کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: میلاد کیایی: صحنه موسیقی جای قلندری نیست

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض میلاد کیایی: صحنه موسیقی جای قلندری نیست

    در واکنش به آوازخوانی محمدرضا لطفی تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید موسیقی هنر ارزشمندی است و صحنه اجرای کنسرت نیز محل فریاد به جای آواز نیست ولی متاسفانه این هنر بعضا محفلی برای خودنمایی تحت عنوان قلندری شده است.

    به گزارش خبرنگار مهر، میلاد کیایی نوازنده سنتور و مدرس هنر موسیقی ضمن بیان این مطلب در انتقاد به کم و کیف اجرای اخیر گروه همنوازان شیدا به سرپرستی.محمدرضا لطفی با حضور در محل خبرگزاری مهر، گفت : من آهنگساز و مدرس موسیقی با 55 سال سابقه فعالیت در این عرصه هستم و معتقدم به عنوان عضو کوچکی از جامعه موسیقی در جایگاهی قرار دارم که می توانم به عنوان یک کارشناس درخصوص مسائل مختلف موسیقایی سخن گویم و اگر انتقادی.مطرح می شود منظور.نفی یک کار.هنری نیست بلکه هدف بررسی نقاط قوت و ضعف در جهت بهتر برگزار شدن برنامه های هنری است تا شاگردان و استادان موسیقی و دیگر علاقمندان به این هنر ارزشمند.بدانند که چه باید کرد و چه نباید کرد بنابراین اگر نقد و ایرادی به مجموع جریان های موجود در عرصه موسیقی.می شود قصد توهین و بی احترامی نیست بلکه باید برخی از واقعیت را بیان کرد و نمی توان چشم بر روی آنها بست.

    این.مدرس موسیقی.افزود : کنسرت گروه موسیقی همنوازان شیدا را می توان در دو بخش.بررسی کرد چراکه.بخش نخست این کنسرت با اجرای تکنوازی تار و آواز محمدرضا لطفی و همراهی تنبک آغاز.شد و بخش دوم به اجرای گروه نوازی شیدا اختصاص داشت ؛ در بخش نخست زمانی که این نوازنده تار به روی صحنه آمد؛ حدود ده دقیقه کوک کردن سازش به طول انجامید این در حالی است که هر اهل فنی می داند که ساز را باید به احترام وقت مخاطب.قبل از روی صحنه آمدن کوک کرد چراکه.سرعت در این عصر حرف اول را می زند و حال اینکه لطفی پس از کوک ساز.متاسفانه قطعاتی را خارج(فالش) اجرا کرد و تا پایان کنسرت هم نتوانست با مخاطب ارتباط برقرار کند و از همین جهت معتقدم که موسیقی که محمدرضا لطفی ارائه داد به معنای واقعی نوعی موسیقی تخدیری وملال آور بود .

    در بخش دوم کنسرت گروه شیدا آواز خوب شنیدم.

    این نوازنده سنتور در ادامه.توضیح کیفیت بخش نخست اجرای کنسرت گروه موسیقی شیدا گفت : بیش از 50 دقیقه از بخش نخست این کنسرت را که حدود یک ساعت و پنج دقیقه طول کشید شاهد تکنوازی تار.لطفی بودیم و او در این قسمت.با صدایی که برای خوانندگی مناسب نیست آواز خواند؛.آوازی که شایسته موسیقی دستگاهی ایران نیست.و حال این سئوال مطرح است.که لطفی با چه هدف و انگیزه ای به خودش اجازه.می دهد.که آواز بخواند؛ آوازی که بیشتر.به فریاد کشیدن شبیه بود و البته به گفته خودش قلندری می کرد درحالی که جایگاه.این قلندری ها متعلق به صحنه موسیقی نیست بلکه جای این نوع خودنمایی ها در خانقاه و یا گود زورخانه است در نهایت انجام حرکت های درویش مسلکانه.که به نام عرضه هنر موسیقی مطرح می گردد نوعی توهین و تحمیق تماشاگر محسوب می شود.

    میلاد کیایی در ادامه صحبت های خود با اشاره به مجموع قطعاتی که در بخش دوم این کنسرت به روی صحنه رفت گفت : مجموع صحبت های من و انتقادها تنها مربوط به بخش نخست این کنسرت است چراکه معتقدم که در بخش دوم این کنسرت نوازندگان جوان زحمت کشیده بودند و به.جرات می گویم که پس از مدتها یک.آواز خوب شنیدم به نظرمن آقای فریدون پور صدای خوبی دارد و تا اندازه ای سبک آواز ایشان متاثر از سبک آواز زنده یاد محمودی خوانساری است؛ اما نکته قابل توجه در اجرای کنسرت همنوازان شیدا در بخش دوم عدم میزانسن و.مکان.نادرست.خواننده و نوازنده در صحنه بود یعنی خواننده.از نقطه دید تماشاگر دور بود.و مخاطب مجبور بود چهره ایشان را از صفحه بزرگ ال سی دی موجود در سالن ببیند و بعد هم تعداد زیاد نوازندگان در ترکیب سازبندی گروه.از عرف گروه های موسیقی ایرانی خارج بود و.همین مسئله.صحنه را بی جهت شلوغ کرده بود و در نهایت هم به اعتقاد من فقط سه یا چهار نوازنده سه تار، نی ، تنبک در میان. جمع 25 نفره خوب ساز می زدند و بقیه نوازندگان به نوعی صحنه پر کن بودند.

    این نوازنده سنتور در پاسخ به این سئوال که سابقه آشنایی شما با محمدرضا لطفی به چه دورانی برمی گردد گفت :.بیش از 50 سال است که محمدرضا لطفی را می شناسم ، این.آشنایی به سال 1340 برمی گردد در آن دوران ما محصل هنرستان عالی موسیقی بودیم و.مسابقه هایی.از سوی وزارت فرهنگ و هنر و وزارت آموزش و پرورش برای تشویق دانش آموزان.و علاقمندان به این هنر در سطح کشوری برگزار می شد و در این مسابقه ها نفرات برتر در رشته های مختلف نوازندگی را در اردوی رامسر می بردند و هریک از نوازندگان هنر خود را در معرض قضاوت می گذاشت خوب یادم هستم که در آن زمان من از تهران در رشته سنتور آمده بودم و محمد موسوی با ساز نی از اهواز ، مجتبی میرزاده با ساز ویولن از کرمانشاه، کامکارها از سنندج ومحمدرضا.لطفی هم با ساز تار از گرگان آمده بودند.

    محمدرضا لطفی آثار ارزشمندی را.ارائه داده است

    نویسنده کتاب راز آشکارا.در ادامه افزود : محمدرضا لطفی در آن دوران چهره خوبی از خود در عرصه نوازندگی تار ارائه داد و در برهه ای از زمان هم به نوعی در جریان های موسیقایی پیش رو بود و به همراه دیگر هنرمندان آثار ارزشمندی را.از خود به جا گذاشت.و به نوعی در جریان های انقلاب هم فعال بود، به خوبی به یاد دارم که در اوایل انقلاب سازش را دست گرفت و در سفارت آمریکا به نشان اعتراض ساز زد و به اصطلاح موضع ضد آمریکایی خود را نشان داد و به نوعی ابراز عقیده کرد که البته هر نوع ابراز عقیده ای محترم است ؛ اما در ادامه چنین.موضع گیری درست در اوج روزهای جنگ و بمباران هموطنان متوجه شدیم که لطفی در آمریکا دیده شده است و سالها بعد از جنگ هم خود من به دفعات او را در نیویورک دیدم.

    کیایی در ادامه.صحبت های خود متذکر شد : یکی از اشکالاتی که در دیدگاه و جهانبینی لطفی وجود دارد این است که.او دچار سیاست زدگی شده است و هرلحظه هم دیدگاه خود را تغییر می دهد و به یک رنگ درمی آید تا جائیکه.وقتی.پس از سالها اقامت در آمریکا به ایران آمد بار دیگر تغییر موضع داد و متاسفانه هنر خود را آغشته به سیاست و مسائل غیر هنری آغشته کرد البته آنچه مسلم است.داشتن مواضع سیاسی حق هر انسانی است چراکه دیدگاه و جهانبینی او را تعریف می کند اما سیاسی کردن هنر امری نا پسند است و به گواه تاریخ شاهد هستیم که هنرمندی که هنر خود را به سیاست آمیخته کرده است به نتیجه خوبی نخواهد رسید چراکه ادامه این روند در دراز مدت باعث می شود که هنرمند و هنرش در طول تاریخ فراموش شود؛ این درحالی است که هنرمندانی چون استاد صبا هیچگاه هنر خود را با سیاست آمیخته نکرد..

    این مدرس ساز سنتور در ادامه افزود : یادم هست هشت سال بیشتر نداشتم که به اتفاق.زنده یاد برادرم ایرج کیایی که او.نیز از هنرمندان خوب موسیقی بود به مکتب استاد صبا می رفتیم و مشق موسیقی می کردیم و شاهد بودم که در موقعیت های مختلف به دور از گونه موضع گیری سیاسی فعالیت می کرد و یا حتی کلنل علی ... وزیری و روح الله خالقی هیچگاه هنر خود را با سیاست آمیخته نکردند؛ یکی دیگر از ایرادهایی که می توان به لطفی وارد کرد این است که در هیچ زمانی از دوره های تاریخ مکتوب و یا شفاهی دیده نشده است که یک هنرمند با پای برهنه به روی صحنه آید ، زمین را ببوسد و یا شاگردان خود را به دست بوسی فرا.خواند ولی متاسفانه هرآنچه گفته شد در مرام و مکتب لطفی وجود دارد و از سوی دیگر شاگردانی که در.مکتب این نوازنده بار آمده اند از تفکر لطفی بی بهره نمانده و اغلب آنها موزیسین هایی تک بعدی و متعصب بار آمده اند .

    کیایی که در حال حاضر مشغول نوشتن کتاب یکصدسال موسیقی ایران است.در پایان صحبت های خود شیوه تبلیغاتی این کنسرت را به دور از اخلاق هنر دانست و گفت : تبلیغات گسترده ای از طریق بیلبوردهای شهری بر در و دیوار شهر آویخته بودند که البته این.تبلیغات برای هنر موسیقی امری نیکو است اما آنچه در تبلیغات گروه همنوازان شیدا جای تاسف داشت این بود که اسم و عکس محمدرضا لطفی بزرگ تر از دیگر هنرمندان گروه دیده می شد و متاسفانه.اسامی نوازنده ها خیلی ریز در گوشه ای از تبلیغات نوشته شده بود که اینچنین برخوردهایی در عرصه هنر به دور از اخلاق است و.نوعی خودکامگی محسوب می شود.

    منبع: خبرگزاری مهر mehrnews.com

    انتشار این مطلب در قبل از ظهر روز سه شنبه، 8 آذر 1390، ساعت 9:55

    مطالب مرتبط:


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۹/۰۸ در ساعت 11:31

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. حاشیه هایی بر بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۱۵, 13:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۵, 14:10
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۰۸, 12:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۳۰, 18:40
  5. حسن ریاحی: «موسیقی کارآوا»ها موزه یی نیست
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۷, 15:54

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست