کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: مچ اندازی. روی صفحه بندخورده موسیقی

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض مچ اندازی. روی صفحه بندخورده موسیقی

    طی ماه.های اخیر سخنان آیت الله سید احمد علم.الهدی امام.جمعه محترم شهر مقدس مشهد درباره موسیقی آن.چُنان هنرمندانِ این آب و خاک را، زیر تیغ برده و می.بَرَد که چاره.ای جز یادآوری برخی نکات درباره «ماحصل و نتیجه» فرمایشات ایشان باقی نمی.ماند؛ ماحصلی که می.تواند مهم.ترین دستاوردهای سخنان ایشان برای خودشان و جامعه باشد.حدود سه ماه قبل آیت الله علم.الهدی در اظهار نظری گفته بود: «کنسرت موسیقی، مطرب.بازی است و چون تمام شهر مشهد، حرم امام رضا (ع) است، لذا برگزاری کنسرت در مشهد، مطرب.بازی در حرم آن حضرت حساب می.شود.»

    به تازگی نیز ایشان در دیدار با اعضای شورای شهرستان.ها در مشهد گفته بود: «متأسفانه یک ریال از پول وزارت ارشاد برای خدا و اسلام هزینه نمی.شود. بودجه ارشاد تنها به مطربان اختصاص دارد و ذره.ای از آن در راه خدا صرف نمی.شود.»

    با در نظر گرفتن این پیش.فرض که «قطعاً سخنان جناب علم.الهدی از سر دلسوزی است»، ذکر چند نکته پیرامون این سخنان ضروری به نظر می.رسد:
    .
    1- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش.های مختلفی چون «سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری»، «معاونت فرهنگی»، «معاونت امور هنری»، «معاونت قرآن و عترت»، «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، «ستاد عالی کانون.های فرهنگی هنری مساجد» و... تشکیل شده که هر یک از این.ها زیرمجموعه.ها و بودجه مخصوص به خود را دارند. «موسیقی» در کنار «هنرهای نمایشی» و «هنرهای تجسمی» زیرمجموعه معاونت امور هنری است و نکته جالب توجه اینکه کمترین میزان بودجه در میان تمام بخش.های مختلف وزارت ارشاد به موسیقی اختصاص دارد. یعنی وزارت ارشاد و دولت کمترین توجه را به موسیقی داشته و دارد که البته به طور جدی جای نقد دارد.

    اینکه ایشان می.فرماید «بودجه ارشاد تنها به مطربان اختصاص دارد و ذره.ای از آن در راه خدا استفاده نمی.شود» -اگر بپذیریم مطرب به معنای مثبت کلمه به کار رفته است- این شائبه را برای مخاطب به وجود می.آورد که اولاً نکند وزارت ارشاد جدیدی در ایران تأسیس شده که تنها به موسیقی اختصاص دارد و دوم اینکه جامعه موسیقی، کارشان ضد دین و در ضدیت با خداست و همگی خدانشناس.اند. از تفسیر هر دوی این برداشت.ها می.گذریم و قضاوت درباره همین یک جمله را به مخاطب واگذار می.کنیم.
    .
    2- «پروسه اضمحلال ذائقه شنیداری جامعه ایران» و «از خود بیگانگی فرهنگی» جزو نتایج برخوردهای بسته و تندروانه.ای است که طی دهه اخیر با آن روبه.رو بوده.ایم. آنچه جناب علم.الهدی درباره موسیقی می.گوید «کنسرت موسیقی، مطرب.بازی است و چون تمام شهر مشهد حرم امام رضا (ع) است لذا برگزاری کنسرت در مشهد، مطرب بازی در حرم آن حضرت است.{...} به نظر من این بی.بندوباری و مطرب.بازی است»، در واقع موسیقی و حرفه موسیقایی را مساوی با بی.بندوباری قرار می.دهد. این نوع تعریف و برخورد با هنر و به.خصوص موسیقی طی سه دهه و نیم گذشته با شدت و ضعف.هایی در برخی گروه.ها و جریان.ها و افراد وجود داشته و چند نتیجه روشن به بار آورده که به طور مختصر در ادامه بیان می.شود:

    الف: وقتی موسیقی مصداق بی.بندوباری می.شود و «جامعه موسیقی» برای آنچه انجام می.دهد، تحت فشار قرار می.گیرد و اجازه نشر موسیقیِ بومی به کمترین حد خود می.رسد، در واقع بخش مهمی از نیاز شنیداری مردم بدون خوراک می.ماند. استفاده از چنین واژه.هایی در تعریف جامعه موسیقی صرفاً مختص این دوره نیست. حتماً دو دهه اول پس از پیروزی انقلاب را به خاطر دارید که چه تعاریف زننده.ای برای جامعه موسیقی به کار گرفته می.شد و به خصوص در سال.های اول اهالی موسیقی چگونه مورد بی.احترامی و بی.مهری قرار می.گرفتند. جامعه موسیقی در این دوران بیشترین فشارها را تحمل می.کرد و کمترین خروجی را داشت؛ اما آیا مردم نیز به نیاز طبیعی.شان در زمینه موسیقی پشت کردند؟ آیا موسیقی.های به اصطلاح آن.طرفی با سرعت بیشتر و حرارت بالاتری تکثیر و دست به دست نشد؟ آیا آثار آن.طرفی.ها در آن دوران بیشتر در اذهان مردم این سرزمین ماندگار نشد؟ اگر نیمچه انصافی داشته باشیم و با صداقت به موضوع بنگریم، به احتمال فراوان پاسخ اکثرمان شبیه به یکدیگر خواهد بود.

    این فشارها باعث شد تا اولین گام.ها برای تغییر ذائقه شنیداری مردم برداشته شود. دهه سوم پس از انقلاب با گسترش وسایل ارتباط جمعی مانند ماهواره و اینترنت همراه شد. در این دوران، هرچند کمی از شدت فشارها و تندوروی.ها در حق اهالی موسیقی نسبت به دو دهه اول کاسته شده بود، اما هنوز مشکلات عمده.ای از جمله سکوت قانون در قبال موسیقی باعث شد تا هر مسئول و مدیر و نهاد مرتبط و غیرمرتبطی مبتنی بر برداشت.های شخصی.اش در مورد این هنر تصمیم بگیرد.

    این بود که جامعه تشنه و به خصوص نسل جوان نیازهای شنیداری خود را از طریق ابزارهایی چون ماهواره و اینترنت و از میان تولیدات فرهنگ.های غیرایرانی تأمین کردند. این روند رفته.رفته شتاب بیشتری گرفت و هرچند تلاش.هایی برای جذب مخاطبان داخلی آغاز شد، اما سرعت جریان.های خارجی بیشتر از آن بود که فضای پر از تشطط آراء داخلی بتواند ابتکار عمل را به دست گیرد. بدون هیچ تردیدی میدان موسیقی و مخاطبانش را در سه دهه اول انقلاب از دست دادیم و اقرار به این شکست تلخ شجاعتی بزرگ می.خواهد.
    .
    ب: حل نشدن ماجرای «حُرمت و حلّیت» موسیقی (که تا به امروز نیز متأسفانه لاینحل باقی مانده) فضای مه.آلودی را بر کلیت فضای فرهنگی هنری جامعه حاکم کرده و می.کند تا هر جریان دلسوز و غیردلسوزی با هر نوع نیتی بر آن بتازد. نه کسانی که تمایل به خدمتگزاری دارند می.توانند گامی محکم بردارند و نه کسانی که قصد بهره.برداری و سوءاستفاده سیاسی و جناحی دارند پا پس می.کشند و از چیزی می.ترسند. در نهایت نتیجه آن شده که فلان گروه و دسته در فلان شهرستان به راحتی یک برنامه قانونی کنسرت را با ایجاد رعب و وحشت به هم می.ریزد و دست به قانون.شکنی می.زند تا مچ رقیب سیاسی.اش را بخواباند و امتیازات بیشتری بگیرد؛ اما کاسه کوزه.اش بر سر مردم و موزیسین.ها و فرهنگ موسیقایی بندخورده این مملکت می.شکند. آخر الأمر هم از آن طرف دنیا برایمان نسخه می.پیچند و با دوختن آسمان به ریسمان، تحلیل.سازی می.کنند و به خورد مردم مات و مبهوت مانده از این ماجراها می.دهند.
    .
    ج: نگاه بسته فرهنگیِ بسیاری از همین دلسوزان نسبت به موسیقی، اگر نگوییم مهم.ترین دلیل «بیگانگی فرهنگی در حوزه موسیقی» است اما به جرأت می.توانیم آن را یکی از مهم.ترین و اصلی.ترین دلایل این اتفاق بدانیم. واهمه سئوال.برانگیز صدا و سیما از نشان دادن ساز، دلیلی به جز فشارهای بسیاری از جریان.های بسته نسبت به مسأله فرهنگ ندارد. شنیدن موسیقی از صدا و سیما آن هم با ضوابط خاص بلامانع است اما دیده شدن همان سازی که موسیقی مربوطه را اجرا کرده مشکل دارد!

    جای تأسف دارد وقتی متوجه می.شویم درصد قابل توجهی از مردم کشورمان به واسطه رسانه.های خارجی سازهای غیرایرانی را می.شناسند اما حتی نام سازهای ایرانی را نیز نمی.دانند. شاید در هیچ حوزه دیگری به این وضوح نتوان مسأله «بیگانگی فرهنگی» را به.عینه مشاهده کرد.
    .
    3- دلسوزانی که نگاه بسته به موسیقی دارند، یا از اطلاعات مشاوران آگاه و مُصلح استفاده نکرده.اند یا مشاوران.شان شایستگی مشاوره نداشته.اند؛ وگرنه کسی چون جناب علم.الهدی که همه نوع موسیقی را مصداق مطرب.بازی می.پندارد، حتماً باید می.دانست از صدای دوتارنوازان خراسانی گرفته، تا کنسرت قربانی (که در مشهد لغو شد)، تا صدای نقاره.خانه حرم مطهر رضوی، تا سمفونی 9 بتهون همه و همه، گونه.های مختلف موسیقی محسوب می.شوند که اتفاقاً زمینه.ساز رشد فرهنگی کشوری چون ایران است.

    حتی قرائت قرآن نیز بر پایه اصول موسیقی دستگاهی ایرانی و عربی استوار است و البته اذان نیز پیام آهنگین مؤذن محسوب می.شود برای یک دعوت مذهبی. تکرار مکررات است اگر تأکید شود که اذان مشهور موذن.زاده اردبیلی در گوشه «روح.الارواح» آواز بیات.ترک اجرا شده و نمونه.های این.چنین بسیاری وجود دارد.

    به دلیل نگاه.های بسته و حرکت.های تندروانه دوستان، به قدری فعالیت افراد قابل قبول و توانمند این حوزه به مرور محدود شد که بندبازهای کم.مایه عرصه را برای جلوه خود مهیا دیدند تا آنگونه که می.خواهند کالای سخیف خود را قالب کنند و کلاغ را به جای قناری رنگ کرده و بفروشند.

    عجیب آنکه در چنین پروسه.ای، بیشترین ضربه را موسیقی مذهبی ایرانی متحمل شده است که مثال.های عینی.اش را می.توان در نمونه.های بسیار سخیف و زننده مداحی.ها و نوحه.سرایی.های درصد قابل توجهی از جامعه مداحان در عزاداری.ها و اعیاد مذهبی دید. سخت می.شود باور کرد یک گروه تواشیح در صدا و سیمای جمهوی اسلامی ایران، قطعه.ای را بر روی موسیقی «ابراهیم تاتلسیس» (خواننده نامدار ترک) اجرا کرده و یا مداحان ما در بهترین حالت با استفاده از موسیقی «نانسی عجرم» (خواننده زن عرب) و... در مراسم عزاداری به اجرا پرداخته و مردم کوچه و بازار را مبهوت می.کنند. اما واقعاً چنین اتفاقاتی می.افتد.

    وقتی سخت.گیری.ها و سهم.خواهی.های سیاسی و بدرفتاری.ها به جایی می.رسد که حتی در موسیقی مذهبی نیز آدم.های باسواد و آگاهی چون «حاتم عسگری» کُنج عزلت را برمی.گزینند، وضعیتی بهتر از این را نمی.توان متصور شد. خوب است که دوستان تندرو به اهمیت مشاور آگاه و سلیم.النفس اعتقاد بیشتری پیدا کنند و مشاوران بهتری برگزینند.
    .
    4- نکته تلخ.تر اینکه چنین رویه.ای زمانی در حال شدت یافتن است که جامعه موسیقی از نعمت «خانه موسیقی» برخوردار است و بسیاری از دوستانی که در رأس این تشکیلات قرار گرفته.اند، در نقش مشاوران مسئولان و... نیز نقش فعالی دارند. نقشی که به واقع مشخص نیست کدام.یک از اتفاقات حوزه موسیقی حاصل آن است.
    .
    5- هر چند این مطلب با تأکید بر سخنان آیت.الله علم.الهدی آغاز شده اما در واقع این ماجرا بهانه.ای برای پرداختن به ضربات پنهان و آشکار برخی جریان.های دلسوز و غیردلسوزی نسبت به موسیقی است که خواسته یا ناخواسته تلاش می.کنند با اضمحلال موسیقی و فرهنگ ایرانی، موسیقی و فرهنگ غیرایرانی و غربی را در این کشور حاکم کنند. تشخیص میزان موفقیت این طیف چندان دشوار نیست؛ فقط کافی است در ترافیک پشت چراغ قرمز یکی از خیابان.های اصلی شهرتان به صدای موسیقی خودروهای عبوری گوش کنید تا ببینید جدا از گزارش.هایی که برخی نهادها درباره وضعیت موسیقی ارائه کرده.اند، چه چیزی در زیر پوست شهر جریان دارد.
    .

    امروز نسلی نو در حال ورود به دانشگاه.ها و بازار کار هستند که در دوره فشار بر جامعه موسیقی.مان و تحت تأثیر خوراک فرهنگی غرب، با دیده استهزا به موسیقی ایرانی می.نگرند و دلباخته فرهنگ و هنر و موسیقی غربی و غیرایرانی هستند. قطعاً هر آنچه از غیر می.آید، بد نیست؛ اما به شرطی که ما نیز توان حفظ هویت و برقراری دیالوگ را با فرهنگ مقابل داشته باشیم؛ نه اینکه بیزار از فرهنگ خودی به دامان دیگری پناهنده شویم. نسل جوان و نوجوان ما پدران و ....ان فردای همین سرزمین هستند که قرار است بر اساس دریافت.های فرهنگی.شان فرزندان.شان را تربیت کنند.با روندی که دوستان تندرو به مدد بسیاری از مشاوران.شان در پیش گرفته.اند، قطعاً فردای روشنی را -حداقل در زمینه موسیقی- برای جامعه.مان نمی.توان متصور بود؛ مگر اینکه نگاهی هوشیارانه و شجاعانه به نتایج اعمال گذشته.مان داشته باشیم و البته اگر تجدید نظری در کار نباشد، باید به تاریخ و فرزندان آینده این سرزمین پاسخ بگوییم.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۹ در ساعت 19:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۶, 10:40
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۷, 14:30
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۲۵, 10:50
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۵, 01:21
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۲۲, 15:21

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 2 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست