کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: شنیدن دگر آموز*

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,240
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض شنیدن دگر آموز*

    .
    1- خبر ابداع «زنگاهنگ» (اولین طراحی صوتی برای زنگ تلفن همراه بر اساس موسیقی ایرانی)، مثل بسیاری دیگر از اخبار در فضای مجازی و غیرمجازی اطلاع.رسانی، چند صباحی درخشید و سپس لا.به.لای هیاهوی اخبار دیگر گم شد. این اقتضای رسانه است و جزء خصوصیاتی است که همراه با دیگر محاسن این پدیده تکنولوژیک آن را پذیرفته.ایم و با آن کنار آمده.ایم. اما این قضیه به این سادگی.ها هم نیست و به قول قدما: «این هنوز اول آثار جهان.افروزی است».در دنیایی که به گفته مارکز «هر اتاقی مرکز جهان است»، هنرمند ظریف.اندیشی چون ابوسعید مرضایی، می.تواند با بهره.گیری از توانایی.های نهفته.اش، از قابلیت.های آشکار نفوذ رسانه.ای و دهکده جهانی، محملی بسازد برای این که ایده.های شریف و هنرمندانه را ایران.گیر و بلکه جهان.گیر کند. در جهان فارس.زبانان (و غیرفارسی.زبانانِ) ایرانی.تبار که از هر نژاد و قوم و گویش، به این موسیقی و سازهای آن، تعلق خاطر دارند.
    .
    2- چند درصد اوقات شبانه.روز ما صرف گوش کردن به انواع موسیقی.ها می.شود؟ بی.تردید، بخش عمده آن. درست است که در دنیای امروز «تصویر» بر تمام شکل.های ارتباط و بر تمام قالب.های هنری سایه انداخته (نمونه آشکارش: ویدیوکلیپ و نماهنگ) اما موسیقی هنوز هم نفوذ و سیطره خود را دارد. به.خصوص در ایران که هنوز هم مردمانی دارد بیشتر شفاهی و بسیار کمتر کتبی که با «شنیدن» الفتی بیشتر دارند تا «دیدن».

    دور و بر ما از انواع موسیقی.ها انباشته است. ما در جهان اشباع از اصوات، در یک نوع بازار مکاره ترکیبات صوتی به سر می.بریم. در مجوعه.ای درهم و بی.نظم و انباشته از همه.چیز، از نفیس.ترین تا بنجل.ترین. این امکان را عصر انفجار اطلاعات و رسانه.های سریع.العمل امروزی، در اختیار ما گذاشته است. شاید برای همین هم هست که مسائلی چون شناخت و بازیابی هویت فرهنگی، امروزه خیلی بیشتر مطرح است. تا حدود سی سال پیش این دغدغه.ها کمتر وجود داشت.
    .
    3- حفظ هویت اصیل ملی، در عین حفظ ارتباط سالم و آگاهانه با دنیای عظیم ارتباط فرهنگی در دنیای امروز، در حکم «مراقبه»ای است دشوار، گاهی هم گیج.کننده و صد البته، صدها بار واجب.تر از گذشته. اگر صرفاً به مرده.ریگ پدری بچسبیم، موجوداتی گلخانه.ای، انتزاعی و سترون می.شویم و سرنوشت.مان، اضمحلال زودرس و نابودی قریب.الوقوع است. اگر همه آنچه که بوده.ایم و هستیم به یک.باره فراموش کنیم و تسلیم امواج و پیرو جوزدگی شویم (البته بارها در قرون گذشته این کار را کرده.ایم)، در آینده.ای نزدیک.تر از حد تصور، در جریانی بی.شکل و متکثر، مستحیل می.شویم و نه تداومی خواهیم داشت و نه کاراکتر مستقلی که با تکیه بر آن ادامه حیات بدهیم. حفظ هویت موروثی همراه با حفظ ارتباطی که رشد بالنده ما را در دنیای امروز و فردا تضمین کند، کاری است به مراتب دشوارتر از کارهایی که بزرگان نسل.های گذشته ما پیش رو داشتند.
    .
    4- خواه ناخواه، حجم عظیمی از اندوخته.های شنیداری، زیبایی.شناسی موسیقایی و حتی روش اخلاقی-احساسیِ ما را، صداهایی تشکیل می.دهند که طی شبانه.روز می.شنویم. می.دانیم و می.دانید که موسیقی بیش از دیگر هنرها تأثیر می.گذارد. حتی اگر آدمی، نخواهد چنین باشد. قدیمی.ها گفته.اند که گوش، یک عضو عاجز و بی.حاجب و دربان است. نمی.شود گوش را مانند چشم و دهان بست. بل باید چیزی که وارد آن می.شود را شناخت و برگزید.

    حدود چهل سال پیش، دانشمندان اثبات کردند که نخستین سیستم انتخاب صداها و کوک.های بنیادی در حافظه موسیقایی افراد را موسیقی.هایی تشکیل می.دهند که در یازده ماه اول زندگی شنیده می.شوند. با این تفاصیل، تکلیف شنوایی اکثریت قریب به اتفاق ما -چه موسیقیدان و چه غیرموسیقیدان- مشخص است.

    وانگهی، صداها همه منحصر به موسیقی.هایی نیستند که از حامل.های صوتی و رسانه.ای می.شنویم. حجم عظیم سیگنال.ها از وسایل منزل تا کامپیوتر (که البته آن هم دیگر جزء وسایل منزل است) همه و همه تأثیر دارند. ما مردمی که در همه.چیز به قول استاد داریوش آشوری، جزو ملل «ابزارخَر» (یعنی خریدار و مصرف.کننده صرف ابزار) هستیم و نه «ابزارساز» طبعاً این موقعیت را نداشته.ایم که به موازات ابزارسازی (و حتی ابزارخری)، فرهنگ.سازی آن را هم انجام بدهیم. جدایی فضاهای فنی و تجاری ما از فضای فرهنگی، به این معضل دامن زده است. در حالی که کشورهایی چون ژاپن و هندوستان از گذشته تا به حال، به این فکر بوده.اند و چنین معضلاتی را ندارند. قاره اروپا و آمریکا و توابع.شان که اصلاً از موضوع بحث ما خارج.اند.
    .
    5- در چنین فضایی است که کار دقیق و آینده.نگرانه ابوسعید مرضایی، ارزش انحصاری خود را پیدا می.کند و اگر حمایت درستی از تألیف و مؤلف شود، تأثیرات فرهنگ.سازانه خود را هم نشان خواهد داد. ما مردم امروز بیش از هر صدایی، چه موسیقایی و چه غیرموسیقایی، این نوع صداها را می.شنویم و گوش.مان به آنهاست. مدام در انتظار آن هستیم تا ببینیم چه کسی و از کجا با ما کار دارد. به.هرحال این صداها تأثیر خود را می.گذارند و تا به حال قدمی برای الحاق هویت ایرانی به آنها برداشته نشده بود.

    آنچه که به نظر نویسنده، کار ابوسعید مرضایی را ارزشمند کرده، صرف استفاده از صدا یا سونوریته ساز ایرانی نیست -اگرچه پایه و اساس کار هست- بل نگاه ظریف و هوشمندانه او به کاربرد زنگ تلفن همراه از لحاظ استفاده و زمان.بندی است. زنگ تلفن همراه تکه.برداری از آثار مشهور نیست، چه هم شأن آن آثار را مخدوش می کند و هم با کاربرد زنگ تلفن همراه ناسازگار است.

    مرضایی برای این «ظرف»، «مظروف» مناسب را «طراحی» کرده و طراحی صوتی آن از دیدگاه نویسنده، شبیه نوعی حجّاری ظریف و حساب.شده است. چه از دیدگاه زمان، و چه از دیدگاه استفاده از ضرب.های لنگ (برای القای حالت انتظار) و چه در پرهیز هوشمندانه او از تقلید موتیف.های گوشه.ها و یا جملات آثار مشهور. گرچه آنها هم می.توانند در این محمل استفاده شوند و چه.بسا از لحاظ شنیداری تداعی.های نوستالژیک قدرتنمدی هم داشته باشند ولی دیگر در مقوله کار «هنری» نیستند و در مقوله کاربردهای ذوقی و تقویت حس وابستگی به فرهنگ ملی می.توانند جا بگیرند. بدیهی است که مرضایی حرف اول را زده و تا حرف آخرش حالا حالاها راه است: استفاده از دیگر سازها، استفاده از ارکستر، استفاده از کوبه.ای.ها و... و خلاصه استفاده از هر عامل هنری.ای که بتواند گوش و هوش موسیقایی ما را در سطحی ناخودآگاه، تربیت و هدایت کند؛ که گفته.اند: «شنیدنِ دگر آموز.»

    --------------------------------------------------------------------------------
    * تیتر بر اساس شعری از اقبال لاهوری انتخاب شده است:
    مانند صبا خيز و وزيدن دگر آموز/ دامان گل و لاله کشيدن دگر آموز/ اندر دلکِ غنچه خزيدن دگر آموز/ موئينه به بر کردي و بي.ذوق تپيدي/ آن.گونه تپيدي که به جایي نرسيدي/ در انجمن شوق تپيدن دگر آموز/ کافر دل آواره دگرباره به او بند/ بر خويش ....يده و از غير فرو بند/ ديدن دگر آموز و نديدن دگر آموز...



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۵ در ساعت 11:20

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۰۶, 14:40
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۰۱, 14:00
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۰۱, 22:22
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۱۹, 17:10
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۶, 14:01

جستجو شده ها

دانلود اهنگ دیدن دگر اموز شنیدن دگر اموز

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی