کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: مضراب با زمانه ...

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض مضراب با زمانه ...

    موسیقی ما - «.... این کم محلی.ها به موسیقی به ضرر فرهنگ این مرز و بوم تمام می.شود هرچند که نام و یاد بزرگان موسیقی از صفحه دل مردم به این راحتی پاک نخواهد شد. باید برای موسیقی این مرز و بوم جایگاهی را درنظر گرفت نه اینکه مانند چند سال گذشته برای بردن ساز به من جواز دادند. یعنی ساز را مانند اسلحه باید با جواز خاصی از اینجا به آنجا برد. متاسفانه موسیقی سال هاست که در ایران خط خورده است.»اینها را پرویز مشکاتیان گفته است. اگر بود، حالا همین روزها 60 ساله شده بود. اگر آن صبحِ نحسِ شهریور، زندگی را بدرود نگفته بود؛ حالا می.شد تولد 60 سالگی.اش را جشن گرفت؛ لابد شاگردانش هم برنامه.هایی به این مناسبت برایش ترتیب می.دادند. لابد انتظار می.رفت که دوباره دست به کار شود؛ «عارف» را سرو سامانی دهد و کنسرتی را به همین مناسبت برگزار کند. حالا اما او نیست؛ هر چند ....... و دوستدارانش برنامه.هایی برای این مناسبت دارند؛ مثلا برگزاری یک نمایشگاه جامع عکس از زندگیش. همین چند روز پیش هم شاگردش «سیامک آقایی» برنامه.ای را در تالار وحدت اجرا کرد و قطعه.ای که به یادش ساخته بود، اجرا کرد. « مشکاتیان» را می.توان آهنگسازی دانست که نواهایش، زمزمه.ی تاریخ سرزمینی است که اگرچه چندان با او مهربان نبود، اما او عاشقانه دوستش داشت و تا آخرین لحظه.ی حیات، حتی برای اندک روزهایی نیز ترکش نگفت. به قولِ «محمدرضا شجریان»، پرویز مشکاتیان برای روزگار ما نغمه.های بسیار پرداخت و یاد آن سال.ها را با هنر خود در حافظه ما ثبت کرد. او سازش را در دست نگرفت و قطعه.ای ننواخت مگر آنکه در فراز و فرودهای سرزمینش با مردمانش همراهی کند.

    نوای او – چه آن هنگام که در چاووش فعالیت می.کرد و چه آن هنگام که با عارف فعالیت.هایش را به صورت مستقل ادامه می.داد- رنج.ها و آرزوهای مردمش را در هنر خویش نمایان کرد. به همین خاطر است که باز به گفته.ی خسروی آواز ایران، ذوق تصنیف.سازی، مهارت گروه.نوازی، لطافت شاعرانه.اش و تعهدش به آرمان.های مردم، خاطره او را در هنر ایران زمین ماندگار خواهد ساخت. در همین خصوص زنده.یاد «محمدرضا لطفی» نیز گفته است:« مردماني چند در طي بيش از 30 سال با آثار جاودان او و طنين پرشتاب مضرابش زيسته.اند و بهترين و تلخ.ترين لحظات عمر خويش را با ساز او قرين بوده.اند. چند سال جان خاطره خود را مرهون احساس و ساخته.هاي زيباي او مي.دانند.» او در حالی چنین بهره.ای از موسیقی ایرانی برد که بسیاری بر این اعتقادند که این سبک، توان همراهی با جریان.ها و اتفاقات مردمی را ندارد؛ به خصوص آنکه ممیزی.ها و محدودیت.های رایج نیز همواره سدی بزرگ در این خصوص بوده است.
    .
    • مشکاتیان و عارف
    اطلاعات ویکی.پدیایی «پرویز مشکاتیان» می.گوید:« او در سال ۱۳۳۴ در نیشابور به دنیا آمد و مقدمات موسیقی را از شش سالگی نزد پدرش، حسن مشکاتیان، که استاد سنتورنوازی و آشنا با ویولن و سه.تار بود، آموخت. وی آموختن موسیقی را در طول تحصیل در زادگاهش، نیشابور پی گرفت و تا پایان دورهٔ متوسطه همچنان در پیشگاه پدر به فراگیری و تمرین مشغول بود. مشکاتیان در سال ۱۳۵۳ وارد دانشکدهٔ هنرهای زیبا در دانشگاه تهران شد و به آموختن ردیف میرزا عبدالله نزد نور علی خان برومند و ردیف موسیقی سنتی نزد دکتر داریوش صفوت پرداخت.» روحیه.ی هنرطلبِ او اما سبب شد تا از محضر اساتیدی چون دکتر محمدتقی مسعودیه، دکتر مهدی برکشلی، عبدالله دوامی، سعید هرمزی و یوسف فروتن استفاده کند و به زودی نام خود را به عنوان یکی از شناخته.شده.ترین نوازندگان سنتور که اه... بزرگی برای اعتلای آن دارد، تثبیت کند. اما او علاوه بر نوازندگی این ساز که همچنان بی.بدیل مانده است،توانست در زمینه.ی آهنگسازی نیز قطعاتی ماندگار خلق کند؛ ضمن آنکه فعالیت.های بی.شماری نیز در زمینه.ی ساختِ قطعات ارکسترال انجام داد. مشکاتیان یکی ار بنیانگذاران گروه«عارف» بود؛ گروهی که در سال 1356 در رادیو شروع به کار کرد. بعد از گروه شیدا، نام عارف قزوینی را به پیشنهاد هوشنگ ابتهاج -سایه- بر آن گذاشتند که در آن زمان ریاست رادیو ایران را بر عهده داشت. گروه عارف در «گلچین هفته» برنامه اجرا می.کرد. استاد پس از استعفا از رادیو و تلویزیون به همراه چند تن از موسیقی دانان گروه «چاووش» را تشکیل دادند. او در این خصوص گفته است: «پس از استعفا به خاطر کشتار 17 شهریور کانون چاووش را تشکیل دادیم و با مردم همدردی می کردیم» البته بعدها در سال 1359 چاووش را مهروموم کردند. پس از آن گروه عارف به مدت 7 سال به کارش ادامه داد. مشکاتیان در خصوص این گروه گفته است:« بعد از آن که برنامه.ی عارف وسیع.تر شد و از رادیو بیرون آمد و تعداد گروه بیشتر شد هر کدام از اعضای گروه با تمرین و ممارست به درجه ی قابل توجهی در موسیقی رسیدند.» او در سال.های فعالیت خود علاوه بر حضورش در کانون «چاووش» که باید آن را یکی از طلایی.ترین دوران.های موسیقی سنتی ایران دانست، با خوانندگانِ بسیاری همکاری داشت که از جمله.ی آنان می.توان به شهرام ناظری – مرا عاشق، لاله بهار، چاووش 4، چاووش 7- و همچنین محمدرضا شجریان - بیداد، آستان جانان، سِرّ عشق، نوا، دستان، گنبد مینا و جان عشاق- و همچنین علی جهاندار، ایرج بسطامی، علیرضا افتخاری، حمیدرضا نوربخش، علی رستمیان اشاره کرد. او همچنین در سال.های حیاتِ کوتاه خود، کتاب.های فراوانی نیز منتشر کرد که از جمله.ی آنان می.توان به بیست قطعه برای سنتور، گل آئین، گل آوا، مجموعه تصانیف، بیداد، لاله بهار اشاره کرد.

    او در ساز سه تار هم همچون سنتور تبحر داشت. آلبوم سر عشق با آواز محمدرضا شجریان، نی استاد محمد موسوی و سه تار استاد مشکاتیان که در دستگاه ماهور اجرا شده است نشان دهنده توانایی او در سه تار نوازی است. اهتمام به تربیتِ شاگرد نیز از دیگر فعالیت.های مهمِ مشکاتیان است که از جمله.ی آنان می.توان به «سیامک آقایی» اشاره کرد که در حال حاضر یکی از برجسته.ترین چهره.های سنتورنوازی ایران است؛ اما او را نباید تنها به این آثار محدود کرد. بهرام بیضایی، نمایشنامه.نویس و کارگردان برجسته که حالا چند سالی است در خارج از ایران به سر می.برد و البته سال.ها پیش از آن نیز نتوانسته بود، فعالیت چندانی در کشورش انجام دهد، گفته است که هنرمند ایرانی را نباید تنها با کارهایی که انجام داده،. سنجید؛ چون آنان سرشار از کارهای نکرده.اند، آثار منتشر نشده؛ این مساله درباره.ی «پرویز مشکاتیان» نیز به شدت مصداق دارد؛ یعنی درحالی که او در سال.های پایانی عمرش فعالیت چندانی در عرصه.ی موسیقی نداشت، آثار متعددی داشت که هیچ.گاه منتشر و حتی اجرا نشدند یا تنها یک بار در برخی از کنسرت.هایش به اجرا درآمدند. او زمانِ درگذشت زنده.یاد بسطامی گفت : «شرایط جاری و ساری موسیقی امروزه همه را بی.انگیزه و خانه نشین کرده است. این همه گیجی، و بلاتکلیفی در حوزه موسیقی، همه بچه.ها را از مدار و قوام تاراند وهر که به دنبال کاری رفت.

    سرنوشت بسطامی در انتظار همه ماست. هر هنرمندی که مقداری تفکر و تعهد داشته باشد و به تعالی فرهنگ و موسیقی این سرزمین بیندیشد، چنین آینده.ای پیش رو دارد و این روند روز به روز بد.تر می.شود و امید به بهبودی در آن نیست.» پرویز مشکاتیان، آن زمان انگار راست می.گفت؛ این را سا.ل.های بعد از آن ما دریافتیم؛ آن زمان که خودش رفت و دیگر بزرگان موسیقی چون محمدرضا لطفی و دیگران و آب هم از آب تکان نخورد. مشکاتیان البته خود درباره.ی سال.های سکوتش گفته است:«من از سال ۷۶ که دیگر روی صحنه نرفته.ام تا امروز هفت کتاب منتشر کرده.ام که به عبارتی می.توان گفت حدوداً سالی یک کتاب. همچنین بر روی اشعاری که گویای احساسات و عواطفم بوده آهنگ ساختم و با این.ها سرگرم بوده.ام . ضمن آنکه فضا را قدری نامحرم می.بینم. این یک مسئله احساسی است و ممکن هم هست هیچ دلیل منطقی نداشته باشد. البته من کارم را دارم انجام می.دهم، اما چگونگی درآمدن و برآمدنش اصلاً برایم مهم نیست.»

    او در گفت.وگویی دیگر نیز به این مساله اشاره کرده است که:«یک وقت هست که شما در سال.هایی انگیزه دارید و پرکار هستند. برعکس در زمانی سکوت می.کنید، این دلایل صرفاً شخصی نیست. یک هنرمند که نمی.تواند در یک جامعه زندگی کند و جدا از جامعه باشد. این بدین معنا نیست که می.گفتند هنر برای مردم یا هنر توده.ای یا به گفته مایکوفسکی ‘هنر سفارش جامعه است’ چون راه مایکوفسکی را خیلی.ها رفتند و نامی از آنها نماند. بنابراین نمی.توان گفت که هنر از جامعه سفارش می.گیرد، اما به عقیده من از جامعه آبستن می.شود. یعنی انگیزه.ها، موتیف.های سرایش، بینش و گزینش در فضایی است که زندگی می.کند. برای همین هنر تابعی از زمان و مکان و صدالبته در بستر تاریخ است.» یا در جایی دیگر گفته است:«گویی که هفتاد سال در زندانی بوده.ام و بیرون نرفته.ام و خیلی برایم سخت می.شود، ایرادی که بسیاری از دوستان و آشنایان می.گیرند. وضعیتی پیدا می.کنم که گویی در حال اضمحلالم.» نمونه.های زنده.ی آنچه او می.گفت هم البته همچنان هستند. کافی است نگاهی به سال.ها سکوتِ بزرگانی چون فرهنگ شریف، هوشنگ ظریف و نوازندگان برجسته.ای چون «حسن ناهید» داشته باشیم یا یادمان بیفتد که استاد «حسین دهلوی» این روزها با انواع بیماری.ها دست و پنجه نرم می.کند و هنوز در آرزوی اجرای اپرایش – مانی و مانا- است، همان.طور که آثاری چون زم مشترک"، "لاله بهار"، "محبوب من وطن" از این هنرمند هیچ.گاه به صورت زنده اجرا نشدند.

    محدودیتی که به طور معمول در ساز سنتور وجود دارد، برای پرویز مشکاتیان معنی نداشت؛ چرا که او نوازنده ای اعجوبه بود. داریوش پیرنیاکان درباره.ی او می.گوید:«من بارها گفته ام که هنرجویان سنتور برای تقویت تکنیک نوازندگی بعد از نواختن قطعات سخت استاد پایور باید به سراغ قطعات مشکاتیان بروند چرا که آثار مشکاتیان به مراتب سخت تر است. پر واضح است كه تاثیر گذاری «پرویز مشكاتیان» بر شیوه سنتور نوازی ایران آن قدر عمیق و همه.گیر شده است كه نمی.توان آن را انكار كرد. پیش از «مشكاتیان» آنچه الگوی علاقه مندان به ساز سنتور بود، راه و روشی بود كه استاد كم.نظیر سنتور استاد «فرامرز پایور» ابداع و تدوین كرده بود. »
    .
    *. نقل قول های استاد مشکاتیان از گفت و ...ای کیوان فرزین و عبدالحسین مختاباد نقل شده است.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۵ در ساعت 18:40

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست