کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: ستاره.ها چه.قدر به ترانه فکر می.کنند؟

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,235
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض ستاره.ها چه.قدر به ترانه فکر می.کنند؟

    [ مجید رئوفی - دبیر سرویس پاپ ]

    موسیقی ما - در پایان دومین ماه بهار، دومین ریویو روی تک.آهنگ.های منتشر شده ماه، آماده شده است. همان.طور که در مطلب پیش هم نوشتم، قصد ما از ایجاد این ستون این است که به تک.قطعات، هویت مستقلی بدهیم، کارهای چهره.های مطرح را بررسی و کارهای چهره.های نوظهور اما بااستعداد را هم معرفی کنیم. یعنی صرفاً نمی.خواهیم به قطعات چهره.های درجه یک موسیقی بپردازیم. یک بار دیگر باید تاکید کنم که این نظر شخصی است و با نظر بقیه اعضای موسیقی ما احتمالا تفاوت دارد. این روند ماهانه «ریویو»نویسی روی تک.آهنگ.ها را ادامه می.دهیم و از دریافت ریویوهای مخاطبان «موسیقی ما» هم استقبال می.کنیم.
    .
    .

    وقتی مازیار فلاحی بعد از موفقیت آلبوم «قلب یخی» و تک.آهنگ.های موفق دیگر، نام آلبوم دومش را گذاشت «لعنت به من» خیلی.ها تعجب کردند؛ اسم خوبی برای یک آلبوم نبود. اساساً انتخاب عناوین منفی برای یک آلبوم حتی اگر در بطن ترانه، از صنایع ادبی استفاده شده باشد، مرسوم و البته پسندیده نیست. آلبوم دوم در مجموع آلبوم موفقی نبود. اجراهای مازیار فلاحی مونوتون بودند، .ملودی.ها از دوران اوج فلاحی فاصله داشتند. تنظیم.ها هم چندان نکته جدید و متفاوتی نداشتند. از همان.جا، ریزش.ها آغاز شد و موفق.ترین مرد کنسرت.های سال 90 و پیش از «لعنت به من»، دیگر بی.رقیب نبود. آلبوم «ماه هفتم» هم نتوانست موفقیت آلبوم قلب یخی برای مازیار فلاحی را تکرار کند. اما انگار مازیار فلاحی همچنان راه خودش را بی.توجه به این نقدها طی می.کند.
    .
    به نظر من، تک.آهنگ جدید هم چیزی به او اضافه نمی کند. فلاحی بعد از «لعنت به من» به «نفرین به تو» رسیده است. کسی هم نیست که به او بگوید داری با خودت چه می.کنی پسر پراحساس موسیقی پاپ. وضعیت قطعه «نفرین به تو» دقیقاً مثل موقعیت امروز مازیار فلاحی عجیب و غریب است. فلاحی معشوقش را که نیست، نفرین می.کند و بعد در جایی از ترانه می.گوید: «من دوستت دارم با اینکه نامردی» و نهایتاً می.خواند: «من موندم و هوایی که چشم به راهته». اینکه چرا هوا چشم به راه معشوق است را باید از ترانه.سرای کار پرسید. ترانه در خیلی جاهای دیگر هم پیش.پاافتاده و همراه با ضعف تألیف است. مثلاً مشخص نیست نقش «بخوای» در این مصرع چیست؟ «نیستی بخوای ببینی بی.تو چی می.کشم» یک عبارت هفت کلمه.ای چهار فعل دارد که در نوع خودش رکوردی است!.

    .
    .در قطعه همینه که هست، تنظیم میلاد ترابی که عموماً ریتم.های خیلی خوبی دارد، دقیقاً مثل آلبوم «سورپرایز»، نجات.بخش کار بوده و یک کار ماشینی پرهیجان آفریده. یعنی اگر به اجرای تکراری علیزاده و متن ضعیف امیرخانی بی.اعتنا باشیم، می.توان با ریتم این قطعه به هیجان آمد. اما ترانه مهرزاد امیرخانی پر است از اشکال.های وزنی و قافیه.ای و معنایی. وقتی شاعر به کسی که دوستش دارد می.گوید «ثانیه.ای می.شمارمت» منظورش دقیقاً چیست؟ یا وقتی می.گوید: «عاشقی بیماریه/ از حالا گریه و زاریه» نقش از حالا در مفهوم بیت چیست؟ از همه بدتر جایی است که شاعر می.گوید: «حال دلم عجیبه واسم/ حالم عجیب غریبه واسم» واقعاً بیت درخشانی است، نه؟قطعه جدید علیزاده احتمالا هیت می شود اما این قطعه کمی بنیامینی است؛ همان نقدی که اوایل کار محمد علیزاده نسبت به اجرای او بیان می شد.

    .

    .
    .یک کار متفاوت و پرهیجان از محسن چاوشی. تنظیمی متفاوت با صداهایی جدید و رها. اگر کمی از شلوغی تنظیم کم می.شد یا مثلاً اگر در مرحله میکس، صدای بیس را کمتر می.کردند، کار بسیار بهتر هم می.شد. ترانه متفاوت و شورانگیز حتی به زبان کردی برای مخاطب فارسی.زبان، جذاب است؛ اما چه می.شد اگر این ترانه به فارسی خوانده می.شد و مخاطبانش کاملاً با ترانه همراه می.شدند. ترکیب دونفره کار، خوب از آب درآمده و تکنیک اجرا و صداسازی سینا سرلک درخشان است و صدای شارپ او کنتراست جالبی با صدای خش.دار و خسته محسن چاوشی پیدا کرده است. او هم در گام.های بالا و هم پایین موفق است و تسلطش بر صدایش عالی است. همین که از همراهی با یک خواننده پاپ نترسیده و کار خودش را کرده، قابل تحسین است. پیشنهاد من اما برای عمومی.تر شدن قطعه، اجرای آن به زبان فارسی است..

    .
    .بعد از یک آلبوم ناامیدکننده و تعداد زیادی تک.آهنگ نه چندان موفق، قطعه «رفت که رفت» تا حدودی شنیدنی بود. سوژه ترانه و تصویرسازی.ها تکراری.اند اما حس «رفت که رفت» خوب است. تنظیم محمد خرمی.نژاد هم برای «قطعه.ای برای رضا یزدانی» خوب و قابل قبول است. ملودی.های رضا یزدانی اما روی هر ترانه.ای نمی.نشیند و اساساً میل او به آهنگسازی در حالی که عموماً موفق نبوده، عجیب است. آهنگسازی رضا یزدانی گاهی صرفاً دکلمه نه.چندان آهنگین ترانه است. این معضل، باز هم در کار جدید رضا یزدانی نمود دارد. آثار او با آن رضا یزدانی متفاوت سال.های گذشته خیلی فرق دارد و پرکاری، سایه نه.چندان مطبوعش را بر سر آثار جدید او انداخته است. شعر هم درخشان نیست اما می.تواند یادآور خاطره.ای از شاعر و شنونده باشد. یک مصرع درخشان هم دارد: «مث برق اومد، مث باد رفت».

    .
    .اگر از همه ریتم.های تکراری، تنظیم.های بدون خلاقیت و ملودی.های دم.دستی موسیقی پاپ این روزها خسته شده.اید، پیشنهاد می.کنم حتماً قطعه جدید فرمان فتحعلیان را بشنوید. هرچند وفاداری او به تنظیم.های دهه هفتادی کمی رنگ کهنگی به کار داده و صدای بیس در آن زیاد است، اما ملودی زیبا و عاشقانه کار، فضای آرام.بخشی به شنونده هدیه می.کند. اجرای خوب فتحعلیان با سازبندی کار، کاملاً همسان و متناسب است و ترکیب این دو پارامتر، معنای ترانه را به خوبی به مخاطب منتقل می.کند؛ هرچند میکس و مسترینگ کار خوب نیست و صدابرداری صدای خواننده هم ضعیف است. ترجیع.بند ترانه بسیار دلنشین است و با وجود اوورتورهای طولانی که در موسیقی امروز چندان باب نیست، تنوع کار باعث می.شود شنونده از شنیدن چندباره کار خسته نشود. ولی شعر باز هم مشکل دارد. وقتی ترجیع.بند با من شروع می.شود، چرا با فعل اول شخص مفرد تمام نمی.شود و شناسه «م» ندارد؟ «من از تکرار بیهوده، از این دلسردیِ حرفام/ از این حزن صدا بیزار، که دلتنگ نفس.هاته».

    .
    .در میان تک.آهنگ.هایی که طی یک ماه گذشته دانلود کرده.ام، یک قطعه خیلی کارکردگرایانه ساخته و منتشر شده است؛ قطعه «حس» با صدای حسین استری که پس از یک دوره سکوت نسبتاً طولانی دوباره به عرصه بازگشته، یک قطعه ماشینی فوق.العاده است که حس خوبی به شنونده می.دهد. تنظیم خلوت و مدرن کار، فضای خوبی به کار داده اما طعم ناصر زینعلی در ملودی کار مشهود است و شباهت زیادی میان فضای این قطعه و قطعه «دارم عاشق می.شم» با صدای خود زینعلی -که آن هم قطعه ماشینی خوبی بود و البته به مدد کلیپ، شنیده شد- وجود دارد. صدای استیری در اجرای پارت اول، شاید کمی ریورب می.خواهد اما اجرای او کاملاً با فضای کار متناسب است. ترانه این قطعه هم با وجود نداشتن بندهای قوی، کاملاً در فضای کار است و خوش.آواست. ترکیباتی مثل «شدیم مال هم/ ما به هم حس پیدا کردیم» یا «زیر نور ماه، یه نگاه/ توی آسمون سیاه» یا «ته کوچه.ها، ما دوتا/ بی.صدا، بی.هوا» روی ریتم قطعه، بسیار خوب از آب درآمده است..

    .
    .سینا شعبانخانی با صدای خوبش کمی بیش از حد ما را متوقع کرده بود؛ ترانه «یار جونی» با وجود عنوان بد و نامتجانس بودن بخش.های مختلف ترانه و همچنین تقلید از نحوه اجرای احسان خواجه.امیری در بعضی قسمت.ها، لحظات درخشان و البته تنظیم بسیار خوبی داشت. او ملودی.سازِ خوبی هم هست اما ترانه.هایش بسیار مشکل دارند؛ هم از لحاظ مفهومی و هم از لحاظ ادبی. در تک.آهنگ «چشمای مست» که ملودی متفاوتی هم دارد، شعبانخانی که خودش یکی از دو ترانه.سرای کار است، می.گوید: «چشمات حرفایی داره که همه دنیا غیر از من می.دونن» همین.طور از دنیای حرف.های معشوق هم که دقیقاً همین وضعیت را دارد، صحبت می.کند اما کمی جلوتر می.خواند: «وقتی می.بینمت آروم می.گیرم». می.بینید که تناسب معنایی درستی میان این بخش.های ترانه نیست.در بخش دیگری از ترانه هم «می.میرن» و «می.گیرم» به عنوان قافیه استفاده شده که اشکال دارد. ترجیع.بند قطعه هم نامتناسب است: «چشمای مست تو آروم جونمه/ اگه نباشی، خونه.مون ویرونمه» ارتباط چشمان معشوق و خانه عاشق که ویرانه.اش شده، برای من که روشن نیست. شاید چشمان معشوق می.توانست نور خانه خواننده باشد اما ویرانه شدن خانه او ارتباطی با چشمان مست معشوق ندارد. شعبانخانی در تک.آهنگ «چشمای مست» خیلی بهتر از قبل خوانده و از احسان خواجه.امیری فاصله گرفته اما در لحظاتی شبیه محمد علیزاده می.خواند. البته مطمئنم که او به زودی هویت مستقل صدایی خود را خواهد یافت.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۶ در ساعت 15:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۸, 12:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۱۳, 12:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۲, 18:00
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۳۰, 11:54
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۳۱, 22:02

جستجو شده ها

من از این حزن صدا بیزار که دلتنگ نفس هاته

تا این لحظه 5 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی