محسوب می کنم که مجوز انتشارش را صادر نمودم و پای کار هم هستم.

    در ادامه این مراسم، علیرضا میرعلینقی(پژو هشگرو مورخ موسیقی)، حفظ موسیقی و رعایت ارزش های اخلاقی را کاری دشوار دانست و گفت: فقط چند نفر توانسته اند که از عهده این کار، با این همه پاکیزگی و عمق، بربیایند که استاد نریمان یکی از این استادان است. هر بار که با این موسیقیدان ارجمند برخورد داشته ام؛ درس اخلاق و بردباری از ایشان گرفته ام.

    وی ادامه داد: روح پنج نسل با صدای سازایشان ازآسیب های روزمره دور مانده اند. بنابراین جامعه باید قدرشناس افرادی این چنین که به روح جامعه آرامش می دهند باشد.

    میرعلینقی، وجود سازهایی چون عود و قانون را یک نیاز و ضرورت تازه در موسیقی دانست و گفت: توجه اساتید به چنین سازهایی فراتراز یک تجربه است و موسیقی ما را از چارچوب اصلی خودش بالاتر برده است.

    سیدمحمد میرزمانی(آهنگساز و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی) هم درادامه با قدردانی و تشکر از رضا مهدوی به خاطر فرآهم کردن زمینه انتشارنفیس این کتاب خاطرنشان کرد: رضا مهدوی گام های بلندی در عرصه موسیقی کشور برداشته اند که می توان به برگزاری جشنواره های مختلف موسیقی، فراهم کردن زمینه انجام پژوهش های گوناگون و انتشار کتابها و آثار موسیقایی که کتاب حاضر ازجمله آنهاست؛ اشاره کرد.

    وی انتشار این کتاب را گامی بلند در عرصه موسیقی کشور دانست و گفت: متاسفانه گاهی با کج اندیشی ها جای انتشار این قبیل کارها گرفته می شود.

    میرزمانی به ویژگی های شخصیتی و اخلاقی استاد نریمان پرداخت و گفت: استاد نریمان شخصیتی چند بعدی دارد به همین خاطر، الگوی نسل های جوانتر است و نام ساز عود هم مترادف با نام ایشان شده است. از زمانی که درکی از موسیقی پیدا کرده ام؛ با صدای ایشان انس گرفته و برایشان احترام ویژه ای قایل بوده ام. زمانی هم که در مرکز موسیقی صدا وسیما با ایشان همکاری داشتم، برخوردهای دلنشین و همراه با احترامی از وی دیده ام.

    علیرضا پورامید، عودنوازی ایران را به قبل و بعد از منصور نریمان نسبت داد و گفت: هر عودنوازی، از شاپور رحیمی گرفته تا حسین بهروزی نیا، محمد فیروزی، محمد دلنوازی، نگار بوبان و علی پژوهشگر، به نوعی تحت تاثیر ایشان است.

    درادامه برنامه استاد نریمان با تشویق های ممتد و پرشورجمعیت انبوه سالن فارابی دانشگاه هنرروی صحنه رفت و از حضور فریدون حافظی دراین مراسم ابراز خرسندی و قدردانی کرد و گفت: فریدون حافظی یکی ازاستادان بزرگ گذشته و حال موسیقی ایران است و پیش کسوت همه ما است. یکی ازآرزوهایم، اززمانی که به عنوان کودکی به اجرای برنامه موسیقی در برنامه کودک رادیو مشهد می پرداختم، دیدار با ایشان بود که به لطف خدا میسر شد وازآن پس، درسهای زیادی ازایشان آموختم که یکی از این درسها، نظافت در ساز زدن و نگهداری ساز و همچنین محل برگزاری برنامه موسیقی بود. آتشی ترین مشتری سازایشان هم من بوده و هستم.

    وی ازحسین بهروزی نیا، به عنوان اولین شاگرد خود که ساز تخصصی اش عود است، تنها نشانه بعداز خود را ایشان و محمد فیروزی یاد کرد و گفت: تمام هنرجویانم را مثل فرزندان خودم می دانم و از اساتید موسیقی می خواهم درنظر داشته باشند که تا عشق بین استاد و هنرجو وجود نداشته باشد، پیشرفت 50 درصدی خواهد بود ولی اگر این مهم رعایت شود؛ آموزش تاثیر عمیق تری روی هنرجو خواهد گذاشت.

    منصورنریمان درادامه با اشاره به تالیف این کتاب بصورت ضبط هر هفته یکی از گوشه ها در استودیو وسپس نوشته شدن آن در طول 14 سال به تعریف خاطره ای پرداخت و اظهار کرد: 16 سال پیش اولین کتابم را باعنوان شیوه بربط نوازی نزد یکی از ناشرین، که در گوشه ای از تابلوی خود نوشته بود: هدف ما از راه اندازی این انتشارات خدمت به فرهنگ مملکت است، بردم ولی به من گفتند که چون کتاب برگشت مالی ندارد؛ نمی توانیم آن را منتشر کنیم و من هم گفتم پس این عبارت را از گوشه تابلوات بردار.

    نریمان در پایان سخنانش از رضا مهدوی به خاطر فراهم کردن زمینه انتشار این کتاب قدردانی و تشکرکرد.

    فریدون حافظی درادامه به دعوت استاد نریمان روی صحنه آمد که حضور این 2 استاد موسیقی با تشویق پرشور حاضران همراه بود. حافظی؛ خود را خاک نشین و خدمتگزار مردم وموسیقی دانست و ازسخنان نریمان درباره خود به مبالغه یاد کرد و با اشاره به تارنوازی منصور نریمان گفت: انصافا آقای نریمان از لحاظ نوازندگی عود تک و بی نظیر است.

    وی خطاب به نریمان گفت: برای اولین بارکه به مکه رفتم از نوارهای عبدالوهاب، عودنواز مشهور عرب، گرفته بودم و بعدها که کار تو را گوش کردم؛ دریافتم که عودنوازندی تو بسیاردلپذیرتر و زیباتر از عبدالوهاب است.

    این نوازنده پیشکسوت تار افزود: کتابی در زمینه ردیف برای تار نوشتم که چند سال طول کشید تا وزارت ارشاد آن را چاپ کرد. باید بگویم که کارایشان با کار من تفاوت و مزیت دارد چون تک است ولی در زمینه ردیف کتاب های دیگری وجود دارد.

    درادامه علیرضا پورامید، با اشاره به عربی پنداشتن سازعود خاطرنشان کرد: عودسازی عربی شده بود ولی توسط استاد نریمان برگشت و هویت ایرانی پیدا کرد و از این رو این ساز نیازمند تاریخچه ای است.

    وی ادامه داد: این کتاب علاوه بر جنبه های محتوایی که دارد؛ ازنظر ویژگی های فنی چاپ هم بسیار آراسته است.

    حسین بهروزی نیا هم در سخنانی کوتاه با تمجید از خصوصیات اخلاقی، شیوه تدریس و طرز گفتار استاد خود منصور نریمان خاطرنشان کرد: من درابتدای فعالیت ام تار می نواختم ولی ایشان مرا در مسیری قرار داد که در زندگی ام تغییر ایجاد شد چراکه اگر نوازندگی تار را ادامه می دادم؛ نمی توانستم این مسیر را بپیمایم.

    در برنامه کلیپی که ازسوی انتشارات سوره مهردر باره استاد منصور نریمان تهیه شده بود، با حضور وی روی پرده رفت که درآن استاد نریمان درخصوص کار خود عنوان کرد: سبک من ارتباطی به سبک دیگران ندارد چراکه با ذوق و سلیقه خود و با اتکا به تجربیات تارنوازی ام به این سبک رسیدم.

    کتاب ردیف موسیقی ایرانی برای عود نخستین کتاب تالیف شده این سازدر ایران است که توسط مرکز موسیقی حوزه هنری و انتشارات سوره مهر به صورتی وزین و نفیس چاپ و منتشرشده است.
    پایان پیام

    منبع : خبر گزاری ایلنا


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۹/۰۷ در ساعت 16:50

  2. کاربران زیر از شما Ramin95 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۱۹, 10:11
  2. مرگ در چشم بزرگانی همچون منصوری عین زندگانی است
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۱۴, 19:30
  3. آموزش عود؛ تابع تارنوازی است
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۲, 15:00
  4. آموزش عود؛ تابع تارنوازی است
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۲, 14:21
  5. نحوه امتیاز کاربران به چه صورت هست
    توسط mehran در انجمن راهنمای انجمن
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۱۴, 00:37

جستجو شده ها

منصورنریمان

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست