کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: بهترین daw برای میکس و مسترینگ از نظر شما؟؟

رأی دهندگان
48. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • Studio one

    11 22.92%
  • Cubase 8

    11 22.92%
  • Cubase 5

    5 10.42%
  • Fl Studio 12

    14 29.17%
  • Pro tools 12

    7 14.58%
+ پاسخ به موضوع
صفحه 10 از 12 نخستنخست ... 8 9 10 11 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 91 تا 100 , از مجموع 112

موضوع: بهترین daw برای میکس و مسترینگ

  1. DJ S2S آواتار ها
    DJ S2S
    شماره کاربری
    13283
    همیار سایت
    فروردین /۱۳۹۱
    خوزستان . هندیجان
    795
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1472
    2,759
    سپاس از شما 1,772 بار در 535 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ashkan.B تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    میکس و مستر کار مهندس صدا و میکس هست ! واقعا نمیدونید؟!! حتی حرفه ای ترین ها هم کار هاشون رو در نهایت به دست یک مهندس صدا میدن برای مستر !! حتی اگه توی میکس استاد باشن ! مثلا تو ایران میبینید بهترین آهنگ ساز و تنظیم کننده یک کار رو درست کرده ولی چرا در نهایت کار رو میدن به آرش پاکزاد برای میکس؟! چون آرش پاکزاد مهندس میکس هست!

    برنامه ها از 0 و 1 درست شدن و همشون یکی هستن؟!! درسته...
    ولی یک مثال میزنم: همه الان گوشی اندروید دارید و توی مارکت میرید دنبال یک برنامه که یک کار رو انجام بدن میگردید و چند تا نصب میکنید... مشاهده میکنین که از بین چندتا بعضی هاشون هنگ میکنه یا کاری که میخواید رو خیلی کند و به سختی انجام میده اما یکیشون هم خیلی روون کار میکنه و هم کار با کیفیت تری ارائه میده! به نظرتون دلیل چی هست؟! تمام این برنامه ها با اندروید استودیو (حتی از زبان سطح بالای مشترک و کامپایلر مشترک استفاده شده!) و در نهایت 0 و 1 ساخته شدن!! پس طبق این نظریه که ایشون دادن باید همه شون درست کار میکردن!! نیاز به نصب چندتا نبود!! ... علت چی میتونه باشه؟!

    اینجا به چیزی میرسید به توانایی برنامه نویس در طراحی برنامه و تابع نویسی و الگوریتم ها! این رو در نظر نگرفتن !!
    برای همینه که هر داو ضعف و توانایی های خودش رو داره و گفتم هیچ کس از یک داو استفاده نمیکنه و برای همین مجبور شدن rewire رو بسازن که داو ها با هم متصل بشن!

    درسته تمام شرکت هایی که داو های مهم رو ساختن تیم برنامه نویسی قوی ای دارن و بسیار نزدیک به هم رقابت میکنن اما ذهن آدم ها در حل مسائل کاملا متفاوته! برای همین در بعضی قسمت ها یک داو برنامه نویسش طراحی انجام داده و الگوریتمی ساخته که بهتر جوابگوی یک کار خاص در داو هست و در قسمتی به نسبت برنامه نویس شرکت دیگه ممکنه روشش مناسب نبوده!
    پس من به عنوان یک مهندس کامپیوتر نمیتونم این رو قبول کنم که همه برنامه ها مثل هم هستن به 0 و 1 خطم میشن!! وقتی برنامه نویس باشید متوجه میشید که برنامه نویس چقدر تاثیر داره!! پروسس های پشت صحنه هر داو کاملا اختصاصی هست... درسته در نهایت ممکنه به ظاهر یک کار رو انجام بدن اما شیوه انجام اون کار در هر داو متفاوته! همین هم هست که دائم دارن آپدیت میکنن... مثلا به قول مهرزاد عزیز کیفیت ضبط کیوبیس نسخه 5 ( یا تمام داو های اون زمان) با نسخه جدید 8.5 یا پروتولز 12.5 تفاوت میکنه!! اگه فقط 0و1 بود که نباید فرقی میکرد!!
    وقتی یک شرکت سازنده میاد یک نسخه جدید از داو خودش رو ارائه میده تمام الگوریتم ها رو تغییر میده و به روز میکنه برای همین کیفیت و پایداری داو ها روز به روز بهتر میشه...
    وقعا اینکه بگیم 0 و1 هستن همه برنامه ها پس فرقی نمیکنن از دید من که رشته اصلیم کامپیوتر بوده و الان هم دارم به صورت آموزش از راه دور در رشته صدا در دانشگاه های خارج دوره میبینم کمی خنده دار هست... میتونیم بگیم به هم خیلی نزدیک هستن و همه شرکت ها کار خوبی رو انجام دادن برای طرفدار ها شون و کیفیت استانداردی رو ارائه میدن... اما اینکه دقیقا یکی باشن ؟! نه!!

    سعی کنید همه چیز رو با دانش خودتون بررسی کنید و تحقیق داشته باشین مهم نیست چه کسی حرفی رو میزنه کور کورانه پیروی نکنین!... یک دانشجوی موسیقی میتونه بگه من یک کار رو با تمام داو ها انجام دادم و نتیجه یک سان گرفتم پس همه شون یکی هستن!! ولی از دید یک برنامه نویس مطمئنان جزئیات بیشتری مد نظر هست ...!

    در نهایت با هر نرم افزاری که فکر میکنید اون نتیجه و خروجی دلخواه شما رو میده کار کنید قبلا هم گفتم محدودیتی وجود نداره...
    موفق باشید!!
    سلام . همین توضیحات رو منم چند پست بالاتر گفتم


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #91 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ در ساعت 12:12

  2. کاربران زیر از شما DJ S2S عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. DJ S2S آواتار ها
    DJ S2S
    شماره کاربری
    13283
    همیار سایت
    فروردین /۱۳۹۱
    خوزستان . هندیجان
    795
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1472
    2,759
    سپاس از شما 1,772 بار در 535 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    احسنت !
    با قلم بسیار شیوا و ملموس ، نکات جالبی رو گفتی
    شخصن استفاده کردم از گفته هات
    واقعن نمیدونم چرا برخی اینقدر اصرار به این دارند که کیفیتِ ریکورد و خروجیِ مثلن کیوبیس 5 فرقی با کیوبیس 8 و پروتولز 12 نداره
    یعنی واقعن مهندسینِ شرکت اشتینبرگ در این 8 سالی که از عرضه ی کیوبیس 5 گذشته هیچ پیشرفتی نکردن و فقط درجا زدن ؟!
    یعنی چون زبان تمامه Daw ها صفر و یک هست ، پس تا ابد هیچ پیشرفتی در دنیای Daw ها اتفاق نخواهد افتاد ؟! ( پیشرفت از لحاظ کیفیت خروجی ، نه از لحاظ ظاهر و ابزارها )
    یکی از دلایلش میتونه این باشه چون کیوبیس فقط تا نسخه 5 کرک شده ، بنابراین این افراد میخوان خودشون رو قانع کنن که کیوبیس 8 هیچ فرقی با کیوبیس 5 نداره و همون هست از لحاظ کارایی و کیفیت !
    نمیدونم اگر اقای رامین پیر اون ویدیوی معروف رو منتشر نمیکرد ، دوستان چه مدرکی میخواستن رو کنن ؟!
    پس گوشِ خودمون و صدایی که داریم از مانیتور.مون میشنویم چی میشه این وسط ؟
    هرچقدر هم در اینگونه ویدیوها دلایل علمی آورده بشه باز محکم تر از صدایی نیست که با گوشِ خودمون و کاملن مستقیم داریم میشنویم
    سوالی که ازت دارم اینه که :
    و یا واقعن امکانش هست که خروجیِ میکسِ یک Daw قوی تر از یک Daw دیگه باشه ؟!
    یا این فقط یک خطای شنیداری و یا یک جور تاثیرِ روانی هست؟؟
    مهرزاد جان سلام پاسخ این سولای آخر ت بر میگرده به یه تکنولوژی به اسم متادیتا
    من و دوستام به آموزش ها و فیلم ها و قالات بسنده نکردیم و خودمون یه تست انجام دادیم . یک سمپل کیک ، یک اکولیزر از شرکت فب فیلتر با پریستی که ساختم ، توی همه نرم افزار ها م 6 دسیبل اسلایدر ها رو پایین آوردم که اگه تو هر قسمت (سخت افزاری و نرم افزاری ) daw ها تغییراتی برای قدرت بیشتر به کار بدهند رو ما توجه بشیم .
    با کمال تعجب دیدیم که خروجی ها عوض شد و این قضیه علم دیجیتال رو نقض کرد . اما بعد دیدی تا یک قسمت به فایل اصلی ما اضافه شده بوده که بعضی نر افزار ها اونو سپورت میکنن و بعضی ها این رو ساپورت نمیکنن . مثلا توی اون بخش تمپو ، نوع فایل (اسید , ...) ، میزان کشش نت اون سمپل و ... اضافه شده بود . هر نر افزاری که این اطلاعات رو میخواند خروجی بهتری ارائه میداد . اما وقتی فایل رو تبدیل به یک فایل خام کردی این مشکل برطرف شد و خروجی ه یکسان شد .
    بحث متادیتا خیلی مفصل هستش و اگه دوست دارید میتونید توی اینترنت درباره اون مطالعه داشته باشید .
    امیدوارم جواب سوالتون رو گرفته باشید


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #92 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ در ساعت 12:25

  5. کاربران زیر از شما DJ S2S عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. anonymous123 آواتار ها
    anonymous123
    شماره کاربری
    83811
    عضـو ویــژه
    آبان /۱۳۹۳
    573
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی345
    868
    سپاس از شما 514 بار در 314 پست
    Follows
    0
    Following
    1

    پیش فرض

    آقا اجازه هست بنده یک سوالی بپرسم ؟
    گفتم تاپیک جدا نزنم برای این اومدم اینجا ؛ میخواستم بدونم کدوم پلاگین ها یا داو ها برای میکس و مستر امکانات بیشتری دارن ؟

    خب الان که صحبت از امکانات شد ؛ بنده یک سوال دارم ؛ مثلا چطور قبل Reverb میتونیم EQ بزاریم ، مثلا تو اف ال واقعا داستان داره باید ده تا کلیک اضافه بکنیم تا اون EQ اضافه بشه

    خب من که مهندس صدا نیستم ، من فقط میخوام ملودیمو بنویسم بدم دست تنظیم کننده ، و برای اینکه اونموقعی که دارم ملودی مو مینویسم صدا با کیفیت باشه باید یه حرکتی به سمت میکس و یا مستر بزنم که وقتمو میگیره

    خب برای من که با یه غول الکترونیک به اسم SunVOX شروع کردم ، این داستان ها یکم واسم وقت گیره ، یکم چون با ساز های طبیعی داستان داره ولش کردم (کلا الکترونیکه) مگرنه این کاریه که باهاش زده میشه :



    اینم محیطش :




    خب ببینین اون بالا ها خوندم یکی نوشته بود سیبلوس اولین نرم افزار بوده و قبلش هیچی نبوده ! اما من فکر کنم قبل اینکه تو ایران پیانو بیاد این نرم افزار ساخته شده ؛ همونطور که خود سایتشون نوشتن

    اونموقع که کامپیوتر ها به دنیا HelloWorld گفتن این متولد شد


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #93 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ در ساعت 16:32

  7. کاربران زیر از شما anonymous123 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Ashkan.B آواتار ها
    Ashkan.B
    شماره کاربری
    1297
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۰
    Limbo
    1,222
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3444
    2,747
    سپاس از شما 3,984 بار در 1,302 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط anonymous123 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    آقا اجازه هست بنده یک سوالی بپرسم ؟
    گفتم تاپیک جدا نزنم برای این اومدم اینجا ؛ میخواستم بدونم کدوم پلاگین ها یا داو ها برای میکس و مستر امکانات بیشتری دارن ؟

    خب الان که صحبت از امکانات شد ؛ بنده یک سوال دارم ؛ مثلا چطور قبل Reverb میتونیم EQ بزاریم ، مثلا تو اف ال واقعا داستان داره باید ده تا کلیک اضافه بکنیم تا اون EQ اضافه بشه

    خب من که مهندس صدا نیستم ، من فقط میخوام ملودیمو بنویسم بدم دست تنظیم کننده ، و برای اینکه اونموقعی که دارم ملودی مو مینویسم صدا با کیفیت باشه باید یه حرکتی به سمت میکس و یا مستر بزنم که وقتمو میگیره

    خب برای من که با یه غول الکترونیک به اسم SunVOX شروع کردم ، این داستان ها یکم واسم وقت گیره ، یکم چون با ساز های طبیعی داستان داره ولش کردم (کلا الکترونیکه) مگرنه این کاریه که باهاش زده میشه :



    اینم محیطش :




    خب ببینین اون بالا ها خوندم یکی نوشته بود سیبلوس اولین نرم افزار بوده و قبلش هیچی نبوده ! اما من فکر کنم قبل اینکه تو ایران پیانو بیاد این نرم افزار ساخته شده ؛ همونطور که خود سایتشون نوشتن

    اونموقع که کامپیوتر ها به دنیا HelloWorld گفتن این متولد شد
    من گفتم که اصل آهنگ سازی با قلم و کاغذ بوده و آلان به جای قلم و کاغذ آهنگ ساز هایی که کار های آکوستیک انجام میدن و میخوان ساز ها زنده رکورد شه از برنامه ها نت نویسی مثل سیبلیوس استفاده میکنن چون قرار هست نت رو به نوازنده بدن و از vsti قرار نیست استفاده بشه اما توی کار الکترونیک که دیگه نیازی نیست نتی به نوازنده داده بشه خب مستقیم توی همون داو شروع به ساختن میکنن. توی موسیقی دیجتال که میدی سکونسر ها اول بودن و با کامپیوتر توانایی ضبط صدا نبوده خیلی برناهم های قدیمی داریم و یکی از قدیمی ترین هاش همین کیوبیس بوده!
    این عکسش هست برای خودم که خیلی جالب بود !!


    پروتولز اولین برنامه مالتی ترک صوتی بود که امکان ضبط و ویرایش صدا رو میداد.
    در کل تاریخچه جالبی دار این تکنولوژی موسیقی.


    حالا سوالتون.
    این سوال رو توی تاپیک مشکلات و سوالات میکس میتونید بپرسید و پیدا کنید روش هاشو...
    ولی ریورب رو بهتر هست براش یک ترک send ایجاد کنید و 100% wet کنیدش و ترک اصلی رو به این ترک سند کنید و ولوم میزان سند شدن ترک اصلی به ترک افکت رو تغییر بدید تا میزان ریورب که روی ترک باشه رو کنترل کنید... ایجا برای اضافه کردن اکولایزر به ریورب کارتون راحت هست کافی هست در روی اون ترک ریورب قبل از افکت ریوربتون از insert ها یک اکولایز بیارید و high pass و low pass رو تائیین کنید...
    البته خیلی از افکت های ریورب داخل خودشون الان اکولایزر هم دارن برای high pass و low pass و کار رو راحت کردن.

    بخش خیلی مهم میکس این هست که شما ابزار هایی که در اختیار دارید رو کاملا بشناسید و از امکاناتشون آگاهی کامل داشته باشید.
    اصول کلی ریورب دادن این هست حالا ایجاد ترک سند و افکت توی هر داو متفاوت هست... توی استودیو وان برای من این کار خیلی راحت هست خیلی سریع یک ترک افکت ایجاد میکنه و هر تعداد پلاگین که نیاز باشه رو میتونم insert کنم به قولی کار سیم کشی و روتینگ رو اتوماتیک و راحت برای من انجام میده.
    شما بخواید توی اف ال این کار رو انجام بدید باید دنبال روش این کار توی داو مورد نظرتون بگردید و بر میگرده به workflow داو ها.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #94 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ در ساعت 17:02

  9. 3 کاربر زیر از Ashkan.B برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. pe32_64 آواتار ها
    pe32_64
    شماره کاربری
    19671
    مدیر بـازنشسته
    مرداد /۱۳۹۱
    تهران
    2,611
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3078
    9,811
    سپاس از شما 4,623 بار در 2,237 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    احسنت !
    با قلم بسیار شیوا و ملموس ، نکات جالبی رو گفتی
    شخصن استفاده کردم از گفته هات
    واقعن نمیدونم چرا برخی اینقدر اصرار به این دارند که کیفیتِ ریکورد و خروجیِ مثلن کیوبیس 5 فرقی با کیوبیس 8 و پروتولز 12 نداره
    یعنی واقعن مهندسینِ شرکت اشتینبرگ در این 8 سالی که از عرضه ی کیوبیس 5 گذشته هیچ پیشرفتی نکردن و فقط درجا زدن ؟!
    یعنی چون زبان تمامه Daw ها صفر و یک هست ، پس تا ابد هیچ پیشرفتی در دنیای Daw ها اتفاق نخواهد افتاد ؟! ( پیشرفت از لحاظ کیفیت خروجی ، نه از لحاظ ظاهر و ابزارها )
    یکی از دلایلش میتونه این باشه چون کیوبیس فقط تا نسخه 5 کرک شده ، بنابراین این افراد میخوان خودشون رو قانع کنن که کیوبیس 8 هیچ فرقی با کیوبیس 5 نداره و همون هست از لحاظ کارایی و کیفیت !
    نمیدونم اگر اقای رامین پیر اون ویدیوی معروف رو منتشر نمیکرد ، دوستان چه مدرکی میخواستن رو کنن ؟!
    پس گوشِ خودمون و صدایی که داریم از مانیتور.مون میشنویم چی میشه این وسط ؟
    هرچقدر هم در اینگونه ویدیوها دلایل علمی آورده بشه باز محکم تر از صدایی نیست که با گوشِ خودمون و کاملن مستقیم داریم میشنویم
    سوالی که ازت دارم اینه که :
    و یا واقعن امکانش هست که خروجیِ میکسِ یک Daw قوی تر از یک Daw دیگه باشه ؟!
    یا این فقط یک خطای شنیداری و یا یک جور تاثیرِ روانی هست؟؟
    درود بر مهرزاد عزیز
    ببین چند تا چیز بگم.
    1- در هنگام مقایسه daw ها باید مراقب تمام موارد پنهان باشی.
    مثلا باید مطمعن باشی pan law ها یکی هستش تا مقایسه اعتبار داشته باشه.
    sampling rate و bit depth و تنظیمات دیتر باید یکی باشند.
    واحد های نمایشی (میترینگ)یکسان باشند.
    پلاگین ها خروجی های یکسانی رو تولید کرده باشند .
    و ... .
    و مهم تر از همه اینکه باید بلندی دو صدا دقیقا یکسان باشد .منظور پیک نیستش .
    اگر صدایی نیم یا یک دسیبل بلند تر به نظر برسد، گوش اون رو بهتر تشخیص میده و شما تفاوتی رو حس میکنی. در صورتی که واقعا جز بلندی صدا تفاوتی نبوده.
    گوش و مغز خیلی راحت از اونی که فکر بکنی انسان رو فریب میده و این برای همه ی افراد از مبتدی تا حرفه ای ترین در دنیا صادق هستش.
    2- سیستم سمپلینگ دیجیتالی (ضبط صدا و خروجی گرفتن) از روش pcm استفاده میکنه.درسته که daw ها پیشرفت میکنند و بهتر میشن ، اما معنیش این نیست که در اون روش استاندارد حق دستکاری و تغییر داشته باشند. و هیچ نرم افزاری بدون خطا(bug) نیستش.
    به این راحتی نمیشه حرف از تغییر در کیفیت خروجی زد :
    چون گوش شدیدا تحت عوامل محیطی و Psychoacoustics هستش. Fletcher–Munson و masking
    و اون مواردی که در قسمت اول نوشتم باعث میشه که مقایسه درست برا انسان کار آسونی نباشه.
    خیلی موارد هم تبیغات تجاری هستش نه موارد علمی.
    3- کیفیت اخریت مرحلش daw هستش.
    یک شرکت نرم افزاری سعی میکنه تا نرم افزارش هیچ تغییری در صدا نده .چون دیگه کسی ازش نرم افزار رو نمیخره !
    کی دوست داره صداش به صورت نامشخصی دستکاری بشه ؟
    این تغییر در صدا اونوقت خوبه یا بده ؟
    این مورد در انالوگ(tape) تفاوت داره چون انالوگ در صدا تغییر میده.
    فرض کن daw اف ال خروجیش از همه قوی تر باشه .اونوقت بقیه daw به فروش میرن؟
    ببین daw ها در خیلی جاها تفاوت دارن . از الگوریتم های time stretching و دیتر گرفته تا امکانات و محیط کاریشون ولی خروجی و ورودی رو تغییر نمیدن، چون نمیتونند .1+1 چند تا جواب داره ؟
    این برنامه ها برا خروجی گرفتن تمام ترک ها رو جمع میزنن و در یک فایل ذخیره میکنند .تنها شما میتونی در ترک ها تغییر بدی ، نه این daw ها .
    سیستم انالوگ نیست که تحت تاثیر محدودیت های فیزیک و محیط در سیگنال تغییر ایجاد کنه.دیجیتال فقط تحت تاثیر ریاضیات هستش و بس .
    اگر تغییری هم در خروجی ببینی معنیش تفاوت در سیستم خروجی daw ها نیست عوامل دیگه ای هستند . شاید دلیل خطای انسانی هستش.


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    #95 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ در ساعت 18:13

  11. 4 کاربر زیر از pe32_64 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. pe32_64 آواتار ها
    pe32_64
    شماره کاربری
    19671
    مدیر بـازنشسته
    مرداد /۱۳۹۱
    تهران
    2,611
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3078
    9,811
    سپاس از شما 4,623 بار در 2,237 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط EMIA تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    آفرین ، یکی از قانع کننده ترین جوابها رو دادی ، خود منو کاملا توجیح کردی ، همیشه احساس میکردم خروجی که اف ال به من میده با خروجی استودیو وان ، زمین تا آسمون فرق داره ، وقتی با اف ال خروجی میگیرم ، همیشه احساس میکنم این اون کاری نیست که من ساختم و راضیم نمیکرد
    اما علتش برام قابل توجیح نبود.
    ممنونم ، خیلی قشنگ قضیه رو توضیح دادی
    داداش مسعود عزیز
    دلایلی زیادی هستند که میتونند این حس رو به وجود بیارند.
    تغییر در ولوم صدا .
    تفاوت تنظیمات .مثل pan law
    شرایط محیط که در اون می شنوید
    و ... .
    گوش خیلی مستعد هستش که تحت تاثیر Psychoacoustics چیزهای متفاوت و مختلفی رو بشنوه.من خودم شده بارها یک چیز رو شنیدم اما بعد از مدتی فهمیدم اون چیز اصلا وجود نداشته و برعکسش .تفاوت خیلی ریز بین این موارد اگر واقعا باشه ممکنه اصلا برا گوش قابل تشخیص نباشه.
    مطمعن باش یک سیستم که سالهاست تو همه ی دنیا استفاده میشه همچین مشکلاتی تابلویی که قابل تشخیص توسط هرکسی باشه رو نداره .
    علم پشت تکنولوژی دیجیتالی همون علم تکنولوژی انالوگ هستش.اگر چیزی هستش معمولا اشتباه خودمون هستش.
    موفق باشی جناب کروبی عزیز دل


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #96 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ در ساعت 18:34

  13. 3 کاربر زیر از pe32_64 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. anonymous123 آواتار ها
    anonymous123
    شماره کاربری
    83811
    عضـو ویــژه
    آبان /۱۳۹۳
    573
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی345
    868
    سپاس از شما 514 بار در 314 پست
    Follows
    0
    Following
    1

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ashkan.B تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    من گفتم که اصل آهنگ سازی با قلم و کاغذ بوده و آلان به جای قلم و کاغذ آهنگ ساز هایی که کار های آکوستیک انجام میدن و میخوان ساز ها زنده رکورد شه از برنامه ها نت نویسی مثل سیبلیوس استفاده میکنن چون قرار هست نت رو به نوازنده بدن و از vsti قرار نیست استفاده بشه اما توی کار الکترونیک که دیگه نیازی نیست نتی به نوازنده داده بشه خب مستقیم توی همون داو شروع به ساختن میکنن. توی موسیقی دیجتال که میدی سکونسر ها اول بودن و با کامپیوتر توانایی ضبط صدا نبوده خیلی برناهم های قدیمی داریم و یکی از قدیمی ترین هاش همین کیوبیس بوده!
    این عکسش هست برای خودم که خیلی جالب بود !!
    [IG]http://tamw.atari-users.net/qbmain.gif[/IMG]
    پروتولز اولین برنامه مالتی ترک صوتی بود که امکان ضبط و ویرایش صدا رو میداد.
    در کل تاریخچه جالبی دار این تکنولوژی موسیقی.
    حالا سوالتون.
    این سوال رو توی تاپیک مشکلات و سوالات میکس میتونید بپرسید و پیدا کنید روش هاشو...
    ولی ریورب رو بهتر هست براش یک ترک send ایجاد کنید و 100% wet کنیدش و ترک اصلی رو به این ترک سند کنید و ولوم میزان سند شدن ترک اصلی به ترک افکت رو تغییر بدید تا میزان ریورب که روی ترک باشه رو کنترل کنید... ایجا برای اضافه کردن اکولایزر به ریورب کارتون راحت هست کافی هست در روی اون ترک ریورب قبل از افکت ریوربتون از insert ها یک اکولایز بیارید و high pass و low pass رو تائیین کنید...
    البته خیلی از افکت های ریورب داخل خودشون الان اکولایزر هم دارن برای high pass و low pass و کار رو راحت کردن.
    بخش خیلی مهم میکس این هست که شما ابزار هایی که در اختیار دارید رو کاملا بشناسید و از امکاناتشون آگاهی کامل داشته باشید.
    اصول کلی ریورب دادن این هست حالا ایجاد ترک سند و افکت توی هر داو متفاوت هست... توی استودیو وان برای من این کار خیلی راحت هست خیلی سریع یک ترک افکت ایجاد میکنه و هر تعداد پلاگین که نیاز باشه رو میتونم insert کنم به قولی کار سیم کشی و روتینگ رو اتوماتیک و راحت برای من انجام میده.
    شما بخواید توی اف ال این کار رو انجام بدید باید دنبال روش این کار توی داو مورد نظرتون بگردید و بر میگرده به workflow داو ها.
    الان اون قسمت قرمز رنگ رو بنده دقیقا بلدم ، فقط مشکلم اینه که ده تا کلیک اضافه میخواد ؛ مثلا اگر یک وی اس تی یا پلاگین ریورب بود که تو خودش یک پیش EQ داشت عالی میشد !
    و بنده منظورم از امکانات همین بود ؛ الان دوستانی که اینجا کار کردن ؛ آیا پرو تولز ریورب اش پیش EQ داره یا نه ؟
    یا مثلا همین EQ بنده یک پلاگینی دارم که میتونه مثلا فلان صدا رو که پخش میشه رو آنالیز کنه و اونو از یک ساز دیگه Subtract کنه ! یعنی حذف تداخل فرکانس ! اونم اتوماتیک (البته به کار من نمیاد اصلا )
    اما فرض کنیم این پلاگین نیست و باید دوتا EQ باز بشه زیر هم و دستی کم کنیم اینا رو از هم .
    یا مثلا Delay ها ، یا مثلا افکت های دیگه ای که اصلا تو اف ال نیست (تو بخش میکسر) مثلا ویبراتو !
    به نظر بنده اگر یک محیط Modular وجود داشت که سیم های افکت ها رو به هم وصل میکردیم عالی میشد ! مثلا فلان پارامتر فلان افکت پارامتر دیگری از پلاگین دیگری رو کنترل کنه !
    میدونم تو اف ال هست ! ولی حرفه ای نیست !
    و... کیوبیس ظاهرا اونموقع یه sampler بیش نبوده


    #97 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ در ساعت 18:45

  15. pe32_64 آواتار ها
    pe32_64
    شماره کاربری
    19671
    مدیر بـازنشسته
    مرداد /۱۳۹۱
    تهران
    2,611
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3078
    9,811
    سپاس از شما 4,623 بار در 2,237 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط DJ S2S تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    مهرزاد جان سلام پاسخ این سولای آخر ت بر میگرده به یه تکنولوژی به اسم متادیتا
    من و دوستام به آموزش ها و فیلم ها و قالات بسنده نکردیم و خودمون یه تست انجام دادیم . یک سمپل کیک ، یک اکولیزر از شرکت فب فیلتر با پریستی که ساختم ، توی همه نرم افزار ها م 6 دسیبل اسلایدر ها رو پایین آوردم که اگه تو هر قسمت (سخت افزاری و نرم افزاری ) daw ها تغییراتی برای قدرت بیشتر به کار بدهند رو ما توجه بشیم .
    با کمال تعجب دیدیم که خروجی ها عوض شد و این قضیه علم دیجیتال رو نقض کرد . اما بعد دیدی تا یک قسمت به فایل اصلی ما اضافه شده بوده که بعضی نر افزار ها اونو سپورت میکنن و بعضی ها این رو ساپورت نمیکنن . مثلا توی اون بخش تمپو ، نوع فایل (اسید , ...) ، میزان کشش نت اون سمپل و ... اضافه شده بود . هر نر افزاری که این اطلاعات رو میخواند خروجی بهتری ارائه میداد . اما وقتی فایل رو تبدیل به یک فایل خام کردی این مشکل برطرف شد و خروجی ه یکسان شد .
    بحث متادیتا خیلی مفصل هستش و اگه دوست دارید میتونید توی اینترنت درباره اون مطالعه داشته باشید .
    امیدوارم جواب سوالتون رو گرفته باشید
    درود
    دوست عزیز meta data تغییراتی رو ایجاد می کنه و در daw هایی که پشتیبانی نمی شه باعث مشکل میشه .منم قبول دارم این رو .
    ولی این از بحث تاپیک کمی جداست ، چون اگر همه daw ها پشتیبانی بکنند دیگه نتیجه یکی میشه - مثل همون مثالی که خودتون زدید.و درکل قبول دارم .
    البته این ها زیاد اهمیتی نداره .حیف وقتی که میتونید باهاش موزیک بسازیم رو با بررسی چند باره این چیزا تلف کنیم.


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #98 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ در ساعت 18:46

  16. 4 کاربر زیر از pe32_64 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  17. pe32_64 آواتار ها
    pe32_64
    شماره کاربری
    19671
    مدیر بـازنشسته
    مرداد /۱۳۹۱
    تهران
    2,611
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3078
    9,811
    سپاس از شما 4,623 بار در 2,237 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط anonymous123 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    الان اون قسمت قرمز رنگ رو بنده دقیقا بلدم ، فقط مشکلم اینه که ده تا کلیک اضافه میخواد ؛ مثلا اگر یک وی اس تی یا پلاگین ریورب بود که تو خودش یک پیش EQ داشت عالی میشد !
    و بنده منظورم از امکانات همین بود ؛ الان دوستانی که اینجا کار کردن ؛ آیا پرو تولز ریورب اش پیش EQ داره یا نه ؟
    یا مثلا همین EQ بنده یک پلاگینی دارم که میتونه مثلا فلان صدا رو که پخش میشه رو آنالیز کنه و اونو از یک ساز دیگه Subtract کنه ! یعنی حذف تداخل فرکانس ! اونم اتوماتیک (البته به کار من نمیاد اصلا )
    اما فرض کنیم این پلاگین نیست و باید دوتا EQ باز بشه زیر هم و دستی کم کنیم اینا رو از هم .
    یا مثلا Delay ها ، یا مثلا افکت های دیگه ای که اصلا تو اف ال نیست (تو بخش میکسر) مثلا ویبراتو !
    به نظر بنده اگر یک محیط Modular وجود داشت که سیم های افکت ها رو به هم وصل میکردیم عالی میشد ! مثلا فلان پارامتر فلان افکت پارامتر دیگری از پلاگین دیگری رو کنترل کنه !
    میدونم تو اف ال هست ! ولی حرفه ای نیست !
    و... کیوبیس ظاهرا اونموقع یه sampler بیش نبوده
    خوب از یک ریورب دیگه استفاده کن!
    اگه مثل خودم تنبلی از template استفاده کن!
    اف ال هم ریوربش اکولایزر داره .
    اونی که میخوای فکرکنم تو ریزن میشه انجام دادش.البته تحقیق کن چون خودم نداشتمش .


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #99 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ در ساعت 18:54

  18. 3 کاربر زیر از pe32_64 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  19. DJ S2S آواتار ها
    DJ S2S
    شماره کاربری
    13283
    همیار سایت
    فروردین /۱۳۹۱
    خوزستان . هندیجان
    795
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1472
    2,759
    سپاس از شما 1,772 بار در 535 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط anonymous123 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    آقا اجازه هست بنده یک سوالی بپرسم ؟
    گفتم تاپیک جدا نزنم برای این اومدم اینجا ؛ میخواستم بدونم کدوم پلاگین ها یا داو ها برای میکس و مستر امکانات بیشتری دارن ؟

    خب الان که صحبت از امکانات شد ؛ بنده یک سوال دارم ؛ مثلا چطور قبل Reverb میتونیم EQ بزاریم ، مثلا تو اف ال واقعا داستان داره باید ده تا کلیک اضافه بکنیم تا اون EQ اضافه بشه

    خب من که مهندس صدا نیستم ، من فقط میخوام ملودیمو بنویسم بدم دست تنظیم کننده ، و برای اینکه اونموقعی که دارم ملودی مو مینویسم صدا با کیفیت باشه باید یه حرکتی به سمت میکس و یا مستر بزنم که وقتمو میگیره

    خب برای من که با یه غول الکترونیک به اسم SunVOX شروع کردم ، این داستان ها یکم واسم وقت گیره ، یکم چون با ساز های طبیعی داستان داره ولش کردم (کلا الکترونیکه) مگرنه این کاریه که باهاش زده میشه :



    اینم محیطش :




    خب ببینین اون بالا ها خوندم یکی نوشته بود سیبلوس اولین نرم افزار بوده و قبلش هیچی نبوده ! اما من فکر کنم قبل اینکه تو ایران پیانو بیاد این نرم افزار ساخته شده ؛ همونطور که خود سایتشون نوشتن

    اونموقع که کامپیوتر ها به دنیا HelloWorld گفتن این متولد شد
    ببینید توی هه داو ها استپ بندی افکت ها یکسانه . مثلا ترتیب اثر کردن افکت ها در اف ال از بالا به پایین هستش یعنی مثلا اگه میخوای اول صدا اکولایز بشه بعد ریورب بخوره و اون اکولایزر روی ریورب تاثیر نذاره باید یک اکولایزر بذارید و بعد از اون (پایین تر) یک ریورب قرار بدید . توی ابلتون لایو این قضیه از چپ به راست تغییر کرده . توی پروتولز ، لاجیک و ... هم از بالا به پایین هستش (البته من با نرم افزار های دیگه کار نکردم فقط توی فیلم ها دیدم) ولی تاثیرات یکنواخت هستن


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #100 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ در ساعت 19:49

  20. 2 کاربر زیر از DJ S2S برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۸, 12:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۱۳, 12:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۲, 18:00
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۶, 13:51
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۳۰, 11:54

جستجو شده ها

بهترین daw

آهنگ هایی که رامین پیر میکس آها رو انجام داده

تا این لحظه 315 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی